PostNL reviews

Marie
12-06-2020

Prima service

Na al het geklaag over Post.Nl kan ik niet anders zeggen dan dat ik supervriendelijk, meedenkend en doelgericht ben geholpen bij de klantenservice zowel bij de particuliere al de zakelijke afdeling .

Echt geweldig .

12-06-2020

Aangetekend internationaal

Tsja, ik verstuur aangetekend/priority een pakketje naar Pakistan. Kost zowat 50 euro. Nu al 2 weken staat de T&T op "in transit". Gebeld met de Klantenservice: "we starten pas een onderzoek na 25 dagen" krijg je dan te horen. Daar moet je het dan maar mee doen. Na enig trekken en duwen wordt erkend dat het pakketje na 2 weken (!) nog steeds in Nederland is. Het is PostNL zelf die haar klanten dwingt dan maar te kiezen voor DHL, Fedex, UPS en noem maar op. Dit lijkt toch nergens op .?

Sietske

Pakketje niet bezorgd

Waardeloos DHL zeggen dat je voor een dichte deur stond ,ik was thuis de hele dag ,en de tijd dat het bezorgd zou worden is uren later z.g.n bezorgd en stond je voor een dichte deur .mooi niet als je bij ons voor de deur was geweest konden we je niet missen e moet voor onze ramen parkeren .maar mischien kwam het je even niet goed uit of had je geen tijd meer? Maar ga dan niet zeggen dat je voor onze deur hebt gestaan ?

B.

Onbetrouwbaar

Pakketjes duren veel te lang of raken weg, niet alle post wordt bezorgd.

Ze nemen nergens verantwoordelijkheid voor.

Veel te duur, DHL is veel beter.

Judith

Pakket niet bezorgd

Brievenbuspakket verstuurd via PostNL waarbij stond dat deze bezorgd was via track and trace alleen er niets in de brievenbus zat.

Rene
08-06-2020

Post kwijt eigen schuld

Er is postzending met track en trace zoek. Geen aangetekende zending.

Krijg ik als reactie van medewerkers dat ik hiervoor zelf gekozen heb.

Het lijkt mij de primaire taak van post.nl om post te bezorgen, ondanks manier van verzenden.

Wat een slechte service en communicatie.

Ik ga het voorleggen aan mijn rechtsbijstand.

Tine
07-06-2020

Diefstal

DIEFSTAL: Na het overhandigen van een retourpakket is tussen dat moment en aankomst bij de opslagplaats de inhoud van mijn retourzending verwisseld. Er zat een gloednieuwe gsm in, deze werd verwisseld door een kapot exemplaar van een ander merk. Omdat de retourzending gratis was kan enkel de initiële verzender van het pakket klacht indienen aangezien hij betaalt heeft voor de verzending. De leverancier is bol.com, zij hebben een speciale overeenkomst met postNL en kunnen hen bijgevolg niet aanklagen. De oplossing: ik moet betalen voor gestolen goed en er wordt geen onderzoek gevoerd naar wie hiervoor verantwoordelijk is. Schandalig, postNL komt hier weg met diefstal!

Carla
05-06-2020

Slecht service van post nl

Een pakketje naar België gestuurd met post nl en 19,99 voor betaald!

Volgens de mensen is pakketje nooit aangekomen! Ik ben met track&trace nr gaan kijken en blijkt dat pakketje retour was verzonden , maar post had geen adres van mij dus pakketje terug bij de post!

Most alles omschrijven omtrent pakketje en gelukkig is pakketje bij mij terug!

Maaaaaarrrrr nu komt het :

Postbode is nooit aan de deur geweest want mensen hebben camera hangen en hebben mijn laten zien dat die dagen niemand aan de deur is geweest ?

Conclusie ik moest WEER 20€ betalen om pakketje op te sturen!

Lekker verdienen zo PostNL! Bedankt ?

Annabel

Onbereikbare klantenservice

Vanmiddag zou een pakketje bezorg worden waar ik vrij voor genomen had. Zonder het te melden bleek mijn pakketje ineens morgen bezorgd te worden, wat ik snap i.v.m. coronatijd. Het pakketje wordt bezocht op een tijd waar ik er niet ben, dus ik probeerde te zoeken naar de klantenservice. Na een kwartier in rondjes gestuurd te worden vond ik eindelijk wat. Je kon kiezen uit een brief, telefoontje, facebook of twitter. Alleen bellen was eigenlijk een optie voor me. Na een hoop (niet relevante) vragen kreeg ik eindelijk een telefoonnummer van de site terug. Ik heb het meerdere malen gebeld, maar er kan niet opgenomen worden en het belletje wordt meteen beëindigd. Niet echt klantvriendelijk als je een vraag hebt.

Slecht bedrijf

Vanaf maandag iedere dag een email vandaag word het pakket afgeleverd nu woensdag nog steeds niets ontvangen

Kim
27-05-2020

Enkel goed in het verduisteren van pakketjes!

De bezorger heeft vanochtend 1 pakketje afgeleverd. Ik heb toen direct aangegeven dat ik nog een 2e pakket zou moeten ontvangen, aangezien ik daar bericht over had gekregen! De bezorger zag inderdaad dat er nog een 2e pakket zou moeten zijn maar na een korte inspectie in zijn bus, kon hij niets vinden. Vervolgens riep de bezorger iets vaags "Je hoeft niet te wachten, ik kom zo terug." en reed weg. Track & Trace status blijft onveranderd. Contact geprobeerd te maken met de klantenservice maar die schuilen lekker achter het Covid-19 excuus. Waardeloos bedrijf.

Leke
26-05-2020

Kwijtraken van post en erover liegen en onbeschoft zijn

Ze zijn in een week eerst 3 brieven kwijt geraakt. Vandaag zou ik een pakket ontvangen op de track en trace stond dat het tussen 14.00 en 16.30 uur zou komen echter kwam er helemaal niets toen ik om 20.00 uur belden waar mijn pakket was kreeg ik te horen dat het helemaal niet bezorgd zou worden en dat het nog gewoon op het sorteercentrum lag en ze kunnen niet zeggen wanneer het wel bezorgd gaat worden en krijg ook nog eens een bijzonder Nare en onbeschofte medewerker aan de lijn .die het waardeloos vindt dat ik hierover gefrustreerd ben en zelfs een sorry kon er niet vanaf want zij was daar NIET verantwoordelijk voor . Dank je POSTNL voor deze buitengewone goede service. Iets om trots op te zijn .

San

Slechte levering.

Ik weet niet of ik moet lachen of huilen.

De eerste keer wordt het pakketje 2 gebouwen en 5 mummers verder bezorgd.

En nu wacht ik Al 6 dagen voor iets dat binnen 48 bezorgt zou worden.

Advies voor Post. Nl. Neem werknemers die kunnen lezen in dienst. Of beter nog verklaar jezelf falliet. Want dat verdienen jullie.

Kevin

SOMMATIE -Re: [#726982]: FW: Problemen levering meerdere post stukken

Na al langer dan een week elke dag bezig te moeten zijn met deze kwestie. En 0 duidelijke uitleg, verbroken gesprekken en loze e-mail reacties.

Raakte het laatste antwoord noch kant noch wal, daar u compleet niet ingaat op de door mij aangedragen vragen welke alle onbeantwoord zijn gebleven!

Ik citeer uit mijn e-mail van 25-05-2020 het volgende: “ zoals u op de beide foto’s kunt zien zijn er in nederland stickers door post.nl over/bij de originele verpakkingen geplakt.

Foto/pakket1: een sticker met adres wijziging en een barcode met daarnaast een post.nl logo en een specifiek nummer.

Foto/pakket2: een sticker met priority er groot met daar onder de tekst in het engels dat bij het niet succesvol afleveren het poststuk naar een postbus in schiedam moet worden verzonden/geretourneerd. ”

Aan de hand van het boven genoemde is mij persoonlijk het volgende gelukt, wederom citeer ik uit de e-mail van maandag j.l. : “ ook heb ik de poststukken via 17track tot aan nederland zelf kunnen traceren. “.

Is het dan niet wellicht een idee voor u om a.d.h.v. De door post.nl geplakte stickers te bekijken en bijvoorbeeld starte met te bepalen per pakket waar ten tijde van het stickeren het pakket zich toentertijd bevond?

Daarnaast is het wellicht een optie om gebruik te maken van de informatie die op een van de pakketen zat dat indien het niet geleverd kon worden het naar een postbus in schiedam gestuurd zou moeten worden en daar proberen het e.e.a. Te achterhalen? evenals de post.nl sticker met een barcode en een uniek nummer, deze te gebruiken om aan de hand daarvan te gaan kijken of het te achter halen is bij welk sorteer centrum deze geweest is?

Daarnaast zijn er vaste bezorgers of aantal bezorgers per wijk die de brieven bezorgen, wellicht dat deze meer weten of kunnen vertellen?

Ik heb hier als niet medewerker van post.nl al 3 punten aangehaald waar jullie überhaupt een onderzoek mee kunnen starten.

Ik wijs hierbij nogmaals op de monopoly positie hebben aangaande de levering van briefpost wat in dit geval dan ook mijn pakketen betreffen. Dus de kwestie afdoen met u dient contact op te nemen met de chinese verzender, terwijl collega’s van u en ik zelf via o.a. 17track de aankomst bevestiging op nederlands grondgebied te vinden is en jullie in het bezit zijn geweest van mijn pakketten. Hoe kan er namelijk anders een foto in de mijnpost sectie van de post.nl app staan als zijnde dat deze pakketen beide op 15-05-2020 afgeleverd zouden worden, laat me raden? door een post.nl bezorger die aangesteld is voor dit gedeelte van de wijk!?

Contact op te nemen met de chinese verzender is dan totaal zinloos en de omgekeerde wereld, want zover heeft deze zijn werk goed verricht om het pakket met succes op nederlands grondgebied te krijgen.

Al deze punten zijn al terug te vinden in o.a. Mijn e-mail van gisteren en meerdere daarvoor. Daarnaast is het meermalen telefonisch door gegeven, de slecht/niet werkbare en bloed irritante contact e-bot en daarnaast ook nog facebook.

Mijn vorige e-mail betrof een eerste sommatie, echter heeft u geen gehoor gegeven aan dit verzoek, in uw e-mail verzaakt inhoudelijk in te gaan op mijn vragen. Daarnaast is de aan mij eerder verzonden link niet werkzaam ook daar heeft u met geen woord over gerept.

Ik ben nu genoodzaakt andere stappen te ondernemen zoals u deze kunt terug vinden in de e-mail van 25-05-2020. Dit door uw persoonlijke onkunde en het totale gebrek aan de juiste mensen op de juiste plek binnen jullie organisatie. Daarnaast heb ik 8 werknemers van jullie persoonlijk gesproken waaronder verschillende bodes, pakket bezorgers en ander personeel die dit allen beamen en mede hun ongenoegen hier over uit spraken.

Neem de verantwoordlijk in plaats van naar een ander te wijzen en mij proberen van het kastje naar de muur te sturen.

Joris
24-05-2020

Geen service

Pakket door mijn zoon aan mij verstuurd. Na dag of 10 nog niet aangekomen. Dus bellen met klantenservice. Na 25 minuten wachten zeggen ze dat je pas na vertraging van 14 dagen kunt bellen. Paar dagen later weer gebeld. Kreeg te horen dat je pas na 30 dagen (!) kon bellen en dat ze dan een onderzoek zouden instellen. Na 30 dagen weer gebeld. Zoals altijd weer ruim 20 min in de wacht. Wordt gezegd dat de afzender naar het afleverpunt moest gaan (was agentschap bij Jumbo). Die zeggen dat ze het pakket de dag na aflevering aan postnl hebben afgeleverd, dus dat je toch echt bij postnl moet zijn. Wederom gebeld. Half uur in de wacht. Ze zegden toe een onderzoek te zullen starten, daarvoor moest ik het formulier dat ze me zouden mailen invullen. Nooit een formulier ontvangen, dus weer bellen. Weer 20 min in de wacht. Nu zei de medewerker dat ze de gegevens zelf zou invullen en dat we binnen 5 dagen bericht zouden krijgen. Inmiddels 7 dagen voorbij, nog geen bericht. We hebben 24,50 betaald voor verzekerde aangetekende zending. Postnl doet helemaal niets om het pakket op de bestemming te krijgen. Ons verzoek om het dan maar retour afzender te sturen, was ook niet mogelijk. Maar het ergste is hoe je steeds na lang wachten met een kluitje het riet wordt ingestuurd door de ‘klantenservice’. Totaal geen service en je wordt behandeld als stuk vuil in plaats van als klant. Ik noem het de afdeling ‘fuck you!’ Want dat is hoe ze omgaan met terechte klachten van klanten.

Beau
23-05-2020

Post nl

Er word volgens mij nooit aangebeld want ik ga altijd extra dicht bij de bel zitten. En ik let super goed op en toch krijg ik dan een mail dat ik niet thuis was en dat het naar een post nl punt gaat. Helemaal prima dat ik het moet ophalen dus ik krijg de volgende dag een mail dat het bij mijn post nl punt is afgeleverd en ik kom daar. En geen pakket te vinden. Ik moest de volgende dag maar terug komen en dat is nu al de zoveelste keer. Ik snap dat het druk is enzo maar stuur dan gewoon die mail niet. Ik doe iedere keer moeite en toch gaat het fout

Joke
23-05-2020

Aangetekende brief

Wat een kut bedrijf aangetekend stuk al 2x niet aangekomen werken daar mongolen ofzo

Carolina
22-05-2020

Geen waardering meer voor PostNL.

Pakket verstuurd naar Frankrijk (€ 19,50 portokosten) is niet aangekomen. Eerst wordt er gezegd, het pakket is aangekomen in Land van bestemming, vervolgens is het pakket zoek, weer later wordt er gezegd dat het pakket drie weken eerder is bezorgd.maar het pakket is nooit aangekomen. En wat doet PostNL….helemaal niets!

Stef
19-05-2020

Onbeschoft bedrijf

Ik heb begrip dat zaken later aankomen. Dat ze hun track & trace niet aanpassen heb ik helemaal geen begrip voor, is ronduit onprofessioneel.

18-05-2020

Aaangetekende brief van woensdag onderweg

Donderdag aangetekende brief op de post, barcode doorgegeven. Tot verbazing na datum vrijdag tussen 11:-16:00 staat het op bezorging binnen3 werkdagen dat is zaterdag , vandaag. Niets. Afraden