PostNL reviews

Roos
02-03-2021

Niets ontvangen

Volgens de site zou ik gisteren mijn pakket ontvangen, vandaag ook niet ontvangen. PostNL waar blijft mijn pakket.

Schandalig hoe PostNL tegenwoordig werkt, niet betrouwbaar

01-03-2021

Een zeer belangrijke brief niet bezorgd

Het betreft een brief die niet is aangekomen op een antwoordnummer met een getekende offerte voor een hypotheek waarin persoonlijke informatie staat. Deze brief is d.d. 18 februari 2021 naar CC Hypotheken Service Team, Antwoordnummer 620, 3800VB, Amersfoort gestuurd en nog niet op 1 maart 2021 aangekomen. Ik stel dat post.nl een wanprestatie heeft geleverd en dat het mij nu al 291 euro heeft gekost omdat de nieuwe hypotheek niet op tijd ingaat.

Marinde
26-02-2021

Geen ster waardig

Ik ben zeer teleurgesteld in postnl. Dit is niet de 1e keer, vandaar de slechte review. Mijn pakketje terwaarde van 70 euro is verdwenen en de afzender wilt haar geld terug maar postnl is het kwijt geraakt en je vertrouwd erop dat je pakketje bij aflevering met track en trace code goed verloopt. Nu ben ik mijn pakketje kwijt en moet ik geld terug betalen en postnl zei eerst dat ik geld zou krijgen en nu krijg ik niks. Dhl of mondialrelay raad ik eerder aan mensen. Dit is niet de eerste keer dat zoiets gebeurd en ze zeggen dat je geld krijgt en vervolgens nooit meer wat hoor of zie. Ik wil mijn geld terug!

Kattenkopje
24-02-2021

Spoedpakket niet bezorgd, word genegeerd

Op 4 feb 2021 heb ik met PostNL een pakket van ongeveer 2,5 kg verstuurd naar Curacao via de Primera. Dit moest met spoed gebeuren. Daarom heb ik het pakket met de spoedservice (koeriersdienst) verstuurd. Dat heeft mij om en nabij 105 euro gekost. Ik heb een briefje ontvangen met de track & trace code en daarop stond een afleverdatum van 11 feb 2021.

Op 11 feb was het pakketje niet afgeleverd. Op de track & tracepagina zie ik steeds een nieuwe afleverdatum staan. Bijvoorbeeld op 12 feb 2021 werd mij een nieuwe afleverdatum voorgespiegeld van 13 feb 2021. Op 18 feb 2021 heb ik, vanwege het ontbreken van een telefoonnummer van de klantenservice, contact opgenomen met PostNL via de chatrobot. Die robot vraagt om de track & trace code en de postcode van de bestemming. Aangezien Curacao geen postcodes kent, kan de robot mijn pakket dus niet vinden. Uiteindelijk gelukt om een telefoonnummer te ontfutselen van die robot zodat ik kon bellen naar PostNL. De robot vroeg om mijn telefoonnummer omdat: "Mijn collega's herkennen je meteen als ze weten met welk telefoonnummer je belt". Bij het bellen werd ik niet herkend en heb daar specifiek naar gevraagd bij de medewerkster. De medewerkster heeft mijn gegevens genoteerd, en zei dat ik binnen een werkdag gebeld word. Ik ben niet gebeld en we zijn al bijna een week verder. Ondertussen kan ik mijn telefoon niet gebruiken voor dringende zaken zoals sollicitaties, anders loop ik het risico om te horen van PostNL "Eigen schuld dat u niet bereikbaar was". Pakket is nog steeds zoek!

Klachten:

- Die stomme robot begrijpt niet dat er op Curacao geen postcodes bestaan, dus zoeken op postcode is zinloos!

- Afleverdatum steeds opschuiven is een geniepige manier om klanten aan het lijntje te houden.

- Robot vraagt persoonlijke info die niet nodig zijn, zoals telefoonnummer, e-mailadres, naam

- Robot schrijft dat mijn telefoonnummer nodig is om mij te herkennen, hetgeen een keiharde leugen is.

- Ik krijg pas het telefoonnummer van de klantenservice nadat ik mijn tijd heb verspild met de robot, dus ik zie voor mij geen toegevoegde waarde in de robot.

- Ik kan mijn telefoon sinds vorige week niet gebruiken omdat ik stand-by "moet" staan voor PostNL.

- Spoeddienst is blijkbaar langzamer dan normale zending.

- Weet niet wat de huidige status is van mijn pakket, behalve dat het in het land van bestemming is aangekomen.

- Mijn pakket is nog niet aangekomen.

- 105 euro is veel te veel voor zoveel ongemak!

Angela
20-02-2021

Te rooskleurig beeld door PostNL zelf

Als je na veel moeite al kan melden dat het (weer eens) mis ging met post (je moet afzender zijn), dan komt het standaardantwoord dat de bezorger erop zal worden aangesproken. Het kan in het héle proces misgaan. Sneden in enveloppes waardoor die leeg blijken: "De transportband, dat tellen we niet mee in de statistieken, met cijfers op grond van steekproeven." Toen meldde ik echter dat ik van minstens 12 mij gestuurde decemberwensen er maar 9 had ontvangen: 33% miskleun, volgens mij.

Klachten worden, vind ik, niet serieus genomen. Juist dingen van waarde komen niet aan. Niet de Valentijsgift van cadeaubonnen.nl dit jaar (2021, zij zorgden voor een nieuwe).

Vandaag bij POSTNL Webshop geschreven:

Eerste keer webshop oké, maar dat was in de week vóór de recente sneeuwperiode. Toen is er van alles misgegaan: dingen via internet besteld zijn geheel niet bezorgd (na een sneeuwvrije week ook niet alsnog). Post in mijn brievenbus met bestemming overzijde (getypt correct huisnummer). De weg was toen geflankeerd door hopen van trottoir weggeschapte sneeuw: niet oversteken een kortere, makkelijkere (of veiligere) weg? Iemand zorgde voor mij ervoor dat de overburen hun post kregen. Bij voorkeur zal ik, zoals tot op heden (ook speciale) postzegels in een winkel blijven kopen, blij dat mijn bestelling ervan via internet goed liep.

Leon
20-02-2021

‘Grappig’ maar klopt niet.

‘Grappig’, op hun eigen site laten ze hoge klanttevredenheidscijfers zien. Op onafhankelijke beoordelingsites zoals deze, lees je heel wat anders. De laatste maand beoordeel ik post.nl als slecht. Het lijkt wel of ze het niet (meer) aankunnen (op dit moment). Van hun track&trace klopt werkelijk niets. Tot nu toe bij geen enkel van de pakjes die ik verwacht(te). Die track&trace wordt soms 3 keer tussentijds bijgesteld. We komen vandaag tussen, oh nee het wordt morgen tussen.helaas wordt het volgende week dinsdag tussen.oh nee toch niet, houd deze track&trace in de gaten. Ik heb naar hen toe gereageerd, nadat ze om een beoordeling voegen van hun service, dat ze maar geen track&trace meer hoefden te sturen. Waarde 0,0. Je zit thuis voor Jan met de . voor niks te wachten en op niks. Pakjes doen er sowieso vrij lang over. Over ‘onze’ vaste bezorger heb ik niet echt te klagen. Je ziet dat de man zich de benen onder zijn lijf vandaan rent. En er alles aan doet om zo snel mogelijk het pakje in je handen te gooien.

16-02-2021

PostNL ongevoelig voor klachten!

Ik verwachte 2 brieven uit Duitsland.

De afzender verzuimde het huisnummer toe te voegen, maar verder staat alles erop: Naam, straat, postcode, Nederland. Maar de brieven komen niet aan, omdat het huisnummer er niet op staat, komt nooit over de grens (zegt de PostNL helpdesk)!?

“ U hebt pech meneer! U moet naar Duitsland om te zoeken want hier is het niet en we kunnen er niet naar zoeken want Postrestante bestaat niet meer”

Zo, . met de rug tegen de muur!

Ik vind het slecht! Zelfs reageren op een ingestuurde klacht doen ze niet! Lees “Trustpilots” er maar eens op na. Energie in steken is onbegonnen werk!

Marleen
15-02-2021

Blijven wachten op dat pakje.

Op donderdag zou ik het pakket ontvangen, liet de firma mij weten. Toen ik niets had ontvangen, mailde ik om de track&trace code. PostNL liet mij weten dat het pakje op vrijdag zou aankomen. Plots werd het zaterdag. Dan werd het plots weer maandag. En op maandag verscheen de mededeling dat het tijdstip van levering nog onbekend was.

Hoe lang moeten wij nog thuis wachten om het pakje te ontvangen?

Petra
13-02-2021

Geen goed woord voor over

Schandalig hoe je voor de gek gehouden wordt en maar zit te wachten op een pakket dat niet geleverd wordt. Om vervolgens wel de hoofdprijs aan verzendkosten te betalen.

Er moet niemand meer zaken doen met dit bedrijf.

Mehmet
10-02-2021

Pakket niet bezorgd, 4 keer gebeld en ben niet geholpen!

Ik had dus 2 producten besteld (op hetzelfde moment) bij Megekko, PostNL had maandag 1 feb 1 van de 2 bezorgd en gaf in de Track and trace code aan dat de 2de morgen bezorgd zou worden. Omdat ik mijn pakket niet ontvangen had en de Track and trace code ook niet geupdate werdt, wilde ik PostNL opbellen om te vragen waar mijn pakket bleef.

Om te beginnen, kan je niet de nummer van PostNL vinden, je moet eerst in gesprek met Daan (een AI waar je mee kan praten), hij vraagt je om alle gegevens en uiteindelijk krijg je die telefoonnummer. Dit was eenmalig, maar wel een vervelend en nutteloos proces.

Toen ik het nummer eenmaal had, heb ik meteen gebeld. Dan krijg je een standaard ingesproken bericht (o.a. marketing voor PostNL) te horen en moet je uiteindelijk 2 intoetsen om ze te vertellen dat je niet mee wil werken aan een onderzoek. Dan zijn we een hele minuut verder voordat we eindelijk kunnen beginnen met wachten in de wachtlijst, de langste wachttijd voor mij was ongeveer 14 minuten.

Ik heb ze afgelopen 2 weken 4 keer opgebeld om te vragen waar mijn pakket blijft.

1ste keer op woensdag 3 feb kreeg ik te horen dat het wel vaker gebeurde dat pakketten verdeeld en op verschillende tijden verstuurd kon worden. En dat het door de drukte wat langer kon duren, dus hebben we afgestemd om nog iets langer af te wachten.

2de keer op vrijdag 5 feb kreeg ik te horen dat de 2de deel van het pakket in het weekend gesorteerd en dan maandag 8 feb bezorgd zou worden, dus ik heb nog langer afgewacht.

3de keer op maandag 8 feb gaf de medewerkster toe dat zelfs desondanks de drukte het leveren van het pakket niet een hele week moest duren en dat zij een verzoek zou indienen voor een onderzoek en dat ik een bevestiging voor het starten van dat onderzoek via de mail zou krijgen. En zij zei dat het 2 werkdagen kon duren.

4de keer vandaag 10 feb heb ik PostNL weer opgebeld, omdat ik het pakket nog steeds niet ontvangen heb, en geen mail ter bevestiging voor het onderzoek en ook geen nieuwe update op de track and trace code. Dit keer zei de medewerkster van PostNL dat zij het pakket niet ontvangen hebben en dat de verzender het helemaal niet afgegeven heeft. En vroeg of ik een 2de track and trace code had voor het andere pakket, terwijl er 1 track and trace code was waar informatie over beide pakket op staat (huidige informatie is "bezorgtijd is onbekend"). Toen begreep ik dat de medewerkster simpelweg geen idee had over de gang van zaken en vroeg ik of zij mij kon doorverbinden aan iemand die mij wel kon helpen. Zij heeft simpelweg geweigerd om na te vragen en beweerde dat PostNL helemaal geen 2de product ontvangen heeft en verwees mij naar de verzender. Dat is waar ik met mond vol tanden (en wat frustraties) stond en heb ik mijn 4de telefoongesprek hierbij gelaten.

Toen heb ik uiteraard contact opgenomen met Megekko, en zij hebben weer contact met PostNL opgenomen en hebben vermeld dat het pakket gegarandeerd ontvangen was door PostNL.

De medewerk(st)ers aan de lijn hadden dus inderdaad geen verstand van zaken en waren onzin aan het uitkramen, wilden of konden mij niet helpen en hebben mij uiteindelijk ook niet geholpen.

Marijke
06-02-2021

Slechte leveringen

Aangetekende brieven komen niet aan terwijl er staat dat ze zijn aangekomen. Pakketten in de toekomst komen eerder of helemaal niet aan en dan gaan de geplande pakketten altijd fout en de klantenservice zegt gewoon dat ze er niets aan kunnen doen. En verder willen ze niets doen. Het is dus altijd maar hopen of iets aankomt of niet. Wat een ellende.

Daniël
06-02-2021

PostNL is puinhoop

Op vrijdag bestelling gedaan met bezorging op een gekozen tijdstip. Kosten €6,95

Krijg in PostNL app de gewenste bezorgtijd door: zaterdag tussen 11.00 - 13.30

Verspringt het gewoon naar dinsdag!

Navraag bij klantenservice wordt mij verteld dat ze het druk hebben door covid.

Het is een levering met een gekozen tijdstip!

Het is een PUINHOOP bij PostNL en helaas is PostNL gewoon ONBETROUWBAAR qua bezorging!

Beter niet meer voor PostNL kiezen wanneer er andere mogelijkheden zijn voor bezorging!

Redjepakketje bijvoorbeeld.

04-02-2021

Het moest natuurlijk eens een keertje fout gaan

Voor degenen die hier komen om de verhaaltjes te lezen, het volgende

Een bouwpakket dat is verdeeld over twee zendingen daarvan is er één niet bezorgd. Ik wist wanneer ik het bezorgmoment kon verwachten, ja, maar dit tijdstip werd ineens met een uur vervroegd en net op het moment dat ik niet kon opendoen. Geen afhaalbericht, dus ik mag concluderen dat de corrupte bezorger de zending heeft gehouden of dat het ergens bij de medebewoners ligt. Bij wie? Ik woon in een flat met tweehonderd nummers. Het komt voor dat een gemist pakket helemaal op de bovenste verdieping wordt aangeboden of aan de uiterste begane grond bewoners met een tuin. Het pakket houden is zinloos, want je kunt er totaal niets mee zonder de tweede helft van de inhoud. Dit heeft er alle schijn van dat de bezorger als ontvangen gescand en achterover heeft gedrukt. Hoe moet ik nou aan de rest van mijn bouwpakket komen, de verkoper zal vast geen halve producten naleveren. Een duur onnodig verlies van tachtig euro voor te laat zijn om de deur open te doen. Contact opnemen en navraag doen? Lijkt me absoluut kansloos.

Postnl dramatisch bedrijf

Hier zie je hoe een bedrijf die zo arrogant omgaat met klanten.

Bezorging van een pakket word met de week dramatischer 4 tot 6 dagen wachten tot je bestelde of verzonden pakket aankomt ( Als hij al aankomt)

Met al die ingehuurde koeriers die al worden onderbetaald maken ze er echt een potje van.

Als je telefonische contact wil betaal je 1euro per minuut.

Word echt tijd om dit bedrijf van de markt te weren.

Aleid
04-02-2021

Post en pakketten worden niet of nauwelijks bezorgd

Sinds wij op ons nieuwe adres in Druten wonen, bezorgt PostNL niet of nauwelijks post en pakketten. Wij betalen voor doorzending van ons oude naar nieuwe adres. De post, vol met privacy gevoelige gegevens, is en blijft zoek. Inmiddels al uren bezig geweest met het indienen van klachten. Niets helpt. Het boeit PostNL niets als monopolist. Ga eens doen waar je voor bent, Bezorg de post en pakketten!

Mieke
29-01-2021

Pakket niet bezorgen terwijl je thuis bent

Pakketje is weg en na 3x gemiddeld 20 min in wacht geen medewerker aan telefoon gekregen

29-01-2021

Pakket niet geleverd en vervalsen handtekening .

Leveren niet en sturen je een mail dat ze geleverd hebben .Bende dieven en oplichters die met jou pakket een eigen handel beginnen

Bench
26-01-2021

Wegrijden zonder te leveren.

Bezorger rijd gewoon weg zonder aan te bellen.

Michael
23-01-2021

Rampbedrijf post.nl

Wat de rest wel kan lukt post.nl niet, op tijd een pakketje afleveren. Dus particulier of winkelier, verstuur met welk bedrijf dan ook maar nooit met post.nl. De corona drukte is bij alle koeriers bedrijven te voelen maar leveren over het algemeen prima op tijd af, behalve post.nl. En maar de aflever datum verlengen. Wat een ramp. Misschien een keer investeren in personeel en materiaal, dan maar minder bonus voor Mevr de directeur.

Greet
22-01-2021

Grote zakkenvullers

Moedertje post gaat de kleine ondernemer weer verder afknijpen terwijl zij zelf een record jaar hebben gehad dankzij de corona schande