PostNL reviews

24-03-2021

Pakket weg en post weg

Afgelopen weken raakt er bij post.nl heel veel “kwijt”.

Het begon met een pakket met een waarde van 360 euro. Gewoon zoek geraakt en doordat hij standaard was verzonden met track and trace kreeg ik geen compensatie.

Hierna kwam er meer briefpost niet aan dan wel.

Dus of mijn adres nu word geboycot oid weet ik niet maar het is bijna bizar.

Robbin
24-03-2021

Thuis maar niet afgeleverd

Waardelood bedrijf. Was gewoon thuis, maar krijg een melding dat ze het niet af hebben kunnen leveren. Niet eens aangebeld.

Scarlett
22-03-2021

Pakket onbeheerd en compleet vernield achter gelaten

POSTNL heeft een aangetekend pakket compleet onbeheerd achtergelaten bij de ontvanger waardoor het pakket vernield en open aangetroffen werd bij de ontvanger.

POSTNL helpt niet met een claim voordat de ontvanger een schadeclaim op laat maken,

hierdoor ben je dus altijd afhankelijk van de andere partij ondanks dat POSTNL vreselijk werd verricht.

mijn vertrouwen bij POSTNL is hiermee volledig verdwenen.

21-03-2021

Legt pakketjes onbeheerd voor de deur

Ondanks diverse keren klagen blijft Postnl pakketjes zonder waarschuwing voor mijn deur leggen. Kan zo worden gestolen, maar is natuurlijk ook geen fijn idee als je een paar dagen niet thuis bent. Alle andere pakketbezorgers bellen altijd even aan. Ik probeer zo min mogelijk bij webwinkels te bestellen die Postnl gebruiken, maar ja . dat is helaas niet altijd makkelijk en mogelijk. Geef nu wel, als de bezorging weer mis gaat, steevast ook een 1-ster beoordeling aan de webwinkel. Die is immers uiteindelijk ook verantwoordelijk voor de bezorging en kiest dan blijkbaar voor Postnl. Misschien dat dat op de langere termijn kan helpen als meer mensen dat doen die problemen ondervinden met Postnl (het bedrijf waar jaarlijks de meeste klachten over binnenkomen).

20-03-2021

POSTBUSHOUDER

Ik kan als Postbushouder niet mijn nieuwe e-mailadres doorgeven om de door PostNL aangeboden 'service' van 'Uw heeft Post' te kunnen ontvangen op mijn , uiteraard nieuwe e-mailadres.

Glenn
18-03-2021

Post met te weinig postzegels

Er is post naar me gestuurd met te weinig postzegels. Hierdoor is mij gevraagd om zelf een betaling te doen om mijn post te ontvangen. Dit heb ik gedaan. Vervolgens ontvang ik de post nog steeds niet. Nu inmiddels al een maand bezig om mijn brief (waarvoor ik nota bene zelf betaald heb) te ontvangen. Kom er nu achter dat de brief vermoedelijk is verdwenen.

Je kunt PostNL niet bereiken telefonisch, wordt automatisch uitgeschakeld. Per chat is de klantenservice waardeloos.

16-03-2021

Adres juist, maar volle maand later nog steeds niet bezorgd

Simpele verjaardagskaart gaat Tante Pos zwaar boven de (wegbezuinigde) pet. Vanuit het verre Hasselt (36 km. over de grens in Belgisch Limburg), kwam deze kaart voor mijn jarige zoon uit Tilburg voor de tweede maal onbesteld retour. Reden: "insufficient address". Nochthans klopt het adres op de enveloppe volledig. Met de frankering is ook niets mis. Maar voor het totaal kapot bezuinigde Post.NL blijkt dit toch een totaal onmogelijke taak.

Jan Moes

Hasselt (België)

Daniel

Pakket geweigerd

Gisteren zou een pakket geleverd worden vanuit het buitenland, daar ben ik ook voor thuisgebleven, tussen het tijdstip dat het geleverd zou worden kreeg ik ineens de melding, pakket geweigerd door geadresseerde. Ik heb helemaal niks geweigerd en er heeft ook niemand aangebeld.

Doordat het de status geweigerd heeft word het pakket retour gestuurd naar de afzender, daar viel niks meer aan te doen.

Contact opgenomen met de afzender om te kijken of het shipping label klopt, dit klopt gewoon, vreemd dat het dan uit het niets door iemand dan ik anders geweigerd zou worden.

Nu moet het pakket dus de hele wereld over en vervolgens weer terug, beetje zonde allemaal.

Snap niet dat als je er een melding van maakt dat ze het alsnog kunnen leveren wat er ook is misgegaan.

Waardeloos.

Noneofyourbuisiness
16-03-2021

Verkeerd adres wijzigen naar postnl locatie

Per ongeluk via bol.com besteld op mijn oude adres. Via track&trace lijk ik er niks aan te kunnen wijzigen, behalve het bezorgtijdstip. Dan maar even bellen. Na 45 minuten iemand aan de lijn die me weet te vertellen dat ik alleen kan wijzigen naar een postnl locatie tussen het moment dat het pakket op het lokale sorteerstation aankomt en voordat het bij de bezorger in de bus gaat, waarschijnlijk op een of ander onmenselijk tijdstip in de nacht. Zul je zien dat het niet lukt en ik aan ophalen meer bezine kwijt ga zijn dan de waarde van het pakket. Hallo, we leven in 2021 hoor. Is het nou echt zo technisch uitdagend om te zorgen dat zoiets te wijzigen is op elk willekeurig moment voor de daadwerkelijke bezorging?

Ciska
13-03-2021

Wat moeten wij klantvriendelijk zijn ??

Nou echt. Pakketje stond voor zaterdag op en het was een getekend pakket dit pakket is niet met de bezorger mee gekomen dus beslist postnl maar zelf dat je maandag ook maar thuis moet zijn want dan komt hun beter uit. Probeer je ze te benaderen sta je bij de online service gewoon DRIE Kwatier te wachten en nog niks. Probeer je ze te benaderen via Facebook, kijken ze pas wanneer je zegt heb het zelf al opgelost want jullie doen het niet. Gewoon lezen niet reageren. Dan ga je via die online service een klacht indienen en dan zijn ze wel in 1 keer binnen 5 minuten beschikbaar. Ongelooflijk voor dit bedrijf heb ik echt geen goed over.

10-03-2021

Post niet bezorgt

Bellen naar 088 nummer heeft geen zin nemen niet op in haarlem klopt het tel nummer niet krijg je een handelaar in caravans aan de lijn.waardeloos

Julie
10-03-2021

Onprofessionele bezorgers

De track en trace informatie klopt niet. 2 dagen hele dag thuis zitten wachten op een bezorger die dan doorgeeft dat ik niet thuis was. klantenservice helpt niet. Pakket zou naar een afhaalpunt gaan en is een week later nog niet beschikbaar.

Carin
09-03-2021

Waardeloos bedrijf

Afgelopen donderdag besteld bij BOL, het zou de volgende dag geleverd worden door PostNl En inderdaad in de mail een gericht dat het om 14 uur in de brievenbus was gedaan, een groot pakket dus was wel vreemd. Ik ga kijken, er zit helemaal niks in de brievenbus. Gebeld met BOL, zij vertelden dat postnl vaak s morgens in 1 x alles als afgegeven zetten en dan gaan leveren. Nou mooi niet, zaterdag en zondag ook niet, weer contact met BOL gehad, zij hebben er een.klacht van gemaakt bij postnl. Maandagmiddag staat in eens een buurvrouw voor de deur zij woont wat verderop in het bos. Het pakket is over een 2 meter hoog hek gegooid het bos in, de hond kwam ermee aanzetten. Het adres stond wel goed op de doos. Wst een waardeloos bedrijf dat PostNl, verschtikkelijk

Nax
09-03-2021

Bezorgers bellen niet aan terwijl je gewoon thuis bent

Pakket bij de buren bezorgd terwijl je gewoon thuis bent. Ik had speciaal op de dag van bezorging vrij genomen. Maar ze bellen gweoon bij de buren aan en leveren mijn pakket bij hun en krijg later een mailtje dat ze bij me hebben aangebeld en niet thuis was en mojn pakket bij de buren hwbben achtergelaten. Die bezorgers van postnl sporen niet dit doen ze altijd. Deze bezorgers kunnen niet zo doorgaan met hun werk.

Maan
08-03-2021

Post niet bezorgd

Post nl bezorgd post niet, Ik heb in december vorig jaar 2020 de toony chocoloony repen weer mogen winnen van de postcodeloterij, helaas zijn ze tot op heden niet bezorgd bij mij, post nl kan het niet schelen sorry is er iets mis gegaan we gaan dit melden zodat het niet weer gebeurd, maar gebeurd nog steeds, en de chocolade repen zijn vast goed bij hun in de smaak gevallen. Als ik wat bestel vraag ik tegenwoordig of het a.u.b. niet via post nl gaat, maar ik voorkeur heb voor ander bezorgdienst.

Lorenzo
06-03-2021

Laat altijd een leeg papier achter

Ik kon een klein uur niet thuis zijn, ik plakte een papier op mijn brievenbus dat hij het moest achterlaten. Hij kon kon het ook naar mijn geburen brengen (staat ook ingesteld in mijn account). Natuurlijk heeft hij het terug meegepakt en kan ik een paar dagen wachten.

Hij liet voor de zoveelste keer een leeg papier achter. Na 4 klachten gebeurt het nog steeds. Waarom een klacht indienen als het geen effect heeft?

Michel
05-03-2021

De meest waardeloze pakketbezorgingsdienst van Nederland: PostNL!

Wat een drama bedrijf; hoe vaak het hier wel niet mis gaat. Pakketten verdwijnen, pakketten komen kapot aan, pakketten komen dagen (soms weken) later aan en nu is er waarschijnlijk een pakket achterover gedrukt en naar mijn geld kan ik fluiten! Waardeloos dat #PostNL!

Ik ben het meer dan spuugzat en zal mijn bevindingen derhalve overal plaatsen waar het kan! Opdoeken dat flutbedrijf!

Wat er ditmaal gebeurd is? Een dimmer gekocht op Marktplaats voor 140,- Euro en gevraagd aan de verkoper of deze met spoed verzonden kon worden. De verkoper gedaan en trackingsnummer ontvangen. Aangezien ik aardig wat berichten had staan in mijn inbox op marktplaatst, deze dus opgeschoond.

Uiteindelijk kwam het pakket nooit aan (waarschijnlijk kwijtgeraakt of achterover gedrukt). Op dit moment nog altijd spoorloos en heeft de status: Wegens aanhoudende drukte is je zending vertraagd. Deze zal zo snel mogelijk worden bezorgd. Bezorgtijd nog onbekend.

Dit is al bijna 2 weken gelden. Dus dit komt nooit meer aan! Ondertussen geklaagd bij PostNL, die vragen telkens om geduld, maar je weet al voor 100% van te voren, dat dit pakket niet meer gaat aankomen, maar goed, dus gewacht.

Vervolgens wederom geklaagd en een onderzoek werd ingesteld. Nu werd ik zojuist (voor de 2e keer) gebeld met slecht nieuws; pakket foetsie (of achterover gedrukt)!

Maar aangezien ik niet de afzender ben en geen gegevens van de persoon in kwestie heb, kan ik dus naar mijn geld fluiten! Dankzij flut #PostNL! Pfffft. Wat een drama organisatie!

PostNL ik word er misselijk van. Waardeloos, waardeloos, waardeloos! Altijd al geweest en zal altijd zo blijven!

Emielle
05-03-2021

Dit bedrijf zou niet moeten bestaan

Sinds ik ca. 5 jaar geleden verhuisd ben van stadscentrum naar buitenwijk, heb ik zo'n beetje elke klacht als hier en elders beschreven ervaren met post.nl, zoals oa diefstal, leugens en lak hebben aan elke afspraak of fatsoensnorm.

Voor zulk stelselmatig cq georganiseerd wangedrag is zelfs 1 punt waardering nog teveel, en het liefst zie ik dit bedrijf dan ook onmiddelijk en voorgoed verdwijnen.

03-03-2021

Rouw memoriamkaart

Afgelopen vrijdag voor 17.00 uur verstuurd, vandaag woensdag nog steeds niet binnen bij de ontvanger.

Zo slecht dit!

Bram
02-03-2021

De ondergang van post.nl

Ik zie geen toekomst meer voor dit bedrijf, alles gaat fout! Leveringen komen pas na 5 dagen binnen. Extreem lange wachttijd op de dag dat je pakketje bezorgd moet worden. Ik ga niets meer via dit bedrijf bestellen.