ANWB reviews

4.3

Bijka
28-07-2016

ANWB fiets service

Vandaag helaas een lekke voorband opgelopen. Ik kon direct zien wat de oorzaak was: een klein nietje. Omdat ik de fiets pechhulp van de ANWB heb, heb ik gebeld. Ik werd direct vriendelijk te woord gestaan. Ze zouden er naar streven om er binnen 60 minuten te zijn. Jammer dat er geen nauwkeuriger indicatie kan worden gegeven. Maar al na ruim een half uur kwam de ANWB. Op zich een vriendelijke monteur. En een lekke band, waarbij de oorzaak van het lek direct al zichtbaar was, is toch niet zo moeilijk. Maar helaas. De monteur legde mij 3 opties voor: 1. Hij zou de band plakken maar meestal mislukte dat (!), 2. Hij zou de band vullen met een spuitbusje. Een noodoplossing waarbij ik zelf later naar de fietsenmaker moet gaan. Of 3. Een nood binnenband plaatsen. Die mag je niet houden, maar moet je bij de fietsenmaker laten vervangen en dan moet je de nood binnenband terug sturen. En dat terwijl een binnenband maar een paar euro kost, dus optie 3 begrijp ik niet. Ik zou er graag ter plekke een paar euro voor over hebben want de fietsenmaker is ook niet gratis (het lidmaatschap vd ANWB natuurlijk ook niet).

Omdat het gaatje zo klein was, wilde ik optie 1. Ik heb weleens grotere lekken gehad die ook makkelijk te repareren waren. De monteur deed er wat lijm op, maar dit was volgens hem te snel droog, waarna hij het eraf haalde en er een nieuwe, veel dikkere laag op deed. Vervolgens pakte hij een grote plakker. Na circa 10 minuten droogtijd ging hij testen of het lek gedicht was. Maar helaas sloot de plakker niet goed af. Hij haalde de plakker eraf, en deed alles weer overnieuw met een kleinere plakker. Helaas wilde toen de lijm niet echt plakken. De plakker schoof er zo weer af. Dus nog maar een nieuwe poging. Lijmresten eraf halen, nu een dunnere laag, een kleine plakker en dik 10 minuten drogen. Toen met een aansteker (?) er langs zodat de lijm nog beter/sneller zou drogen. Inmiddels zijn we ruim een half uur verder. Volgens de monteur zou het ook aan de lijm kunnen liggen, de ANWB had nu andere lijm. Maar de band lijkt nu goed geplakt, ik ben er mee thuis gekomen (10 km), en ben benieuwd of hij de komende dagen alsnog hard blijft. Verbazingwekkend dat de ANWB, ooit als Fietsersbond begonnen, zoveel moeite heeft met het plakken van een klein lek in de voorband.

M.g.adriaans
27-07-2016

Nooit meer een bestelling uit de anwb webshop

Ik heb bij ANWB een reisgids en een wegenatlas besteld. Bij levering blijkt er de verkeerde wegenatlas in te zitten. Dan maar even bellen want we gaan over een week op vakantie. Na ruim een uur in de wacht te hebben gezeten, krijg ik iemand aan de lijn die beloofd dat het goede product binnen een paar werkdagen aanwezig zal zijn, gelukkig op tijd voor de vakantie. Maar helaas we zien dat weer het verkeerde wordt gestuurd, dus maar even bellen. Nu 1 uur en 15 min in de wacht. Tja nu moet even overlegd worden wat te doen ( ik wacht nog eens 10 min.). Helaas het product kan niet meer op tijd aanwezig zijn, maar ik krijg mijn geld terug volgens deze mevr. Nadat ik een beetje boos ben krijg ik voor al het ongemak ook de verzendkosten terug. Maar ook deze belofte wordt niet waargemaakt. Het bedrag van de atlas wordt verrekend maar de verzendkosten niet! Ja en bellen heeft niet zoveel zin want dat maakt het geheel nog duurder, nee voor mijn nooit geen bestellingen meer bij ANWB.

Kuijpers
23-07-2016

Problemen met elektronica na extreem onweer

Contact opgenomen met hulpnummer wegenwacht. Boardcomputer van de auto was namelijk volledig ontregeld door onweer.

Zeer vakkundig geholpen en goede instructie gehad om accu lost te koppelen voor reset.

Volgende ochtend stond zelfs de anwb op onze camping om het probleem te controleren en na te lopen!.

Top service en zeer vakkundig geholpen!

Dikke pluim voor de ANWB!

Premo
22-07-2016

Anwb waardeloos

Waardeloos in het buitenland slechte ervaring niet normaal in het binnen land is anwb goed in het buitenland zijn ze zeer slecht dat weet te ze heel goed

Marjolein
22-07-2016

Goede en snelle service, kundige aanpak, probleem opgelost....

.....en dit alles binnen een uurtje tijd. Dikke pluim voor ANWB!

Barbara
20-07-2016

Wachten

altijd heel vriendelijk, maar duurde wel lang: ongeveer 35 minuten.

Alex
15-07-2016

Hulde voor de anwb

Afgelopen maandag na een een overnachting nabij Chambery toch de tol gepakt richtng montpelier. 10 minuten onder weg opeens en een kort vreemd geluid maakte plaats voor vrolijk motor gesnor. en meteen deed helemaal nix het meer! airco uit, stuur bekrachtiging weg, motor uit. damn dacht ik das niet goed.

dit alles gebeurde vlak voor een afrit en kon zo letterlijk de peage afrollen. voor de tol poort kwamen we tot stilstand naast de gedarmarie en een sleep bedrijf die overigens geen woord engels sprak (natuurlijk).meteen de anwb gebeld en mijn telefoon aan de sleper gegeven omdat ik geen woord frans spreek, en omdat sleper de auto al op de truck aan het slepen was

. na wat minuten en 150 meter verder stonden we bij de vw garage waar de sleper al bellende de wagen liet zakken om mij daarna vervolgens mijn telefoon in mijn handen terug duwen. ik kreeg de zelfde meneer weer aan de lijn hij was duidelijk boos en zei dat de sleper een hork was en mij de volle 152euro wou laten betalen voor nog geen 150 meter slepen. dat moest ik niet doen zei hij, maar toch gedaan omdat ik mijn vakantie letterlijk in het water zag vallen. hij gaf aan dat dit te declaren was en ik een bon moest vragen.

mijn auto bleek een gebroken distributuie riem te hebben en blijkbaar vonden ze dat wel leuk bij die garage want ze stonden me met zijn 3en mij en mijn zoon heel smerig uit te lachen zeker toe er betaald moest worden. maar goed mijn familie heeft ons opgepikt daar en wij hebben de nog een goede 4 dagen kunnen genieten van onze vakantie en vrijdag een vlucht terug naar rotterdam gepakt. de anwb heeft er voor gezorgd dat min auto binnen 4 dagen terug was in nederland bij de door mij aangeven garage!

ik ben er zeer over te spreken! hulde voor de anwb!

Fred
14-07-2016

Prijzen op de site zijn bedriegelijk

Ik heb via de website een partnerlidmaatschap afgesloten. De aanbieding is 57,00 euro voor het door mij gekozen lidmaatschap. Op de factuur staat een aanzienlijk hoger bedrag. Telefonisch klagen heeft geen zin want de ANWB is volstrekt onbereikbaar. Een klacht via het formulier op de website wordt pas na ruim een week beantwoord en biedt geen oplossing. Antwoorden op de mail blijkt niet mogelijk. Mij bekruipt het gevoel dat de ANWB ofwel steeds dubieuzer wordt of steeds incompetenter. De klacht is in elk geval nog niet opgelost

Leo
14-07-2016

5 artikelen besteld slecht 1 leverbaar

Uit een recente folder bestel 4 blouse en een paar sandalen.

Alleen 1 blouse te leveren. Navraag geeft een standaardmail. tot na 3 weken nog steeds geen verrekening. Nu meer dan 30 MINUTEN in de wacht nadat de mail, incl. klachten niet op wordt gereageerd!

Laatste keer dat ik wat bestel bij de ANWB!

Jiska
13-07-2016

Slechte webwinkel

In de folder stond een tent in de aanbieding, hartstikke leuk want ook nog leuk geprijsd dus meteen besteld. De levertijd was 5 dagen. Na 7 dagen maar gebeld na eerst een half uur in de wacht te staan. De tent werd niet geleverd, fouten in hun systeem en opnieuw bestellen werd afgeraden. Op de vraag wanneer ik mijn geld terug krijg kon geen antwoord gegeven worden behalve dat het langer dan 10 dagen kon duren. Slecht hoor, eerst moet ik achter mijn bestelling aanbellen om te horen dat ik ondanks dat betaald is het artikel niet geleverd krijg maar vervolgens moet ik dus weet ik hoe lang wachten op mijn geld en krijg ik het advies maar ergens anders een tent te kopen...

Arie
09-07-2016

Na meer dan twee uur wachten komt de anwb

na twee uur wachten kwam de anwb, alleen om te zeggen dat hij hem niet kon repareren maar dat er wel een sleepwagen gebeld werd. hij keek niet eens! waarom regelen ze niet gelijk een sleepwagen en laten ze me eerst meer dan twee uur wachten? gewoon ergens in de tandart randstad. De sleepwagen kwam wel binnen half uur men was een aardige man.Maar die zijn niet vd anwb.. Eigenlijk wel ik helemaal geen ster geven maar dat kan niet ik moet persé een halve ster geven!

Esther
08-07-2016

Nog nooit zulke slechte service meegemaakt!

Bestelde 2 paar laarzen in de aanbieding voor € 60,00 per paar. Ladylaars Pien. 3 dagen later kreeg ik een mailtje, dat een of meerdere bestellingen niet geleverd kunnen worden en dat ik binnen 10 dagen mijn overgemaakte geld terug gestort zou krijgen. Een mail gestuurd met een klacht, waarom staat er niet welke maat niet geleverd kan worden (want nu ben ik een week verder en weet nog steeds niet of ik nu wel of niet nieuwe laarzen moet gaan zoeken) en waarom moet ik 10 werkdagen wachten op MIJN geld? Nu een week verder nog totaal geen reactie gehad dus weet nog steeds niets. Daarnet maar eens geprobeerd te bellen met de webshop maar heb het na 25 minuten in de wacht te hebben gestaan maar opgegeven. Ik was lid maar heb dit maar opgezegd. Die namen wel op waarna het weer 20 min duurde voor het eindelijk rond was. En het trieste is nog dat de laars nog steeds online te bestellen is?!?!?!?! Echt heel slecht ANWB

Peet
08-07-2016

ANWB teleurstelling

ANWB lijkt een goede keus maar blijkt zeer duur voor al uw spullen. de "lidmaatschapkorting" die ze zogenaamd geven is maar een smoes. de werkelijke prijzen zijn vaak ergens anders al lager.

zeer arrogante zaak aan het worden.

Ondertussen hang ik al 30 min aan de lijn te wachten om iemand te kunnen spreken...

Jun
07-07-2016

Aanmelden is super makkelijk, Opzeggen is super moeilijk

Ik word vorige jaar telefonisch benaderd door ANWB medewerkster voor het aanmelden van wegenwacht hulp lidmaatschap en kosten ervan. Ik heb toen duidelijk aangeven dat ik alleen een jaar lidmaatschap wilde en moet gestopt worden na een jaar. Ze hebben ook het telefonische gesprek opgenomen en opgeslagen in hun systeem.

Een paar maanden later verhuisde ik naar andere adres. Ik heb echter die diensten/producten van betaalde lidmaatschap nooit gebruikt. Ik heb ooit ze gebeld voor hulp van mijn auto, maar die kreeg ik die niet, wel als ik extra moest betalen.

Een jaar later, nu dus, krijg ik een email van hun incasso bureau dat ik de kosten van lidmaatschap verlenging + incasso kosten moet betalen. Ze dreigen nu zelfs met een rechtszaak.

Ik heb ze herhaaldelijk laten weten dat ik die lidmaatschap slechts een jaar wilde, ik verwijs ook naar het opgenomen telefonische gesprek tijdens het aanmelden. Ze hebben het opgenomen gesprek bevestigd, maar toch, blijven ze vasthouden dat ik de lidmaatschap niet heb opgezegd volgens hun manier en dreigen een rechtszaak.

Eveline
06-07-2016

Fantastische snelle service

Maandag avond om 11 uur met pech komen te staan. 5 over 11 waren ze ter plekke. En kwart over 11 werd de auto weggesleept om te laten maken. volgende ochtend om 9 uur stond mijn auto weer klaar. Super snelle service!

Doest
20-06-2016

Geen goede hulpverlening

Sta ik met mijn motor in Polen op de grens met Duitsland doet mijn motor het niet meer, ik terplaatse een motor laten kijken en toen ANWB gebeld. Met het verhaal dat mijn motor kapot is eigenlijk een storing volgens de monteur. Dat mijn motor naar een officiële dealer moet want daar kan hij aan de computer. Krijg ik het volgende te horen, dat ze mijn motor kunnen transporteren duurt 2 a 3 weken of mijn motor naar de dealer in Berlin brengen maar als deze hem dan niet kunnen repareren is het vervolg mijn risico. Heb ANWB maar bedankt zelf wat geregeld om bij de dealer te komen gelukkig konden deze de motor binnen een uur weer aan de gang krijgen. Nou ANWB bedankt voor niks. Ben ca 20 jaar lid duurste lidmaatschap vorm en dan krijg je dit.

Nu was ik zo dom om te zeggen dat ik richting huis ging en niet langst de snelweg stond misschien moeten we net als de ANWB een beetje jokken.

Vervolgen rij ik naar Schotland daar ontmoet ik iemand met pech daar wil ANWB liever niet transporteren maar liever repareren wat helaas niet ging. ANWB jullie zijn 1 commerciële bende geworden het gaat niet meer om hulpverlening en maatwerk maar om zakken vullen

19-06-2016

Ze staan altijd klaar.

Met camperpech stonden we in Assen. Binnen een half uur was de Wegenwacht aanwezig..en deed zijn uiterste best om de kwaal te repareren. Toen dat niet lukte heeft hij de camperbus naar de juiste garage gereden en daar nog geassisteerd bij de reparatie.

Op reis door Italië vroegen we weer hulp van de A.N.W.B. Zij zochten een garage uit waarvan de chef Engels praatte, zodat we beter konden overleggen. Deze garage werd van te voren gebeld. We zijn zo tevreden over deze hulp dat we het graag met iedereen willen delen.

A.N.W.B., we konden ons helemaal op jullie verlaten. Heel erg bedankt voor alle hulp. Zonder dat waren we niet verder gekomen en hadden we onze vakantie af moeten breken.....................................................

Olga
13-06-2016

Echte redder in nood

Vandaag brak onderweg mijn koppelingskabel. Ik belde de ANWB. Na een kwartier was de heer Bender al ter plekke. Hij is voor mij een nieuwe koppelingskabel gaan kopen en heeft deze in mijn auto gezet. Natuurlijk had ik op het moment geen portemonnee bij me! Hij heeft het bedrag voorgeschoten! Is dat service of niet?!

Be
06-06-2016

Waar ben je voor verzekerd

je staat stil ben bijna 80 jaar een vraagt om hulp naar 43 jaar ja ja platina lid toch goed he vanaf 1973

heb nog nooit hulp nodig gehad maar nu de pech

na wat zoeken komen ze tot een defect met de benzine pomp

heb mijn garage 20km van de plek waar ik sta wat schetst mijn verbazing moet naar een garage dicht in de buurt 3km

heb gebeld wanneer het klaar kon zijn en werd mij gezegd misschien een dag later misschien ja misschien ?

dan moet ik met mijn 80 jaar mij laten slepen door de ANWB ? ben 80 whaaaaa hoezo veilige hulp hoezo fijn dat ik 43 jaar lid ben

echt een drama stabij een garage 17km van huis en voor de rest maar zien tuurlijk ik had mij beter moeten verzekeren laat mij dit zeggen het is mij nooit duidelijk geworden na al die jaren dat ik niet thuis zal komen

ja lopen met de rollator en op de bus 40 km om

thnx ANWB wat een pech hulp maar na 43 jaar gaan onze wegen scheiden en ouderen onder ons weet waar je verzekerd ben

Ab
02-06-2016

De dynamo bleek niet meer zo dynamisch ....

Op weg naar een toneelvoorstelling van onze kleindochter in Amsterdam begon mijn (Renault) automaat wat schokkerig te zijn en gingen er wat waarschuwingslampjes branden. Eenmaal ter plekke aangekomen wilde de auto niet meer starten.

Binnen 45 minuten was de Wegenwacht er en vond al snel het probleem. Dynamo functioneert niet goed.

Accu werd snel volledig opgeladen en we reden nog ruim 50 km naar huis terug, met alleen stadslichten aan.

De volgende ochtend wilde de auto niet meer starten, wederom Wegenwacht gebeld, die er nu binnen een kwartier al was. Hij begreep meteen het probleem en omdat ik de auto deze middag dringend nodig had, begeleidde hij mij naar het ANWB Servicecentrum Ypenburg alwaar een nieuwe dynamo geïnstalleerd werd, samen met een nieuwe multi riem.

Ik geneerde me dat ik twee maal de Wegenwacht moest bellen binnen 24 uur, maar dat bleek geen probleem "wij zijn ervoor om u te helpen meneer".

Beide wegwachters waren uitermate vriendelijk, hulpvaardig en probleemoplossend.

Ik ben blij met mijn ANWB lidmaatschap en de ondersteuning door hun Wegenwacht.