ANWB reviews

4.3

Renate
18-03-2014

ANWB zéér slecht telefonisch bereikbaar en onvriendelijk. Marketing & Sales

Ik heb geprobeerd mijn lidmaatschap van € 161,00, om te zetten naar een (nog duur) maar voor mij te betalen lidmaatschap van € 95,00. Ik had de indruk, dat zij dit pas in 2015 wilden laten ingaan. voor mij dus niet meer mogelijk lid te zijn. (en dit na meer dan 30 jaar trouw lid te zijn geweest) Krijg ik begin maart pech en bel de ANWB. Ik word teruggebeld dat ze niet kunnen komen, voordat ik € 95,00 cash aan de monteur heb betaald. Met veel moeite het geld bij elkaar gekregen en de ANWB stuurt een monteur.

Deze helpt mij, nadat ik betaald heb, erg vriendelijk en goed. Dan krijg ik 2 weken later, wéér een aanmaning om € 161,00 + € 6,00 incassokosten te betalen. Dus heb ik de ANWB weer gebeld. Sta weer een hele tijd in de wacht, maar ik blijf wachten omdat ik weet dat het anders niet wordt opgelost. Na mijn verhaal verbinden zij mij door met de pechhulp, die verbind me weer door met contactcentrum...weer het hele verhaal uitgelegd, die zet me weer in de wacht en vervolgens wordt de verbinding verbroken. Ik vraag me af wat ik moet doen om de zaak voor hun op te lossen? Ik ga voor het eerst sinds meer dan 30 jaar kijken of er geen ander bedrijf is dan de ANWB om me bij te laten verzekeren voor pechhulp. Jammer!

Lola
21-02-2014

zeer ontevreden!!!!! Deze mensen zijn stelletje dieven, jarenlang ben ik lid geweest. Maar werd heel slecht behandeld door hun wegenwacht, die wou mijn auto per se naar een garage slepen waarmee ze contract hebben. Voor een reparatie wat je elders minder betaalt vroegen ze veel meer. Ik was met mijn zieke baby in de auto en de wegenwacht zei heel koud, "misschien moet je lopend of met de trein terug' waar slaat dit op? Ik ben verzekerd voor een vervangend auto. Maar goed mensen ONA- ONA is beste. Mijn auto is daar verzekerd ik krijg gratis pechhulp, ook voor je deur. Echt ideaal

De Vries
31-01-2014

Pfff, de ANWB spekt haar eigen schatkist net zo goed, dus die club kan beter zwijgen. Door omstandigheden heb ik in december 2013 mijn auto moeten verkopen. Vervolgens heb ik gelijk contact opgenomen met uw Contact Centre om te vragen of ik mijn ANWB-lidmaatschap en de Wegenwacht Service voor 2014 (nog) kon beëindigen. Neeee, dat doet de ANWB niet! Gevolg is dat ik geen auto heb, maar wel een jaarlang moet betalen voor lidmaatschap en Wegenwachtservice.

Akkerman
24-12-2013

Ik had 2-12-2012 een partnerlidmaatschap afgesloten. Binnen een week kwam ik er achter dat dat voor mij totaal overbodig was. Diep in de site weggestopt blijkt dat pechhulp toch niet gebonden is aan een persoon, maar dat de auto bepalend is. Een week later afgezegd per telefoon. Toch moet heel 2013 betaald. Nu blijkt opzegging niet te zijn geregistreerd en mag ik ook 2014 betalen! Geen enkele coulance. Net als reactie hieronder, ik moet een opzegginsbrief krijgen, krijg ik die niet, dan moet ik maar even bellen! Sowieso niet van deze tijd dat je voor 15 november moet opzeggen. Dit is geen vereniging meer, maar een uiterst commerciele club.

Jan jansen
07-12-2013

ik had pech voor de deur maar geen 'woonplaats service', dus service aangeschaft.

Komt er zo'n wegenwacht langs, kijkt ernaar en deelt mee dat ik mijn garage moest bellen om mijn auto op te komen halen.

Aan die 'woonplaats service' heb ik dus niet veel behalve dat het me geld kost.

Geprobeerd die 'woonplaats service' weer uit te zetten door meerdere keren te bellen maar staat nog steeds aan.

Later naar Duitsland geweest en 'met Vervangende Auto Service Buitenland' aangeschaft. Er werd me meegedeeld dat ik als het weer 'uitgezet' wilde hebben dat ik dat voor 15 november moet hebben geregeld.

Na mijn vakantie (augustus) meteen weer gebeld om het uit te zetten.

Ik moest de volgende dag nog een keer bellen, om te verifiëren dat het goed in het systeem was gezet (wat natuurlijk al aangeeft dat het een grote bende daar is). En alles was in orde, ik had alleen nog ' Vervangende Auto Service Nederland', dat wat ik had voordat de hele ellende begon en wat ik nu gewoon weer wil

Krijg ik van de week een nieuwe ledenpas in de bus met Wegenwacht services:

- met Woonplaats Service

- met Vervangende Auto Service Nederland

- met Vervangende Auto Service Buitenland

Meteen gebeld en maar ze konden niets meer voor me doen en ik zit er tot eind 2014 aan vast.

Ik heb meteen de hele boel opgezegd en rekening geblokkeerd. Terwijl ik lid ben sinds 1994.

Zegt dat mens aan de telefoon, u krijgt hiervan een bevestiging en als u niets krijgt dan moet u even bellen.

03-12-2013

Fantastisch geholpen!

23-08-2013

Ja, ANWB is inderdaad erg groot, log en bureaucratisch.

Nadat ik mijn betaalrekening had opgeheven waarvan de automatische incasso plaatsvond voor de premie van mijn doorlopende rekening, kreeg ik een rekening en aanmaning van de ANWB. Dus meteen telebankieren en betaald aan de ANWB, ik heb (had inmiddels) immers een verzekering afgesloten bij de ANWB. Na een maand een incassoopdracht namens Unigarant. Verbazing, ik had toch betaald. Blijkt ANWB zonder enig bericht het premiebedrag teruggestort te hebben. Ik had niet moeten betalen aan de ANWB maar aan Unigarant (terwijl al mijn contacten toch gewoon via de ANWB lopen) nou ja, even bellen. Niks aan te doen meneer, wij zijn unigarant en bij ons staat en betalingsachterstand. Natuurlijk meteen verzekering opgezegd en voor andere dingen als pechhulp of kopen wat je in handen hebt nooit meer ANWB, zeker niet voor verzekeringen. Ben ik blij dat mijn watersportverzekering daar niet loopt.

Louis de Bakker
02-08-2013

Wij hebben op Za. 27-07-2013 om 07:30 een ongeval gehad met de auto in Duitsland.

Door het keren van de auto en verblinding van de zon is er een slagboom die niet zichtbaar was door de ruit van mijn auto gegaan.

Ik hebben de verzekering gebeld en die heeft een sleepwagen laten komen en is onze auto naar het sleepbedrijf gebracht, daar hebben wij om 8:00 naar het ANBW gebelt over of er een mogelijkheid was om de auto naar Nederland tebrengen en we een leenauto konden krijgen omdat het sleepbedrijf hem niet binnen 48 uur kon maken. Ze vroegen mijn kenteken en ik gaf het kenteken XF-XD-64 op maar hun verstonden XS-XD-64 waar door het verkeerd ging en hun ons niet konden helpen. (ik heb het kenteken 3x duidelijk opgenoemt!) Toen heb ik mijn verzekering gebelt of ik bij hun verzekerd was voor een leenauto en mijn auto naar NL te laten brengen maar daar was ik bij hun niet voor verzekerd. Ik heb om 08:30 weer terug gebelt naar de ANWB en toen hadden ze wel het juiste kenteken ingevoerd en klopte de gegevens, ik werd 7 keer door verbonden naar iemand anders om een dosier aan te maken over het ongeval, toen dat eindelijk gedaan was werdt er gezegt dat de ANWB contact op zou nemen met het sleepbedrijf waar onze auto op dat moment stond, om te kijken of de auto binnen 48 uur gemaakt kon worden en daarna zou het ANWB contact met ons opnemen over de mogelijkheden.

De contact persoon van ANWB heeft gesproken met medewerker van die berging, en die vertelde dat van wegens het weekend en maandag die ruit niet vervangen kon worden, dus zeker niet binnen 48 uur!.

Wij hebben tot 10:30 gewacht en toen heb ik weer terug gebelt over de stand van zaken

maar ze hadden nog steeds niks gedaan zo waren wij al 3 uur kwijt van onze dag, door te wachten en te bellen.

Het ANWB zei dat we maar gedult moesten hebben omdat het druk was op die dag. Om 11:00 werden wij gebelt door mijn verzekering dat hun hebben kunnen regelen dat mijn auto naar Nederland gebracht kon worden en we een leenauto konden krijgen maar die zou wel vanuit Venlo moeten komen naar ons in Duitsland, terwijl ik bij hun er niet voor verzekerd was maar omdat we al 3 en half uur hebben staan bellen en wachten hebben ze een uitzondering gemaakt. Toen dat was geregeld werdt ik tussen 11:00 en 11:30 gebelt door het ANWB over wat er aan de hand was en wat onze vraag was dus zou ik mijn verhaal weer helemaal opnieuw moeten doen terwijl er een dosier over was aan gemaakt!

toen heb ik gezegt dat mijn verzekering het al heeft opgelost terwijl ze het niet hoefde tedoen ik heb toen de ANWB bedankt voor de slechte service en het laten wachten.

Om 16:00 is eindelijk was onze leen auto aangekomen en is mijn eigen auto door de sleepwagen naar Nederland gebracht.

Ik vind het niet passelijk hoe de ANWB ons op dat moment heeft behandeld en ons zo lang heeft laten wachten terwijl het hun taak was/is om een oplossing te zoeken en ons te helpen. Maar omdat ze dat niet hebben gedaan zijn we 7 uur kwijt geweest met wachten van die dag en te laat aangekomen bij ons hotel terwijl we de volgende dag alweer naar huis zouden gaan.

Nu zegt de verzekering dat ze de kosten niet opzich kunnen nemen omdat ik niet voor dit weekend bij hun verzekerd was maar het weekend 3-08-2013 t/m 4-08-2013.

Nu hoop ik dat het ANWB als nog iets voor mij kan betekenen en zeker coulance is zodat ik niet die kostenpost als minima op mijn dak krijg omdat het ANWB geen goede service's heeft verleend aan ons op Za. 27-07-2013.

Ik moest mijn klacht mailen naar (teamklacht@anwb.nl) zeiden ze bij ANWB. Dat adres is ook een wassen neus.

Nu hebben ze deze klacht al een tijdje geleden ontvangen, enigste wat ze nu nog doen is,

mij sturen van het hoekje naar het kastje.

ander woord is afschepen.

nu is het dosier gesloten zieden ze daar.

Dank je wel anwb!!!

Groet, louis de bakker

09-06-2013

Ik en mijn vriend gingen laatst naar de Ardennen met de auto van mijn moeder. Op de terugweg hoorde we midden op de snelweg een hele harde klap, ik en mijn vriend keken elkaar geschrokken aan en toen gelijk weer 2 harde klappen achter elkaar. Dus wij zijn natuurlijk gelijk naar de vluchtstrook gereden. De onderdelen van het spatbord van het rechter voorwiel lagen in stukken verdeeld op de snelweg en de autoband zag er ook niet meer zo goed uit. We hebben toen ANWB wegenwacht gebeld en ze zeiden dat ze binnen nu en 60 minuten zouden komen. Gelukkig kwamen ze al na een kwartier! De man die ons hielp was super vriendelijk. Hij had naar de autoband gekeken en zei dat die oké was (gelukkig). Voor de zekerheid heeft hij de band er af gehaald op hem dubbel te checken en hij heeft gekeken of er niet nog meer losse stukken zaten aan de auto, wat niet het geval was. Hij had met tiewraps nog was dingen aan elkaar vast gemaakt en hij verzekerde ons er van dat we gewoon door konden rijden, zolang we maar bij thuiskomst even langs de garage zouden gaan voor een nieuw spatbord. We waren erg opgelucht en hem natuurlijk super dankbaar!

08-06-2013

Januari van dit jaar 2013 leende mijn jongste zoon de auto, met mijn toestemming, en kreeg pech. De leiding naar de oliekoeler brak, jammer, kan gebeuren.

ANWB gebeld en constateerde dat de auto afgesleept diende te worden. Tot nu toe geen problemen, alles volgens het boekje, ook toen de sleepdienst kwam welke overigens niet van de ANWB was maar van Logicx sleepdienst.

Auto naar de gewenste garage gebracht en toen begon de ellende. De betreffende chauffeur had kennelijk haast en nam niet de tijd om te kijken of de laadklep, waar de auto achterwaards af moest rijden, wel volledig op de grond rustte. Nee dus. Deze hing nog ruim 30 centimeter boven de grond. Je kunt je inbeelden wat het gevolg was. Het afrijden met de achterwielen ging nog net goed maar toen de voorwielen eraf reden... Een grote klap, afgebroken stukken plastic van de onderplaat en de bumper waren het gevolg. Mijn zoon stond erbij en keek erna met op enige afstand de garagehouder, welke een auto stond te verkopen aan andere klanten. Enigszins geschrokken en gefrustreerd sommeerde de onbehouwen chauffeur min zoon om een ontvangstformulier te tekenen want hij moest snel door. Als hij nog vragen of andere opmerkingen had kon hij de anwb bellen. Zonder enige ervaring met een dergelijke onbehouwen man en beduusd door de gehele situatie tekende mijn zoon onder dwang dat formulier...

Er waren dus duidelijk klachten.

Toen mijn zoon dit verhaal vertelde heb ik uiteraard contact gezocht met de anwb. Die zegt doodleuk dat ik maar zaken moet doen met de transporteur!!! Ik zeg; dat zijn jullie toch? Jullie zijn toch benaderd voor die auto met pech? Aan jullie betaal ik toch al zo'n 30 jaar mijn lidmaatschap? Toch niet aan een willekeurig bedrijf dat jullie aanwijzen om klusjes voor jullie op te knappen?

Ik kan praten als brugman maar dit zijn de regels die de anwb hanteert en daar kun je het mee doen.

De schade is door een schade expert van mijn verzekering officieel vastgesteld op ruim 1100 euro schade.

Mijn rechtsbijstand verzekeraar loopt ook tegen een muur op bij de firma Logicx want die ontkent dat dit gebeurd is, tot nu toe ondanks de getuigenverklaring die is toegestuurd.

ANWB neem zelf verantwoording en behandel uw klanten op de manier waardoor jullie in het verleden zo groot geworden zijn; met respect en neem ze serieus!

06-06-2013

Ik heb zelf geen auto en heb dus ook geen pechhulp. Laatst leende ik mijn vader's auto. Hij is al zo'n 25 jaar ANWB lid. Halverwege viel de auto uit, midden op de snelweg. Ik belde dus, op advies van mijn vader (immers ANWB lid zijnde en eigenaar van de auto) naar de pechhulp. Maar tot mijn stomme verbazing werd mij verteld dat de auto niet van mij was en ik dus geen recht op hulp had tenzij ik eerst lid werd. De ANWB pechhulp is gekoppeld aan mijn vader en niet aan zijn auto! Of ik, als ik hulp wilde, eerst maar even lid wilde worden tegen het bedrag van 250 euro!!!!! Hallo! Verhoogd inschrijfgeld, verplichte woonplaatshulp... Aangezien de auto toch weg moest van de snelweg, had ik geen keuze... nu heb ik dus een pechhulpverzekering voor het lieve sommetje van 250 euro terwijl ik geen auto heb. Oh, en de verzekering loopt ook maar tot eind december.ANWB? Nooit van zn leven.

04-06-2013

Pech op 31 mei 2013

Na een prettige vakantie geboekt bij Uw zusterorganisatie Pinhigh op de weg terug gebeurt ons het volgende:

10.18 Melding doorgeven van autopech aan ANWB

10.31 Bericht van ANWB dat melding is geregistreerd

10.44 Bericht van touring. Melding van ANWB ontvangen

11.40 Touring arriveert, accu opnieuw geladen. Auto start weer. Verder geen actie

14.07 Melding doorgeven van autopech aan ANWB

15.05 Bericht van ANWB dat melding is geregistreerd

15.21 Bericht van touring. Melding van ANWB ontvangen

16.00 Touring arriveert en constateert defecte dynamo. Verder rijden is niet mogelijk.

16.10 ANWB gebeld. Doen niets, moeten overleggen en bellen terug

16.43 Bericht van touring om weg te slepen

18.50 Bericht van ANWB dat hulp is ingeschakeld, maar doen verder niets en bellen terug

18.20 Auto wordt door Touring weggesleept

22.00 Eerste kans op wat te eten en te drinken

24.00 Thuis

03-06-2013

Beste lezer,

Graag wil ik mijn ervaring met de ANWB met u mee delen. Ik stond met pech in Goeree- Overflakkee. De medewerker van de ANWB wegenwacht heeft ons niet de juiste hulp geboden. Hij heeft echter gezegd dat hij hier geen zin in had en heeft ons weg laten slepen. Ik ben niet iemand die gaat zweren, maar op dit moment ga ik het toch doen. Ik zweer dat deze meneer dit wel heeft gezegd. De auto is gebracht naar de Opel dealer waar ik natuurlijk diep in mijn buidel moest tasten. Ik kreeg een rekening van 200 euro voor een probleem wat makkelijk door de Anwb verholpen kon worden. Dit wordt door de Opel dealer en door meerdere garages bevestigd. Helaas is er niets met mijn klacht gedaan. Ik heb een brief ontvangen waarop het volgende staat vermeld.

Inmiddels heeft nader onderzoek plaatsgevonden. We hebben betrokken wegenwacht naar zijn bevindingen gevraagd en de kwestie besproken met een technisch specialist.

De wegenwacht verklaart het benodigde slangetje niet op voorraad te hebben en omdat het reeds donker was een noodreparatie met het licht van een zaklamp, niet verantwoord kon uitvoeren. Hij heeft u toen naar een garage laten transporteren.

Uit de door u gezonden factuur blijkt dat de garage er anderhalf uur mee bezig is geweest onder goede omstandigheden. U kunt zich voorstellen dat een dergelijk (nood) reparatie niet langs de kant van de weg kan worden uitgevoerd, ook gezien de omstandigheden. Wij verwijzen u hiervoor naar pagina 12 van de algemene voorwaarden. Op grond hiervan zien wij geen reden de door u gemaakte kosten te vergoeden.

Bovenstaande tekst heb ik letterlijk vanuit de brief gekopieërd. Hierop heb ik vervolgens gereageerd. Zie telkst hieronder. Ik vind dit echt een manier van oplichting, dus heb ik mijn abonnement beeïndigd. Mensen die echt goede hulp aangeboden hebben gekregen ben ik echt blij voor en anders onderneem echt actie. Als je ergens ontevreden over bent, meld dit meteen aan dit bedrijf en deel je ervaringen mee met anderen via internet. Zo kunnen wij met z'n allen de juiste aanbieder kiezen. Voor mij in elk geval geen ANWB. Ook heel belachelijk dat je extra lidmaatschapsgeld moet betalen als je pech hulp nodig hebt indien je nog geen lid bent van de wegenwacht.

Beste heer W..........s,

Ik heb uw brief ontvangen, waarin u aangeeft geen reden te hebben om de gemaakte kosten te vergoeden. Graag wil ik hierop reageren.

U geeft aan dat de btrokken medewerker heeft aangegeven dat het benodigde slangetje niet op voorraad was, het reeds donker was en een noodreparatie niet verantwoord was. Ik stond daar samen met mijn partner en dit heeft hij absoluut niet aangegeven. Hij heeft letterlijk gezegd dat hij hier geen zin in had. Hij stond eerst te trekken aan het koelvloeistof reservoir. Doordat hij dit er niet gauw uit kreeg was hij geirriteerd en zei dat hij hier geen zin in had. Hij zei dit per abuis hardop, want ik merkte dat hij schrok van zijn uitspraak. Daarom vinden wij zijn bevindingen niet correct en trekken wij de conclusie dat de ANWB haar klanten niet centraal stelt en dat er eerder wordt gekeken naar de bevindingen van de betrokken wegenwacht en naar een specialist die helemaal niet erbij was en niet naar twee personen die er wel bij waren. Sterker nog, ik heb een medewerker van de ANWB horen zeggen dat deze betrokken wegenwachthulp niet de meest klantgerichte en resultaatgerichte medewerker is.

Het was lang niet donker, anders zou hij niet de oorzaak kunnen achterhalen en een poging doen tot reparatie.

Uit de door ons gezonden factuur is inderdaad gebleken dat er 1,5 uur is gewerkt. Dit is geheel correct. Ik heb zelf ook navraag gedaan bij de desbetreffende Opel Dealer. Zoals u misschien weet doet een Auto dealer meer dan alleen het slangetje vervangen. De facturatie begint op het moment dat deze monteur de auto gaat halen. Er wordt gekeken naar de oorzaak en vervolgens vind er ook een controle plaats van het gehele koelvloeistof systeem. Alles wordt meteen nagekeken. De reparatie wordt dan uitgevoerd en het gehele koelvloeistof syteem wordt weer nagekeken. De auto draait stationair en de monteur loopt alles na. Vervolgens wordt er een heel stuk mee gereden. De moter moet natuurlijk wel op temperatuur komen. De auto komt weer op de werkplaats te staan en er wordt weer gekeken of de koelvloeistofpeil gezakt is of niet. De auto wordt op de parkeerplaats geparkeerd en de monteur geeft dit door aan de medewerker facturatie. Ik heb alles stap voor stap genoteerd.

De wegenwachthulp zorgt alleen voor (nood) reparatie. De werkzaamheden van de Opel Dealer en de wegenwachthulp kan je dus niet met elkaar vergelijken.

Ik verwacht dat u zich nog eens over deze zaak buigt. Ik vind dit absoluut niet acceptabel en ga hier zeker wat mee doen. Als ons onrecht is aangedaan, dan ben ik zeer zeker bereid om dit mee te delen via social network. Ik vind dat niet zo met klanten moet worden omgegaan. Ik zal uw naam wel onherkenbaar maken. Als u bij uw standpunt blijft, dan wil ik graag mijn abonnement opzeggen per eerstvolgende contractsvervaldatum. Als ik dit anders moet doen, dan verneem ik dit graag van u.

Ik hoop dat u echt de klant centraal zet en hoop op een positieve reactie. Denk hierbij ook aan mond op mond reclame en social network....

Met vriendelijke groet,

Familie B.........s.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer B,

Het spijt ons te moeten lezen dat u zich niet kunt vinden in het antwoord van de ANWB.

Helaas zijn wij geen reden ons eerder ingenomen standpunt te moeten wijzigen.

Op uw uitdrukkelijk verzoek zullen we uw lidmaatschap van de ANWB en de Wegenwacht per 1 januari 2014 beeindigen. Tot die tijd kunt u gebruik blijven maken van de diensten en services van de ANWB.

Uiteraard kunt u de zaak nog voorleggen aan een rechtsbijstand verzekeraar. Mogelijk kan kunnen zij u van dienst zijn.

We vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Tel.: 088-2695976

Fax: 088-2698008

E-mail: teamklacht@anwb.nl

06-05-2013

Zojuist online via de website van ANWB een reis- en annuleringsverzekering afgesloten. Ondanks dat we deze weken na boekingsdatum willen afsluiten, totaal geen probleem ondervonden. Direct na afsluiten kreeg ik een e-mail met de polis en de factuur en is het allemaal geregeld.

Ook nog even voor de zekerheid gebeld met de ANWB over aanvullende voorwaarden omdat we zo laat alsnog een annuleringsverzekering willen afsluiten, maar dit was verder ook geen probleem (tenzij je nu al weet dat je gaat annuleren natuurlijk).

Dus tot nu toe erg positief! Nu maar hopen dat we geen aanspraak op de verzekering hoeven te doen. De afhandeling van claims kan ik dus niet beoordelen.

18-02-2013

Het wordt nog erger:

Vanmorgen heb ik (na 8 dagen wachten) teruggebeld naar de ANWB en gevraagd om hulp om de auto in de garage te krijgen,

Zegt de dame aan de lijn doodleuk dat ze me niet kunnen helpen!

"Ja mevrouw, dit zijn de regels" Nou ja! Heb ik dus voor Jan Lul 8 dagen gewacht?!

Toen ik uitlegde wat mij verteld was vorige week, dat ik dus 8 dagen moest wachten, begon ze hetzelfde riedeltje af te steken.

"Mevrouw U luistert niet", zei ze, "We doen het niet".

Daar ben ik mooi klaar mee dan. Betaal ik ruim 90 euro voor een service die geen service mag heten.

Ik Overweeg serieus over te stappen naar Routemobiel.

Ik ben al jaren klant bij ANWB maar ze laten me in de kou staan.

Eerst zeggen dat ik 8 dagen moet wachten en vervolgens doodleuk niets willen doen!

Ik ben echt WOEST!

08-02-2013

Tot nu toe had ik alleen goede ervaringen met pechhulp van de ANWB. Daar kwam dus gisteravond verandering in.

Ik was bijna thuis en mijn auto blokkeerde volledig, geen beweging meer in te krijgen. Dus de ANWB gebeld.

De dame aan de telefoon nam de gegevens aan en zei dat ik nog een factuur open had staan van 92 euro die ik contant zou moeten betalen aan de monteur.

Oeps, ik herinnerde me dat de acceptgiro er inderdaad doorheen geslipt was.

Nu was het donderdag avond 22:30 en in Rotterdam-Zuid; daarom zei ik dat ik niet in mijn eentje (als vrouw; en lopend!) kon gaan pinnen terwijl bovendien de auto midden op de weg stond (en dus niet daar gewoon achtergelaten kon worden). Na een paar minuten drong dat blijkbaar niet door want ze hing op.

Toen teruggebeld en hetzelfde verhaal gedaan. Die dame zei ook dat het bedrag openstond. Ik was bereid te pinnen of over te maken maar hier nam ze geen genoegen mee! Er zou geen hulp komen zonder contant geld! Net voordat ook zij zou ophangen bedenk ik dat ik nog wat noodgeld in mijn handschoenen vakje had liggen, en zowaar samen met het geld uit mijn portemonnee was dat voldoende. Pfffff gelukkig er zou hulp komen.

Na een goed uur buiten in de kou gewacht te hebben terwijl ik aankomende auto's om mijn auto heen leidde, kwam de wegenwacht dan toch eindelijk.

De man in kwestie was heel behulpzaam en op hem heb ik niets te melden dan alleen goede dingen. Hij heeft mijn mijn geblokkeerde achterremmen, het bleek aan beide kanten vast te zitten, eruit gehaald en mij geholpen om te parkeren op een veiligere plaats. Volgens deze man kon ik het ook overmaken de volgende morgen!! Ja hoor hadden ze daar nu zo moeilijk over gedaan?!

Het was inmiddels half 1 's-nachts!

Afijn ik kon dus niet meer in mijn auto rijden en dus vrijdagmorgen meteen de garage gebeld. Die blijkt de auto niet te kunnen ophalen.

Een andere garage ook niet. De ANWB doet dat, zeiden ze. Toen weer de ANWB gebeld en uitgelegd dat ik mijn auto niet veilig kan verplaatsen.

"Ja mevrouw, wij kunnen u niet helpen want u heeft de factuur nog niet betaald." Toen ik zei dat ik die contant had voldaan de vorige avond, kon hij die informatie plotseling wél vinden. "Oh ja ik zie het. Maar u heeft nu 8 wachtdagen omdat u niet op tijd betaald heeft."

Nou breekt mijn klomp. Het klopt dat ik de acceptgiro vergeten ben en dat ik dus in gebreke was, maar moet daar op zo'n manier mee worden omgegaan?

Ik héb toch betaald (al vele jaren overigens op tijd) dus wat is het probleem? Kost het u soms minder door mij 8 dagen te laten wachten? Het lijkt me zo zinloos! Ik heb die 8 dagen toch ook betaald? Ik was nog steeds kwaad omdat ze mij voor het blok gezet hebben om midden in de nacht te gaan pinnen als vrouw alleen in Rotterdam Zuid; en nog wel lopend!

Verder ben ik niet blij met hoe ze omgaan met mij, ik bedoel de toon waarop. In plaats van gewaardeerde klant lijk ik in hun ogen een geniepige wanbetaler of zo. Net alsof ze ook maar 1 seconde het risico gelopen hebben dat ik niet zou betalen als ze mij daarop attent gemaakt zouden hebben!

Met de bus naar mijn werk is heel lastig en kost me (behalve meer geld dan de benzine normaal) ook 2 uur per dag extra reistijd (dus bovenop de normale reistijd). Meedenken aan een oplossing doen ze niet. Ze laten je gewoon staan zonder redelijkheid in acht te nemen. En waarvoor? Voor die 92 euro? Wat een bureaucratische organisatie! Nu heb ik dus de keuze: Toch zelf de auto naar de garage rijden (zonder remmen!) of 8 dagen wachten en dus bijna 20 uur extra tijd kwijt zijn (als alle bussen blijven rijden)!

Ik vraag me af of het wel is toegestaan om een technisch afgekeurde auto op de openbare weg te laten staan. Wat een deceptie!

28-01-2013

kwam vorige week met pech voor de eerste keer met pech te staan, kan niet anders zeggen dat ik perfect geholpen ben, Auto kon ter plekke niet worden gerepareerd worden en ben naar garage van mijn keuze gesleept. Nogmaals klasse en snel!

26-01-2013

Afgelopen donderdag kom ik rond 7.00 stil te staan op de N294. Nadat ik de Dacia Assistance(ik kom uit Belgie) gebeld had verscheen na ruim een uur plots de ANWB. De vriendelijke monteur informeerde mij over de vermoedelijke oorzaak en sleept me richting een nabij gelegen tankstation. Hier heeft hij nog ruim een uur aan mijn auto gewerkt in zeer koude omstandigheden. Helaas is mij de naam van de ANWB medewerker ontschoten. Toch wil ik mijn waardering uitspreken voor zijn vakmanschap en service gerichtheid. Meneer was een toonbeeld zoals dienstverlening hoort te zijn. Efficient, kundig en vriendelijk.

06-01-2013

Vanavond super geholpen door medewerker Anwb op de a28 richting Zwolle,medewerker en anwb super bedankt voor de snellen en goede oplossing en het bakkie senseo

13-11-2012

2 weken geleden vertrek ik vanaf mijn woonplaats Meers (klein dorpje in Limburg) naar het dichtsbijzijnde tankstation (ongeveer 6km verderop) in Elsloo om mijn banden op te pompen. Tot mijn schrik springt tijdens het oppompen de ventiel eruit..lekke band. Ik had nog een volwaardig reserve wiel maar geen ervaring met het verwisselen. Dus bellen met de ANWB. De vriendelijke man vertelde mij dat ik geen woonplaatsservice had en dus extra moest betalen. Ik heb hem geprobeerd uit te leggen dat ik in Meers woon wat onderdeel uitmaakt van de gemeente Stein maar uit een ver verleden (20 jaar terug) voor de postbezorging onder Elsloo is blijven hangen. Daar hadden ze geen boodschap aan. Ik ben aangezien ik toch verder moest akkoord gegaan en aangegeven dat ik deze kosten terug ga vorderen.

Inmiddels 2 weken verder en die muts van de klachtenafdeling blijft volhouden dat ik volgens hun in Elsloo woon. Zelfs de gemeente Stein zelf is verrast door deze slechte service en heeft aangeboden de ANWB uit te leggen hoe het zit. Maar deze stappen onderneemt de ANWB niet.

Kan natuurlijk aan het IQ van de desbetreffende medewerker liggen maar probeer ze maar eens te overtuigen van HUN fout.