PostNL reviews

David
11-08-2018

Absoluut te vermijden: uiterst slechte dienstverlening.

PostNL levert in België o.a. bestellingen die klanten online plaatsen bij een grote Zweedse meubelfabrikant (om geen namen te noemen). Onze bestellingen zijn geleverd door een zeer gehaast iemand die het Nederlands niet machtig was, en daarom moeizaam op de vraag kon antwoorden of alles wel volledig was, wat ons niet het geval leek. Kortaf antwoordde hij uiteindelijk 'alles' en vertrok na de digitale handtekening te hebben ontvangen. Na gedetailleerde controle van de colli bleek zowat 2/7e van de grote meubelstukken te ontbreken, en vonden we in een vijftal kleine meubelelementen beschadigingen die duidelijk geen fabrieksfouten waren, maar eerder te wijten aan de manipulatie van de pakketten. Onmogelijk gebleken om PostNL te bereiken via de web site. We zullen klacht indienen via de fabrikant.

Wil
04-08-2018

Klantenservice ? Afscheepservice bedoelt men denk ik bijPostNL

Wij hebben een ervaring met Post.NL welke werkelijk in het zakenleven onvoorstelbaar is. Goederen twv ca € 3000 via Post.NL naar Chili gestuurd. Reeds drie maanden zijn de pakketten "onderweg". Volgens de track en trace van onze post.nl vrienden zouden deze al twee maanden bij de douane moeten liggen. Reeds 15 keer gebeld, 7 keer gemaild maar volgens protocol blijft men mij maar met een kluitje in het riet sturen. Ik moet de douane in Chilli maar bellen, of hun partner in Chilli ( Correos ) Deze laatste zegt helemaal niets van de zending te weten en omdat ik geen partij ben doet de douane ook niets. Als elke andere ondernemer een klantendienst had als onze post.nl zouden deze allen binnen de kortste keren zonder werk zitten. Goed, al met al zou men dus zeggen dat na 3 maanden mijn pakketten als "vermist" zouden moeten worden beschouwd. Maar nee, ik had uiteindelijk de teamleider zelf aan de lijn, deze is ook afgestudeerd in het afwimpelen van klanten en het niet serieus nemen van hun broodgevers, hun systeem zegt dat ze bij de douane liggen dus een claim van vermist kan ik ook vergeten. Is daar nu echt niemand die de handschoen eens oppakt? Mij rest niets anders dan een juridische procedure op te starten, maar dat zal al die gasten op de klantenservice ook een worst wezen , dan is het in ieder geval van hun bordje af

Danny
21-07-2018

Klok kijken!

Ik bestel goederen bij een bedrijf, die medische goederen levert. Zij leveren het pakket aan bij Post.nl. Vervolgens krijg ik een mail met de mededeling dat het verwachte bezorgmoment morgen tussen 13:30 en 16:00 uur is. De dag van bezorging wordt de tijd tussen 10:20 en 12:20 uur. Dit was wel prettig, omdat wij ook nog andere dingen buitenshuis te doen hadden. Uiteindelijk komt hij om 18:40 uur het pakketje afleveren! Ik wil hem hierop aanspreken en reageert met de woorden "Wat kan ik hieraan doen", en dat dan ook nog in zeer gebrekkig Nederlands. Dit is niet mijn eerste ervaring met niet na te komen bezorgtijden, maar Track & Trace van Post.nl is niet te vertrouwen!

Kevin
18-06-2018

Veelste veel en te vaak fouten

Veelste veel fouten. Kom op man. Het is 2018. Krijg ik weer een leeg wehebbenugemist briefje in mijn brievenbus. Nu kan niemand inclusief jullie hem niet vinden. Weer een pakketje kwijt en foetsie. :') gebeurd te vaak dit

J.
11-06-2018

Incompetentie ten top

Postnl staat in de straat, kijkt rond en schrijft vervolgen wat op en vertrekt weer. kwartier later een appje dat ze me hebben gemist. 4 weken later een appje over de bezorg tijden. 2 uur voor het aangegeven tijdstip wederom een appje dat ze me weer gemist hebben. Ik mist niets Postnl des te meer.

29-05-2018

Belabberd

Vandaag bestelt morgen in huis gaat voor Postnl niet op. Zij moeten nog leren wat bezorgen is. Je krijgt een tijd door wanneer je het pakketje kunt verwachten. Ze komen veel te vroeg, te laat en soms helemaal niet. Krijg je een mooi briefje in de bus. Daar staat dan op dat het pakje is bezorgd bij. Juist, dit mag je zelf uitzoeken. Of er staat een huisnummer bij waar het pakje niet ligt. Soms is het briefje helemaal leeg. Afgeven bij de buren daar hebben ze nog nooit van gehoord. Vaak betaal je dubbele kosten. De verzendkosten vanuit het bedrijf waar je het artikel hebt bestelt en dan nog eens de benzine kosten om je pakje op te halen bij een afhaalpunt. Al met al een bedrijf wat belabberd functioneert.

Aike
26-04-2018

Stelen is er heel gewoon, maar de PostNL propaganda is ongekend goed!

Van de eerste 4 keer dat ik voor mijn bedrijf gebruik maakte van PostNL's pakket service raakten er al 2 pakketten zoek. En de eerste keer dat ik met PostNL's reguliere post iets verstuurde kwam de enveloppe leeg aan. En toen ik vorig jaar december 2017 kerstkaarten verstuurde kwamen er een aantal pas in maart 2018! aan.

Hoe PostNL denkt over het uitvoeren van een "dienst van maatschappelijk belang" (om de woorden van de rechter in de mond te nemen ECLI:NL:RBMNE:20145:6645) was voor mij dus al lang duidelijk. Het feit dat het zo normaal is dat er gestolen wordt binnen PostNL vond en vind ik schokkend. Maar ik had keuze om naar een andere dienstverlener te gaan.

Onlangs was ik noodgedwongen aangewezen op het lokale monopolie van PostNL om een aangetekende brief naar de Franse belastingdienst te sturen. Ondanks de door PostNL beloofde "zekerheid van aankomst" (op haar website) raakte mijn "traceerbare" brief, "ontraceerbaar", met een fikse boete tot gevolg. Postnl wilde niets vergoeden aangezien ze niet verantwoordelijk zijn voor gevolgschade, naar nu blijkt (zo claimt PostNL) zelfs niet voor zover die valt binnen het verzekerde bedrag van €50,-! Blijkbaar krijg ik alleen iets vergoed als ik kan bewijzen dat de inhoud van de brief waarde had; belachelijk! Hoewel er zeker argumenten zijn dat Postnl wel aansprakelijk zou moeten zijn voor gevolgschade voor zover die valt binnen het verzekerde bedrag/maximaal voor het deel dat verzekerd is, heb je geen poot om op te staan. De weg naar de rechter is duur en dat weten ze bij PostNL, waardoor hun "algemene voorwaarden" wet zijn.

Contact met de "klantenservice" (Een Orwelliaanse uiting van doublespeak) levert niets meer op dan vaak ongepaste standaardreacties en verwijzingen naar "algemene voorwaarden" van robots of mensen die schijnbaar tot robot zijn opgeleid. (Als iemand kwa inlevingsvermogen niet verder komt dan "teleurstelling" nadat er bij iemand voor de tigste keer in korte tijd iets gestolen is bij PostNL kan ik niet anders concluderen dat ik te maken heb met een sociopaat of een simpel algoritme.) Mede gezien het feit dat het een geprivatiseerd voormalig staatsbedrijf is met een praktisch monopolie is dit onbeschrijfelijk onrechtvaardig, wrang en zorgelijk.

Op basis van mijn ervaring is PostNL een bedrijf waar stelen normaal is, envelop zendingen leeg aankomen, waar aangetekende brieven niet aankomen, waar kerstkaarten 3 maanden na verzenden aankomen en waar de klantenservice je afwimpelt met standaardberichten. Afgewimpeld met teksten die zijn geoptimaliseerd om schijnbaar sympathiek niets te zeggen en door te verwijzen naar "algemene voorwaarden" met uitingen als; "niet aansprakelijk" "begrip.maar" en "begrijp uw teleurstelling.maar". (Om maar te zwijgen over de manier waarop ze met hun personeel omgaan als ik 2 vrienden die jaren voor het bedrijf hebben gewerkt mag geloven.)

Vreemd genoeg ken ik vrijwel niemand die positieve ervaring heeft met PostNL, waardoor ik verbaasd ben over de schijnbare stijging van het publieke vertrouwen in PostNL volgens sommige polls. Hun "public relations-"(mooi woord voor "propaganda-") afdeling doet schijnbaar goede zaken. Met "toffe" tweets en reacties op sociale media, veel emoticons en een "toegankelijk" imago. Maar als je door die propaganda heen kijkt blijft een moloch over die alles doet om geld te verdienen, behalve het correct bezorgen van post en pakketten.

PostNL is, zeker gezien hun machtige positie, een uiterst slecht bedrijf voor de consument/burger. Natuurlijk werkt het beter dan in Rusland of Irak (denk ik) maar is dat een reden om genoegen te nemen met de waardeloze manier waarop PostNL uitvoering geeft aan een "dienst van maatschappelijk belang"? Ik vind van niet.

Sevaztian
12-04-2018

Incompetent, respectloos en onverschillig

Voor de zoveelste keer dat de bezorger ons pakketje simpelweg vergeet om af te leveren en de klantenservice niet in staat is om iets zinnigs te zeggen of doen. En dan moeten we weer een week moeten wachten tot ze eindelijk een keer snappen hoe een bezorging werkt. Wat een verschrikkelijk rotbedrijf. Nederland verdient beter.

15-01-2018

Laatste 3 bestellinge: pakketjes voor de deur gelegd

Bij mijn laatste 3 bestellingen op Ali Express heeft de postbode (ik neem aan PostNL) mijn pakjes gewoon onbeheerd op de deurpost achtergelaten! Geen briefje of melding in de App. Helemaal nix. Dit kan toch zo NIET!? In 2018

Voorheen kon ik netjes legitimeerd afhalen bij de sigarenboer / PostNL balie

16-12-2017

Pakket niet op tijd

PostNL geeft een tijdsbestek van 2,5 uur aan voor bezorging. Speciaal thuisgebleven om het pakket aan te nemen. Komt PostNL niet opdagen. Op de site geven ze aan: de bezorger kan later komen of op de eerstvolgende werkdag. En dan ben ik er niet. Helaas niet de eerste keer voor niets gewacht. Wat een k-bedrijf.

Johannes
30-11-2017

PostNL de meeste waardeloze pakket- en postdienst van Nederland!

Het wordt hoog tijd dat de overheid een andere instantie als universele postdienst gaat inzetten dan #PostNL. Het gaat meerdere keren per jaar gewoon te vaak mis bij PostNL. Inmiddels is dit al de 12e keer dit jaar dat het mis gaat met het leveren van pakketjes. Blijkbaar is het dan toch hogere wiskunde voor PostNL om een simpel pakket van A naar B te brengen op tijd.

Volgens de overheid moet PostNL minimaal 95% van de aangeboden post de volgende bezorgdag te bezorgen. Dit is door de overheid wettelijk bepaald.

Het is echt onbegrijpelijk dat nota bene een beursgenoteerd bedrijf en met zulke verplichtingen, dit soort drastische fouten maakt (als in non-bezorging en/of niet op de aangewezen tijd te leveren). Dit alles conform gemaakte afspraken met de #rijksoverheid.

Het is anno 2017 en PostNL komt al in de problemen tijdens Black Friday en Cyber Monday, als er wat meer pakketjes bezorgd dienen te worden. Zelfs met paard en wagen ging het vroeger sneller en zeker betrouwbaarder dan tegenwoordig het geval is bij PostNL.

Ik zit momenteel op 3 pakketten te wachten van PostNL. Deze zijn op verschillende datums verstuurd. Twee hiervan liggen al meerdere dagen op het distributiecentrum, welke nog altijd niet gesorteerd zijn. Volgens PostNL gaat dit pas na (!) het weekend gebeuren. In het ergste geval is dan 1 pakket bijna een week onderweg en dit binnen #Nederland! Dit kan toch niet?! Gewoonweg een week wachten op een pakket die binnen Nederland bezorgd moet worden. Zelfs als ik te voet zou gaan, dan gaat het nog sneller.

Het ergste van dit hele verhaal is nog wel dat het 2 verjaardagscadeaus betreft. Deze zullen dus ronduit te laat komen. Ik heb de twee verschillende bedrijven al geïnformeerd dat ik het retour ga laten sturen, daar deze niet op tijd binnen komen voor de desbetreffende verjaardag. Beide bedrijven snappen dit gelukkig en gaan zelfs nu een schadeclaim indienen bij PostNL voor gederfde inkomsten (meer dan logisch). Eén bedrijf gaat vanaf nu zelfs zijn spullen gratis versturen via UPS.

Ook Amazon, waar ik besteld heb, gaat vanaf nu kosteloos via UPS versturen. Dus PostNL gaat flink wat klanten verliezen op deze manier.

Gewenste oplossing? Er is géén oplossing meer hiervoor. Pakketten komen niet of veel te laat aan. Dit is al meerdere keren dit jaar gebeurd. Ik denk ondertussen dat dit al de 12e keer is dit jaar bij PostNL.

Naar mijn mening is #PostNL de meest onbetrouwbare postdienst van Nederland. En ik hoop dan ook van ganser harte dat de #overheid PostNL flinke boetes oplegd voor het niet nakomen van gemaakte afspraken. Want PostNL haalt echt niet die 95% zoals ik hierboven heb omschreven.

PostNL adverteert op hun website met de volgende tekst: "Wij zijn PostNL. We zijn de onmisbare schakel tussen verzenders en ontvangers van post en pakketten, tussen de fysieke en de online wereld."

De "onmisbare schakel".? Echt? Laat me niet lachen. Gewoonweg een waardeloos flutbedrijf is PostNL.

Gunter
27-06-2017

Totaal onbetrouwbaar

Absoluut ondermaats: - pakketjes worden zogezegd aangeboden om 22u of in 't weekend, maar ik laat mijn pakketjes leveren op kantoor. Natuurlijk is daar niemand aanwezig buiten de kantooruren. - er wordt gezegd dat ze langs geweest zijn, hoewel er zeker meerdere mensen aanwezig waren en niemand een koerier heeft gezien. - de beloofde leveringsdag wordt tegenwoordig zelden gehaald - (dure) pakketjes worden gewoon onderaan de trap achter gelaten zonder iemand te verwittigen - Klachten kunnen moeilijk ingediend worden en er gebeurd niets mee - Klachten via Facebook worden niet of laattijdig beantwoord - Ze sturen je naar een ophaalpunt, hoewel daar nooit een pakketje van je aangekomen blijkt te zijn - Officieel onderzoek naar vermist pakketje kan enkel door de verzender worden ingesteld en kan tot een maand duren.

Online shoppen is een nachtmerrie geworden dankzij PostNL.

Valanne
20-11-2016

Droger niet aangesloten

Droger besteld. Levering was via Extra@home (Post.nl ) die ook voor (extra bijgekochte) installatie zou zorgen. Droger is geleverd maar bezorgers/installateurs zijn vertrokken zonder volledig te hebben aangesloten, dus apparaat onbruikbaar. Bij contact met Post.nl kwam ik niet verder. Logisch zou zijn dat de bezorgers zouden komen om de klus af te maken; dit gebeurde niet. Verzoeken om met de manager te spreken werden niet gehonoreerd. In plaats daarvan werd ik terugverwezen naar leverancier.