Fruugo reviews

2.6

Margarita
26-11-2017

Misleidend omschrijving van de product

Heb 2 ipv 16 tandenborstels gekregen, in de omschrijving staat pak van 8, maar heb alleen 1 borstel ontvangen. Nooit meer.

Berta
26-11-2017

Bestelling

Probeerde net te bestellen maar site geeft steeds aan dat code niet goed is waar je mee besteld, weet iemand of je achteraf kan betalen en hoe ?

Ontrevreden klant
24-11-2017

Garantie ga je zelf maar halen

Heb zonder te weten dat dit een site was die alleen maar spullen van andere verkoopt, 3 kabeltjes gekocht. Na twee week gebruik de eerste al stuk. In de algemene voorwaarden staat dat ik als consument Fruugo als verkoper mag beschouwen. Dus ik de aanspraak op garantie bij Fruugo neergelegd. Want in het consumentenrecht is de verkoper voor de garantie verantwoordelijk. Accepteren ze dus niet, moet ik zelf maar regelen via een knop bij mijn bestelling. Weet nog niet hoe het afloopt .

Renske
17-11-2017

Bestelling betaald maar nooit ontvangen

De gedane bestelling nooit ontvangen. Diverse keren contact op proberen te nemen met fruugo maar ik heb nooit een reactie gehad. Overigens wel een tevredenheids-onderzoek van hen ontvangen, 3x raden wat ik heb ingevuld . heel slecht Fruugo!

16-11-2017

Ruim voldoende

Mede dankzij de vele (slechte) ervaringen koos ik de optie 'achteraf' betalen. Ik moest immers nog maar eens zien of de lp die ik bestelde (en verder nergens te krijgen was) wel aankwam. Het leek erg soepel te gaan, de lp werd dezelfde nacht nog verzonden, vanuit de VS.

Vanaf het moment van verzenden heb ik ruim twee weken op de lp moeten wachten, maar hij kwam wél, zonder verdere invoerrechten e.d. Wel vond ik het slecht dat de bestelling nergens te volgen of te traceren was en fruugo.nl is zelf maar matig bereikbaar. Toch houden ze zich wel aan hun eigen voorwaarden (14 werkdagen voor buitenlandse bestellingen).

De factuur wordt overigens geregeld door Klarna, een prettig bedrijf dat de betaaldatum soepel verplaatst wanneer je nog geen product binnen hebt.

Al met al toch wel een ruime voldoende. Het zou zeker niet mijn eerste keuze zijn, maar wanneer het (zoals voor mij) überhaupt al een bonus is dat je het specifieke product krijgt, was fruugo.nl een prima escape.

Sem
12-11-2017

Invoerrechten: NIET VOORDOEN ALS NL Bedrijf

Belachelijk dat vooraf niet duidelijk wordt gecommuniceerd dat het een buitenlandse bedrijf betreft

Renee
10-11-2017

Claimt vandaag besteld. Morgen in huis. Niets van waar!

Echt belachelijk slecht! Ik wacht al meer dan een week op mijn bestellen. nog geen track & trace ontvangen. Nu maar hopen dat ik waar voor mijn geld krijg. Maar heb er eerlijk gezegd 0 vertrouwen in .

David Oppenheim
08-11-2017

Snel bezorgd

Ondanks alle ervaringen die ik heb gehoord moet ik zeggen dat Fruugo heel snel heeft geleverd. De kwaliteit is zeer goed, ze hebben zeer goed geleverd en zonder kosten

W.
03-11-2017

Mazzeltje?

Kwam bij fruugo uit door advertentie op marktplaats. Heb toen 5 lp's besteld bij fruugo.nl voor 75,-, er vanuitgaand dat het een nederlands bedrijf was. Na het lezen van de recensies zag ik de bui al hangen qua douane- en inklaringskosten, en aanvullende postnl kosten. Kreeg echter 2 weken later netjes het pakket binnen zonder bijbetaling, top. Vindt de opzet van de site echter bijzonder misleidend, en kan me goed voorstellen dat het mis gaat. Ik bestel wel geregeld via ebay maar altijd met het global shipping program om duidelijkheid te hebben over de uiteindelijke kosten. Kortom, ben er goed mee weggekomen, maar zal niet snel weer bij fruugo bestellen.

30-10-2017

Ik voel mij belazerd / opgelicht. Invoerrechten bijbetalen

Juridisch zal het wel kloppen. Maar ik voel mij belazerd / opgelicht !

FRUUGO doet zich voor als een Nederlands bedrijf.

Geen moment het idee gehad dat er een leverancier van het geleverde product buiten de EU achter zat.

Naaste lange levertijden ook nog eens bijbetalen voor invoerrechten

Geen waarschuwing niets.

Dit was de enige maar ook de laatste keer.

Joris
25-10-2017

Misleidend, geen levering

Besteld, betaald, zogenaamd verzonden, maar niet geleverd. Boeven dus

Jeffrey
17-10-2017

Besteld maar niks ontvangen

Op 16-09-17 een bestelling geplaatst (TomTom houder) en op 19-09-17 een mail gehad dat het op de 18e verzonden was. Het is nu 17-10-17, en niks ontvangen. Het gaat me niet om die paar euro, maar ik had ‘m wél nodig.

Wees gewaarschuwd door mijn én voorgaande ervaringen.

Dami
14-10-2017

Misleidend

Een bedrijf dat zich Nederlands voor doet, reageert niet op vragen, doet alsof ze producten direct kunnen verzenden en op voorraad hebben,

terwijl ze waarschijnlijk een derde partij zijn een heel veel geld extra vragen.

Tot nu toe nog niets ontvangen na een week en geen antwoord gekregen op mijn vraag,

had het netzogoed zelf kunnen bestellen uit amerika.

Kost normaal 15 euro 40 euro betaald zodat ik het snel zou hebben, nou niet dus.

OPLICHTERS!

Ilse
11-10-2017

Marketing op orde, klantgerichtheid ver te zoeken

Boek besteld voor verjaarsfeestje zoon van afgelopen zaterdag. Drie dagen van tevoren, site meldde 'vandaag besteld, morgen in huis'. Vervolgens pas dag later bericht dat het boek was verzonden. Inmiddels heb ik al twee reclamemails binnen van Frugoo, wat het feestje met één kado minder ook leuk, maar op het boek wachten we, nu een week later, nog steeds. Laat ik morgen eens een poging gaan doen om iemand via de mail te bereiken.

Blijkbaar bedrijf dat geld verdient met resell van andere bedrijven en zelf niet of nauwelijks aan klantcontact doet, noch zijn afspraken nakomt. Laat ik het vriendelijk zeggen: ik kom niet meer terug.

Eveline
11-10-2017

Prima

Ik had een tas besteld en daarna pas beoordelingen gelezen over dit bedrijf. ik ging uit van het ergste ik dacht ik wacht maar eerst twee weken af voor ik probeer contact op te nemen,het artikel moest uit Italië komen wat ik eerlijk gezegd bij de bestelling niet in de gaten had,ik had op zondag besteld en had het op dinsdag al binnen zonder verzendkosten of andere bijkomende kosten! Eveline.

Hilda
05-10-2017

Goede mooie shirt geen duane kosten prima!

Prima snelle levering

Karel
04-10-2017

Geen waarschuwing omtrent invoerrechten

Lange levertijd en onverwachts 18 euro bij moeten betalen vanwege invoerrechten.

Ramon
24-09-2017

Misleiding mbt leveringsmodel

Ik wilde een captain of crush Gripper kopen om mijn polsen te trainen. Ik gezocht binnen NL koste het 35 euro, behalve bij Fruugo.nl daar was het 25 euro. Dus ik dacht dat is een mooie prijs. Het was 4 euro verzendkosten. Dus ik nam aan (nooit iets aannemen) dat het artikel uit NL zou komen. Het was fruugo.nl en ook 4 euro verzendkosten en ik zag nergens duidelijk dat de producten ergens anders vandaan zouden komen of zelfs maar dat Fruugo een tussenhandel is. Dus besteld er stond eerst per artikel geen verzendkosten erbij. maar ik moest wel 4 euro betalen per artikel ipv 4 euro totaal. Anyways het was dus 116 euro geworden. En ik dacht ok doe dan maar. Toen bleek dat de produkten uit amerika zouden komen. Ik moest 2 weken wachten. (wat ik op zich niet erg vind, maar ik wil wel vantevoren duidelijk weten dat ik in amerika bestel want ik moest aan de deur ook nog 31 euro btw betalen. Dus het totaal kwam uit op 146 euro. 6 euro duurder 2 weken trager en meer gedoe dan als ik gewoon bij bol.com had besteld voor 4 x 35 euro. Dus verbeterpunten: Duidelijk communiceren bij de verkoop of liever nog bij het artikel dat artikelen van een andere leverancier komen en ook dat het uit amerika komt. Op het end heb ik wel alles ontvangen, maar de track en trace was er niet, zodra de leverancier verzend dan krijg je geen status updates meer van fruugo of de leverancier.

AA
21-09-2017

Vlotte en prima levering!

Op 12 september hebben wij een onesie voor kinderen besteld bij Camille Lingerie in Derby U.K. via Fruugo. Op 13 september kregen we bericht dat het was verzonden. Op 21 september werd het pakketje keurig netjes via PostNL bij ons bezorgd. Geen rembours of douanetoeslagen en dergelijke.

Cor
20-09-2017