ANWB reviews

4.3

Bri
08-06-2017

Hulp in nood

Belde om hulp .kleinkind en sleutels in de auto .auto op slot vreselijk.ze waren er binnen no time geweldig Met pech ook altijd netjes geholpen

Danny
08-06-2017

LEES DIT AUB VOOR DAT U OOK MAAR IETS BIJ DE ANWB AFSLUIT !

Willen we onvermijdelijk laten betalen voor 12 auto's voor pechhulp wat niet eens meer op mijn naam staan ! ik was 12 dagen ja 12 dagen te laat met opzeggen en nu willen ze me een vol jaar laten betalen omdat je een zakelijke pechhulp niet (volgens hun midden in het jaar kan opzeggen) hallo anwb ik was 12 dagen en niet midden in een half jaar te laat

ze hebben zelfs een incasso bureau ingeschakeld ervoor

ik had ze al netjes een voorstel gedaan van luister meneer die auto's hoeven geen pech hulp meer ik ben best bereid om 1500 euro te betalen waar jullie eigelijk niks voor hoeven te doen die mensen bij de anwb of moet ik zeggen de bloedzuigers willen gewoon 3000 euro hebben voor iets waar ze niks voor hoeven te doen

EEN RAAD BLIJF HIER BIJ WEG !

Sander
03-06-2017

ANWB houdt niet meer van auto(mobilisten)

Sinds 1 dag heb ik een andere auto. Ik kwam met vermeende pech te staan: de schakelrobot wilde niet meer in de versnelling. Dus de ANWB gebeld en met verontwaardiging gezegd dat ik de auto net pas 1 dag had. DAT had ibeter NIET kunnen zeggen. 'Dan zijn de kosten van de vervolghulp voor uw eigen rekening' . HUH? DAAR heb ik nog nooit van gehoord. Daar wordt niet mee geadverteerd! En waar slaat dit op? Alsof ik EXPRES een auto koop die na 1 dag al stilvalt zodat ik 'lekker' de ANWB kan bellen! Denk toch eens na stelletje non-dienstverleners! En maar reclame e-mails sturen dat er weer truien in de aanbieding zijn. Wat zijn jullie in godsnaam voor club geworden?! Het wordt HOOG tijd dat de bezem door de bestuurskamer wordt gehaal en dat er weer wat mensen worden neergezet die WEL weten waar de NWB voor zou moeten staan.

Karel
31-05-2017

Gestrand in België met een oldtimer

Zaterdag 27 mei met mijn 62 jaar oude Citroën Traction Avant in België gestrand met een lekkende radiateur. Via de buitenlandhulp van de ANWB is de auto naar een garage in Zeeuws-Vlaanderen gebracht. Daar stond een huurauto voor ons klaar zodat wij zaterdagavond toch thuis konden komen. De defecte auto is dinsdag keurig bij ons thuis afgeleverd. De oldtimer is met extra zorg behandeld. Prima service!

Rita
29-05-2017

Repatriëren van mijn zoon vanaf Curacao liep perfect.

Mijn zoon heeft een ernstig auto ongeluk gehad op curacoa.

Na een maand kon hij vanuit het ziekenhuis daar naar het Erasmus in Rotterdam.

Hij moest op een brancard in het vliegtuig. Alles prima geregeld, wij hoefden nergens aan te denken. Uitstekende zorg voor mijn zoon tijdens de vlucht!

Ook kregen wij alle kosten zonder gedoe en snel vergoed

Carlijn
24-05-2017

Gestraft omdat ik vergeten ben een verhuizing door te geven

Doordat ik vergeten ben om een verhuizing door te geven ben ik voor ontzettend veel geld gestraft.

Het incasso bureau kan mij gelijk vinden door de telefoon te pakken en mij te bellen wat er aan de hand is echter doen ze dit pas nadat de boete maximaal is opgelopen. Ik heb ze gebeld met het verzoek om de boete kwijt te schelden omdat ze mij wel konden bereiken maar daarvoor niet de moeite willen nemen totdat de boete ontzettend is opgelopen. Kwijtschelden willen ze niet aan doen omdat ze voldoen aan de wet. Bah wat een bedrijf

Groeten Carlijn

24-05-2017

Jullie ook weer blij!

Bedankt ANWB voor het laten inzien dat jullie klanten alleen maar een nummertje in het systeem zijn. Dat er duidelijk geen inlevingsvermogen aanwezig is en dat een paar euro's binnen harken stukken belangrijker is dan een trouw en probleemloos lidmaatschap van 15 jaar.

Wees gerust, de paar euro's zijn betaald hoor. Het lidmaatschap is ook gelijk (nogmaals) opgezegd, aangezien dat bij jullie in het systeem natuurlijk niet goed verwerkt wordt.

Ik hoop voor alle andere leden dat jullie iets meer gevoel gaan creëren en wat minder eurotekens gaan zien. Dat zal jullie niet alleen maar mooier maken, maar zal er ook voor zorgen dat de andere leden niet zullen overlopen naar de concurrent.

Succes!

Fred
22-05-2017

Service met een Hoofdletter

Afgelopen zaterdag storing met onze oude Peugeot 205. Wegenwacht gebeld, keurig te woord gestaan door de centrale, de dame deelde ons mede dat er binnen een uur iemand zou komen. En dat gebeurde ook. Nette man, stelde zich voor en dook meteen in de motorruimte, binnen enkele minuten de storing gevonden en direct hersteld, motor afgesteld, de boel gereset, en hij liep weer perfect. Zo'n servicewagen ziet er ook perfect georganiseerd uit trouwens. Ik vond het altijd al een professionele organisatie, maar door deze gebeurtenis is dat alleen maar bevestigd. Nooit zou ik voor een paar tientjes verschil overstappen. Bij hen weet je gewoon dat het goed zit !

Ger
05-05-2017

Onvoorbiddelijk

Door een te late betaling geen voldoende saldo en net te laat betaald en ook nog eens een trage verwerking bij de bank een extra bedrag van 49,10 moeten betalen. Geen stijl, reden te laat is te laat bij de ANWB. Nee het moet eens anders om zijn met opzeggen bijv. Ook geen begrip voor mensen hun situatie alleen maar in hun eigen richting. Terwijl ik tot op heden wel erg tevreden was maar hierdoor wel zoiets heb opzeggen die boel regel het wel met mijn dealer die ook Europa zorg bied dan wel binnen 24 uur mij op weg helpt desnoods met vervangend vervoer! Lang leve de dealer die weet tenslotte ook wat het beste voor je auto is.

Hanneke
25-04-2017

Onbetrouwbaar

Alles waar ze zeggen voor te staan is gelogen. Liegen en geen service.

Caroline
20-04-2017

Ondanks lidmaatschap geen hulp

S morgens vroeg kwam ik met pech te staan. Bel de Anwb, geef het kenteken door en zeg dat ik in het bezit bent van een partnerpas. De centralist gaf aan dat ik geen hulp kon krijgen omdat de auto niet op mijn naam stond maar op die van partner. Er volgt een ellenlange discussie waarin ik probeer uit te leggen dat ik met mijn partnerpas wel recht heb op hulp, maar de centralist blijft onverbiddelijk. Naar aanleiding van een klacht die we vervolgens in hebben gediend werden we de volgende dag gebelders en deze man legt doodleuk uit dat we recht op hulp hebben voor de desbetreffende auto, dus hij begrijpt niet waarom er geen hulp is gestuurd. Hij weer contact opgenomen met de meldcentrale en naar een half uur belt hij terug en zegt doodleuk dat de auto niet op de naam van degene die het lidmaatschap heeft afgesloten. Het verhaal wordt dus steeds verwarrende. Het punt blijft echter dat we recht hadden op hulp en dat de wegenwacht hier niet heeft geleverd. Helaas worden er geen excuses aangeboden en een compensatie aangeboden voor de gemaakte kosten van wegslepen ed. Dus wij hebben ons lidmaatschap gauw opgezegd, want je mag wel jarenlang betalen voor je lidmaatschap, maar leveren ho maar. De zaak ligt inmiddels bij de rechtsbijstand

19-04-2017

Trieste ambtenarij

We wilden vorig jaar van ons ANWB lidmaatschap af, dus opgezegd. Helaas pindakaas. 1 maand te laat, dus weer voor een jaar lid (ik dacht dat daar inmiddels wetgeving tegen was, maar goed). Ik erover gebeld, maar er was niets mogelijk. Het waren de regeltjes. Direct maar even mijn adresgegevens gewijzigd per telefoon. Helaas was dit niet goed gegaan.

Ik was verhuisd, en werd er post gestuurd naar mijn oude adres. Ik had 1x een emailtje ontvangen dat er post was teruggestuurd over mijn lidmaatschap. Die had ik opgezegd, dus geen alarmbellen.

Totdat ik een emailtje ontving van het TPK. Er stond nog een bedrag open van € 5,24. Vanaf € 5,- gaat de ANWB incasseren. Hoewel ook de ANWB wel mijn emailadres had, vonden ze het makkelijker om het door te zetten naar dit incassobureau. Bam, € 25,- extra. Nou ANWB. Ik wens jullie veel files en nog meer autopech! En minder leden en ik hoop dat jullie falliet gaan. Want in het telefoongesprek kreeg ik te horen dat het weer de regeltjes waren. Ik had zelf.

Rick
12-04-2017

ANWB? Nooit meer!

Jarenlang ben ik lid geweest van ANWB voor de wegenwacht / pechhulp. Na een aantal jaar heb ik mijn auto verkocht en ook mijn ANWB lidmaatschap opgezegd. De opzegging werd echter om onbekende reden niet juist verwerkt en ook mijn verhuizing was niet bekend (ondanks PostNL verhuisservice die bij alle andere bedrijven wel goed werkte). Gevolg is dat ik de afgelopen 3 jaar voor niks lidmaatschapsgeld heb betaald (wat natuurlijk mijn eigen schuld is, dat had ik zelf beter in de gaten moeten houden). Maar nu komt het: de ANWB stuurt mijn gegevens direct door naar het incassobureau TKB. Er zijn wel brieven gestuurd, maar naar mijn oude adres. Hoeveel moeite is het om even te bellen of te mailen? Dan was het probleem gelijk opgelost. ANWB's klantenservice is wat mij betreft echt om te huilen. Samen een oplossing proberen te vinden? Vergeet het maar. Zodra het is overgedragen aan het incassobureau "kan er niks meer aan worden gedaan". Befehl ist befehl! Mij zien ze in ieder geval nooit meer terug als klant.

10-04-2017

Recht op Vervangend Vervoer is Farce

Op weg naar mijn werk, valt mijn auto stil. Ik bel de ANWB en meldt het probleem. Vijf minuten na de melding springt de auto weer aan. Ik bel de ANWB en zeg: ik rij naar de dealer, dan hoeft de WW niet te komen. Met 2x uitvallen bij de Audi dealer aangekomen en auto afgegeven voor reparatie. Ik bel de ANWB voor het vervangend vervoer, krijg ik als antwoord: de WW is niet bij U langs geweest en dus heeft u geen recht op vervangend vervoer. Daar zakt mijn broek dus vanaf. Dit riekt naar bedrog.

Jasper
04-04-2017

Verhuizing niet correct doorgekomen, zelfs na 2x contact

We zijn vorig jaar verhuisd. Echter is de verhuizing niet goed doorgekomen. Vorig jaar nog met pech gestaan op nieuwe woon adres en we zijn hier netjes geholpen, hier was ook doorgegeven dat we verhuisd zijn naar een nieuw adres. Toen we in februari onze nieuwe pasjes nog niet ontvangen hadden heeft mijn vrouw naar de ANWB gebeld en nogmaals de adres wijziging doorgegeven. Hier vertelde ze ons ook niets over een nog openstaande factuur. Als verassing kregen we een aantal weken later een MAIL van de TKB incasso binnen. Het had wel zo netjes geweest als de ANWB ons hiervan op de hoogte had willen stellen of via de telefoon (namelijk 2x contact gehad) of via de mail welke ze gewoon van ons hadden. Ik heb een klacht op de website ingediend, maar ze sturen mij een standaard mail terug dat ik het bedrag moet over maken zonder antwoord te geven op mijn ingediende klacht. Erg slechte zaak. Zo ga je volgens mij niet met je klanten om. Ik ben niet beroerd om die extra kosten over te maken. Het gaat gewoon om het principe.

Ad
29-03-2017

Reisverzekering

Een langer verblijf verzekering afgesloten bij de ANWB. In januari via de dokter in Benidorm naar het ziekenhuis doorverwezen , mijn zorgverzekeraar gebeld en dit doorgegeven , nummer blijkt echter ook van de ANWB te zijn, eerste verwarring , met wie spreek je nou. Bleek om een schaduw op mijn rechterlong te gaan , doorverwijzing longarts en daarna in een razend tempo de onderzoeken ( compliment Kliniek Benidorm) , uitslag , tumor kwaadaardig in de long , gelukkig nog geen uitzaaiingen. Advies gevraagd bij de zorgverzekering , advies , daar laten opereren en second opinion huisarts. Huisarts heeft uitgezocht hoe snel ik en Nederland geholpen kon worden en jawel , Nederland doet nog eens alle onderzoeken opnieuw , duur +/_ 8 weken, advies huisarts , daar laten opereren. Nu komt het : ANWB alarmcentrale: De operatie kan ook in Nederland dus wij vergoeden niets , op mijn respons van het risico van uitzaaiingen , jammer , is niet ons probleem , dit zijn de voorwaarden. Menselijkheid is ver te zoeken bij deze organisatie.

Will
20-03-2017

Geweldige service

Vanmorgen wilde ik in de garage in mijn auto stappen om naar de sportschool te gaan en wat bleek, rechter voorband plat. ANWB gebeld en er zou iemand komen.

Via sms kon ik volgen hoe lang het nog zou duren. Bijna op de minuut nauwkeurig kon ik hem de garage in laten rijden.

Bleek een schroef in de band te zitten en deze werd ter plekke gerepareerd. Tot dusver alles vanzelfsprekend!

Toen vroeg de meneer van de wegenwacht gewoon uit interesse tot wanneer ik op winterbanden door wilde blijven rijden.

Ik vertelde hem dat dit eigenlijk voor het einde van de middag gepland stond omdat mijn vrouw de velgen uit de kelder moest ophalen aangezien ik door schouderproblemen niets zwaars mag tillen, waarop hij zei dat hij dit wel even voor me zou doen. En zo geschiedde!

Helemaal geweldig.

Jeroen ANWB Hartelijk Dank.

Luuk
17-03-2017

Wat een service!

Zondagnacht gestrand met mijn auto bij Vianen. Bij een carpoolplek naar mijn motor gekeken en bleek iets met de bobine. Omdat ik in Rotterdam woonde hebben ze mij naar een service center van de anwb gesleept. Van hal 1 tot half 4 s nachts hebben ze naar mogelijke oorzaken gezocht en vier koppen koffie verder. Uiteindelijk hebben ze mij een een leenbobine meegegeven waardoor ik weer naar Rotterdam heb kunnen rijden. Ben onder de indruk! 3 uur lang in de nacht bezig geweest en ik kon naar huis rijden. Geweldig!

16-03-2017

Effectief en vriendelijk

Met defecte koppeling in middenberm gestrand, gelukkig kwam er hulp binnen redelijke termijn. Repareren bleek niet mogelijk, het werd slepen. Even later zat ik wel in een vervangende auto. Perfect, Albert!

07-03-2017

Zeer snel, goed en correct.

Zojuist is mijn kapotte accu vervangen door de ANWB. Zeer snel en goed geholpen door Jennifer. Een prima accu ook, standaard Mercedes en BMW. 3 jaar garantie en de prijs 132 euro (60ah) valt me hartstikke mee.