Tele2 reviews

2.3

Astrid
23-04-2016

Abonnement verlengd maar niets werkt

Op 9 maart 2016 abonnement verlengd met 2 jaar dat 13 juni a.s. in zou gaan. Na ontvangst IPhone 6 met nieuwe simkaart werd oude simkaart geblokkeerd en nieuwe geactiveerd. Dit alles is op 11 maart j.l. gebeurd. Vanaf 11 maart heb ik geen internet en kan niet bellen en gebeld worden. Soms lukt het om een sms bericht te sturen. Na veel geklaag en gebel bleek de nieuwe simkaart niet goed te werken en isver al 3 keer een nieuwe simkaart opgestuurd maar deze komt nooit aan. Volgens de klantenservice staan er teveel tickets open en zogauw er geprobeerd wordt om een nieuwe simkaart op te sturen verschijnt er een error? Kan nu al 1,5 maand niet bellen of gebeldvworden en kan geen gebruik maken van het internet. Ik ben er helemaal klaar mee. Je word dus absoluut niet serieus genomen bij Tele2, want zogauw ze je een abonnement hebben aangesmeerd tel je niet meer mee maar wel iedere maand je abonnementsgeld incasseren. Ik heb nu alles bij mijn rechtsbijstand verzekering neergelegd want ik wil zogauw mogelijk van Tele2 af.

Mar
21-04-2016

Tv heeft slecht beeld/uitvallend beeld/foutmeldingen

Problemen met de tv. Gelukkig een nieuwe modum gehad, maar wat blijkt, allemaal troep wat tele 2 heeft. Want er is werkelijk niks opgelost. Het beeld is slecht/het beeld valt weg/ineens foutmeldingen.

Dan ben ik niet een grote tv-kijker. Maar jongens, in 2016 mag je toch wel verwachten, met alle high-tech apparatuur en 'kennis' die tele 2 schijnt te hebben, wel verwachten dat je gewoon normaal zonder gezeur tv kan kijken. Als die niet oplost, zijn er vast wel andere die tv/internet/telefoon aanbieden?!

Jaap
21-04-2016

En nu is het klaar...

Beetje heel jammer maar al 3 jaar last van een TV beeld welke uitvalt dan wel af en toe stil staat. Al een nieuwe modem ontvangen maar het helpt niet! Ben geen klager maar ben het nu echt spuugzat.

Redwizardg
12-04-2016

Wat!

Eerst had ik een 20mb internet abbonement. Hij ging al in 0.2 mb dus haalde ik 50mb gelukkig ging dat rond de 30-50mb maar met de 20mb kon je port forwarden wat ik hard nodig had maar ik dacht dat dat met de 50mb ook kon want dat kan gewoon in je instellingen 192.168.1.1 bij mij maar blijkbaar kan dat niet! Want ik had een eigen server op een game die nu niet meer open kan!

BR
07-04-2016

Prima service en vriendelijke adequate klantenservice

Ben al klant sinds Zonnet, Versatel. Heb internet, vast en mobiel bij ze afgesloten. Elke jaar als ik een beter aanbod bij ze vond, werd mijn abonnement moeiteloos aangepast. Nooit gezeur dat dit alleen voor nieuwe klanten geldt, maar direct regelen. In al die jaren twee keer een storing gehad, waarvan eentje hardnekkig was. Beide keren opgelost zonder dat ik het gevoel kreeg dat ik een digibeet ben. Klantenservice is zeer vriendelijk en leggen het zeer goed en geduldig uit. De aanbiedingen van Tele2 zijn echte aanbiedingen. Vergelijk maar eens goed met andere providers. Ik ga voor prijs/kwaliteit en kom altijd weer uit bij Tele2. Van mij een dikke 9 op jullie rapport! Ga zo door!

Charissa
06-04-2016

Samsung Galaxy S6 naar de reparatiedienst

Waar moet ik beginnen? Oktber 2015 nieuwe Samsung Galaxy S6 met abonnement gekocht bij Tele2. Ik ben jarenlang klant bij Tele2, inmiddels zon 20 jaar dus gemakkelijke keuze. Ik wou dat ik NOOIT maar dan ook NOOIT deze telefoon had gekocht.

Klacht

De terugtoets van het toestel rechts onderin leidt een eigen leven. Wanneer je in een applicatie zit gooit hij je er telkens uit omdat de terugtoets overactief is zonder hem aan te raken. Met deze klacht is mijn telefoon naar Tele2 pro-assist de reparatiedienst gegaan. Het toestel is "gerepareerd" en komt retour, binnen 1 week vertoont het toestel hetzelfde euvel. De telefoon is inmiddels 6x naar de reparatiedienst geweest. Telkens is een een software update uitgevoerd. Het toestel moet goed zijn volgens pro-assist van Tele2.

Niets is minder waar, na een klantendossier te hebben opgebouwd bij Tele2 en pro-assist laat ik mijn toestel filmen door een vriendin. De filmpjes worden als bewijsmateriaal bijgeleverd. Wederom na 2 weken komt het toestel retour met een software update.

Welke randdebiel zit bij dat reparatie centrum, je moet je toch achter de oren krabben wanneer een toestel voor de 6e x terugkomt dat je je werk niet goed doet of dat het toestel mogelijk niet te repareren is.

Het ergste is dat Samsung heeft aangegeven : mevrouw het toestel heeft nog garantie, wanneer dit toestel is afgekeurd verlenen wij de garantie en krijgt u een nieuw toestel.

Yahoo, dat zou geweldig zijn want vertrouwen in het toestel en is Tele2 is tot niveau 0 gezakt.

Maar dan de service van Tele2, ten eerste GEEN vervangend toestel, 6 x portokosten betalen van 8,20 en wanneer ik bel naar Tele2 kom in niet verder dat de servicemedewerker die zich moet houden aan het protocol, dus ik kom geen stap verder.

De mededeling wordt gedaan door Tele2: de reparatiedienst moet het toestel afkeuren en dan kunnen wij u onder garantie een nieuw toestel geven.

Bellen naar de reparatiedienst...Pro-assist met als antwoord: Mevrouw uw heeft een contract met Tele2 u moet bij hen zijn, zij beslissen niet wij.

En zo heb ik een belregister opgebouwd van 4 kantjes.

Frustratie alom, ik kom dus niet verder hoe ik wend of keer. Boos, onmachtig, een telefoon die meer bij de reparatiedienst ligt dan in gebruik is...

Ik vraag me echt af: HOE moeilijk kan dit zijn? Het gaat om slechts 1 mobiel met weliswaar garantie!

Ik heb al mijn abonnementen bij tele2, tv, telefoon, internet en mobiel... maar ik vraag mijzelf nog af hoelang.

Ricardo
05-04-2016

Glasvezel

Voorheen altijd normale internet gehad van Tele2, hierbij eigenlijk wel vrij tevreden meegeweest. Sinds een jaar ongeveer nu Glasvezel, maar wat bagger zeg. Ten eerste voor mensen met 2 gameconsoles in huis (Playstation, Xbox etc.), begin dan maar niet aan Tele2 glasvezel. Er kan maar een gameconsole tegelijk online of je moet een externe router erachter hangen en die in DMZ modus gooien, maar waar je continu storingen mee blijft houden. En dat is het grootste probleem met Tele2 glasvezel, die modem geeft zoveel storingen het is gewoon niet leuk meer. September kan het ding mooi weg en daarna is het gelukkig DOEI met tele2. Hoop dat ik gamers en andere mensen die glasvezel wouden afsluiten behoed voor een grote fout.

Hind
04-04-2016

Iphone 6

ik wacht onderhand al een maand op mijn IPhone 6, die binnen 3 dagen geleverd zou worden. Als ik bel naar de klantenservice moet ik steeds een half uur wachten tot ik eindelijk iemand aan de lijn krijg. Mijn vorigen abonnement hebben ze stilzwijgend een half jaar verlengd. Dus ik heb 2 en een half jaar betaalt aan een toestel dat binnen 2 jaar afbetaald was. Ben klaar met hun service. Medewerkers die beloven terug te bellen doen dat ook niet! Bah Bah wat een klote bedrijf ben er alleen maar door opgelicht, Als ik alles zou moeten vertellen ben ik een uur aan het typen. Raad Tele2 ook absoluut aan niemand aan! Ik heb zelf alles geannuleerd.

04-04-2016

Heel erg verbeterd met hun 4G netwerk

Tele2 heeft flink aan de weg getimmerd met het nieuwe netwerk. Waar ik vroeger niet of nauwelijks bereik had, staan de streepjes nu op vol. Bovendien krijg je heel veel MB's bij je abonnement voor weinig euro's. Standaard 4G en echt supersnel. Hun buitenlandbundel heel goedkoop.Was voor mij de reden om over te stappen. De meesten providers rekenen 6 cent extra per MB in de EU en dan komt 1 GB toch nog op 60 euro maar bij tele2 heb je 1 GB (EU) voor 10 euro

Gonny
02-04-2016

Nog nooit storing gehad

Al klant vanaf dat het Zonnet heette, daarna Versatel en toen Tele2. Heb internet en bellen en heb nog nooit een storing gehad. Verhuizing ook prima geregeld. Elk jaar vernieuw ik mijn abonnement en krijg dan het tarief dat voor nieuwe klanten geldt.

Ben altijd erg netjes geholpen door de klantenservice.

Kortom: een zeer tevreden klant.

Caroline
31-03-2016

Goede ervaring Tele2 na slechte start

Na alle negatieve reacties ook een keer iets positiefs.Ik ben na jarenlang veel geld betalen voor een heel lage internetsnelheid bij KPN overgestapt naar Tele2 internet.Ik had al jarenlang een vast telefoonabonnement bij Tele2 en wilde nu ook internet erbij. Tijdens de overstap wel een aantal dagen zonder vaste telefoon en internet gezeten.Er was via de mail een datum doorgegeven,wanneer ik aangesloten werd,die dus niet bleek te kloppen.De klantenservice gebeld,netjes te woord gestaan en toch het idee dat ze er achter aan gingen. Na ongeveer een week een prima verbinding.Ben echt heel blij (tot nu toe) met een veel hogere snelheid van mijn internet en een goede (vaste) telefoonverbinding !

Bianca
25-03-2016

Afgesloten zonder opzegging

na jarenlange trouwe klant te zijn van tele2..nu opeens zonder tv internet telefonie....ben gewoon afgesloten en ze kunnen me niet aan sluiten zonder dat ik t eerst aanvraag wat 3a4 weken duurt...ja hallo ik heb niet om afsluiting gevraagd!ja sorry mevr onze excuus maar we kunnen niks voor u doen....maar wel een rekening sturen voor levering april...pfff gek wordt ik van ze nu hopen dat ik heel snel alle diensten van vodafone heb...k-u-t tele 2

Noortje
23-03-2016

Tele 2 verdient geen ster zelfs geen halve

Augustus vorig jaar een Sim only maandelijks opzegbaar afgesloten. Had jaren terug al slechte ervaringen met T mobile netwerk. In het hoge Noorden slecht tot geen bereik. Na garanties dat dit inmiddels veel beter was en het maandelijks opzegbare contract wou ik het toch weer een kans geven. SLECHT IDEE! Niet tot nauwelijks bereik. September geprobeerd op te zeggen. Dit ging telefonisch niet? Moest maar schriftelijk proberen. Heb geschreven, gemaild, gebeld en klachtenformulieren ingevuld. De automatische incasso stopgezet. Gevolg incassokosten en heraansluitkosten. Het contract van 13 Euro is gedurende looptijd verhoogd naar 16 Euro. Kan niet worden verklaard. Januari eindelijk toezegging dat contract is beëindigd. Vandaag zijn echter weer heraansluitkosten + abonnementsbedrag van mijn rekening geschreven. Tele 2? Niet aan beginnen.

Suul
23-03-2016

Iphone 6 met simkaart niet op voorraad.

Tele2 komt met een mooie Iphone6 actie. icm met een 2 jarig abonnement betaal je slechts 38 euro per maand. Nou heb ik vorige week dit toestel besteld. Gegevens netjes ingevuld. Kreeg ik een paar minuten later een bevestigingsmailtje. Gelijk erna kreeg ik twee andere mailtjes waarin stond dat de Iphone 6 en de simkaart niet op voorraad was, dus eerst besteld moest worden. Binnen een week werd het zogenaamd geleverd. Ik heb verder geen bevestiging gehad, geen mailtjes, geen duidelijk antwoord van de klantenservice, geen antwoorden op mijn tweets op twitter. Ik word hier echt moe van. Ik vertik het om te moeten betalen voor een abonnement waar ik nog geen gebruik van kan maken. Heel slecht dit. Zeer slechte service! Klanten binnenhalen met aantrekkelijke aanbiedingen, maar service is echt nul!

Vulpes
22-03-2016

"Sorry, we hebben hem niet op voorraad"

Laatst heb ik mijn abonnement bij Tele2 verlengd en daarbij een Samsung Galaxy S7 genomen. Er stond nergens dat hij niet leverbaar was, en nadat ik mijn bestelling had geplaatst zou ik een e-mail krijgen van de Online Pakket Dienst om een leveringsmoment te plannen.

Op de dag dat ik de telefoon besteld heb, kreeg ik geen mail van de Online Pakket Dienst. Op de dag erna ook niet, maar wel een mail van Tele2 zelf. Sorry, zeiden ze, we hebben je toestel niet op voorraad, maar misschien kunnen we hem wel binnen een week leveren.

Inmiddels zijn we een week verder. Ik heb nog steeds niets gehoord van de Online Pakket Dienst of van Tele2, maar volgens de gebruikers van het Tele2-forum zijn er meer mensen die in deze situatie zitten. Ik zit nu dus te betalen voor een abonnement waar ik geen gebruik van kan maken.

In Nederland komen we onze afspraken na. Dat is een belangrijk onderdeel van onze manier van zakendoen. Liegen, verdraaien en verzwijgen is geen onderdeel van onze manier van zakendoen. Als Tele2 mensen rekeningen wil sturen voor telefoons die door Tele2 nog niet geleverd zijn (wat trouwens ook wettelijk niet zuiver is), dan kan Tele2 dat lekker buiten Nederland doen.

Nvt
17-03-2016

BLIJF UIT DE BUURT VAN TELE2! MIJN ADVIES!

Het is gewoon een sh*t service. Ik wil mijn mond hier niet vuil aan maken, maar here go's:

Afgesloten, een jaar abonnement, oke... alles ging mis aan het begin. De installatie was onduidelijk en mijn internet deed het niet. TV ook niet. Bellen wel dacht ik?

Dus ik bellen... en ja er is een storing en dat was zo dagenlang en ik dacht bij mezelf waarom ben ik overgestapt om van iets dat werkt naar iets dat niet werkt te gaan? Goed... kwam een mannetje om te kijken en heeft het voor mij geinstalleerd en het werkte. Gare tele2 kwam niet eens met een aanbod om iemand te sturen en naar te laten kijken.

Internet deed het, tv ook etc. na een tijdje deed het internet het opeens niet en ik had het echt nodig... you know what i mean...

Dus ik hele avond en ochten daarmee bezig geweest. Tot laat in de ochtend ergens deed het weer. Ik dacht oke, een keer kan gebeuren. Kort daarna weer... en weer... ik weet niet hoevaak het is voorgekomen.

De grootste sh*t streken van hun is dat ik een e-mail klacht en daarin expliciet aangeef om mij NIET TE BELLEN maar te emailen! Vervolgens zie ik allerlei gemiste oproepen en geen email

uiteindelijk na de ik weet niet hoeveelste klacht kreeg ik een email van bel ons. Ik had aangegeven niet te willen bellen of in contact te komen via de telefoon.. nooit op gereageerd (overigens verschillende klachten nooit op gereageerd)

Vervolgens weer een klacht ingediend en dan kreeg ik een smsje met bel ons terug we kunnen je niet bereiken, tevens weer aangegeven BEL MIJ NIET!

Laatste klacht stuur ik een email met BEL MIJ NIET! BEL MIJ NIET! BEL MIJ NIETT! zoiets! nu afwachten...

net geprobeerd te chatten werkt ook niet

allemaal gewoon onzni dingen hier|!

BLIJF UIT DE BUURT VAN TELE2 ALS JE ZULKLE DINGEN NIET WILT MEEMAKEN GROTE KANS!

Aeron
16-03-2016

Moeite niet waard

Heel erg ontevreden en zal ook meerdere reviews achterlaten hierover. Vrijdag geprobeerd om iPhone 6 te bestellen, geen bevestiging gekregen, en diezelfde dag meteen klantenservice gebeld. Volgens afdeling sales was alles in orde en moest ik gewoon even wachten.

Zaterdag nog steeds niks, dus weer gebeld naar sales, deze keer gaven ze aan dat er een probleem is en dat sales er niks aan kan doen. Er werd aan me verteld dat ik de klantenservice nummer moest bellen. Hier werd mijn gegevens herhaald en alles opnieuw ingevuld, alles zou het nu doen. Zondag even gebeld, moest geduldig zijn.

Maar nee hoor, maandag naar sales gebeld. Weer een error. Mijn gegevens weer doorgenomen, volgens de afdeling is dit keer ECHT alles goed. In de avond toch maar even nogmaals proberen, eigenlijk al niet al te veel hoop. Was boos aan de lijn, en werd doorverbonden met klantenservice 2de lijn/safedesk. Ben inmiddels inclusief wachttijden al 2 uur kwijt aan dit gedoe.

Kreeg bij safedesk een aardige jongen aan de lijn die er meer van af wist. Hij is erachter gekomen dat de error voort is gekomen doordat Apple een probleem heeft met het leveren (althans, ik weet niet wat ik moet geloven, want IEDEREEN zegt wat anders). Een uur aan de lijn gehad en een aanbod gekregen om de s6 te nemen ipv de 6, eerste drie maanden gratis. Prima, aanbod geaccepteerd . Hij heeft mij persoonlijk beloofd om het in orde te maken, en als het niet gelukt, zou hij me persoonlijk mailen dinsdag 15de voor 10 uur sochtends. HELEMAAL niks meer gehoord. Weer sales bellen, weer doorverbonden met klantenservice in de ochtend. De werknemer heeft totaal geen idee wat er moest gebeuren. Ik wilde doorverbonden worden met safedesk, maar dat wilde ze niet doen omdat het anders druk werd daar. Toen zei ik dat ik de boel maar wil annuleren. En nu ineens kon ik wel doorverbonden worden.

Ben klant geweest bij T mobile, KPN, Vodafone. Nog nooit ben ik zo ontevreden geweest. Toen, na al dit, alsnog een kans gegeven door de winkel te bezoeken, maar klaarblijklijk geld daar de deal van eerste 3 maanden gratis niet.

13-03-2016

Trieste vertooning

Om te beginnen heb je bij het afsluiten van meerdere contracten van mobiel abonnement en andere abonnementen een groot probleem. Je krijgt opeens brieven en reclame 3 a 4x thuis gestuurd ! helaas Nog irritanter dan al hun tv reclames bij elkaar ..

Daarbij klopt er niks van hun administratie , als je er vaker in staat word er soms een brief vergeten met een factuur .. die krijg je een paar maanden later via het incasso bureau !

Verder even alles op een rijtje:

+ leuke lok aanbiedingen voor abonnementen

- Eenmaal lid ben je een nummertje voor ze

- Keer op keer een slechte klantenservice

- Slechte administratie bij meerdere abonnementen , laat staan dat dit voor jezelf overzichtelijk is!

Voor mij nooit meer 1 dienst van Tele2 als er na een bepaalde tijd nog geen oplossing komt

Zo heeft elke provider wel iets en heb ik er zelf meerdere gehad! Maar Tele2 is toch wel echt de "meester" betreft slechte klantenservice en diensten.

Maikel
04-03-2016

Schofterig behandeld door de medewerkers van tele 2

Ik denk dat wij al een kleine 14 A 15 jaar klant zijn bij tele 2 voorheen zonnet versatel.

Maar nu hebben wij tele2 met bellen erbij en internet en als je dan klachten hebt en ze komen er niet uit want dat zegt dan de persoon waar je mee spreekt meneer hier komen wij niet uit en dan word er voor je de verbinding op gegooid dit is mijn al 2 keer overkomen ik ben al weken aan het klagen maar krijg niets voor elkaar.

Ik snap niet dat tele 2 gewoon voor haar klanten op komt en niet de klanten zo afscheept met de telefoon op te gooien wat een schofterige bedoelingen

Dion
03-03-2016

(online) klantenservice is een grap

Ik zit 9 maanden in het buitenland. Ik ben tegen een aantal problemen aangelopen met Tele 2.

- Ik kan mijn abonnement niet stopzetten. Helaas maar het is een regel.

- Mijn telefoon + simkaart is gestolen in het buitenland, Ik wil mijn sim kaart zo snel mogelijk online opzeggen maar dit lukt niet vanwege een verouderde niet werkende webpagina. Na 2 dagen reageert Tele 2 met het volgende antwoord: Je kan het beste even bellen met de klantenservice.

Ik kan hierom lachen en huilen op hetzelfde moment.

- Ik heb geen enkel bericht ontvangen over het aflopen van mijn abonnement. Helaas maar deels ook mijn verantwoordelijkheid.

Voor mij is bellen nog steeds lastig. Opzeggen is eigenlijk alleen mogelijk door te bellen. Ik vind een antwoord in de Q&A:

Kan ik mijn opzegging ook online doorgeven?

Dit kan via MijnTele2

1) Bijzonder weinig informatie in 1 antwoord.

2) De link gaat naar een algemene inlogpagina van Tele 2 waar ik opnieuw moet inloggen.

3) Ik kan mijn abonnement niet opzeggen in Mijn Tele 2.

Ik ben tegen meer problemen aangelopen. Het meest frustrerende is dat ik uren bezig ben met zoeken naar oplossingen. Het stopzetten van een simkaart of abonnement zou simpel moeten zijn en niet alleen mogelijk door te bellen.

Mijn Tele 2 is een absolute grap. Verouderde Q&A, verouderde webpagina's, niet werkend links, links naar verkeerde of onlogische bestemmingen.

Na veel verspilde tijd en frustratie deze fantastische stereotypische conclusie: Nooit meer Tele 2.