PostNL reviews

Loki
20-03-2022

Veel te hoge invoer kosten en onterecht invoer kosten op pakketjes onder de €25. Vervolgens na betalen (via hun officiële app) niet leveren. Dit is mij zeker al 5 keer overkomen en dit zijn de pakketten waar ik überhaupt vanaf weet, omdat ze invoer kosten hadden! Maandelijks ontvang ik minimaal een pakketje of 5 van diverse couriers en PostNL is veruit het slechtste!

Annette
15-03-2022

Enige tijd geleden post zoek. Afzender heeft opnieuw, maar deze keer aangetekend verzonden. Ik was gehele dag thuis. Maar aangetekende post bleek in de brievenbus aan de straatzijde te zjn gedropt. Zonder mijn handtekening. Post nl was weer eens niet te bereiken

Stef
12-03-2022

Adres stond goed bij verzending, toch naar verkeerde adres gestuurd. Die waren niet thuis. Ik bellen dat ze het verkeerd bezorgd hebben. Na 6 telefoontjes een medewerker die zelfs niet verder kwam dan 'ik kan u niet helpen'. Geen doorkomen aan. Klacht proberen in te dienen; zelfs dat lukt niet. Uren en uren verder, mijn pakket is nog altijd zoek.

Frank KO
09-03-2022

Alweer waren wij thuis wachten op PostNL en weer kregen we een bericht dat wij niet thuis waren. Dit begint nu wel erg vervelend te worden. Heeft PostNL zijn bezorgers niet onder controle? Erg onprofessioneel!

08-03-2022

Wat een waardeloze club. mijn standaard pakket werd niet bij opgegeven adres bezorgd, maar zou zonder melding aan ontvanger bij buren afgegeven zijn, die zeggen niets ontvangen te hebben. Eerste melding aan post nl leidde ondanks toezegging niet tot onderzoek en nu na tweede melding ontvang ik een standaard mailtje waarin zij bedanken voor de melding, maar dien daar helemaal niets mee. Ik heb vrijwel meteen de ontvanger schadeloos gesteld, maar sta nu zelf met lege handen, want pakket is waar? Misschien wel door post nl achterover gedrukt, wie weet. Helaas hebben zij min of meer een monopolie en dat misbruiken ze.

08-03-2022

Vinden zichzelf wel erg belangrijk.

Klantvriendelijk 0,0

Laatste tijd al 6 pakketten verloren / niet op tijd geleverd.

Max
07-03-2022

Twee jaar terug hadden we een aangetekende brief van de Italiaanse overheid moeten ontvangen omdat we daar tijdens vakantie een boete hebben gekregen. Nooit iets over gehoord, tot we recent van NIB herinnerd werden aan een openstaande boete die inmiddels 3x zo hoog was omdat we twee jaar lang niet betaald hebben. Ik bel PostNL waarom wij noch de aangetekende brief, noch een brief met "u was niet thuis" hebben ontvangen. Antwoord: ja, tja, dat is twee jaar en we kunnen maar één jaar terug in ons systeem. Neem maar contact op met de Italiaanse overheid omdat je geen handtekening hebt gezet. Hierover heb ik een klacht ingediend per post, op aanraden van de klantenservice-bot, waar ik binnen 10 werkdagen reactie op zou krijgen. Inmiddels bij twee maanden verder en nog niks gehoord. Ongelofelijk onzurgvuldige en onprofessionele service.

28-02-2022

Post.nl is heel erg duur geworden en de service is aanmerkelijk slechter geworden. Kwalijke zaak voor wat een nutsvoorziening zou moeten zijn. Foei!

We
26-02-2022

Altijd te laat met post en pakketten klachten helpen niet dus dan maar 1 ster reviews geven kost het bedrijf toch weer geld!

Chantal
25-02-2022

PostNL presteert het om een aangetekend pakket bij de buren van geadresseerde neer te gooien ( buren waren niet thuis ) en maakt zich er lekker makkelijk vanaf dat het pakket toch gewoon terecht is? Daarnaast is de doos open geweest. Ik vraag om de handtekening, aangezien ik aangetekende verzending heb betaald en ze reageren gewoon met een standaard antwoord dat de bezorger wordt aangesproken. Dat is het. En daar betaal je dan aangetekende verzending voor? Er staat geen handtekening van de geadresseerde en geen 3 cijfers van een legitimatie. Er wordt dus zeer onzorgvuldig met een aangetekend pakket omgegaan en je krijgt gewoon antwoord dat je het kunt bekijken

Zelden tref ik een bedrijf wat zo stug en onvriendelijk is als PostNL

Hv
24-02-2022

Post NL laat hun bezorgers een valse handtekening zetten voor aflevering. Duur pakket is nooit geleverd.

Dat een bezorger een valse handtekening kan zetten in het systeem geeft genoeg aan van de kwaliteit van post. NL. Post NL gebeld en zij bevestigen dat de (valse) handtekening door de bezorger gezet is en dat dit wel vaker gebeurd. Dit noem ik een criminele organisatie.

Advies aan iedereen als je de keuze hebt om aan te geven welke vervoerder het pakket mag leveren, kies dan nooit post NL

Claudia123
20-02-2022

De procedure voor Inklaring werkt niet goed. Het duurt eindeloos lang en ze wijzigen het afleverpunt. Ik moet het nu ophalen en de kosten betalen op het afhaalpunt, in plaats van dat ik een factuur krijg en het pakketje thuis wordt bezorg. Ik betaal voor thuisbezorging en niet voor afhalen! Ook kreeg ik twee keer dezelfde brief. Jullie moesten je schamen!

Philip
19-02-2022

Postnl is a criminal organisation who will steal your parcel and never admit responsibility.

I have had numerous parcels disappear or had the content removed, and not once has postnl taken any accountability. Their standard response is to say "tell the sender to raise a complaint", and then tell the sender "the parcel was delivered".

My most recent example actually got them to raise an internal complaint. Two days later i got a brief email which read "we couldn't find an answer, so we are closing the complaint".

Postnl are a bunch of thieves!

Kasper
18-02-2022

Krijg bericht dat de levering een dag later wordt. Blijf om die reden niet meer thuis. Wordt het ruim een uur later tóch aangeboden. Mag nu dus naar een afhaallocatie. Stelletje sukkels.

BartJan
17-02-2022

Toen ik een pakje bestelde en even later zag dat het door PostNL geleverd zou worden, had ik al een slecht voorgevoel. TERECHT! Ik zie hier de koerier stoppen en wacht op het belsignaal. Dat kwam niet. Mijn hond bleef rustig want die blaft altijd na de bel. En dan vertrok de koerier. Ik ben er nog achteraan gehold, maar tevergeefs.5 minuten later een mail van PostNL dat ik het morgen kan afhalen op hun postpunt. Die gast is zelfs niet uit zijn bestelwagen gestapt. De zoveelste keer dat het misloopt met PostNL. Bpost levert hier tig meer bestellingen. Uiterst zelden liep het mis.

Max
17-02-2022

OPLICHTERS. Meld aan dat het pakket bij de ''HOOGVLIET'' bezorgd moet worden. Bezorgen je pakket ergens anders waar het niet op te halen is. Vervolgens mag je zelf opdraaien voor de retour en verzendkosten. Klantenservice wordt gerund door EXTERN PERSONEEL dat 0 maar ook 0 kennis heeft, en letterlijk zeggen dat het je eigen ''Verantwoordelijkheid'' is. Niet de eerste keer, bezorgers die voor de deur stilstaan, nooit de auto uitkomen en zeggen dat je niet thuis bent. Nooit maar ook nooit meer met dit bedrijf.

Mike
16-02-2022

Slecht bedrijf nooit meer zaken mee doen!

Ontvang ineens geen post meer op een van de meest bekende adressen van het land. Meld uw klacht deze wordt binnen 5 werkdagen in behandeling genomen wordt er dan gezegd! echt belachelijk! Medewerkers aan de telefoon van Post NL weten ook niets zinnigs te zeggen!

Jan-peter
14-02-2022

Postnl geeft haar fout toe maar laat mij als consument voor de kosten opdraaien. Superslecht.

Ivo
13-02-2022

Een mail krijgen dat je niet thuis bent. Wat een onzin, hele dag thuisgebleven! Is ql de zoveelste keer bij postnl. Er iets aan doen ho maar. Wat een slechte service en gewoon oplichterij! Prutsers!

Roanna
09-02-2022

Zeer slechte service. Draaien nu al sinds begin corona 3x zo veel winst minstens en hun service gaat alleen achteruit. Neem meer mensen aan, huur andere bedrijven in, doe iets. "Vanwege drukte vertraging" kan je alleen maar zo lang als smoesje gebruiken. Waardeloos.