Tele2 reviews

2.3

17-01-2018

Misleidende info van Tele 2

Ik heb sinds kort een nieuw ,,alles in een’’ abonnement via Tele 2 en ben daar niet tevreden over, opnemen kan slechts via een decoder i.p.v. via beide decoders, foxsport wordt door Tele 2 niet ondersteund in tegenstelling tot alle andere aanbieders. De layout van het menu is niet om aan te zien, het lijkt wel iets uit het DOS tijdperk. Het vervelende is dat je hier pas achter komt op het moment dat de spullen thuis zijn geleverd en je het e.e.a. hebt geinstalleerd en op dat moment is de tijd om te annuleren verlopen, Tele 2 heeft namelijk een periode van 14 dagen annuleren vanaf het moment dat ze je een welkombrief sturen. Het is echter pas mogelijk om de door hun geleverde diensten te beoordelen op het moment dat je hiermee aan de gang kan gaan en als op dat moment blijkt dat het geleverde niet aan je verwachtingen voldoet rest slechts een hele dure afkoopsom waar ze je aan houden. De wettelijke bedenktijd zouden ze dus in moeten laten gaan 14 dagen vanaf de levering van de spullen i.p.v. vanaf een zogenaamde welkomsbrief. Ik heb hierover telefonisch contact gehad met Tele 2 en werd door hun medewerkers behoorlijk onbeschoft te woord gestaan. Voor mij dus nooit geen Tele 2 meer, ik hoop dat veel mensen dit bericht lezen en zich goed bedenken dat Tele 2 er eigen regels op na houd. Met vriendelijk groet, Peter v. d. M.

Olga
11-01-2018

Internet valt meerdere malen per dag weg

Gebruik vast internet en tv van tele2, de verbinding is een ramp. Meerdere malen per dag valt het internet voor langere tijd en daarmee ook de tv verbinding. Zodra mn jaarcontract er op zit, stap ik over naar een andere provider. Mijn tip, niet aan beginnen met tele2 ondanks de leuke maandprijs!

Lieke
06-01-2018

Te vaak geen service of slechte internet verbinding

Ik ben inmiddels overgestapt naar t Mobile en hier ben ik blij om ook. 2 jaar telefoon abbonnement bij Tele2 gehad en heel vaak meegemaakt dat ik geen internet verbinding had of dat ik helemaal geen service had. Waardeloos

Teun
05-01-2018

GA NIET MET ZE IN ZEE.

Ik heb een jaarabonnement van tele2 voor vast internet. Dit functioneert al een jaar niet naar behoren. Afgelopen ca 3 maanden 5 keer contact gehad, omdat het steeds slechter werd.

1e contactmoment: het ligt aan de verbinding tussen waar het internet binnenkomt en de router. Nieuwe verbinding opgestuurd gekregen en verbonden, niks veranderd. 2e contactmoment: we doen vanuit onze kant een softe reset en dat is het opgelost. Was voor één dag beter, daarna even slecht. 3e contactmoment: softe reset? nee het moet een harde reset zijn! was voor 3 dagen beter, daarna even slecht. 4e contactmoment: het ligt aan de router! nieuwe router opgestuurd gekregen. Even slecht. 5e contactoment: ik meldde dat ze nog een kans hadden, dat ik anders naar een andere provider zou gaan. Antwoord: ok is goed vanaf 3 februari loopt uw abonnement af.

Conclusie: begin er niet aan.

Esther
04-01-2018

Misleiding en valse voorlichting

Ik wilde overstappen voor telefoon en internet , volgens de site mogelijk . Welkom bij tele 2 blabla. Alles opgezegt en geregeld en wat denk je , vier dagen later een mail van tele 2 : oepsie , we kunnen helemaal niet leveren bij u . en bedankt he tele 2!,, klant misleiding en valse voorlichting!

Marijn
28-12-2017

Van het kastje naar de muur

Wie had gedacht dat het zo moeilijk zou zijn om een smartphone abonnement af te sluiten bij Tele2!

Mijn intentie was om mijn oude (lopende) abonnement te verlengen, met een nieuw toestel er bij

Het toestel kwam maar niet opdagen, dit kan een fout zijn van de bezorgdienst, dacht ik bij mezelf.

maar na geduldig te hebben gewacht op een reactie van de bezorgdienst bleek dat Tele2 mijn abonnement had geannuleerd.

Ik ondernam een vermoeiende speurtocht naar het nummer van de klantenservice (Tele2 doet alle mogelijke moeite om je naar de kansloze service robot door te verwijzen, een nachtmerrie van cirkelargumenten en omleidingen.

Ik stapte naar de Tele2 winkel om daar ter plekke een telefoon en verlenging van mijn abonnement aan te vragen.

Helaas was dit niet meer mogelijk, omdat er in het systeem van Tele2 stond aangegeven dat ik te veel abonnementen in korte tijd had proberen af te sluiten.

wat natuurlijk incorrect is, ik heb geprobeerd om de door hen geïmplementeerde annulering ongedaan te maken. Volledig de fout van Tele2 en de bezorgdienst van Tele2 dus!

De medewerkers van tele2 hadden geen flauw idee hoe om te gaan met deze situatie. Ik weet zelf niets van smartphones en salestechnieken, maar ik denk dat ik representatiever was geweest als ik achter de kassa had gestaan bij Tele2.

Als klap op de vuurpijl wisten ze niet eens mijn simkaartnummer op te hoesten toen ik daar om vroeg,

Ik had dat nummer nodig om te switchen naar Telfort, waar ik nog altijd met tevredenheid vertoef.

Kortom: het is een bureaucratische ellende waar je als consument de dupe van wordt, het kostte me veel tijd om te door Tele2 gemaakte fouten op te lossen.

22-12-2017

Slechtste klantenservice ooit!

Wat een beroerd bedrijf is dit. Inmiddels 7 modems thuisgestuurd gekregen (ongevraagd) en al zoveel tijd geld en stress hieraan besteed. Werkelijk ongelofelijk. Ga niet in zee met tele2 want het zijn gewoon oplichters!

DD
15-12-2017

Internet komt uit de oertijd

Sirieus. Nooit internet nemen bij TELE2. Al zo vaak problemen mee gehad, nooit een goede router gekregen met goede wifi, altijd weer de zelfde en ze beweren dat hij beter is.

Op sommige momenten van het jaar is het internet uit het niets trager. Dit kan weken blijven, en zelf al zijn je mbps hoog, is de ping voor de gamers het ene uur prima, het andere uur 600. Wat een slecht bedrijf dit zeg.

Serge
14-12-2017

Onterechte belkosten buitenland net vóór overstap

Op mijn laatste Tele2 factuur – net vóór de overstap naar een andere provider – werd mij €27,46 in rekening gebracht voor een gesprek dat ik in het buitenland zou hebben gevoerd. Nu kom ik regelmatig in het buitenland, maar telefoneer daar – in verband met de hoge kosten – alleen maar in geval van nood. Op de factuur staat niet vermeld welk telefoonnummer mij gebeld zou hebben. Ook in mijn telefoon staan geen gegevens van dit gesprek geregistreerd. Ik heb daarover Tele2 via livechat gecontacteerd. Die houden simpelweg vol dat het gesprek wel is gevoerd en dat de buitenlandse provider geen telefoonnummer verstrekt. Op aanvullende vragen of in ieder geval valt na te gaan uit welk land het telefoonnummer komt dat mij gebeld zou hebben, hoe het komt dat mijn telefoon dit gesprek niet heeft geregistreerd en waarom ik nu opeens op mijn allerlaatste factuur zulke hoge kosten heb, werd de chatverbinding door Tele2 simpelweg en abrupt beëindigd. Geld in rekening brengen voor niet gemaakte telefoongesprekken en dan niet thuis geven als daar kritische vragen over worden gesteld: onacceptabel! Voor mij nooit meer Tele2.

09-12-2017

Geen zaken Doen met TELE2,dit is bagger

Tele2 belooft je super-ontvangst en bereikbaarheid,maar het tegendeel is waar Slecht ontvangst,slechte service en klachtenafhandeling kortom,geen abonnement bij afsluiten

07-12-2017

Binnen opzegtermijn niet mogelijk om terug te gaan naar vorige abonnement

Mij werd een nieuw internetabonnement verkocht, maar ik wilde graag terug naar mijn oude abonnement binnen de opzegtermijn.

Dit was niet mogelijk omdat mijn oude abonnement al was opgezegd. Hier kon geen uitzondering op worden gemaakt "omdat er geen knopje was".

Laat je dus geen nieuw contract aansmeren.

Siep
04-12-2017

Geen medewerking bij port forwarding

Nieuwe samsung smart tv gekocht, maar blijkt dat ik geen toegang tot internet kan krijgen omdat bepaalde poorten moeten worden geopend. Tele2 werkt hier niet aan mee. Via internet wordt ik ook niet wijzer, want je moet echt een expert zijn om het allemaal te begrijpen, daar kan ik met mijn technische universiteits opleiding niet aan tippen(sic).

Mario Tuhcic
02-12-2017

Opzicht wel oke

Opzicht wel oke

27-11-2017

Rasboeven!

Op 23 aug 2017 abonnement vaste telefonie opgezegd per 1 oct. wegens prijsverhoging 40%! per aangetekende brief omdat de klantenservice absoluut onbereikbaar bleek. ( 3x 15 min. in de wacht) op 2october bleek telefoon niet afgesloten wel afschrijving ( illegaal) van nieuw abonnementsgeld. Nogmaals aangetekend opgezegd met terugwerkende kracht. aansluiting blijft door tele2 bezet tot op de dag van vandaag ( 27-11-2017) zij dreigen met deurwaarder( laat maar komen!) maar houden aansluiting bezet. Kan niet meer bellen door deze boeven! Nooit aan beginnen dus! Echt nooit want je komt er nooit meer vanaf!

Layla
27-11-2017

Misleidend

Wilde maandelijks opzegbaar, maar per ongeluk gekozen voor 2 jaar. Een maand later klantenservice gebeld en die kunnen dit niet meer corrigeren. Website lokt je met maandelijks opzegbaar en je eindigt met een 2 jaar abbonement

Elsa
26-11-2017

Tevreden klant

Overgestapt vanaf online.nl (slechte provider ooit!) naar tele2. Net en correct ingelicht over de af te nemen producten. Diensten nog sneller geleverd dan toegezegd. Alles werkte in 1x. Klantenservice neemt snel open nog geen 1x op verstrekken van onjuiste informatie kunnen betrappen

Rene
21-11-2017

Een waardeloos bedrijf ,die niets oplossen

Door een erkende blunder van tele 2 zijn wij al 2 jaar een toestel aan betalen ,wat wij nooit ontvangen hebben, Wat ook bij tele2 in het systeem staat dat het nooit is uitgeleverd. toch 24 maanden lang 30 euro betalen , en zelfs 2x incasso bos ingeschakeld Langzaam wordt je er moe van, en ik denk dat het tijd word om rechtsbijstand in te schakelen.en een vordering van bij 900 euro bij gerecht in te dienen tegen Tele 2. plus kosten die wij gemaakt hebben.

Maya
17-11-2017

Aansluiten en opzeggen van andere provider.

Tele2 maakt heel veel fouten met het opzeggen van tv en internet. Ze noteren helemaal niks en zijn heel erg onvriendelijk. Nooit doen. Het is hier al zover om naar de advocaat te moeten. Heb er heel erg spijt van dat ik ooit met tele2 in contact ben geweest. Pff. Kut bedrijf !

Esther
17-11-2017

Ben helaas op het punt gekomen dat ik echt even kwijt moet hoe enorm slecht de service van Tele2 Nederland is. Ik zou 30 oktober vertrekken naar Amerika, dus heb ik tele2 gebeld om te vragen of mijn abonnement kon worden stop gezet. Dat kon zeiden ze voor ongeveer 70 euro. Toen kreeg ik mijn ongeluk en heb ik op de datum dat mijn abonnement zou aflopen gebeld om te regelen dat ik hetzelfde nummer zou kunnen houden en het abonnement door kon zetten. Deze meneer van tele2 vertelde aan de telefoon dat dat geen probleem was en dat het binnen 2 werkdagen zou worden geregeld + dat de kosten voor het opzeggen zouden vervallen. Tot nu toe was ik erg blij met de service. Helaas was na 4 werkdagen mijn abonnement nog steeds niet geactiveerd. Dus ik weer gebeld, blijkt er een storing te zijn bij hun. Dus ik later weer terug gebeld, moest ik 5 keer opnieuw mijn verhaal vertellen en al mijn gegevens omdat ik 5 keer werd doorgeschakeld. Toen kon eindelijk iemand mij wel helpen, maar die vertelde dat ik mijn oude nummer kwijt was en ook mijn abonnement. Dus kon alleen een nieuw abonnement nemen met een nieuw nummer. Toen heb ik dat maar met tegen zin gedaan omdat ik na 3 kwartier aan de lijn te zitten (terwijl ik in ziekenhuis lag ) er helemaal geen zin en energie meer had nog wat anders te regelen. Eindstand krijg ik een rekening binnen van 76 euro voor het opzeggen van mijn abonnement. Echt schandalig.

Jelle
16-11-2017

Verkeerde facturen, eerst betalen

Met mijn mobiel abonnement kijk ik altijd op de app of het maandbedrag van 38,- euro betaald is. Op zich heel makkelijk, tot augustus 2017. ik kijk op de app en zie dat het betaald is. Wat schetst mijn verbazing als ik even daarna afgesloten word. Als ik daarop tele2 bel, met de vraag hoe het kan dat ik afgesloten ben, geeft de medewerker toe dat er problemen zijn met de app. Meer mensen hebben hier last van gehad. Sorry sorry ! Ik zeg nog dat het kan gebeuren dat iemand een foutje maakt. U hoeft niets extra te betalen en we sluiten u meteen weer aan zegt de man. Tot mijn verbazing krijg ik een maand later een factuur met 3 maal heraansluitkosten. Maar weer bellen. Sorry sorry ! We zullen 2 maal vergoeden zegt het meisje na een half uur wachten. Dit is geen grapje ! Het uitzoeken duurde even zegt ze. Ik zeg dat er 3 maal vergoed moet worden waarop ze weer moet overleggen. Na een tijd geeft ze de fout toe. Maar zegt ze ; u moet wel die foute factuur betalen, die word later verrekend. 94,- euro extra betalen omdat tele2 geen creditnota kan sturen daar had ik geen zin. Dit zei ik ook tegen haar. Dat moet zei ze. Ik kwam er met haar niet uit. De maand erop maak ik keurig 38,- euro over. Weer afgesloten. Weer bellen. Sorry sorry ! We sluiten u meteen weer aan. U hoeft niets extra te betalen. Nu is het 15-11-2017 en weer afgesloten. Alles is betaald maar betalingen zijn afgeboekt op de betalingen van het incasso buro. Zijnde de kosten van de heraansluitingen plus incassokosten 40,-euro. Die ik niet hoef te betalen. Reactie van tele2 is dat ik eerst maar alles aan het incassoburo moet betalen dan kunnen ze het later verrekenen. Kan het dan wel ? Ik sta met mijn rug tegen de muur en weet niet hoe het verder moet. Incassobureau kan ook niks want alles is betaald. En ondertussen blijf ik afgesloten. En kom in het slechtste geval in een bestand als wanbetaler.