Unive reviews

3.1

17-12-2013

Moet royementskosten betalen

Ook ik moet royementskosten betalen omdat ik de auto en rechtsbijstand heb opgezegd.

Er wordt een bedrag van 16,46 in rekening gebracht.

Bij andere verzekeringsmaatschappijen geinformeerd of dit gebruikelijk is in de verzekerings branche, maar dit blijkt alleen door unive in rekening te worden gebracht.

Hier word ik niet blij van.

Van Oossanen
27-11-2013

Ook wij hebben als bedrijf zeer slechte ervaringen met Univé, in ons geval met de rechtsbijstandverzekering. De afhandeling is erg slecht, klachten worden niet serieus genomen en je recht op een eigen keuze advocaat wordt je ontzegd. Ondanks dat hier een uitspraak over van het Europees Hof ligt. Deze weigeren zij te aanvaarden en claimen dat je als burger hieraan geen rechten zou mogen ontlenen. Deze zaak over vrije keuze was zelfs door een burger aangespannen. Als je doorgeeft dat je een second opinion over je zaak laat doen bij een andere advocaat, geven ze je eerst gelijk, vervolgens krijg je bericht dat ze je zaak niet meer vergoeden.

Ik zou niemand aanraden om zich bij Univé te verzekeren voor rechtsbijstand!

Caro
11-11-2013

Nooit wat geclaimed, maar kwam er achter dat de premie gestaag was opgelopen in een paar jaar tijd. Annuleren met een maand opzegtermijn dat vind ik geen probleem, staat ook in de kleine lettertjes. Maar dat ik bijna 14 euro administratiekosten daarvoor moest betalen en zij dit in diezelfde kleine lettertjes "onder inhouding van een billijke vergoeding" noemen, vond ik toch wel heel erg overdreven. Om de polis op te starten betaal je administratie kosten, om een wijziging door te voeren betaal je administratie kosten en nu dus ook om op te zeggen. Die goedkoopste verzekering volgens de Independer is dus een dure grap geworden.

J G
15-10-2013

Univè, de verzekering zonder oog om te winnen. 4 weken geleden een aanrijding gehad van achteren waar ik gelukkig zonder letsel van weg kon lopen. Bij de verzekering gemeld en rechtsbijstand ingeschakeld. Deze waren echter vanaf het begin al pessimistisch en onbehulpzaam. Ik werd slecht op de hoogte gehouden en heb zelf meerdere malen moeten bellen toen ik verontrustende berichten kreeg van mijn garage dat het wrak al geveild was en dat er kopers op de stoep stonden om het op te halen. Na vele malen bellen dan toch uitgelegd gekregen wat er precies gaande was. Einde van de rit krijg ik te horen dat er geen schuld bij de tegenpartij verhaald kan worden en nog mooier, dat ze mij proberen aansprakelijk te stellen. De rechtshulp wou hierbij het dossier sluiten. Waardeloos dus.

15-10-2013

prima dienstverening

San
27-08-2013

Unive motorverzekering; Verzekerd van slechte service, onnodige post en onterechte rekeningen!!!

Heb je schade, moet je meerdere emails en brieven sturen eer je een reactie krijgt:

Is je verzekering opgezegd, krijg je gewoon doodleuk rekeningen en aanmaningen voor de premie welke je niet hoeft te betalen:

UNIVE=EEN DIE VAN JE PORTEMONNE !!!!

Randal
27-08-2013

Schade uitkeren en communicatie is een drama begin er niet aan ,tijdens het gesprek om je te laten overstappen is alles goed maar als je wat heb laten ze je in de steek.

Je hoort of niets meer na dat ze je gebeld hebben en dat het vergoed wordt na 9 dagen klacht ingediend en uit gemaakt voor rotte vis (hoe ik de lef had om een klacht in te dienen).

Mensen begin er niet aan .

11-08-2013

Eind vorig jaar nieuwe auto gekocht en verzekering laten overzetten, een week later kreeg ik een brief van het RDW dat ik ca 450 euro moest betalen omdat m'n auto niet verzekerd bleek. Direct Univé gebeld en deze gaven aan dat de auto niet verzekerd was, toen ik vroeg of ze hem alsnog konden verzekeren was dit niet mogelijk omdat de auto een aantal dagen onverzekerd was. De fout van Univé heeft me dus flink in de problemen gebracht en ik ben inmiddels overgestapt naar Achmea, wat me prima bevalt.

Anne
17-07-2013

Nadat ik met de motor ben aangereden is mijn motor totall loss verklaard. Dit netjes doorgegeven aan de verzekering, moet ik van Unive alsnog 2 mndn verzekering betalen.

En ondanks het door mij schriftelijk de toestemming van incasseren intrekken, gebruiken ze gewoon meerdere en verschillende rekeningnummers dit alsnog te doen. Gelukkig is dit strafbaar ;-)

26-02-2013

Wij probeerden een tweede auto te verzekeren bij Unive omdat de huidige verzekering op 10 maart af zou lopen. Op 4 januari offerte gevraagd via mail, zelfde dag ontvangen. Op 8 februari gemaild dat we de verzekering in wilden laten gaan per 10 maart. Krijgen we op 22 februari (dus 10 werkdagen later) een reactie: of ik wil bellen om de verzekering af te sluiten, in mijn mail ontbrak de meldcode.

Vervolgens op twee dagen verschillende keren gebeld, en 5 minuten gewacht. Maar op ieder moment krijg je een bandje dat de wachttijden >5 minuten zijn.

Voor ons geen prettige ervaring dat ze zo slecht bereikbaar zijn. Dan zoek ik liever wat anders.

10-01-2013

Na veel goede ervaringen met Unive nu een hele slechte. Mijn oldtimer (met sleutels in zijvakje portier, omdat hij af en toe aan de kant moet kunnen) is gestolen uit een afgesloten stalling en omdat er geen braakschade aan het pand is gevonden willen ze, ondanks dat ik all risk verzekerd ben (met taxatierapport) niet uitkeren. Wel is in het pand diverse sporen van braak te vinden, CV ketel van de muur gerukt, de gehele koperen leiding verwijderd van het gas, gebruikte takkenschaar om iets te forceren, kabels weggeknipt e.d. maar helaas niets te vinden aan de buitenkant van deuren en (dichtgetimmerde) ramen. Velen zeiden al tegen mij van dat ik de sleutels moest laten bijmaken en zelf even met een koevoet braakschade moest maken, nou zo zit ik dus niet in elkaar, ben van eerlijkheid duurt het langst en heb dus ook gewoon vermeld dat de sleutels erin zaten, het leek mij wel duidelijk dat er ingebroken was. Blijkbaar geldt dit helaas niet in deze maatschappij en wordt je dus bestraft voor je eerlijkheid.

Eerst word je dus genaaid met diefstal van jouw eigendom en daarna nog eens doordat het ook nog eens niet verzekerd blijkt. Heb nu rechtsbijstand ingeschakeld om toch te proberen om schade vergoed te krijgen, maar liever zie ik mijn eigendommen terug in ongeschonden staat. Maar ik voel me nu al flink in de steek gelaten door Unive, ondanks dat ik daar al mijn verzekeringen al meer dan 10 jaar heb lopen.

03-09-2012

Fijn word er gewoon 1250 van je rekening afgeschreven terwijl dat over 12 maanden verdeeld moet worden, word pas binnen 3 dagen terug gestort, zit je die 3 dagen zonder geld, daarbij komt ook nog dat ik nu dik rood sta. en unive heeft geen oplossing, wat een service!

28-08-2012

Dat dit een bedrijf is zonder winst oogmerk lijkt mij duidelijk. Het zijn dan ook net ambtenaren daar.

Met univé heb ik verschillende problemen gehad.

Ten eerste heb ik tot 2 keer toe een nieuwe autoverzekering afgesloten bij univé en tot twee keer toe

werd het totale bedrag voor de verzekering, een maand naar afsluiting, van mijn rekening afgetrokken.

Ik had duidelijk aangegeven dat ik dit per maand wilde betalen niet per jaar. Hun reactie was dat dit helaas niet

was terug te draaien ook al was er schriftelijk bewijs. Ik heb meer dan 5 uur in een univé kantoor gestaan

om dit ongedaan te maken.

Ten tweede wilde ik een autoverzekering afsluiten en mijn 4 schade vrije jaren gebruiken die ik had opgebouwd met een scooter. Dit was geen probleem volgens univé. In het systeem van univé stond ook duidelijk dat ik die jaren had opgebouwd. Het probleem was dat ik hen een schriftelijke bevestiging hiervan moest opsturen. Uiteraard had ik deze niet meer. Volgens univé waren de schade vrije jaren dan niet geldig. Lang leven de

bureaucratie. Zoals ik al zei, "net ambtenaren".

Natuurlijk ging ik hiermee niet akkoord en dreigde ergens anders een verzekering te nemen. Pas toen werd mij

verteld dat ze mij wel degelijk als klant wilden houden en mijn schade vrije jaren wilden meenemen. Erg

jammer dat je eerst moet dreigen voordat je service krijgt.

Tot slot heb ik bij univé voor de derde keer een schade claim ingediend. Gevolg. Ik kreeg bijna niks meer terug.

Reden: omdat ik nu voor de derde keer een claim indien ( samen nog geen 100 euro) krijg ik de dagwaarde

vergoed. Deze dagwaarde gaat volgens een kromme berekening waardoor je nog maar 10 euro terug krijgt voor iets wat minstens 60 euro waard is. Wat heb ik dan nog aan een verzekering=

Samengevat, univé mag dan wel een verzekering zijn zonder winst oogmerk maar het geld wordt gehaald over

de rug van haar klanten. De service is slecht en heb je ze een keer nodig dan kun je net zo goed uit eigen

portemonnee betalen.

30-05-2012

Bij Unive mijn motorfiets verzekerd tegen diefstal. Deze stond met een erkend slot vast, en is op klaarlichte dag gestolen. Unive probeert helaas overal onderuit te komen en wil het liefst niet uitkeren. Ik heb aangifte bij de politie gedaan, er is zelfs een verdachte aangehouden en verhoort. Unive blijft proberen te bewijzen dat ik nalatig geweest ben. Erg vervelend dat een verzekeraar een klant zo kan behandelen.

12-04-2012

Bij Unive heb ik op 4 april 2010 mijn caravan verzekerd met de Unive Caravanverzekering. (gelukkig maar) Afgelopen zomer (2011) waren wij met de kids op vakantie met de caravan. Nou eigenlijk onderweg. We moesten nog 15 kilometer rijden, wij besloten om binnendoor te gaan vanwege de file's. Dit was geen goed idee.. We reden door Spanje over erg smalle weggetjes, met daarnaast een slootje. Na 5 minuten op de weg gereden te hebben kwam er van de andere kant een auto hard aangereden. Wij moesten uitwijken om een ongeluk te voorkomen. Maar in plaats van een ongeluk te vermijden reed ik het water in. Met als gevolg dat er van de caravan niet veel meer over was. Via de Anwb hebben wij een leen auto gekregen en van Unive kregen wij een huurcaravan zodat wij toch nog op vakantie konden. Wij hebben 1 nacht in een hotel overnacht en de volgende dag kregen we een telefoontje dat we de caravan op konden halen. Maar we hadden geen auto. Unive heeft voor ons contact opgenomen met de ANWB en voor ons geregeld dat we ook diezelfde dag nog een auto kregen van de ANWB. Wij hebben ondanks alles toch nog erg van onze vakantie kunnen genieten dankzij Unive! Bedankt!

27-01-2011

In september 2010 een flinke schade gehad, bijna a 9000,-, en deze was in 10 dagen geregeld! Echt super. Nog nooit meegemaakt bij een andere verzekeraar (helaas al eerder schade gehad). Snelle schade afwikkeling en ook erg zorgzaam.

19-06-2009

Nadat ik afgelopen maand 16 was geworden had ik meteen mijn certificaat voor scooterrijden gehaald. En na lang sparen en vele vakken te hebben gevuld heb ik een aprilla scooter gekocht!! Echt helemaal te gek maar ik moest hem wel eerst verzekeren van me moeder voor ik erop mocht rijde. Daarom ging ik op internet op zoek naar een brommer verzekering voor mijn aprilla. Toen kwam ik bij Unive terecht. Daar kon ik eenvoudig mijn gegevens invoeren en toe kreeg ik gratis een offerte. Unive deed mij een goed aanbod en de kosten per maand vielen mij zeer mee. Dus toen had ik meteen mijn verzekering online afgesloten en nu scheur ik rond op mijn mooie scootertje :D.

Voordelen van Unive: Ik wou zo snel mogelijk mijn scooter verzekeren en dat is zeker gelukt en nog tegen een lage prijs ook.

Nadelen van Unive: Die site van hun ziet er echt niet uit, net zo lelijk als hyves :p