ANWB reviews

4.3

Obradovic
28-05-2016

Pech in Frankrijk

Afgelopen Mei vakantie kreeg ik autopech. Ik was alleen met mn dochtertje. Omdat ik op een tolweg stond was er verwarring of de ANWB daar wel iemand heen mocht sturen. Dat duurde wel even.

Maar dat kwam door de verwarring maar ook omdat de sleper mij belde maar hij geen engels sprak en ik hierop de ANWB belde terwijl zij mij belden.

Een tip: bel de ANWB dus alleen terug met n andere telefoon zodat de lijn vrij blijft.

Uiteindelijk op aanraden van ANWB toch 112 gebeld en binnen 5 minuten stond hun sleper bij mij.

Auto werd afgesleept (want in Frankrijk repareren ze niet ter plaatse) mijn dochter en ik reden ook mee naar dat depot. Kort na aankomst kreeg ik n sms van ANWB dat de taxi zo zou komen. Betaling van de taxi liep via ANWB.

Volgende dag kwam de taxi ons ophalen en bracht ons naar het verhuurbedrijf (door het weekend zou mijn auto pas maandag doorgesleept worden naar de garage). Een vergelijkende auto gekregen voor 3 dagen. Welke netjes werd verlengd toen er nog geen duidelijkheid was omtrent de diagnose aan mijn auto.

Uiteindelijk bleek het onderdeel voor mij te laat aan te komen. Ik mocht met de huurauto naar huis, maar omdat de kosten van de vliegtickets goedkoper waren dan het terug laten brengen van de huurauto, mocht ik vliegen en de tickets declareren.

Binnen 2 weken was mijn auto netjes bij mijn monteur afgeleverd.

Ik ben superblij met de hulp van de ANWB!

Julia
25-05-2016

Geeft niet optijd alles aan zonde van je geld .

Wat betreft reisverzerking is het hartstikke zonde van je geld .

Vorige maand een bedrag van 37,20 betaald volgens factuur naar hun overgemaakt ik van te voren voor de betaling gebeld of het akkoord was, en het bedrag het zelfde bleef ivm betaling wat later was dan de datum zelf . Volgens hun geen probleem was . Met daarin vermeld naar de polisnummer en rekeningnummer .

Vervolgens wordt ik gebeld vandaag door unigrant dat er bedrag open staat 85,72 ANWB reisverzerking .

Wilma
23-05-2016

Hulp in het buitenland

Bij aankomst op ons vakantieadres in Niederbronn-les-Bains in de Elzas hoorden wij een schrapend geluid onder de auto.

Wat wij al dachten bleek waar; remschijf achter bleek gebroken te zijn.

Anwb pechhulp buitenland gebeld en probleem uitgelegd.

Binnen 45 minuten werden we teruggebeld verder rijden werd niet aangeraden en een bergingsbedrijf werd gebeld.

Dezelfde dag auto opgetakeld en naar garage gebracht en wederom op dezelfde dag kregen we bericht van de garage, de auto was gerepareerd.

Auto opgehaald en verder van onze vacantie genoten.

Voor het eerst van ons 50-jarig lidmaatschap gebruik gemaakt van hulp in het buitenland en wat een service!

Een pluim voor de Anwb!

21-05-2016

Eind april 2016 heb ik een 2e hands wagen gekocht, een BMW 523i, bij een garage. Het lidmaatschap van RouteMobiel voor de oude wagen opgezegd, en geen nieuw lidmaatschap afgesloten.

Op 6 mei 2016 zijn mijn vriendin en ik getrouwd. De dag na het huwelijk (we waren blijven slapen bij het kasteel) willen we onze nieuwe wagen starten om naar huis te gaan, echter, de wagen “slaat niet aan”.

Direct gebeld met de eigen garage (garantie). Maar deze was nog niet open (zaterdag, voor 10 uur). Daarna gebeld met RouteMobiel; zij kunnen niet helpen omdat ik geen lid (meer) ben.

De ANWB kan wel helpen. Mits je per direct lid wordt en een extra fee betaald. In deze situatie doe je dat.

De monteur was vrij snel ter plaatse. Echter, de monteur is 2,5 uren met de wagen bezig geweest (motor, reset accu, bellen/lang wachten, eigen naslagwerken….).

Maar uiteindelijke conclusie is dat hij de wagen niet kan starten / maken. De wagen moest weg gesleept worden.

Daar begon het spel: de ANWB gaf aan deze weg te slepen naar de dichtstbijzijnde BMW garage (lees: Echt of Heerlen).

Echter, de wagen is gekocht bij garage in Maastricht. Vanwege garantie redenen wilde mijn garage niet dat de wagen elders heen gesleept werd.

Omdat het zaterdag was had mijn garage alleen kantoorpersoneel aanwezig en geen monteurs/mogelijkheid tot ophalen.

Hier zelf in moeten middelen en moeten beslissen om de wagen op de locatie te laten staan tot maandag.

Op maandag is mijn garage de wagen komen ophalen met en sleepwagen. Echter, de wagen stond in parkeerstand en was niet weg te krijgen.

Vervolgens nog een takelwagen moeten laten komen om de wagen ongeschonden naar Maastricht te transporteren.

Echter, bij de garage aangekomen, en na 5 minuten “denken” dacht men “het zal toch niet en kapotte zekering zijn”….

En jawel hoor, na 5 minuten is de wagen gemaakt door slechts een zekering (boekje lag erbij) van 0,43 cent te vervangen.

Zowel de garage als ik zijn zeer verbaasd dat een service monteur van de ANWB na 2,5 uur werk niet op het idee komt om de zekering te controleren en te vervangen.

Met alle respect, maar alle zorgen van weekend zonder wagen, wegslepen, optakelen e.d. hadden bespaard kunnen worden door eerst naar de zekeringen te kijken.

Ik kan niets anders concluderen dat de desbetreffende ANWB Wegenwacht monteur zeer slecht geacteerd heeft.

Vervolgens ontvang ik thuis, uiteraard, een factuur van 95 (lidmaatschap) + 150 (fee) = 245 Euro ontvang.

Deze factuur staat absoluut niet in verhouding met de geleverde service en de service en kennis die men mag verwachten van de ANWB.

Vandaar dat ik een klacht hebt ingelegd waarbij ik bovenstaand aangeef, en vraag voor een reactie en een gecorrigeerde factuur.

De eerste reactie is als volgt: De Wegenwacht geeft technische noodhulp bij pech langs de weg. Deze noodhulp is bedoeld om het voertuig weer rijdend te krijgen. Indien de Wegenwacht niet in staat is om een reparatie uit te voeren zal het voertuig, volgens Voorwaarden van de Wegenwacht Service, naar een dichtsbijzijnde garage worden vervoerd. Op www.anwb.nl kunt u deze voorwaarden nalezen. Op pagina 8 van de Voorwaarden: Transporthulp: Als sleutelhulp geen oplossing biedt, brengen wij uw auto naar de dichtsbijzijnde garage.

Voor mij een ontoereikend antwoord. Want men gaat niet in op de geleverde “service” en de daarbij horende factuur. Ik leg nogmaals uit dat ik vind dat een monteur in 2,5 uur werk toch echt even de zekeringen had moeten nakijken. En dat de factuur absoluut niet in verhouding staat met datgene wat ze hebben geleverd (lees: niets).

De tweede reactie is als volgt: De Wegenwacht is een hulpverlenende instantie en geen garage. Helaas komt het voor dat onze hulpverlener het probleem niet kan oplossen en wordt de klant verwezen naar een garage. De Wegenwacht is nu eenmaal niet uitgerust zoals een garage en heeft dan ook niet alle mogelijkheden om een reparatie uit te voeren. De kosten van het abonnement is u verteld tijdens de pechmelding en u bent hiermee akkoord gegaan. Wij zien dan ook geen aanleiding om ons standpunt te herzien.

Voor mij wederom een ontoereikend antwoord: men geeft zelf aan dat ze HULPverlenend zijn…..Tevens hoef je geen hogere wiskunde gestudeerd te hebben om een zekering te vervangen. En ook heeft men geen speciale gereedschappen hiervoor nodig.

De derde reactie is als volgt: Uw klacht is conform de Voorwaarden van de Wegenwacht Service afgewezen. Indien u een andere mening bent toegedaan kunt u zich laten adviseren door uw rechtsbijstand. Wij handhaven dan ook ons standpunt.

Zelf ben ik zeer, zeer teleurgesteld dat de “service” van de klantenservice in lijn is met de technische vaardigheden van de monteur.

Vandaar dat ik bovenstaand met jullie wil delen. Ik ga per direct mijn lidmaatschap opzeggen en een andere dienstverlener zoeken die wel service en kennis biedt.

Jacq
13-05-2016

Waardeloos bedrijf!

Nadat ik verhuisd ben telefonisch verhuizing doorgeven. Blijkbaar niet doorgekomen want ik ontving een mail dat ik nog niet betaald heb en of er misschien een misverstand was of dat ik mogelijk verhuisd was... GOH? In diezelfde mail staat dat ik in een replay mijn eventuele nieuwe adres gegevens door kon sturen. Zogezegd zo gedaan. Nu krijg ik ineens 2 maanden later een incasso mail met een gerechtelijke procedure: of ik "ff" 329,93 wil betalen?! En dat na 10 jaar lidmaatschap, zo ga je niet met je klanten om! Er gaat iets heel erg mis bij de ANWB en daar ben ik de dupe van?! Schandalig.. Nooit meer ANWB voor mij, wat 'n waardeloos bedrijf!

03-05-2016

Geen hulp wel beschuldigende vinger

Ik dacht werkelijk dat de anwb pechhulp er was om te helpen en niet om de klant continu met het beschuldigende vingertje aan te wijzen. De service monteur die kwam helpen bleek weinig service te zijn en ook zeker niet klantvriendelijk. Jammer dat we zo niet geholpen zijn.

03-05-2016

Wegenwacht.

Wij willen U een compliment maken over de hulp die wij gisteren kregen van één van uw medewerkers.

Vriendelijk,beleeft,een doorzetter en uiterst kundig.

Kortom een kanjer die Remi uit Hardenberg

Bedankt ANWB.

J.B.

J.daeseleer
21-04-2016

Super snel opweg geholpen..

Op 20 april jl..'savonds gebeld met de anwb ivm niet startende brommobiel..de telefonist vd anwb zei dat het wel even kon duren minimaal 60 min..maar tot onze verbazing stond er na 5 min al een motorrijder vd anwb voor onze deur..zeer vriendelijke man...ons accuutje was net iets te zwak om de moter te laten aanslaan(brommobiel had een week stil gestaan)...terwijl de anwb de accu wat meer power gaf...konden wij na 10 min weer heerlijk tuffen in onze brommiel....ANWB...super bedankt en met name de vriendelijke motorrijder v jullie..

Grt-ruud vd heijden..

Albert
18-04-2016

Niks goeds op aan te merken

Verhuizing doorgegeven per telefoon. Ook per mail is dit doorgegeven. Kennelijk niet goed aangekomen. Vervolgens een mail gekregen of ik was verhuisd omdat ze de post retour kregen. Heb op deze mail gelijk gereageerd en het nieuwe adres doorgegeven.

Vervolgens ook incasso bureau erbij.

Meerdere malen adres doorgegeven en blijkt niet te lukken daar.

Ook erg onvriendelijk bij de klanten service en luisteren totaal nergens naar

Ursula
15-04-2016

"Met pech aan de snelweg, gebracht naar school echt super!

Ik Stond woensdag ochtend om 7.45u met pech aan de snelweg A 348. Ik belde om 7.45u en om 8.00u was de meneer van de ANWM eral snelle service! Nadat ik met de auto naar een parkeerplaats ben gesleept en er is gekeken naar het probleem, dynamo stuk balen. Heeft de meneer van de ANWB mij naar school gebracht omdat ik juist mij afstudeer project had, ik was hier dus echt super blij mee!

Meneer van de ANWB ik dank u nog hartelijk, ik weet u naam niet meer maar erg bedankt!

groeten,

Ursula

Niels
06-04-2016

Waardeloze klantenservice... Beter een andere aanbieder nemen

Na verhuizing is een factuur van ANWB niet doorgezonden, ANWB stuurt alleen aanmaning en kiest dan voor incassoprocedure. Incassokantoor gebruikt wel gewoon emailadres dat ANWB ook heeft maar dan is het te laat. ANWB heeft hele berg persoonlijke informatie en kan ook gewoon een mails turen met betalingsherinnering! Fluitje van een cent en klant ook tevreden. Ook waardeloze klantenservice, 50 minuten in de wacht en slechte hulp door personeel. Overstappen naar andere aanbieder als het mogelijk is en nooit ANWB kiezen.

24-03-2016

Geen vertrouwen meer in de ANWB

Op 14 februari 2016 stond ik met pech langs de kant, ik was weg met mijn broers auto en hij met de mijne.

Ik stond op vluchtstrook langs de A4 met ruitenwisserproblemen.

Ik bel de wegenwacht, dat ik problemen heb met de auto.

Daarna mijn broer gebeld van dat zijn auto problemen geeft, hij was ook onderweg naar huis over de A4 en is naar me toegekomen.

De ANWB is gekomen en vraag van wie is die auto, mijn broer zegt dat die auto van hem is en de ANWB zegt we praten zo verder ik breng de auto naar pompstation.

Eenmaal daar aangekomen begint meneer van ja het is niet de bedoeling dat, je met iemand anders zijn pasje belt voor hulp, waarop mijn broer aangeeft dat wij van auto hadden geruilt en dat ik reed.

Heel verhaal aangehoord dat een lidmaatschap niet autogebonden is, maar persoonsgebonden!

Prima wij niet moeilijk gedaan en zijn later geholpen door meneer zijn collega en hem verteld hoe het zit, geen probleem meneer wij helpen u op weg. (tevreden geholpen)

Vervolgens ben ik 3 weken later weg met mijn vaders auto, begeeft de raammechanisme het. Eerst zelf gekeken om dit dicht te krijgen, maar raam zat helemaal vast.

Daarna met de wegenwacht lopen bellen, ik heb zo een probleem, dit is de kenteken van de auto.

Verteld mevrouw aan de telefoon, ja meneer dit is de derde auto waarvoor u hulp vraagt, wij kunnen u helpen MAAR dit kost u 154 euro, omdat dit voor een 3e auto is.

Ik in discussie van je heb een collega van u gesproken en een lidmaatschap is persoonsgebonden en niet autogebonden. Mevrouw zegt daarop een lidmaatschap daar mag je maximaal voor 2 auto's hulpvragen, is de eerst keer dat ik dat hoor.

Uiteindelijk de hele hulpvraag moeten annuleren,mijn plannen moeten verzetten en ben naar me garage gereden en zij hebben de mechanisme voor 100 euro gemaakt.

Ik heb totaal geen vertrouwen meer in de ANWB, want in onze familie ruilen wij regelmatig met auto's. En mocht ik dus weer langs de kant komen te staan, dan kost nu elke andere auto mij 154 euro extra, bovenop wat ik jaarlijks al betaal.

Ik vind dit te absurd geworden, het lijkt erop dat de veiligheid van de mens en de service niet meer voorop staat, maar dat geld binnenhalen op welke manier ook nummer 1 is voor de ANWB.

Deze recensie is niet gericht naar de heren/dames die hulpverlenen, want elke keer dat ze zijn geweest zijn we naar tevredenheid geholpen. Dit is naar de directie en management gericht met al hun kleine regeltjes om mensen geld afhandig proberen te maken.

William
16-03-2016

Altijd Naar Waarde Beoordelen

Platina Anwb lid, zeer tevreden over afwikkeling !

15-03-2016

Meest trieste organisatie!

Na een gebroken knieschijf te hebben opgelopen op vakantie, contact gezocht met de ANWB. Hangen en wurgen om wat te kunnen regelen. Wij hadden al slechte ervaringen met de ANWB vanwege hun afsleepservice (eigen autobedrijf), weet niet waar zij monteurs vandaan halen maar auto's hebben ze nooit gesnapt maar goed.

Je ziet dat het hen alleen maar om het geld gaat en het belangen van de klant totaal niet centraal staat. Totaal niet aan te raden, meeste slechte organisatie ooit!

Vooral het meedenken en het net even verplaatsen in de situatie van de klant kan je juist zo goed maken als organisatie. Maar dit helaas te triest voor woorden!

Appie
15-03-2016

Hopeloos

Ik heb ANWB zakelijk. Al na een week bleek 't abbo overbodig ivm overgaan zakelijke auto naar prive. Dus even bellen om te vragen of ik 't dan kon oversluiten naar anwb prive. Geen doorkomen aan. Email gestuurd. Duurt weken. Je krijgt een antwoord zonder echt een antwoord te geven zegmaar. Dus naja, laat maar. Ik wil m'n contract opzeggen. Ik stuur een email. Geen reactie. Weer paar keer bellen, ruim half uur in de wacht, niemand neemt op. Dan maar per post m'n opzegging gestuurd. Geen reactie. Weer een email (een boze) en gelukkig na 2 weken een antwoord (zo he!). Dat ik er een jaar aan vast zit en pas na een jaar opzegging mogelijk is. Ja dag, ik kan toch alvast opzeggen die dan na een jaar afloopt? %^^$# Weer een half antwoord waar je dan 2 weken op wacht. En moet ik zelf in de gaten gaan houden hoe ik een dienst die ik niet zal gebruiken na een jaar kan opzeggen. Terwijl ik dat prima nu al kan doen. Ik zou niet eens van hun dienst gebruik kunnen maken gezien hun response time. Wat een amateuristisch zooitje. Stelletje nazi's zijn 't hoe ze met je omgaan. NOOIT meer ANWB voor mij.

Joepdehaas
11-03-2016

Anwb verzekering

2 motoren verzekerd ,waarvan 2 motoren een vermogen boven de 50 kw en boven de 0,20 kw per kilo. ik heb geprobeert een 4e te verzekeren met 41 kw. deze is per email afgewezen op combinatie van vermogen ,leeftijd en schadevrije jaren.

04-03-2016

Veel slechte reviews

Ik twijfel aan mijn pech lidmaatschap

01-03-2016

Echt om te huilen!

Op de terug weg van vakantie gestrand met onze auto.

na het contact kwam er een afsleep wagen,onze auto is een automaat en stond in de pakeer stand en wou daar niet meer uit omdat de motor het niet meer deed.

wij hebben de man van de sleep wagen er nog op gewezen dat de auto in de n moet staan voordat hij er op gesleept werd (dat is een speciale handeling)maar daar had deze man geen zin aan hij was zelfs te lui om het sleep oog er in te draaien gewoon een spanband om de draagarm en door trekken!(hopelijk heeft onze auto hier door geen schade op gelopen). Na een paar uur nog niks gehoord en weer gebeld naar de ANWB bleek er nog niks geregeld te zijn. Het was een druk weekend. Weer een uur later gebeld nog steeds geen huurauto geregeld. Het was sneller als we die zelf zouden regelen. Sta je daar met 3 kinderen te wachten in Duitsland bij een afgelegen autobedrijf. Na zelf de huurauto geregeld te hebben zijn we naar huis gereden. Volgende dag contact met ANWB gehad en de auto zou op transport richting Nederland gaan. 4 dagen later worden we door het autobedrijf gebeld dat ze die auto daar weg willen hebben. Ik neem contact op met de ANWB om te horen wanneer hij daar weg gaat blijkt er wederom nog niks geregeld te zijn en is er nog geen akkoord gegeven dat de auto op transport gaat. Terwijl dat 4 dagen terug toch duidelijk gezegd is. Ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren. Ik zou niemand de ANWB aanraden want als er iets is staan ze niet voor je klaar. Heel erg jammer na zoveel jaar al klant te zijn en dan heb je ze een keer nodig en dan laten ze je letterlijk en figuurlijk in de KOU staan.

Sam
07-02-2016

Andriijfas uit versnellingbak.

ANWB heeft de auto weggetakeld naar de garage.

Martijn
01-02-2016

Geen contact.

Het afgelopen jaar slechte ervaring opgedaan. Niet met de service van een wegenwachter. Die keren dat ze er moesten zijn ( niet vaak) deden ze hun werk prima. Daar kunnen ze op het hoofdkantoor nog wat van leren. klachten worden totaal niet behandeld. Nadat ik er een had ingediend heb ik heel lang niks gehoord. Uiteindelijk werd ik gebeld of ik tevreden was over de afhandeling waarop ik aangaf niet gehoord te hebben. Daarover zou ik teruggebeld worden. En drie maal raden wat er gebeurde.... Niks. Toen een email gestuurd en ook nooit wat van gehoord. Vervolgens begin dit jaar een rekening gekregen via de post en via mijn omgeving. De opbouw van de rekening was anders waardoor ik het niet begreep. Call center meerdere malen niet te pakken gekregen. Wederom maar een mail gestuurd en weer niks gehoord. Gelukkig heb ik bij mijn net aangeschafte auto een eigen mobiliteitservice want met de anwb strand je vanzelf, althans in ieder geval bij het hoofdkantoor