Op dinsdag 20 augustus 2019 vertrekken wij ’s morgens om 9.15 uur ongeveer van de camping in Argelés sur Mer richting Nederland. Na drie uur rijden begint er een oranje lampje permanent te branden met motorstoring en begint de auto te stotteren bij het geven van gas. Waarschijnlijk betekent dit dat de bobine kapot is en vervangen moet worden.
Vervolgens hebben wij de ANWB alarmcentrale gebeld, zij mogen vanwege de wetgeving in Frankrijk niks doen, zij sturen ons twee sms’jes, een met het telefoonnummer van de Franse Gendarmerie en een sms’je met een Franse tekst die je letterlijk moet opdreunen. Dit uitgevoerd en inderdaad er wordt een takelwagen gestuurd (wachttijd ongeveer 40 minuten) om onze auto op te halen en naar een dichtbij zijnde garage te brengen. Eenmaal toen de man van de takelwagen er was, overlegd wat de problemen waren, hij heeft de motorkap open gemaakt en gekeken, hij zei dat het idd de bobine wel zal kunnen zijn maar dat de auto bij de garage uitgelezen ging worden om vast te stellen wat het probleem was.
In de takelwagen hadden ze maar plek om twee personen mee te nemen. Uit noodzaak moesten wij met 5 personen in onze eigen auto zitten op de takelwagen, volgens mij mag dat in Nederland echt niet maar hier was het geen probleem. Uiteindelijk kwamen wij met de auto bij de garage, de auto werd vervolgens naar binnen gebracht, maar vervolgens gebeurde er niks. Inmiddels belde de ANWB mij om via mijn telefoon te overleggen met de garage, ze spraken geen woord Engels en alles ging in het Frans. Uiteindelijk kreeg ik de ANWB weer aan de telefoon, met de mededeling, de auto kan vandaag niet gemaakt worden, ze hebben geen tijd, regel maar een hotel. Wat een service. Zoek het maar lekker zelf uit. Wij waren niet blij, de auto moet gewoon gemaakt worden zodat wij verder kunnen met onze reis naar onze tussenstop. Uiteindelijk heeft de ANWB na veel gezeur en aandringen van onze kant een andere garage gevonden die wel tijd had. Over 45 minuten zijn ze bij ons. Het garagebedrijf was 10 minuten van ons vandaan. Na 1 uur en 45 minuten kwamen ze uiteindelijk eraan, ondertussen de ANWB gebeld waarom alles zo lang moet duren. Het tweede takelbedrijf was er uiteindelijk, uiteraard weer met 5 personen in een takelwagen. Deze persoon sprak totaal geen Engels. Met vertalingen duidelijk gemaakt wat er aan de hand was. Uiteindelijk kwamen wij hier bij de garage aan en werd de auto binnen in de garage gezet met de mededeling het is 6 uur, morgen wordt de auto gemaakt. ANWB heeft ons niet verteld wat er aan de hand was. Uiteindelijk bleek dat in ieder geval de zuurstofslang naar de turbo is vervangen
Daar sta je dan met je gezin midden in Frankrijk, gelukkig was dit autobedrijf meedenkend, vanuit de ANWB werd niks aangeboden. Zij hadden een hotel voor ons geïnformeerd waar wij heen konden gaan. De ANWB had ons verteld dat de auto morgen om 10.30 uur klaar zal zijn. Wij maar een familiekamer in het hotel geboekt, op straat slapen is geen optie, de volgende dag werden wij na het ontbijt door de ANWB gebeld met de mededeling, de auto is pas om 18.00 uur klaar. Succes. Dan sta je daar met je gezin van 5 personen in een klein dorpje waar niks te beleven is en moet je van 11.00 tot 18.00 uur wachten en vervolgens nog naar huis rijden. Uiteindelijk werden wij rond 16.00 uur gebeld dat de auto klaar was. Wij hebben de nota van 400 euro maar betaald en zijn naar huis gereden. Na al deze ellende wilden wij z.s.m. naar huis. 05.00 uur de volgende ochtend waren wij moe maar uiteindelijk thuis. Daarna een klacht ingediend en de het lidmaatschap opgezegd. Ook daarin zijn ze totaal niet klantvriendelijk. Gewoon einde van het jaar opzeggen en niks coulance.
Uiteindelijk is onze conclusie. de ANWB is er voor zichzelf. Je hebt er helemaal niks aan in het buitenland. Mijn advies aan alle ANWB leden opzeggen je lidmaatschap. Iedere klant, bekende die ik spreek, adviseer om niet met ANWB in zee te gaan. Wat een slechte service en klantvriendelijkheid!
Ooit lid geworden van de anwb. 2 auto's ja meneer. Wat is uw naam. D. A.
Mijn vrouw belt, staat stil met een lekke band! op een oprit. Nee mevr. We komen niet. Het staat op naam van uw man.
Wat. Het is 23.30 en er komt niemand? ik ben zelf naar de oprit gereden. Mijn vrouw de andere auto meegegeven. En met alle risico van dien het reserve wiel vervangen.
Achteraf had ik de politie kunnen bellen voor ondersteuning.
Anwb je wordt bedankt!
Al jaren via de ANWB verzekerd geweest, platinum lid en ook een creditcard via ANWB. Op advies overgestapt naar de veilig rijden variant. Hierbij krijg je een computer-stick die je rijgedrag meet. Daardoor krijg je onzinnige meldingen van u rijdt te hard door de bocht etc, dit terwijl dit niet het geval is. De picanto is nou niet echt een strepentrekken. Na een jaar een belletje dat de ANWB ze de verzekering van hun kant opzeggen omdat er onveilig gereden wordt, complete onzin. Doe dan de normale verzekering dan maar, nee sorry dat doen we ook niet meer, succes en tot zien. Tot zo ver de klantvriendelijkheid naar een 20 jaar trouwe klant.
Tot ziens ANWB, alles opgezegd. Geen aanrader.
We zijn eigenlijk altijd fan van de ANWB geweest. Platina lid, komen graag in de ANWB winkels en lezen graag de Kampioen. Totdat we dit jaar op de heenweg naar Frankrijk pech kregen met onze camper. Vol vertrouwen de ANWB gebeld. Dat was het begin van meer dan twintig telefoongesprekken met steeds andere mensen die weer niet wisten waar het precies om ging en ons steeds verder de stress in joegen. We zijn er de hele vakantie zoet mee geweest en hebben totaal niet kunnen genieten. Over elk dingetje moesten we ordinair strijden en de medewerkers blinken uit in onvriendelijke dooddoeners. Uiteindelijk is de camper op de dag van vertrek naar huis gerepareerd. Dat bleek een half uurtje werk te zijn. Wat een deceptie ANWB!
Al sta je midden in een drukke Italiaanse stad met een koppeling die niet meer werkt en al 15 jaar lid bent, dan word je nog even glashard verteld dat je enige hulp kunt vergeten. Echt bij de ratten af.
Ze hebben mij in turkije laten stikken ik sta al 5 dagen stil en nog steeds geen hulp terwijl ik het duurste pakket heb
Kreeg op 25 augustus 2019 pech met mijn ebike in Kinderdijk. Hulde aan de monteur, hij had alle geduld om het probleem goed op te lossen. Dat is hem dan goed gelukt.
De alarmcentrale houd je aan een lijntje om zo goedkoop mogelijk de zaak op te lossen zelfs als iemand in COMA ligt in de Dominicaanse republiek
Gisteren 2 uur 45 min staan wachten en nog geen ANWB en dat was in hoorn, wij kwamen uit leiden, toen mijn zwager uit zijn werk kwam heeft hij mijn auto gemaakt, en toe ik weg ging nog geen ANWB, en ze liegen nog ook ze zeiden toen ik tussendoor belde naar de ANWB zeiden ze hij is langsgeweest nou helemaal niet, weer bellen toen zei de ANWB hij heeft u gebeld toen waren we al weer 45 min verder, nou ik kijken in mijn mobiele tellefoon en er had niemand gebeld dus ze liegen nog ook.
beste mensen een gewaarschuuwd men telt voor 2, ik moet nooit geen ANWB meer, als ik pech heb bel ik wel naar een desbetreffende merk autogarage en met 10 min staan ze bij je.
gr aad
Mijn scooter wilde niet starten. ANWB kwam in de persoon van Niels van Dongen. Vriendelijk, deskundig en heeft heel nauwkeurig gesleuteld aan mijn scooter. Door zijn ervaring en kennis kon ik met een zeer gerichte vraag naar mijn garage voor mijn scooter. We kregen hem niet aan de gang maar ik weet nu wel wat er aan de hand is. Niels nogmaals dank voor de service.
Bureaucratische centenkloppers zijn het! Totaal niet service gericht! Je bent beter (en een stuk goedkoper) af bij een van hun concurrenten.
Do 15 aug 2019! Gestrand op de A27 met een twee maanden oude citroen jumpy. 15:30 gemeld, toen zijn we van de snelweg gesleept door rws. Daaarna nogmaals gebeld. “ oh wilt u weggesleept worden? “. Vervolgens steeds gebeld en steeds werd de wachttijd op geschoven om 19:30 zijn we nog niet weg. Alle tijd om een review te schrijven dus. EN uiteraard mijn 10 jarige lidmaatschap voor pechhulpdienst opgezegd. Diep triest. Ze zouden zichzelf en het land een dienstdoen door zichzelf op te heffen
@ANWB! Vandaag belt mijn zoon. Mag ik jouw auto even lenen want jij bent er niet. Tuurlijk! Blijkt auto niet te starten. Dus ik zeg: geen probleem ik ben lid vd wegenwacht dus bel maar naar hen. Blijkt dat hij eerst lid moet worden! Koekoek! MIJN auto voor MIJN huis? Dus ik bel zelf ANWB en word ik ook niet geholpen omdat ik er zelf niet ben. Ik zeg, nou dan bel ik jullie morgen wel als ik er weer ben. Zegt die dame dat dat niet zal gaan omdat alleen de eerste melding geldt? Ik word gek denk ik. Echt morgen het eerste wat ik doe is het lidmaatschap van dit waardeloze bedrijf opzeggen! Dit wou ik ff kwijt omdat ik echt pissed ben en geen goed woord over heb voor dit ballenbedrijf.
Twee weken geleden onderweg naar huis met pech in duitsland gestrand op de snelweg. Pechhulp zou er binnen een half uur zijn, dat werd 2 uur. Vervolgens was het een sleepservice die ons bracht naar het desbetreffende depot om de auto en ons daar te droppen. De anwb gaf geen sturende hulp en heeft niks voor ons betekend, ook gaven zij aan dat omdat wij op zaterdag met pech stonden, wij maandag pas inzicht konden hebben in de eventuele schade van de auto, een huurauto kon dus nog niet geregeld worden, tenzij het op onze kosten verhaald werd. Zij gaven aan dat de eerst bepaald moesten hebben dat de auto binnen 48 uur niet gemaakt kon worden, voordat zij een huurauto konden vergoeden. Na ongeloof en volledige onredelijkheid besloten wij het risico te nemen om de auto in duitsland te laten staan en de huurauto aan te nemen om naar huis te rijden. De anwb gaf aan wij 21 dagen recht hadden op vervangend vervoer (met europa standaard). Omdat ook de sleepservice 3 weken duurde besloten wij de auto in duitsland te maken. Twee weken later, wanneer de auto gemaakt was en wij de huurauto wilde inleveren, geeft europcar aan de anwb de auto voor 2 dagen voor ons heeft gereserveerd en de huurauto veel te laat is ingeleverd, er staan kosten open (dit gaat over honderden euro’s). Na tig belletjes en uuuren in de wacht te staan om van pion naar pion te worden verwezen, krijgen we keer op keer te horen dat we maar twee dagen recht hadden op vervangend vervoer en zij niks kunnen betekenen. Met geen elke wijze hebben ze ons hiervan op de hoogte gesteld, noch staat het in het contract wat wij met europcar hebben getekend. Ik heb de kosten voor de huurauto niet betaald en de factuur wordt voor nu naar de anwb gestuurd, puur omdat ik weigerde te betalen. Onze situatie staat nog in behandeling en het wordt de vraag wat hier uit gaat komen.
Ik en mijn partner zijn verbijsterd. de service, compassie, begrip en dienstverlening van de anwb is waar-de-loos. Als wij onze jurische positie niet goed onderzoeken/kwijt zijn, worden wij dalijk belast met honderden euro’s.
Blijf weg bij de anwb, en moge het failliet gaan en de mkb’s met goede service de markt weer beheersen.
Ik sta twee keer met pech in het buitenland in dezelfde vakantie en wordt totaal niet geholpen. De eerste keer zou de auto gerepareerd zijn na heel wat communicatieproblemen en selchte service, maar na een paar honderd km is exact hetzelfde probleem weer komen opduiken. Op het moment dat ik in the middle of nowhere sta met een heel gezin en een kat krijg ik valse beloftes en respectloze uitlatingen van de anwb-medewerkers. De medewerkers hebben totaal geen inlevingsvermogen en moeten een cursus serviceverlening krijgen. Nogmaals:blijf uit de buurt van de anwb. Mij zijn ze in ieder geval kwijt!
Gestrand met onze auto en caravan in Duitsland werden we afgesleept naar een garage in de buurt van Nürnberg. Daar werd om half 3 duidelijk dat de auto op transport naar Nederland moest en er een huurauto moest gaan komen.
Gebeld met ANWB met de woorden: “ ik moet overleggen met mijn chef en bel u binnen een kwartier terug” . Half uur later geen bericht, zelf gebeld en nog niks duidelijk. “We zijn er mee bezig” en “ik bel u terug” heb ik daarna nog ongeveer 14 keer gehoord, omdat er telkens geen contact werd opgenomen ondanks de afspraak dat dit wel gedaan zou worden”
Soms werd eea nog aangevuld met de woorden “ het is erg druk” . De instructies voor de medewerkers waren duidelijk: Snel doorschuiven van de casus, betrokkenheid veinzen en afronden met we bellen u terug. (Waarschijnlijk in de hoop dat het probleem zichzelf oplost)
Plotsklaps telefoon vanuit Europecar rond 18 uur, er is een auto gevonden met trekhaak, of ik deze ruim 50 km verderop kan komen ophalen. Op de vraag waarom deze niet afgeleverd wordt, antwoord de medewerker van Europecar: zit niet in uw verzekering!
Via via een taxi geregeld, maar voor de voorzichtigheid Europecar gebeld voor adres. Bleek er toch GEEN auto beschikbaar.
Weer bellen met. ANWB. Bijdehante dame aan de lijn die na een aantal cynische opmerkingen van haar zijde de lijn verbreekt in plaats van een statusupdate te geven. (Gelukkig worden de gesprekken opgenomen, dit is een mooie voor de training!)
Anderhalf uur later lijkt er weer een auto te zijn gevonden, ditmaal kleine 70 KM verderop. Taxikosten worden 50 euro van vergoed. Na kleine ontploffing bij mij, zullen de kosten volledig worden vergoed. Auto opgehaald, die overigens prima is, ondanks allerlei zaken die in de communicatie tussen ANWB en Europecar zijn misgegaan.
Nadat we de auto hebben opgehaald is het te laat om nog een camping te zoeken en hebben we geluk dat de garage-eigenaar zo vriendelijk is om ons in de garage te laten slapen. Geen fijne plek, maar geen beter alternatief. in het naastgelegen dorp nog snel wat gegeten, waar de keuken om half 10 s avonds eigenlijk gesloten was, maar voor dit gestrande gezin met kleine kinderen uiteraard een uitzondering werd gemaakt. Fijn dat de Duitsers wel snappen wat Service en betrokkenheid zijn, daar kunnen ze bij ANWB nog heeel veel van leren.
Kortom ANWB is verworden tot een verzekeraar waar ze je graag wijzen op de kleine lettertjes, geen enkele vorm van service of compassie is, waar medewerkers elkaar graag zaken in de schoenen schuiven zonder zelf verantwoording te nemen en zaken af te regelen en waar je (zeker als je 10 jaar lid bent geweest zonder ooit een beroep op ze te doen!) veel te veel voor betaalt!
Wij zijn er weg, voortaan regelen we het met een goede reisverzekering.
Na de 2e dag van onze vakantie in Frankrijk begaf onze auto het. Maar gelukkig we zijn we ANWB lid en worden natuurlijk direct geholpen. Auto aan de kant hond eruit, gelukkig is het niet warmer dan 40 graden en bellen. helaas zone blance, geen bereik. op goed geluk hier en daar aanbellen en in mijn beste Frans gevraagd of ik mag bellen. Na 30 min contact en er wordt gezegd dat ik terug gebeld zou worden over het tijdstip dat wij en de auto zou worden opgehaald. Het is 15:30 om 19:30 uur ben ik het zat, ik weet nog steeds niets. Sleutel van de auto afgegeven en gevraagd of we afgezet konden worden in ons vakantiehuisje. Deze lieve mensen hebben dat gedaan. 20:30 uur na stokbrood en kaas weer bellen om 22:30 uur braken we door maar wisten nog niet waar onze auto was en wat de oplossing zou zijn. Dag 2 geen bericht, was wel belooft, dan zelf maar weer bellen, tegen de avond eindelijk een mens aan de telefoon maar die kon alleen zeggen dat de auto was opgehaald maar dat er geen diagnose gesteld kon worden en dat de auto naar een andere garage versleept zou worden. Waar mijn auto was wist men niet. over vervangend vervoer was nog niets over te melden omdat er geen diagnose gesteld was. Maar weer oud stokbrood eten met kaas. Dag 3, hele dag weer bellen, want je weet niets en wordt niet terug gebeld, wordt er 's avonds beslist dat we vervangend vervoer krijgen, als we zelf een taxie zouden regelen en voorschieten en ons naar Belgie lieten rijden dan zou ik vanavond om 24:00 uur eindelijk een auto hebben. Eerlijk is eerlijk deze medewerker van de ANWB was zeer behulpzaam en na enkele gesprekken met een hoog allo allo gehalte werd het hem duidelijk dat we geen receptie tot onze beschikking hebben, geen creditcard, geen geld, (we hadden nog niet kunnen pinnen) en al enkele dagen op ons zelf waren aangewezen in ons Tiny house midden in het bos met de dichtstbijzijnde winkel op 25 km afstand. Na een heerlijke maaltijd van zeer oud stokbrood met kaas met pijn in de buik naar bed. op dag 4 werd ik opgehaald door een taxi en naar Belgie gereden om de vervangende auto op te halen. Daar aangekomen werd mij de auto eerst nog geweigerd omdat het contract op naam van mijn vrouw was gemaakt en niet op mijn naam. Maar na een telefoontje met Nederland was dit opgelost. Goed na 4 dagen waren we mobiel en konden we boodschappen doen en eindelijk iets anders eten. Maar waar is onze auto? aan het eind van de middag wisten we pas waar hij was en dat hij die bewuste dag pas om 23:00 uur was opgehaald (goed dat we niet zijn blijven wachten). Maar de auto wordt niet terug gebracht want de reparatie kosten zijn te hoog. Hoe hoog kon niet gezegd worden de garage die eerder geen diagnose kon stellen kon dat nu wel en wist dat als het e.e.a. er nieuw zou worden ingezet hij het wel weer zou doen, maar ja dat kost wat. ik kreeg de keus om afstand te doen of zelf in Nederland een garage zoeken die een reparatie zou kunnen uitvoeren lager dan de dagwaarden. Dat is gelukt en ik heb netjes per Email alle gegevens gestuurd met het verzoek om mij op de hoogte te houden. Nu 18 dagen later hebben we weer gebeld, de ANWB weet niet waar mijn auto is en wat de status is, we zouden worden terug gebeld. Van ellende heb ik maar in afwachting van de repatriëring en reparatie een andere auto gekocht, ik moet tenslotte ook weer naar mijn werk. Niets is zo vervelend als niets weten.
Zelfs één ster is veel voor ANWB, maar helaas is dat het minimum. Internet staat vol met beoordelingen van mensen dat hun geld is gestolen door ANWB. Van mensen die hun adres hebben gewijzigd maar ANWB de rekening naar hun vorige adres hebben gestuurd, hoewel ze hun e-mailadres hadden (in dit geval kunnen ze beweren dat ze contact met u hebben opgenomen, maar u hebt niet geantwoord dus hebben ze een excuus om meer in rekening te brengen) naar degenen die hebben geannuleerd hun contract op tijd, maar ANWB dwingt hen om een extra jaar te betalen met de extra kosten van hun incassobureau en nog frauduleuzer, mensen die nooit een contract hadden en gedwongen werden te betalen. Ja, ik weet dat je denkt dat het niet mogelijk is, maar ANWB deed het eigenlijk met veel mensen zoals ik. Ik belde en gaf hun mijn gegevens en vroeg om een offerte, ondertussen heb ik ook andere opties gecontroleerd, maar ik vond een veel betere deal, dus ging ik daarvoor. 4 maanden later ontving ik een brief van hun andere partij TKB zegt dat ik de contributie plus de incassokosten en wettelijke rente moet betalen. Ze hebben me verteld dat je lidmaatschap hebt aangevraagd en dat telefoontje kan worden beschouwd als een ondertekend contract! Omdat de rekening minder dan 200 Euro is als u het juridische proces wilt doorlopen, kost het u meer. Ze weten dit en verdienen op deze manier geld met verschillende excuses. Hier som ik een aantal van de belangrijkste manieren op die ik in de beoordelingen heb gevonden:
1. Uw adres is gewijzigd, u bent vergeten ze te vertellen dat ze de rekening naar het vorige adres hebben gestuurd, hoewel ze uw e-mailadres hebben. u zult de rekening niet zien, zodat u niet betaalt, dan moet u met hun andere partij TKB afrekenen en de rekening betalen met extra kosten.
2. Uw adres is gewijzigd, u heeft hen laten weten dat ze de factuur nog steeds naar het vorige adres sturen, hoewel ze uw e-mailadres hebben. u zult de rekening niet zien, zodat u niet betaalt, dan moet u met hun andere partij TKB afrekenen en de rekening betalen met extra kosten.
3. U annuleert het lidmaatschap via de telefoon. U verwacht geen enkele factuur later een e-mail van hun andere partij TKB en wordt gedwongen te betalen omdat u geen bewijs heeft dat u hebt geannuleerd. Zelfs als u klaagt dat u de originele factuur niet heeft ontvangen, zullen ze beweren dat ze deze naar u hebben verzonden.
Afgezien van deze, zijn ze ook erg slecht in het geven van diensten, kijk gewoon in hun review om te zien hoe slecht ze zijn.
Er zijn ook enkele verborgen dingen in hun lidmaatschap, ze vertellen je bijvoorbeeld niet dat het lidmaatschap voor jou is, niet de auto, dus als je vrouw of partner pech had met de auto, zullen ze er niet zijn om te helpen. Of in een ander voorbeeld, zag ik dat een recensent beweerde dat hun auto naar zeer dure garages was gebracht die met ANWB werkten en zij enkele diensten in die garages ontvingen die ze op zijn minst twee keer goedkoper in een andere konden hebben. Conclusie: meer blijf je weg van ANWB meer gelukkig je zult leven.
Lees dit aub helemaal door.
We hadden een vakantiehuisje gehuurd in belgie voor 8 dagen. Na de 2de dag hadden wij een autopech de olie lekte en konden we niet verder rijden. Anwb gebeld en na 3 uurtjes te hebben gewacht in de hitte met 3 kinderen, kwam er een sleepwagen en trok ons auto mee naar de garage. Wij zelf moesten telkens tig keer bellen om op de hoogte te blijven. De garage gaf aan dat het niet gemaakt zou kunnen worden binnen 48 uur, dus we hadden recht op een huurauto. Nou de 4de dag in op ons vakantie, gingen we naar de bestemming om ons huurauto op te halen maar eenmaal daar werd er een probleem gemaakt met mijn rijbewijs dat het ongeldig verklaart word op het systeem (op mijn rijbewijs is het nog geldig tot 2020 dus nog een jaar geldig) wij helemaal voor de gek gehouden en maar wachten in de snik warme weer met mijn 3 kinderen. Na 4 uurtjes besloten we maar terug naar ons vakantiehuisje te gaan omdat het niet werd opgelost. Volgende dag belde ik de gemeente en de rdw om achter te halen wat er mis is met mijn rijbewijs. Beide hadden aangegeven dat mijn rijbewijs klopt en er helemaal niks mis mee is. En rdw gaf ook aan dat anwb naar hun moest bellen als er een fout was. Maar anwb zelf heeft het zelfde systeem als rdw om de rijbewijs te checken. Kort gezegd wij zijn helemaal voor de gek gehouden. Dus eenmaal de 5de dag aangekomen trok ik het niet aan en wou ik naar huis gaan in nederland. Nou wij bellen voor de 500ste keer en aangeven omdat wij geen huurauto gekregen hebben om inplaats daarvan ons plus de auto mee te nemen naar nederland, nou de afspraak werd toen gemaakt om 10 uur bij de garage te zijn met koffer en al om opgehaald te worden en naar nederland gebracht te worden. Nou raad eens! 2 uurtjes gewacht en nog steeds geen sms ontvangen of een telefoontje dat ze onderweg zijn. Wij besloten maar zelf met de trein terug te komen. Eenmaal thuis aangekomen belde we anwb en zeiden dat de plan nooit is uitgevoerd in hun systeem. Nou wij voor de grap heen en weer gestuurd terwijl al hun gesprekken worden opgenomen? Geen idee waarom ze maar blijven liegen. Nou volgende dag gebeld waar de auto nou precies is en of het is opgehaald nouuu weerrr eeen leugennnn! Dat ze het adres niet hebben vandaar dat de plan niet is uitgevoerd. Wij hebben alles gegeven wat ze vroegen aan ons, informatie van A tot Z en alsnog maar blijven liegen. Nou wij wachten nu al 10 dagen op ons auto en wij maar vast in ons huis en vakantie is helemaal verpest en geld is weg.
Iedereen die lid is van ANWB gelijk laten stoppen! Ik ben al meer dan 15 jaar lid en geen 1 keer heb ik hulp gevraagd maar voor deze ene keer dat ik het nodig had, hebben ze mij heen en weer gestuurd als een grap. Ben er helemaal klaar mee. En dit is maar een kwart van het verhaal.
Graag wil ik weten of iemand soortgelijke ervaring heeft als ik.
Pech bij 34 graden op een landweg. Dochter had last van de hitte en ANWB onbereikbaar. Met reserve telefoon tegelijk Ford assistance gebeld maar na de keuze “buitenland” blijkt dat Ford dit doorstuurt naar de anwb. Uit ellende na twintig minuten in de wacht (ook geen idee hoeveel wachtende nog voor je zijn) een camping in de buurt gebeld. Deze lieve mensen hebben mij opgehaald. Daar water en schaduw gevonden. Na weer bellen en 40 minuten wachten iemand gesproken die een sleepwagen zou sturen. Die reden naar een totaal verkeerd adres 30km hier vandaan. Ik vroeg de medewerkster hoe dit kan aangezien ik ook de link “locatie bepalen” had gebruikt en zichtbaar was dat dit klopte. Toen weer teruggebeld door een Franse collega die uitlegde en per sms bevestigde dat hulp er over 90 minuten zou zijn en ik bij de camping kon wachten. Letterlijk 5 minuten later belde de sleepdienst met de
Camping (niet naar mij ook geen gemiste oproep). Dat ik er niet stond. Ik was gewoon bij de camping maar de sleper had geen zin de zijweg in te slaan (gewoon verhard,
Camping op 800mtr van de hoofdweg). Dus ik moest direct komen. Rennend naar de weg in de hitte, daar aangekomen niemand te vinden. En dan?! Weer bellen, dit keer maar 35 minuten in de wacht?! Die dame zei letterlijk “ik weet het ook niet meer”. Schijnbaar was haar Frans niet goed genoeg en moest een collega bellen. Weer 10 minuten in de wacht om te horen dat ik moest blijven staan waar ik was (alsof ik weg was geweest) ze wist niet wanneer maar ergens vandaag komen ze. “Mevrouw ik sta op een kruising in de brandende zon op 800mtr van een camping waar mijn dochter door de campingeigenaar wordt opgevangen”. Dat was heel vervelend maar ik moest blijven staan want de sleper zou geïrriteerd zijn en het was heel moeilijk te vinden. (Echt complete onzin. Grote en enige D weg in de omgeving tussen 2 bekende plaatsen. Heel overzichtelijk. Ook de link met locatie gebruikt. Hierop zei de dame “misschien hebben ze geen navigatie?!?! Lol! NOT!. Is dit pechHULP in het buitenland?! Dus ik vroeg nogmaals, sta ik hier nog 20 60 minuten of uren? Ze had geen idee maar ik moest blijven staan. Wat een grote waanzin. Uiteindelijk kwam een sleper. Ik stond nog op de kruising, was niet naar de toilet geweest en dorst als een paard. Zeer onvriendelijke rit en man sprak geen woord Engels (dus met mijn beperkte Frans gered). Want ja, bellen naar de anwb heeft geen zin want voordat ze opnemen had ik in Parijs kunnen zijn. De man hielp me met minimale middelen en ben zelf naar een lokale garage gereden nadat ik verder kon. Je hebt HE-LE-MAAL niets aan de anwb buitenland hulp. Je bent op jezelf aangewezen. En als mijn auto niet gerepareerd had kunnen worden kon het in augustus wel een week duren voordat ze een diagnose stellen. Tja. en de anwb wijst je er alvast op dat die diagnose er eerst moet zijn voordat ze een vervangende auto kunnen regelen. Die ervaring heb ik helaas ook.
En natuurlijk was de anwb weer verrast dat het druk kan worden aan de telefoon. Wat een aso abonnement is dit als jullie de bezetting niet op orde hebben waardoor mensen serieus in de problemen komen.
@ANWB: 303568674 luister de bandjes maar even terug! Ralph