PostNL reviews

1.4
Positief4%
Neutraal0%
Negatief96%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Chester
28-06-2021

Slecht bedrijf, met slechte service en geen medewerking, niet klantgericht!

Slecht bedrijf, die zijn afspraken niet na komt, geen oplossingen heeft voor mijn probleem.

Heb al diversen vervelende dingen meegemaakt, waar zeer veel tijd, en bellen in ging zitten!

klantenservice is ook slecht te bereiken, er staat geen telefoon nummer op de website, maar via een omweg kun je contact opnemen, en dan krijg je iemand aan de lijn in gebrekkig Nederlands. die je totaal niet begrijpt!

Ja zegt de medewerker, ik stuur u een E- mail.

Ik moet die E-mail nog steeds krijgen, Nooit gehad!

Een pakket uit Duitsland, is terug gestuurd naar de verzender! Ik was niet thuis, maar heb nog nooit een E-mail gehad, dat het pakket afgeleverd zou worden.

En nooit een ''Niet thuis bericht"!

Het pakket lag nog in Nederland, voordat het terug naar afzender in Duitsland verstuurd zou worden, maar ik kon het met geen mogelijkheid meer onderscheppen om dat pakket hier naar toe te krijgen!

Hebben ze het 2 weken later weer terug naar Duitsland gestuurd.

Heeft totaal 3 maanden geduurd, voordat ik het hier had!

Heeft mij zeer veel tijd, bellen, mailen, met Postnl en in het Duits mailen met DHL, en de verzender gekost!

Dagen lang ben ik hiermee bezig geweest!

niet leuk meer.!

Duits is niet mijn sterkste taal, dus maar met google translate gedaan!

DHL draagt het over aan Postnl, maar die werken ook slecht samen!

Dit dusss

Katy
28-06-2021

Paket wordt niet geleverd en Post NL voelt zich niet verantwoordelijk

Ik kan alleen afraden om iets te versturen met Post NL. Het is nu de derde keer, dat er een paket niet geleverd wordt door Post NL. Het paket is vanuit het buitenland naar Post NL gestuurd maar vervolgens sturen zij het paket niet aan ons als ontvanger door omdat zij beweren dat de adresgegevens niet volledig zijn opgevoerd. Vaak met de klantenservice gebeld en iedereen verteld een ander verhaal. De ene zegd, dat het paket bij de buren is geleverd (wat niet klopt) de ander zegd, dat zij alleen de postcode en de huisnummer met toevoegstel hebben (is doch voldoende!). Een ander van de klantenservice verteld mij op een onbeschofte manier, dat het paket helemaal geen gegevens heeft en dat de afzender met het paketdienst in het land van afkomst moet bellen en het oplossen. Vervolgens verteld de dame mij niet hoe zij heet en onderbreekt gewoon het gesprek. Ik als klant (of ontvanger) ben nu helemaal alleen gelaten met mijn probleem. Echt slecht en niet klantvriendelijk bedrijf!

Patrick
25-06-2021

Pakket uit canada wordt terug gestuurd zonder dat ik bericht heb gekregen.

Via postnl zou ik een pakketje uit canada krijgen.

Ik vondt het lang duren en keek naar de track en trace. hier zag ik dat het terug gestuurd werd omdat hij bij de pickup point stond (te lang).

Ik heb hier nooit een briefje van ontvangen.

Ik heb gezien dat het nog op het sorteercentrum zat.

Ik probeerde dit terug te krijgen maar dat blijkt onmogelijk bij postnl.

Heel treurig nu moet ik als het pakket terug is in canada opnieuw een bestelling doorvoeren en hopen dat ik hem volgende maand ofzo wel heb.

terwijl het pakket nog op de sorteercentrum zit. belachelijk dat postnl geen mogelijkheid heeft om dit opnieuw aan te bieden.

Rob
24-06-2021

Leren niets van fouten

Mij is het nu voor de 2e keer dat men een pakketje bij buren aflevert bij de buren 3etage,s hoger.

De eerste keer heb ik twee weken later kunnen traceren waar pakket was afgegeven

En nu wacht ik al 10dagen op pakketje dat wederom op een verkeerd bezorgd adres is afgeleverd.

Inmiddels weet ik wel waarom er zo veel fouten worden gemaakt bij het afleveren

Namelijk niet post/nl of de chauffeur is verantwoordelijk voor afleveren maar de verzender

vandaar de laksheid van het bedrijf om klachten af te handelen .men schuift de verantwoording lekker terug!

Hans
23-06-2021

Huilen met de pet op

De laatste keer dat ik hier een recensie/klacht achterliet is nu zo 6 maanden geleden ongeveer en toen werd er gezegd dat het allemaal beter zou gaan maar dat blijkt zoals gewoonlijk totaal niet waar te zijn.

De vorige keer was er brievenbuspost kwijtgeraakt waarin een embleem van het Korps Commando Troepen zat. Nooit aangekomen maar er werd mij op het hart gedrukt door een dametje van PostNL die mij op een asociale toon te woord stond dat ik maar de volgende keer met Track and Trace moest gaan werken. Dat advies viel niet op een dove man zijn oren en ik besloot elk pakketje,inclusief brievenbus post, met een track and trace te doen zodat het dan niet meer kwijt zou raken.of toch wel?

Vorige week een aankoop gedaan van weer iets wat door de brievenbus heen past en ik,die dacht heel slim te zijn, de verkoper gevraagd of het met track and trace kan en gelukkig was dat geen probleem! Zo! ,dacht ik bij m'n zelf, nu kan het zeker niet meer kwijt raken en kan postNL ook niet zijn hoofd in het zand steken!. Niets blijkt minder waar want toen ik gisteravond de track and trace ging nakijken stond er dat mijn kleine pakketje vandaag op de mat zou moeten vallen. Vandaag breekt aan en de post komt maar niet aan.''het zal toch niet weer he?'' denk ik bij m'n zelf en ik besluit om de track and trace na te kijken. ''Afgeleverd om 11:48'' staat er op de track and trace pagina en ik sta met stomme verbazing te kijken dat 't toch weer op een of andere manier fout is gegaan maar we laten onszelf natuurlijk niet zo makkelijk verslaan dus ik gelijk naar de PostNL site om eens verhaal te gaan halen bij de klantenservice.

Zoeken naar het juiste nummer voor de klantenservice was toch iets lastiger dan ik in gedachte had want je kan er bijna niet aan komen. Je moet het ''hulpje'' op de site expliciet vertellen dat je wilt bellen en dan een lijstje aan informatie aan hem geven zodat de lui van de klantenservice weten dat je ze gaat bellen etc. Het lijkt mij eerder op een poging om een afpoeier verhaal klaar te hebben voor het moment dat de persoon in kwestie belt zodat ze er zo snel mogelijk vanaf zijn en de volgende kunnen paaien met een lulverhaal.

Goed,ik dus de klantenservice gebeld en 't eerste wat ik te horen krijg is een hoop gebrabbel waar niemand iets van kan verstaan dus ik besluit m'n zelf nogmaals te identificeren (Hallo U spreekt met.bla bla) en toen volgde een verschrikkelijk diepe zucht aan de andere kant van de lijn. Ik moest m'n zelf bijna knijpen om te kijken of ik niet aan 't dromen was,zo spreek je tenslotte toch niet iemand aan? De vrouw begon,in gebrekkig Nederlands, een heel afpoeier verhaal op mij af te schieten met af en toe een zucht her en der als ik antwoord wilde geven en vertelde mij het volgende: De reden dat er inderdaad staat dat Uw pakketje is afgeleverd komt omdat de postbodes geen scanner bij zich dragen en daarom worden de postpakketjes dus als ''afgeleverd'' gescand in het depot waar ze uit gaan en U moet dan nog even wachten want het ligt waarschijnlijk aan Uw geduld.

Een heel vreemd en onwaarschijnlijk verhaal wat mij dus gerust moet stellen maar ik en misschien U,de lezer van dit schitterende verhaal,zal er waarschijnlijk geen zak van geloven. Om eventjes alles op een rijtje te zetten. De postbode draagt volgens mevrouw geen scanner bij zich om de status van het post pakketje te updaten bij track and trace dus wordt het pakketje in het depot gescand waardoor het dus op track and trace als afgeleverd wordt afgebeeld.

Iemand die 1+1 bij elkaar kan tellen kan natuurlijk gelijk zien dat,als dit inderdaad zo gaat, er van alles mis is met deze werkwijze. Iemand met kwade bedoelingen zou dan zomaar een klein post pakketje kunnen verduisteren want zo ver de verkoper en koper weet is 't pakketje kwijtgeraakt in een van de sorteercentra van PostNL en die doen er echt helemaal niks aan om dat pakketje te gaan zoeken.

Terug naar de dame aan de telefoon. Met een zwaar Surinaams accent vroeg de vrouw mij hoe ik het contact met haar heb ervaren. Ik heb gewoon het gesprek weggedrukt want hier hebben we natuurlijk helemaal niks aan maar er is een pluspuntje wat ik dan nog heb. Een vriend van mij werkt namelijk in een post sorteercentrum van PostNL en die wist mij doodleuk te vertellen,nadat ik hem alles had uit gelegen, dat postbodes wel degelijk een scanner bij zich dragen en dat de werkwijze absoluut niet overeenkwam met hoe de dame aan de telefoon het vertelde.

PostNL blijft een rampzalig bedrijf waarbij alles misgaat wat ook maar mis kan gaan. De medewerkers klinken net alsof ze het einde bereikt hebben,de service is een grote ramp en het lijkt er sterk op dat PostNL het de mensen zo moeilijk mogelijk maakt om hun echte nummer te vinden op internet. Sommigen van ons zijn afhankelijk van deze dienst door onze baan,ziekte of andere omstandigheden en we worden lekker in de zeik gezet,afgeblaft en als het ware beroofd van onze zuur verdiende centen maar dat maakt PostNL geen reet uit.

Al moet ik het halve land door met de auto om een potlood op te gaan halen,neem van mij maar aan dat ik nooit meer iets door PostNL laat verzenden.

Ger
21-06-2021

Waardeloos en geen service

Kaartje niet thuis in de brievenbus.

Op halen bij Jumbo Dordrecht.

Jumbo Dordrecht heeft geen pakketje.

Na 4 dagen bij Jumbo nog geen pakketje.

Contact op genomen met postnl.

In het systeem staat opgehaald.

Dat is onmogelijk want ik heb het kaartje. en een legitimatie is verplicht. Ook huisgenoten of iemand anders is niet met het kaartje naar de Jumbo geweest.

De enigste oplossing die postnl aandraagt is, zoek contact met de verzender.

Het adres is goed, het kaartje van postnl is afgegeven op het juiste adres.

Ik heb het kaartje nog steeds in mijn bezit.

Wat moet de verzender dan doen als hij niets verkeerd heeft gedaan?

De fout ligt bij post nl die het op moet lossen.

Theobert
15-06-2021

Waardeloos , houd je de gehele dag op de hoogte met loze beloftes

Keer op keer teleurstellingen , waar andere post bedrijven gewoon hun afspraken nakomen.

Carine
14-06-2021

Slechte dienstverlening

Het pakket was een week onderweg.

Leveringsdatum werd steeds verandert om uiteindelijk terug bij de afzender afgeleverd te worden.

John
14-06-2021

Grootste shitbedrijf wat er bestaat

Ben je niet thuis dan wordt er niet eens meer geprobeerd het bij een van je buren af te geven. Het pakket wordt gewoon naar een depot in een andere stad gebracht kilometerss verder waar je het dan moet ophalen. Belachelijk! kom je daar bij dat depot is het pakket niet aanwezig en had je eerst moeten bellen! het telefoonnummer van postnl is nergens op internet of elders te vinden! wat een kutbedrijf!

Gezinus
11-06-2021

Aangetekende brief

De monopolie positie van PostNL. Ik heb woensdag een aangetekende brief verstuurd er van uitgaande dat deze de volgende dag wordt bezorgd. Woensdagavond binnen gekomen in sorteercentrum Kolham, vervolgens via app te zien dat deze donderdag bezorgd wordt, gewijzigd naar vrijdag, gewijzigd naar zaterdag. Toch al 2x gebeld met klantenservice. 1x zou melding gemaakt worden de 2de dame werkte de mevrouw via protocol en ze hoeven hem pas op de 5de dag te bezorgen. Anders moest ik spoed bezorging laten doe a 30 euro. Dan vraag ik mij af of ze van de ratten besnuffeld zijn want dat ga je toch niet doen. De tarieven worden duurder en de service steeds slechter en van de dames aan de telefoon krijg je ook geen fijn gevoel

Novi Amsterdam
10-06-2021

Gestolen inhoud van zending

Voor mijn bedrijfje zend ik regelmatig pakketjes met PostNL. Helaas al meerdere malen is PostNL pakketjes kwijt geraakt en dan kunnen ze niks voor je doen. Inmiddels heb ik hier een soort van vrede mee, want elke keer een uur in de wachtrij van de klantenservice staan en daarna niks meer horen is de moeite niet waard. Echter nu is de inhoud van mijn pakket gestolen, pakketje is duidelijk open gemaakt en zelfs nu kunnen ze enkel een klacht voor me indienen en krijg ik niks vergoed. Excuses kunnen er nog net van af, maar verder niks. Ik ga dan ook op zoek naar een andere postbezorgservice, want PostNL is duidelijk niet te vertrouwen en ze proberen al helemaal niet om samen met de klant het probleem op te lossen. Schandalig!

Giovanni
05-06-2021

Onrespectvol omgaan met pakketen

Niet zo content van de servies. De bezorger stopte het pakketje in een andere brievenbus omdat ik niet thuis was. Met een briefje geschreven postparking. Waar ik niet aan uit kon wat het betekende. Heb ik me pakje uiteindelijk gevonden in een andere brievenbus. Volledig geplet. Met andere woorden het pakje was te groot en toch proberen in de brievenbus te proppen.

In plaats van het aan de buurvrouw of man te bezorgen. Ik vind het totaal respectloos Gedrag en respectloos omgaan met andermans pakjes.

Richard
04-06-2021

Onbeschofte POSTNL bezorger

POSTNL bezorger weigert pakketten af te leveren en maakt melding NIET THUIS

Gaat steeds meer op een boycot lijken omdat we meneer een keer op zijn onbeschofte gedrag hebben aangesproken, waarop onze docht voor K**hoer werd uitgemaakt.

Danielle
31-05-2021

Retourpakket (kwijt) geholpen door PostNL.

Pakket netjes afgegeven bij post nl punt omdat het retour naar de winkel moest. Ik heb hiervan ook een bewijs. Echter is na 4 maanden het pakket nog niet aangekomen in de winkel in Nederland. Beide partijen onderzoeken op laten starten zonder resultaat. Enige wat je krijgt te horen het is kwijt en we kunnen je niet helpen dus 96 euro voor niks moeten betalen. Echt een schande.

Xayide
29-05-2021

SCHANDALIG, IK BEN PISLINK

Voorheen had ik nooit problemen, maar wat mij nu al een jaar overkomt daar sta ik keer op keer met open mond bij te kijken. De specifiek bezorger op mijn wijk doet zijn werk niet. Hij weigert naar boven te komen (ik heb een lift), ook als ik aangeef chronische pijnklachten te hebben. Hij drukt de intercom gewoon weg en brengt het pakket naar een afhaallocatie. Ik ben ooit 1 keer wel voor hem naar beneden gekomen, bleek een pakket van 20 kilo voor mijn ex. Wist ik niet, ik heb hem gesmeekt me te helpen het naar boven te brengen, ik kan geen 20 kilo tillen met rugklachten. Hij heeft mij daar gewoon laten staan. Vandaag heeft hij niet eens aangebeld, en gaat een zware doos kattenvoer naar de afhaallocatie brengen. Ik kan dat op de fiets niet ophalen, en dit kattenvoer is alleen bij die webshop te bestellen. Mijn kat kan nu dus niet eten, want als ik de bestelling opnieuw plaats komt het weer met postnl en belt meneer weer niet aan. What the f postnl. Moet ik mijn kat laten verhongeren ofzo, of ander voer geven waar ze ziek van word. Schandalig. Ik probeer al een jaar een oplossing te vinden, ik dien klacht na klacht in. Er gebeurt niks. Ik wil een andere bezorger op mijn wijk, ik kan niks meer bestellen wat zwaar is, want ik kan het met de fiets niet ophalen. Ik kan het ook niet zelf in de stad kopen, daarom bestel ik het ook.

Charles
28-05-2021

Slechtste pakket bezorging van Nederland.

Ik verwachte drie pakketjes, eerste is spoorloos vedwenen, na anderhalve week geven ze toe dat er iets mis was maar een oplossing hadden ze niet.

Tweede pakket werdt keurig zoals aan gemeld bezorgd, maar wel aan alle kanten beschadigd en kapot, de bezorger begreep erbook niets van hoe of dat nou kon!

Op het derde pakketje zit ik nog steeds te eachten.de status van het bezorgmoment is a nul drie!maal veranderd en staat momenteel op onbekend.

Wat een waardeloos bedrijf.

Fred
26-05-2021

Meest slechte pakketdienst van NL

Het geweldige PostNL labelsysteem dat in op Marktplaats is geïmplementeerd is niet vrij van fouten.

Bij verzending kan je (als verkopende partij) per ongeluk een dubbel label aan maken, waardoor je dus dubbel betaald.

Ongebruikte labels worden niet (of met tegenzin) vergoed.

Coulance kennen ze niet.

=== Marktplaats verkopers ===

Indien mogelijk. kies liever voor ophalen.

- Pakketten verdwijnen dan niet.

- Pakketten worden niet bij buren afgegeven.

- Zendingen worden dan niet beschadigd afgeleverd.

- Het voorkomt een zinloze communicatie met de slechtste pakketdienst van Nederland!

Reza
26-05-2021

Raciste pakketbezorgster

Op zaterdag 22 mei zou ik volgens track n trace link mijn pakketten tussen 12:15 en 14:15 ontvangen. op 12:30 ongeveer kwam postnl auto onze parkeerterrein aanrijden, ik ging naar buiten op de galerij voor de deur van mijn flat en zag dat de auto reed door naar de tweede ingang van ons flatgebouw. Ik stond ongeveer half uur toe te kijken van afstand van ongeveer 70 meter terwijl zij bezig was met mensen bij de andere ingang te bellen en hun pakketten afgeven. ik zwaaide naar haar met mijn rechterhand om aan te geven dat ik daar op haar wachtte om mijn pakketten te ontvangen. Toen ze daar klaar was en stapte in de auto rende ik naar beneden om mijn pakketten in ontvangst te nemen. Beneden buiten de deur van ingang van het gebouw zwaaide ik nog een keer naar haar te stoppen voor het afgeven van mijn pakketten maar zij keek mij van achter de stuur recht in mijn ogen en reed weg. Ik rende achter de auto en schreeuwde hey wacht mevrouw maar zij bleef doorrijden. Toen ik op galerij voor een half uur stond te wachten liep mijn buurman mij voorbij op weg naar zijn flat twee deur verder op nr 270. Ik vertelde hem dat ik op mijn pakket wachtte en de bezorger bezig was bij de andere ingang. Dus hij is een getuige van het feit dat ik gewoon thuis was en op mijn pakket wachtte.Toch werd beide pakketten naar een postnl locatie toegestuurd zoals gebeurt als de ontvanger niet thuis is geweest tijdens de bezorging. De pakketten werden niet aan mij aangeboden, ik werd niet aangebeld er werd niet een brief achtergelaten en dus ik zou niet weten waarom worden deze niet nog een keer naar mij toegebracht. Ik heb inmiddels een aangifte gedaan van pesten wegens afkomst bij de politie omdat zij mij zag zwaaien vanuit de galerij waar ik stond en ook zag ze mij beneden voor de ingang van het flatgebouw toen ik weer zwaaide naar haar en zij dondersgoed wist dat ik op mijn pakketten wachtte, keek ze mij recht in de ogen vanuit haar auto en reed snel weg. Ik heb ook een klacht bij consumentenbond neergelegd. Kort gezegd wil ik mijn pakketten alsnog op mijn eigen adres geleverd krijgen.

Sanne
25-05-2021

Heel Slecht!

Van alle bedrijven in Nederland is dit het slechtste. Ik heb zelf een webshop en ik ben afhankelijk van het verzenden met PostNL maar dit is wat ik al meegemaakt heb: Wekelijks verdwijnt er een pakketje. Gewoon zomaar : weg. Als je het pakketje gefrankeerd hebt als brievenbuspakketje (ook al meer dan 4 euro) gaan ze niet eens voor je kijken waar het pakje kan zijn. Nee het is direct u kunt beter volgende keer met pakketpost verzenden (7,25!) Maar ook met pakketpost raakt er geregeld een pakje zoek. PostNL gaat nu wel degelijk kijken waar het pakje zich bevindt en doet er dan verder niets meer mee. Case geopend, nooit meer op terug gekomen en naar mijn geld kunnen fluiten. Maar het aller aller ergste heb ik vandaag mee gemaakt. De postbode die bij ons de brievenbussen leegt, gooit de helft van de brieven op de grond in de stromende regen want hij heeft geen zin/tijd/goesting/geen idee wat om ze mee te nemen. Zo raken pakjes dus kwijt! Wel 20 brievenbuspakketjes in de stromende regen op het natte gras achterlaten. Zo ga je niet met andersmans spullen om. Nu weet ik waarom er pakketjes zoek raken. Als PostNL deze mensen in dienst heeft dan is het einde zoek nietwaar? Waarom zouden ze dan uberhaupt nog iets bezorgen?! Dus mensen bedenk eerst goed of je wel met PostNL wil verzenden. Ik zal het iedereen enorm AFRADEN!

Bob
21-05-2021

Klacht Post NL

Pakket ligt al dagen in het sorteercentrum en wordt niet verstuurd naar ons omdat ons adres niet bestaat, wordt gezegd. Dit adres bestaat al sinds de jaren 60 en is algemeen bekend. Nu wil post Nl het pakket niet verzenden naar ons ook al hebben ik en de afzender al 4 maal gebeld hierover. Een onbeschofte, vloekende medewerkster Luna van de klantenservice heeft de hoorn erop gegooid. Onvoorstelbaar dat dit gebeurd! Nog steeds is er geen oplossing! Ze willen het weer terug sturen naar de afzender maar hij moet allemaal formulieren invullen. Geen woorden hiervoor dat dit mogelijk is! Zeer zeer slecht!