ANWB reviews

4.3

Sabine
12-11-2019

Super service, en nog snel ook!

Via de Anwb een annuleringsverzekering afgesloten voor een citytrip. Helaas bleek dit een goede investering, want we moesten de trip annuleren. Via de site lukte het niet helemaal om de declaratie juist in te voeren, dus daarom een berichtje via messenger gestuurd. Dit deed ik laat in de avond en de volgende ochtend had ik al bericht terug waarin stond dat alles geregeld was en het geld onderweg was naar mijn rekening. Bedankt Anwb en in het bijzonder de vriendelijke medewerkster achter het messenger bericht!

04-11-2019

Autoverzekering

Contact gehad nav een schade aan de auto om te achterhalen hoe lang de procedure gaat lopen. Antwoord: nadat alles door iedereen ingeleverd is. Nogmaals gevraagd hoe lang het dan daarna zal duren. Dhr Buur (schadeafhandelaar) blafte me af dat ik op moest houden met drammen. Zeer onprettig en zeer onprofessioneel.

Ies
04-11-2019

Klacht afhandeling ANWB reizen

Na meer dan 40 jaar lid, uiteindelijk moeten besluiten om mijn lidmaatschap op te zeggen. Reden hiervan is een zeer slechte service tijdens een ANWB reis naar Corfu. Boottocht werd op moment van vertrektijd geannuleerd en geen alternatief geboden, Ook huurauto kon niet geregeld worden. Boottocht was onderdeel van de reis. Voorstel ANWB was een korting van 50 euro voor een volgende reis of 25 euro op bankrekening, terwijl de trip aangeboden werd voor 95 euro (2 personen) Door klachtenafhandeling afdeling zeer formeel op gereageerd en geen discussie mogelijk

Sahand
21-10-2019

Meer dan 10 jaar lid en schofterig behandeld

Gisteren met pech in Amsterdam. Heb de pechhulp gebeld en die gaven aan ernaar te streven om er binnen een uur te zijn. Heb meteen mijn vrouw gebeld om mij met ons andere auto op te komen pikken, omdat ik niet zeker was dat de auto ter plekke gemaakt kon worden en wij op tijd bij een afspraak moesten zijn. Komt de wegenwacht aan en zien ze ons andere auto achter ons (kapotte auto) geparkeerd staan. Zegt de beste meneer u kunt niet in twee auto's tegelijk rijden, dus ik kan niks doen. Mijn handen zijn gebonden en dit zijn de regels die ik heb opgekregen van de baas. Ik vroeg hem of hij mij wel kon helpen als mijn vrouw niet was gekomen. Hij antwoorde, ja dan kon ik u helpen, maar nu kan ik niks doen. Grote onzin dus. Je betaald iedere jaar netjes je lidmaatschap en als je ze een keer nodig hebt dan vinden ze een smoes om je in de kou te laten staan. Mensen trap niet in deze onzin. Je betaald voor een waardeloze service. Heb een klacht neergelegd bij de ANWB. Ben benieuwd hoe ze dit gaan afhandelen, maar heb er erg weinig vertrouwen in.

17-10-2019

Denigrerend, klantonvriendelijk: laten iemand gewoon in de polder staan

Al bijna 10 jaar lid van de ANWB, nooit mot gehad met ze. Tot vandaag één van ons pech krijgt en de ANWB belt. Nooit ook maar iets gehoord van dat een lidmaatschap op naam staat; altijd (dus echt al die bijna 10 jaren, niet gelogen!) hebben we samen profijt gehad van het lidmaatschap. Niet dat we elke week belden natuurlijk, maar één lidmaatschap was voldoende om 2 mensen te helpen. Zo niet vandaag; man staat met pech ergens in een verdwaald gebied tussen niks en nergens. Belt ANWB. ANWB komt niet want meneer is geen lid. Ok zegt meneer, dan word ik wel lid. Dat kan niet want een kopie van uw rijbewijs telt niet. GvD denk ik dan. Je laat toch iemand niet zomaar staan? Maar jawel hoor. ANWB nogmaals gebeld, uitgelegd. Zeer denigrerend te woord gestaan door een mens wat me niet eens liet uitspreken, wat me voortdurend in de rede viel alsof ik degene was die iets heel simpels maar niet begreep. Toen ik de conclusie trok dat ze iemand dus gewoon met pech laten staan vond zij dat helemaal niet. Nee hoor mevrouw we willen meneer graag helpen. Maar dan moet hij wel eerst zijn originele rijbewijs of ander ID gaan halen. Natuurlijk. Met een kapotte auto eerst naar huis en dan weer terug wachten op de Wegenwacht. Geen woord over een gedeeld lidmaatschap, geen creatief meedenken met 'hoe kunnen we wél van dienst zijn', niets. Helemaal niets. Had gewoon mijn lidmaatschap als onderpand gebruikt denk ik dan. Als ANWB zo bang is dat iemand voor de lol midden in de polder gaat staan wachten om de Wegenwacht es ff een loer te draaien dan hadden ze prima dat kunnen verhalen op mij. Maar nee. Het kan ze niets schelen. Als vaste klant word je gewoon in de modder getrapt. Ze verschuilen zich plots achter regels en wetten, en dan vooral achter de letter van de wet. Handelen in de geest van de wet en iemand te hulp schieten is er niet bij. Het zal best waar wezen dat een kopie als legitimatie officieel niet mag. Maar er is volgens mij geen wet op aarde die zegt: o meneer wat vervelend u bent ontzettend hard gevallen met uw fiets en u heeft zo'n beetje al uw ledematen gebroken. Maar ik zie dat u een kopie van uw legitimatie bij u heeft dus helaas. Loop eerst even naar huis en haal het origineel. Dan brengen we u daarna naar het ziekenhuis.

Wat een kutorganisatie die ANWB. Walg.

Niek
17-10-2019

ANWB Apeldoorn vermijden!

Bij het retourneren van producten doen ze erg moeilijk. Klanttevredenheid kennen ze niet. Hebben er een kapot product gekocht en werden vervolgens beschuldigt dat we dat zelf hadden gedaan, Niet van deze tijd. Bespaar u zelf een nare ervaring en blijf weg bij de ANWB in Apeldoorn.

Ali
14-10-2019

Hondenkopee!

Ze wouden me niet helpen omdat ik me zelf niet kon legitimeren op dat moment En wouden niet mee werken(oplossing zoeken) ze doen er super moeilijk over het zijn racisten ben wel 6jaar lid bij hun en heb nooit om hulp gevraagd en de eerste x na 6jaar hulp nodig gehad en niet gekregen(maar wel 100€ p jaar innen)

Hursit
12-10-2019

Anwb Europapakket in werkelijkheid WAARDELOOS!

Tijdens onze rit door servie hebben wij pech gehad met onze auto (doorrijden tot een hotel was nog mogelijk). Na aankomst bij het hotel contact opgenomen met de anwb alarmcentrale en om hulp gevraagd. Voor de rest netjes geholpen door de telefoniste en die vertelde dat er hulp onderweg is. Na ongeveer een kleine uur wachten is er een takelwagen de parkeerterrein opgereden en vervolgens ook meteen weggereden zonder te stoppen of uit te stappen. Hierna weer gebeld met de alarmcentrale en die hebben verteld dat de chauffeur ons niet zag en de auto ook niet! terwijl de auto pal voor de ingang van de hotel stond en wij op het balkon naast ingang zaten (ca. 5m. Van de auto). Goed!ze hebben verteld dat er een tweede takelwagen onderweg was. Na ongeveer anderhalf uur wachten was de tweede takelwagen aangekomen. Zonder ook maar te luisteren wat er met de auto aan de hand was probeerden ze onze auto de takelwagen op te zetten en te gaan slepen. Waarschijnlijk hadden de heren nog al wat alcohol op want de alcohol lucht was te ruiken van bijna 2meter afstand. Ik heb ze uitgelegd wat de probleem was en wat mijn auto mankeert( ik kom zelf uit de automobielbranche), ik vertelde ze dat mijn auto rijdt en niet weggesleept hoeft te worden. Ik kreeg de melding dat mijn accu niet volledig werd opgeladen , en in 99% van het gevallen ligt het aan de dynamo, dit is simpel te meten met een apparatuur van ca. €10,-. Maar de chauffeur bleek maar aandringen dat mijn auto wordt gesleept. En ik vertelde ze ja dat is prima, maar dan wel naar de merkdealer. En die vertelde mij ‘ja ja we slepen de auto naar de merkdealer’ (na navraag bij de hotel en raadplegen van google bleek dat dichtstbijzijnde merkdealer op ca. 300km afstand ligt).

Blijkt dat hun gewoon samenwerken met de lokale universele autogarages en dat ze mensen die onderweg pech hebben naar hun toe slepen en de rekeningen flink omhoog gooien en omdat je uiteindelijk geen keus hebt en verplicht bent om te betalen wordt je eigenlijk ‘gegijzeld’. Want je blijft er totdat er betaald is. Dit verhaal is ook bevestigd door het hotel personeel.

Ik heb besloten om mijn auto niet te laten slepen naar 1 van die garages en heb er voor gekozen om de volgende ochtend zelf naar een erkende garage te brengen en te repareren. Er was een garage in de buurt en de hotelpersoneel adviseerde mij om de auto in de ochtend daar naar toe te brengen. Dat garage zorgt ook voor de onderhoud van de auto’s van het hotel. Na overleg met de anwb ben ik de volgende ochtend naar het garage gaan rijden en de auto laten maken. Vervolgens konden we weer doorrijden.

Dezelfde dag in de avond kregen we helaas een klapband in hongarije bij de wegwerkzaamheden. Na ongeveer anderhalf uur wachten zijn we weggetakeld naar een garagebedrijf en daar achter gelaten op een industrieterrein (ca. 23.00u/23.30u) na ongeveer een uur wachten in de auto kwam de garage eigenaar om te kijken of hij ons kon helpen en bleek dat er een scheur in de velg zat en deze de volgende dag gemaakt kan worden. En op loofafstand was er een kleine hotel dus daar konden we volgens hem overnachten. Hotelpersoneel sprak helaas enkel hongaars dus communiceren was onmogelijk. We hebben een kamer gekregen en gevraagd om een betaalbewijs, na een moeizame nauwelijks verstaanbare gesprek werd ons duidelijk gemaakt dat we deze met het uitchecken in de ochtend kunnen krijgen. ‘s ochtends was onze auto gemaakt en klaar om weer te gaan rijden , we gingen uitchecken maar kregen geen betaalbewijs en degene die ons ‘s nachts geholpen had was er niet omdat die enkel nachtdienst had.

Eenmaal terug in nederland contact opgenomen met de anwb en alles uitgelegd en blijkt nu dat we geen vergoeding krijgen omdat we betaalbewijzen hebben, waarschijnlijk moesten we volgens de anwb niet in dat hotel gaan overnachten maar een ander hotel gaan zoeken met een kind van 1 jaar oud.

Conclusie: de anwb werkt samen met een wegenwacht in servie die dronken chauffeurs hebben en nauwe banden heeft met stelletje malafide autogarage die je proberen leeg te plunderen door de kosten met 5 of 10 te vermenigvuldigen, want als je auto eenmaal daar staat kan je toch geen kant (denken ze)

In hongarije word je midden in de nacht in een industrieterrein achtergelaten en omdat je de dichtstbijzijnde hotel neemt is dat een grote fout omdat je geen betaalbewijs krijgt.(volgens de anwb dan!)

Mensen let op voor dit soort praktijken en informeer goed voordat je lid wordt van de anwb!

Want wij hebben er absoluut niks aan gehad en gaan ons lidmaatschap niet meer verlengen.

Petra
12-10-2019

7,5 uur zonder hulp, geen excuses van van de ANWB

Deze zomer kwamen wij met pech te staan in Hongarije. In de brandende zon hebben we zonder water met mijn oude vader en de kinderen 7,5 uur staan wachten omdat de ANWB niet om het bedrijf wilde denken waar ze een contract mee hebben.

Ze bleven dus maar mailtjes en faxen sturen naar een bedrijf dat niets las of terugstuurde. Ons lieten ze maar wachten. NA 7,5 uur kwam de takelwagen, deze man wist pas 1 uur van de opdracht. Hij zei dat ze hem ook rechtstreeks hadden kunnen bellen. ANWB wees creatiever, denk niet alleen aan de goedkoopste oplossing voor jullie! Dit was schofterig en niet eens een sorry, alleen de mededeling dat er verder niets voor ons gedaan kon worden. Slechte zaak!

Petra K

Evert
11-10-2019

30 jaar lid en behandeld worden door de ANWB

Als je denkt dat je na 30 jaar lidmaatschap door de ANWB netjes wordt behandeld heb je het mis.

Het is gewoon een grote organisatie waar ledengeld moet worden verbrand en die helemaal het ANWB lid voorop stelt.

Een klacht wordt gewoon niet serieus behandeld en met geloofd klakkeloos hun zakelijk partner Logicx.

En opzeggen werken ze wel aan mee. Waarom ook niet, binding met hun leden interesseert ze helemaal niets.

Gelukkig bestaan er nu zat (goedkopere) alternatieven.

Dag ANWB.

Update van 11/10/2019:
Het is gewoon een grote organisatie waar ledengeld moet worden verbrand en die helemaal NIET het ANWB lid voorop stelt.

Josefina
07-10-2019

Leugenachtig tuig die anwb

Volgens de pechhulp vd anwb kon ik gewoon van Almere naar Groningen rijden omdat de turboslang lekte. De auto naar de garage gebracht de volgende dag, bleek de intercooler te lekken en de radiator ook kapot te zijn. Ik attendeerde de pechhulp dat de auto lekte, werd zo van tafel geveegd. Dien ik een klacht in bij de anwb over de verkeerde diagnose, word ik effe de les gelezen dat de pechhulp mij heeft medegedeeld dat de intercooler lekte en de radiateur kapot was. Niet dus. Wat een leugenachtig tuig die lui vd anwb

06-10-2019

Pechhulp

Een aantal anwb autopechhulp ervaringen gehad: allen even slecht. Hele lange wachttijden, en met een kluitje in het riet gestuurd.Niet luisteren naar de klant, zodat het niet 2, maar 3 x zoveel tijd kostte!

Een voorbeeld: stond op vluchtstrook snelweg, vlak bij afrit, gevaarlijk dus. Dit gaven ze GEEN prioriteit, en naar later bleek, was het een zekeringetje!

De ANWB is geen STICHTING, maar een VERDIENMODEL!

04-10-2019

Ruitenwissers defect gratis gerepareerd

Ben al jaren lid van de ANWB inclusief partner abonnement. Heb zelden wat. Mijn dochter leent een auto van mijn zwager en krijgt in Apeldoorn problemen met de ruitenwissers. Het regent flink dus ze zijn echt nodig. ANWB bellen en in eerste instantie kreeg ze te horen dat ze niet geholpen kon worden. Ze zou terug gebeld worden. Na 5 minuten wordt ze terug gebeld en er zou een wagen langs komen. Na een uurtje komt de auto (ze had geen haast) en de monteur repareert de boel in 10 minuten en het kost haar niets. (Ruitenwissers terug in de kom plaatsen en wat was op de ruit als smering) Chapeau! Service van de zaak. Ik ben een gelukkig man, mijn dochter geholpen. ANWB bedankt.

Suayip
02-10-2019

Top service

Vanochtend deed mijn versnellingsbak het niet meer. ANWB gebeld ze zeiden aan de telefoon dat het 60-90 minuten zou duren, maar het duurde maar 15 minuten. De monteur keek ernaar en kon mijn versnellingsbak tijdelijk repareren tot ik naar de garage kon rijden. Hij reed ook met me mee (6 kilometer) mocht mijn versnellingsbak ermee ophouden. Bij de garage aangekomen reed hij ervandoor. Heb hem helaas niet kunnen bedanken.

Hierbij mijn dank en complimenten voor de monteur

Top service!

Maarten
01-10-2019

Waardeloos bedrijf

Ik ben van achter aangereden door een afslaande auto terwijl ik op een fietspad reed met mijn snorscooter.

ANWB weigerd contact op te nemen met de verzekering van de tegenpartij en mij te vertegenwoordigen omdat ik een WA-verzekering bij hun heb. Ongehoord! Ik raad ANWB ten zeerste af! Tenzij je graag niet geholpen wilt worden.

01-10-2019

Ga niet in zee met de ANWB

Stedentrip geboekt bij ANWB, Brussel. Week voor vertrek geprobeerd het weekend te verplaatsen naar later het jaar i.v.m. zorg voor (schoon)vader. Vier vrienden (ook platinaleden) met wie wij zouden gaan wilden niet zonder ons vertrekken. Het hotel ging akkoord met verplaatsing. De ANWB wilde echter niet meewerken. Daarom kon het hotel ook niets voor ons betekenen. Weg 675 euro.

Slechte klantenservice, bureaucratie i.p.v. meedenken. Dan maar opzeggen als ANWB -leden.

Nathalie
29-09-2019

Onprofessioneel, niet klant gericht, alles draait om geld

Mijn vader van 83 jaar had op 24 september jl 's middags ongeluk in frankrijk; val van 3 meter hoog terras waarbij hij een gecompliceerde heupfractuur links opliep. Hij werd opgenomen in het universitair ziekenhuis in nice waar de zorg beneden alle peil is. Meteen verzekeringen gebeld, dossier aangemaakt en we werden gerustgesteld dat we prima verzekerd waren en dat alles in orde zou komen. We hebben om repatriering gevraagd, aangezien we totaal geen vertrouwen in het ziekenhuis hadden en een operatie nodig was. Anwb alarmcentrale ging dat bekijken en het medisch team zou overleggen met de artsen van het ziekenhuis etc. Ze verschuilen zich achter allerlei regeltjes en excuses van medische aard die totaal belachelijk zijn. De dag erna krijgen we een mail van de anwb alarm centrale (vol nederlandse spelfouten.) dat ze de artsen van het ziekenhuis niet kunnen bereiken en het medisch team zonder enig overleg geen medische indicatie voor repatriëring ziet. Op zich al bizar dat ze dit oordeel kunnen geven zonder dat ze mijn vader of een arts gezien of gesproken hebben en niets van de medische situatie afweten. Vervolgens horen wij dagen niets, krijgen we bij herhaalde telefoons van onze kant geen antwoord op vragen of is niemand bereikbaar die over het dossier gaat. Terwijl ons beloofd is dat we snel worden teruggebeld.

Uiteindelijk heb ik (zelf chirurg) letterlijk en figuurlijk het heft in handen genomen en een prive repatrieringsbedrijf ingehuurd, ems 24/7. Wij vernemen van hen dat dergelijke verhalen blijkbaar schering en inslag zijn; de verzekeringspolis, de regeltjes en geld staan bij eurocross/anwb centraal in plaats van het belang en de gezondheid van de patient.

Bij dit prive bedrijf werken oa artsen die specialist zijn en adequaat kunnen oordelen. Op een paar uur tijd en na een paar telefoontjes was alles tot in de puntjes en zeer professioneel geregeld.

Mijn vader is vandaag 28 september gerepatrieerd en toen belde anwb alarmcentrale opeens om 11 uur op terug over de repatriëring die inmiddels niet meer nodig was.

Kortom slechte service, gebrek aan communicatie en totaal onprofessioneel. Meld meteen als je niets kunt doen, laat mensen niet in het ongewisse en communiceer met de klant. Vraag advies aan professionele bedrijven die blijkbaar moeten bestaan omdat jullie je verantwoordelijkheid niet opnemen. Dit kan mensen levens kosten. Gelukkig is het bij mijn vader goed afgelopen.

Mijn advies: geen lid worden van de anwb, ze laten je in de kou staan als het nodig is.

Gerda
27-09-2019

Website versus winkel

ANWB een bedrijf wat van je verwacht dat wat op de website staat actueel is .

We kijken op de website voor dichtstbijzijnde winkel blijkt in Amsterdam noord te zitten daar aangekomen zegt een dame . ANWB die is al een jaar weg mevrouw. Zo een kleine moeite om je site aan te passen.

26-09-2019

FFFF een startaccu nodig op P3 Schiphol

Na een verblijf van 10 weken buitenland voor werk kom ik terug op de P3 en uiteraard accu leeg ,

18.30 uur ik loop naar het gebouw daar van de ANWB niemand aanwezig daar dus dacht bel het nummer.

Na een keuze menu van 1en en 2en en oeverloos gelul over trainings doeleinden eindelijk iemand aan de lijn.

Hallo meneer waarmee kan ik u helpen ik zeg goedenavond mijn accu is leeg heb startkabels heb even een volle accu of auto erbij nodig om te starten.Dat is niet zo mooi meneer, wat is het kenteken ,ik geef hem dat en hij zegt doodleuk U bent geen lid ,,,ik zeg nee klopt ,dan moet u een lidmaatschap afnemen van 110Eur en/of 90 eur voor de hulp betalen ,,ik zeg man even serieus voor een startaccu of auto om door te starten die prijs is niet normaal ,heb zelfs eigen startkabels tis 2 klemmetjes en starten als antwoord .tja dan kunnen we u niet helpen belt u gerust terug als u zich bedenkt ,ik bedankte en eenmaal weer terug om 19.00 heb ik motorkap open gezet van mijn auto ,kabels klaar gelegd en daar kwam al een man van P3 met zo,n golfkarretje met een jumpstarter, ook stopte er nog een man met een Saab ( sorry weet zijn naam niet) en bood de nodige hulp aan ,U begrijpt al 2 minuten later auto starte draaide lekker en was ik op weg naar huis.

Ik denk ik een uur had moeten wachten op de ANWB en ruim 100eur lichter was geweest voor de service zeg maar.

Ik dank de behulpzame mensen op de P3 echt fijn dat mensen elkaar helpen zonder eigenbelang ,voor de ANWB zeg ik schaam je voor dit chantage beleid van mensen laten staan cq niet helpen onder druk van lid worden of stikken .

Mij als man maakt het niet uit maar als je als vrouw er staat met iets minder kennis van zaken met auto,s dan ben je de sjaak met de ANWB.

Ik groet de ANWB medewerker die misschien dacht die belt wel terug ,Ik was het met de RAM op P3

Mar
20-09-2019

Klantenservice

Totaal 7 keer door verbonden met een andere afdeling. En alle 7 met een wachttijd