Fruugo reviews

2.6

18-09-2017

Let op: Extreem slecht bedrijf niet bij kopen!

Na het aanmaken van het account en de bestelling, geen enkele mail mogen ontvangen.

Gelukkig heb ik de bestelling met een creditcard gedaan en deze direct geannuleerd!

Dus nogmaals niet bij kopen, extreem slecht bedrijf!

M.
09-09-2017

Nepartikel!

Schoen besteld van Adidas uit duitsland via Fruugo bij Outlet24. Ze zijn binnengekomen, echter waren ze nep als wat en het kwam niet eens uit China, maar toch 90 euro! Dus verzendkosten betaald en retourkosten; geen artikel, wel geld lichter. Bestel maar beter niks bij Fruugo, deze onderneming weet niets met wat en wie ze dus in bedrijf zijn.

Andre
31-08-2017

Geen levering en geen communicatie

Ruim drie weken terug een exclusieve lp (vinyl) gekocht voor bijna €100,- Omdat ik de shop eerlijk gezegd niet kende, heb ik gekozen om de betaling achteraf via Klarna te laten verlopen. Bij de verkoper staat het pakket als verzonden echter zonder trace code. Inmiddels ontving ik na twee weken het verzoek van Klarna om de factuur te betalen. Ik heb Klarna op de hoogte gebracht van de situatie en daarom is de betaling uitgesteld. Uiteraard heb ik diverse malen in zowel het Engels als in het Nederlands contact gezocht met Fruugo. Je hoort gewoon niets vanuit de shop. Gelukkig is het bij Klarna, niets ontvangen, niet betalen. Fruugo stelt echt helemaal niets voor en het is raadzaam om daar ver weg van te blijven.

M.
23-08-2017

Onverwachte kosten

Ik heb iets besteld bij Fruugo. Ging om cosmetica ter waarde van 28 euro. Gelijk betaald bij de bestelling met Ideal.

Toen de bestelling aan de deur kwam wilde de bezorger nog ruim 18 euro betaald hebben. Bleek om invoerrechten te gaan. Dat stond helemaal niet bij de bestelling en er werd ook niet voor gewaarschuwd. LET OP! alles boven de 20 euro buiten de EU kan worden voorzien van extra kosten. In Fruugo wordt geen onderscheid gemaakt tussen de mogelijke leveranciers. Ze bieden zowel binnen als buiten de EU aan. PAs dus op wie je kiest want je zit zomaar met extra kosten.

Ik vind het grote misleiding van Fruugo. Ze zeggen goedkoop zaken te kunnen leveren, maar je komt er soms duurder uit.

Rene
22-08-2017

Retourzending

Wil een dubvel besteld (mijn fout) terugsturen. Heb wel een nummer gekregen maar verder geen reactie, Hun geld binnen. Trekken hun van niks nog iets aan. Zal nooit nog wat bestellen. Mail ook in engels.

EW
20-08-2017

22 euro kosten op bestelling van 66 euro!

Op een bestelling van 66 euro met zogenaamd geen verzendkosten bleek ik ruim 22 euro aan de deur bij aflevering te moeten betalen! Invoerrechten want de producten kwamen van buiten de EU. Dat was voor mij de laatste keer Fruugo.

Kitty
18-08-2017

Heel tevreden!

Binnen een week heb ik mijn sportschoenen ontvangen, ik ben dan ook zeer tevreden! Ook hoefde ik geen invoerrechten te betalen. Tijdens het proces van verzenden ben ik goed op te hoogte gehouden.

Stephan
17-08-2017

Op 19 juni een boek besteld maar nooit ontvangen. Heb op 8 augustus maar een mail gestuurd dat ik mijn bestelling wil annuleren, krijg helemaal geen reactie meer. Ondertussen wel een aanmaning van Klarna over de betaling en dat ik € 10 extra moet betalen.

Waardeloos bedrijf en raad iedereen af om hier te bestellen.

Jolande
15-08-2017

Rembourskosten

Ik heb ook een slechte ervaring met fruugo. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik moet betalen voor rembourskosten. Je betaald geen verzendkosten en uiteindelijk moet je wel 18.85 rembourskosten betalen voor een pakketje uit Zweden. Voortaan de site van fruugo maar overslaan ook alleen al voor het wachten op je artikelen.

Vincent
13-08-2017

Pas op Nep Artikelen!

Een hilfiger horloge besteld bij fruugro een week later ontvangen met 22,50 aan verzendkosten. Eerste blik zag de horloge er goed uit maar toen ik de horloge uit de doos haalde voelde ik het lichtgewicht en nadat ik het om me pols had gedaan viel het achterklepje van de horloge er spontaan uit! Binnenwerk erg goedkoop plastic met made in China! Wat ben ik belazerd! Pas op!

Missy
04-08-2017

Bestelling nooit ontvangen

Begin Juli iets besteld, zou binnen 14 werkdagen binnen komen Nu al 22 werkdagen gelden en geen reactie vd klantenservice. Dagelijks gemaild en wordt niet op geantwoord. Vraag om geld terug te krijgen wordt genegeerd, waar mn bestelling blijft wordt genegeerd het interesseerd fruugo niets want de klant heeft tenslotte al betaald.

Ik raad iedereen af om hier te bestellen !

19-07-2017

Site gaf aan dat er voorraad was, toch niet zo

Intussen een week verder. Ging om een kabeltje en koos voor Fruugo omdat er stond binnen 24 uur verzonden. Niet zo dus. DX en Gearbest toch een betere keuze - duurt misschien 2 weken maar krijg je het in ieder geval wel.

Rovar
17-07-2017

Slechte helpdesk

Op 4 juli bestelling geplaatst en betaald, maar dezelfde dag toch besloten te annuleren. Ik kreeg dezelfde dag nog een reactie dat het verwerkt zou worden. Echter, de dag erna kreeg ik een verzendbericht. Op 13 juli een reminder gestuurd, geen reactie. Op 17 juli een klacht ingediend, meteen reactie in het Engels dat het verstuurd was. Ze begrijpen er helemaal niks van. Engelstalige helpdesk, waardeloos. Ik koop hier nooit meer iets en wil anderen hiervoor behoeden.

Ingrid
12-07-2017

Product niet ontvangen

Heel dom bij Fruugo product besteld zonder eerst reviews te lezen. Product moest uit Engeland komen. Bij navraag status krijg ik wel meteen antwoord, maar betreft standaard reactie dat men navraag zal doen. Ik heb het betreffende bedrijf in Engeland ook nog rechtstreeks benaderd, zonder succes. Ik denk dat ik naar mijn product en geld kan fluiten. Een wijze les.

11-07-2017

Besteld artikel niet ontvangen

Het bestelde artikel is naar een ander adres en ander persoon verstuurd die er voor heeft getekend en dus een gratis artikel heeft ontvangen. Dat is zo wie zo al niet netjes. Maar als je dat dan aan Fruugo meld meet naam en adres van de verkeerde ontvanger meld Fruugo doodleuk dat je zelf met PostNL contact moet opnemen. HALLOO dat is de omgekeerde wereld. Ook verstopt Fruugo zich achter een retailer die het artikel levert. Fruugo pakt wel de winst van ondernemers maar doet niets aan klanten tevredenheid.

Milan
08-07-2017

Gellukig

Na wat ik allemaal las was ik een beetje teleurgesteld over de negatieve reacties gelukkig waren er ook positieve reacties Er stond levering 4 dagen uiteindelijk was het 6 dagen hij is gelukkig binnen gekomen. eerst was ik nog bang dat hij bij de douane bleef liggen, maar dat is ook niet gebeurd ik ben super blij met mijn illuminati 't shirt

Laura
07-07-2017

Invoerheffing!

Pas op met bestellen op deze site, wij hebben daardoor 18 euro extra moeten betalen als boete. We hadden twee hondenknuffels voor 38 euro besteld. Daar zat al 8 euro verzendkosten in die we bij de bestellingen hadden betaald. Toen postNL het pakket kwam afleveren zei de bezorger dat we nog 18 euro invoerheffing moesten betalen. We wisten niet eens dat dat bestond en hadden al vaker buiten Europa producten besteld. Schijnbaar moet je die heffing betalen als je boven de 22 euro bestelt of boven de 45 euro als de winkel het als geschenk aanmerkt.

Maud
03-07-2017

Twee maanden levertijd en rembourskosten (ad € 20) er bovenop

10 mei een haarproduct besteld. Geen duidelijkheid over waar dit precies vandaan moest komen, dus na 2 weken stuurde ik een mailtje. Het zou zo'n vijf weken kunnen duren. Inmiddels is het 3 juli. Het pakket blijkt wel in Nederland te zijn aangekomen, op 27 juni overigens al en ik wacht nog steeds, maargoed. Als ik nu de code gebruik om het pakket, zie ik dat ik 19,22 euro rembourskosten moet betalen, bovenop het geld wat ik al betaald heb voor het product. Dus kortom, bijna 2 maanden wachten op een product wat redelijk betaalbaar leek, maar door de rembourskosten duurder is dan wanneer ik het elders had besteld en het waarschijnlijk wel gewoon binnen een paar dagen binnen had gehad. Wat een slechte ervaring is dit. Ik adviseer: doe uw bestellingen niét via Fruugo

Huib
30-06-2017

Niks bestellen is gewoon zo'n doorverkoop site zonder voorraad

1 kabeltje besteld. dacht ook weer goedkoop uit te zijn. Dan lees je na het bestellen dat ze afhankelijk zijn van hun leveranciers wanneer het geleverd wordt. nooit dus.

Miriam
22-06-2017

Fruugo

Had nog nooit van Fruugo gehoord. Was op zoek naar een haarfohn en kwam er via google achter dat het op deze manier de goedkoopste deal voor mij zou zijn. Product besteld en daarna pas ervaringen gelezen. Ik schrok enorm van alle slechte verhalen en had direct spijt! Had ik nu maar op een Ned website besteld voor 2 tientjes meer. Product op de 7e besteld en op de 12e kreeg ik een mail dat het verzonden was. Op de 22e had ik het in huis. Alles is gegaan zoals ze beloofd hadden (het verzenden zou 14 dgn duren vanuit de UK) Het kan dus ook wel goed gaan via Fruugo maar ik zou hier persoonlijk niets meer bestellen vanwege alle slechte ervaringen van mensen.