PostNL reviews

Jose
30-12-2021

My sister in the US sent me Christmas gifts (some new and other used stuff) by post express service. My complaints: 1. She paid for the "guaranteed delivery by Christmas", but it didn't happen. I might get it by New Year's, but not sure. 2. Although everything she sent me is a gift, PostNL is charging me €95 for customs clearance. The total declared customs value by my sister is $250, but they are charging me the clearance for just 3 out of more than 10 objects in the package. PostNL's assessment is that just those 3 objects are worth €250 (My sister confirmed that each item is at most US$20), with which they conveniently say that I owe them €95 for clearance. They are even charging me VAT which my sister already paid in the US. To make matters worse, they force you to first pay to have the goods delivered to you, knowing that you’d pay it since otherwise, they would be sent back to the sender. In summary, PostNL is more like a mafia firm from a developing country.

29-12-2021

De postbezorger gooit met post en als je naar de deur komt, is 'ie al verdwenen voor je dank je wel kunt zeggen na het pakketje niet overhandigd te hebben gekregen. Als je 'm er dan op aanspreekt of een klacht indient bij post nl. hebben ze het niet over dat gedrag, maar alleen maar hun kant van het verhaal. Ik zie meer berichten hier en het woord a-sociaal is terecht! Als je dan dhl als voorbeeld noemt waar ik wel goeie ervaringen mee heb zeggen ze dat zij de post in het water gooien buiten. Ik weet niet wat ik meemaak. Tevens maken ze er een discussie van, terwijl ik aangeef mijn post NETJES bezorgd te krijgen, zoals het hoort! Ik kies dus waar mogelijk voor dhl of wie dan ook, zolang postnl maar lekker bij hun eigen de beest uit gaat hangen.

Marlou
28-12-2021

Ik begrijp dat het door de pandemie zeer druk is voor bedrijven als Post NL, maar de bezorger die hier langs komt is toch wel de meest asociale die ik in lange tijd gezien hebt. Laat “niet thuis” berichten achter terwijl ik braaf zit te wachten, gooit pakketten voor de deur en kwam tot overmaat van ramp gister mijn gang in stappen om een pakket te dumpen die ik geweigerd had, omdat hij deze niet mee terug wilde nemen. Al meerdere klachten ingediend, maar nooit iets van vernomen en dezelfde man blijft maar aan mijn deur verschijnen. Dit geeft mij nu een zeer onveilig gevoel, omdat hij dus klaarblijkelijk zelfs huisvredebreuk zal plegen om van zijn pakketten af te komen.

Toen ik gisteravond over het laatste feit belde, werd de telefoon ook nog gewoon opgehangen door de telefonist!

Erg jammer dat bij vele bedrijven niet te kiezen is welk bedrijf het product levert, want dan zou ik zeker niet voor Post NL kiezen!

Jose
24-12-2021

Ik krijg over de post een lege kapot gescheurde enveloppe in een plastic zakje met een niets zeggend briefje van post nl erbij.

Met de mededeling als ik vragen heb hierover kan ik contact opnemen met de klachtenservice van postnl

Bij postnl krijg je chatrobot daan, die je van het kastje naar de muur stuurt, en je dus geen streep verder komt.

Wat een waardeloze klachtenservice. Ik ben pissed!

Caroline
23-12-2021

Als het goed gaat, ben ik tevreden over Postnl, maar als iets niet bezorgd wordt, dan is de klantenservice uitermate slecht in het aanbieden van een oplossing! Ze schuiven het probleem enkel van hun af en starten er geen onderzoek naar. Mooi mijn geld kwijt nu van 2 pakketten.

Sofia
19-12-2021

Ik heb een keer 26 euro betaald bij mijn bestelling zodat het spoedig de volgende dag zou aankomen, het is uiteindelijk 3 dagen te laat aangekomen.nooit mijn geld teruggekregen ook al zeiden ze dat dat wel zou gebeuren. Andere ervaring is dat ik vandaag een erg belangrijk pakketje zou ontvangen en het werd mij verteld dat het in de ochtend zou aankomen. Nu om 18.00 net een mailtje gekregen dat het morgen avond aankomt. Belachelijk.

Mandy
16-12-2021

Wat een ….bedrijf! Geen fatsoenlijk telefonisch contact mee te krijgen en bellen nooit terug om oplossingen te zoeken en terug betaling te doen van verzendkosten nooit meer voor mij

Cleo
15-12-2021

Dinsdag tussen 2 en 5 zou mijn pakket bezorgd worden. De bezorger kwam om 5 uur en kon mijn pakket niet in de bus vinden. Hij zou later even terug komen als hij klaar was met deze straat. Hij is niet meer terug gekomen. Ik kreeg een mail met ´´ we hebben je gemist je was niet thuis´´. Ik was dus wel thuis. Ik bellen met post nl. Zij zeggen dat het woensdag word afgeleverd bij een post nl punt. Dus ik vandaag dat pakketje ophalen. Het is er niet. Ik weer bellen. ´´We kunnen het morgen pas bij het afhaalpunt bezorgen. Slechtste bezorg bedrijf wat ik ooit heb meegemaakt. Ga nooit meer door post nl laten bezorgen.

Wouter
15-12-2021

Op een besteld postpakket buiten Europa was bij de verkoop BTW inbegrepen en betaald aan de verkoper. Dit stond zowel op de rekening als het postpakket zelf! Echter postNL kwam met de melding dat er nog een BTW betaald moest worden. Deze melding kwam via een noreply-mail. Ze dreigden dat ze het pakket zouden terugsturen als we niet zouden betalen. De klantenervice van PostNL is hopeloos. We moesten maar betalen en daarna het geld via een bezwaar terugvragen bij PostNL. We hebben bezwaar gemaakt met de bewijsstukken erbij over de betaling van de BTW maar dat werd simpelweg afgewezen: we moesten het maar bij de verkoper terughalen. De mensen van postNL zijn moeilijk via de telefoon bereikbaar en je krijgt alleen maar een callcenter met voornamelijk buitenlanders, die daar in dienst zijn. We hebben meerdere keren gevraagd naar een leidinggevende maar dat weigeren ze. We hebben al meerdere keren meegemaakt dat ze de telefoonlijn simpelweg verbreken! Zo wordt er met klanten omgegaan

11-12-2021

Ok, check it out. Een klant koopt iets bij me en ik stuur het op mijn kosten naar hen op. Klant wilt het product vervolgens retourneren, dus sturen ze het wederom op mijn kosten terug. Stukje service. Volgens PostNL is dit pakket bij me bezorgd, maar ik heb niks ontvangen. Ze zeggen dat ik maar even bij mijn buren moet checken, want er is contactloos bezorgd; dus geen handtekening of bewijs dat ze het daadwerkelijk hebben bezorgd. Dus ik terug naar PostNL, dat mijn buren van niets weten en ik nu zonder geld of product zit en bovendien twee keer voor verzending betaald heb. Zij geven dan doodleuk aan dat ze niets voor me kunnen betekenen omdat het pakket niet verzekerd verstuurd is. Kunnen ze dit zomaar maken?

Luud
09-12-2021

Vier kleine pakjes zijn begin november kort na elkaar verstuurd vanuit Japan. Geen enkel aangekomen tot nu toe.

Wouter
09-12-2021

Spoedzending, waarvoor €24 was neergeteld is nooit aangekomen en kwijt. Waardeloze service ook

Melissa
08-12-2021

Wacht nu al 2 weken op een pakketje. Moet anderhalf uur aan de telefoon hangen voordat er wordt opgenomen! Heb extra betaald zodat het op een datum in de avond wordt bezorgd, vervolgens wordt het 2 dagen later bezorgd terwijl ik er extra voor betaald heb!

Mathijs

Al 2 weken te laat en pakket is nog steeds niet gesoteert in sorteercentrum

Cedric
08-12-2021

Slechtste ervaring van men leven, vorige week donderdag besteld en 'morgen in huis' pakketje is tot de dag van vandaag nog steeds niet aangekomen, pakketje volgen is uitgeschakeld en er is geen enkel mogelijke manier om iemand aan de lijn te krijgen om hier een verklaring voor te geven. Kinderachtig bedrijf met een zeer onprofessionele aanpak ik zou iedereen het ten zwaarste afraden!

Roy
07-12-2021

Dit is echt een bagger bedrijf. In elke vorm van dien. Geloof je me niet? Ga hun services maar gebruiken. Liegen, klantonvriendelijk, ongeorganiseerd, slechte service. Ik laat al vele shops aan mijn zijde liggen als zij zaken doen met Postnl. Zo ver gaat dit. Ook verstuur ik niks meer via postnl.

Het is een beetje een malafide staten bedrijfje. PostNl WEG ERMEE!

David
07-12-2021

Ik zat rustig te eten in de ochtend rond 08:00u en wordt zo grof met de deurbel gedaan en daarna nog grof aan de deur bonzen ja sorry.

Als ik dat bij jullie post bezorgers doen word er al meteen gevochten en wanneer jullie bij mij doen is niks aan de hand. En is niet 1x wel meerdere keren. Als jullie jullie werk niet leuk vinden ga je maar tomaten plukken

04-12-2021

De postbezorging van Postnl in wijken van Breda is bijzonder slecht.

Ik zie in de app welke post bezorgd moet gaan worden, is echter nooit op de aangegeven dat.

Reactie van Postnl: onderbezetting, zieken etc.

Post die helemaal niet meer bezorgd wordt en die spontaan uit de app verdwijnt.

Concrete oplossingen worden niet echt geboden.

Hopelijk staat er nog eens een nieuw postbedrijf op dat wel in staat is post normaal te bezorgen.

Sadi
04-12-2021

Wanneer gaan leidinggevenden van oplichters postnl hun medewerkers cursus dienstverlening /service aanbieden ipv continu achter drukte / covid 19 te schuilen.

Trouwens afspraak nakomen is iets menselijks hoor postnl.

Bijvoorbeeld pakket uiterlijk 3december afleveren gewoon 3december afleveren,en wanneer dat niet lukt consument netjes op de hoogte stellen middels een telefoongesprek ipv schuilen achter drukte!

Just
03-12-2021

Nooit problemen met post.nl gehad.

Vriendelijk, beleefd, pakketten altijd netjes op tijd.

Omgeving Noord Brabant.

Ze zijn veel beter dan DHL, duizendmaal beter