PostNL reviews

Mohammed
17-03-2020

Zou verboden moeten worden

Ik ken PostNL van twee kanten.

Als klant, en als werknemer.

Als klant ben je de sigaar als je wat verwacht via PostNL.

Paketjes worden gewoon als bezorgt afgemeld, terwijl ze intern al reeds retour gestuurd worden.

Zie jij dan maar eens te bewijzen dat je niks gehad hebt.

Als werknemer ben je nog erger de sigaar bij PostNL.

Je wordt daar letterlijk het vel over de oren getrokken.

Als je de tijd die je aan je werk kwijt bent tegen de verdiensten afzet, kom nauwelijks aan de helft van het minimum loon.

Geen wonder dat de bezorgers niet gemotiveerd zijn, en de boel afraffelen.

Helaas laat onze overheid dit soort bedrijven gewoon bestaan.

Bedrijven als PostNL zouden verboden moeten worden, uit de markt gehaald, ontmanteld.

De bedrijfvoering van PostNL zou opgesloten moeten worden.

Saskia
10-03-2020

Pakket retour afzender na 1 week!

Ik was op vakantie. Pakket was eerder dan verwacht in Nederland aangekomen. Werd naar distributiecentrum 9 kilometer bij mij vandaan gebracht, openingstijden van 15.00 to 18.00 uur!

Ik was nog steeds niet thuis, en mijn vriend was te laat met ophalen, want moest werken en is niet voor 18.00 thuis. SCHANDALIG. Waarom gaan ze niet failliet? DHL vraagt tenminste wanneer je thuis bent, dan kun je daarvoor zorgen.

Jozef
07-03-2020

Totaal gebrek aan klantvriendelijkheid

Gisteren avond kreeg ik een mailtje over de bezorging vanmiddag ergens tussen 14:30 en 17:00. Met een knop die uitnodigt tot wijzigen van de bezorging. In de hoop dat ik het eerder zou kunnen krijgen als ik het zelf ging afhalen, heb ik op die knop geklikt. Op een webpagina mag je verv olgens meteen kiezen welk afhaalpunt. Ik kies de Gamma, vlakbij. Gevolg is: proficiat! U mag het maandagmiddag daar gaan ophalen! Maandag middag pas?! Maar dat wil ik helemaal niet. Maar er is geen knop "ongedaan maken". Ook ben ik niet voorafgewaarschuwd dat het drie dagen langer zou gaan duren. Waardeloos zeg. Dus dan maar klantenservice opzoeken. Nou da's moeilijk! Bol.com kan je 24/7 telefonisch bereiken (nummer gewoon op website vermeld), post.nl niet. Dus vlak voor 09:00 heb ik nogmaals de chat-bot van post.nl alle gegevens gegeven teneinde een telefoon nummer te krijgen. Dat gebeld. Na 20 minuten wachtrij, eindelijk iemand aan de lijn. Wat dacht je? "nee meneer er is niks meer aan te doen, u mag het maandag gaan afhalen. Kan ik anders nog iets voor u doen?" Daar heb je toch helemaal niets aan! Wat een incompetente club.

Suzanna
07-03-2020

Niet serieus genomen

Op maandag 2 maart 2020 zou ik een pakket ontvangen. Ik ben de hele dag thuisgebleven. Er is geen bezorger van PostNL langs geweest, ondanks dat ik extra had betaald om mijn bestelling op maandag thuis te krijgen.

's Avonds lig in in bed, ontvang ik een mail dat mijn geretourneerde bestelling met succes is ontvangen en geregistreerd.

Er is niet aangebeld, ik heb geen brief door de brievenbus gehad, noch is mijn pakket bij een afhaalpunt in de omgeving afgeleverd.

Vanuit het bedrijf waarbij het pakket vandaan kwam heb ik begrepen dat PostNL twee keer langs mag komen en indien nodig het pakket naar een afhaalpunt mag brengen waar die enkele dagen bewaard wordt voordat het terug gaat naar het oorspronkelijke adres.

In gesprek met PostNL was er al gauw duidelijkheid over dat PostNL zonder toestemming of in overleg met mij het pakket vanuit het PostNL depot terug gestuurd had naar het bedrijf waar het vandaan kwam.

Echter toen ik vermelde dat ik een mail wilde sturen over mijn ervaring, werd het gesprek anders. Volgens mijn Track & Trace code moest het pakket nog in bezit van PostNL zijn en moest ik met het bedrijf waar het pakket vandaan kwam overleggen wat er met het pakket moest gebeuren. Nigel vertelde mij dat ze een sticker op mijn pakket hadden geplakt en als ik dan contact op zou nemen met de afzender, dan zou de afzender aan de hand van die sticker een klacht kunnen inleveren. Volgens het systeem heeft mijn pakket het depot nog niet verlaten.

Klantenservice doet alsof ik stom ben en blijft maar zogenaamd zoeken naar dat pakketje dat allang al terecht is. Hoe dan ook, het ligt in ieder geval niet aan PostNL. Het systeem spreekt de waarheid. Ze kunnen geen slechte ervaring doorsturen, omdat mijn Track & Trace code nog werkt. Urenlang zenuwslopend contact met een bedrijf dat mijn verhaal niet serieus blijkt te nemen.

Ik wordt vanaf het begin tot het eind totaal niet serieus genomen. Ik wil gewoon een klacht sturen over mijn ervaring met PostNL en het depot. Waar nu nog bij is gekomen dat het klantenservice personeel totaal niet reageert. Het lijkt net of het personeel getraind is om klanten af te wimpelen.

Ik heb screenshots van alle berichten gemaakt, zodat er later geen misverstanden kunnen komen over het gesprek.

Ik ben totaal niet te spreken over PostNL, het depot en de klantenservice. En dit moet zogenaamd een hooggewaardeerde organisatie zijn.

Lloyd
04-03-2020

1 op de 10 komt niet aan

Deed veel met postnl, maar 1 op de 10 pakketjes komt gemiddeld niet aan!

Louise

Asociale werkwijze

Afhaalpunt van Post.nl is een glasschadebedrijf in een garage, op een bedrijven terrein dat afgelegen, onveilig en gevaarlijk is waar vrachtwagens af en aan rijden. Er zijn andere punten in de wijk, die veilig zijn.

Ik ontving op vrijdag 28/2 een zoek het maar uit kaart om op zaterdag 29/2 na 15.00uur mijn pakket kon afhalen. Het glasschadebedrijf sloot om 15.15uur en niet wist of mijn pakket er zou zijn.

De genen van post.nl, die op deze kwaadaardig, wrede manier omgaan met anderen moeten vooral zo doorgaan en denken onschendbaar te zijn.

Vincent

Postnl maakt pakket kwijt

PostNL maakt pakket kwijt. Dikke pech voor mij want ze doen er niks mee

Tim

4 klachten in korte termijn

4de keer een klacht in een korte termijn, even kort samengevat:

Liegen over het langskomen, zelfs al wacht je voor de deur, krijg je te horen dat je niet aanwezig was.

Tekenen voor pakketjes voor je en leggen het in je tuin.

Wordt niet naar oplossingen gezocht, klantenservice kan alleen klachten doorgeven, verder geen oplossingen bieden.

Pw
28-02-2020

Triest

2x pakket kwijt en 1x verkeerd bezorgd. Klantenservice onverstaanbaar & zeer onvriendelijk en t ergst; geen oplossing.

Reza
24-02-2020

Onbetrouwbaar, liegen, onverantwoordelijk, onbeschoft en onprofessioneel

Belangrijk pakketje met niermedicatie uit de VS niet geleverd: geen briefje om het op te halen bij het postkantoor ontvangen. Meerdere malen gebeld met de klantenservice toen het pakje bij het postkantoor lag: konden het pakje niet vinden in het systeem. Met behulp van de afzender uit de VS konden we het pakje pas traceren. Track&trace informatie klopte voor geen meter. Op de dag dat het pakje retour werd gestuurd pas informatie in de track & trace te vinden. Toen was het al te laat. Het was toen nog niet in het sorteercentrum en pas net opgehaald bij het afhaalcentrum/postkantoor en onderweg. Toen meerdere malen gebeld met Postnl om het pakje, vanwege de urgentie, uit het retourproces te halen. Door meerdere medewerkers van de klantenservice was beloofd dat ze dit konden doen. Zelfs het opsturen van het pakje naar ons huisadres was beloofd. Meerdere medewerkers zeiden steeds dat we een uur later moesten bellen. Een halve dag lang bijna elk uur gebeld om de locatie van het retour gestuurde pakketje te achterhalen. Iedere keer weer loze beloftes dat ze het later konden oplossen en dat we weer opnieuw moesten bellen. Op die momenten was het pakketje nog te onderscheppen omdat het nog niet in een sorteercentrum was. Volgende dag werden deze beloftes volledig ontkracht door andere en dezelfde medewerkers van de klantenservice. Het pakje was inmiddels al in een andere provincie en niet meer terug te halen. Zij waren bovendien erg onbeschoft, onbehulpzaam en twee van hen hingen zelfs de telefoon op. Wanneer we vroegen wat er nu gedaan kan worden boden ze geen oplossingen aan. Alle fouten zijn 100% door Postnl gemaakt en ze weigeren een oplossing te bieden. Maken valse beloftes en gaan onzorgvuldig om met zeer belangrijke en levensreddende medicatie. Waardeloos.

De fouten van Postnl:

- geen brief ontvangen om pakje op te halen

- met bellen naar de klantenservice (adres, internationale trace-code) kon pakje niet gevonden worden

- als wij achterhalen dat het pakje, door hun schuld, retour is gestuurd doen zij niets om dit te stoppen of om te helpen, ze bieden geen oplossing

Dit heeft ons veel stress en tijd gekost.

Sjove
02-02-2020

Pakketten komen nooit of zelden aan bij mijn huis adres

Liza
01-02-2020

Geen geduld

Bel gaat, ik doe de deur open, staat de postbode (voor de zoveelste keer) alweer bij de buren.Ik snap best dat postbodes het druk hebben, maar 5 seconden na aanbellen al bij de buren staan, gaat nergens over.

Rene
31-01-2020

Pakket meteen naar depot

Nu al voor de tweede week pakket meteen naar depot en niet eens even de moeite te nemen om naar de deur te gaan

Wat een slecht bedrijf is Postnl Echt mensen als jullie iets te versturen hebben neem een ander bedrijf die wel netjes afleveren

Marijke
30-01-2020

Waardeloos bedrijf met een leugenachtige postbode

WAARDELOOS BEDRIJF postbode wil een kuil vermijden omdat die eikel altijd veel te hard rijdt en rijdt vervolgens over mijn gras wat natuurlijk hartstikke nat is, met als gevolg een giga bandenspoor erin. Zelf gezien dus he! Alles foto's naar PostNL gesuurd en heb dus 3! maanden moeten wachten om vandaag te horen dat de postbode het niet gedaan heeft.Niet aan een waardeloos bedrijf maar ook leugenachtig personeel!

Marina
30-01-2020

PostNL ruim 2 jaar waardeloos

Al geruime tijd is het hopeloos met de…

Al geruime tijd is het hopeloos met de post.nl. Pakketje wat voor 2/3 uit de brievenbus steek, Pakketjes die buiten voor de voordeur neer leggen. Aangetekende stuk word door de postbezorger zelf ondertekend en dan word de brief door de brievenbus geschoven, Ik heb spijt dat ik daar geen aangifte over heb gedaan. Pakket 2 straten verder afleveren, en dan zie ik staan pakket afgeleverd. Het is dat die buur zo lief is en bij mij de volgende dag aan de deur is gekomen met mijn pakket. Vaak een melding gehad dat ik niet thuis zou zijn, geen kaartje in de bus. Via post.np er dan achter moeten k0omen waar ik het pakket kon gaan af halen. Meerdere pakketten die niet aan komen. De laatste pakket wat bij mij thuis afgeleverd zou worden, waar ik dan ook een email over had gehad is door de bezorger het aflever adres zelf veranderd naar een ophaalpunt toe. Een pakket van ruim 20 kilo haal je niet zo maar even op. Ook nog eens een pakket wat niet in een boodschappentas past. Naleveren dat doet post.nl niet. Dus ik kon het zelf gaan regelen. Ik heb hier voor een sterk iemand met een auto moeten regelen, om zo mijn pakket thuis te krijgen. Wat nu als dat niet gelukt was? Dit soort taferelen spelen zich af zins post.nl is gaan rouleren met bezorgers op een wijk. Vaste bezorgers op een wijk voorkomt edit soort shit. Post.nl stop eens met rouleren van bezorgers op een wijk. Een bezorger vind het nml niet leuk als deze door de klant op zijn slecht functioneren word aan gesproken. Een klacht indienen heeft ook geen zin. Het veranderd niets, het word alleen slechter. Tot nu word dan alleen de bezorger er op aan gesproken, althans dat word beweerd. Verder word er niets mee gedaan. Of de teamleider moet eens een keer op zijn/haar vingers getikt worden.

Track & trace: 3SCAAY001565272

28-01-2020

Dag thuiszitten

Na een dag thuiszitten, omdat een pakket in een tijdblok van 6 uur bezorgd kan worden, niks ontvangen. Helaas met de mededeling dat het de dag erna wordt bezorgd. Bijna 10 piek verzendkosten incl. verzekering. Je hebt er niks aan, waardeloze firma.

Serhat
26-01-2020

Pakket Kwijtgeraakt

Donderdag 23 Januari 2020 heb ik een bestelling geplaatst bij Wifimedia, waarbij het in de regel de volgende dag bezorgd zou moeten worden. Tot op heden heb ik niets ontvangen. Dit vindt ik zeer kwalijk. Het pakketje dat verstuurd zou worden is aangemeld maar nog niet bij Postnl, zo staat er als je track and trace code invoert. Wifimedia vertelt op zijn beurt dat het pakketje wel is opgehaald door Postnl. Ik vermoed dat mijn pakketje in een van de containers van Postnl is achtergelaten zonder deze te op te nemen in het verdere sorteringsproces. Het zit gewoonweg in een van de containers van Postnl in Arnhem. Heel slordig. Zo ga je niet om met andermans pakketjes.

Oplossing: Als mijn pakketje alsnog tijdig bezorgd wordt.

Serhat
26-01-2020

PostNL weet NIET wat bezorgen is

PostNL Heeft mijn bestelling kwijtgeraakt.

Oplossing: Als mijn pakketje alsnog geleverd wordt.

Joris
18-01-2020

Kon ik maar een 0 geven!

Ik zou PostNL een 0 geven, als dat mogelijk zou zijn. Eerst zijn ze mijn pakketje verloren, en pas na mijn interventie is het uiteindelijk na 6 weken teruggestuurd. Het pakketje is nooit aan de ontvanger gepresenteerd.

Vermijd PostNL als dat enigszins mogelijk is!

Jamal
18-01-2020

Verkeerde bezorging (zonder kaartje) terwijl ik thuis ben

Pakketten worden altijd verkeerd bezorgd terwijl de bezorger bij mijn flat aanbelt. Ik zorg altijd dat ik thuis ben wanneer iets wordt bezorgd, dus nu ook. Telefoonnummer niet te vinden op de site (bewust goed verstopt en het oude nummer is te komen vervallen) en klachten hierover worden genegeerd. Nu heb ik een bericht ontvangen dat het pakket bij een van mijn buren is ontvangen met mijn eigen huisnummer en straatnaam erbij. Ook heb ik geen kaartje om het pakketje op te halen, dus ik weet nu niet waar mijn bestelling is gebleven. Dit is al de vierde keer dat dit gebeurt!

Helaas kan ik nooit kiezen door wie ik mijn bestellingen laat bezorgen, anders zou ik natuurlijk geen PostNL kiezen. Waardeloze service en bedrijf.