ANWB reviews

4.3

21-01-2011

Niets dan lof over de wegenwacht, ben al 20 jaar lid, enkele keren gebruik gemaakt van hun service zo ook vandaag binnen dertig minuten was hij er al lekke remleidingen die kon hij niet ter plekke repareren maar binnen een uur stond de auto bij de garage en had ik vervangend vervoer. echt top !!!!

14-11-2010

Sinds voorjaar 2010 een zakelijk abonnement afgesloten. Twee keer een lege accu gehad door een defect aan een "deur open / licht aan " signaal in mijn auto. Nu krijg ik een brief dat ik maar 25% van mijn wagenpark (1 stuks) een defect mag hebben per tijdseenheid /per jaar. En dat ik bij een volgende melding voor deze auto moet betalen.

Lekker vaag als ik 1 keer de pechhulp nodig heb zit ik op 100%

Ik heb op advies van de ANWB een zakelijke abo genomen maar als je dus een eenmanszaak hebt: NIET DOEN!

26-09-2010

Vandaag na een receptie ,accu kapot ,ANWB was er binnen een half uur geweldige service en ter plaatse een nieuwe accu geleverd geweldig !!

We zijn al jaren lid, gelukkig weinig nodig,maar altijd een betrouwbare factor

Heel veel dank

25-08-2010

Tweemaal in de afgelopen 4 jaar als (mee)rijder met pech langs de kant gestaan. In ZuidOost Duitsland en in Zuid Noorwegen. Tweemaal bijzonder vriendelijk en adequaat door de ANWB (en lokale zusterorganisaties) uit de nood geholpen (auto ophalen, informatie, reparatie dan/wel repatriering met huurauto enz.). Ik ben uitzonderlijk tevreden met de ANWB na deze ervaringen.

25-08-2010

Mijn ervaringen met de ANWB zijn erg slecht. Dit heeft niet te maken met de inzet van hun medewerkers maar met hoe het georganiseerd is.

Ik had deze zomer pech (automaat ging stuk in de bergen). Op dat moment is al duidelijk dat die niet binnen 48 uur te repareren is. Het is zaterdag en alle garages zijn zaterdags en zondags gesloten. Maar de procedure voor vervangend vervoer gaat pas na 48 uur in.... Dus hotel en wachten tot de procedure is afgelopen. Dan verwacht je dat het maandags gaat gebeuren, nou nee dus. Dan blijkt dat de werkwijze als volgt is: een medewerker gaat in een straal van x km waar jij je bevindt bellen met verhuurbedrijven. Nu is de kans in de vakantie periode een huurauto te vinden erg klein, nog kleiner als het een internationale auto moet zijn, nog kleiner als het een ruime auto moet zijn (alle vakantiespullen liggen erin tenslotte), nog kleiner als je met meer dan 5 personen bent (we waren met z'n zessen) en de kans is 0,0 als je ook nog een dakdrager nodig hebt. Kortom geen auto. Een trekhaak had ik niet nodig, lijkt mij ook erg lastig om te vinden....

Ook niet na nog eens 3 dagen in een "hotel". Kosten gieren de pan uit, dan al meer dan 1000 euro, moet je wel net hebben... Ook van je telefoon wordt het nodige verwacht, een pre-paid volstaat niet met de wachttijden van de anwb (rond de 20 minuten per keer a 0,69 per minuut). O ja, je moet ook een credit card hebben, anders krijg je de auto niet mee. Ik ben in de gelukkige omstandigheden dat ik hieraan kon voldoen, dat was anders toen we nog maar net een gezinnetje waren....

Uiteindelijk de vakantie af gemaakt met 2 kleine huurauto's (welke wel te leveren waren vanaf 2 verschillende locaties) een tent gekocht welke wel mee te nemen en weer ervaren hoe het is om weer sober op vakantie te gaan (geen stoel, keukenspullen etc. etc.).

Ze beroepen zich op overmacht, het is immers zo druk.

Er wordt niet geplant op het aantal pechgevallen wat ontstaat in deze periode wat mij logisch lijkt, je weet bij benadering hoeveel mensen er stranden met wat voor vervoersmiddelen. Al helemaal niet is er een wagenpark beschikbaar welke "vergelijkbaar" is. Op beide punten uit de overeenkomst (het leveren van een vergelijkbaar vervangend vervoer na 48 uur) is de ANWB dus willens en wetens niet in staat de overeenkomst te kunnen voldoen en onderneemt hier geen actie op. Er wordt bewust gevist in een overbeviste vijfer.

Jammer ANWB....je imago is "redder in nood", maar hieraan voldoen jullie willens en wetens niet!

06-08-2010

Gisteren bij Schiphol rond 21:45 een klapband gekregen met de bedrijfsauto na de tunnel, bij een invoegstrook.

Gelukkig op dat moment geen invoegend verkeer, terwijl het een drukke avond was.

Binnen 5 minuten was er een zwaailichtwagen van Rijkswaterstaat.

We stonden ook direct bij ANWB paal en binnen 15 minuten was de sleepwagen er (omdat ik bij een gevaarlijk punt stond. Met 50 minuten na de klapband kon ik alweer verder.

Zeer tevreden!

26-07-2010

wij hebben het nog mooier gehad, en zijn nog bezig!!! al 17 jaar of langer lid!

afgelopen week pech gekregen, de uitlaat stuk, binnen 15 min. hulp dus ongelofelijk wat snel! netjes weggebracht, probleem vastgesteld, en afwachten wanneer het onderdeel binnen is, maar goed in het weekend doen ze niets in frankrijk, dus in een hotel. wat wel opvalt is dat iedereen daar met mekaar verbonden is, taxi, garages hotels en restaurants (leek wel of ze leefden van de gestrande vakantiegangers...)

met moeite krijg je vervangend vervoer, en je belt je suf, krijgt alleen bandjes die je vertellen dat je z.s.m. word geholpen. iedere keer krijg je iemand anders aan de telefoon, het leken wel vakantiekrachten die nergens van wisten. en beloftes om terug te bellen? ik wacht nu nog tot ze bellen. iedere dag zeker 15x gebeld!!!

op maandag zijn we terug gereden naar nl, omdat onderdeel nog enkele dagen op zich zou laten wachten, en we een ziek persoon naar huis moesten brengen.

thuis weer contact anwb, onderdeel is onderweg, anwb winkel heeft bemiddeld, onderdeel is onderweg... inmiddels is het woensdag (6 dagen later) en gevraagd of we de uitlaat zelf konden meenemen, nee was onderweg.

maar donderdag zou die er zijn en was 100% de auto klaar.

we konden dus snachts vertrekken die kant op, aangezien de reparatie een uurtje zou duren.

eenmaal daar aangekomen, keek de garagehouder ons aan, wat we kwamen doen. wij uitgelegd wat ons verteld was. nou zegt die, ik zal het nog sterker vertellen, het onderdeel is door anwb nooit besteld!!! (en hij was het wel gewend, want gebeurde met regelmaat)

konden we weer bellen, en nee hoor, het was echt al in frankrijk en er was sochtends al geprobeerd te bellen naar garage maar geen gehoor gekregen.

dus smiddags zou het nogmaals geprobeerd worden.

wachten wachten wachten..... eind van de middag weer bellen.... belofte om terug te bellen.. niet gedaan.. weer bellen, en ja sorry er is wat fout gegaan... onderdeel ligt nog in nl.

wat moet je dan??? want als het alsnog verstuurd zou worden, word het na het weekend?

ben je anderhalve week verder.

dus we willen een ding, en dat is naar huis, maar nee hoor, we krijgen geen vervangend vervoer, terwijl er allemaal leenautos voor onze neus staan, word doodleuk gezegd, dat er geen autos zijn.

weer bellen, nog een keer bellen, veel moeite, boos en verdriet, uiteindelijk, vlak voor sluiting, ja een sms, haal maar een auto op dit adres, waar we al die tijd waren. maar wat doet anwb, die stuurd de beloofde fax niet, waardoor we geen auto meekrijgen, en garage gaat over 5 min. dicht

weer bellen, en weer dwars liggen, en wat een geluk dat garagehouder een half uur langer open bleef, en op de valreep kwam de beloofde fax.

terug naar nl

die avond is familie in nl uitleg gaan vragen bij anwb, wat is er in vredesnaam gebeurd?? ja sorry er is een verschrikkelijke fout gemaakt, en dit had niet gemogen, wat erg wat erg, we vinden dit zo erg... (woorden van telefoniste)

dit was enigste keer dat er meegeleefd werd, en het leek of er geprobeerd werd er wat van te maken, zo ver dat nog kon.

beloofd werd iedere dag contact te houden, en we zouden denken om of de auto op te halen, of te laten transporteren naar nl.

gekozen is voor transport, en reparatie. leenauto konden we gebruiken, en we moesten ons geen zorgen maken

vrijdag ochtend een week na de dag van pech, worden we gebeld, meneer de auto word getransporteerd, en maak u geen zorgen, want het komt goed, gevraagd is of ze later terug bellen want we lagen net in bed na een lange reis.

smiddags word weer door andere medewerkster gebeld, meneer wanneer haalt u uw auto op? deze word nu gerepareerd. wanneer we doorvragen hoe dat kan, omdat we paar uur daarvoor nog wat anders hoort, leest deze dame nog eens de informatie en komt tot de conclusie dat ze verkeerd gelezen heeft en reparatie niet plaatsvind, maar dat dit op zijn vroegst dinsdag is.

zoveelste excuus..

daarna word weer door andere dame gebeld, wat er gedaan moet worden, wat wij willen, en dat het onderdeel in frankrijk bij een andere garage is gevonden. wij snappen er niets meer van en geven dit ook aan.

inmiddels is het verhaal ook veranderd dat de auto daar word gerepareerd, dat kan wel maar dan mogen we de auto zelf gaan halen. waar we geen energie meer voor hebben na die week al 2x te zijn gereden die kant op

daarna word weer gebeld, en gevraagd om 1350 euro over te maken anders word het onderdeel niet op gestuurd. dit moet bij de anwb winkel worden gedaan in onze stad. en zo snel mogelijk want dan pas versturen ze. omdat het vrijdag is zal het wel langer duren voor het geld bij hun is, waardoor reparatie op woensdag op zijn vroegs plaats zal kunnen vinden

wij geven aan te willen nadenken, en bellen even later terug dat we de auto op transport willen, en hem bij onze eigen garage afgeleverd willen hebben.

maar er word gezegd dat we doorverbonden worden met collega die ervan weet, en zullen weer in de wacht worden gezet. gevraagd word om ons terug te bellen, dit gebeurd, 3 uur later, en niet binnen de beloofde 1 1/2 uur. (ach we hebben niets te doen, hebben immers vakantie)

dan word duidelijk hoe meelevend ze zijn, wetende dat fouten bij hun liggen, word ons gesommeerd dat de leenauto eigenlijk die dag nog terug moet, want in nl hebben wij deze auto volgens hun niet nodig. onze eigen auto, ja mischien met 2 1/2 of 3 weken is deze kapot terug.

maar wij willen vakantie houden mevrouw, nu bij familie in belgie omdat de andere vakantie niet door kan gaan. nee maakt niet uit, die auto moet terug, dat is regel. en ja dat hun fouten hebben gemaakt erkennen ze, maar ze kunnen er niets aan doen.

gelukkig staat op overeenkomst dat de auto 27e terug moet, dus kunnen we nog enkele dagen hiervan gebruik maken.

op een gegeven moment word zelfs de verbinding verbroken, of dit bewust is, durf ik niet te zeggen, maar teruggebeld zijn we daarna niet meer

de anwb winkelmedewerkster hoort zateredag sprakeloos ons verhaal aan. en gaat verhaal halen, ze krijgt hetzelfde te horen, en kan helaas ook niet veel betekenen. wel verteld ze ons dat betalen niet eens had gekund zoals ons gevraagd was te doen bij anwb winkel. hun mogen dat niet!

waarom moeten we betalen, terwijl we een paar uur later het advies krijgen de auto te laten transporteren? dan was ik ook nog eens geld kwijt geweest? zijn ze bang dat ik niet betaal? ik heb daar een auto staan van 16000 euro!!

we hebben kinderen, en antwoord is, ja het is vervelend voor die mensen, het is onze fout geweest, maar heel vervelend, we kunnen niets doen, zelfs niet het vervoer toezeggen dus ja ze hebben pech

en willen ze weg, op vervangende vakantie, dan nemen ze de trein maar!!!

nou vakantie weg, veel stress, nog 2 dagen vervoer, daarna moeten we maar fietsen, en in de achtertuin vakantie houden. dit heeft ons veel verdriet, stress en geld gekost!

en vertrouwen op een goede afloop? ik hoop dat onze auto terugkomt, want wanneer, de tijd die hun aangeven ik ga er niet van uit...

we willen een ding, eerlijkheid, 1 persoon die je af en toe op de hoogte houd en niet van die meisjes die bellen en onzin uitkramen waarna je ze zelf moet uitleggen wat er gebeurd is.

en enigste wat we vragen is een tegemoetkoming in de zin van vervoer tot onze auto hier is, een kleine moeite na de ellende, door toedoen van hun fouten... maar nee hoor, dat is niet wat hun willen, want wij zijn lastig schijnbaar, we gebruiken hun tijd door te bellen, want ze hebben het druk (doe dan je werk en wat je beloofd naar behoren)

10-07-2010

Gisteren stond ik met mijn ouders en 2 kleine zusjes in Belgie opeens vast op een parkeerplaats... de auto reed niet meer. Wij dus bellen en wachten tot er hulp zou komen. Komt er na 1,5 uur ongeveer een man van touring.be aan die vaststelde dat de katalysator verstopt zat. Wij moesten naar een garage toe dus er werd een bericht doorgestuurd. Daarna wij maar wachten op de sleepwagen die er na 2,5 uur nog steeds niet was. Toen kwam er eentje en die zou ons wegbrengen. En wat gebeurt er? We worden paar km. verder langs de weg gedumpt bij een restaurant en een benzinestation... GEEN GARAGE. Na daar nog voor een flinke rekening te moeten eten om nog fatsoenlijk de dag door te komen wilde wij het liefst ergens heen gebracht worden maar de ANWB deed daar nog best moeilijk over. Het kwam er eerst op neer dat we moesten overnachten op een parkeerplaats. Dat doe je een gezin met 2 kleine kinderen toch niet aan! Je betaald een hele verzekering en dan krijg je zulke slechte service. Uiteindelijk gaven ze toe en werden we door een hele vriendelijke man weggesleept die gelijk de volgende ochtend naar onze auto zou gaan kijken en wij werden bij een hotel 300m van de garage af afgezet. Dit deed de wonden toch wel een beetje helen. Maar hieruit kan je eigenlijk afleiden dat de ANWB meer een verzekeringsmaatschapij is dan een hulpdienst aangezien ze zo min mogelijk service bieden zoals vervangend vervoer om onze vakantie door te kunnen zetten als er geen garage ons kon helpen. Wat overigens ook heel slecht was is dat de Touring.be meneer het probleem had vastgesteld met een computertje. De man van de ANWB zei dat de diagnose pas vastgesteld kon worden in een garage en dat je dan als de auto niet binnen 48 uur gemaakt kon worden je vervangend vervoer kon krijgen. Schandalig dit, een gezin langs de weg laten staan die op vakantie is en er weinig aan doen om ze te helpen. De zon scheen en je drinken raakt uiteindelijk ook op.

15-05-2010

Het kan nog veel erger , ik ben al 35 jaar lid en heb nog nooit wat meegemaakt

kort samengevat ongeval in buitenland

mevr van de ANWB alarmcentrale " u heeft u uw verzekering niet bij ons lopen , dan moet u maar zelf naar uw verzekering bellen wij gaan dit niet doen ???? en mijn vervoer uit het ziekenhuis naar nederland dan / ook niet dat moet u maar bespreken met uw eigen reisverzekering

Maar ,ik heb toch een reis en kredietbrief voor dit soort zaken ?en u regelt toch dit soort zaken ?

nee meneer wij regelen niets als u alles bij ons had verzekerd ja dan doen we dat maar als u elders verzekert is dat hun probleem

waarom ben ik dan lid van de anwb ? noem mij 2 redenen

als u zo doorgaat meneer dan heb ik geen zin in dit gesprek goede middag, en de haak ging er op

Door eurocross ( zilverenkruis doorlopende reisverzekering ) perfect uit de brand geholpen alles voor mij me geregeld .complimenten fijne medewerkers

EXIT ANWB wat schandelijk als je leden dit weten ben je gelijk heb je gelijk 300.000 leden minder denk ik.

Tot horens bij Kassa

13-05-2010

Ik ben al twee jaar lid prive en zakelijk bij de ANWB wegenwacht. Maar dat is binnenkort voorbij, wat een slechte ervaring heb ik met deze partij gehad.

Nadelen van ANWB: Te gek voor woorden, ik ben in 2 dagen tijd tweemaal slecht behandeld. Ik heb een abonnement voor mijn bedrijf lopen bij de ANWB en daar wou ik een extra auto aan toe voegen. Ik dus bellen en wordt maar liefst 4 keer doorverbonden om uiteindelijk te horen dat de desbetreffende afdeling al gesloten is. Meneer aan de lijn vertelde mij doodleuk: niet mijn fout. Dankjewel. Maar na wat aandringen beloofde hij dat ik de volgende dag teruggebeld zal worden. Is dus niet gebeurd...

Mijn eigen schuld maar de volgende dag sta ik met een lege accu terwijl ik een afspraak heb. Toeval of niet ik bellen met de ANWB en kreeg te horen dat er binnen 45min iemand bij mij zal zijn. Niet dus het duurde totaal 2uur en 15min! Ik ga zo snel mogelijk over stappen naar een concurrent, wat een slechte service...

05-11-2009

Bij het schorsen van mijn auto had een van de callcentermedewerkers van de ANWB een fout gemaakt, wat het begin was van een lange lijdensweg.

Een maand later kreeg ik weer een factuur voor verlening van mijn verzekering en een nieuwe groene kaart. Allemaal terwijl mijn auto gewoon geschorst was.

Ik bellen met ANWB, waarbij mij werd verteld dat ik die rekening niet hoefde te betalen. Een dag later werd het dan toch afgeschreven van mijn rekening, waarop ik het weer gestoneerd had, volgens afspraak.

Toen kreeg ik een aanmaning, en ik weer bellen. Werd me verteld dat ik toch moest betalen. Dat ik een naam wist te zeggen wie had aangegeven dat ik dat niet hoefde, maakte niets uit.

Ik zou uiteindelijk 2 teruggavens krijgen werd mij verteld. Een direct, en een bij opzeggen.

Een maand later werd er WEER geld afgeschreven. Ik zou weer andere teruggaves krijgen, maar tot op de dag van vandaag niets.

Ondertussen heb ik al mijn verzekeringen bij de ANWB opgezegd en wil ik er niets meer mee te maken hebben.

De callcentermedewerkes spreken elkaar tegen en zijn niet behulpzaam. Steeds schrijf ik op met wie ik spreek en over wat, maar daar hechten ze geen waarde aan.