Tele2 reviews

2.3

Suzanna
06-06-2018

Pluspunten en minpunten (mijn ervaring)

Dankzij Tele2 heb ik onbeperkt internet voor dezelfde prijs als 10GB per maand. Tele2 was zo vriendelijk om hiervoor contact met mij op te nemen.

Het nadeel aan Tele2 is dat ze erg onbereikbaar zijn. Ze komen graag naar jou, maar aan andersom hebben ze niet goed nagedacht. Dus als je een probleem hebt is die niet meteen opgelost.

Sjors
05-06-2018

Trage internet verbinding! Tele2 lost het niet op!

Nog geen 2mbps op mijn adres! (op andere adressen ook een slechte verbinding) medewerker van tele2: "dekking is goed in uw woonplaats, het zal wel aan uw telefoon liggen. U heeft niet voor niets maandelijks opzegbaar dus u kunt weg wanneer u wilt" slecht en traag internet en een nog slechtere service! doe geen zaken met tele2! oplichters! je betaald minder dat klopt, maar je abonnement niet kunnen gebruiken omdat het zo verrot werkt! lekker dan!

Joop
05-06-2018

Klagen helpt geen snars: zeker niet bij Tele2.

Ik zal een klacht publiek maken via www.klacht.nl. en wel met de volgende reden:

Het feit dat ik per 16-5-2018 een nieuw contract zou afsluiten voor Internet Light + Zorgeloos bellen + TV Basis + Pluspakket en wel voor € 25 voor de eerste maand, daarna € 32 voor de volgende 5 maanden en tot slot € 37 voor de resterende maanden. Aardige vent aan de lijn maar gisteren ging dat contract dus in, blijkt mijn vaste telefoon gewoon ZONDER OVERLEG afgesloten en ben dus niet meer bereikbaar. En die medewerker van tele2 heb ik notabene aan de lijn nog uitgelegd dat ik een oud familielid heb die uitsluitend contact met mij heeft via de vaste lijn. En nu ben ik mijn vaste lijn kwijt, hoe schandalig is dat!?!?! En vandaag belde ik tele2 en nu blijkt moet ik ook nog eens 10 dagen wachten om mijn vaste nummer terug te krijgen. Wat een grof schandaal, de klootzakken. Om de zaak vandaag 5-6-2018 terug te kunnen draaien moet ik nu € 39 per maand gaan betalen. Het lijkt werkelijk nergens op. Ik zal binnen mijn omgeving maar ook daarbuiten de organisatie van Tele2 volledig aan de schandpaal nagelen, dat moge duidelijk zijn. Een uitzonderlijk boze klant uit Utrecht die helemaal ZIEK is van dit bedrijf.

Rod
02-06-2018

Komen garantieverplichtingen niet na

Binnen garantietermijn ging de IPhone stuk. We moesten het bij Tele2 gekochte toestel opsturen naar Dynafix die het zou repareren; niet dus! Er werden allerlei smoezen verzonnen om onder de garantie uit te komen; toestel zou zijn gebroken en door een onbevoegde zijn opengemaakt.pure onzin. Wij kregen het toestel terug nadat we ca 35 euro betaald hadden. Dus toen weer naar Tele2 want daar hadden we het toestel dus gekocht. Er was geen enkele bereidheid om de garantieverplichtingen na te komen.wat een waardeloos bedrijf. Nu op eigen kosten naar een repateur gebracht. Nooit meer Tele2!

Joelle
22-05-2018

Tele2 abonnement

Ik heb twee telefoon abonnementen bij tele2 waarvan 1 telefoon al 2 maanden niet in gebruik ik is omdat ik er niet in kom al meerdere keren contact gehad met tele2 en die kunnen niks betekenen voor mij en ondertussen moet ik gewoon de maandelijksekosten betalen Heel erg zonde van mijn geld Zit nu nog op een reactie van apple te wachten of die wat kunnen betekenen voor mij dat kunnen ze als ik alle info doorstuur zoals de bon van de telefoon en aangezien ik die niet heb kunnen ze hem niet van afstand resetten best wel balen dit

04-05-2018

Geen bereik

Ben telefonisch nauwelijks bereikbaar en bellen lukt niet. Mijn vrouw heeft zelfde probleem, zij gebruikt een Samsung S6 edge en ik een Lumia 950. Gaan beide overstappen naar een andere provider.

Ik
25-04-2018

Incassoburo op mn dak

Na opzeggen van internet toch weer een automatische afschrijving gekregen voor de volgende maand. Dit bedrag gestorneerd en nu dus een incassoburo op m'n dak gekregen. Dank je wel Tele2, ik heb jullie aan m'n lijstje toegevoegd vaan eens maar nooit meer.

Tieke
27-03-2018

Aansluiten krijgen ze niet eens voor elkaar

Vanaf half januari inmiddels 15 keer gebeld, (kosten €16 ) om bij mijn vakantiewoning televisie bij mijn internet abonnement te krijgen (voor de duidelijkheid ik had al internet bij Tele2 vanaf juli 2013). Maar helaas dit was niet mogelijk want ik zou een oude abonnementsvorm hebben waarbij dat niet mogelijk zou zijn. Enige manier zou zijn: afsluiten en dan een nieuw abonnement nemen met internet en tv. Aansluitkosten zouden vergoed worden. Versnelde procedure maar ik zou toch 8 dagen geen internet hebben. Oke, kan kennelijk niet anders dus maar akkoord gegaan. Na nog een paar telefoontjes waarom er geen bevestiging komt was het zover: 9 maart afgesloten, 10 maart maar zelf gebeld (want de belofte van tele2 om na de afsluiting contact op te nemen komen ze niet na, of ik moet er nog op wachten). Ondertussen wordt er nog wel gefactureerd. Toen begon de ellende, ik heb denk ik alle mogelijkheden gehoord waarom ik nog niet of niet aangesloten kon worden. Het adres kwam niet voor in de administratie en moest daar eerst aangemaakt worden, de kwaliteit van de lijn is te slecht; we hebben het 2 keer bij de KPN uitgezet maar er word niet op gereageerd of we krijgen het terug dat het niet kan. De afdeling die hierover gaat moet het nog verwerken, we zijn ermee bezig etc. etc. (in welke volgorde ik het heb gehoord weet ik niet meer) Talloze notities zijn er gemaakt. (Een van de medewerkers verzekerde mij dat zij al een aantal jaren bij Tele2 werkte en het wel voor elkaar zou maken). Het laatste gesprek op 21 maart: Nee het was niet mogelijk om internet, laat staan televisie op dit adres te krijgen. De kwaliteit van de lijn is echt te slecht.? Waar heb ik dan 5 jaar lang voor betaald?

22 maart T-mobile gebeld met als resultaat vanaf 3 april heb ik en internet en televisie.

Dan de facturering: Oké dat de voor laatste factuur te veel was berekend logisch want dit moet nog verwerkt worden, even een reminder naar de klantenservice gedaan dat het verrekend moet worden. Maar ja inmiddels is ook de maand april afgeschreven. Gelukkig bestaat er nog zoiets als storneren, waarschijnlijk wordt daar sneller op gereageerd. Mocht er toch nog een factuur komen, vergeet niet mijn €16 aan telefoonkosten te verrekenen, kosten die ik heb moeten maken om alleen al in contact met jullie te komen, zonder dat er een oplossing komt.

Beste Tele2 management: als eerste mag je wel ontzettend blij zijn met je personeel dat ze ondanks alles toch vriendelijk blijven en proberen te helpen. Maar jullie als management daar schort nog wel iets aan. Als je als supervisor of misschien wel verder ziet dat er iets ontzettend fout gaat, dan hoor je mee te kijken en helpen op te lossen. Verhalen als KPN kan niet aansluiten, (afsluiten lukt kennelijk wel) horen niet voor te komen. Zeker niet als je al bijna 5 jaar op een adres hebt geleverd. Waarschijnlijk zijn de kleine klantjes niet interessant genoeg voor jullie, maar vergeet een ding niet vele kleine klantjes die afhaken en hun verhaal door vertellen worden uiteindelijk een grote klant. Dus management succes ermee maar voor mij echt nooit meer Tele2.

24-03-2018

Internet 100Mb

Op 5 maart internet besteld en gelijk een bericht ontvangen met hoe de procedure verder zal gaan lopen tot levering. ik ben goed op de hoogte gehouden via mail. heb een week voor aansluiting mijn modem ontvangen en geïnstalleerd zoals er staat in de doe het zelf handleiding. op de dag van levering ben ik in de ochtend al aangesloten ipv de avond wat er in de brief stond. na aansluiting branden alle lampjes op mijn modem en ik kon inderdaad gelijk aan de slag. van de 100 Mb die maximaal haalbaar is haal ik 96Mb. NAT staat op moderated. modem geeft door me hele huis vol bereik met WiFi. ik ben erg tevreden. prijs kwaliteit vind ik top! het op de hoogte houden van bestelling tot levering vind ik top!

22-03-2018

Tele2 abonnementen

Mijn ex heeft 2 abonnementen Daar op mijn naam afgesloten in 2015.

Kwam in 2015 erachter heb het doorgeven dat ik dat niet gedaan hebt. Kreeg toen de contracten toe gezonden was totaal mijn handtekening niet. Had er niks meer van weer gehoord in 2016 kwam erweer een brief was er toen achter dat karin 7-7-1975 me ex nog veel meer schulden had gemaakt bij andere maatschaapijen had gemaakt. Heb ieder het proces-verbaal toe gestuurd maar hoorde van Tele2 niks meer. Tot augustus 2016 heb toen contact gehad en alles zou opgezegt worden maar niks is minder. Nu is het 2018 en hun zeggen omdat ik niet eerder heb aangegeven van valsheid in geschriften draai ik zelf voor alles op. Dat schoot me in verkeerde keelgat want ben er al vanaf 2015 mee bezig. Nu weer afwachten na bezwaar. Maar laat het zover komen dat de rechtbank er over gaat .

Aanrader totaal niet Vr gr Ronald kuiper

H. Schild
19-03-2018

Medewerkers kennen de eigen procedures niet

Mijn echtgenote heeft op 08-03-2018 een Samsung S9 gepreorderd bij Tele2. Dit om van de cash back actie ter waarde van € 148 bij Samsung gebruik te kunnen maken. Zaterdag werd de telefoon geleverd, maar weer meteen meegenomen. De "intelligente" Tele 2 medewerker had het contract op mijn naam laten staan maar het identiteitskaartnummer van mijn echtgenote op het contract gezet. Mijn naam kon Tele2 niet wijzigen maar de rest van de gegevens wel, volgens deze" intelligente" Tele 2 werknemer en hij had het ID kaartnummer van mijn echtgenote nog en dus werd dit nummer ingevuld. Dat nummer had hij naast mijn nummer omdat wij vroeger beiden klant bij Tele 2 zijn geweest. Echter bij de firma die de telefoon komt leveren geldt de eis dat het ID nummer van degene wiens naam op het contract ook van deze persoon is. Lijkt mij nogal logisch. Nu stond op het contract de naam van de man en het ID nummer van de vrouw, omdat Tele 2 de tenaamstelling niet kon wijzigen en deze "intelligente" Tele 2 werknemer de eigen procedures niet kende. Het enige wat Tele2 hierna voor ons kon betekenen was het annuleren van het contract en dat hebben ze dan ook gedaan. Tele2 is net zo klantvriendelijk als een stalen bankdeur. Ze wilden hun eigen fout niet rechtzetten. Het was allemaal ons probleem. Dus nu zitten wij met een strop van € 148 omdat de cashback actie van Samsung nu is verlopen. Er moet namelijk een geheel nieuwe telefoon besteld worden met een besteldatum liggend na uiterste datum van de cashback actie.

18-03-2018

Zakelijkabonnement een drama

Zakelijk abonnent afgesloten. Ik versta mijn gesprekspartner goed, maar in 60% van de gevallen hoort de ander mij alsof ik onderwater zit. Ondanks mailen bellen en een zogenaamd frequentie onderzoek na 4 weken nog steeds geen oplossing! Naast feit dat ik in totaal bijna 3 uur aan het bellen en wachten ben geweest, krijg ik ook nog tegenstrijdige antwoorden De ene afdeling zegt dat het probleem is opgelost, de andere afdeling zegt dat ik zo ongeduldig ben en dat ze er aan werken.kortom NOOIT meer tele2 Je kiest hen vanwege de lage abo kosten.maar uiteindelijk kost het je klanten en irriteert het je eigen vrienden als je hen belt maar weer niet te verstaan bent.

BB
15-03-2018

Komen hun afspraken niet na

Komen hun afspraken niet na. Bij een bewering van een agent, dat er geen afkoopsom van het toestel zou zijn vanwege het eerder stoppen van het contract vanwege hun terugschroeven van het 3g netwerk, heb ik gedubbelcheckt of dit wel klopte. Ja zei de agent, want dit is een uitzondering en in ons systeem niet mogelijk. Deze bewering is me schriftelijk toegezegd, heb ik zelf op tape, heeft tele2 ook toegegeven op tape en in hun systeem te hebben en is me gemaild.

Toch komt de afschrijving van het toestel, is de agent fout geweest en word er doodleuk gezegd dat ik pech heb en moet betalen.

Hoezo niet zelf de consequenties dragen voor je eigen fouten, Tele2? Leid dan beter je agents op, en leer ervan.

De klachtenafdeling is een facade. Je vult een formulier in, en moet wachten. Je krijgt geen medewerker aan de telefoon, geen hoor- en wederhoor. Slechts een mail waarin staat dat zij gelijk hebben en je moet betalen. Dat is geen klachtenservice Tele2.

Kortom, slecht bedrijf

Klaas
05-03-2018

Geen internet gekregen

We hebben 1 maand voor onze verhuizing aangegeven dat we gaan verhuizen en pakket mee willen nemen. Kan niet helaas. Dus beëindigd en opnieuw aangemeld op nieuwe adres. Na onze verhuizing geen pakket of bericht gekregen. Bij navraag blijkt de order geannuleerd om onverklaarbare redenen. Dus geen internet. Waardeloos bedrijf dit.

Ad
26-02-2018

Wanboel

Ga niet in zee met dit bedrijf! Ik heb een verzoek gedaan voor contractovername samen met de vorige bewoner. Deze werd niet uitgevoerd. Na veel telefoneren met klantenservice werd het alsnog geregeld. Ik had een incasso machtiging afgegeven maar kreeg alsnog een factuur die ik moest betalen. De uitleg was dat contractovername toch nog niet was doorgevoerd. Rekening prompt betaald en er werd me verzekerd dat alles nu in orde was. Een maand later woed ik afgesloten. Gebeld met de klantenservice en dan wordt er verteld dat dit onterechte afsluiting is geweest. Factuur was al betaald en de daaropvolgende termijnen konden gewoon worden afgeschreven. Medewerker onderkent dit en ik word meteen weer aangesloten. Krijg ik de volgende maand een rekening van 28€ voor heraansluiting. Ik moet dus betalen voor een fout van Tele2. Weer gebeld en medewerker zegt daf dit bedrag niet gecrediteerd kan worden. In de tussentijd overigens 2x een tv ontvanger toegestuurd en 1x een modem, terwijl ik die al lang had. Moet het maar terugsturen word er dan gezegd. Alsof ik niks beters te doen heb dan uren aan de telrfoon hangen neg de klantenservice en baar get postkantoor gaan om dingen terug te sturen die ingevraagd worden opgestuurd. Wat een zooi is het daar bij Tele2. Een grote afrader. Ik betaal liever een paar euro meer dan al deze ellende dye Tele2 veroorzaakt. Ze moeten zich rotschamen

Amir
08-02-2018

Slechte service, liegende medewerkers, en langzaam internet

Pas bij mijn vrouw ingetrokken. Haar oude modem viel vaak uit door een kapotte voeding. Zij heeft hier meerdere malen voor gebeld maar tele2 heeft haar als digibeet altijd afgewimpeld met smoesjes. Haar wifi signaal viel ook vaak weg en dan gaven ze als excuses dat haar kastje te ver van de muurafsluiting stond. Dit heeft alleen invloed op het lan netwerk en staat geheel los van Wifi. Verder voeren ze lijnmetingen uit voor een slecht wifi signaal. Ze passen allemaal lanoplossingen toe op wifi. Ze zijn zeer onkundig en proberen digibeten van alles wijs te maken. Uiteindelijk heb ik gebeld en aangegeven dat de voeding stuk is. Uiteindelijk hebben ze een nieuwer modem gestuurd (vorige was 2 jaar uit). Maar volgens tele 2 doen ze normaal nooit de hardware vervangen na 2 jaar (zeer slecht aangezien andere providers je desnoods jaarlijks een nieuw modem sturen als je hier om vraagt). Tele2 hardware slijt weten jullie dat? Vervolgens het nieuwe modem aangesloten log ik hier op in aangezien het wifisignaal nog steeds slecht was. Op lan was de dowlmload speed 6,3 mb/s. Heb ik hem op kanaal 6 laten uitstralen na wat scans uitgevoerd te hebben en het wifi werkte al beter, tele2 auto mode neigte te vaak op kanaal 1 te staan terwijl alle buren op kanaal 1 uitstralen. Vervolgens blijkt dat ze kanaal 11 niet hebben (come one tele2 1,6,11 moet je gewoon hebben). Daarna wil ik de dhcp-server en dns-instellingen aanpassen dit kon ook niet, hebben ze allemaal "dichtgetimmerd". (Lus hem door naar een AP en je bent weer baas over je eigen netwerk maar zo zou het niet moeten zijn). Vervolgens ga ik naar de klantenservice met mijn verhaal. Krijg ik te horen dat zij nog kunnen leren van mijn technische vaardigheden en op de meeste vragen was het antwoord "supporten we niet". Ze weten hun eigen dhcp-scope niet eens en hiervoor zou je weer naar de monteursafdeling moeten bellen op een ander nummer. Alles gaat zoals tele2 wil en wat de klant wil boeit ze niet. Goed meteen maar een 100 mb/s vdsl abbo bij mijn oude vertrouwde provider online afgesloten (veel advanced opties op het modem, je kan je eigen configbestand uploaden, parental control, etc). Vervolgens wil ik tele2 opzeggen maar dat kan niet voordat je eerst door een agressieve salesmedewerker wordt gebeld. Ik legde hem uit dat tele2 op alle vlakken tekort schiet. Opeens hadden ze een duurder abbo voor me waar ik wel alles op kan configureren terwijl ik eerst meerdere malen ben afgewimpeld met "supporten we niet". Hij gaf aan tot 100 mb/s ik zei; ja TOT dat halen jullie toch niet en ik ken het modem niet. Bij online zorgen ze er tenminste voor dat ik echt 100 mb/s krijg. Vervolgens geef ik aan dat ik hun klantenservice als slecht, lui en laks heb ervaren. Waagt hij nog met mij in discussie te gaan hierover dat ze gewoon goed zijn. Ik zeg hier moet je van afdeling naar afdeling. Als ik online bel krijg ik medewerkers aan de lijn die mijn ICT vakjargon tenminste begrijpen en me meteen helpen en nooit afwimpelen, en ik pik gewoon niet hoe ze mijn digibeet vrouw hebben voorgelogen. Dus ik geef nog braaf aan dat alleen hun internet slecht is en hun mobiele telefonie gewoon goed. Komt meneer meteen aan met een upgrade voor telefonie goed die deal was zo goed dat ik hem wel moest nemen onbeperkt data voor 4 euro meer. Dus heb ook eerlijk aangegeven met mobiele telefonie zijn jullie gewoon goed maar met internet zijn er gewoon veel betere leveranciers. Maar we spraken verder en hij had het weer over internet terwijl ik geïnteresseerd was in de telefoondeal. Hij wilde dat ik online annuleerde en bij tele2 bleef. Maar ik ben een trouwe online klant en nu ik bij mijn vrouw woon wil ik daar gewoon online hebben. Hier moest ik hem weer op aanspreken om dit mobiele gedeelte regelen wat ik echt raar vond. Ik dacht al omdat ik internet opzeg gun je me geen onbeperkt mobiele data? Verder vind ik het zo raar dat de andere klantenservice medewerkers nooit een upgrade voor hebben gesteld die aan mijn interneteisen voldeden maar ons altijd afwimpelden. Ik heb internet van tele2 1 week mogen ervaren en het is een hel. Voor 28 euro per maand geven ze je 6,3 mb/s dowloadspeed dit is gewoon oplichterij. Op een gelijkvloers klein huurhuisje haalt het wifi signaal de slaapkamer niet eens omdat het kastje gewoon goedkope meuk is. Ik ga nu lekker weer online aansluiten hang voor de slaapkamers nog een TPlink 300 mb/s wifi AP. En dan ga ik lekker knallen op 100 mb/s 100% uptime via online op het KPN netwerk. En dat voor 4 euro per maand meer €32.

Mohammed
23-01-2018

Klantenservice , quality

De slechtste klantenservice ooit De slechtste en de langzaamste network in Nederland

Sinus
23-01-2018

Abonnement afgesloten onterecht

Bij tele2 staat in het systeem dat ik op 26-10-2017 geen klant meer zou zijn. Dit klopt niet , herhaaldelijk gemeld en tele2 garandeerde mij dat het opgelost zou worden. Nu vandaag 23-01-2018 ALWEER afgesloten, dit duurt nu al meer als 2 maanden! Wat een slechte organisatie is dit, hiervoor 17-jaar klant bij kpn geweest zonder al teveel problemen. Erg jammer dat tele2 dit niet opgelost krijgt

Vito
20-01-2018

80% van de beloofde snelheid? Serieus Tele2?

Ik ging verhuizen en mijn abonnement kon niet worden meeverhuisd. De Verkoopafdeling heeft mij verteld dat de enige optie een nieuw contract was. Ik ben voor gelogen over de aansluitperiode en over de internet snelheid en ik had twee weken opzegtermijn maar ik kreeg mijn product pas na 17 dagen. Hoe weet ik of ik tevreden ben met het abonnement als ik het nog niet ontvangen heb? Ik heb een 50mbit abbo waarvan 30mbit beloofd wordt zelf haal ik maar 23.5mbit. Tele2 zegt in mijn modem te kunnen zien dat mijn modem 25mbit haalt. Blijkbaar is het zo dat ze 80% van de beloofde snelheid moeten leveren. ik kom maar op 79% maar omdat ze beweren dat mijn modem 25mbit levert kunnen ze niks voor mij doen. Ondanks dat ik met de bijgeleverde utp kabel en hun eigen speedtest niet aan de 80% van de beloofde snelheid kom.

Betaal iets meer en neem een degelijke provider.

19-01-2018

Altijd traag

Ze zullen het allemaal wel goed bedoelen bij Tele2, maar er gaat veel te veel fout. Klantenservice duurt eeuwig en die kunnen niet met de juiste afdeling doorverbinden. Digitale facturen werken niet. Slechte dekking netwerk met mobiele telefonie.