Tele2 reviews

2.3

Vino
25-12-2013

door omstandigheden kon tele2 niet automatisch afschrijven van mijn rekening. na een email van hun te hebben ontvangen heb ik handmatig overgeboekt.dit heb ik nu de 2e maand zo gedaan.dus altijd betaald.(laatste betaling 2 dagen te laat volgens tele2) op 24 december(! kerstavond) s'avonds valt opeens beeld weg en verschijnt er de message: problemen met automatische incasso, neem contact op met provider. schandalig hoe ze met hun klanten omgaan ik ga koste wat koste overstappen

Bas Loovens
20-12-2013

Ik heb een tweejarig all in one pakket voor thuis bij Tele2. Een ding weet ik inmiddels, de klantenservice is zeer vriendelijk. Helaas oncapabel.

Mijn internetverbinding is instabiel. Wel haal ik bij testen de beloofde bandbreedte. Waar mijn herhaaldelijk terugkerend probleem zit is televisie. Iets wat net zo vanzelfsprekend was als stroom is dat nu helemaal niet meer. Een lekker avondje crashen voor de buis wordt letterlijk crashen. Om de haverklap ligt televisie op zijn gat, neemt de hdd-recorder halve films op of heb ik weer zwart beeld. Zodra het contract afgelopen is, vliegt Tele2 er uit om nooit meer terug te keren. Waardeloos!

Gelukkig hebben ze een vriendelijke klantenservice.

Anja
14-12-2013

Ik heb al 8 jaar Tele 2. Voor internet en vaste telefonie.

Nooit geen problemen, goede service.

Bij de aansluiting toen ging er wat mis, maar werd gecompenseerd met half jaar gratis internet.

Dus bij deze mijn complimenten.

Montan15
07-12-2013

zit bijna 1jaar bij tele2 aangemeld via een site modem geleverd goed geen bijzonderheden klantservice goed

nooit storingen alleen bij onderhoud dat is meestal s nacht 1 keer in 3 maanden rapport cijfer 7

CF
27-11-2013

Ik heb goede ervaringen gehad met Tele2 van aanvraag tot het stopzeggen van mijn abonnement.

De aanvraag verliep soepel en ik ben 3 jaar klant geweest.

De snelheid hebben ze vrijwel volledig waargemaakt en ik heb er nooit problemen mee gehad. Elke maand netjes een factuur per mail. Goede prijs kwaliteit naar mijn mening.

Vanwege een verhuizing en een nieuwe aanbieding ben ik overgestapt. De nieuwe provider heeft de overstap niet goed afgehandeld waardoor ik contact op moest nemen met de klantenservice van Tele2. De klantenservice bij het opzeggen vind ik een voorbeeld voor elk bedrijf. Ze begrepen de situatie en het abonnement werd zo snel mogelijk stopgezet. Tele2 kon zien dat ik al even geen gebruik maakte van de dienst (ik was al verhuisd) en heeft dit ook niet gefactureerd! Geen vervelende vragen dus tijdens het opzeggen maar een nette behandeling waardoor ik een zeer goede ervaring met Tele2 heb gehad.

RK
24-11-2013

TV, internet en bellen geprobeerd aan te vragen van tele2 op onze woning maar na 10 weken toch te horen gekregen dat dit niet mogelijk was, dus 10(!) weken voor niks gewacht.

Eerst netjes aangegeven bij de Phone house dat er wel een problemen konden ontstaan rond de toevoegletter van het huisnr. omdat we ook gas en elektra nog op verschillende huisnr.s moesten zetten. Volgens de Phone house kon dit gewoon aangesloten worden met 6 weken levertijd. Na 6 weken maar eens gebeld, blijkt het dat ze het zonder ons te laten weten geannuleerd hebben omdat het niet aangesloten kon worden op dat huisnr. Vervolgens aangevraagd op het anders nr. met 4 weken levertijd. Hebben ze in één keer per ongeluk bij de buurman alles afgesloten. Toen kreeg ik zogenaamd iemand van de technische dienst en die vertelde dat er toch helemaal niks mogelijk was. Kosteloos wordt alles geannuleerd maar wel 10 weken zonder internet en tv verder en ook nog eens 40euro aan extra belkosten omdat ik over mijn belpakket ben gegaan.

Zeer ontevreden dus over deze, naar ik de indruk heb, zeer slecht georganiseerde organisatie!!!

KPN aangevraag en alles in een telefoontje van 10min geregeld, geen gezeur, geen gedoe en ook nog een goedkoper dus GA NIET in zee met Tele2! Ik ben er in ieder geval helemaal klaar mee!

G.J.
21-11-2013

Het is wel een bedrijf van suiker of los zand.

Zeer veel en steeds weerkerend geknoei vroeger met stoppende streams. Nu al een 2 jaar goed gelukkig.

Nu weer dat ze hun vaste aansluitingen wellicht willen gaan verkopen.

Ze moeten wel heel slecht in de markt opereren willen ze dit soort bokkesprongen maken...

18-11-2013

ik heb sinds september 2013 een SIM only abonnement bij tele2, zonder internet of data verkeer.

Zonder het te weten brengt tele2 GPRS data kosten in rekening. Na heel lang te hebben gezockt en gewacht kon ik eindelijk iemand spreken van de "klantenservice". De medewerkster weet weinig vanaf en zegt dat tele2 er niets aan kan doen maar ik mijn toestel moet wijzigen. Heel vervelend maar hadden zij ook van het begin aan kunnen geven dat deze kosten in rekening worden gebracht. Tele2 zijn oplichters en enorm spijt dat ik bij hen in zee ben gegaan. Ik raad iedereen af een abonnement bij tele2 te nemen.

Matthias
10-11-2013

Ik heb al een maand een mobiel abbonnement bij tele2. Ik bel ze bijne elke dag kan nog steeds niet bellen of internetten op mijn mobiel. ik heb al een keer een nieuwe simkaart ontvangen maar nog steeds geen succes. een of andere tele2 aanhanger toevallig nog een slimme oplossing hier Het personeel snapt het namelijk niet en ik ben al 2 keer terug gebeld door de hogere technische dienst. die snappen het ook niet!!!

Stelletje sukkels!

Arja
05-11-2013

Tevreden, maar wel een hele stroeve start gehad.

Via een vergelijkingssite bijna een jaar geleden glasvezelcontract afgesloten bij Tele2. Keurig een email gekregen van Tele2 dat de aanmelding goed is aangekomen en dat er binnen een aantal weken een brief zou komen met verdere informatie over de gang van zaken.

Door de hectiek in mijn privésituatie de te verwachten brief helemaal vergeten. Tele2 dus ook bleek later....

Gebeld met de klantenservice, waarbij ik binnen een aantal minuten iemand aan de lijn kreeg. Deze stelde voor om mij terug te bellen om de kosten te beperken. Vervolgens heeft diegene alles geregeld zodat ik dezelfde dag nog een afspraak via internet kon inplannen om alles thuis aan te laten sluiten.

De monteur (overigens van een extern bedrijf) kwam niet op de afgesproken tijd. Een kwartier na het verstrijken van de afspraakperiode werd ik door iemand gebeld dat de betreffende monteur zich ziek had gemeld, maar er werd een andere monteur geregeld die nog diezelfde avond (vrijdagavond) langs kon komen.

Bij binnenkomst bleek er geen signaal op de glasvezelaansluiting te zitten, maar alle voorbereidende werkzaamheden zoals kabels trekken, modem/router (hoe heet dat ding in je meterkast?... ) en decoder aansluiten heeft hij vast gedaan. Helaas had ik een standaard decoder en niet de bestelde harddiskrecorder geleverd gekregen, maar deze werd achter gelaten om in ieder geval iets te hebben. Tevens heb ik een prepaid dongel gekregen om te kunnen internetten. De gemaakte kosten zijn achteraf door Tele2 terugbetaald. Monteur heeft keurig netjes gewerkt. Geen rommel, vloer beschermt tegen evt. beschadigingen van de trekveer om kabels te kunnen trekken, gezellig praatje erbij.

Maandag of dinsdag erna zou ik teruggebeld worden om een afspraak voor de storing op de aansluiting te verhelpen. Helaas niets vernomen dus woensdag zelf maar gebeld. Storingsmelding en melding over verkeerde decoder waren dus niet doorgekomen... Ik zou dezelfde week nog gebeld worden voor een afspraak door het bedrijf dat de storing ging verhelpen. Tot mijn verbazing werd ik de andere dag door het betreffende bedrijf gebeld op mijn werk dat ze op mijn stoep stonden. Helaas werk ik niet in de buurt van mijn woonplaats. Direct met deze monteur een afspraak gemaakt voor de andere dag. De andere dag bleek er niets met mijn aansluiting aan de hand, maar bleek dat Tele2 vergeten was mijn aansluiting te (laten) activeren. Toen bleek ook dat alles naar behoren werkte.

Een paar dagen later zelf maar weer opnieuw contact opgenomen met Tele2 waar mijn harddiskrecorder bleef. Dit werd direct, met de nodige excuses, opgepakt en een nieuwe afspraak voor omwisselen werd gemaakt. Daarop volgde voor mij nog een aantal verwarrende mailtjes over een pakketje dat naar mij opgestuurd zou zijn (de harddiskrecorder). Wederom een telefoontje eraan gewaagd, maar dit was een foutje. Monteur zou harddiskrecorder meenemen. Monteur kwam keurig op tijd. Probeerde harddiskrecorder aan de praat te krijgen, maar dit bleek een verouderd exemplaar te zijn. Gelukkig was deze aardige man meedenkend en heeft een harddiskrecorder voor iemand anders later in diezelfde week bij mij geïnstalleerd (en ik hoop tijdig een andere geregeld voor de andere klant). Jaaa, televisie, internet en telefonie zoals ik het wilde!

Of toch niet?

Er bleek toch nog een hobbel genomen te moeten worden, want helaas kon ik met deze harddiskrecorder niet opnemen of de pauzestand gebruiken. Opnieuw een telefoontje naar Tele2. Geen probleem, u krijgt een nieuwe harddiskrecorder opgestuurd. 2 dagen later had ik dan toch eindelijk een werkende harddiskrecorder in mijn bezit!

Ik heb er uiteindelijk 1,5 maand over gedaan om alles te krijgen zoals moest. Tele2 heeft hierbij duidelijk steken laten vallen, maar waren steeds zonder problemen bereid om hun fouten te corrigeren. De klantenservice was steeds snel (binnen 5 minuten in ieder geval) bereikbaar en mijn abonnementskosten zijn pas gaan lopen in de maand nadat alles functioneerde zoals afgesproken (ook al kon ik eerder al internetten, tv kijken en bellen).

Na deze stroeve start heb ik geen enkele storing meegemaakt en geniet ik dagelijks van Tele2.

Op enqueteformulier van Tele2 dit alles aangegeven en (interne) communicatie als groot verbeterpunt aangedragen. Hopelijk doet Tele2 er wat mee!

Jessica
03-11-2013

Ik heb dus gister een abbonement afgesloten bij tele2. Mijn internet werkt niet, wat ik ook probeer. Alle stappen van toestelhulp gedaan, nog niks. Ik heb nu alleen wifi en hier ben ik niet zo blij mee.. Maar ik zit nog 2 jaar aan dit abbonoment vast.

28-10-2013

Ik ben zo tevreden met tele2. Als ik ze bel hoef ik maar 25 minuten te wachten! Wat supersnel! En internet werkt maar liefst 3 dagen in de week! Top jongens, ga zo door!

M
20-10-2013

Ik ben al zo`n 6 jaar klant bij tele2; en dit naar volle tevredenheid. Als ik vraag of een probleem heb bel ik de klantenservice en word ik altijd vriendelijk en vlug geholpen.

S
17-10-2013

Laatst 2,5 dag totaal geen mobiel bereik gehad. Gebeld met de klantenservice, volgens hun lag het aan de simkaart, dan kon hij al na 2 seconden zeggen. Verbaast reageerde ik: Echt? Dat is toch gek, dat kan toch niet opeens? Krijg een heel pleidooi van de telefoonmedewerker dat absoluut kon weten en blablabla, kortom: ik was maar een domme klant. Vervolgens voegde hij eraan toe dat ik mezelf n**ide als ik besloot over te stappen want mijn rekening werd evengoeod gewoon afgeschreven. Ik had besloten om mijn probleem maar zelf op te lossen, kwam ik uit bij de ZEER !!! behulpzame mederwerkers van the phone house en belcompany (die beide niet eens tele2 in hun pakket hebben) blijkt het probleem toch echt gelegen te hebben aan het netwerk van Tele2!!!!

Johanna
08-10-2013

Van vast belcontract naar sim only. Van € 35,==/maand naar € 6,==/maand

Tele 2 blijft facturen zenden van € 35,== / maand en stuurt een incassobureau voorbij

Tele 2, daar bellen we niet meer mee!.

Niels
22-09-2013

Zeer slecht. Wekelijks storingen. En toen ik eindelijk naar een andere provider wilde overstappen, wilden ze mij de gegevens niet geven welke noodzakelijk was voor de nieuwe provider voor overstap. Meerdere keren gebeld en gewacht. Helemaal gefrustreerd. Nooit meer bij Tele2, nooit!

Jack
21-09-2013

Zeer slecht, na dik een week nog steeds niet mogelijk om te bellen met nieuw toestel, klantenservice doet niks, komt afspraken niet na etc.Wat een firma .

Gus
07-09-2013

Ik zou gaag graag Tele2 complimenten geven voor de afgesproken levering en de perfecte werking ook het bellen is goedkoop het internet is lekker snel , Klantenservice is vriendelijk en hoef niet lang te wachten

05-09-2013

Meest akelige, meest waardeloze televisie/telefoon/internet provider die je maar kunt bedenken..waardeloze klantenservice, waardeloze "service" en..maar één manier om er van af te komen: het aan laten komen op een rechtzaak..Dat gaat redelijk snel: voor diensten die tele2 toch helemaal niet levert, maar waar je wel voor betaalt, stuur je gewoon een "ingbrekestelling" en schort de betalingen op en laat die storneren als je automatisch betaalt. Overal kopieën van maken. Reageren ze binnen een maand niet (en dat doen ze niet) dan het contract ontbinden (aangetekende brief) en hun nooit werkende rotzooi (modem,tv-decoder) ook aangetekend opsturen. Na een tijdje krijg je dan te maken met Intrum Justitia, schrijf hun een brief waarin je vertelt waarom je niet betaalt/betaald hebt. Dan volgt een deurwaarder die een rechtzaak tegen je aanspant. Lever bij de Kantonrechter ALLE brieven en kopieën in, wacht de uitspraak af en betaal (indien van toepassing) wat je moet betalen aan de deurwaarder........De enige manier om echt ooit van dit stel oplichter bijmekaar af te komen...en NOOIT meer aan beginnen..

Paul van stapele
22-08-2013

22/8/2013, Na een paar euro aan wachtgeld betaald te hebben stuurde ik daarom maar een briefje met een simpele vraag. Nu weet ik het antwoord: Er is geen service. Ik hoorde dat dit een bewuste keuze is van het management van Tele2. Er wordt geen geld, mankracht of aandacht gegeven aan vragen of problemen van hun klanten. Punt, uit! Paul van Stapele