Unive reviews

3.1

Wm
15-05-2016

Univé houdt zich niet aan de afspraken!

Na een stormschade heb ik pas na een jaar akkoord gekregen op herstel van een deel van de schade. De schade kon ik herstellen en de factuur overhandigen aan Univé. Dit is bevestigd via de mail. Echter toen in de factuur indiende trok Univé haar belofte in en hebben zij eenzijdig zonder over en via een ondeskundige schadebeoordelaar de schadevergoeding naar een absurd laag bedrag bijgesteld. De schadebeoordelaar is nooit ter plaatse geweest.

Nu zit ik naast de stormschade ook nog met een financiële schade door schuld van Univé. Verder nooit wat geclaimd en wel flink betalen voor premie.

Univé zijn een stel boeven!

Sarah
29-04-2016

Autoschade

In december werd ik aangereden van achter

tegenpartij gaf aan dat hij me te laat zag.

Vervolgens snel in het donker en in de regen schadeformulier voor het eerst in me leven ingevuld.

Later had ik nog als bijvullende informatie bij schadeformulier vinkje gegeven dat stilstond.(niet moeten doen)

Van unive hoefde ik me geen zorgen te maken en zeiden ze dat ik auto gewoon kon laten maken omdat ook op documentatie te zien was dat ik onschuldig was.

vervolgens doet tegenpartij lastig en ontkennen ze dat ze schuldig waren. hij beweerde dat ik een nood stop maakde en hij me wilde inhalen (links over busbaan) en vervolgens wilde ik links af slaan volgens de tegenpartij. (waar geeneens iets is om voor af te slaan)

nu maanden later kreeg ik dus een mail van unive dat de schade heeft afgehandeld op basis van een gedeelde schuld!

me premie gaat nu per kwartaal voor 5 jaar met €105 omhoog.

vervolgens heb ik telefonisch contact met mevrouw W. Rutterkamp en krijg ik eerder het gevoel dat ik in discussie ben met de tegenpartij.

als ik probeer uit te leggen wat het geval is en mijn mening uit wijst ze me elke keer terug op documentatie.

en de keren dat ik haar op documentatie wijs kan zei het wel hebben over de "indruk" die er gegeven word.

Vind haar heel onbeschoft en onprofesioneel.

als verzekeraar kan je dit niet maken tegenover je klanten!

Jolanda
27-04-2016

Vreemde afwikkeling

Door gebrek aan eigen vervoer heeft iemand mij geholpen met het vervoeren van een kerstboom met de auto.

Het is mij op de één of ander manier gelukt om met het dichtslaan van de deur de gesp van de gordel zodanig tussen de deur te krijgen, dat deze niet meer open wilde.

Dit gemeld en behoorlijk snel uitsluitsel dat dit vergoed zou worden.

Dikke prima tot nu toe. Tot de afhandeling. Tegenpartij gaat vanwege computerproblemen naar het kantoor toe om de rekening in te dienen. De rekening werd afgedaan als een vod en kon niets mee gedaan worden want deze stond niet op naam.

Nergens stond dat dit moest, maar okee, Bellen met unive maakte het alleen maar erger. Ik moest de garagegegevens geven zodat ze bevestiging konden krijgen.

Oja, omdat ik u wil helpen mevrouw.

Hoezo? Ik had toch al de bevestiging dat alles uitbetaald zou worden? Nogal raar dat zo'n servicemedewerker over de beslissing van haar collega heen kan gaan, evenals een bezoekadresmedewerker.

Tegenpartij kon nog steeds niet mailen dus heb ik de nota gemaild. Gek genoeg had ik direct al een bevestiging en werd heb geld de volgende dag overgemaakt.

Nogal tegenstrijdig gedoe daar en vreemde afwikkeling van zaken.

Tegenpartij heeft toezegging gehad dat hij gebeld zou worden maar dan bleek Monique ziek. Verder 2 gemiste oproepen gehad die vanwege werk niet beantwoord konden worden.

Neeltje
22-04-2016

Geen uitbetaling

Wederom slechte ervaring met unive.

Vorig jaar, na jaren verzekerd te zijn geweest, weg gegaan omdat de service traag en slecht is. Behalve als je een negatieve recensie schrijft, dan word je als eerste geholpen.

Enfin, nu moet ik geld hebben van een verzekerde van hen omdat diegene tegen m'n auto is gereden en destijds bij hen verzekerd was. Betalen ze niet uit terwijl ik er echt recht op heb.

Wat een baggerbedrijf.

Bea
20-04-2016

Al 30 jaar verzekerd nu claim afgewezen

mijn man liet per ongeluk een schaal vallen in de keuken op de inductie kookplaat. helaas een hoek er af en een barst. Nou wij dachten daar zijn we voor verzekerd, 2e claim in 30 jaar ofzo. Wat schets mijn verbazing, afgewezen omdat het valschade betreft.... Hierna springt de hond op schoot en valt er koffie op de laptop..weer niet vergoed.. ja mevrouw we moeten nodig eens om de tafel uw verzekering bekijken (lees u moet meer betalen).. Jammer denk je dat je goed verzekert bent je betaalt je scheel en dan gewoon niks vergoed krijgen.. Vandaag schade aan de bril van mijn zoon gemeld. Is hem van de neus gevallen in de douche ..ben heel benieuwd maar ben bang dat ik het antwoord al weet...

Een mama
15-04-2016

Goed en soms Slecht

Aan alle verzekeringen mankeert wat. Zijn al jaren bij Unive, hebben ze bijna niet nodig. Toen ik ze wel nodig had en klantenservice belde voor vragen over zorgverzekering of de sportarts vergoed werd met mijn polis, kreeg ik als antwoord, nee zit er niet bij in. Oke, dan maar zelf betalen, kom ik bij sportarts wordt het wel vergoed. Slechte opgeleide klantenservice medewerkster.

Heb 2x rechtsbijstand moeten inschakelen bij Unive, 1ste keer voor conflict met werkgever. Had mijn ontslag ingediend , maar kreeg mijn resterende loon niet. Advocaat van Unive hielp mij goed, na een tijdje kreeg ik een belletje dat het niet de moeite was om het voor te late komen en goedkoper was dat Unive mij het resterende geld uitbetaalde. Prima als ik maar mijn geld krijg en dat kreeg ik.

Nu een maand geleden weer rechtsbijstand voor de 2de keer in moeten schakelen. Nu voor mijn zoontje van 14, die had niet uitgekeken in verkeer. Mijn zoontje op de fiets werd aangereden door een scooter. Worden netjes geholpen, schade doorgegeven, expert van Unive netjes getaxeerd. Omdat het om een kind van 14 gaat krijg je maar 50% vergoed, geen probleem mee. Schade aan de materiële dingen boeit me niet, mijn zoontje is het belangrijkste. Nou komt het, heb aan advocaat doorgeven dat ik er mee zat dat de scooter rijder geen hulp erbij heeft gehaald en mijn zoontje gewond met zijn vriendje in stromende regen en harde wind naar huis heeft lopen. Daar konden ze niks aan doen, ik kreeg per mail het bedrag door, en voor pijn en ongemak zou Unive €250 voordragen aan tegen partij, hij krijgt maar 50%, dus €125. Dit is belachelijk, heb zelf geen km vergoeding doorgegeven om hem naar school te brengen en dat ik vrij van mijn werk heb genomen om voor hem te zorgen. Ik hoef geen duizenden euro's.., alleen meer inzet en dat hier dus niet gedaan. Heb een gefrustreerde mail gestuurd, kreeg mail terug dat ik moest bellen heb nog niet gebeld frustratie moet eerst zakken.

Dat vind ik dus slecht van Unive, betaal veel aan verzekering om goed verzekerd te zijn en geholpen te willen worden. Dat is te veel misschien gevraagd, de inzet, niet de premie die we elke maand moeten betalen.

Me
13-04-2016

Vraag over polisvoorwaarden

6.3.2. Uw bromfiets is total loss

Als uw bromfiets total loss is, betalen wij de vervangingswaarde min de waarde van uw bromfiets

meteen na de schade.

Ik vraag me af hoe dit bedoelt wordt. Bromfiets is gestolen (waarvoor verzekerd) Vervangingswaarde = X

Waarde van de brommer na schade (diefstal) = X

Krijg je dan NIKS uitgekeerd

Albert
31-03-2016

Ongeoorloofde aanpassingen aan polis

mijn vrouw heeft haar auto al jaren verzekerd bij Unive, deze zit ind epakketkortign. Unive het Zuiden voert systeemmigratie uit, hele pakket wordt op mijn naam gezet, dus ook HAAR autoverzekering. Heb ik opeens al die schadevrije jaren en bonuskorting, maar zij is ze kwijt. Aanpassing van de polis lukt in 2015 nog handmatig. in 2016 moet ik opeens formulier invullen om polis (terug!) op haar naam te zetten. En wat levert dat op: haar polis valt niet meer in de pakketkorting,dus krijg ook nog ruim 50 euri extra poliskosten. En dus al 2 klachten ingediend. maar behalve wat zalvende woorden (mijn vrouw heeft haar polis ook op mijn naam") tot dusverre nog niets: dus gaan we naar de KIFID en de rechtsbijstandverzekering.

Dolf
13-03-2016

Nooit problemen

Zolang wij al bij unive verzekerd zijn, hebben we nooit problemen gehad.

M.E.
11-03-2016

Waterschade CV

In de morgen stonden we met onze voeten in het water van de cv. De CV was in de kast, waar wij een kleding kast en opberging hadden gesitueerd. Bij nadere inspectie, liep het water onder het zeil, tot aan de ingang van de kamer. De stank was echt ongelooflijk. De meeste kleding en spullen onder de cv vernield van het roestwater. Het zeil van onze slaapkamer heb ik er voor een deel uit moeten scheuren, om het te drogen. Dit is al het zoveelste in ons huurhuis. Riool problemen (lees: het riool borrelt omhoog in je badkamer), waterschade van de bovenburen, kapotte buitendeur in de winter. Niks gemeld, maar wel ellende.

Dit was ongekend en omdat ik net de rest aan het herstellen was, niet te verdragen voor ons.

Na het telefoon gesprek met Univé heb ik foto's gemaild en zou er vanmorgen een expert komen. Gelukkig mocht ik het vieze zeil eruit halen, als ik het maar bewaarde. Zo kon ik gister beginnen met luchten. De expert is geweest. Hij heeft de schade naar tevredenheid ingeschat. Hoewel jeugdherinneringen verloren zijn gegaan, kunnen we wel een nieuw zeil leggen en de medische hulpmiddelen vervangen.

De vochtvreters zijn hier de komende tijd niet aan te slepen en er is nog veel werk te verrichten, maar gelukkig kunnen we zeggen dat we de schade kunnen herstellen.

Dank jullie wel Univé voor jullie geruststellende en meedenkende medewerkers aan de telefoon. En bedankt voor de menselijke en deskundige expert. Ben heel blij dat ik deze schade niet alleen hoef te dragen nu.

Dia
10-03-2016

Medicijnen

Voor 4 euro per jaar bezuinigen zou ik steeds andere merken medicijnen moeten slikken.

Ik heb dit nog nooit gehad.

Zit er nu dus gewoon een jaar vast aan hun nukken.

Geweldig goed voor je bloeddruk....... Tja daar zijn Dus de medicijnen voor bedankt.

Aze
08-03-2016

Top bedrijf.

Ik ben al jaren lang klant bij unive en eigenlijk ook nog nooit een probleem gehad. Facturen worden snel behandeld , goede klantenservice , en een kantoor in de buurt waar je ook met vragen naartoe kan. Ik zie geen enkele reden om over te stappen , maar wil wel aanraden om eventueel naar unive over te stappen.

Ria
05-03-2016

Onduidelijke factuur

Ik ontvang een factuur voor eigen bijdrage zorgkosten. Ik heb op 01-02-2016 medicatie opgehaald bij mijn apotheek. Op de factuur staat vermeld 17-01-2016? Ook staat er op de factuur niet vermeld welke medicatie het betreft. Dit i.v.m. privacywetgeving. Zo kan men dus niets controleren of het wel juist is. Hier ben ik ontevreden over. Ben net dit jaar overgestapt naar Unive, maar begin nu al spijt te krijgen.

Melissa
24-02-2016

Unive

Een brief van 8 februari; er wordt een buiten-de deur- polis afgesloten, wilt u dit niet dan moet de klant deze afzeggen voor maart, hoezo omgekeerde wereld! Maar goed gebeld met unive, helaas is dit is 7 februari. Al klaargezet en wordt dit Hoe dan ook doorgevoerd!? Raar...het is dus niet af te zeggen en komt gewoon op je polis...zelfs mijn keuze om na meer dan 15 jaar over te stappen naar een ander om deze onklantvriendelijke actie, maakt de medewerker van unive niets uit. .

mw woudstra gorredijk

10-02-2016

Geen rechtshulp bij niet aangesloten bovag fietsenmaker?!

Foei Unive... dit is nu de 3e keer dat een rechtshulp vraag niet gedekt wordt door de kleine lettertjes. Ook al is de slagingskans 100%! Kreeg niet eens de kans om het hele verhaal uit te leggen. Neee eerst werdt er bekeken of deze fietsenmaker wel is aangesloten bij een soort bovag?

Dacht goed verzekerd te zijn NIET DUS

Opzeggen dus, Zeker ook omdat de maandpremie ook niet misselijk is

Vincent
09-02-2016

Heel tevreden over mijn doorlopende reisverzekering!

Sinds 2009 heb ik mijn doorlopende reisverzekering bij Unive. Ik helaas al twee keer gebruik moeten maken van deze verzekering.

De eerste keer was ik op stage in het buitenland en werd mijn oma ernstig ziek. Unive heeft meteen een ticket terug geboekt, daardoor heb ik haar nog kunnen zien voordat ze overleefd.

De tweede keer moest ik vorige keer onze vakantie helaas annuleren vanwege ziekte in de familie, waardoor we niet bij hen konden logeren. Wederom ben ik heel prettig geholpen door unive. Vandaar dat ik ze van harte kan aanbevelen!

Gerda
04-02-2016

Een van de hoofdsponsoren van Unive....

Ik betaal per jaar incl. zorgverzekering 4800 euro per jaar aan Unive; zou t dan mogelijk zijn dat er iemand ook een fatsoenlijk antwoord kan geven over een te vergoeden medicijn. Nee wat wordt er gezegd; u moet dat bij uw apotheek navragen; ik betaal per maand 253,00 euro aan zorgverzekering zou je dan niet met je l....kont voor mij dat op kunnen zoeken. Als je net zo ingewerkt bent aan de telefoon bij Unive als ik destijds in 2004, begrijp ik je antwoord. Shame on you UNIVE

Annet Ros
03-02-2016

Waterschade

Wij hebben daklekkage gehad De schade aan het laminaat was onherstelbaar Unive gebeld we zijn uitermate vriendelijk geholpen en alles wat we moesten doen werd netjes uitgelegd Dit was onze eerste en hopelijk laatste schade in 19 jaar Ook wij kregen te horen dat er een schade expert langs zou komen Er werd verteld dat ze dit vrijwel altijd doen als de schade boven een bepaald bedrag uit zou komen We vonden dit dan ook niet erg we konden immers laten zien wat er was voorgevallen Binnen 2 of 3 dagen na het betreffende telefoontje over de expert kwam deze ook al langs waarna we diezelfde dag nog telefoon kregen van de expert over het vergoed bedrag Wij zijn dik tevreden over de spoedige afhandeling en de vriendelijkheid en goede uitleg van de medewerkers die ons te woord stonden

Prive
01-02-2016

Al 10 jaar verzekerd, alles buiten de dekking..TOP!

na 10 jaar mijn eerste claim!

Alles altijd bij unive in de verzekering gehad, en nog nooit problemen ondervonden.

*wa

* 2 auto's

*een brommer

*2x zorg

*doorlopende reis

*woon verzekering

*rechtsbijstand<

Nu stap ik uit de deur en valt mijn bril (die ik zelf betaald heb) helemaal kapot! ik baal er enorm van.

in alle eerlijkheid leg ik unive dit uit, en inplaats van hulp, krijg ik een buiten de deur dekking aangeboden 'voor de volgende keer' ik had ze beter een oor kunnen aan naaien en kunnen zeggen dat dit binnen was gebeurt.. uiteraard kreeg ik niets vergoed.

belachelijk slechte service! en nog bijdehand aan de telefoon ook..

Ano
27-01-2016

Zeer ontevreden

Krijg geen concrete antwoorden op mijn vraag hoeveel kans ik heb een zaak te winnen. Er wordt niet met mij meegedacht.

Later krijg ik en e-mail een bevestiging wat er is besproken. Echter dit verhaal klopt niet. Anders dan telefonisch is besproken is mijn zaak kansloos en willen zij geen rechtshulp bieden bij een procedure. Waarvoor betaal ik al jaren meer dan 200 euro per jaar. Snel opzeggen