Unive reviews

2.3
Positief13%
Neutraal0%
Negatief87%
PeriodeLaatste 12 maanden202120202019
Lid
Drik
01-02-2021

Klant onvriendelijk

Mijn vader is een aantal maanden geleden intramuraal voor goed opgenomen in een verzorgingshuis.

Bij het opheffen van zijn inboedelverzekering (niet meer nodig) totaal geen medewerking op dit voor elkaar te krijgen. Ondanks dat ik alle persoonlijke gegevens omtrent hem heb verstrek (verstandelijk beperkt). Ondanks dat de man lichamelijk zeer beperkt is, nu maar naar een UNIVE kantoor, want ze willen hem "graag spreken en nadere vragen stellen".

Te "gek" voor woorden!

U begrijpt dat ik nu ook in de modus zit om mijn verzekeringen bij UNIVE op te zeggen.

Suraj
27-01-2021

SLECHTE ERVARING

Lange periode klant geweest bij unive, ging altijd goed totdat ik zelf in problemen kwam door derden waardoor ik mijn autoverzekeringen niet meer kon betalen.

Netjes unive opgebeld toen de tijd, situatie uitgelegd en of ik een regeling kon treffen met hen. Zo gezegd zo gedaan, een half jaar later wil ik een auto verzekeren blijkt dat dit niet kan omdat ik in problemen was gekomen toen der tijd. Wat is dit zeer teleurstellend nadat ik alles netjes heb betaald en nu accepteren ze mij niet eens. Bovendien recent een nieuwe aanvraag gedaan voor mijn bestelbus willen ze mij niet accepteren omdat ik volgens unive "een soort van koeriers bedrijf ben" terwijl dit niet zo is.

Met andere woorden slecht slecht maar dan ook zeer uitermate slecht! bah!

Nico
Nico
27-01-2021

Doe het niet! Univé is de slechtste!

De derde keer navraag gedaan over de inschrijving voor een zorgverzekering, 2 maanden geleden ingediend via internet. Deze keer een lange wachttijd en dan na totaal 28 minuten aan de lijn.:

"helaas meneer er is iets fout gegaan met de inschrijving, ik adviseer u de inschrijving opnieuw te doen!"

De dame aan de telefoon kan het ook niet helpen denk ik, het zegt veel over dit bedrijf.

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Epicurean
17-01-2021

Slechtste verzekeraar ooit

Iemand heeft schade bij mij veroorzaakt, diegene is al meer dan 20 jaar verzekerd bij Unive, en heeft nog nooit eerder een claim ingedient, dus dit is haar eerste claim. Ik kreeg een brief van Unove en citeer: Het is beter dat u de schade meld bij uw eigen verzekering, die betaalt de nieuwwaarde verminderd met een bedrag voor veroudering en slijtage. Uw eigen verzekeraar neemt u werk uit handen bv door de schade te laten herstellen door een herstelbedrijf waarmee zij samenwerkt. Wij betalen alleen de dagwaarde. Dus het is beter voor u om het bij de eigen verzekering te melden.

Dit is toch te schandalig voor woorden! En het gaat hierbij om een kleine schade, geen duizenden euro's. Dus wees gewaarschuwd, Unive zal proberen zich er onder uit te wurmen. Ik ben de gedupeerde en moet nu extra werk verrichten iov van degene die schade veroorzaakt heeft en als ik hun advies op zou volgen dan heeft dat gevolgen voor mijn verzekering, want zoals we allemaal weten komen de aantal claims achter je naam te staan en heeft dat wel degelijk gevolgen voor je eventuele volgende claim. Mijn ervaring met Unive (ziektekostenverzekering) is al heel slecht en deze nieuwe ervaring zegt mij dat Unive een hele slechte verzekeraar is, ook te zien aan de vele slechte reviews online. Ik vraag me zelfs af of de 5 sterren reviews niet van Unive medewerkers zijn, want ik ken in mijn persoonlijke omgeving alleen maar mensen die slecht te spreken zijn over Unive.

Jeremy B
08-01-2021

Inboedel verzekering

Super slechte verzekering maatschapij ik ben al 5 jaar klant bij unive

Heb een vezekering voor mijn

-auto

-inboedel

-Reisverzekering

-wa

Lopen en voor het eerst wilde ik een schade melden voor mijn tv van €5000 die ik 3 jaar geleden heb gekocht (inboedel) omdat mijn zoontje van 1jaar, ons sony tv van 75 inch heeft stuk gemaakt, door een klein speelgoed poppetje op het scherm te gooien. En nu krijg ik te horen dat unive deze niet vergoed. Waarom? omdat de maand november de premie te laat was betaald. En dat ik dan automatisch niet verzekerd ben voor die maand. En voor december en januari, zijn de maanden wel geïncasseerd van mij rekening! Heel krom dit! Ik betaal 5 jaar lang altijd netjes optijd via automatische incasso. Het is op 1 of andere manier fout gegaan, en ik weet in God's naam niet hoe, maar kan gebeuren en is niet bewust gedaan. Heb verder nooit wat ingediend in die 5 jaar. En ik vind het dan zo slecht dat er op zo een manier gehandeld wordt. En nog iets betref het post! alleen maar reclame over jullie diensten krijg ik in mijn brieven bus. En daarom maakte ik de brieven niet meer open van unive. Maar los hier van het gaat over 1 maand die ik over het hoofd heb gezien, en daardoor mag ik geen claim indienen. Ook heb ik meteen het bedrag over gemaakt na dat ik hoorde van de achterstand. Nou ik las al heel veel slechte recenties van jullie voor dat ik klant werd, en ik lees ze nu nog steeds. maar ik hoop voor jullie en de andere klanten dat ze dit nooit mee hoeven te maken. Wat een uitgenarst bedrijf dit! gadverdamme! Heb per direct dus vandaag 08-01-2021opgezegd! En morgen de rest van mijn diensten ook! Ik heb een heel groot netwerk en ik zal zeker in het heden iedereen unive afraden! En Door vertellen op alle sociale media websites hoe slecht dit was. Ik gun dit niemand!

Vl
07-01-2021

Beste bedrijf

2 keer schade geclaimd, totaal geen problemen, binnen twee weken opgelost en geld overgemaakt.

Ik snap niet waarom mensen zo slecht over Univé zijn?

Ik praat nog over best aardige bedragen.

Dus goed hun voorwaarden lezen en dan pas zich verzekeren! Dan ben je echt verzekerd bij schade.

Naar mijn mening top bedrijf met vriendelijke klantenservice.

Corina
06-01-2021

Om te huilen

Keer op keer na 10 minuten of langer 8n de hold weggedrukt. Je kiest zorg bij keuzemenu en eindigt bij afd. Schade. Per email onbereikbaar, klachten nul reactie en chat werkt niet.

Ik ben al weg maar adviseer een ieder hier nimmer een verzekering te nemen. Echt slecht voor je hartkleppen.

Carola
28-12-2020

Ik ga overstappen op een andere zorgverzekering!

Univé klantenservice is niet te bereiken , ik sta al 20 minuten in de wacht. Ik heb een probleem met mijn factuur waar niets van klopt.

Joep
21-12-2020

Geen reactie van "klantenservice

Op 24 november jl heb ik n verzoek/klacht ingediend, 00716894 en op 15 december jl nogmaals 00727701 maar n herinnering gestuurd. Het enigste wat ik tot nu toe gezien heb zijn geautomatiseerde mails met de mededeling "wij zijn druk druk"

Jammer van Unive dat negeren van oplossingen.

Maar er is nog een week over, om andere keuzes te maken, want op deze basis is er weinig vertrouwen meer. Unive leuke verpakking maar de inhoud.

joep dils

SMC
10-12-2020

Slecht bereikbaar

Ik ben al een aantal dagen bezig om contact te kunnen opnemen met ze maar tot op heden zeer slecht te bereiken, vroeger hadden ze een e-mail adres waar je je vraag kon spuien en eventueel bijlagen ter versterking van de vraag nou deze hebben ze dus niet meer en ik weet dat niet iedereen telefonisch contact kan opnemen met unive en die chatbot die ze hebben die klopt ook niet helemaal geloof ik hij begrijpt geeneens wat je aan hem vraagt en als je dan om een medewerker vraagt dan is het ineens superdruk echt belachelijk vindt ik dat, ze kunnen op een slechte recensie wachten ik ben zelfs al aan het rondkijken naar een andere zorgverzekering die niet al te duur is en waar je nog via een e-mail of een appje of iets dergelijks contact kan leggen en zo sneller te worden geholpen. Ik raad deze verzekeraar in ieder geval af als je snel antwoorden wilt via de mail of iets dergelijks

Jasper
02-12-2020

Waardeloos!

In 1 woord: waardeloos.

Ronald
25-11-2020

Auto verzekering oversluiten

Ben als Hoveniersbedrijf "Het Gazonnetje op zoek gegaan om mijn lopende vaste kosten waar dan ook te verlagen maar wel met een goede breed dekkende verzekering daarnaast nog vervoersverzekering afgesloten, na zelf uitgerekend te hebben toch iemand aan de lijn gevraagd werd erg goed en top geholpen door vriendelijke medewerker die zelf ook nog andere opties aangaf waarvoor ik kon kiezen was en ben echt blij met deze hulp scheelt mij wel bijna € 557 op jaar basis.natuurlijk zij er andere belevingen over deze organisatie maar tot nu toe alles keurig verzorgd en geheel voordat alles ingaat in de mail super.

Harmanna
16-11-2020

Geen medestander, maar tegenstander

In de 1e laag doen ze er alles aan om een zaak te voorkomen. Ze zijn juridisch medewerkers en hebben weinig kennis, maar veel ego. Ze zijn enkel bereid om te bemiddelen. Nadat ik de weinig zeggende praatjes van J zat was en om concrete stappen vroeg, werd de zaak overgedragen aan H. Precies hetzelfde: veel bla, bla, bla en nietszeggende onzin en een paar bemiddelpogingen, die zinloos waren, omdat dat alle partijen enkel meer frustrerende. Ik wilde nu echt dat er concrete stappen werden ondernomen. Eindelijk kwam de zaak bij een échte jurist R. Zij communiceerde een stuk beter, maar ook haar kennis is onder de maat. Bovendien heeft niemand bij Univé zich eens goed verdiept in de zaak. Dit blijkt keer op keer uit de reacties. Wel kan ze vertellen waarom de zaak geen zin heeft. Uiteindelijk 2 échte advocaten gevraagd om hun mening te geven en zij konden mij wel een goed antwoord geven. Ik heb Univé gezegd wat ik wilde en Univé de zaak laten afhandelen, maar ze hebben er een potje van gemaakt. Slecht voorbereid en slecht uitgewerkt.

Leon
30-10-2020

Tandarts nota

Ik ben al weken bezig over een tandarts nota waar ik recht op heb en wat in de voorwaarden van Unive vermeld staat. Steeds iemand anders aan de telefoon en geen oplossing. Tussen de afdelingen onderling wordt er slecht gecommuniceerd waardoor veel vertraging. Als er niet snel een oplossing komt ga ik opzeggen bij Unive. Niet alleen mijn zorgverzekering maar ook al mijn andere verzekeringen bij Unive.

Jeremy
16-09-2020

Zeer ontevreden meer als 10duizende euros aan premier betaalt !

Nooooit doen slechtste maatschapij ter wereld!

John
07-09-2020

Univé rechtsbijstand - onbetrouwbaar, oneerlijk, onvriendelijke

Onvoorstelbaar hoe de afdeling rechtsbijstand omgaat met de verzekerde én de tegenpartij! De medewerkers houden elkaar de handen boven het hoofd. Vreselijk onvriendelijk, zeker niet bereid om een probleem op te lossen, reageren simpelweg niet als de afdeling z'n zin niet krijgt, dreigen onmiddellijk met incassobureau, rechter e.d. Dus wat mij betreft: NOOIT UNIVÉ!

Piet
05-09-2020

Slechte afhandeling

Mijn bril is van mijn hoofd gestoten door iemand uit de buurt hier en daardoor de glazen beschadigd, nu hebben ze dat netjes opgegeven en heb via mijn opticien een prijs opgevraagd en bij die mensen ingeleverd.

Later moesten ze een rekening hebben van de complete bril die 2 jaar oud was, dan konden ze kijken wat de afschrijving was.

Nu is de zaak afgehandeld en kreeg ipv €750,00 voor mijn multi vocale glazen €447,00 terwijl ik het niet eens veroorzaakt heb.

Denk na voordat je hier een verzekering neemt.

Rik
21-08-2020

Premie zonder aanleiding 33% gestegen

Mijn zoon heeft een A1 motorfiets gekocht toen hij 18 werd. Natuurlijk zijn de verzekeringen op dat gebied vrij duur. Unive was toen met 33 euro per maand vrij duur (beperkt casco) maar toch gedaan. Krijg ik deze maand de polis voor komend jaar en wordt zonder blikken en blozen een premie berekend van van bijna 44 euro per maand!

Gebeld om een verklaring, maar het antwoord was eigenlijk we weten het niet.

Wegwezen. Heb nu een verzekeraar gevonden voor 23 euro per maand. Ben dus dus ipv 10 euro duurder nu 10 euro goedkoper.

Laury
Laury
16-07-2020

Unive

Unive klacht

Goedemiddag,

Bij deze wil ik een klacht in dienen

Omdat ik een verzekering had bij jullie (auto)

De eerste keer had ik gewoon over gemaakt omdat dat bedrag omdat ik toen nog werk had

De tweede keer is er een andere auto opgegeven aan die verzekering volvo v40

In de Tijd van de Coronavirus terwel die verzekering belachelijk hoog was!

Werd ik ook nog eens werkeloos door het coronavirus waren er niet veel mensen meer nodig Ook dat heb ik toen aan jullie doorgegeven en met de vraag of ik eventueel een betalingsregeling kon treffen bij jullie

Maar zou daar nog over gebelt worden

Vervolgs werd ik daar niet over gebelt ma kreeg ik weken erna een mail over dat het niet goed gekeurt werd en ik op snelle sprong alles moest betalen voor de 17 juli waarvan mijn uitkering maar 600 was en ik niet eens mijn rekeningen kon betalen uit eindelijk jullie de grootste gedeelte had betaald en mijn advocaat ik de dag dat ik 466 euro heb over gemaakt nog met jullie gebelt heb dat ik de 20,45 volgende maand kon overmaken volgens een van jullie adviseurs

Word ik vandaag 16 juli 2020 vervolgs nog een keer opgebelt om met snelle sprong de 20,45 over te maken waardoor ik boos werd aangezien ik mijn rekeningen etc niet eens kon betalen en mijn maand met helemaal niks moet rond komen aangezien jullie niet eens een betalingsregeling kunnen treffen voor een bedrag van 486 euro die ik op snelle sprong moest betalen

Bij deze voor de mensen die willen overwegen om bij Unive stad en land een verzekering te nemen doe het niet!

Mvg Laury van maasbommel

Michel
16-06-2020

Geen vouchers bij Univé

Wij hebben tickets geboekt bij Transavia. Los een kortlopende annulerings verzekering bij Univé afgesloten. Transavia annuleerd de vlucht voor 28 juni 2020, Covid 19. Voucher, oké. Univé gebeld reis gaat niet door, annulering Transavia. Vraag van mij, krijg ik nu ook een voucher bij Univé? Antwoord Univé, nee! Helaas. Reis gaat niet door pech voor u, geld annulerings kwijt. Dat is klant onvriendelijk maar een lekker spaarpotje voor Univé, wie doet je wat. Dat is de macht van de verzekeraar 2020