Tele2 reviews

2.3

Marcus
26-05-2015

Internetsnelheid is niet wat beloofd wordt

Ik had tele2 aangevraagd via een aanbieding en het was 20 mbit internet verder niks. Dan zou 6 maanden ook nog 50% korting zijn. Toen belde een muts van tele2 dat mijn abonnement niet door kon gaan want ik moest telefonie erbij nemen. Nu had ik gevraagd wat dat dan kost en het was gewoon dezelfde prijs dus ik denk laat maar doen, niet dat ik telfoon gebruik maar als de prijs hetzelfde is maak het me verder niet uit. Enige nadeel was alleen dat ik maar 3 maanden korting kreeg ipv 6 maanden.

Ik wilde snel een internet aansluiting omdat ik het nodig had ivm sollicitaties die ik moet doen ivm uitkering en omdat ik verhuisde en wilde dus niet overstappen want dan duurt het allemaal te lang en de prijs was heel laag dus ik ging verder niet moeilijk doen.

Nu zou de internetsnelheid 20mbit moeten zijn maar ik krijg enkel maar 1 mb per seconde.

Ik voel me wel genaait omdat ze 20mbit beloven maar je krijgt maar 10mbit. Ook bieden ze advertenties aan die ze niet kunnen waarmaken, moest ik ineens mijn contract veranderen. Maar ja ben je weer lekker mee als je de uitkerings-gestapo achter je broek aan heb zitten dus heb maar gewoon gedaan wat tele2 wil anders ken ik volgende week uit in fde rij gaaan staan voor soep bij het leger des heils.

Wouter
15-05-2015

Foutief afgesloten nu 2 maanden en nog geen aansluiting

Mijn nieuwe buurman heeft internet en tv aangevraagd bij tele2. Vervolgens heeft tele2 mijn aansluiting bij Telfort afgesloten zonder mijn weten. Gelijk de volgende dag met Telfort gebeld en moest vervolgens ruim 2 weken op mn nieuwe aansluiting wachten. Na 1 week viel mijn TV verbinding weg en bleek er bij Telfort een fout te zijn gemaakt: De TV aansluiting die via KPN moest worden geregeld was niet aangevraagd, alleen internet was aangevraagd. Vandaag na bijna 2 maanden nog altijd geen TV aansluiting. Ik betaal al bijna 2 maanden voor iets wat ik niet krijg! Geen excuus of enige vorm van compensatie van TELE2. Zeer onacceptabel, onprofessioneel. Na een klachtenmail na 4 werkdagen nog geen bericht van ze! Wat een bedrijf!

Anja
12-05-2015

Ronduit waardeloos

Ik zit al een ruime tijd Zonder televisie klantenservice helpt je geen steek verder zijn zelfs te beroerd om een monteur langs.te sturen om het probleem op te lossen het abbonement zou omgezet worden en die sukkels hebben er geen tv bij gedaan en me decoder van de tv stemt de tv.zenders niet af ronduit zwart beeld tig keer over gebeld maar hun kunnen niks doen! Waardeloze service en ik zal jullie ook zeker niet aanbevelen

Yvonne van Tilburg
11-05-2015

Ik heb een mobiel abonnement. Ik vind de dekking ronduit slecht. Aantal keren gebeld met tele 2 paar keer dekking onderzoek gedaan werd ik niet over teruggebeld. Laatste keer ruim een half uur aan de telefoon gezetten omdat ik mijn abonnement stop wil zetten. Moet je via de site een officiële klacht indienen. Heb ik gedaan maar daar heb ik ook nog steeds niets van gehoord, verbaasd me niet trouwens, echt slecht als klanten niet tevreden zijn moet je ze ook goed helpen. Dan moet je ook je verantwoording nemen. Ben er goed klaar mee! Geen goede reclame

10-05-2015

Prima provider

Heb nu een tijdje tele2 thuis tv,internet en bellen, na het bericht dat ik kon aansluiten kwam er geen signaal binnen dus gelijk de klantenservice gebeld en de volgende ochtend gelijk een monteur langs gekomen, het probleem zat hem in een gemeentekast langs de weg, na een halfuur kwam de monteur terug en alles werkte meteen, ik snap niet dat er zoveel klachten zijn.

Peiyun
09-05-2015

Nooit meer tele2!

Wij zijn al 8 jaar vaste klant bij Tele2. (Mobiel internet tv ) meer dan een maand geleden was onze modem kapot en kwam een week later een monteur. We kregen een nieuwe opgestuurd maar we wist niet dat we onze kapotte modem moest terug sturen. We hadden het weggegooid. Meer dan een maand later krijgen we te horen dat we het moeten terug sturen anders moeten we €99 betalen. Wij wisten dit helemaal niet, wij hebben 2x klantenservice gebeld en ze hebben helemaal niks daarover verteld. Meneer van de waardeloze klantenservice had gezegd dat we contract moesten lezen voordat we de modem weggooien. Belachelijk! Zo behandelen ze dus met vaste klanten. Wij gaan overstappen!

William
07-05-2015

Echt onvoorstelbaar

Wij hebben sedert jaar en dag een all-in abonnement bij Tele2. En ik moet zeggen dat ik tot dusver enorm tevreden was. Problemen werden snel aangepakt, en klasse afgehandeld.

Waarom zit ik hier dan?

Het volgende:

Mijn salaris komt op de 1ste van de maand binnen. En net als menig ander leven wij van salaris naar salaris. Een en ander zorgt ervoor dat tele2 eerst afschrijft -wat niet mogelijk is daar het voor de 1ste van de maand is-, met als gevolg dat het teruggeboekt wordt. Daarna krijgen we een aanmaning ("te betalen binnen 2 weken") na een week. Die betalen we gewoon. Nooit een probleem.

Alleen deze maand dacht mijn vrouw wat slimmer te werk te gaan. Ze blokkeerde de incasso van tele2, met de gedachte dat het hun wat moeite zou schelen (administratie...wat kan ik zeggen?), en omdat onze betaling toch gedaan wordt na ontvangst van salaris.

Ik zet de tv aan...zwart beeld met "Machtiging tot factureren mislukt. Je abonnement is niet geactiveerd. Neem contact op met de klantenservice om je abonnement te activeren".

Daar zaten we dus als 2 lijpe loetjes.

Dus klantenservice bellen. Er stond immers alleen de laatste factuur open, en die betalingstermijn was niet eens verstreken. Krijgt ze een knulletje aan de lijn die doodleuk weet te vertellen dat het komt omdat de machtiging gestorneerd was. Mijn vrouw uitgelegd hoe en wat. Alle begrip van tele2..echter: omdat het hun voorwaarden zijn dat ze automatisch moeten afschrijven, en dit de maand ervoor niet gelukt was (ja, inderdaad. Zie uitleg boven) word je afgesloten.

Het enige wat we konden doen is de openstaande (nog niet verstreken) factuur betalen, en na 2 werkdagen stond het geld dan op rekening van tele2. Dan zou men ons weer aansluiten. Dat zou betekenen dat (het is nu woensdag), de betaling op vrijdag binnen is. Dan weekend..tsja..dan bent U dus maandagmiddag weer aangesloten. Want het aansluiten moet in uw geval (?) handmatig en dat gebeurt pas na ontvangst van betaling. Lulkoek van de eerste richel. Ik heb zelf jaren in die branche gewerkt!

Mijn vrouw over de emmer natuurlijk. Wij zijn geen wanbetalers -eerder chronische te laat betalers- en dan in totaal 6 dagen zonder tv moeten zitten omdat ze niet automatisch konden incasseren? En wat nu handmatig?

Dat gesprek liep zo hoog op dat knulletje van tele2 het gesprek beëindigde.

Na wat afkoelen belde mijn vrouw terug. Deze keer kreeg ze een ander aan de lijn. Nogmaals alles uitgelegd. Na ettelijke malen in de wacht te zijn gezet ("ik heb nog wat meer tijd nodig om het uit te zoeken") eindelijk een berichtje. Als we vandaag -woensdag- de laatste factuur zouden betalen werden we binnen drie a vier uur weer aangesloten. Hij hielp nog even mee met rekenen. Dat zou dus rond half 9 's avonds moeten zijn. Hij vinkte (!) aan dat er een regeling was en het signaal weer door mocht. Maar de computer (!) had wat tijd nodig om het te verwerken. Dat klopt. Weet ik uit ervaring.

Wat nou handmatig?

Wij de factuur betaald (per direct), en maar wachten..en wachten...en wachten... Het werd dus een fijne dvd-avond.

Net nog even voor de tigste keer het modem en decoder gereset..nog niks.

Dus straks maar weer even bellen :-(

Motto van het verhaal: Ik begrijp dat als je niet betaald je word afgesloten. Ik wist echter niet dat je door een incasso-weigering zonder betaalachterstand ook als wanbetaler wordt behandeld. Te gek voor woorden dit.

Verder ben ik het met wat mensen eens die hierboven ook al zeiden dat tele2 verder NIET te bereiken is. De klantenservice verbind je in ieder geval niet door met een manager of leidinggevende, en bel je naar het hoofdkantoor krijg je een ander nummer. Van...jawel...de klantenservice!

Wat een wereld.

Jim
05-05-2015

Tele2 kent geen service!

Of je het nu hebt over T.V , of telefonie het is overal hetzelfde.

Problemen oplossen hebben ze niet van gehoord.

Ik ga over zodra dat wettelijk kan en het liefst eerder.

T.V haakt en springt dan op zwart komt na een 3 minuten min terug om ziek van te worden.

Mobiel kan mijn dochter niet inloggen op haar eigen gebruik ( drama ) en nog steeds niet opgelost.

Op klachten reageren ze niet?

Tele2 je speelt met klanten maar niet lang meer met mij.

Mensen als je een goede provider zoekt denk dan 10x na voor je naar Tele2 gaat.

H.Aarssen
05-05-2015

Wat 4 G niks 4G

Na een update van mijn Samsung S4 kon ik nu ook Lti/4g netwerk aan.. Tele 2 toeterde rond at hun 4 G netwerk wordt uitgerold..ik belde en nu bleek dat ik een nieuwe simkaart nodig had...koste 15 euro..Ok deze was er de volgende dag en binnen 24 uur ook geactiveerd. Maar niks 4 G , gisteren moest ik naar Schiphol en dacht ik "nu gaat het gebeuren" niks dus.. Toen ik daar opnieuw op Tele 2 wilde inloggen werd ik niet meer geregistreerd........Pas onderweg naar huis had ik weer 3 g..Het stelt dus nog helemaal niks voor dit "uitrollen" gebakken lucht. Ik ga weg bij Tele 2 zodra mijn contract stopt.....Mijn vrouw heeft al lang T mobile en ook bij ons in Apeldoorn al een half jaar goed werkende 4 G verbinding ook in huis.! Dus een conclusie is Tele 2 maakt het niet waar en communiceert hier erg slecht over.

Hans Aarssen

Kim
03-05-2015

Vreselijk

Ik heb 3 dagen geleden bij Tele2 een abonnement voor 2 jaar genomen, en ik heb er enorm veel spijt van. Netwerk valt weg, 3G doet het niet en het ergste is nog wel dat ik een klacht heb ingediend 2 dagen geleden en ik heb gewoon niks teruggehoord. Ik heb mijn 3G even aan gezet om te proberen of het werkt, maar nee. Wel gingen mijn mb's opeens naar 340, terwijl ik er niet eens wat mee heb gedaan. Als Tele2 dit niet snel oplost wil ik ze echt aanklagen. Ze ontnemen mij gewoon geld en ik betaal wel mooi 41 euro per maand voor NIKS! Bedankt Tele2!

Sabrina
02-05-2015

Ramp

Ik word echt gestoord van deze provider. Haast nooit doet mijn bereik het.

Als ik bij ING wil overboeken, moet ik een dag of meer wachten op mijn sms. Dan is ING uiteraard al afgesloten.

Ook kan ik vaak niet bellen of krijg ik mijn smsjes veel later dan verstuurd is. Het is zo frustrerend!

Lees hier alleen problemen

heel veel jaren zit ik bij tele2 internet en altijd gratis bellen

internet nu 40mb genomen geen probleem kreeg verkeerde modem 20mb gebeld een dag later

nieuwe modem 40 mb

de keren dat ik tele2 via telefoon nodig had altijd netjes te woord gestaan en goed geholpen

tv heb ik van ZIGGO dat is een tv aanbieder

ik houd lekker alles gescheiden

tv van ziggo daar zijn ze goed in

internet en bellen van tele2 zijn ze goed in

mobiel van Vodafone al 18 jaar zijn ze goed in dus daar zou ik nooit vast bellen of tv kijken van willen hebben

Turbulo
30-04-2015

Onprofessioneel, slechte service, onterechte kosten niet terugbetaald

Door situatie van overmacht geen overzicht gehad over facturen (Ziekenhuis).

Abonnement 4 jaar lang doorbetaald met 0 gebruik, nooit heeft tele2 bedacht om in hun database op te merken wanneer iemand na x maanden niet een keer actief is geweest op SIMkaart.

0 vergoeding, ondanks de situatie van overmacht. Zeer slechte klantenservice.

Service (telefonie) was ook heel slecht. (o.a. internet snelheid en bereik).

Dirk
30-04-2015

Erg slechte ervaring met deze prodiver

Bij klachten of vragen wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. Als je vervolgens voor de derde keer opnieuw belt word je wel doodleuk gevraagd waarom je opnieuw voor hetzelfde probleem contact opneemt.

Het netwerk is erg slecht; ze promoten met 4g, maar hebben op veel plekken nog niet eens dekking voor 3g of zelfs helemaal geen verbinding.

De onvoorziene liggen hoog in vergelijking met andere mobiele provider.

Als je eventjes niet uitkijkt tikt het internet vrolijk zonder melding buiten je bundel door, ook al geef je aan hier een melding van te willen ontvangen. Bellen in het buitenland stapelt: je betaalt voor bellen naar nederland (21 cent) maar daar bovenop komt vervolgens nog eens 63 cent als je een iemand anders in het buitenland probeert te bereiken. Dat, plus nog eens een starttarief van 25 cent maakt het bellen in het buitenland met tele2 een dure bedoeling.

Kortom, vermijd kosten wat het kost deze provider

Dit bedrijf is er hard op achteruit gegaan en ik ben blij als over een aantal maanden mijn abonnement eindelijk afloopt.

Anja
29-04-2015

Probleem je word niet geholpen

Onze dochter zit in het buitenland (Denenmarken) zij heeft een abonnement bij Tele2, ik heb enkele weken geleden gebeld met de vraag moet ik wat regelen bij jullie, het antwoord was nee hoor dat hoef JE (ik heb niet met ze geknikkerd)niet. Oke dochter weggebracht en we kwamen er al gauw achter dat zij daar geen bereik heeft. Haar telefoon geeft aan kan niet verbinden Sims gegevens vernieuwen. Ik ben al een hele week elke dag aan het bellen en wat denkt U word niet geholpen. Ze zeggen gewoon we hebben het aan de technische dienst doorgegeven. Nu moet onze dochter betalen, daar krijgt ze altijd een sms van met een code. Helaas ook die kan zij niet ontvangen. Dus staat ze eerdaags op straat. En bedankt TELE2.

24-04-2015

Onterechte facturen

Ik heb een sim only abonnementje bij Tele2 voor 3 euro per maand. Door een fout van de kant van Tele2 werd het abonnementsgeld voor bijna het hele jaar in 1x afgeschreven. Een hoop gezeik natuurlijk en uiteindelijk de toezegging dat ik de rest van het jaar geen facturen zou krijgen omdat ik tenslotte al voor een heel jaar heb betaald. Terugstorten was niet mogelijk. Waarom niet? Enfin, na drie maanden krijg ik gewoon weer facturen en wordt er weer elke maand 3 euro afgeschreven. Het lukt niet om het in orde te krijgen. Er wordt nergens op gereageerd en klachtenformulier is al helemaal een lachertje. Voorheen had ik nooit problemen met Tele2 maar het laatste jaar is het een drama. Wat een waardeloos dievenbedrijf !

Visser
23-04-2015

Woedend

Zojuist opnieuw als hond behandeld bij de tele2 door de klantenservice niets is duidelijk en continue komen ze met leugens en beloftes die ze niet eens waar kunnen maken !

Een bij elkaar geraapt zooitje, deze mensen moeten zich diep maar dan ook diep schamen.

Ze tasten alleen maar dieper in de buidel van een ander en waar blijft ten slotte het spreek woord klant is koning !

Zeer ver te zoeken binnen tele2 !

AK
17-04-2015

Klantenservice 'kan niets doen' en laat je gewoon zitten.

Ik wilde laatst mijn vader's tele2 aansluiting opzeggen. Hij is al jaren lid. Nu bleek ineens dat hij volgens Tele2 nog bijna een jaar aan een contract vast zat. Hij wist echter van niets. Hij heeft ook geen nieuw contract per post ontvangen. Wel zag ik dat de facturen anders waren dan voorheen. Tele2 belt twee keer niet terug, ook al krijg ik op de website de melding dat ze dat zullen doen.

Toen zelf maar de Tele2 klantenservice gebeld die beweert dat ze mijn vader telefonisch hebben benaderd en een nieuw jaarcontract hebben afgesloten. Mijn vader weet echter niets van zo'n afspraak. Ook beweren zij een e-mail en een brief met een nieuw contract te hebben gestuurd. Mijn vader heeft echter geen post ontvangen en het tele2 e-mail adres was geblokkeerd omdat hij het nooit gebruikte.

Dus ja, tele2 wéér gebeld. Gevraagd om de opname van het gesprek - de voicelog. Dat is blijkbaar het enige dat hier duidelijkheid in kan verschaffen. Tele2 komt er maar niet mee. Elke keer moet er weer een 'financiele afdeling' terugbellen en die doen dat niet of (volgens de klantenservice) wel als ik niet thuis ben en probeert het vervolgens niet nog een keer. En elke keer moet je weer dagen of een week wachten voor ze wat doen. Er komt geen initiatief van hun kant om e.e.a. gewoon soepel duidelijk te krijgen.

Intussen heb ik minstens 6 à 7 keer gebeld. Ik vang elke weer bot. 'Wij kunnen helaas niks doen'. Maar degenen die wel wat moeten doen, doen ook niets - of niet genoeg.

Tele2 klantenservice weigert mij door te verbinden met de afdeling waarmee ik dit in 10 minuten zou kunnen oplossen.

Tele2 klantenservice weigert ook een kopie van het nieuwe contract op te sturen. 'Het zit niet in het systeem dat dat kan - sorry'.

Tele2 heeft nog geen voicelog laten horen.

Tele2 komt hun afspraken niet na over terugbellen.

Ik heb ook een klacht ingediend. Er zou binnen 3 dagen een reactie komen, maar die is niet gekomen. Zelfs geen bevestigingsmailtje.

De klantenservice wil wel, maar mag niet, kan niet en de zaak wordt uiteindelijk dus niet geregeld. Terwijl het niet ingewikkeld is. En de klant is natuurlijk de sigaar. Tele2 heeft door de zaak zo te regelen effectief een muur tegen hun klanten opgericht waardoor zo'n eenvoudige zaak niet eens normaal opgelost kan worden.

Ik zal nooit meer zaken doen met Tele2.

Kortom: ga nooit in zee met Tele2. Waardeloos als je gewoon een eenvoudige zaak wilt uitzoeken.

R.de rooij
16-04-2015

Neem nooit geen tele 2

de mensen zijn zeer arrogant bij Tele2 en kunnen je niet helpen je probleem op te lossen.

Heb een nieuw modem aangeboden gekregen van Tele2 van ADSL naar VDSL heb altijd 2 telefoonlijnen gehad zowel voor bellen andere voor faxen nu bij installatie nieuwe modem blijkt ik nu nog maar 1 lijn te hebben en dit kunnen ze niet veranderen naar 2 lijnen. VDSL zeggen ze kan maar 1 lijn op nu blijkt bij andere providers het wel kan. Het is triest dat na 30 jaar klant te zijn ze je niet met fatsoen kunnen helpen.

Het wordt weer eens tijd dat ze weer matje geroepen moeten worden bij RADAR /KASSA/CONSUMNETENBOND.

Hun arrogantie staat bij hun hoog in het faam.

Mr.R de Rooij

Bill
06-04-2015

3g werkt bijna nooit!

Zeer regelmatig geen 3g en dan alle instellingen nalopen. In het ergste geval klanenservice bellen. Drama!