PostNL reviews

Astrid
30-10-2021

Waardeloos 2 paketten niet afgeleverd zonder reden en verzendkosten terug echt niet. Postnl nooit meer!

26-10-2021

Waardeloos bedrijf levering van ons pakket op de vierde verdieping is al vier keer uitgesteld. van der Greft Nieuwegein

Stephan
22-10-2021

Aller slechtste bedrijf van Nederland een cijfer 1 is nog te veel. briefjes dat je er niet was in de bus terwijl je er gewoon was, pakketjes worden in de vuilnisbak verstopt of over schutting gegooid, bezorgers rijden asociaal. pakketjes komen geregeld beschadigt aan, als ze al aankomen want spullen kwijt raken is een specialiteit van PostNL en als je over dit alles een klacht hebt kun je op geen enkele normale manier fatsoenlijk contact met ze opnemen. een telefoon nummer hebben ze niet en je kan alleen met een chatbot praten. zeer onbeschoft naar je klanten toe dat dit de enige mogelijkheid is. de enige rede dat dit bedrijf nog bestaat is omdat ze monopolie op de post markt hebben en je bijna verplicht om je brieven en pakketten met hun te sturen. ieder ander bedrijf dat zo slecht presteert zou allang failliet zijn

22-10-2021

Na 1 uur en 20 min wachten krijg ik dit: error, het verbinding maken met een medewerker is mislukt.

Nooit meer post>nl

21-10-2021

Onderdelen besteld voor de auto in het buitenland.

Komt het bij post NL aan raken hun het pakte “kwijt” zeggen ze.

Heb 3 x melding gehad dat hij de volgende dag bezorgd zal worden.

Of te wel pakt gejat maar dat geven ze natuurlijk niet toe.

Je geld terug hoef je niet op te rekenen.

Want ze zijn niet verantwoordelijk voor de pakketten die ze rond brengen.

Een grote grap dus dit bedrijf hopen ze snel uit de running gaan.

Eeuwout
21-10-2021

Gedeelte inhoud ontvreemd, wordt niet vergoedt.

Gedeelte inhoud ontvreemd uit het pakket. PostNL neemt geen verantwoordelijkheid. Bij de klantenservice werd mij verteld dat de ontvanger eigenlijk eerst de doos en inhoud zou moeten controleren voor dat men tekent voor ontvangst. Dat is lijp, niemand doet dit en kan ook helemaal niet. De pakketbezorging is onbetrouwbaar geworden door de vele onderaannemers. De ritten kunnen worden doorverkocht, van onderaannemer naar onderaannemer. Lijkt wel een piramidespel. Wie onderaan staat krijgt het minst betaald, rijdt in oude stinkende busjes en wordt slecht gecontroleerd. Zo heeft PostNL minder verantwoordelijkheid minder kosten maar ook minder kwaliteit. Als ze zo door gaan verliezen ze terecht de zakelijke pakketmarkt.

Mij zijn ze als zakelijke klant en voormalig werknemer kwijt. Betaal liever meer voor kwaliteit.

19-10-2021

Krijg je op 19 Oktober een brief met de vraag of ik graag de inklaringskosten vóór 19 oktober wou betalen. Na bijna een half uur ruzie zoeken met de site, en contact proberen te leggen word me verteld dat ze er niks aan kunnen doen en dat ik nu een extra 4 euro mag betalen om het bij een postnl punt op te halen, peanuts, maar het laat wel weer zien hoe waardeloos postNL het nog steeds voor mekaar heeft.

Sonya
08-10-2021

Voor de zoveelste komen niet langs komen, maar wel melden we hebben je gemist en ja hoor alle dozen dood leuk bij de afhalpunt droppen. Klantenservice waardelooooooooos.

05-10-2021

Belachelijk slechte service

Je
05-10-2021

Pakketje in de hal gegooid

Joran
01-10-2021

Diep trieste kastje-naar-de-muur 'klantenservice' met in 75% van de gevallen een allochtoon aan de lijn die half niet te verstaan is, geen manieren heeft, enz. en dat komt van een zeer verdraagzaam persoon als ik. Dieptriest.

Sonja
27-09-2021

Had iets gekocht via marktplaats, en dit is door de verkoper afgeleverd bij: shoppunt., carlifornischeweg 6. grubenforst. (limburg) daar is het bij ontvangst gescanend, en daarna is het ,,zoekgeraakt,,. heb vele malen de klantenservice van postnl gebeld, en kreeg vele keren te horen dat het ergens stond en nog bezorgd zou worden. Lulverhalen van de klantenservice. Het is gewoon weg gestolen, achterover gedrukt, laten verdwijnen ,van de vrachtwagen gevallen. En dan zeggen ze nu bij de klantenservice, je moet je geld terug vragen bij de afzender! ik zei hoezo bij de afzender, jullie hebben het toch zoek gemaakt? wat een klote bedrijf. vragen geld voor bezorging en vervolgens jatten ze je spullen en dan moet de klant maar zien dat ie z,n geld terug krijgt bij de afzender. bij deze, noooooooit meer post.nl!

Ad
25-09-2021

Over de vaste bezorgster heb ik niets dan lof. De app is waardeloos informatie klopt niet, je zit dagenlang op je pakketten te wachten, tijdstip veranderd continue, gedurende de dag, volgende dag nog een dag later en dan onbekend.

Maar het aller aller ergste is de klantenservice mijn god wat een hobbyclub 2 uur in de wacht, lijn verbroken, messenger meer dan uur verder, berichten gelezen maar geen antwoord. Was het eerst feestdagen nu is Corona de melkkoe als hèt excuus voor late/ geen leveringen.

Meggie
22-09-2021

Wacht 3 dagen op m’n pakketje

En dat je moet betalen voor het bellen belachelijk

14-09-2021

In het bezit van 4 pakketzegels waarvan bij aankoop niet is gezegd dat er een einddatum aan zit en staat ook niet op de zegels. Nu is postNL op 1 april 2020 hiermee gestopt. Dat is natuurlijk mogelijk maar dan moet je als je in het bezit bent van deze zegels deze nog om kunnen ruilen voor bruikbare zegels of andere compensatie. Maar postNL zegt gewoon dat ze ermee gestopt zijn en helaas pindakaas als je hiervan niet voor 1 april 2021 op de hoogte was. Wat mij betreft pure diefstal en met mij zullen er vele anderen nog in het bezit zijn van deze zegels. Dus postNL is hiermee slapend rijk geworden.

Bos
07-09-2021

Abnormaal slechte service. Kies voor dpd of DHL.

Postnl is niet helemaal goed bij hun hoofd.

Pakketen verdwijnen letterlijk!

Wanneer je hierover contact op neemt worden er alleen maar smoesjes verzonnen.

Het komt er eigenlijk op neer dat wanneer jij als particulier of bedrijf zakelijk een pakket verstuurd en deze verdwijnt om de 1 of andere reden (schuld van postnl) je kan fluiten naar je geld. Oplossen ? Daar weet postnl niks van . Wel willen ze maar al te graag nieuwe klanten hebben.

Bij deze waarschuw ik iedereen om geen zaken met postnl te doen. Kiez maar gewoon voor dpd of DHL. Ook lastig met contact maar lossen problemen wel netjes op zoals het hoort.

Gai
06-09-2021

Nooit bij een bedrijf bestellen dat bezorgd met PostNL

PostNL heeft wederom klaar gespeeld om mijn dag te verzieken. Wederom heeft een postbezorger een pakket geleverd in de automaat zonder pincode te sturen. Klachtenlijn geeft weer niet thuis en stuurt je van het kastje naar de muur. Bestel nooit meer bij een bedrijf dat in zee gaat met PostNL. Ben er helemaal klaar mee. Dit kost me te veel tijd en geld.

Tim
01-09-2021

Waardeloos. Pakketjes worden bij voorbaat al bij een afleverpunt ingeleverd. En dit met regelmaat. En hier bovenop krijg ik ook nog eens vaak niet eens te horen dat het pakket UBERHAUBT is afgeleverd met als resultaat dat het pakket weer retour gaat. Bij andere bezorgers nog nooit zo vreselijk veel ellende gehad.

Petra
28-08-2021

Contact zoeken is een ramp, als je al iemand te spreken of chatten krijgt kunnen of mogen ze niks.

Elke x thuisblijven en ze in de gaten houden en ja hoor. ' gemist'. Zo frustrerend. Ze hebben dit nu met een levering van 60 kg geflikt, ik heb geen auto. Waarom denken ze dat ik verzendkosten betaal? Ik weet niet hoe ik mijn zending thuis moet krijgen

Wilco
27-08-2021

Pakketje zoekgeraakt. Alleen verzender krijgt info

Een pakket is ruim 2 weken geleden verzonden via PostNL PostNL bevestigd dat het in ontvangst is genomen, maar helaas is er "iets misgegaan"

Ja, dat het via PostNL is verzonden!

Na 3 dagen na verzending heb ik contact opgenomen met PostNL. U moet nog even wachten. Neem maandag maar contact op. Dan weten we meer en zal het vast wel bezorgd zijn. Maandag, ik zou nog even op dinsdag wachten. WTF!

Dinsdag, ja daarover kunnen wij u, als ontvanger, geen info verschaffen. Verzender kan enkel contact opnemen. Woensdag heeft verzender contact opgenomen en een onderzoek laten instellen. 1 week later nog steeds niets vernomen, waardoor ik (ontvanger) contact met PostNL opneem. Reactie PostNL "Aan u kan ik geen informatie verschaffen. Enkel de verzender!".

Een dag later toch maar weer eens contact opgenomen, in de hoop een vriendelijke(re) medewerker te treffen. Deze wist mij te melden dat het onderzoek door verzender niet ingesteld was en dat ik me tot de verzender moest wenden. Helaas voor de medewerker, van verzender had ik de onderzoekscode reeds verkregen. Nadat ik de medewerker hiermee confronteerde was de reactie simpel. "Met die code mag enkel de verzender informatie inwinnen en niet u".

Kortom vriendelijkheid ver te zoek, niet klantgericht en géén excuses voor de fout van PostNL.

Mocht je ooit eens willen bellen met PostNL, telefoonnummer is 088-22 55 641. Hoef je tenminste niet gebruik te maken van die chatbot. Sowieso bizar dat een bedrijf zich zoveel mogelijk probeert te verschuilen.

Sta je klanten te woord, juist wanneer je een fout maakt. Of eigenlijk, zoals het hoort, neem ZELF contact met de klant op!