Bol.com reviews

Jacoba
10-02-2022

Spijtig genoeg gebeurd het te dikwijls bij bol en post nl. Pakje gewoon niet in de bus en ook niet bij de buren afgegeven ook al waren die op de hoogte. Nu, en zoals altijd, stak er een briefje in de bus van post nl met de niet-thuiscode, je vult deze in op de pagina en dan komt er altijd het volgende op je scherm; 'pakket (nog) niet gevonden. En het gebeurd telkens weer en weer. Kompleet NIET te doen. En je verliest uren met mails te schrijven en klachr in te dienen, en natuurlijk eerst uren zoeken waar en hoe de klacht in te dien

Check hetzelf maar uit

KB63895144 post.nl

Mirella
06-02-2022

Het idee achteraf betalen, van eerst zien dan betalen, daar hebben ze bij Bol.com heel andere ideeën over. Ontvang je je pakketje niet? Dan toch betalen! Ik zei dat ik niet ga betalen voor iets dat ik niet ontvangen heb, zegt een medewerker letterlijk, kan je doen, maar krijg je uiteindelijk een deurwaarder op je stoep. Heeeel apart.

31-01-2022

Als je bij bol iets besteld en je krijgt het niet op tijd dan moet je er zelf achter aan,dit is de afgelopen 2 maanden al 3x gebeurt

Wilma
26-01-2022

Over het algemeen ben ik zeer tevreden over Bol.com, maar onlangs heb ik een boek gekocht waarvoor ik 27,50 betaald heb terwijl de prijs op de site 16,95 was.

Reageren is gewoon niet mogelijk. Je krijgt Billy (computer) die je doorstuurt naar de partner. Prijzen voor boeken staan vast, maar daar houdt deze partner Lanceval Books&Curiosa zich niet aan. Het bedrijf vindt dat dit boek deze prijs waard is. Vervolgens kan ik mijn reactie bij Bol niet kwijt.

Marianne
25-01-2022

Naar aanleiding van mijn eerdere review mbt annuleren van de bestelling omdat “de partner niet voor deze prijs had willen verkopen en derhalve ook niet verplicht is om voor deze prijs te leveren”:

Na een mailtje aan de klantenservice van Bol.com waarin ik verzocht hiernaar te kijken, kreeg ik een korte en nogal botte mail terug:

Bol.com had terugkoppeling ontvangen van de verkoper.

“De prijs was inderdaad een fout en wordt momenteel aangepast”

“De annulering is volkomen terecht”

En de hartelijke groeten.

Let wel:

GEEN “Het spijt ons dat het zo gelopen is”

GEEN “Excuses voor het ongemak”.

GEEN “Wij zullen contact opnemenden met de partner en kijken hoe we dergelijke situaties in de toekomst kunnen vermijden”

Bol.com hoort de hand in eigen boezem te steken en excuses zouden op zijn plaats zijn.

Bol.com zou de klantenservice een cursus klantvriendelijkheid moeten geven.

Floris
18-01-2022

Ik had gisteren cadeaubonnen gekocht en vervolgens een bestelling geplaatst. Na meerdere vastlopers tijdens het betaalscherm is er niet van de cadeaubonnen afgeschreven maar moet ik ineens achteraf betalen.

Ik krijg de volgende opties van Bol:

1. Het bedrag (voor de tweede keer) betalen en de cadeaubonnen te gebruiken voor een volgende bestelling. Hier heb ik absoluut geen trek in.

2. Het in het geheel terugsturen en opnieuw te bestellen, maar de kortingen (gaat om totaal 50 euro korting) van gisteren zijn dan verdwenen.

Gechat en gebeld met de klantenservice, maar ze kunnen niks voor me betekenen.

Er staat geld om mijn account door die vervloekte cadeaubonnen, haal het daar gewoon vanaf!

Waardeloze service, waardeloos bedrijf. Ik bestel de volgende keren bij Coolblue of Amazon en zal mijn hele omgeving hetzelfde adviseren.

Diana
18-01-2022

Elke keer wanneer ik bestel wordt ik als achternaam Meust genoemd op de besteldoos! Ik heet Mesut van achternaam! Ik heb daar vaker wat van gezegt! Maar daar doen zij niks op uit helaas! En zogenaamd begrijpen zij jou niet! Nou dikke koekoek! Zij begrijpen jou echt wel 100%procent! Maar willen er niks aan veranderen mijn achternaam Mesut het werkelijke achternaam! Geen aanrader verder bah bol.com!

14-01-2022

Wij hebben een verkeerde Moser tondeuse ontvangen. Nu wil Bol dat wij hem retourneren en hem opnieuw bestellen maar het probleem is dat hij nu duurder aangeboden wordt. De klantenservice zei tegen ons dat ze voorhet verschil een cadeaubon geven. Maar wij hebben een deal voor een bepaald bedrag en geen duurder apparaat met een cadeaubon.

Het product is inmiddels retour en wij vinden dat bol zich aan de koopovereenkomst moet houden en het juiste product voor hetzelfde geld moet opsturen. Het is toch van de gekke door een fout van Bol de klant als oplossing wordt gedupeerd.

Anne
13-01-2022

Ik heb bij bol.com medische mondkapjes besteld. 100 stuks werden aangeboden op de site voor € 9,99.

De bestelling werd middels een mail bevestigd maar vervolgens werden slechts 10 geleverd. Hiervan melding gemaakt bij klantenservice. Helaas Bol was niet thuis en de ontbrekende 90 mondkapjes werden niet geleverd. Ook wenste het hoofdkantoor de zaak niet te corrigeren. Reactie: “ Stuur de 10 maar terug en ukrijgt het geld terug.”

De aanbieding was inmiddels van de site gehaald en men houdt zich dus niet aan de aanbiedingen die op de site staan. Vreemde praktijken die mislijdend zijn voor de klant. Dus wat mij betreft is Bol een bedrijf dat niet voor zijn klanten op komt en daarbij verwijst naar de bedrijven waarmee men zaken doet.

Mijn visie is dat ik met Bol zaken heb gedaan en dat zij verantwoordelijk zijn voor de juiste levering.

JK
13-01-2022

Hoewel de producten van Bol.com in de regel netjes (lee op tijd) geleverd worden, gaat er heel veel mis bij het plaatsen van reviews. Zolang je maar een positieve review plaatst is er weinig aan de hand, maar is dit negatief dat komt er blijkbaar opeens een censuur commissie om de hoek kijken. Ik heb door de tijd heen een aantal negatieve reviews geplaatst voor verschillende artikelen/producten. Dit waren geen gefrustreerde reacties maar eerlijke meldingen omdat het product gewoon niet goed was. Helaas heeft of Bol.com of de verkopende partij blijkbaar de touwtjes in handen, want geen van de negatieve reviews werden geplaatst. De waarde die je moet hechten aan de reviews op hun website is 0,0.

Giuseppe
09-01-2022

Ik hou niet op webshop kopen maar ik vind dat bol.com echt een goede webwinkel is. Ik heb altijd spullen op tijd gekregen en ze hebben altijd me op de hoogte gehouden via email. Ik had nooit probleem als ik iets terug heb gestuurd. Aanraden!

Chantal
07-01-2022

Ongelofelijk hoe ze omgaan met klanten. Product van paar honderd euro raakt kwijt bij de vervoerder maar oplossen ho maar. Elke dag valse beloftes en smoezen die ze niet nakomen. Handelen in strijd met de wet en geven geen gehoor aan het ontbinden van de koop. Kortom je mag een paar honderd euro betalen en je product raakt zoek maar ze nemen hen verantwoordelijkheid niet. Persoonlijk onderneem ik juridische stappen jegens dit bedrijf en raad andere gedupeerden aan hetzelfde te doen.

Marije
03-01-2022

Normaal altijd heel tevreden over bol.com. Maar laatste aankoop met een tegoedbon gedaan, wat blijkbaar niet goed is geregistreerd want blijkbaar moet ik nu mijn aankopen achteraf betalen. Corrigeren kan niet meer zonder de aankoop terug te sturen. Waardeloos. Slechte service.

AnneM
29-12-2021

Er bleek iets fout te zijn gegaan in het systeem en bestelling, ik ben gaan chatten omdat alles via de billy chat gaat en je krijgt automatische antwoorden dan mag je na een half uur hopen dat je via de chat toch iemand oersoonlijk krijgt dus een medewerker, vv ging dat ook niet goed verhaal uitgelegd, kreeg ik ineens iemand die aangaf , sorry gaat niet goed in de chat kunt u opnieuw alles uitleggen WTF de zoveelste keer al , dus in totaal zeker drie kwartier aan de chat gezeten voor 1 vraag , hoe zit het met retour van mn geld! Ik had daar drie weken terug al over gechat zelfde gedoe , ook drie kwartier , een medewerker persoonlijk spreken ho maar, zeer slecht dit , service bol .com gaat hard achteruit niks persoonlijks meer! Vandaag eindelijk een mail hoe het zat en ook hier kun je alleen maar mailen oo hun reactie of ze verwijzen naar de chat en dat om 1 simpele vraag, hoe zit het met de bestelling en mn geld!? Dat kan toch niet zo moeilijk zijn

Michel
28-12-2021

Twee dagen na bestelling de aankoop toch geannuleerd rede te goedkoop aangeboden! Zou toch twee keer nadenken vooraleer te bestellen bij bol.com

Soumaia
27-12-2021

Al jaren vaste klant bij bol.com maar nooit heb ik een bedrijf er zo op achteruit zien gaan als bol.com. Pakket kwijtgeraakt door hun koerdiensten? Dan moet je nog zoveel

Papieren invullen! Je stuurt iets retour omdat het kapot is en valt onder je garantie? Ze spelen het kwijt en dan word ik vergoed op een afgesloten rekening en dan vinden ze het plots? En dan kreeg ik telefoon letterlijk met deze woorden: “ vergeet het de artikel word niet opgestuurd” wat een arrogantie! Nooit meer voor mij! Nooit!

Thijmen
27-12-2021

Probleem met de factuur. Kan niet aangepast worden. Is een kleine moeite om te doen voor je klanten, maar blijkbaar teveel gevraagd in een bedrijf waar bijna alles geautomatiseerd wordt. Volgende keer bestel ik bij Coolblue.

Nezahat
27-12-2021

Op 22 september 2021 heb ik bestelling 1270345406 geplaatst. Deze order is helaas niet bezorgd bij ons. De TT link van PostNL gaf aan dat er vertraging was, vervolgens gaf de link aan dat deze bezorgd is bij de buren, kort daarna dat het niet bij de buren maar bij een PostNL locatie was bezorgd, na het verversen van de pagina was het opeens opgehaald. Nog even verder stond er weer bij ophaalpunt en dan opeens opgehaald.

Tijdens dit proces van hierboven heb ik een chat gestart met Bol en de mederwerker die meekeek (top persoon die mij top heeft geholpen overigens) vond het ook vreemd en vroeg mij even af te wachten. Dagen tot weken afwachten was er helaas nog steeds geen pakketje in (eigen) handen. Dan moest ik telkens gaan wachten omdat het 'hogerop' besproken zou worden.

Def
25-12-2021

Artikelen op tijd retour gestuurd maar nooit geld teruggehad, als je contact probeer te leggen weet niemand van iets af en mag je het zelf uitzoeken.

Zoveelste keer wat met bol.com, ik bestel er NOOIT meer iets!

PV
25-12-2021

Meestal is Bol.com behulpzaam en begripvol en wordt de uiterlijke leverdatum behaald. Echter in de lockdown in ons geval niet. Onze koelkast ging op de woensdag voor Kerst stuk. Omdat op de site van Bol.com stond aangegeven dat de uiterste leverdatum van de koelkast die we wilden de vrijdag voor de Kerst zou zijn hebben we deze besteld. BCC zou deze bezorgen. Op de vrijdag voor Kerst hadden we voor de zekerheid contact opgenomen met BCC: zij gaven aan dat ze de maandag na de Kerst zouden leveren en als we via de site van BCC hadden besteld was deze wel geleverd. Vervolgens hebben we contact opgenomen met de klantenservice van bol.com om aan te geven dat het ons verwonderde dat op hun site de uiterste leverdatum afwijkt van de feitelijke leverdatum. De klantenservice gaf aan dat zij hier niets aan kunnen doen, BCC is hiervoor verantwoordelijk. Lekker makkelijk om je eigen verantwoordelijkheid niet te nemen! Een Kerst in de lockdown zonder koelkast voor ons was maar normaal blijkbaar.