Fruugo reviews

2.6
Positief17%
Neutraal4%
Negatief79%
PeriodeLaatste 12 maanden202320222021
Geen lid

Deze reviews zijn ouder dan een jaar.

Niels
14-06-2017

Snelle levering en product perfect!

Beste mensen,

Nadat ik besteld had, kwam ik de recensies tegen. Hier schrok ik enorm van en het was dus maar de vraag of mijn artikel geleverd werd. Ik denk dat het sterk afhankelijk is vanuit welk land je artikel komt. Mijn artikel ( telefoonhoesje Iphone ) is via Fruugo besteld bij een Duitse online telecom shop. De site zag er prima uit en had goede recensies. Let wel op, Fruugo is een tussenstation! Hiermee wil ik zeggen, kijk of het bedrijf waar je daadwerkelijk besteld naar je tevredenheid is. Ik heb geen verzendkosten betaald en het pakketje zat al naar 4 dagen netjes in de brievenbus. Voor mij heeft het dus goed uitgepakt maar voor heel veel mensen niet. Ondanks dat ik zeer tevreden ben durf ik het niet nogmaals. Vandaar dat, ondanks mijn eerste goede ervaring, ik toch adviseer om 'gewoon' bij een Nederlandse webwinkel te bestellen. Aangezien meer mensen een slechte dan een goede ervaring hebben. Gaat het om een telefoonhoesje van een tientje zoals bij mij, kun je het risico misschien nemen. Bestel je voor grotere bedragen denk dan twee keer na is mijn advies.Wellicht iets meer betalen maar je hebt wat meer zekerheid.

Succes ermee!

Joost
12-06-2017

Prima product en levering. klantenservice ook prima

Prima product en levering. klantenservice ook prima

Josje
10-06-2017

Invoerheffingen

Google shopping verwees me voor n haarproduct naar deze website. Nederlandse tekst, Nederlandse url, dus dacht ik. Nederlands bedrijf. Dus niet. Heb ruim twee weken op mn pakketje gewacht. De track en trace code bleek ineens onbekend. Na n bericht op Frugoo facebook kwam mn pakketje wel weer bovenwater maar dan met 19 eur invoerheffingen die ik onder rembours betalen moet. Contact via telefoon of email is niet mogelijk en op fb wordt niet meer gereageerd. Dit was de eerste en laatste keer dat ik bij hen bestel. €62 voor 2 flesjes haarversteviger die in Google shopping voor €12 per flesje wordt aangeprezen! . Pfffff. Wat voelt dat naar om opgelicht te worden.

Sabina
09-06-2017

Binnen 8 dagen geleverd

Ik heb gelukkig een goede eerste ervaring met dit bedrijf. Ik had vrouwen boxershorts besteld en binnen 8 dagen geleverd gekregen! Top.dat geeft vertrouwen om in de toekomst vaker daar te bestellen.! Bedankt

Gedupeerde
02-06-2017

Geld over de balk gooien

Bestellen, betalen en niets ontvangen

Dolf
24-05-2017

Toch mijn geld terug gekregen!

Toch nog mijn geld terug gekregen van Fruugo! Na maanden toch gerechtigheid. Dus alle lof voor fruugo en de klantenswervice ! alsnog hartelijk dank.

Mark
02-05-2017

Alles net binnen de twee weken ontvangen.

Ik maakte mij wat zorgen door de vele negatieve beoordelingen maar mij bestelling (twee potten cayenne capsules) netjes ontvangen binnen de twee weken die zij al tijd stellen. Way to go!

Vincent
27-04-2017

Artikel besteld nooit gekregen wel geld weg.

Zeer slechte ervaring gewoon opgelicht. geen tel beschikbaar. dat dit gewoon kan onbegrijpelijk

Jaap
15-04-2017

Onsamenhangend bedrijf

Ik heb twee artikelen gekocht en dacht ook 1 zending te krijgen. Echter blijkt er een uit Nederland te komen en een uit Engeland. Ik bestelde een powered USB hub maar de adapter is engels. kan hier dus niets mee. Terug sturen is nog duurder als hetgeen ik gekocht heb. Telefonisch contact opnemen gaat al helemaal niet. Als je geen account hebt aangemaakt kan je je bestelling niet eens terug vinden. Reactie op de mail wordt beantwoord met een no-reply mail adres. en de antwoorden begrijp ik niet.Google translate denk ik.

Anita
13-04-2017

Malafide organisatie

Ik bestelde bij Fruugo twee paar schoenen t.w.v. 138,56. Ik kon alleen met Credit Card betalen.

Ik kreeg geen bevestiging via de mail.

Op 31 maart 2017 is het geld van mijn rekening gehaald, met een chinese naam. bij Fruugo kon ik ineens niet meer inloggen omdat mijn email adres niet bekend was bij hen.

Hun contactnr is 044 en bel dat niet, want mijn eerdere ervaring is dat die malafide (nep microsoft hulp ivm blokkeren computer)

Mijn bestelling is nog niet binnen en ik probeer nu mijn geld terug te krijgen via mijn credit card service.

Alex
04-04-2017

NIET KOPEN

Bestelde item komt niet overeen wat op de website gesuggeerd wordt. Wil het object terug sturen dat gaat op eigen kosten. Mails worden via google translate in het Nederlands vertaald.

Terugsturen (naar spanje) kost meer als het bestelde object. Dus dat doe ik ook niet. Heel slecht niet kopen

Pat
02-04-2017

Knullig bedrijf, niet hier kopen.

1e product teruggestuurd, moest 13 euro betalen voor track and trace retourzending. nieuw product besteld wat ook niet goed was maar heb wel 10 keer terug moeten mailen voordat ze in de gaten hadden dat ik niet zou stoppen voordat ik een fatsoenlijke regeling zou krijgen. Uiteindelijk geld teruggekregen maar ben 13 euro lichter en zit met een product wat niet te gebruiken is.

Patrick
18-03-2017

Onbetrouwbare webshop

4 artikels besteld. Er wordt 1 grote colli geleverd met een leverbon waarop de 4 items vermeld staan. Na het openen ervan blijken maar 2 artikels in de doos te zitten. Klacht ingediend via e-mail. Erg gebrekkige communicatie met lange tussenpozen. Zonder resultaat : ze weigeren de 2 ontbrekende artikels na te leveren! Oplichting !

Ron
15-03-2017

Ontvangen wat ik heb besteld, maar niet binnen de beloofde 24 uur verzonden.

Een bestelling was al geplaatst toen ik op deze site de ervaringen van anderen had gelezen over fruugo.nl. Ik ging naar reviews op zoek, omdat mijn bestelling niet binnen 24 uur was verzonden. Na het lezen van een aantal ervaringen met fruugo.nl had ik mijn twijfels. Maar alles is goed gekomen! Ik heb mijn bestelling binnen 2 weken na betaling in ontvangst kunnen nemen en met het juiste product. Het klopt dat fruugo bij andere bedrijven de bestellingen plaats. Let tevens op waar het product vandaan wordt verzonden, i.v.m. douane, verzendkosten en levertijd!

Lotte
13-03-2017

Retour onmogelijk

Product besteld, geen factuur of retourformulier meegeleverd gekregen waardoor het retourneren van het product simpelweg onmogelijk is. Bij het opnemen van contact met de klantenservice krijg ik een tekst terug die duidelijk door een slechte vertaalmachine is gehaald en waar dus geen touw aan vast te knopen is. Conclusie: opgescheept met een product van 120 euro die niet te retourneren valt.

Staaltje prutswerk. Gezien alle negatieve recensies raad ik echt iedereen af hier wat te kopen.

Johan
12-03-2017

Shop in Nederland

Ik begrijp het eigenlijk niet, waarom we eigenlijk altijd maar willen shoppen over de grens. Zoek eens in Google binnen Nederland, dus zet je zoekopdracht eens op zoeken binnen Nederland, zoek eens op EAN nummers (barcodes), zoek eens op MPN nummers (dat is het artikelnummer van de fabrikant) en vaak kom je artikelen die je uit het buitenland wilt halen gewoon tevoorschijn en zijn ze in Nederland te bestellen. Of je vind een leverancier die wel dezelfde merken heeft, maar wellicht niet het artikelen wat je zoekt. Voor hen is het vaak makkelijk te bestellen zonder extra kosten. Het risico van minimaal 20 euro invoer te betalen is heel groot bij Shoppen in het Buitenland. Europa is in een vergevorderd stadium om de 22 euro regel (vrij van invoer rechten) af te schaffen. We moeten dan voor alles uit het buitenland invoer en btw gaan betalen!

Jes
28-02-2017

Niet bestellen

Heb ruim een week geleden iets besteld bij Fruugo en niks ontvangen. Hoor niks, krijg niks, geen track & trace code.In mijn status staat "afgehandeld". Dit lijkt op oplichting.

Robin
18-02-2017

Product niet aangekomen en geen reacties

Ondanks herhaalde mails naar de klanten service is mijn product na 18 dagen nog niet aangekomen! Volgens mij ruikt dit naar oplichting, kan dit zomaar?

Joris
16-02-2017

Nergens problemen mee gehad!

Maandag ochtend een michael kors dames horloge besteld en donderdag middag binnen gekregen. Ik moet je eerlijk zeggen er stond levering binnen 24 uur en ben na die 24 uur levering niks binnen gehad te hebben toch even gaan checken over de recensies. Toen ik al die negatieve berichten las kneep ik hem toch wel een beetje. Gelukkig heb ik niet extra hoeven te betalen aan de deur en is me pakketje nog vrij snel binnen gekomen. Dus ik heb niks te klagen maar om nou nog een keer wat hier te bestellen heb ik toch wel me twijfels als ik al die negatieve berichten terug lees.

Jacques
15-02-2017

Alles naar wens

Schoenen besteld vanuit Duitsland via Fruugo, en 3 dagen later netjes via DHL bezorgd. Alles was goed te volgen via de track & trace. Ik denk dat het bij dit soort bedrijven pas lastig wordt als een bestelling om wat voor reden dan ook niet aankomt. Met zulke lage prijzen zal er weinig geïnvesteerd (kunnen) worden in de klantenservice. Daarnaast is Fruugo een tussenstation. Als je zekerheid wilt moet je zelf rechtsstreeks via de leverancier(s) bestellen (flink surfen over het net). Hoe dan ook; als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten weet je dat je een zeker risico loopt. Gaat alles goed ben je spekkoper, gaat het mis ben je het haasje. Dat is het verhaal bij dit soort bedrijven; take it or leave it.