PostNL reviews

Anne
24-08-2021

Ongeloof over werkwijze bij door PostNL veroorzaakte problemen

Nooit problemen gehad met PostNL en dat is maar goed ook, want problemen worden niet opgelost.

Pakket werd ten onrechte als bezorgd aangegeven, ik heb nog geen 5 minuten later gebeld. Het pakket zou (om onduidelijke redenen) naar een pakketpunt gaan. Ik zou terug gebeld worden, maar geen bericht. In de volgende telefoongesprekken (nooit teruggebeld zoals beloofd overigens) komen compleet andere verhalen: pakket is zoek, pakket is bij buren, pakket komt nog. Nu net te horen gekregen dat ze de bezorger gaan navragen of hij er iets van weet (want dat weet de bezorger vast nog na een week?) en anders heb ik pech. Andere woorden: wij geloven u niet en u kunt ons niet anders bewijzen.

Klantenservice was useless, "meer informatie was niet beschikbaar", antwoorden op vragen waren ontwijkend, incompleet en spraken elkaar allemaal tegen. Uiteindelijk is er opgehangen (ronduit gênant), omdat ik bleef dringen op een oplossing en geen genoegen nam met uitstellende en lege antwoorden. Geen sneer naar de medewerkers in het callcenter, wél naar de leidinggevenden die personeel geen (toegang tot) juiste informatie en scholing geven.

Bob
20-08-2021

Liegen gewoon en komen afspraken niet na

PostNL is een geboren leugenachtige zooi waar men beloftes maakt over bezorging en deze gewoon niet nakomen. Om hun smoezen in te pakken doen ze net of ze langs geweest zijn maar dat is absoluut niet waar en daarnaast is er ook geen briefje achtergelaten waaruit blijkt dat ze geweest zijn. (wel krachtig doorliegen als een klein dik vet kind uiteraard:-) ze dumpen de zooi van hun klanten gewoon naar een afhaalpunt en je bekijkt het verder maar. Ik raad dit leugenachtige bedrijf zeer af beter DHL

Riekie
17-08-2021

Postnl waardeloos

Wacht al 2 weken op een pakket wat vervolgens via de postbode bezorgd zou moeten zijn, brieven moeten ontvangen niks tot op heden. Bel je de postnl ja we gaan het doorgeven tuurlijk, aan wie, bel nu iedere dag. maar ga in vervolgens niet meer bij bedrijven kopen die versturen met postnl waardeloos, het is gewoon helemaal niks de postnl

Metty
17-08-2021

Slechte levering

Komen niet of leveren telaat

Je kan klantenservice bellen maar hier bereik je weinig mee.

Ik probeer mijn pakketjes meestal via een andere dienst te doen waarvan ik weet die leveren wel op tijd en geven een track en tracé

12-08-2021

Wat een slecht bedrijf!

Aanpassende tijdsvlakken, liegen dat ze zijn langs geweest en een klantenservice die je aan het lijntje houd.

Kreeg een mailtje dat ze waren langs geweest en me hadden gemist. Was gewoon thuis dus dacht hey bel meteen naar de klanten service. Die sturen hem dan even retour om alsnog dat pakketje langs te brengen.

Maar nee, "heel vervelend dat dit gebeurd is maar dat is tegen onze procedure" je kan dan vervolgens een klacht indienen en klaar. Geen oplossingen en geen pakketje, die moet je dan bij een punt 4 kilometer verderop ophalen i.p.v. bij de Bruna om de hoek. Want dat is nu eenmaal je postcode.

Nul flexibiliteit, ze hebben gewoon schijt aan je.

Miranda
10-08-2021

Wat is er aan de hand met Post.nl?

Voor de derde x een pakket uit het buitenland niet ontvangen. Ze gaan ermee rechtstreeks naar afhaalpunt. Hoorde achteraf dat is het nieuwe werkwijze. Het erge is dat ze keihard liegen dat ze bij de deur zijn geweest. Of nog een ander leugen de adres gegevens kloppen niet, staat 2x een adres op pakket. Klopte prima en duidelijk te zien, afleverpunt snapte dat ook niet. En zei dat er de laatste tijd veel klachten waren over Post.nl. Heb gelukkig net op tijd 2 pakketten net op tijd kunnen halen. Omdat ik zomaar heb gebeld naar de afleverpunt. Heb1x een mail gehad. Dat ik niet thuis was. Wat een leugen was. En dat het bij de afleverpunt was bezorgd. Derde x weer niets gekregen, geen mail, geen kaartje. De track en trace nummer gevraagd aan afzender met zelfde leugen was niet thuis. Geen kaartje, geen mail. Dan weet je dat ze sowieso niet zijn langs geweest. Pakket net terug gestuurd uit Amerika. Heb een klacht ingediend. Gaan ze zeker ook niets aan doen. Ben klaar met dit bedrijf.

09-08-2021

Pakket bezorgd in app maar niet echt bezorgd.

Vriendin had een pakketje gestuurd voor mijn verjaardag. Ik heb niets in mijn post nl app gezien en ook geen briefje in de brievenbus dat het bij buren ligt of zo. Bij vriendin in app staat "bezorgd ". Niet dus.

Zij "klantenservice "gebeld, zit waarschijnlijk in Paramaribo gezien het zware bijna niet te verstane accent. Omdat zij het niet verzekerd verstuurt heeft wordt er alleen een kort onderzoek gehouden wat inhoudt dat ze de bezorger gaan vragen of hij het bezorgd heeft. Over drie dagen moet vriendin zelf weer postnl bellen om te vragen hoe het zit. aAs de bezorger zegt dat hij het bezorgd heeft is het klaar wat postnl betreft en kun je verder fluiten naar je pakketje. Wat een vertoning. En dat noemen ze dan " klanten service"

Anna
06-08-2021

Pakketje blijft bij PostNL liggen

Een tijd geleden heb ik iets besteld vanuit het VK. Na een tijdje kreeg ik bericht dat het pakketje in Nederland was en dat ik inklaringskosten moest betalen. Dat heb ik meteen gedaan. Sinds dien blijft het pakket bij PostNL liggen en hoor ik niets meer. De eerste dagen na mijn betaling stond er een dag en tijdstip waarop ik mijn pakket kon verwachten. Dat veranderde echter in "Bezorgtijd nog onbekend." Sindsdien gebeurt er niets meer en na het lezen van slechte ervaringen van anderen vrees ik het ergste.

Liesbeth
29-07-2021

Te weinig porto (11 ct) op een aan mij bezorgde brief. Boete: 4,80.

Oeps, te weinig postzegels.

Dat is de aanhef op een bericht aan mij dat ik via de brievenbus ontving. (welk duur bureau verzint deze tekst, vreselijk)

Op de aan mij verzonden brief zit 11 cent te weinig aan porto. Tevens ontbreken de gegevens van de afzender. Daarom dien ik 4,80 (hallo) boete te betalen. Waar is dit bedrijf mee bezig! Verder raad ik het bedrijf aan de aanhef "te weinig postzegels" te wijzigen in "te weinig porto", daar tegenwoordig veelvuldig gebruikt wordt gemaakt van de postzegelcode. (dit advies is gratis).

Nitin
29-07-2021

Regelrechte ramp

Hier moet je het als consument mee doen. De dienstregeling is een ramp, pakket niet bezorgd maar wel communiceren dit gedaan te hebben.

Georgina
28-07-2021

Shit bedrijf

Wat een shit bedrijf is PostNL. Nooit komt me pakketje optijd. De hele dag zitten wachten op een pakketje die niet bezorgd wordt. Telkens wordt het tijdstip veranderd en opeens staat er dat het morgen wordt bezorgd.

Roos
24-07-2021

Pakket staat als bezorgd maar niet ontvangen

Pakket staat als bezorgd maar niet ontvangen. Hierdoor kan je ook niet meer zien waar het pakket dan wel is.

24-07-2021

Pakket niet geleverd

Zit hele dag te wachten op bestelling (2 matrassen). Sturen ze doodleuk om 2 uur mail 'sorry het gaat vandaag niet lukken'.

Willy
22-07-2021

Het wordt steeds gekker.

De laatste tijd kwam het steeds vaker voor, dar er een mailtjev kwam van Post.nl, dat je pakje bezorgd was. Het pakje werd dan tot aan twee uur later pas bezorgd. Vandag zou ik een kakje krijgen tussen 12:05 en 14:05 uur. Om 14:00 uur kreeg ik een mailtjes dat het druk was en dat mijn pakje hopelijk voor 22:00 uur bezorgd zou worden. Wat schetst mijn verbazing: om 14:08 is er een opmerking geplaatst, dat bezorging niet gelukt is en dat ik het pakje morgen na 1500 uur bij een afhaalpunt kan ophalen. Daar zit je dan de halve dag voor thuis te wachten. En daarom bestel ik niet per post, om alsnog naar een winkel te moeten, midden in het centrum, zodat er ook nog parkeerkosten bij komen. Lekker klantvriendelijk, Postnl! Bij de klantenservice werd mij verteld, dat ik dit via de afzender moest regelen. Die kon ik vandaag niet meer bereiken, wat betekent, dat ik mijn pakje dan op zijn vroegst dinsdag mag ontvangen. Kunnen alle afzenders hun pakjes aub per DHL verzenden. Die zeggen tot bijna op de minuut hoe laat ze voor de deur staan.

22-07-2021

CEO post.nl laat eigen pakjes via DHL bezorgen

Ok sta in de woonkamer en zie door de raam de pakketbezorger naar de voordeur lopen. Terwijl ik naar de hal loop hoor ik de bel. Ik loop naar de voordeur en terwijl ik de sleutel pak, wordt het “net gemist” kaartje door de brievenbus gedaan. Ik maak de voordeur met de sleutel open en zie de bezorger wegrijden.

Bellen met post.nl is onmogelijk.

Ook bazen en raad van commissarissen zullen wel eens pakjes door hun eigen bedrijf thuis laten bezorgen.

Ik vraag mij af hoe zij dit oplossen en ervoor zorgen dat pakjes thuis worden afgeleverd en niet bij de supermarkt.

Alex
17-07-2021

POSTNL / IMEC pakket onterecht bij PostNL afhaalpunt

Een aankoop via ebay, verzonden uit hk, waarop reeds btw verrekend is, wordt door imec afdeling van postnl al een week vastgehouden. Ik krijg een melding in de postnl app dat het pakket bij een postnl punt afgeleverd gaat worden en dat er €4 voor betaald moet worden. Dit is onterecht omdat ik via ebay meteen btw verrekend heb. Postnl hanteert wederom zijn eigen regeltjes om geld uit onze zakken te kloppen. Er hoeft niet ingeklaard te worden op deze zending (van $66) want btw is reeds voldaan. Tevens heb ik genoeg aan transportkosten betaald om de zending op mijn opgegeven afleveradres geleverd te krijgen i.p.v. Dat ik ook nog eens onkosten moet gaan maken (en inspanningen moet gaan verrichten) om het pakket bij een postnl afhaalpunt te gaan ophalen en mijn eigendom in bezit te krijgen!

Wederom krijg ik een zeer vieze smaak in mijn mond hoe postnl probeert, via allerlei slinkse sluipweggetjes, illegaal geld te innen. De mogelijkheid om een klacht in te dienen is er niet, de mogelijkheden die geboden worden om een klacht in te dienen beperken zich tot het niet bezorgen van pakketten door hun bezorgers (meestal onderbetaalde ontevreden onderaannemers die rechtstreeks naar het postnl afhaalpunt rijden). Heb je een klacht over hun administratieve puinhoop, dan kun je nergens terecht en wordt je met een kluitje het riet ingestuurd, en vaak ook nog eens op een onbeschofte wijze. Ik snap niet dat dit bedrijf het zo (lang) kan volhouden. Ik meldt mijn klachten al sinds jaar en dag, maar nog steeds komen ze ermee weg. Nu de eu besloten heeft dat op alle zendingen van buiten de eu, ook die van b.v. €1, btw verrekend moet worden, heeft postnl wederom een prachtig handvat gevonden om de burger te besod.m.eteren en geld uit onze zakken te kloppen. De €4 standaard kosten die bij het postnl afhaalpunt betaald moeten worden zijn belachelijk, temeer omdat ze het pakket dus n i e t meer bij ons thuis afleveren, maar rechtstreeks bij het postnl afhaalpunt! dit betekent dat ze minder bezorgers hoeven in te schakelen, en wij als ontvangers, te goeder trouw zijnde en betalende burgers, zélf nog onkosten moeten maken én inspanningen verrichten om ons pakket, waarvoor we transportkosten hebben betaald, te kunnen ontvangen. Walgelijk slechte service van postnl. Neem een transporteur als dhl, die vragen geen extra inklaringskosten bij pakketten onder de €150, enkel de wettelijke btw, en ze bezorgen óók nog eens op het aangegeven afleveradres, precies zoals je mag verwachten van een transporteur waarbij je betaald hebt voor een te leveren service!

Als het aan mij lag, dan bestond postnl per direct niet meer. Als er ook maar één voorbeeld aan te halen zou zijn waaruit blijkt dat privatisering ten koste van de te leveren diensten kan gaan, dan is het postnl wel.

Wat een baggerbedrijf, wellicht dat ze beter de maas kunnen gaan uitdiepen zodat die niet meer buiten haar oevers treedt i.p.v. Post en pakketten (pretenderen) te bezorgen.

Alex bartels

Maastricht

Carina
10-07-2021

Ver weg bezorgd

Post nl komt slechts 1 maal aan de deur. Als je niet thuis bent, leveren ze je pakket op een pick-up point af. Er zijn twee punten heel dicht bij ons huis, maar het wordt kilometers verder afgeleverd, heen en weer rijden we er meer dan 12 km over, terwijl er ook punten zijn die maar op twee kilometer afstand van ons huis liggen. Hele slechte service!

Annet
08-07-2021

Onbetrouwbaar

Binnen 2 weken tijd:

1) Krijg pakket van de buren (andere naam en huisnummer) in mijn brievenbus.

2) Pakket (met duur iphone snoer) niet bezorgd. Maar wel een bericht dat het bezorgd is. Zal wel bij een buur zijn.

3) Pakketbezorger komt niet opdagen voor afgesproken middag bezorging. Verplaatst naar volgende middag. Komt weer niet opdagen. Wel een berichtje dat ik niet thuis zou zijn. Mag het nu ophalen op het postkantoor. Daar blijf je dan twee middagen voor thuis.

Denise
06-07-2021

Bagger!

Duur pakket besteld en gekozen om thuis te laten bezorgen tegen betaling tov gratis bezorgen bij een postnl punt.

Heb er vrij voor genomen en zie in de traceerlink staan dat de bezorgpoging niet gelukt is. Nu is mijn pakje alsnog bij het postnl punt gebracht!

Dus betaald voor een service die niet verleend is en moet nu ook nog extra kosten maken om het pakje naar mijn huis te zien te krijgen. Dit gaat met de meeste pakjes zo. De bezorger heeft gewoon geen zin om door zand te moeten lopen aangezien de gemeente aan het bestraten is.

Max
29-06-2021

Pakket kwijt

Pakketje besteld en vermelden dat het de volgende dag in huis is .

ben nu al 5 weken aan het wachten en ik bel steeds naar postNL, ze zeggen telkens het zelfde 'we zijn het pakket aan het zoeken' ja precies. dat kan wel een paar weken duren.

aan de telefoon heletijd het zelfde mevrouwtje aan de telefoon, verschikkelijk.

nooit meer iets met postnl versturen.