Unive reviews

3.1

Eddy
05-04-2023

Walgelijk bedrijf!

Al 10tallen jaren klant en nooit gedacht dat je als er echt wat zou zijn, ze je zo in de kou laten staan, letterlijk.

Na een brand bij mijn idiote buurman vond de ingehuurde schade expert het nodig mij te beledigen omdat ik chronisch ziek ben.

Hij weigerde vervangende woonruimte te regelen voor mij en mijn dieren.

Hij zorgde ervoor dat ik geen tijdelijke woonruimte kreeg voor calamitijdelijk dus die man gaat over lijken. Hij vond het normaal dat ik dakloos zou worden.

Als je unive vraagt om een andere schade expert, krijg je deze niet.

Je huis word eigenlijk niet gereinigd na de brand. Veel spullen ongevraagd vernietigt.

Als dit afgewikkeld is zeg ik al mijn verzekeringen op bij Unive.

Ik ga maar bij Aegon kijken voor het geval er weer brand zou zíjn, die reinigen het huis en kleding en alles.

Aan Staande exklant
22-03-2023

Zaak 29-12-2022 aangemeld. Tot 2x toe e.e.a verkeerd samengevat. Weer uitleggen. "Nee dat gaat goed bij afdeling 'X' ('X' wijkt 100% af v.d. essentie). Ik ben 2 weken geleden eindelijk gebeld (dagen na toegezegde datum uiterlijk contact): "maar dit is niet mijn specialiteit, dat is voor een andere afdeling / specialist". Al uren kwijt (tel./mail) met uitleggen. Aangedrongen dat na 10 weken e.a.a. dringend begint te worden. "Dat zal ik doorgeven". Inmddels weer 2 weken verder en nog geen enkel bericht: dus 12 weken lang alleen stiltzwijgen, gepruts, foute samenvattingen, verkeerde opvolging, verkeerde informatie ("gaat naar de goede afdeling hoor!"), niet nakomen uiterlijke contactdatum. de nog onbkende nieuwe contactpersoon heeft weer tijd nodig met inlezen. Unive status gezet op "zo spoedig mogelijk alle polissen vervangen". Men is aardig en beleefd, maar dat heft deze trieste behandeling niet op (en niet ondenkbare 1000den euro's schade). Trieste bedoening!

Bea
25-11-2022

Wij hebben een conflict gemeld met onze VVE. Het loopt nog maar wij worden echt super geholpen. Duidelijk en vriendelijk. Zeer giede jurist.

11-11-2022

Wat een klant-onvriendelijk bedrijf!

José
12-10-2022

Doen er alles aan om niet uit te hoeven keren.

Ik had medische zorg in buitenland nodig.

Met identiteits- en zorgpasje dacht ik correct te handelen.

De nota van de kliniek was echter niet “volledig”.

Er stond wel op wat er gedaan was. Basis consult en Covid-test.

Maar dat was niet genoeg. De naam van de arts ontbrak!

En ik had het moeten melden! ( kleine lettertjes)

Ik had wel eens kunnen frauderen! Hoezeer kun je überhaupt frauderen met een zorgnota van een Spaanse kliniek.

Ik snap er werkelijk niets van.

Heb dit ook nooit eerder meegemaakt.

Nota’s gingen altijd rechtstreeks naar zorgverzekeraar.( andere dan Univé) Nooit problemen mee gehad . Dus is

Univé in 2023 niet meer mijn zorgverzekering!

Moon
27-09-2022

Slecht duur weinig service

Lucy
17-08-2022

Doorlopende reisverzekering is hier niet betrouwbaar. Ze compenseerden € 200 in plaats van slechts € 4000. Ik kan de verzekering een jaar lang niet opzeggen, ik betaal dan € 20,- per maand in plaats van € 1,70. Het zijn oplichters. Pas op, hef geen €1 op. ze betalen miljoenen euro's aan oligarchen en zakenmensen, maar ze onderdrukken gewone mensen.

Nooit meer unive
17-07-2022

De slechtste zakelijk auto verzekering ooit . Schade gehad in meerdre jaren. Altijd door de tegenpartij afgehandeld . Heeft unive niks gekost . All risk verzekering gehad jaren lang en ze laten je stikken. Als je zelf 1 x wat hebt . Waardeloos . zelf de schade terug betaald . Kleine 3000 euro en ze gooien me eruit . Waardeloos .Mensen pas op met deze maatschappij

30-06-2022

Naar het ziekenhuis in Italië geweest.

De rekening van zo'n 190 euro ingediend bij Unive.

Na 3 wkn gebeld waarom er niet uitgekeerd is.

Krijg ik te horen dat de rekening eerst door een beëdigd vertaler in het Engels moet worden opgemaakt en dan weer opnieuw moet worden ingediend . Beedigd vertaler is duurder dan de rekening en dan al die rompslomp.

Valt me vies tegen van Unive.

Wel gemakkelijk indienen, maar moeilijk betalen

Arne
03-06-2022

Meest onprofessionele verzekeraar van Nederland, gebeld voor inboedel, terugbel afspraak gemaakt omdat er geen personeel met kennis van zaken aanwezig is, nooit terug gebeld, opnieuw telefonisch contact opgenomen, word ik in de wacht gezet, vervolgens wordt er door Unive opgehangen na 10 minuten en nooit meer terug gebeld. Daarna heb ik nogmaals contact gezocht voor de aanvraag van een inboedelverzekering, dit zou eerst wel mogelijk zijn, dan toch weer niet, dan toch weer wel, dan toch weer niet, totdat men foto's wilt ontvangen van de buitenzijde van mijn huis, terwijl de inboedel verzekerd moet worden. Foto's verstuurd, terugkoppeling blijft uit, opnieuw contact gezocht, er word aangegeven dat de afdeling het druk heeft en terugkoppeling binnen een week volgt, na een maand nog steeds geen terugkoppeling, opnieuw contact opgenomen, om uiteindelijk een email te krijgen van Unive waar ik word aangesproken met een andere naam en er beweerd wordt dat ik mijn zorgverzekering wil opzeggen.

16-03-2022

Ze schreven bedragen af voor een autoverzekering van een oud rekening nummer, kan gebeuren. Rekeningnummer aangepast maar moest nog een openstaand bedrag overmaken, direct gedaan.

Kreeg brief thuis dat de auto weer was aangemeld bij het rdw en dat mijn verzekeringpakket weer actief was, er stond ook dat de verzekering niet altijd verder gaat maar daarna stond er dat alles weer actief was. 2 maanden onverzekerd rondgereden en als wan betaler te boek. Slechte dubbelzinnige brieven die je ook nog in gevaar brengen en moeilijk aan een andere verzekering kan laten komen. NIET DOEN

Ivo
11-03-2022

Heb al jaren een doorlopende reisverzekering, en nooit problemen gehad. Zijn uitstekend bereikbaar via zowel email, telefonisch als whatsapp, en altijd zoals verwacht (binnen redelijke normen) uitgekeerd. Gisteren mijn portemonnee verloren, via whatsapp contact opgenomen, en zonder problemen de vandaag al het hele bedrag uitgekeerd gekregen. Topervaring, ik ga niet meer weg!

02-03-2022

Al tientallen jaren alle verzekeringen m.u.v. zorgverzekering bij Univé. Nooit problemen of gezeur gehad bij claims. Recent trouwring verloren tijdens lang weekend, ook nu weer keurig geregeld zonder onredelijke eisen van Univé kant. Gewoon heel goed al erg lang dus.

Familie Koning Volendam

André
22-02-2022

Bij mijn veel te dure zorgverzekering werd een declaratie zonder motivatie afgewezen wordt.

Toen ik telefonisch om uitleg vroeg werd ik bijzonder onbeschoft te woord gestaan.

Er werd niet geluisterd, ik werd telkens onderbroken en toen ik hierop reageerde werd de verbinding verbroken.

Jelle
11-02-2022

Ging prima om om adreswijziging door te geven

Nathalie
10-01-2022

Slechtste service ooit. Zal never nooit iemand Univé aanraden en zeker nooit meer zelf iets verzekeren. Als ze iets moeten uitbetalen gaat Univé hele rare fratsen uithalen om dit niet te hoeven doen. Nooit en nooit meer Univé.

04-01-2022

Slecht bereikbaar , bureaucratisch en regelen niks

01-01-2022

Heb een offerte van de unive zorgverzekering.

Volgens de offerte heb je 14 dagen bedenktijd.

Maar het lukt niet de offerte via de website te annuleren ook niet per email want de zorgverzekering heeft "bewust" geen emailadres, en per telefoon weten de medewerkers niet hoe dat moet. Schriftelijk lukt ook niet want er staat ook geen postadres op de offerte.

Verder staat dat tijdens get invullen van de aanvraag dat alle ziekenhuizen zijn gecontracteerd. Maar dat is dus ook niet waar.

14-12-2021

Na brand geen enkele hulp politie twee bureaus achterhalen de oorzaak helaas niet maar als je bij unive 7maanden vooraf verzekerd bent dan ben je verdacht zeggen ze? Vervangende woonruimte nadat je alles wat je lief was verloren bent door een vreselijke ervaring brand. Sta je er alleen voor je krijgt geen hulp twee maanden verder nog niets geen voorschot geen opvang je zal er maar staan met je kleine kinderen

! Je wordt onder druk gezet manipuleren speculeren en de behandelaar behandeld je als dader inplaats van slachtoffer gewoon zoeken om onder betaling uit te komen

A u b mensen denk 10x na voor u denkt de vruchten te plukken want mijn ervaring krijg je rotte appels Univee.daar plukt u niets van mee

Schandalige onderneming onmenselijk en geen medeleven veel beloven weinig geven doet unive in vreugde leven

Herben
29-11-2021

Vroeger was ik lid van Univé maar ben daar weggegaan omdat ze mij bijna niet helpen wilden bij een schadegeval omdat ik geen rechtsbijstandverzekering had. Nu had ik wel een ingevuld schadeformulier dus is het toch nog goed gekomen. De manier waarop ik in eerste instantie weggestuurd vond ik belachelijk. Heb na het afhandelen van de schade afscheid genomen van Univé en heb daar zeker geen spijt van.