Bol.com reviews

Guy
28-05-2020

Niet geleverde artikelen

Bol.com is een blijkbaar niemand aanwezig voor vragen blijkbaar zijn het antwoorden die als standaard via een computer word ingeschreven is mijn ondervinding als ik vraag waar mijn goederen zijn , vragen zij wat is niet aan gekomen , dan schrijf ik als antwoord het bepaalde artikel , weer krijg ik het zelfde antwoord , dan verschijnt er in ineens wat ik niet heb aangekregen vreemd dat zij vermelden op mijn email adres afgeleverd ik het niet kreeg toch weten ze juist wat het is dus blijkbaar doen zij mede met deze praktijken , ik heb nu een advocaat in geschakeld als ook een deurwaarder om zelfs deze webpagina als voorbeeld te nemen het moet nu eens en voor altijd gedaan zijn met Bol.com men kan dat enkel via de rechtbanken wat ik ook doe natuurlijk heb ik deze webpagina laten vaststellen door een deurwaarder als voorbeeld maar er zijn er 10 talen van deze webpagin's dus kan het niet anders zijn dat Bol.com volledig op de hoogte is als niet onwetend dus moet deze verbannen worden al moet ik naar het DW om deze volledig te verwijderen als te blokkeren bol.com weet wat er aan de hand is en schuift het altijd naar derde wel zij zijn mede plichtig omdat zij niet de ervaring hebben bepaalde webpagin's na te kijken als blijkbaar met mede weten het zo laten wat het is dat stopt nu

Gert
27-05-2020

Niet leveren volgens afspraak

Een deurbel besteld op zondag deze zou maandag worden uitgeleverd ivm premium pas (betaal je 9.95 voor) extra service maandag niets binnengekomen wel even gebeld ligt overal aan maar niet aan bol.com.

Nu van de week een telefoon besteld maandag voor 14.00 uur besteld zelfde dag in huis. Maar geen telefoon s’avonds. Volgende dag maar weer bellen 18.00 uur gaan het uitzoeken en zouden worden terug gebeld niet dus, wel een mail dat ik tot de volgende dag moet wachten 23.00uur.

Nu woensdag om 11.00 uur telefoon gecanceld en moeten we weer opnieuw bestellen nu wordt deze eindelijk morgen afgeleverd. Wel Eerst betalen en €9.99 vragen voor extra service maar niet de service leveren schandalig van BOL.FLOP ipv bol.com.

Brent
26-05-2020

Hoppa 3e 1 ster review

Hoppa 3e 1 ster review. zaterdag besteld , dinsdag in huis. teminste dat is waar je vanuit mag gaan. echter na 10x alweer niet het geval. krijg je om 01.30 een mailtje dat het 26e bezorgd gaat worden en vervolgens moet je zelf bij PostNL uitzoeken dat Bol.com te laat geleverd heeft aan 4! personen tegelijk waardoor hij niet op tijd is mee gegaan. ga je vervolgens verhaal halen bij de klantenservice , krijg je een of ander bull$hit verhaal dat het aan PostNL ligt.

resultaat = lekker wachten tot de 27e

Sarah
25-05-2020

Bol.com houdt zich niet aan eigen voorwaarden

Ik heb van het merk sony Bluetooth oortjes besteld. Op hun webshop stond heel duidelijk de niet tevreden 30 dagen retourgarantie. Nu krijg ik diep in mijn gehoorgang pijn en druk van de oortjes. Ik word door de medewerkers telkens aan de directe partner uit België gekoppeld die andere voorwaarden heeft en dus niet akkoord gaat met retour. Bol.com heeft in de tekst bij dit product niet gezegd dat de voorwaarden van haar partner leidend is noch daarnaar verwezen.

Ik heb ook nog mondeling bevestigd gekregen dat die 30 retourgarantie idd geldt en nu houdt bol.com zich niet aan hetgeen zij heeft gezegd + wat op haar webshop staat bij het product.

Ik ben dit niet gewend van bol.com, altijd netjes geholpen door klantenservice, maar deze situatie ook niet eerder gehad.

Bol.com handelt klachten daarbij alleen af per post. Zeker in deze tijden niet handig als je geen printer hebt.

Liesbeth
23-05-2020

Broodrooster

Ik koop een broodrooster bij bol.com. goede prijs denk ik. 32 euro dacht ik. Ik krijg die toaster aan. In doos zonder beschermdoos errond. Ik doe ze open. Toaster staat vol vingerafdrukken. Is vuil en aan de zijkant gewoon helemaal stuk. Schandalig. Hoe kan zoiets opgestuurd worden. Het is niet de eerst keer dat ik denk dat er tweede handse spullen worden opgestuurd. Ooit is een gsm besteld en daar waren ook krassen op. Als dat een nieuw toestel is dan klopt er iets niet. Nooit bestel ik nog elektrische toestellen bij hun. Ze zijn vaak al 5 keer teruggestuurd veronderstel ik en jij koopt dan zoiets aan.

Anton
22-05-2020

Bol.com B merk

Sinds Bol met vele tussenpersonen werkt is het een inferieur bedrijf geworden. Ze verschuilen zich achter de extra voorwaarden die tussenpersonen stellen. Bol communiceert dit niet of nauwelijks. Bol was zorgeloos, maar is nu een kopzorg.

Jesse
17-05-2020

Kobo account na afmelden doorgelopen voor een half jaar.

Een half jaar geleden heb ik een kobo account uitgeprobeerd (eerste 30 dagen gratis) binnen die 30 dagen kwam ik er achter dat het niks voor mij was om vanaf mijn telefoon te lezen dus heb ik het account binnen de opzegtermijn opgezegd.

Op 27 maart kwam ik er achter dat er 6 maanden lang alsnog 13,- pm afgeschreven werd. Ik heb contact gehad met bol.com, die stuurde mij door naar kobo rakuten, kobo rakuten stuurde mij weer terug naar bol.com.

Uiteindelijk kwam het antwoord dat ik mijn geld niet terug krijg omdat ik geen bevestiging mail heb gehad van de opzegging. Niet mijn probleem lijkt me.

Ik heb dus 6 maanden een abonnement betaald wat ik niet heb gebruikt en door een fout in jullie systeem krijg ik het geld niet terug. Belachelijk! wat een **** bedrijf.

Maureen
16-05-2020

Product incompleet geleverd door bol.com

Ik had gisteren oorbellen besteld bij bol.com (Glams Oorhangers Zirkonia - Zilver), vandaag werden deze oorbellen geleverd, echter werd één van deze oorbellen geleverd zonder achterkantje (sluiting). Ik heb direct bij bol.com via de live chat een melding hiervan gemaakt, en gevraagd of het mogelijk was om mij alsnog één oorbel achterkantje van 925 zilver na te leveren omdat deze er niet bij zat. De bol.com medewerkster gaf aan dat dit niet mogeijk was (maar had geen reden hiervoor) en dat ik twee opties had, ze kon mij een cadeaubon geven t.w.v. €2,- waarmee ik zelf dit achterkantje kon bijbestellen óf ik kon de oorbellen retourneren en opnieuw bestellen. Echter zijn de achterkantjes niet €2 maar €5,99 en is de prijs van de oorbellen vandaag van €15,99 naar €19.90 gegaan. Dit betekent dat ik minimaal €3,91 moet bijbetalen om mijn incompleet geleverde oorbellen compleet te maken. Ik vind dit onlogisch ik kies er niet voor dat mijn oorbellen incompleet geleverd worden, en ik zie niet in dat de kosten van een fout bij bol.com voor de klant moeten zijn, vandaar mijn klacht.

Dim
14-05-2020

Bol.com = 0 vertrouwen

BOL.COM heeft mij 1 maand aan het lijntje houden ivm een monitor bestelling die zogezegd op voorraad was en binnen 2 werkdagen zou geleverd worden, daarna heb ik meerdere malen contact opgenomen met de klantendienst, werd ik continu van kast naar muur gestuurd, en vervolgens werd de bestelling gisteren zelf geannuleerd, krijg ik net binnen per mail.

Ik ben EXTREEM TELEURGESTELD in BOL.COM en door hen zit ik nu al 1 maand lang op een klein laptop scherm te werken. In plaats dat ze dat gewoon in het begin hadden gecommuniceerd, dan had ik al lang een ander scherm gekocht. Nu zijn ze een klant levenslang kwijt en dit laat ik niet zomaar voorbij gaan.

Het ergste is, nu zeggen ze dat ik het opnieuw kan bestellen, en plotseling is die 30 eur DUURDER. Bende praatjesmakers.

Conclusie: Ik bestel nooit meer iets op bol.com, vertrouwen compleet verloren. Ik raad andere mensen aan ook nooit meer via bol.com te bestellen. Steun onze lokale electronics handelaars (ook al betaal je iets meer voor trust).

Ik gun bol.com niets meer en zal ze een zware klacht per post sturen.

Maarten
14-05-2020

Pakketten worden niet bezorgd

De bezorgservice is ronduit waardeloos. Zelfs al ben je thuis dan nog krijg je een briefje in de bus dat je niet thuis bent en moet je het pakket zelf bij een pist.nl afhaalpunt gaan halen.

BOL.COM is voor klachten niet te bereiken, behalve door een slecht werkend robot.

Rudy
12-05-2020

Let op met bol.com. Men voer domiciliëringen in zonder toestemming.

Let op met bol.com. Men voer domiciliëringen in zonder toestemming.

Men maakt van een eenmalige betaling een abonnement.

Dan liegt men je nog wat voor bij de klantendienst. Waardoor ze de kosten nog kunnen opjagen via boetes.

Hier volgt mijn verhaal.

Op 8 April 2019 heb ik vanaf mijn persoonlijke rekening(ARGENTA) noem (zeg maar rekening A) betaald voor 1 jaar select.

In oktober 2019 heb ik via de gemeenschappelijke rekening(ARGENTA) met mijn partner (Zeg maar rekening B) betaald voor een bestelling.

Daarna heb ik terug bestellingen met rekening A betaald. De laatste was op 6 April.

Op 8 April 2020 is er ineens een poging tot geldafhaling (9.99€) via domiciliëring vanop rekening B met de vermelding abonnement select. Deze domiciliëring is onmiddellijk geannuleerd.

Want ik heb nooit toestemming geven tot een domiciliëring. Noch was er bij de eerste betaling sprake van een abonnement.

De eerste betaling is trouwens via rekening A gebeurd. En ineens is er zonder mijn toestemming een domiciliëring op rekening B. Dit op zich beschouw ik al als een grove fout.

Na deze annulatie heb ik contact opgenomen met bol.com. Waarbij ik onmiddellijk het antwoord kreeg “ Oh wat naar. Dit zou niet mogen gebeuren.”.

Uiteindelijk kreeg ik de boodschap dat ik dit niet moest betalen.

Alles leek me dus in orde tot ik op 21 april een betalingsherinnering kreeg. Ik werd aangemaand om die 9.99 € te betalen. Indien ik niet betaalde zouden er extra kosten aangerekend worden.

Ik neem terug contact op met bol.com. En ik kreeg weer een meeleven antwoord. “ Oh wat vervelend is dat.”. Blijkbaar was dit abonnement nog steeds actief. En heeft men dit stopgezet. En me gezegd dat de factuur te te vervallen komt. Ik mocht zelfs gratis tot 22 mei van deze dienst blijven gebruik maken. Ik heb deze bevestiging via e-mail ontvangen.

Alles leek me dus in toch in orde tot ik op 7 Mei terug een betalingsherinnering krijg. Hier rekent men dan nog eens 3€ herinneringskosten bij. Omdat dit blijft aanslepen heb ik een mail gestuurd. Waarin ik vroeg dat men hiermee zou stoppen. En als antwoord kreeg ik “Vervelend dat u betalingsherinneringen krijgt, maar ik kan die niet stopzetten.Dit gebeurd automatisch door de betaalcomputer.”

Dit slaat werkelijk alles.

Ik heb terug contact opgenomen. En de volgende vraag gesteld.

Die factuur is dus niet komen te vervallen. Ik geloof niets meer van wat men me bij bol.com zegt. Men start een domiciliëring zonder toestemming. En stuurt valse betalingsherinneringen. Waar moet ik me nog aan verwachten. Een deurwaarder?

De persoon die antwoorde kon me niet veel zeggen en beloofde me dat men binnen 2 dagen ging antwoorden.

Ik heb dit antwoord binnen de twee dagen ontvangen. En men laat me geen andere keuze dan te betalen.

Pascal
08-05-2020

Overcommunicatie

Hd oortjes monster(die vooradig waren) besteld voor 19,95 euro(wat een zeer lage prijs was)ze gingen wel niet snel geleverd worden, waar ik begrip voor had (corona). Mails gehad van bol com nadien dat ze onderweg waren en zelf bezorgd tussendoor ook vraag van externe leverancier om mijn bestelling te annuleren omdat ze niet in stock waren. Dat vond ik vreemd dat ik zelf moest annuleren .Nadien niets ontvangen.dezelfde oortjes stonden bij bol com nochtans wel te koop voor 43 euro!Na ongelofelijke slechte en onduidelijke communicatie gaan ze mijn geld terugstorten (wat ik helemaal niet wil).Als ik mijn oortjes toch nog wil moet ik ze dus opnieuw bestellen en meer dan het dubbele betalen.

AJM
08-05-2020

De partner van bol.com is niet mijn partner.

Een garantie aanspraak en de klacht hierover wordt steevast direct naar de partner doorgestuurd. Ik heb zaken gedaan met bol.com en niet met de partner van bol.com. De partner lost het niet op en bol.com doet daar niets mee.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Koop nooit iets bij bol.com als dit via een partner van bol.com gaat.

Corine
07-05-2020

2 x kapotte lockerkasten en geen GELD TERUG

In december 3 lockerkasten besteld. In januari alle 3 beschadigd geleverd. Deze zijn in maart omgeruild en ook deze waren alle 3 zwaar beschadigd. Heb dit binnen een half uur na levering gemeld. Nu wil ik mijn geld terug maar Bol zegt ik kan niets doen aan deze klacht dan moet u naar onze partner MONSTERSHOP toe en deze zeggen wij doen hier niets meer aan want wij hebben toch geruild! Wat een drama! ik koop nooit meer iets bij of via BOL en ben nu 6 kapotte kasten rijker!

Sven
07-05-2020

Betaald maar oeps er liep iets fout

Ik deed een betaling (geld effectief van mijn rekening) kreeg foutmelding dus nam meermaals contact op met de klantendienst viel van mijn stoel toen ik hun reactie kreeg op mijn stelling dat ik op deze manier geen aankopen meer zou doen. ‘so be it’! voor diegenen die het niet geloven, ik na van alteratie een screenshot om bewijs te hebben! echt een schande. ik koop hier nooit meer! egocentrische mentaliteit, totaal geen hulpvaardigheid!

Eddy
05-05-2020

Incasso terwijl ik niets heb ontvangen

Vele malen contact opgenomen met bol.com over een bestelling die niet geleverd is, 3 aanmaningen verder nog steeds mailen en bellen. Het wordt niet opgelost. Factuur ging naar de incasso. Ik heb uiteindelijk betaald maar zal mijn bestelling van 21 euro wel nooit ontvangen. Wel zijn ze een goede kant kwijt.

Ibrahim

Verspreiden alleen maar leugens

Heb 25 euro aan cadeaubonnen dus ik gewoon iets bestellen wordt het opeens geannuleerd neem contact met bol.com op ze zegen er is een fout in het systeem waardoor jij niks kan bestellen ze zeggen ook we kunnen voor u de cadeaubonnen op een ander acount zetten dus ik geef mijn andere account ik wacht 1 dag na die dag heb ik hem nog steeds niet dus ik neem weer contact met hun op en wat zei zeggen is nee je krijgt hem niet dat kan niet dat werkt en ze hebben me niet eens een mail gestuurd of iets gewoon niks moest zelf contact opnemen om erachter te komen dat ze onzin tegen me zeggen dat niet waar is ik heb ook nog steeds mijn cadeaubon niet

Philip
02-05-2020

Bol.com misbruikt het Coronavirus voor falende service

Op 28 april wordt bij bol.com een bestelling geplaatst. Hierbij wordt aangeduid dat een levering slechts op 2 mei dient plaats te vinden. Rekening houdende met de corona-crisis, geef ik bol.com zo wat meer tijd om hun bestelling te verwerken. Desondanks verstuurt bol.com slechts op 1 mei de zending (verdeeld over 2 paketten) naar hun transporteur door. Men stuurt hierbij een mail met veelbelovend onderwerp "uiterlijk zaterdag wordt uw pakket bezorgd". Vandaag, 2 mei, komt dan plots de melding dat slechts 1 van beide paketten vandaag zal geleverd worden. Met andere woorden, de transporteur kan hierdoor op 2 verschillende dagen langskomen, wat uiteraard niet efficiënt en tijdsverlies is.

Bij contact met de klantendienst van bol.com wordt gezegd dat het probleem bij de transporteur ligt en of ik wel door heb hoeveel paketten er nu door het coronavirus onderweg zijn. Akkoord als ik een levering op de volgende dag wens. Maar als ik bol.com 3 dagen tijd geef en ze pas op het laatste nippertje hun bestelling overmaken aan de transporteur, dan ligt het niet kunnen leveren aan bol.com. Zeker als de transporteur een ander deel van de bestelling wel gewoon vandaag kan leveren. Men moet dan bovendien ook geen mails met dergelijke hoofding doorsturen naar hun klanten.

Pierre

Afhandeling onvolledig produkt

Bestelde bij Bol.com een kruimeldief. Voornoemde produkt werd keurig door MR commerce uit Leeuwarden toegestuurd. Helaas was de lader een aansluiting die geschikt is voor Britse stopcontacten. Via een formulier bij Bol.com werd ik direct doorgestuurd naar MR commerce. Op dit mailtje werd snel gereageerd met het voorstel om een verloopstekker te sturen. Ik ben daar ook mee accord gegaan. Na dit mailtje, voordat ik de verloopstekker had ontvangen kwam Bol.com met een formulier om MR commerce te beoordelen. Ik heb in mijn antwoord het probleem geschetst en uitgelegd dat de verloopstekker nog niet was ontvangen. Mijn probleem is : MR commerce heeft zich keurig aan zijn woord gehouden ( stekker had misschien iets sneller verzonden kunnen worden). Wat ik slecht van Bol.com vind is dat ze graag informatie hebben over bedrijven waar ze zaken meedoen maar verder geen enkele zicht bare voortgangscontrole houden. In ieder geval de koper verder in het ongewisse laten.

Linda
29-04-2020

Van dozenschuiver naar afschuiver

Aankoop gedaan via Bol.com in de veronderstelling met een betrouwbaar bedrijf te werken.

Maar Bol.com is een dozenschuiver geworden die niet weet met welke partners ze werken of het kan ze niet schelen. En hun chatbot is nog erger! Ik wacht al 3 weken op mijn bestelling, partner BLECO is alleen via email te bereiken en geeft ook geen nuttig antwoord. Maar wel aanmaning van Bol.com om te betalen voor de (nog) niet ontvangen artikelen. Klaar mee.