ANWB reviews

4.3
Positief33%
Neutraal3%
Negatief64%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Alex
01-04-2015

Arrogant en enkel uit op je geld

Twee delen. Mijn vrouw werkt als ZZP'er. Voor haar bedrijf moet de dus facturen inboeken. Deze zijn slecht in de maand van de huidige factuur te download op de site van de ANWB. Vergeet je dit te doen, dan is er geen enkele mogelijkheid om de factuur te krijgen. Enkele keren contact gehad met een enorme arrogant ****. Ze zijn voor geen mogelijkheid genenegen om ook maar iets voor je te doen wat niet in de voorwaarden beschreven staat. Ik ben blij dat wij daar nooit hebben hoeven claimen want dat zou gegarandeerd niet goed gegaan zijn. Deze verzekering is dus opgezegd.

Eind van dit jaar ook het normale lidmaatschap opgezegd. Op tijd, maar volgens de ANWB te laar. Ze hadden de brief pas op 25-11 ontvangen wat gewoon onzin is. Nu proberen ze met alle macht, inlcusief incasso bureaus 16,50 te incasseren. Bel je daar over, net zo arrogant. Schrijf je een brief, geen antwoord. Enkel aanmaningen.

Mijn advies, blijf er ver bij weg. Ben je er al, maak dat je weg komt. Wel ruim op tijd want anders naaien ze je nog even als vertrek premie.

Wat een arrogante vereniging is dit zeg. Nooit verwacht......

Vossen
23-03-2015

Arrogant en vooral er alles aan doen om de client het zo lastig mogelijkn te mak

Ben al ruim 2 weken bezig mijn terugvlucht te regelen ivm medische redenen. Alles maar dan ook alles doen ze om de client te ontmoedigen. @ dr. verklaringen zijn niet genoeg, moet maar weer terug naar het ziekenhuis. Ik heb wel over de 20 mails geschreven dat ik naar huis wil, maar helaas mijn dossier wordt dikker en dikker en de burocratie slaat nergens op. Een arts die zijn naam niet zegt, heeft de fiat om mijn medisch dossier in te kijken, terwijl ik niet eens de naam van de arts mag weten.

Ik waarschuw iedereen met een anwb reisverzekering, stop het abbonement onmiddelijk en neem unigarant of andere verzekeringen. Ik ben mentaal helemaal stuk, door de arrogante hulpverleners die op onmogelijke tijden bellen, dan weer emailen, dan weer met andere voorstellen komen. Ik waarschuw iedereen, een doorlopende reisverzekering van de anwb staat gelijk aan heel veel emails telefoontjes en ander geplaag. U wordt niet geholpen, u wordt verder in de ellende geduwd....en dit alles om maar zo weinig mogelijk te betalen.

Eric
04-03-2015

Prima maar veel te duur (geworden)....

Een aantal jaren ben ik lid geweest van de ANWB. Eigenlijk, zoals velen van ons, alleen voor de wegenwacht service. Het maandblad, vol met advertenties voor bejaardenreisjes en -hulpmiddelen die ik de komende jaren echt nog niet denk te gaan maken of nodig te hebben verdween bij ons, ongeopend en ongelezen bij het oud-papier.

De wegenwacht service heb ik helaas een aantal malen nodig gehad. Hierover niets dan lof. Eén keer met de auto een elektrisch probleem waarbij ik binnen een uur weer onderweg was door een noodreparatie. Twee keer met de motorfiets waarbij de WW als formaliteit moest vaststellen dat afvoeren de enige optie was.....

Zowel mijn vrouw als ik waren lid. Dit kostte al het nodige. Daaroverheen kwam de prijsverhoging van dit jaar. Hierover was ik niet te spreken en heb mijn lidmaatschap opgezegd. Tientallen Euros extra betalen voor dezelfde service was mij echt te gortig.

Vandaag ben ik lid geworden van de ADAC, de ANWB van onze oosterburen. Voor 109 Euro hebben zowel mijn vrouw als ik een complete dekking binnen heel Europa, inclusief gekoppelde aanhanger, dus ook caravan (ADAC Plus mitgliedschaft)! Dit kost bij de ANWB minimaal 240 Euro! Door de recentelijke versimpeling van het Europese betaalsysteem kan er gewoon jaarlijks en internationale incasso worden gedaan door de ADAC. Wel kun je het beste langs een ADAC vestiging gaan om problemen met het invullen van NL gegevens in het ADAC systeem te voorkomen.

Ik begrijp dat hulp geld kost maar de ANWB is hierin doorgeslagen.

Jan uit D.
03-03-2015

Geen respect voor trouwe leden

Mijn vrouw heeft gisteren bij de ANWB winkel het z.g. "cadeau" opgehaald wat de leden krijgen als ze meer dan 25 jaar lid zijn. Bij haar thuiskomst kon ik mijn ogen niet geloven!

Dat ik na 46 (!) jaar, ondanks de komst van andere aanbieders, de ANWB trouw ben gebleven, en dan zo afgescheept te worden met een paar pleisters en een plastic pincet (de z.g. ehbo-kit) vind ik ronduit respectloos c.q. minachting voor die leden, die zoals gezegd meer dan 40 jaar lid zijn en die toch mede een grondslag zijn geweest voor de ANWB van nu.

Als de ANWB het dan toch zo nodig vindt om trouwe leden te belonen vind ik meer dan 40 jaar lid toch iets anders dan meer dan 25 jaar lid.

Ik ga het "cadeau" terugbrengen naar de winkel en overweeg ernstig om mijn lidmaatschap op te zeggen!

Er zijn tegenwoordig alternatieven genoeg.

Akpinar
02-03-2015

Afzetters!

Geldwolven zijn het als ik hun moet beschrijven in 1 woord! Nooit of te immer en zal mijn uiterste best doen om mijn naaste van hun weg te houden!

L.
27-02-2015

Zeer onvriendelijk bedrijf.

Ik heb vorig jaar februari mijn aller eerste auto gekocht. Door goedbedoelde adviezen ook maar een abonnement op de ANWB afgesloten, zal altijd van pas komen dacht ik. Inmiddels zijn we nu 1 jaar verder en omdat mijn auto gelijk gekeurd werd bij aankoop, moest ik hem dus ook nog deze week laten keuren. Na de keuring bleek dat mijn auto echt een ramp was! Ik was al enorm geschrokken van deze uit komst. Ik heb samen met de garage besloten om hem op te laten halen door de sloop, zelfs de garage wou hem niet meer voor een prikkie overkopen. Vanaf het moment dat ik mijn vrijwaringsbewijs binnen had ben ik dus alles op gaan zeggen. Als laatste kwam ik uit bij de ANWB. Mijn eerste irritatie factor was dat ik nergens maar dan ook nergens op de site kon vinden waar je het moest op zeggen. Uit eindelijk gevonden, het telefoonnummer gebeld. Na 10 minuten in de wacht te hebben gestaan werd ik geholpen. Ik heb mijn verhaal gedaan en de telefoonmedewerkster leek enorm vriendelijk. 'Sorry mevrouw geld terug geven gaan wij niet doen'. Pardon? Waarom geen geld terug? 2015 is net twee maanden begonnen, mijn auto is niet expres afgekeurd ik heb gewoon dikke pech gehad. Vervolgens het zelfde antwoord. Geld terug, nee dat kan echt niet. Ik begon mijzelf natuurlijk lichtelijk te irriteren, betaal ik dan een jaar lang ANWB voor jan met de korte achternaam? Om de hoge bazen nog lekker een beetje te spekken? Gebeurd dit bij 1000 mensen in een jaar, dan hebben ze een lekkere bonus hoor.

Uit eindelijk nogmaals aan de mevrouw uitgelegd dat ik dit niet vind kunnen. Nou de zo vriendelijke mevrouw aan de telefoon verloor haar geduld zelf een beetje en er werd gewoon opgehangen.

Dan maar via twitter aandacht vragen voor deze belachelijke situatie. Wat blijkt? Daar wordt je ook gewoon uitgekafferd. Ik had het maar moeten weten, dat geld terug geen optie is. Ik had het moeten weten. Ja dat kan ik ook tegen mijn klanten zeggen op het werk, dat ze het maar moesten weten. Maar dat je met zulke opmerkingen klanten kan verliezen? Dat hebben hun nooit geweten!

Ik raad iedereen aan om NOOIT ANWB af te sluiten, bij vele garages, verzekering etc. is er ook vaak een degelijke pech hulp beschikbaar. En vaak bij een garage hoef je er bijna niks voor te betalen als jij ook jouw auto laat keuren bij hun.

ANWB is zo te zien op deze site al vele klanten kwijt geraakt. Jammer, want ik ben nog jong en kan nog minimaal 70 jaar met een auto rijden (als we optimistisch blijven). Als ik tevreden was geweest had ik nog 70 jaar bij ze gebleven. Had ik mijn broertje die binnenkort een auto gaat aanschaffen ook zich zelf laten inschrijven bij de ANWB, maar dat doe ik niet meer.

Mij zijn ze kwijt.

Wat ik hier al eerder las, het is gewoon een crimineel bedrijf!

Ik hoop dat iedereen eerst naar deze site kijkt voor ze bij de ANWB iets afsluiten en gewoon opgelicht worden.

Ria
20-02-2015

Waardeloze administratie

mijn broer is geestelijk gehandicapt en daarom doe ik al zijn administratie/betalingen.

Zijn jaarpremie gewoon betaald voor een brommobiel maar dat hebben ze niet gezien.....

heb ik opgebeld en ook de betaaldatum en contract nr. doorgegeven, terwijl ik op het zelfde moment ook ingelogt sta bij de bank en gewoon naar die betaling zit te kijken.

Maar goed, ze willen dus een bewijs daarvan zien, wat ik dan ook direct doe, ingescand en via mail opgestuurd naar het email-adres wat ze op de website aangeven welke er gebruikt moet worden.

ik doe hier ook de bijlage bij waar het bewijs van betaling staat.

2 dagen later krijg mijn broer problemen met de accu waarop hij de anwb belt en tja.... u raad het al..... hij wordt niet geholpen omdat er volgens hun een betaling openstaat!

En dit is niet de eerste keer kan ik u zeggen dat ik zoiets meemaak met de anwb.

en dan te bedenken dat wij zelf zelden de anwb nodig hebben, en ook nog een goldcard hebben, dwz dat je toch al zo'n 20 jaar lid ben.

Woest ben ik! om dan zo'n jongen te laten staan ook, want ook aan de telefoon kan je al horen dat hij niet goed is!

Eefkuh
12-01-2015

Administratieve rommel

Zojuist (12 jan.) mijn lidmaatschap opgezegd vanwege verkoop auto. Rest van het jaar gewoon betalen.... Je dient voor 15 november op te zeggen voor het nieuwe jaar. Hoeveel mensen weten dan al dat ze hun auto gaan verkopen? Dat is toch niet met je tijd meegaan, maar zoveel mogelijk cashen. Vind het erg opportunistisch... Hun argument: U kunt gebruik maken van alle andere voordelen. Nou een beetje slimme shopper vind ergens anders betere deals.

Daarnaast stond ik er in alsof ik pas 2 jaar lid was terwijl dat al meer dan 20 jaar is. Dit is er in geslopen omdat mijn echtgenoot 2 jaar terug een nieuwe Hyundai heeft gekocht met gratis pechservice daarbij.

Jorissen
11-01-2015

ANWB een Paarse Krokodil

Op 26/27 december op weg naar skigebied in Frankrijk. Al op 2e kerstdag vertrokken vanwege voorspellingen mbt sneeuw in de Ardennen en in Frankrijk. 1e dag overnachting net voorbij Lyon. Slim gepland. 2e dag 27 december al na 15 minuten in één lange file richtuing St jean de maurienne. 175 km in 7 uur. Doffe ellende. Net voorbij de peage is het stilstaan, sneeuwkettingen op en wachten maar. Na twee uur stilstaan zit het hele dorp op slot. Na weer twee uur rondgang overnachten in Hermillon in een feestzaal. iedereen doet zijn best, maar het is net of de Fransen dat pas voor de eerste keer meemaken. 3e dag , zondag 28 december. weer file. 3 uur stilstand in St Jean de Maurienne. dorp zit potdicht. Eindelijk om 11.30 uur rijden richting St jean Dárves. nog 21 km bergop richting weekje wintersport. Al drie dagen onderweg. Het is een grote slalom langs gestrande auto's. Slechte ewegen en slecht schoongemaakt. Echt de Franse slag!. Dan gebeurd het. Mijn sneeuwkettingen breken. Stress. Kids achterin en niemand om je te helpen. Oh ja... de ANWB! Na paar keer proberen vanb alle nummers eindelijk een mevrouw. En dan komt het....

Eerste ff de gegevens checken. Hoezo checken.... ik heb een lidnummer en ben 35 jaar lid!

Wat voor auto heeft u? sedan ? is DAT belangrijk?. Sneeuwkettingen...kan ik u niet helpen. Garages zijn dicht. Hoezo garages. Het is toch de ANWB...voor toeristen en die rijden toch ook in het weekend. Je hebt 100 jaar de tijd gehad om ervaringen op te doen over spitshulptijden.... Sneeuwkettingen breken niet alleen op donderdag morgen tussen 10.00 en 11.00 uur.

Ik sta in the middle of nowhere.... Mijnheer ziet u een pompstation of hotel....... Ik begin innelijk te koken maar blijf voorkomend.... Mevrouw ik zie niks....alleen sneeuw, en bomen en stilstaande auto's. We zijn nu 5 minuten verder. Mijn beltegoed slinkt en en verbinding valt weg. Ik probeer weer terug te bellen. Niks meer. Géén verbinding ook geen belletje terug van deze mevrouw. resultaat. Ik sta moederziel alleen op een gladde bergweg 14,5 km van mijn appartementje.

ANWB bedankt voor NIETS. Alleen een dame die op bureaucratische wijze de telefoon aanneemt waar je HELEMAAL NIETS aan hebt.

Ik vind het schandelijk!

Peggy
08-01-2015

Over de grens geen service

Onze koppelingskabel brak vlak voor de Nederlandse grens in Belgie. Iets wat makkelijk op te lossen is met een noodkabel. Na 2,5 uur wachten kwam een takelbedrijf, zonder bekwame monteur. We werden weggesleept naar een gehucht waar we op maandagavond 20.45u aankwamen. Daar was geen vervangend vervoer, hotel of autoverhuur. De ANWB wenste ons sukses en vertelde dat een taxi voor eigen rekening was. 300 euro verder stapten we thuis uit de taxi.

De volgende dag werd ons meegedeeld dat ze de auto hadden laten maken, zonder overleg, voor 200 euro. Hij was gemaakt, dus waren we zelf verantwoordelijk voor het terughalen naar Nederland. Vrij moeten nemen van werk allebei en weer een retour Belgie gedaan. Waar betaal je dan pechhulp voor met Europadekking? Bar slecht

Jan v h
04-01-2015

Goede hulp van ANWB 3-1-2015 na ski vakantie.

Goede hulp van ANWB 3-1-2015 na ski vakantie.

2:00 Terugreis gestart vanuit Neunbrunnen Oostenrijk.

7:40 In Duitsland houd 330 km van huis de auto ermee op. Wij en 3 kinderen van 4 ,5 en 6 staan bij Medenbach (Wiesbaden aan A3) bij Shell en Marche restaurant in de buurt van Wiesbaden.

7:50 ANWB gebeld en een melding gemaakt ze gaan hulp inschakelen, ivm vakantieperiode is het druk

8:01 gebeld door ANWB, ADAC is ingeschakeld voor hulp

8:05 SMS van ANWB alarm centrale van registratie melding

8:57 nog niets gehoord of gezien, SMS naar 2692 over status voortgang.

9:30 nog niets gehoord,geen SMS terug dan maar bellen over status voortgang, ANWB zegt ik wordt terug gebeld, behandelaar is druk met nog meer pechgevallen waarvoor begrip

9:40 ANWB meld dat hulp in mijn regio nog 1:30 uur kan duren, sta ik daar met drie kinderen 3 uur te wachten.

11:05 ADAC is ter plekke, hij merkt op dat hij niets wist dat wij met drie jonge kinderen daar stonden te wachten.

11:35 Er wordt motorschade geconstateerd door ADAC doorrijden of repareren kan niet hij gaat af-sleper bellen.

11:38 Ik bel ANWB hoe nu verder en vermeld het feit dat ADAC niets van de kinderen afwist. Behandelaars reageert iet wat gestrest dat ze dat heeft doorgegeven, ik zeg dat ik dit alleen even meld. Ik moet nu met sleper naar garage (op zaterdag niets open die motorschade repareert in 48-uur natuurlijk maar goed.) en daar met de diagnose de ANWB pas weer bellen.

11:48 sleepbedrijf tubinger in auftrag des ADAC belt dat ze eraan komen met 30 a 45 minuten

12:20 gebeld door ADAC sleepauto waar ik precies sta met de auto.

12:36-13:00 Auto staat op de sleepauto. Gebeld samen met de sleper naar de ANWB hoe nu verder te handelen, er moet een leenauto komen want de auto kan niet gerepareerd worden omdat de motor beschadigd is. De vriendelijke man van ANWB gaat een leenauto regelen vraagt naar bagage en hoeveelheid personen, autoverzekering etc. Wij rijden samen in de sleepauto naar ADAC afsleepstation in Wiesbaden. De ANWB meld dat leenauto regelen tot zeker 15:30 zou kunnen duren ivm top-drukte.

13:15 ANWB belt dat zij bij europcar in Wiesbaden 4km van ADAC sleepstation een leenauto geregeld hebben. Een skoda superb diesel automaat, met de vraag of dat voldoende is.Natuurlijk is dat voldoende.

13:15 Pech-Auto afgeleverd bij ADAC sleepstation, ik geef door aan de sleper dat bij europcar een auto klaar staat. De vriendelijke Duitser Dieter genaamd wil ons daar wel afzetten.

13:49 Wij komen aan bij europcar in Wiesbaden tegelijk worden wij gebeld door europcar dat ze de auto niet kunnen brengen. Zei reageren verbaast maar gelukkig dat wij al bij het filiaal zijn aangekomen. Zij geven aan naar binnen te gaan en te melden dat het kantoor daar met 2 minuten de opdracht binnen zullen krijgen voor levering van de leenauto.

14:00 wij kunnen de leenauto meenemen na 200 euro borg met ANWB creditcard "betaalt" te hebben en vriendelijk te zijn geholpen. Gelukkig had ik de coördinaten van waar mijn auto staat , opgeslagen ivm de bagage over te laden naar de leenauto.

14:30 Na overladen kunnen wij eindelijk de reis voortzetten.

15:37 Volgens afspraak belt de ANWB mij terug over de voortgang en over hoe verder.

15:43 SMS bericht met afspraak om leenauto in Apeldoorn volgens afspraak in te leveren.

19:05 eindelijk veilig thuis mede dankzij de ANWB en ADAC!

Repatriering kan 10-15 dagen op zich laten wachten van de auto meende ik gehoord te hebben, dat moet ik maandag nog ff checken.

TIPS:

-houd altijd logboek bij met tijdstippen en acties.

-vraag altijd om voortgang te melden en tijd.

-maak altijd foto's van alles wat ze met de auto doen en hoe jij de auto achterlaat!

-voorstellen die "andere", buiten de ANWB om, voorstellen altijd afstemmen met ANWB (bv hoe autosleutels achterlaten etc) of laat hen met ANWB praten.

-reclame spotjes en werkelijkheid staan in schril contrast met elkaar in dit soort pechgevallen. Verwachting van klant en pechverlener zijn niet goed op elkaar afgestemt, lees daarom altijd de polis goed door met wat je kan verwachten van de ANWB en waar jij recht op hebt.

Nomics
02-01-2015

Geweldig

Super snel gekomen. Ze belden vijf minuten van tevoren. Helemaal top.

M L
30-12-2014

Ze hebben op het laatste moment mijn wegenwacht service gewijzigd; top gedaan!

Op 30 december belde ik met de ANWB omdat ik mijn Wegenwacht Service wilde wijzigen. Dit omdat ik Nederland eigenlijk nooit uitkom. (Ik had Europa Service, en die wou ik omzetten naar Nederland Service.) Eigenlijk was de deadline 15 november, maar na overleg ging de meneer uit coulance toch mijn service wijzigen, wat mij 48 euro scheelt op jaarbasis. Heel erg bedankt, ANWB!

Marcel Meesters
21-12-2014

Slechte administratie en waardeloze klacht afhandeling

Ik heb een jaar geleden een proef abonnenment genomen op de ANWB Kampeer en caravan kampioen. Bij dat abonnement was expliciet aangegeven dat abonnement automatisch zou stoppen. Dit is echter niet gebeurd, er werden zonder dat ik hier toestemming voor heb gegeven nog een tiental nummer gestuurd. Toen ik in de gaten kreeg dat in in een "normaal" abonnement was terecht gekomen, heb ik direct opgezegd en aangegeven dat ik geen toestemming heb gegeven voor dit abonnement. Hier hebik wel een opzeg bevestiging van gekrgen, maar geen reactie wat hier fout gelopen is.

Vervolgens heb ik een klacht bij de ANWB ingegediend, en reactie daar was dat de klacht naar juiste afdeling is doorgestuurd, en verder geen enkele reactie !

Inmiddels is er wel 96,02, ongevraagd dus, van mijn rekening afgeschreven.

Ik houd hier een machteloos gevoel aan over, en gevoel van een arrogante ANWB die denkt alles maar te kunnen maken.

Dus advies: ga NOOIT in op zogenaamde automatisch te stoppen proefabonnementen bij de ANWB !

Hopelijk voor jullie niet te laat !

Marcel Meesters

Eindhoven

Mark Nestelaar
18-12-2014

Klantonvriendelijk en arrogant

In september 2014 mijn annuleringsverzekering per post opgezegd en toch factuur en herinnering ontvangen. Gereageerd per e-mail en aangegeven de verzekering te hebben opgezegd, geen reactie!

Vervolgens via incassobureau TBK aanmaning ontvangen. Wederom reactie naar ANWB per e-mail en weer geen reactie. Uiteindelijk een reactie ontvangen waaruit duidelijk bleek dat mijn correspondentie niet was gelezen. De ANWB verschuilt zich achter het incasso bureau en neemt geen enkele verantwoordelijkheid. Blijkbaar hecht de ANWB weinig waarde aan het behoud van haar leden. Jammer maar nu - na 35 jaar lid te zijn geweest - voldoende reden het lidmaatschap op te zeggen!

Met beste groet, Mark Nestelaar

Vogel
17-12-2014

Belachelijke opzegtermijn

Al ruime tijd lid van de ANWB, een paar keer succesvol geholpen met goede service. Maar zodra ik mijn abonnement wil wijzigen of opzeggen kan dat alleen per heel kalenderjaar. Ik wil in december 2014 opzeggen, maar moet betalen tot 31 december 2015. Idiote geldklopperij

Jarno
17-12-2014

Kan niet opzeggen

Ik baal van het feit dat ik niet kan opzeggen.. 1 maand opzegtermijn moet gewoon gelden.

De diensten zijn netjes.. maar niet kunnen opzeggen is gewoon bagger

Roy
16-12-2014

Ontevreden voornamelijk omdat je verplicht een jaar eraan vast zit.

Aangezien ik een nieuwe auto heb aangeschaft is de ANWB voor mij overbodig geworden. (aangezien ik via de dealer een jaar lang wegenwacht heb gekregen) Helaas kreeg ik de mededeling dat ik voor 15 november 2014 de ANWB had moeten opzeggen. In mijn ogen is dit volstrekt belachelijk en ik heb hierbij ook per direct mijn lidmaatschap opgezegd voor 2016. Nu betaal ik 86 euro voor Jan met de korte achternaam en daar ben ik niet blij mee.

Voor een professioneel bedrijf zou dit toch echt anders geregeld moeten worden. Ik ben nog maar 20 jaar oud en zal vanaf eind 2015 dus 3 jaar lid zijn van de ANWB. Daarna zal ik geen lid meer worden van jullie. Het word tijd dat jullie jezelf eens gaan aanpassen want het is volstrekt onlogisch dat je moet betalen voor iets waar je geen gebruik meer van wil maken.

Ik was graag terug gegaan naar jullie bedrijf maar op deze manier hoeft het van mij niet meer.

Groetjes.

Michel
11-12-2014

Oplichters

Met pijn en moeite de auto thuis gekregen en daarna de ANWB gebeld. De auto deed dus niets meer. Nu blijkt (12 jaar lid) dat ze mij niet wilde helpen omdat de auto voor de deur stond (moet je dus weer een extra verzekering voor afsluiten). Ik had dus de auto de wijk uit moeten duwen om wel geholpen kunnen worden.

Ik ga direct mijn lidmaatschap opzeggen.

Nancy
09-12-2014

De dupe van slechte administratie

Ik heb in juni 2014 een abonnement genomen ivm onze vakantie naar Amerika. Ik heb direct in de winkel verzocht om het abonnement ook weer te beëindigen. Dat werd ter plaatse geregeld. Tevens heb ik in de winkel betaald om acceptgirokosten te voorkomen. De lidmaatschapskaart zou thuisgestuurd worden. Het eerste wat ik ontving was een acceptgiro met de lidmaatschapskosten, die had ik dus al in de winkel betaald. Daar moest ik dus zelf weer achteraan om het recht te zetten. De lidmaatschapskaart hebben we wel net op tijd voor de reis ontvangen. Tot mijn verbazing krijg ik even na 15 november een acceptgiro voor de kosten van het lidmaatschap van volgend jaar. De opzegging was dus blijkbaar ook niet doorgevoerd. Ik heb hierover contact opgenomen maar het lidmaatschap kan ik niet meer opzeggen. Ik vind deze service echt schandalig. ANWB zo ga je niet met je klanten om!