PostNL reviews

14-05-2020

Ongeoorloofd postvernietigen. SCHANDE.

Op 30.04 een brief vanuit zoetermeer naar oostenrijk gezonden. Op de enveloppe staat "no stamps required" binnen 5 dagen krijg ik een kaartje in de bus dat ik 3,64 euro moet betalen voor deze postzending. Na 10 dagen nog geen antwoord ontvangen van de geadresseerde en maar gaan bellen. Blijkt de postzending niet doorgezonden is. Navraag bij postnl.nl : de post naar het buitenland wordt gewoon vernietigd. Hoe haal je in je hoofd postnl.nl.,schande.

Maarten
14-05-2020

Pos.nl bezorgt pakketten niet

Ik had een pakket bij BOL.com besteld aflevering zou plaatsvinden door post.nl. De bezorger heeft echter geen zin om pakketten uit zijn auto te halen en levert deze liever bij een afhaalpunt af. Ik kreeg gewoon een briefje in de bus dat ik niet thuis was, ook al was ik gewoon thuis en deed de bel het. Bij het afhaalpunt heb ik navraag gedaan en daar bleek dat dit al jaren speelt. Bij mij is het drie maal voorgekomen. Bellen met post.nl is totaal zinloos. Ten eerste is er een wachttijd van 27 minuten enlevert het niets op. Ik hoop dat BOL een andere vervoerder gaat gebruiken deze vevoerder is echt heel slecht.

Mohammad
13-05-2020

PostNL niet betrouwbaar

Wij hebben een pakje ( verjaardagscadeau) in november naar Italië gestuurd, mooi aangekomen! Vaak pakjes komen te laat aan: het laatste bestelling: ik wacht sinds 8 dagen op mijn pakje welke op 7 mei moest volgens PostNL app thuisbezorgd worden! Het is nog niet het geval! Klachtenafdeling van PostNL is slecht bereikbaar en waardeloos!

Remco
08-05-2020

Helft van de post ontvangen

Handig die postnl app waarin je kunt zien welke post er morgen of vandaag door de brievenbus gedrukt gaat worden!

Dus ik donderdag avond 7 mei aardig happy want zie 2 aparte brieven waarop ik echt aan het wachten ben, en nog een brief van belastingdienst.

Vandaag 8 mei zoals gewoonlijk aan het werk maar het is brievenbus post en ze staan met foto en al in mijn app op vandaag dus hey wat kan er mis gaan?

Bij thuiskomst direct teleurgesteld, alleen de belastingbrief ligt in de bus natuurlijk.

Bij een pakket met track en trace zou de datum in de app vernieuwen naar morgen is mijn ervaring.

Met de post is dat helaas anders, deze staat nog altijd op vrijdag 8 mei terwijl de bezorger al voor 12 uur smiddags geweest is.

Nu heb je meerdere opties; of de post komt morgen, je post ligt bij iemand anders in de bus, de chauffeur heeft je post verduisterd, bij postnl is je post verduisterd. Er staat geen retour adres op de post.

Een en al onzekerheid. Was hier echt op aan het wachten en de verkoper was al niet zo snel met verzenden ben echt teleurgesteld en laten we hopen dat het er morgen bij zit.

Anders ben ik bang en weg geld en weg post.

Kim
07-05-2020

Afschuwelijk lekker klantje pesten ten tijde van COVID19

PostNL zou onze nationale trots moeten zijn maar wat een BAGGERbedrijf! De klantenservice is echt meer dan ruk. De medewerkers zijn onbeschoft, ongeduldig en totaal niet bereidwillig om de klant te helpen. Nu heeft PostNL een nieuwe stunt bedacht gezellig je pakketten naar een punt brengen wat op 2,1km van het adres is terwijl er een perfect werkend PostNL punt in de super zit op nog geen 400meter. Wanneer je vervolgens contact zoekt via het telefoonnummer en minimaal 14minuten in de wacht hebt gestaan wordt je niet alleen afgesnauwd maar kun je ook fluiten naar een normaal antwoord. Ik vind het echt om te janken hoe slecht dit wordt aangepakt. Er moet een reden zijn waarom men het pakket niet bij het dichtstbijzijnde punt brengt maar aangezien ik geen antwoord krijg ga ik er vanuit dat ik gewoon moedwillig getreiterd word.

Svetla
06-05-2020

Zeer slecht

Zo slécht is deze bedrijf, hebben zie mijn adres verkeerd in het systeem en niemand kan dat veranderen. Ik heb klantenservice gebeld niemand kon mij helpen.

Adress bij afzender klopt wel, maar iedere keer pakketjes worden teruggestuurd vanwege niet juiste adress in sustem van post nl. Excuses "mevrouw het toevoeging is door onze sistem uitgevallen maar wik kunnen dan niet versnderen"

Wat voor bedrijf geeft zo een anwoord.

Werner
06-05-2020

Slechtste klanten (service): afspraken niet nakomen en dan vaag doen!

Verzending richting België.

Deze moest uiterlijk binnen 3 dagen daar zijn. Op overeenkomst staat tussen 1-2 dagen. Voor de zekerheid een extra doos geregeld en aangetekend laten versturen.

Driemaal gevraagd of het dan zeker gaat lukken.

Ja meneer. Ik betaal 20 euro en dan regelen wij de rest.

Nu 1 week later nog steeds niet aangekomen op plaats van bestelling.

Tussentijds hadden we al 3 keer gebeld (om zelf doosje op te halen en dan zelf naar België te brengen) maar ipv verantwoordelijkheid te nemen krijgen we nu veels te laat de opmerking. Ja het is druk en we kunnen nu niks meer voor jullie betekenen.

Zeg dit dan AUB op het moment van het contract aangaan.

Meneer, wij kunnen niks binnen de gestelde termijn leveren ipv dit achteraf te doen waar ik er helemaal niks meer aan heb.

Daarnaast geven we aan dat we veel geld zijn kwijtgeraakt maar dan zijn de mensen aan de telefoon duidelijk opgeleid om vaag te doen en sowieso geen verantwoording te nemen.

Dit is POST.NL in een notendop. Onbetrouwbare partij die geen verantwoording neemt! Klanten en service staan hier duidelijk op een lage plaats!

Domagoj
25-04-2020

"Hebt u moment geduld a.u.b.? U wordt zo spoedig mogelijk geholpen."

.moest ik voor meer dan 20 min. aanhoren en tussendoor bloedsuikerverhoogende muziek. Er lijkt een test van je uithoudingsvermogen! Daarvoor 15 min. zoeken op website hoe ik überhaupt klantenservice kan bereiken. Vervolgens een reeks van de gegevens af moeten staan (op bloedgroep, pincode en onderbroek maat na). PostNL, jullie verzorgers zijn prima mensen, hardwerkend, vriendelijk. Maar jullie klantenservice is verschrikkelijk!

Stefan
24-04-2020

Bonsai boom vertraagd

Dit word een retourtje

en dan gaat ie helemaal dood .

Kristof
17-04-2020

Nooit meer.

Dit is de meest amateuristische bende binnen de koerierdiensten! Track en trace klopt langs geen kanten. Pakje binnen de twee uur geleverd, pakje bezorgt,. ze geven maar wat door, niets klopt. Klantendienst via whatsapp opnieuw zelfde geknoei. Geen info. sturen je met een kluitje in het riet. Dat het druk is daar kan ik inkomen, maar dit heeft niets te maken met de desinformatie van jullie track en trace systeem. We zijn nog steeds wachtende op ons pakje uit het 'verre' Nederland. Koeriers doen wat ze kunnen fout ligt bij het management.

Anne
09-04-2020

Snel en duidelijk

Kon heel gemakkelijk en snel mijn pakketje wat ik verstuurde volgen en kwam ook op tijd aan ondanks de Corona crisis dus ben heel tevreden

Herna
07-04-2020

Klantenservice? Niet nodig, je zit toch wel aan ons vast :p

Vriendelijke bezorgers en het gaat bijna altijd goed, maar aan klantenservice doet Postnl niet. Je mag eerst een kwartier allerlei irrelevantie informatie over jezelf geven aan een oliedomme chatbot en als je die dan uiteindelijk tot wanhoop hebt gedreven krijg je vier contactopties, maar géén mailadres.

Cursus "Hoe maak ik van een niet helemaal tevreden klant een helemaal ontevreden klant" voor beginners.

Dankjewel Postnl!

07-04-2020

PostNL Extra@Home: Hartstikke bedankt!

Onze loungeset is vanochtend gebracht. De mannen van PostNL Extra@Home kwamen aan de voordeur, maar hebben hem op mijn verzoek op de steekwagen achterom gereden en in de tuin geplaatst.

Hicham en collega hartstikke bedankt daarvoor!

Fer
01-04-2020

Postnl neemt de klant niet serieus, zeer slechte service.

Postnl neemt de klant niet serieus. Afhaalbericht voor een pakketje 8 dagen te laat ontvangen, hierdoor is het pakket door het afhaalpunt retour postnl gestuurd. Na telefonisch contact een excuus, maar men kan niets meer doen, pakket gaat retour afzender.

Een zeer slechte service van een monopolist in deze markt.

Starre opstelling en zeker niet service gericht.

Cam
31-03-2020

LIst en bedrog!

Firma list en Bedrog!

Ferry
23-03-2020

Smerige afzetters!

Als iets met een andere verzender wordt verzonden krijg je meteen de optie van afhaalpunt. METEEN. PostNL lukt het om die optie 2 keer niet aan te bieden waardoor je DRIE dagen moet wachten tot het naar een ophaal punt gaat. En ondanks dat ik gewoon thuis ben durven ze 2 keer te claimen dat ik er niet was.

PostNL wil gewoon dat je voor 1,95 kiest voor avondlevering. 1,95 bovenop de al belachelijk hoge tarieven.

Wat een smerig stelletje AFZETTERS!

Adriana
20-03-2020

PostNL laat klant gewoon in de kou staan na schade

Een pakket met dure inhoud verstuurd, dus gezorgd voor goede verpakking (luchtpakketjes, bubbelplastic en piepschuim om de klappen van transport ruim op te kunnen vangen zodat de inhoud onbeschadigd zou blijven) en het pakketje verzekerd verzonden. Daar wilden zowel ik als de afzender graag voor betalen voor het geval er iets fout zou gaan. Bij het afgeefpunt nog gevraagd of de medewerkster dacht dat het zo wel goed zou aankomen of dat we het pakketje beter anders konden inpakken en nog beter konden beschermen, maar de medewerkster van het afgeefpunt vond het er prima uitzien en zei dat dat niet nodig was. Haar woorden waren “die verpakking is prima, daar kan toch niets meer mee foutgaan?” Ik heb gevraagd of ze er een sticker op wilde doen om aan te geven dat het breekbaar was, ze zei dat ze dat zou doen maar heeft dit blijkbaar uiteindelijk niet gedaan.

Mijn pakketje is weken zoek geweest. Track & Trace bleef staan op “pakket ontvangen door PostNL”, maar pakket ging nergens heen. Meerdere malen contact opgenomen met PostNL en ik moest maar wachten want het zou wel weer ergens boven water komen en anders konden ze na veertien dagen een onderzoek starten. Dat er ondertussen iets heel erg fout aan het gaan was leek mij wel duidelijk, maar leek PostNL niet zoveel uit te maken. Na weken kwam het pakketje uiteindelijk toch bij de ontvanger aan. De doos was vies, vermoedelijk op de grond gevallen en met veel geweld behandeld. De doos was stuk en de inhoud was ook stuk. Om ondanks alle bescherming dit soort schade aan de inhoud aan te richten moet er door de vervoerders echt met grof geweld mee zijn omgesprongen. Ons vermoeden is dat het ergens achter is gevallen, is kwijtgeraakt en dat er gewoon letterlijk overheen gelopen moet zijn. Wij kunnen ons absoluut niet voorstellen hoe je anders dit soort schade kan aanrichten aan iets dat op deze manier verpakt was.

Klacht ingediend bij PostNL, na duidelijke uitleg over wat er fout is gegaan blijft PostNL het gooien op “het pakketje was niet goed genoeg verpakt”. Dit is natuurlijk onzin. Wij gaan niet een pakket van 1000 euro versturen in een slechte verpakking waarvan we weten dat we het risico lopen dat de inhoud in honderd stukken arriveert. PostNL blijft ons vertellen dat de klant de verantwoordelijkheid heeft om het pakket van degelijke verpakking te voorzien, terwijl wij dit ook gewoon gedaan hebben. In de mail die wij terugkregen van PostNL stond dat pakketjes voldoende stevig verpakt moeten zijn om hun vervoersproces te kunnen doorstaan. Ons pakketje ziet eruit alsof er op gestampt is. Is dit ook onderdeel van het vervoersproces? Ik denk niet dat welke verpakking dan ook daartegen bestand was geweest. Wij krijgen sterk het gevoel dat PostNL best weet dat ze (veel) fouten hebben gemaakt bij de verzending van ons pakketje, maar dat ze geen zin hebben om de reparatiekosten van ongeveer 400 euro te betalen, terwijl ons pakketje hier juist voor verzekerd was.

Wij hebben niet zoveel zin in gedoe, dus aangegeven bij PostNL ons verlies te nemen als ze de dertig euro voor het verzekerd verzenden terugbetalen. Dit is immers een dienst waarvoor wij PostNL betaald hebben en die ze onterecht niet aan ons willen leveren. Helaas doet PostNL hierover ook nog steeds erg moeilijk en blijft met de vinger naar ons als klant wijzen. Wij kiezen in het vervolg voor een andere verzender, want het stelt ons enorm teleur dat we op deze manier behandeld worden bij PostNL. Als wij ons pakketje daadwerkelijk niet stevig genoeg in hadden gepakt, hadden we die verantwoordelijkheid ook wel genomen en geaccepteerd dat de fout bij ons lag. Het is echter zo ontzettend duidelijk dat de schade is ontstaan door toedoen van ofwel PostNL, ofwel een van de vervoerspartners, dat we dit echt onacceptabel vinden. Zeer teleurgesteld in PostNL, verzekerd verzenden stelt dus absoluut niets voor. Als ze er onderuit kunnen komen, zullen ze dit ook zeker proberen door schuld bij de klant te leggen.

Cino
20-03-2020

Pakket uit VS tot 2x kwijt

Zeer slechte service

Zeer slechte service. Onacceptabel gedrag van klachtencemtrum.

Groot pakket uit de VS, komt bij de douane terecht. Gegevens waarom wordt gevraagd wordt keurig netjes ingevuld. Vervolgens krijg je bericht dat pakket op dag x zal worden bezorgd. Hele dag wachten en helemaal niks. Vervolgens krijg je bericht dat het de volgende dag zal worden bezorgd, weer hele dag wachten en NIKS. Dit gaat de hele week zo door. Uiteindelijk telefonisch contact waarbij de medewerkster heel ongïnteresseerd kan zeggen dat pakket weer retour is naar de VS en dat zij NIKS kan doen. Ze kon ook niet vertellen wat er is gebeurd, of wat de reden was en waarom ik niet geïnformeerd word, maar dat ik zelf overal achteraan kan gaan.

Dit wist zij ook niet. Wat ze wel weet is dat ze bij postnl niks doen en niks weten.

Advies van postnl was om pakket opnieuw te laten opsturen. Zo gedaan.

En nu komt het ergste:

Voor de 2e keer Verzonden uit de VS en raad eens?

Pakket weer kwijt en weer bovengenoemd verhaal opnieuw moeten doorlopen en nu weer teruggestuurd naar de VS.

Naar zeggen dat postnl geen bericht heeft gestuurd naar een afdeling? Wat een onzin en wat een luie incapabele helpdesk ze hebben bij postnl. Ze zijn goed in "NIKS KUNNEN" en "FOUTEN MAKEN". Kost de klant bakken vol geld.

Ditte
19-03-2020

PostNL Extra@Home

Ik heb zo'n 10 leveringen gehad met PostNL Extra@Home. Zonder uitzondering ben ik met alle leveringen belachelijk klantonvriendelijk behandeld. De enige motivatie van medewerkers van de Extra@Home service is om zo min mogelijk te tillen. Ze doen er daadwerkelijk alles aan om dit te voorkomen. Terwijl juist Extra@Home voor zwaardere en grote (meubel) pakketten is. Zonder uitzondering zijn alle bezorgers enorm schofterig. Ze hebben mij meerdere keren in de kou laten staan. Bijvoorbeeld door een bank van 94 kilo op de stoep te leveren en ik moest zelf maar zien hoe ik deze naar de tweede verdieping kreeg. Ook zijn ze tijdens een retourzending gewoon zonder pardon weggereden waardoor er een meubel in de regen op de stoep kwam te staan dat niet meer naar boven kon. Dit moest op de stoep moest blijven staan tot de volgende mogelijkheid om weer een afspraak in te plannen. Echt een schandalig bedrijf! Met 'normale' pakketjes bezorgers van PostNL heb ik nooit problemen en met Extra@Home letterlijk 100% van de tijd. Ik hoop dat je als klant van een webshop snel een alternatief kunt kiezen voor Extra@Home.

David
18-03-2020

Geld kwijt

Gewoon nooit iets geleverd . je geeft hun spullen en geld en zei je een dikke middelvinger!