PostNL reviews

Abc
12-10-2019

Pakker kwijt!

Pakket opgestuurd naar spanje:

Op moment dat ik zag dat het pakket niet afgeleverd kon worden omdat het adres niet klopte had ik meteen contact opgezocht met een collega van postnl. Mij werd verteld dat er niks aan de hand was, ik moest alleen een formulier invullen met de gewenste adres en deze terugsturen. Dit heb ik gedaan maar zonder resultaat. Dus ik bel paar dagen later weer op. Hetzelfde verhaal, ik moest een formulier invullen en deze werd doorgestuurd naar correos.

Ik heb aan zeker 4 tot 5 verschillende collega's duidelijk gemaakt dat dit pakket absoluut niet retour mag komen omdat de retour tijd veelte lang zou duren en mij dat meer dan 1000 euro per week vertraging zou kosten. Desnoods wordt het pakketje ergens bij een postkantoor afgeleverd zodat ik er zeker van ben dat het pakket daar in spanje blijf. Nogmaals vanuit postnl zou met correos gecommuniceerd worden hierover.

Nog geen 5 minuten na het laatste telefoongesprek zie ik op de track and trace staan dat het pakketje retour zou gaan!

Ik heb er echt alles maar dan ook alles aan gedaan op dit allemaal te voorkomen. Ik neem het postnl kwalijk dat ik de afgelopen 18 telefoongesprekken die ik heb gevoerd niet serieus ben genomen. Alles wat er bij mij maar fout kon gaan is fout gegaan.

Het ergste moet nog komen.het pakket had een inhoud twv 2000 euro. Dit pakket heb ik nooit meer retour thuis ontvangen. Ook werd mij verteld dat ze er verder niks meer aan gingen doen omdat dit pakket niet verzekerd was.

Ik mocht het lekker uitzoeken en tot de volgende keer!

Wat een shit bedrijf is dit zeg!

Joost
12-10-2019

Voor de zoveelste keer!

Dat een pakket niet geleverd wordt op een zakelijk adres, natuurlijk zijn er altijd mensen op die tijden de post pakketten bezorgd. Via track and trace komt gewoon de melding "wij hebben u gemist" natuurlijk geen kaartje in de bus want er was wel degelijk iemand. Op zaterdag is het vrijwel elke keer mis, geen idee waarom. Gewoon géén zin of wat dan ook. Natuurlijk kan ik mij voorstellen dat de bezorgers het té druk hebben, maar dan moeten ze bij de post meer wagens inzetten. Helaas is dat niet het geval zodat er gewoon niet geleverd wordt.

Lynn
11-10-2019

Er wordt niks bezorgd

Er wordt hier in het dorp aan de wegen gewerkt. Postnl bezorgd dan gewoon niet. De bezorger is te lui om de straat in te lopen. Pakketten gaan linea recta naar afhaalpunt. Dat is vorige week ook allemaal niet soepel verlopen,maar goed. Nu wachten we op pakket nr 3 die hier ook niet aangeboden is. Je wordt door Postnl niet op de hoogte gehouden van de status van je pakket want zolang het niet gescand wordt, rijdt het dus ergens rond. Telefonisch klacht ingediend, maar helaas werknemers daar komen zeer onprofessioneel over en je voelt je bovendien niet serieus genomen. Ook verneem je niks over de afhandeling van de klacht.

Gister op het afhaalpunt hoorde ik ook dat ze gewoon niks bezorgen in ons dorp. Ze dumpen daar gewoon 10-15 pakketten per dag. Het afhaalpunt heeft een klacht ingediend maar wordt ook niet serieus genomen. Ik stap over op DHL want hun vriendelijke bezorgers, bezorgen hier gewoon wel. Daaaaag Postnl!

Cobie
07-10-2019

Verloren pakketjes probleem oplossen

Jaarlijks verdwijnen er heel veel online bestelde spullen, pakketjes die niet aan komen of simpelweg spoorloos verdwenen zijn.Je kan erover klagen bij PostNL of DHL maar daar krijg je enkel als antwoord " hier staat het is afgeleverd,, OF ligt het meschien bij de buren,, OF meschien was u niet thuis dan ligt het vast bij een afhaal servicepunt - fijne dag nog " Je loopt en belt alles af, maar je pakketje is en blijft spoorloos PECH DAN.

Tijdje geleden was ik me stoep vegen, stopt er een PostNL bus en komt er een knul uit de bus met een pakketje, hij zegt " woont u hier? Ik zeg, ja klopt. Hij geeft mij het pakketje vraagt om een krabbeltje en vertrekt weer. Eenmaal binnen dacht ik, ?wacht ff, WAT als een vreemde voor me huis staat, of kinderen, en ze die zomaar zonder probleem het pakketje geven?

NU wist ik op zijn minst waar mijn pakketjes gebleven waren die ik ooit nooit ontving. HOE kan ik deze aktie in vervolg voorkomen, hoofdbedrijf wat laten weten, NOPE want die zeggen simpelweg het enige wat men moet tekenen en bevestigen met IDE zjjn aangetekende brieven en post, wij kunnen niet zomaar de regels gaa aanpassen, fijne dag nog!.

?NOU het gaat wel om mijn goede spullen DUS de volgende keer als er nog eens een pakketje geleverd wordt geef ik mijn advies aan de bezorger mee op de hoop dat die in vervolg altijd VOORDAT hij/zij het pakketje afgeeft, de IDE vraagt van de persoon. Op die manier kan een vreemde niet zomaar zeggen " ja ik woon hier, en je pakketje inpikken" EN op die manier kan ook een klusjesman of poetsvrouw die de deur open maakt niet zomaar het pakketje aan nemen en de oorspronkelijke bewoners bij thuis komst melden " nee hoor geen post gezien"

Beste bezorger, ook jij besteld vast wel eens wat online, en hebt vast ook eens jou spullen nooit gekregen.Bekijk de volgende keer de naam op het pakketje en vraag degene aan wie jij het wilt afgeven, mag ik u IDE ter controlle,, en vragen ze waarom? Dan zeg je, iedereen kan makkelijk zeggen, ja ik ben de bewoner, maar stel u was een vreemde voor de deur, of een klusjes man en ik zou het dan zomaar zonder indentiteit afgeven, dan zou het pakketje nooit tercht komen bij de rechtmatige eigenaar toch? Vandaar dat IK nu, en hopelijk in de toekomst alle werknemers van postorder bedrijven MIJN geacsepteerde advies uitvoeren.

dank u.

Bestel je zelf ook wel eens wat, en denk je NU shit heb ook al eens een pakket niet ontvangen, Copyeer de tekst tussen de lijnen, print het uit, geef het elke bezorger mee die jou bestelde goederen afevert, niet geschoten is altijd mis,, thnks all ;)

Steven
04-10-2019

Zodra pakket NL heeft verlaten, is interesse ook weg

5 pakketten verstuurd van Nederland naar adres in Vietnam. 1 kwam normaal aan binnen 10 dagen, de overige 4 zijn nog steeds onderweg meer dan een maand na versturen. 1 pakket is al zo lang niet in Nederland en niet in Vietnam. Contact met PostNL leverde alleen schofterig gedrag op en de opmerking dat ik het zelf maar uit moest zoeken in Vietnam.

Ondanks het feit dat de app zegt dat bezorgmoment onbekend is, heb ik de spullen in bezit, na een paar honderd kilometer reizen en 'een buiten de boeken boete' betalen aan een mannetje. Spullen ook beschadigd. Dank je wel PostNL. Fantastisch gedaan

Anton
04-10-2019

Weg met postnl

Op dinsdag 1 oct. pakketje verstuurd naar zakenpartner. Krijg bij track en trace te zien wordt bezorgt op woensdag 2 october. Heden 4 oct. Nog niks ontvangen door betreffende relatie. Probeer post te bellen helaas niet mogelijk. Nee omdat ze weten dat het een grote puinhoop is bij post nl en ze de moed niet hebben om mensen te woord te staan. Stelletje lafaards.

01-10-2019

Pakket kwijt

Zou afgelopen zaterdag een pakketje bezorgd worden maar deze kwam niet.

Zondag was opeens de foto weg in de App.

Dinsdag kreeg ik weer een melding dat het pakketje werdt bezorgd maar helaas weer niks.klantenservice gebeld , kreeg ik bot te horen dat het pakketje kwijt was geraakt.

Als ze zo met de pakketten om gaan dan ben ik bang dat het bedrijf niet meer zolang bestaat want ik lees op internet dat er van meerdere personen pakketten zijn kwijt geraakt.

Vond het ook vreemd dat de klantenservice niet zocht naar een oplossing kreeg alleen te horen Helaas . Zeer vreemd bedrijf

23-09-2019

Misleiding van de klant

Dumpen gewoon een ophaalbriefje voor een pakketje in de brievenbus met niet correctie afleverdatum. Krijg op de 17 09 een ophaalbriefje in de brievenbus met daarop linksboven 14 09 waardoor supersnel moest komen ophalen binnen 4 dagen nu is me pakketje al teruggestuurt naar china zelfs binnen 6 dagen. Na 6 dagen heeft Bruna mierlo mijn pakketje al teruggestuurt zat weekend tussen dat is niet eens afgewacht!

Nick
21-09-2019

'Wij hebben u gemist' terwijl je gewoon thuis bent.

Dit is mij nu zo vaak overkomen met postnl. Ben ik gewoon thuis, wachtend op mn pakketje, zie ik een busje voorbijrijden en krijg ik ineens de melding: 'Wij hebben u gemist'. Niet heel moeilijk als je gewoon niet aanbelt. Hun klantenservice is al net zo bagger, er kan gewoon niks gedaan worden en ik mag lekker zelf mn pakketje maar ophalen van 1 van hun locaties. Als je postnl kan vermijden zou ik dat doen.

Charlotte
20-09-2019

Asociale chauffeur post.nl

Pakket werd zonder aanbellen een paar meter over de poort gegooid,omdat de hond blafte gingen we naar buiten,en spraken we de buitenlandse chauffeur aan,we kregen direct een grote mond en zelfs bedreigingen naar ons hoofd geslingerd,we hebben gelijk de klachtenlijn van post.nl gebeld dat we dat niet pikten om zo behandeld te worden,en ze zouden het oplossen,maar je hoort er ook niets meer van,diep triest vinden wij het

Alex
18-09-2019

Blijkbaar bezorgd met valse handtekening (van bezorger)?

Vandaag wachtend op mijn pakketje. Zie ik opeens in de mail dat deze net 30 minuten geleden is bezorgd en in ontvangst is genomen door mij (?). In het zendingsbericht zie ik een handtekening die uiteraard niet van mij is? Groot vermoeden dat de bezorger zelf zijn handtekening heeft gezet. PostNL moet echt zijn bezorgers gaan controleren middels 'verklaring van goed gedrag', want er zitten grote boeven tussen. Dus nooit meer iets door PostNL laten bezorgen. Ik kan nu helaas een lange procedure door.

Danielle
18-09-2019

Hulp geweigerd

Mijn pakket zou op 18-09-2019 tussen 9:20 en 11:20 bezorgd worden. De bezorger van PostNL is niet langsgekomen op deze dag tussen dit tijdstip. Ik kreeg een email dat er niemand thuis was. Dit is onmogelijk want het bezorgadres was van een kantoor dat van 9 uur tot 6 uur open is en de bezorger heeft aangegeven dat er om 10:22 's ochtends werd aangebeld en niemand open deed. Het kantoor heeft een voorgevel van ramen en een glazen deur, waar langs de deur de brievenbus zit. Je kan dus vanaf de straat zien of het kantoor open of dicht is. Het kantoor was open, met mensen aan de receptie en er is geen briefje achter gelaten over ‘’dat er niemand thuis was’’. Het kantoor is gelegen aan 1 grote weg waar altijd alle PostNL en DHL busjes langs moeten rijden om bij het kantoor te komen. Geen van mijn collega’s heeft een PostNL busje gezien de hele ochtend. Ik heb 5 keer gebeld met PostNL. De eerste keer werd mij verteld dat de bezorger voor het einde van zijn dienst terug zou komen omdat ik was overgeslagen tijdens zijn route (schijnbaar volgens de laatste collega was dit gelogen) en dat er hierover ook een klacht werd ingediend. Er werd mij ook verteld dat de track & trace zou worden geupdate met de nieuwe tijd van bezorging op dezelfde dag nog, dus op 18-09. Na diverse uren en diverse malen verversen van de pagina, stond er nog steeds dat het pakket de volgende dag werd bezorgd. Wat een probleem was, want ik heb meer geld voor het artikel betaald om het op woensdag te krijgen in plaats van op donderdag. De 2e, 3e, 4e en 5e keer kreeg ik telkens hetzelfde te horen: ''Het is niet mogelijk om het pakket vandaag te krijgen, het wordt morgen bezorgd''. Zelfs op de vraag of ik een leidinggevende mocht spreken, kreeg ik dit antwoord. Ik kon ook niet met een andere collega doorverbonden worden (ze zeiden dat ik maar moest terugbellen zodat ik dan met een ander persoon werd verbonden – wat natuurlijk onzin is want elk callcenter heeft de optie om door te verbinden) en ook een leidinggevende mocht ik niet spreken. De reden hiervoor was en ik quote ‘’dat de leidinggevende het te druk heeft om met mensen te praten’’. Toen ik vroeg op welke manier ik iemand anders kon spreken werd mij hetzelfde als bij alle vragen/opmerkingen; ‘’dat is niet mogelijk’’. Waarom niet? ‘’omdat het niet mogelijk is’’. Ik kreeg geen hulp en ook geen antwoorden. In een gesprek hing Joy Swedo (ze zei dat ze zo heette) zelfs op terwijl ik nog aan het praten was. Op de vraag aan een andere collega of ik het pakket op een afhaalpunt kon ophalen zeiden ze ook weer nee. Er werd niet naar mij geluisterd, op alles wat ik zei en vroeg werd er hetzelfde antwoord gegeven wat niet eens met de vraag te maken had. Nadat ik contact op heb genomen met het bedrijf Bol.com hebben zij ook contact opgenemen met PostNL. Hen werd precies hetzelfde verteld. Ik snap dat sommige dingen uit je macht zijn, maar als ik om 11:51 ’s ochtends bel, lijkt het me dat als ik goed werd geholpen, er zeker wel een mogelijkheid was om het pakket bij een PostNL punt af te geven ergens waar ik het zelf nog op had kunnen halen.

Overall nam niemand de moeite om te luisteren of helpen. Iedereen las hetzelfde script voor en lieten me vaak niet eens mijn verhaal afmaken. Er is 4 keer tegen mij gezegd door verschillende mensen dat ze de klacht kunnen doorgeven - wat na het eerste gesprek ook al werd gezegd - wat dus ook niet is gebeurt. Dus niet alleen werd mij hulp geweigerd, mijn klacht is ook in het niets verdwenen. Niemand wordt aangesproken over dit gedrag. Niemand krijgt (nieuwe) training voor klantenservice, wat ze wel kunnen gebruiken. Zuchten, in de achtergrond lachen (ja je hoort het aan de andere lijn), letterlijk geen antwoord geven op vragen (een aantal keer moest ik hallo? Zeggen omdat ik niks hoorde) en door een klant heen praten hoort niet. De klacht ging over zowel de bezorger die nooit langs is geweest evenals de PostNL medewerker Joy Swedo die ophing terwijl ik aan het praten was.

Rosalinda
16-09-2019

Je extra laten betalen om snel te laten bezorgen

Betaal je zodat het op de avond bezorgd kan worden om dat je dan zeker thuis bent. Staat er ineens op de app dat ze geweest zijn en ik was niet thuis. Ik was zeker thuis, niemand aangebeld, geen briefje in de bus en weg geld. En dit soort ongein gebeurd steeds vaker. Maar via een ander bedrijf laten bezorgen gaat niet. Ik vind het schandalig. Zeer slecht

Em
12-09-2019

Gaat altijd goed

Vriendelijke bezorgers, gaat altijd goed.

11-09-2019

Klachten afhandeling een wassen neus.

We moesten eerst invoerrechten betalen voor een pakket van 45 dollar, normaliter komt zo’n pakket gewoon aan. Nu kost het ons 33 Euro en moesten het pakket betalen anders kreeg je het niet mee. Je kan het achteraf terug vorderen werd er gezegd.

Thuis konden we aantonen dat de douane een fout hadden gemaakt, we hebben dit naar postnlverstuurd. Ze hebben het niet eens bekeken, binnen een dag hadden we een afwijzing. Dat laatste is een fout van postnl. Voor mij is de kous af en ik zal met kerst geen enkele kaart over de post versturen. Op deze manier haal ik mijn 33 Euro terug.

Roma
07-09-2019

Pakketen stelen

Nooit gedacht dat dit kon maar duswel! Pakketje besteld via aliexpress, alles helemaal goed aangekomen in nl. Krijg via de postnl een foto van het pakket dat het bezorgd zou worden, maar nooit iemand geweest bel ik naar postnl is mijn pakket verdwenen en ze gaan er niks aan doen egt belachelijk, dit is gewoon diefstal

Tim
06-09-2019

Pakket via marktplaats niet bezorgd en doet niets!

Ik heb een mooie Nespresso machine via marktplaats besteld. Op de dag van aankomst zit ik met smart uren te wachten op het pakketje. Tegen het einde van de aangegeven levertijd kijk ik op de PostNL site wat de status is. 'Bezorgd' staat er. Geen briefje of wat dan ook op de deurmat en pakket niet ontvangen. Na contact te hebben gehad met de klantenservice van PostNL ben ik er alleen maar verdrietiger op geworden. Zij zijn niet verantwoordelijk voor de levering. Indien het pakket niet aankomt moet de afzender contact opnemen want de afzender is technisch gezien de klant. Tegen mij werd botweg gezegd u bent geen klant bij ons dus we kunnen niets voor u doen. Het leuke is dat iemand via marktplaats die je niet kent en het geld toch al heeft en niet 1,2,3 met postNL gaat bellen voor jou. Nu zit ik met handen in de haren, geld weg, pakket weg. Ik moet denk ik maar postNL bezorger gaan worden en alleen maar pakketten van marktplaats gaan bezorgen. #rijkworden

Mer
28-08-2019

Slechte service, geen acceptabele klachtafhandeling

Ik was altijd al terughoudend met bestellen via internet, door de ervaringen met de bezorging word ik nog terughoudender. Met mijn 'vaste' pakketbezorger ben ik tevreden, maar de vervangende krachten hebben zeer onzorgvuldig gehandeld. Een boek van over de honderd Euro werd buiten gedumpt, zonder notificatie van de bezorgster. Ik heb hierover contact gehad met PostNL, de klachtafhandelaar stond op de stoep om mij de volle laag te geven omdat ik een klacht had ingediend. Dat is de omgekeerde wereld. Ik heb pakjes van anderen in mijn voortuin gehad. Recentelijk werd een bezorging voor mijn deur gegooid, zonder dat ik de kans kreeg om het pakket aan te nemen. Op dit moment wacht ik al dagen op een bestelling die volgens de track&trace eergisteren bezorgd zal worden. U leest het goed.

Tonny
23-08-2019

Een van de oorzaken waarom pakketjes kwijtraken

Zo maken van hun probleem, jou probleem.

zij zitten fout en jij mag het oplossen, dat dit bedrijf nog bestaat.

Heb ooit gecarpoold met iemand die bij dit bedrijf werkte. Hij was post bezorger. Als er pakketje was dat een beetje van zij route af week, gooide hij het bij een ander in de auto zonder dat die persoon het wist,.vondt ie grappig. Dit gebeurde dan s'morgens vroeg bij het inpakken van de auto.

Hennie
19-08-2019

Pakket kwijt geraakt door Post.nl

Pakket via Primera Kennedylaan 88 Roosendaal verstuurd. Nu werd er door Track & Trace code aangegeven dat het pakket is afgeleverd. Na weken blijkt dit toch niet zo te zijn (Inmiddels is de code weggegooid) en wijzen beide partijen naar elkaar dat zij dit zonder die code kunnen opzoeken (Heb wel een bon met klant- en bonnummer).

Eigenaar Primera-zaak wil al helemaal niks doen (vindt dit alleen maar lastig) daar hij zich hier niet verantwoordelijk voor voelt.

Beide partijen zijn geen aanrader en nemen geen enkele verantwoording.