PostNL reviews

Joyce
22-04-2021

Onbeschofte service

De afdeling IMEC mailde voor een inklaring van een pakket uit het buitenland. Ik had geen factuur omdat het pakket een gift was. Ze vroegen mij contact op te nemen met de winkel voor een factuur. Toen ik deze had en mailde beschuldigende ze mij van fraude omdat ik een factuur had. Daarna zijn ze onbereikbaar en reageren ze nergens meer op. e geven geen naam of contact gegevens door dus je kan bergen terecht met je klacht.

Ronny
21-04-2021

IMEC-inklaring Postnl

Klantenservice gesproken POSTNL. Moest mail opstellen aan IMEC. naar 2 weken geen antwoord, weer gemailed en nog een keer. Krijg geen ontvangst bevestiging mail of antwoord. Wederom POSTNL klantenservice gebeld. Krijg als antwoord u mag maar 1x mailen, nu moeten ze 3x pakket opzoeken en dat kost tijd, u mag dat niet doen hierdoor krijgt u als ontvanger een probleem.

Anita
21-04-2021

Ben thuis en zie de bezorgbus gewoon mijn huis voorbij rijden.

Ben de hele dag thuisgebleven en zo nu en dan vanaf het balkon de straat in kijken. Zie de PostNL bus verder op staan, inmiddels is deze al 45 minuten vertraagd. Bus racet vervolgens als een gek door de straat en brengt mijn pakketje bij een ophhaalpunt want "bezorgpoging niet geslaagd". Ja niet geslaagd omdat die bezorger niet op tijd was en niet eens meer de moeite nam hier aan te bellen. Hele dag verspild. Slecht bedrijf.

Taeke
20-04-2021

Intern weet PostNL niet waar pakketten zijn

Als je als bij PostNL geen Track&Trace aanvraagt, weet jij als klant niet waar je pakket is op elk moment. Begrijp ik. Accepteer ik.

Maar nu blijkt dat ook PostNL zélf dan niks weten over waar een pakket is. Dus: pakket wordt niet bezorgd. Wat is de status van het pakket? "Weten we niet. Geen idee."

Dat begrijp ik niet. Accepteer ik niet. Hoe kan je een bedrijf runnen en niet intern weten waar je spullen zijn? Dat is logistiek 101.

Ik gooi er even een aantal bijvoeglijke naamwoorden tegenaan:

-Onbegrijpelijk

-Onacceptabel

-Belachelijk

-Verbazingwekkend.

Laat ik positief eindigen: dit is een uitgelezen kans om PostNL nóg beter te maken!

Hendrik
19-04-2021

Postnl levert slechte service

Bezorgers leveren aan het verkeerde adres. Zelfs bij aangetekende zendingen. Mensen bij wie verkeerd geleverd werd zijn gelukkig zo goed om het ons alsnog te bezorgen.

De laatste zending is nu al een aantal dagen onderweg. Op track and trace staat te lezen dat de bezorging niet gelukt is, hoewel er steeds iemand thuis was. Nu zou het morgen naar een postpunt gebracht worden, op 200m van mijn deur! Waarom lukt het die bezorger dan niet om meteen af te leveren? De bezorger heeft gewoon niet de moeite genomen om het juiste adres te vinden. Dat is maar een kleine moeite zou ik denken. Dit is al heel dikwijls misgelopen. Als ik de keuze heb om het door een andere firma te laten leveren zal ik dat dan ook doen.

Ik heb ook geprobeerd om dit aan postnl te laten weten, maar ze werken met een automatisch antwoordsysteem via facebook. Ik gebruik geen faceboek. Hoe moet ik dan een klacht neerleggen of feedback geven? Blijkbaar kan dit niet.

Zeer ontevreden klant vanuit België

C.P.Post
13-04-2021

Zakelijke account openen. forget it!

Een week geleden ingeschreven bij de KVK. zakelijke bankrekening etc geopend, webwinkel.

Overal mijn KVK nummer gebruikt . geen probleem. Nu nog even bij PostNL mij inschrijven ivm plug-in in de webwinkel ivm automatisch berekenen verzendkosten-verzendlabels etc. Echter bij dit bedrijf. zij kenden mijn KVK nummer niet . gechat met PostNL . zij vertelden dat het tot wel 6 weken kan duren eer het KVK nummer bij hen in de systemen staat . is toch niet te geloven ?

dus nu maar naar een ander vervoersbedrijf.

Ingrid
12-04-2021

Slechte bezorging

Bozorgster is erg onvriendelijk. Ik heb daarom een houten bak gemaakt met een stuk plastic ervoor, ook nog een briefje met verzoek om het pakket daar in te leggen opgehangen. Bezorgster wil het de bak niet gebruiken. Het zou nat kunnen worden. Maar als ik het zelf toch aangeef?

Dhl doet het pakje altijd keurig in de bak.

Sander
08-04-2021

Track&Trace totaal overbodig .Geen peil op te trekken

Pakket besteld op donderdag . Bezorgdatum aangegeven voor komende dinsdag, Bezorgd: de volgende dag vrijdag. Aan bezorger gemeld dat dit op dinsdag zou komen , antwoord: ja kwee niet.

Pakket besteld voor avondbezorging, staan zonder aankondiging 'smiddags voor de deur . Meerdere malen.

Pakket besteld op vrijdag. Bezorgdatum aankomende dinsdag. Bezorgd : 2e paasdag zonder aankondiging. antwoord bezorger : Lekker vlug toch .

Ook regelmatig aankondiging deze middag bezorgd ,dan plotseling om 18.00 bericht het wordt morgen bezorgd.Dag er na hetzelfde .

Briefpost grote stevige enveloppe , bezorgkosten meer dan 4 euro, enveloppe lag aan alle kanten open en gescheurd.Een wonder dat de inhoud er nog in zat.

Klachten zijn vooral de laatste paar maanden, je kunt nergens meer op vertrouwen. Voorheen was Post.nl bij mij ver uit favoriet . Helaas gaat het snel berg afwaarts.

Berna
08-04-2021

Superslecht

Mijn ervaring is dat Post.nl steeds vaker slecht bezorgt.

Er wordt een dag en tijd aangegeven, daar blijf je voor thuis om het pakket aan te nemen. Dan zie je ineens de mededeling pakket is vertraagd wordt morgen bezorgd. Volgende dag weer vertraagd. Ik bel klantenservice , is slecht bereikbaar en duurt lang voordat er contact is. Dan wordt daar gezegd dat het pakket uiterlijk over 4 dagen wordt bezorgd.

Verder wordt steeds vaker het pakket op een centraal punt afgeleverd terwijl aan huisbezorging is afgesproken.

Ten opzichte van andere pakketbezorgers vraagt Post.nl de hoofdprijs en de bezorging is nog beroerder dan dan de goedkopere bezorgers.

Zef
07-04-2021

Waardeloze bezorging

Bellen zelden aan. Krijg altijd een briefje op de mat dat ik het pakje moet ophalen bij een post-nl punt. Nou dat punt is net zo waardeloos. Te ver weg en absoluut geen parkeerplaatsen in de buurt. Alleen een wegsleep parkeerverbod. Ik heb al eens een boete gekregen toen ik mijn auto daar voor de deur parkeerde. Er is een ander Post-nl punt in de buurt, maar daar wilt Post-NL niet afgeven. Al twee keer een klacht ingediend. Ze nemen dan die klacht in behandeling, maar een terugkoppeling krijg je niet. Alleen dat ze het zouden bespreken met de chauffeur. Voorheen bezorgen ze nog bij de buren, maar dat doen ze ook niet meer. Enfin ze hoeven niet bij de buren te bezorgen. Ik ben elke dag thuis. Ze hoeven alleen aan te bellen of te kloppen. Wat een waardeloos bedrijf

Nick
06-04-2021

Slechtste bezorgdienst in wereld geschiedenis

PostNL is werkelijk waar de slechtste bezorg dienst die ik ooit in de geschiedenis van de wereld heb gezien. Ze leveren nooit iets op tijd, pakketjes verdwijnen of raken beschadigt, track and trace klopt geen ene moer van. Wat doet dit bedrijf wel goed? Mensen irriteren met hun incompetentie. Wat een misselijkmakend kut bedrijf. Alleen een niet sociaal gewenst persoon wil nog bij PostNL werken. Ik raad dit bedrijf dan ook bij niemand aan. En als je een webshop hebt, doe je er goed aan PostNL uit te sluiten.

Etty
06-04-2021

Boze klant

Pakket komt niet aan.

Mail gekregen pakket is bij PostNL aangekomen,

bezorgmoment nog niet beschikbaar

Op de track and tracé staat dat het al bezorgd is.

Meerdere keren de klantenservice gebeld.

Elke keer wordt er gezegd dat het nog dezelfde dag bezorgd zal worden.

Nu al 10 dagen geleden, nog geen pakket.

Durf niets meer online te bestellen.

Zeker niet via PostNL.

Pakket al betaald, weg geld.

Super slecht

03-04-2021

Meest waardeloze firma die er is

Regelmatig komt mijn bestelling niet aan, of het nu brievenbus pakket is, of dat het aan de deur afgegeven moet worden Het maakt niks uit Ook als je extra betaald voor avond levering maakt het geen moer uit Als ze überhaupt maar aanbellen dan denken ze dat je achter de deur staat Zien ze dat ze een galerij af moeten lopen, dan verrotten ze het helemaal En pleuren een niet thuis kaartje in de bus dan kan je als nog naar een afhaal punt toe Het lijkt wel of ze het ruiken dat het waarde hebt Een beamer verdwenen van 1500 euro, gelijk gebeld wordt niks mee gedaan Zit nu weer 14 dagen te wachten op een SD card, wat gewoon door de brievenbus kan Uit Rotterdam naar den haag wat is het probleem Simpel, daar werken te veel ratten die stelen als de raven Ik bel nu van te voren naar de bedrijven waar ik ga bestellen Sturen zij met post nl dan haak ik gelijk af Ben met post nl helemaal klaar Zal ook iedereen die het maar horen wil adviseren om niet met deze firma te werken

03-04-2021

Bestel je op Bol.com komt je pakketje altijd te laat

Komen nooit op tijd. Heb meerdere klachten ingediend en niet 1 opgelost. Van pakketjes zoek tot soms 1 week te laat leveren. Helaas werkt Bol.com veel met Post.nl dus bestel je iets voor 23:00 volgende dag in huis garantie dan mag je blij zijn als het 3 dagen later binnenkomt. Laatste tijd bestellen wij meer op Amazon bezorgers waren GLS en DHL tot nu toe op tijd geleverd en heel soms 1 dag later maar daar hebben we begrip voor.(corona drukte) Post.nl kan de drukte gewoon niet aan en vind dat de afzenders hier ook verantwoordelijk voor zijn. Eigenlijk zouden we post.nl moeten boycotten laten ze eerst achterstand wegwerken en de problemen oplossen

Mathilde
02-04-2021

Bereikbaarheid Chatbot en spam/phishing

Chatbot idiote idee ivm spam/phishing mails

in mijn mail krijg ik vaak mails over afleveringen via post.nl terwijl ik helemaal geen post/pakket verwacht. Post.nl heeft hiervoor nog geen adequate procedure gevonden noch oplossing. Dan wil de klant eigenlijk niet meer reageren, maar die (SPAM)mails blijven wel komen, dus toch maar weer contact zoeken met Post.nl.

Voor de zoveelste keer via de idiote chatbot moet ik eerst een verzonden verhaal invoeren (dus pas dan krijg ik een telnr, en moet vervolgens in de wachtrij wachten), om dit probleem voor de zoveelste keer bij de service medew. kenbaar te kunnen maken, die vervolgens deze phishing data doorstuurt en opnieuw beloofd dat de phishing afdeling ervoor zorgt dat ik nooit meer van deze mails zal ontvangen.

U kunt beter ervoor zorg dragen dat de klant deze informatie direct bij de phishing afdeling kan neerleggen c.q. de spam mail mag doorsturen ipv deze omslachtige zenuwslopende idiote manier via chatbot. Want daarvan raak ik in ieder geval gestrest.

De service medewerkster laat ik weten dat ik hierover kwaad ben en dat het niet persoonlijk is tegenover haar, maar toch reageert zij persoonlijk op dit gesprek door de verbinding te verbreken terwijl ik nog aan het praten ben. NIET netjes zo. Ik snap dat ik ook niet de makkelijkste klant ben, maar daarvoor heb je dan toch de klantenservice - zo heeft die voor mij geen meerwaarde.

Hier raak ik dus echt geïrriteerd van en geen hoop in zicht dat POST.nl hier nog ooit iets mee gaat doen. Deze mails zijn toch allang een probleem. Dit is niet efficiënt noch effectief. Mij wordt beloofd dat ik deze (spam/phishing) mails na mijn melding nooit meer zal krijgen, maar daar klopt dus helemaal niets van. hoelang gaat deze waanzin nog zo door? Niemand verteld mij hoe ik deze klacht effectief kwijt kan bij post.nl. om wanhopig van te worden.

Zorg er in ieder geval voor dat ik de gegevens van de frauduleuze mail direct aan de phishing afdeling kan doorgeven en niet eerst nog via de chatbot, die kost mijn tijd en mijn geld en is blijkbaar niet effectief, lost dus niets op.

MJ Latona

01-04-2021

Onbereikbaarheid

Ik zou eigenlijk een 0 willen geven. Een multinational die zo slecht te bereiken is, moet terug naar de schoolbanken moeten onderdeel klantvriendelijkheid en service volgen!

HMG
01-04-2021

Boos en pest heb ik in door PostNl

Jullie maken met mij een afspraak tussen 17.00 en 19.00 uur. Als ik om 16.00 uur thuiskom zie ik dat jullie om 15.00 uur aan de deur zijn geweest, helaas nu mag zelf weer het pakket gaan ophalen. Naast dit probleem is het ook vaker voortgekomen dat pas een dag later bezorgd wordt. Bij andere collega bedrijven hetzelfde verhaal, tot zoek geraakt pakket toe.

Ik vraag mij dan ook af waarom jullie aangeven wanneer jullie komen, als jullie je niet aan de zelfgemaakte afspraak kunnen houden. Wil je een klacht indienen heb je ook nog eens een heel wat werk om het telefoonnummer te achterhalen. Uiteindelijk is er niemand te bereiken die je te woord zou kunnen staan.

Nee, jullie zijn niet doordrongen van het feit dat jullie boterham door onze pakketten betaald worden. Wat mij betreft ook hier geef ik jullie nul komma nul bestaansrecht. Maar ja ik verwacht dat dit aan dovemansoren geschreven is.

Julian
31-03-2021

Kunnen nog geen brief meer bezorgen tegenwoordig

Medicijnen besteld voor goed 78 € .Zouden per Briefpost met Track en Trace binnen 2 dagen komen.Dag 1: tussen 8.00 en 18.00 uur.Kwam echter niks.18.15 opeens melding: helaas we hebben het niet gehaald.Ja? En verder? Nou.niks dus.

Dag 2 weer op PostNL ingelogd: staat er weer wordt tussen 8.00 en 18.00 uur bezorgd.Weer hele dag zitten wachten .8.15.bericht .helaas we halen het niet ,maar het komt uiterlijk 22.00 uur.

Weer gewacht; 22.15.helaas we hebben het niet gered vandaag.

Dag 3: Melding we hebben het niet gered vandaag .Om 8.15 staat dat er al dus!En eronder staat :uw briefpakjevis gisteren bezorgd tussen 8.00 en 18.00 uur!

Dag 4 : zelfde melding als dag 3.

Gewoon 78 euro weg .en zoveel is mijn inkomen niet en geen noodzakelijke medicijnen .

En geen enkel geluid meer van post.nl.

Bekend is dat met name verdeelstation Amersfoort al jaren heel heel slecht werk levert,maar blijkbaar interesseert het niemand van de directie van Post NL.

Als die hun forse salaris maar ontvangen en op tijd natuurlijk.

Natasja
31-03-2021

Even een bestelling plaatsen. Adres goed ingevuld en bij de bevestiging van mijn bestelling was mijn adres ook goed. Woon op een adres met een toevoeging. zodra ik van track en trace een melding krijg dat ik mijn pakketje kan verwachten zie ik dat mijn toevoeging mist. ik bellen van hoer gaat wat mis. Gebeurd zo vaak hier en ben er klaar mee. krijg ik te horen dat ik bij de afzender moet zijn maar die zegt dat ik bij post nl moet wezen. ik weer met postnl bellen. Vervolgens maken ze het mijn probleem en moet ik mijn pakketje maar even annuleren en opnieuw bestellen. Ik zo van ja dat kan niet eens want jullie hebben mijn pakketje al en kunnen niet normaal mijn adres in het systeem zetten. Medewerker blijft het herhalen en ik ben er klaar mee. waarom een klantenservice als ze je toch niet willen/kunnen helpen?

Jar
24-03-2021

Slechtste klantenservice ooit

Pakket al 2 maanden onderweg, meerdere malen aan de telefoon geweest. na urenlange wachtrij. meerdere malen per chat geprobeerd. krijg telkens standaard antwoorden maar niemand die zich het probleem maar even aankijkt. als je vraagt of er iemand is die er wel naar kan kijken wordt gewoon de chat afgebroken of de verbinding verbroken. hoop echt dat dit bedrijf snel overgenomen wordt door een partij die wel graag zijn klanten helpt. tot die tijd voor mij geen post nl meer