PostNL reviews

Bob
29-06-2019

Onbetrouwbaar

Begon een jaartje of wat terug. Aangetekend stuk naar het Midden-Oosten blijft klaarblijkelijk ergens steken in Dubai. PostNL onderzoek laten instellen leidt tot niets.

Afgelopen jaar regelmatig te late bezorging of kaartje in de bus dat men mij 'gemist' heeft. Raar op momenten dat ik wel thuis ben.

Record bezorgtijd laatste week. 21 dagen na douane inklaring op Schiphol uiteindelijk het pakje in Groningen bezorgd. Misschien gaan ze het record verbeteren: pakje vanuit Venray dat donderdag bezorgd had moeten worden, wordt nu op dinsdag 'verwacht' (niet dat dat zeker is). Maar extra menskracht inhuren als er vertragingen ontstaan, is waarschijnlijk te duur voor een slecht lopend bedrijf.

25-06-2019

Postnl heeft geen weet van Google Maps en kan ook niet kaartlezen

Bij herhaling stuurt postnl door mij bestelde goederen terug naar de afzender met de reden "adres onjuist".

Het adres is echter correct en ik stuurde hen daar al de bewijzen van. Zonder gevolg echter. om wanhopig te worden en niets meer te bestellen dat door hun geleverd moet worden.

Kimberley
20-06-2019

Een 1 is werkelijk waar al te hoog gegrepen

De postbezorger in de wijk 3123 ER in Schiedam besluit regelmatig niet of (veel) later te komen. Voor de vijfde keer in drie maanden tijd, komt mijn pakketje niet op de dag dat deze bezorgd zou worden.

Een paar keer een mailtje met "we hebben u gemist" terwijl ik alle dagen thuis was. Een paar keer gewoonweg niks ontvangen. Dus voor de zekerheid naar het dichtsbijzijnde afhaalpunt, met de vraag of mijn pakketje hier dan lag. Nee, maar wel een ander pakketje. Heel vreemd, want ik laat ze naar mijn woonadres bezorgen. Maar de bezorger slaat die over, want dit is makkelijker ofzo?

Afgelopen vrijdag zou mijn brievenbuspakketje worden bezorgd. Nee, helaas. Weer niet. Wel een mailtje van bol.com met "veel plezier met uw bestelling" dat gaat dus mooi niet door. Het pakketje werd op zondag bezorgd, toch te laat om het cadeautje op de verjaardag te geven.

Regelmatig een klacht ingediend. Maar dan krijg je te horen "de leidinggevende van de desbetreffende bezorger is op de hoogte gesteld en ik zet uw klacht in het systeem". En nog de mooiste "vanaf nu kunt u er van uit gaan dat uw post weer normaal wordt bezorgd". Hoe kan ik daarvan uit gaan, als het al vijf keer eerder is fout gegaan?!

Al met al; een vreselijk bedrijf. Ik zou me schamen als ik er zou werken.

Reli
20-06-2019

Inhoud van verstuurde envelop leeg aangekomen

Ik heb mijn sleutels in een envelop gedaan. Heel goed dicht getapet. De envelop is gescheurd aangekomen en PostNL zegt dat ze er niets aan kunnen doen. Raar zeg? Wat voor downies werken er hier.

Wil
18-06-2019

Pakket terug en ik mijn geld kwijt

Zakelijk pakket naar Zweden verstuurd en na 12 dagen terug ontvangen zonder opgave van reden. Vervolgens, op aangeven van postnl, bij de Gamma het pakket opnieuw verstuurd om mijn klant zo snel mogelijk te leveren. Een telefoonnummer meegekregen om de kosten van de eerste zending vergoed te krijgen. nu gebeld en krijg ik door dat ik moet bewijzen dat ik het pakket terug ontvangen heb. Tja dat is nu te laat omdat deze al weer naar Zweden is. Bovendien postnl heeft hem toch bij mij terug bezorgd, dus kunnen ze met dat prachtige track en trace systeem zien dat ze het hebben afgeleverd.

Ramon
18-06-2019

Postnl bezorgers bezorgen op de tijd die hen schikt

Ik zou een belangerijk packet ontvangen tussen 15:30 en 17:30 komt de bezorger om 14 uur en ik niet thuis omdat ik dacht dat dat kon.vervolgens bel je met de postnl klantenservice .zeggen ze dat ze je niet kunnen helpen.waarom zit je dan daar slet! kortom postnl sucks en ik zie zoveeeeel negatieve recensies er zit daar iets geheel fout dat is een ding wat zeker is

Bob
11-06-2019

ZEER slechte service .

11.06.2019

Melden via mail dat ze bij uw thuis zijn geweest en terug komen voor een 2° keer .

Maar in werkelijkheid zijn ze nooit de eerste keer bij u geweest , vandaar dan ook geen pakketmelding in de brievenbus met KB code .

Weet dit van iemand die in het bedrijf werkt .

dus een snertbedrijf en opletten .

05-06-2019

PostNL levert pakketten niet, dumpt alles bij PostNL afhaallocatie

Onbetrouwbaar. Levert niet, doen alsof je niet thuis bent en dumpen alles bij PostNL afhaallocatie. Ik bestel geen producten om het vervolgens ergens zelf op te moeten halen. Bij PostNL betaal je voor een dienst die niet geleverd wordt. Klachten doen ze niets mee.

Petra
02-06-2019

Kassa voor post, teleurgestelde klant

Besteld via Bol en extra betaald voor bezorging op zondag. Krijg je een mail dat we helaas niet thuis waren, wat niet klopt. Bezorger heeft geen kaartje in de bus gedaan dus heeft nog niet eens de moeite genomen om aan de deur te komen.

Nu weer extra betalen voor bezorging morgenavond omdat we op de voorgestelde tijd niet kunnen. Kassa voor PostNL op deze manier.

Yolanda
29-05-2019

Bezorging al twee keer mislukt

Ik heb bij bol.com een kadootje besteld, voor mijn dochter. Al twee avonden voor niks gewacht, ze hadden vertraging en mijn pakketje is al 2 keer terug gestuurd naar sorteercentrum. Morgen is het hemelvaart dus nu komt het vrijdag pas. Ik ga het retourneren ik wil de bestelling niet meer! Voirtaan maar weer ouderwets naar de winkel. Mijn dochter zwaar teleurgesteld. Schandalig dit!

24-05-2019

Waardeloos bedrijf

Op donderdag via internet iets besteld. via leverancier een track & trace code (pakket zou op vrijdagmiddag worden bezorgd). speciaal vrij hiervoor genomen.

ineens krijg je de melding dat het pakket pas zaterdag wordt bezorgd.als mijn werkgever zo met zijn klanten om zou gaan, liep ik al lang in de WW! kortom , waardeloos!

Nicolas
16-05-2019

Slechte service, onbehulpzaam klantendienst

Extra betaald om snel te leveren en tracking code te krijgen om alles op te volgen. 1e poging onsuccesvol door geen aanwezigheid van ontvanger. Briefje in de bus bevatte onjuiste informatie. Klantendienst kon niet helpen door fouten van chauffeur. Pakketje uiteindelijk 5 dagen later in een postNL punt beland, waarna ontvanger zelf de klantendienst moest contacteren om te komen te weten in welk postpunt het pakketje lag, dit hadden ze leuk vergeten vermelden op het briefje. Er zijn 4 postpunten dichter bij de woning van de ontvanger, toch is het in het postpunt geleverd 20km verder.

Belachelijk!

Maikel
15-05-2019

Te laat geleverd

Heb op zaterdag een paketje besteld bij bol.com en heb extra betaald om hem zondag nog te laten bezorgen. De track & Trace gaf aan dat het paketje tussen 12:00 en 18:00 werd bezorgd. Een paar uur later stond er tussen 16:00 en 18:00 i.v.m vertragen.

Ondertussen is het woensdag en nog steeds niet bezorgd. De track & Trace zegt nog steeds dat er vertraging is.

06-05-2019

Pakket bij voordeur neergelegd

We hadden bergschoenen gekocht bij de ANWB en betaald. Omdat ze niet op voorraad waren zouden ze nagestuurd worden op het huisadres.

Wat schetst onze verbazing, toen we thuiskwamen lag er een goed zichtbare grote gele plastic zak met het logo van de ANWB bij de voordeur. Geen briefje van de bezorger gevonden in de brievenbus.

Gelukkig lag het pakket er nog, had het er niet meer gelegen dan zou de ellende pas goed beginnen. De reactie van de ANWB is dan dat zij geleverd hebben en je bij Postnl moet zijn. Dan moet je gaan bellen met Postnl. Een fijn vooruitzicht.

Mocht het zo zijn dat wij voor ontvangst een handtekening hadden moet plaatsen, dan is er ook nog sprake geweest van valsheid in geschrifte hetgeen als een misdrijf in de wet staat aangetekend.

Beslist geen pluim voor Postnl

Pm
01-05-2019

Niet aanbellen

Niet de eerste keer dat er zonder bericht op de mat een pakketje naar afhaalpunt is gegaan. Ik heb het vermoeden dat er niet eens de moeite word genomen om aan te bellen. Er was weldegelijk iemand thuis die op de zending zat te wachten postnl! Zeer slecht??

Hendrik
25-04-2019

Spoed en aangetekend naar Engeland.

Na 8 dagen meld track & trace dat het pakket via Duitsland in Nederland is aangekomen. Niet bij mij. Geen telefoon gehad. Wel 43 euro betaald voor de service.

Rene
21-04-2019

Ze bezorgen niet, ze doen alleen alsof ze aan de deur zijn geweest

Wij hebben hier een aantal bedrijven aan huis en soms bestel je wel eens iets via internet. maar de laatste maanden worden pakketten niet meer bezorgd door post.nl, want door wegwerkzaamheden kunnen ze niet tot aan de voordeur komen.

Alle andere bezorgdiensten vinden een manier, maar post.nl is liever lui, het interesseert ze toch niet.

En dus registreren ze dat ze wel geweest zijn, maar dat er niemand thuis was. Niet één keer, maar intussen meer dan 10 keer. Vele klachten verder, maar er verandert niets, want ze zijn waarschijnlijk trots op hun eerste plek als minst klantvriendelijke, meest klachtenontvangende organisatie

Sander
20-04-2019

De enige echte!

Aan alle webshops:

Verzend alleen via PostNL want dit is n.l. de enige bezorgdienst waarvan de pakketjes altijd zoals gepland bij ons bezorgd worden.

De allerslechtste zijn de DPD en UPS.

Victoria
12-04-2019

Bezorger belt niet eens aan + 6 dagen te laat geleverd

Pakje besteld op dinsdag, postnl maakt reclame dat het "de volgende dag" dus woensdag geleverd zou zijn.

Door "vertraging" zal het pakje pas vrijdag geleverd worden.

Vrijdag annuleer ik mijn plannen om thuis te zijn voor mijn pakje, ik zie op mijn track & trace dat de bezorger mij gemist heeft .

De bezorger heeft niet eens aangebeld

Ik was heel de dag thuis!

Nu zeggen ze dat het pakje slechts dinsdag op het afhaalpunt beschikbaar zal zijn!

Mooi hoor 6 dagen te laat geleverd

Nooit meer bestellen met postnl!

Thom
03-04-2019

Alleen klagen als TNT het goed vindt.

Dag TNT, ik wil graag een klacht indienen over het feit dat een bezorging na twee keer bij een ophaalplek terecht komt en dan niet alsnog kan worden bezorgd.

Dat kan niet mijnheer.

U kunt alleen over de bezorger klagen

Dan wil ik graag een klacht indienen over het feit dat ik geen klacht kan indienen over het onderwerp waarover ik wil klagen

Dat kan niet mijnheer

En waar of bij wie kan ik daarover een klacht indienen?

Dat kan niet mijnheer

TNT: erger dan Kafka