PostNL reviews

03-09-2020

Klacht over postnl app

Niet bereikbaar, mijn app werkt niet meer en er is geen oplossing mogelijk.

Harry
01-09-2020

Afzetters

Een geboortekaart aan nichtje in Duitsland verzonden, per abuis 1 postzegel (€ 0,91) geplakt, dit moest blijkbaar zijn € 1,50. Nu een "boete" gehad van € 3,64! Schandalig gewoon, triest hoor. Dit had ook anders gekund, probeer eens wat menselijker te zijn dat kan geen kwaad.

Aukje
31-08-2020

Bezorging

Mijn klachten over PostNL:

Enige tijd geleden,bij aflevering van mijn pakket van Hunkemöller, was deze geopend en wenste de bezorger mij “veel plezier” ermee.Zeer ongepaste opmerking!

24 augustus Mediabox bij Ziggo besteld. Vandaag de 31e nog niets ontvangen van postnl.

Blijkt dat het pakket de 26e! al bezorgd is bij mijn buren,die ik niet ken en geen contact mee heb!

Ik was echter de hele dag thuis!

Geen briefje ontvangen dat pakket bezorgd was bij de buren.

En heb dus nog steeds geen nieuwe mediabox.

Jo
29-08-2020

Bericht gekregen met de tijdstip dat mijn pakket tussen 12.15-14.15 uur bezorgd Zou worden. Het gaat om een eetstoel. Hele dag ervoor thuis gebleven. Prompt om 14.00 heb ik mijn bericht weer gecontroleerd. In een keer stond dat de bezorger langs was geweest maar niemand was thuis. Terwijl ik hele dag thuis ben. Niet lang daarna bel ik post. Nl , gezegd dat dit niet de eerste keer is. Vervolgens kreeg ik standaard verhaal te horen #excuus ; klacht wordt doorgegeven aan de bezorger etc etc . Op het moment dat ik zei dat ik dit soort verhalen zat ben en dat ik via de service om ( na het gesprek, via zo automatisch bericht, mijn bevinding zal gaan doorgeven werd het gesprek zgn verbroken. Post nl is voor mij een malafide organisatie . Geeft mij maar liever Dhl

Yorick
26-08-2020

"We kunnen er niks aan doen dat je pakket op het verkeerde adres is gelever

Letterlijk een quote van mijn gesprek met klantenservice. Ik had een Aangetekend pakket buiten de Europese unie (VS) gestuurd voor de verjaardag van mijn moeder. Vervolgens leveren ze het op een totaal andere postcode en durven ze te claimen dat ze er niks aan kunnen doen. Ik kan een brief schrijven die een kleine kans heeft om binnnen 35! werkdagen te worden afgehandeld (geen wonder dat jullie het zo druk hebben als je zoiets simpels kunt verpesten.)

Abigere
26-08-2020

Track en Trace is onbetrouwbaar

Op 23 augustus een jas besteld. Volgens de webshop is de zending dezelfde dag aangeboden aan PostNL. Volgens de Track & Trace is het pakket, inderdaad, op 23 augustus ontvangen door PostNL. Maar dan begint het. Elke dag wordt het pakket gesorteerd en elke dag is de bezorger met het pakket onderweg. Op 25 augustus is het pakket om 19:03 bezorgd. Om 20:53 is het pakket gesorteerd en wordt het morgen bezorgd. Ben benieuwd hoe een pakket dat reeds bezorgd is opnieuw gesorteerd wordt.

25-08-2020

Verzend met een ander transportbedrijf

Hoeveel tijd heeft u? Ik kan me aansluiten bij de rest want ook ik heb WEER klachten! Ze verschuilen zich achter corona .Elke keer als ik bij de track.kijk zou het worden bezorgt .elke dag veranderen ze het weer inmiddels nog geen idee wanneer het pakket komt als het nog komt of achterover gedrukt is.Maar dan ga ik rechtsbijstand er achter zetten en laat het tot op de bodem uitzoeken

Sandy
21-08-2020

Klachten sinds februari

Sind februari al problemen met PostNL. Contact via twitter, site gehad en nu inmiddels via facebook messenger want via mail kan ik geen bestanden versturen? Heel apart voor zo'n "professioneel" bedrijf. Ik word door hun van het kastje naar de muur gestuurd. Door een fout van hun is er bij een ophaalpunt 1 van de 2 pakketjes niet meegegeven, waardoor het teruggestuurd is naar land waar het vandaan komt. Dit stond ook niet op het niet thuis kaartje vermeld dat het om 2 pakketten ging. Nu wil ik dat postNl voor de verzendkosten gaat opdraaien omdat het hun fout is geweest. Maar wederom word ik van kastje naar de muur verwezen. Het is namelijk GEEN fout van e afzender, maar van PostNL. Totaal niet blij met de problemen die ik met ze heb sinds februari. Post die wel in de app staat, maar nooit aankomt etc. Klachten behandelen ze niet zoals het hoort. 2 keer bellen, dan mail? Na 1 keer bellen geven ze het al op, terwijl ik duidelijk aangegeven heb pas na een bepaalde tijd bereikbaar te zijn.

Dus je snapt wel dat ik niet tevreden ben.

Cil
20-08-2020

Pakket voor de derde keer voor de deur gelegd

Word hier niet goed van. Derde keer binnen 1,5 maand dat mijn pakket voor de deur ligt.

Elke
20-08-2020

Zou willen dat alles zoals PostNL pakketbezorging ging!

Brievenbuspost dat gaat nog niet zo lekker bij PostNL. In mijn app krijg ik de melding dat er post komt, maar dan komt het soms pas 2 dagen later. Naar horen van kan het zijn dat de bezorger het gewoon laat liggen tot deze genoeg heeft om rond te brengen pffff, niet handig.

Maar de pakketdienst! Zo fijn! Altijd rond de klok van 10 uur staan ze netjes aan de deur. Ze weten dat ze gewoon achterom mogen lopen bij ons. Zetten dan nu ivm corona het pakketje netjes neer, even een kort praatje en soms gewoon even een hallo! Helemaal perfect.

Dank je wel voor de super fijne service iedere keer weer. (Iedere week kan ik er wel van maken hihi)

Ilona
17-08-2020

Pakket verzonden naar America. Daar verkeerd bezorgd.

Pakket verzonden naar America. Daar verkeerd bezorgd. Reactie PostNL: Jammer joh, bedankt voor de €29,30. Ze WILLEN geen onderzoek starten. Weg pakket, weg betaalde verzendkosten. Geen hulp, niks.

S. Mitrovic
15-08-2020

Waardeloos hoe men de klant te woordstaat

15-08-2020

Waardeloos hoe men de klant te woordstaat, verschillende medewerkers verschillende verhalen maar geen oplossing.

Niet aankunnen geven waar de aangetekende documenten zijn, en hoe deze zijn verstuurd naar het land van bestemming.

Wij hebben betaald voor een dienst die door post NL word geleverd, in onze geval aangetekende documenten veilig binnen 9 tot 15 werkdagen leveren in Indonesië.

Tot op heden weet post NL niet waar de documenten zijn en hoe deze zijn verzonden, per vliegtuig ( dat had gemoeten ) of per boot.

Enige antwoord dat post NL kan geven is dat men er 25 a 29 werkdagen over mag doen om de post te bezorgen, en als dat niet het geval is dat men dan gaat kijken hoe en wat.

Post NL ik kan u meden delen dat dit de laatste keer is dat wij privé en zakelijk gebruikmaken van u diensten.

Met vriendelijke groet,

S. Mitrovic

Eddy
13-08-2020

PostNL is een bermuda driehoek

Onlangs een hebbedingetje gekocht via marktplaats. Ik de verkoper betaalt en de volgende dag is hij op de post gegaan(dit was vrijdag 7 Augustus). Zaterdag niks in de brievenbus dus ik dacht nou waarschijnlijk vertraging maar dinsdag weer niks in de brievenbus. Ik vroeg op dit moment af of ik niet simpelweg opgelicht was door de koper en na wat rondvissen kwam ik er achter dat de betreffende koper inderdaad netjes het pakketje in de brievenbus had gedaan dus hij is verdachte af. De man en ik hadden postNL gebeld en die adviseerde ons nog even geduld te hebben. Woensdag gaat voorbij en het is inmiddels donderdag en nogsteeds geen envelop binnen want het past namelijk door de brievenbus. Ik had al 2 keer postnl gebeld in de afgelopen week om eens te melden dat mijn item niet is aangekomen maar dat de afzender hem wel op de post gedaan had. Dus ik bel die lui krijg ik een mevrouw met een zwaar Fries accent aan de lijn ''Hallo meneer U belt zeker weer voor dat vermiste envelopje?'' dus ik geef,helemaal stomgeslagen door de toon van mevrouw,antwoord: ''ja mevrouw dat klopt.'' krijg ik meteen een riedeltje waarmee mevrouw mij simpelweg mee wilt weghebben. De koper heeft inmiddels het envelopje als vermist opgegeven en nu maar kijken of die knakkers van Post NL er ook daadwerkelijk iets mee gaan doen.

Maar beste lezers daar stopt het niet bij allemaal!

Oh nee dit is zeker niet de eerste keer dat ik zo'n grapje meemaak met deze knullige organisatie want dit is zeker al de,geloof het of niet, 8e keer!

Er zijn vaker dingen die ik opstuurde of opgestuurd heb gekregen simpelweg verdwenen en nooit meer aangekomen. Ik dacht in de eerste instantie dat ik envelopjes niet goed had dichtgeplakt en dat wellicht het object eruit was gevallen. ah fijn,dacht ik dan maar helemaal vol plakken met plakband maar nee hoor. Zelfs al doe je dat raakt het nog steeds kwijt op een of andere manier! Ik vraag mijnzelf af of het sorteercentra niet een mini bermuda driehoek is waar al onze zooi kwijtraakt en nooit meer gevonden wordt.

Paar maanden geleden had ik een zelf geschreven brief naar iemand gestuurd met een muntje die ik nog over had gehouden van mijn vakantie naar de VS. Het kaartje kwam aan maar het muntje was nergens te bekennen. De geadresseerde heeft het hele huis afgezocht omdat we eerst dachten dat het muntje wellicht uit de envelop was gevallen tijdens het openmaken maar dat bleek niet de zaak.

Dan zegt U waarschijnlijk ''maar de bezorgers zijn toch vriendelijk?'' Helaas niet in mijn geval.

De postbode is nog sneller dan het licht en als je binnen 1 seconde niet de deur opentrekt vliegt hij/zij er weer vandoor. Een ervaring die mij altijd zal bij blijven is dat ik ooit een aankoop had gedaan en op de track and trace zag ik vervolgens staan dat het pakketje afgeleverd was terwijl ik niks ontvangen had en de hele dag thuis was. Ik dacht bij m'n zelf lekker dan weer een pakketje kwijt.maar na een week of 4 viel mij op dat er ergens in onze dikke struiken een object lag. Na het eruit gevist te hebben was dat mijn pakketje die ik al die tijd zocht. Helaas was de doos compleet weggerot net als de inhoud door het slechte weer. Blijkbaar had de bezorger er geen zin in en heeft zonder een briefje in de bus te doen het doosje zo de struiken ingegooid.

Soms kan het ook wel positief af lopen. In mijn geval verwachtte ik een envelopje maar die kwam maar niet aan (zoals wat ik nu nogmaals ervaar) en na 4 maanden lag het ineens bij mij op de deurmat.

De service die Post NL verleent is echt tien keer niks. Je word van het kastje naar de muur gestuurd door die gasten en als het echt blijkt dat het hun fout is halen hun de schouders op en zeggen ze tja.jammer dan. En dan hebben wij niet eens gepraat over dat sommige mensen hun kwijtgeraakte product terugvinden op marktplaats! Absurd toch?! Wat voor figuren nemen ze aan daar? Alibaba en de 7 rovers? Mensen krijgen soms dingen aan huis die gewoon opengemaakt zijn waar de halve inhoud van weg is en dan doet post NL alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat hun werknemers gewoon pakketjes leeghalen. ''Ja kunnen we weinig aan doen meneer'' krijg je dan als antwoord van die sufgerukte mensen die op die callcentra werken en ze zijn zelfs te beroerd om dan een onderzoek te starten.

Voor een bedrijf wat verantwoordelijk is voor het rond brengen van onze eigendommen zou je verwachten dat ze normaal omgaan met je spullen maar dat blijkt totaal niet zo. Je spullen kwijt of gejat en de mensen weten allemaal van niks.

Sandra
11-08-2020

Telefonisch contact zeer slecht!

Pakketje zou bezorgd zijn. Maar niet gekomen. Eerst gechat. Daarna gebeld. 10 minuten in de wacht. Toen iemand aan de lijn. Vervolgens wordt de verbinding verbroken. Heel slecht! Blijkt het pakketje bij de buren bezorgd te zijn. Niet even een briefje door de brievenbus. Mieten we de hele buurt door om te vragen wie het pakketje heeft. Post.nl zeer slecht!

Znbxb
11-08-2020

SCHANDALIG

Na een hele dag thuis te zitten wachten op PostNL heb ik helaas weer mijn pakket niet ontvangen. PostNL stuurt me een mail dat het pakketje is ontvangen en bezorgd, en let op, ondertekend. nou niet door mij. Dit is al de zoveelste keer. Of je ontvangt een bericht met 'u was niet thuis', terwijl je thuis bent, of je krijgt je pakket niet en dit wordt afgegeven als bezorgd en ondertekend. Kansloos bedrijf vol oplichters.

07-08-2020

Slechte klantenservice

Pakje van Ecomarkt zou bij ons thuis bezorgd zijn, ondanks dat we niet thuis waren omdat het bezorgmoment steeds veranderde. Ook geen briefje in de bus waar wel bezorg en ook geen van de buren heeft het ontvangen. Ook niet aanwezig bij het Postnl punt bij AH.

Lange telefonische wachttijden bij de klantenservice, soms met blaffende hond op de achtergrond. Van het kastje naar de muur gestturd en ondanks dat de site van Ecomarkt uit de lucht is en zij niet antwoorden op mijn mail, start Postnl geen onderzoek.

Hun advies: Laat het voortaan maar aangetekend versturen. Tsja.webwinkels geven die keuze niet.

Msf
30-07-2020

Post.nl is een schande bedrijf

Post.nl is een schande voor de mensen, v.a. vandaag ik schaam me dood als ik busje of een medewerker van post.nl ziet.

Vorige week heb een iets besteld uit Amazon.nl en mooi op tijd hebben ze verzonden maar de probleem is hier in het Nederland begonnen bij post.nl want ik kreeg een bevestigingsmail van Amazon.nl dat het pakket is afgeleverd is, toen ik dit las dat het pakketje afgeleverd is heb ik via track&trace mijn pakketje gevolgd en inderdaad staat dat mijn pakketje is afgeleverd bij de buren nr.29 maar ik heb geen buren die op nr.29 wonen nog anders deze nr. bestaat helemaal niet want ik woon op nr.33 en naast mij heb ik buurman nr.31 verder geen woningen meer wel naar hogere nr's. Ik heb contact opgenomen met de klantenservice van Amazon.nl en ze geeft aan dat het pakketje afgeleverd is bij de buren nr.29 ik heb het uitgelegd dat nr.29 niet bestaat dit vond zij heel vreemd wat post.nl gedaan heeft en ze gaan actie ondernemen tot 3 augustus hebben ze mij de tijd gegeven. Hierna heb ik ook contact opgenomen met de klantenservice van post.nl en probleem uitgelegd en deze dame ook vond ook heel vreemd en zij gaf aan door zulke chauffeurs die zijn werk niet goed uitvoer post.nl krijgt slechte naam toen heeft ze mij aangegeven dat zij hierachter aan gaan en zij heeft aangegeven dat mijn pakketje in de zelfde avond nog bezorgd gaan worden zo niet hooguit volgende dag nou nu ben ik 2 dagen verder toch niets uitgekomen van die mooie gesprek, het gesprek was zo belovend toen dacht ik oké die chauffeur krijgt nu grote probleem, nu 2 dagen later als ik aan die gesprek denk lach ik. Eerst dacht ik dat alleen sommige bezorgers van post.nl een schande voor de bedrijf was maar nu weet ik ook dat klantenservice is ook een schande voor de naam van post.nl ik vraag me af hoe eigenaar van post.nl al met deze schande leeft, schaamt hij nooit of heeft hij geen menselijke gevoelens meer of zo! wat een drama zeg.

23-07-2020

Dramatisch

Verschikkelijk slecht. Mijn pakketje wordt door de postbezorger over de schutting gegooid. Letterlijk gegooid. Door de camera's bij huis hebben we dit dus ook op beeld staan. Voor dat we het pakketje vonden waren we 4dagen verder dit omdat we op vakantie waren. In de tijd heeft het dus ook geregent en is ons pakketje (Electronica) dus ook gewoon vernield. Dit aangegeven via Facebook helpdesk maar omdat het geen verzekerd pakketje is is het dan ook ons eigen risico. Met andere woorden de bezorger kan dus van alles doen zonder consequenties. Praten over een vergoeding is dan ook niet aan de orde. Wat een verschikkelijk bedrijf. Dient een keiharde aanpak te krijgen.

23-07-2020

Nergens voor aansprakelijk, alles raakt zoek

Het is echt een zooitje bij PostNL. Buiten het feit om dat ik professioneel veel problemen ervaar, zijn ze nu ook twee van mijn twee buitenlandse zendingen kwijt. En antwoorden hebben ze niet, en mijn geld ben ik kwijt. Want zich verantwoorden hoeven ze ook niet. Mooie handel!

Nele
22-07-2020

Als ik kon, gaf ik een 0!

Als ik kon, gaf ik ze een 0!

Ze komen niet in het beloofde tijdslot, een pakje waar handtekening + identificatie voor nodig was is ook gewoon achtergelaten. De koerier tekent zelf het pakketje af in mijn naam (schriftvervalsing!). En gooit het vervolgens gewoon over een tuinpoort van 2 meter hoog op de stenen! Al een geluk dat het breekbare in het pakje het overleefd heeft. Dan neem je contact op met de klantendienst, vragen ze eerst al je contactgegevens en krijg je de volgende reactie 'Beste Nele bedankt voor het sturen van je gegevens. Ik heb een melding neergelegd van dat je pakket over de poort is gegooid bij de leidinggevende van de pakketbezorger, zodat dit besproken gaat worden. Je zult hier niets van vernemen, maar je mag er vanuit gaan dat dit in de toekomst niet zal hervallen. Vriendelijke groeten, Maartje'. Waarom moeten ze dan al mijn gegevens hebben? Die ze trouwens normaal al gehad hebben toen ik doorgaf om welke levering het ging. Ik vertrouw helemaal niet dat hier ook maar iets aan gedaan zal worden!