Bol.com reviews

05-09-2019

Service tot aan de deur

Tijdens mijn bestelling bleek een boek nog op voorraad maar kort erna bleek dat dit niet het geval was dus bleef dit item hangen i.p.v. dat het uitgeleverd werd. Navraag bij de Klantenservice leerde mij dat het boek niet meer beschikbaar was en ik hem maar moest annuleren. Klinkt ergens vrij logisch ware het niet dat deze schrijfster 50 identieke boekjes heeft waarvan veel de zelfde prijs hebben dus vroeg ik om dan maar zo'n andere titel toe te sturen. Maar dit was dus niet mogelijk. Daarnaast had ik betaald met een kadokaart en dat geld wordt nu op m'n account gestort maar ik heb dus helemaal geen zin meer om iets bij Bol te bestellen. Fijn verdienmodel!

Sander
04-09-2019

Uitermate SLECHTE service van Bol.com

Uitermate SLECHTE service van Bol.com

3 maanden geleden een nieuwe TV gekocht alleen bij openen en ophangen van de TV bleek deze stuk te zijn (paneelbreuk). Bij contact met de leverancier TV plaza via bol.com heb ik op schandalige wijze te horen gekregen dat ik het maar via mijn inboedelverzekering moest regelen. Ik adviseer dus niemand om hier nog iets te kopen. Beter kies je voor Coolblue dan bol.com.

04-09-2019

Service? Laat me niet lachen.

Leveren gaat snel en bestellen is makkelijk. Dat is fijn. Maar als het geleverde niet goed blijkt te zijn begint de ellende.

Een splinternieuwe wasmachine die direct na levering niet blijkt te werken kan niet worden omgeruild maar moet ter reparatie worden aangeboden (5 werkdagen). Enige andere optie: gebruik maken van herroepingsrecht. Dat dus maar gedaan en elders een andere wasmachine gekocht. Alleen moet de kapotte wasmachine dan nog opgehaald worden.

Drie dagen en een mislukte ophaalpoging verder (vrije dag voor genomen) staat dat ding nog steeds verschrikkelijk in de weg. Reactie bol: meer kunnen we niet voor u doen, morgen beter.

Het is dat de machine 70 kilo weegt anders had hij nu op straat gestaan.

Advies: koop niet bij bol!

JJ
03-09-2019

Een grote puinhoop

Deze firma komt de beloftes van gene ene moer na.

De jongens en meisjes van het klantencallcenter (service laat ik maar weg) zijn een farce.

Berekend op het aantal kilometers vogelvlucht is een pakket uit China bijna 7 keer sneller bij mij gearriveerd dan een pakket van deze olle bolle firma uit het noorden van dit kikkerlandje. Niet meer van deze tijd.!

Manuel
02-09-2019

De eerdere nare ervaring was het gevolg van het handelen van een individuele medewerker. Bol heeft het uiteindelijk naar redelijkheid oogelost

Geld kwijt

Ik heb een audioboek besteld. Audioboeken kunnen uitsluitend in de KOBO bol.com app afgespeeld worden. Inloggen met mijn Bol.com inloggegevens blijkt onmogelijk. Nu een uur na bestelling wil ik mijn bestelling annuleren (vanwege een waardeloos product omdat de app niet werkt), maar dit blijkt niet mogelijk. Zelfde inmiddels boek bij ITunes besteld, en werkt prima. Maar voor mijn BOL.COM bestelling ben ik mijn geld kwijt.

31-08-2019

Misleid door Bol

Ik heb een laptop besteld. Nette prijs dus direct besteld. Na het bestellen krijg ik een bericht dat het om een retour product ging. Direct geannuleerd maar desondanks wel afgeleverd. Direct retour en nooit meer een bestelling bij Bol. Slimme jongens hoor

29-08-2019

Schurkenstreken

Bol.com heeft een enorm assortiment tegen redelijke prijzen, met uitgebreide informatie op een duidelijke website, maar pas op: ze werken met toeleveranciers.

Als zo'n toeleverancier ondeugdelijke, niet werkende waar levert, en (ondanks het gestelde in de verkoop-voorwaarden) je je geld niet terug wil geven, schaart "het hoofdkantoor" zich daar achter, en kan je fluiten naar je geld. Ze zijn zelfs zo hufterig om daarna je mail niet meer te beantwoorden. Ik ben jarenlang een zeer goede klant van ze geweest, maar nu nooit meer!

Ze gaan er waarschijnlijk vanuit, dat er genoeg anderen zijn, die erin trappen.

27-08-2019

Klantenservice onervaren en staat aan de kant van verkopende partij.

Een pannenset gekocht voor keramisch koken . Na een half jaar kom ik erachter dat de pannen allemaal krom zijn getrokken. Ik wil verhaal kwijt aan de leverancier maar deze antwoord alleen maar te laat gereageerd en wij nemen niet terug.

met de klachtenservice van Bol.com kom ik niet verder.

Verkopende partij zegt dat ik te binnen drie maanden had moeten reageren en zij hebben de betreffende pannen niet meer bij Bol.com te koop staan. Ook een reactie dat ik een jaar garantie heb hiermee kom ik niet verder. ook na diverse keren te hebben aangegeven dat ik gewoon gehoord wil worden geen acceptabel antwoord. Een misser van Bol zou ik zeggen om met een dergelijke klant in zee te gaan en waarvan de de reverenties 50 slecht zijn. Voor andere bestellingen nooit geen problemen gehad en altijd geholpen maar deze keer heeft Bol tekort geschoten. Inmiddels een pannenset in een tastbare winkel gekocht die goed voldoen.

Koopcadeau.nl

Voor mn pa, 75 jaar een batterijtester besteld. bij Aliexpress ook te koop maar meestal 3 weken levertijd, dus bij bol.com besteld die een partner heeft genaamd koopcadeau.nl. ondertussen al diverse mails gestuurd en krijg allerlei kutsmoesjes zoals, postnl misschien bij de buren afgegeven terwijl er duidelijk aangegeven is dat het door de brievenbus past, ehh storing bij postnl en de schuld geven, een nieuw artikel verstuurt met TNT? als ik om een track en trace nummer vraag heeft TNT opeens ook storing, kortom blijven rekken totdat zij ook een levertijd hebben van 3 weken en zelf hun spulletjes bij Ali bestellen en ertussen zitten met een factuurtje. bol.com stop met deze prutser want ze misbruiken jullie naam. heb al jarrn goede ervaringen met jullie

Mike

Slecht Slecht Slect

Wat een enorm slechte service heb ik vandaag mogen meemaken! Gisteren nieuwe televisie besteld met de belofte dat deze vandaag bezorgd zou worden. en wat denk je. er is iets fout gegaan in de sortering dus geen tv vandaag. Bellen en chatten met Bol levert alleen nog maar meer frustratie op! Eerst de chat. “wij kunnen niks voor u doen” is het antwoord. “Je hebt bij een leverancier van ons besteld dus gaan wij niks doen” “Je kan het beste de vervoerder of onze leverancier zelf bellen”

Te gek voor woorden! We doen zaken met Bol en niet met de leverancier van Bol. Het antwoord over de chat. “ik zou met alle liefde wat voor je willen doen maar ik kan niks voor je betekenen.” dat “liefde” hadden ze er wel uit kunnen laten. ik heb niet met je geknikkerd ofzo.

Dan maar bellen, de dame aan de telefoon staat ons wel vriendelijk te woord maar ook zij kan niet veel voor ons betekenen. Dus eisen wij of vandaag de tv of vandaag ons geld terug. beide lijken onmogelijk! Wel kunnen ze bij Bol geld direct ontvangen (is een aanzienlijk bedrag) maar direct geld terugstorten is helaas niet mogelijk. dit kan dagen gaan duren. Bol heeft de macht over de klant blijkt maar weer.

Er kan wel met expres verzonden worden (select abonnement) maar als je al hebt betaald en Bol voldoet niet aan haar verwachtingen/verplichtingen dan kan er ineens niks meer en ben je en je geld kwijt (je moet maar weer afwachten wanneer dit terug komt) en je hebt de spullen niet. duidelijk dat je als klant met jouw rug tegen de muur wordt gezet door Bol!

Slecht slecht slecht Bol!

zowel zakelijk als prive zullen wij ook stoppen met het bestellen bij Bol. Wat een winkel is dit.

Kost vrije dagen en heeeeeel veel frustratie

Ronduit slecht

Sylvia
21-08-2019

1 bestelling meerdere facturen

Heel klantonvriendelijk om administratief voor 1 bestelling 4 facturen te moeten verwerken.

Daarnaast moet je de btw factuur ook nog opvragen bij de ECHTE leverancier en ook dit kost weer tijd.

Ook erg duur! Google en je vindt precies hetzelfde product vaak veel goedkoper.

20-08-2019

Slechtste service ooit!

Als ik twee producten heb gekocht van 100€ en ik betaal 100€ met de cadeaukaart en 100€ van mijn rekening en stuur er een terug, omdat ik wou kijken welke beter is en bol.com zet dan die 100€ die “ik” betaald heb op een cadeaukaart, zodat ik die ook bij bol.com uit moet geven. Dat vind ik diefstal.

Pas op bij bol.com, want ik lees hier heel veel problemen met terugbetalen!

Josefina
18-08-2019

Bol. Com heeft ons defecte pomp verkocht

Bol. Com heeft ons een defecte zwembadpomp verkocht a 60 euro. Geen geld terug zegt bol. Com omdat de verkoper in zijn rechtstaat. De zwembad pomp is getest en net zoals in de winkel, volgens bol.com, krijg je je geld niet terug. Stelletje oplichters!

Anne
16-08-2019

Pakje blijft onderweg

Dinsdag ll. hoesje besteld. De dag erop kreeg ik melding dat pakje geleverd ging worden door post.nl woensdag tussen 8.30 en 12.30uur. Thuisgebleven de ganse tijd tot 16.00 uur: niemand gezien. Vrijdag kreeg bericht dat de bezorger onderweg is. Natuurlijk waren we niet thuis. Geen briefje in de bus, niets.enkel de levering zal volgende dinsdag zijn na 15.00 uur. Dus 1 week zal het duren en op hun website.voor 23.00 uur besteld, morgen in de bus. Heel erg ontgoocheld= slechte service. Nooit meer!

Félien
15-08-2019

Geen woorden voor .

Ik heb een nieuwe gsm gekocht en had mijn hoesjes en glasbeschermers besteld via bol.com. Ik heb gewacht met mijn gsm te gebruiken tot ik alles had om hem zo goed mogelijk te beschermen. Na enkele dagen was de screenprotector aan de voorzijde ter waarde van 40 euro al kapot. Ik meldde dit bij de klantendienst en ze gingen mij de volgende dag een nieuwe leveren op voorwaarde dat ik mijn kapotte in de originele verpakking stak en deze meegaf me de bezorger. De volgende dag lag deze kapotte screenprotector dus klaar maar heb ik geen bezorger gezien. De dag daarna nog steeds niks, zaterdag stuurde ik opnieuw met de klantenservice en wisten ze niet wat er was mis gegaan dus ze stuurden mij een nieuwe screenprotector op die ik pas maandag zou ontvangen. Ondertussen was mijn gsm niet beschermd van donderdag (8/8), er stonden dus uiteraard krassen op. Wanneer ik dit meldde aan bol.com zeiden ze mij dat ze dit gingen voorleggen aan het bestuur en dat ik enkel foto's van de krassen moest doorsturen, na 2 werkdagen ging ik hier meer over weten, maar woensdag had ik nog steeds niets gehoord. Donderdag (15/8) stuurde ik naar de klantenservice of ze al iets meer wisten maar ze konden mij enkel vertellen dat deze krassen niet door hen zijn veroorzaakt en dat ze dus niks kunnen doen. Mijn gsm staat dus vol met krassen maar dit is blijkbaar mijn eigen fout .

Ik ben zwaar teleurgesteld.

10-08-2019

Opgelicht

Oplichtersbende. Wilde schoenen ruilen voor maat groter. Wat blijkt schoenen gekocht voor 65 euro en moest voor maat groter ineens 119,60 betalen. Chat met klantenservice helpt ook niet alleen standaard antwoorden Bol levert niet zelf maar partner Plutpsport. Ook hier wordt je bedonderd omdat op de site van Plutosport de schoenen voor 109,95 staan in plaats van 116,90. Dus Bol verdiend er ook nog aan. Mijn Advies eerst goed kijken op internet voordat je bij Bol besteld.

Mieke
08-08-2019

Ebook werkt niet - geen support

Ik kocht dinsdag een ebook via bol.com en volgde mooi de instructies om deze op de ereader te zetten. dit werkte niet en daarom contacteerde ik hen op dinsdag. Ze gingen me dinsdag terugbellen, wat niet gebeurde. Ik contacteerde hen dus dinsdag avond weer en ze zouden me woensdag voor dit probleem contacteren, wat dus niet gebeurde. dus op donderdag belde ik weer, toen hebben ze een afspraak gemaakt om 9u om me terug te bellen vanuit de digitale dienst. dit gebeurde ook weer niet.

De laatste mevrouw die ik aan de telefoon had vertelde me dat technische ondersteuning op zijn minst 2 werkdagen duurt en wanneer je hen terug contacteerde je opnieuw achteraan in de wachtlijst komt te staan. Dus iedereen die problemen heeft met een ebook, niet te veel bellen, maar wel ervoor zorgen dat je bij de juiste dienst komt te staan want dit is in mijn geval ook misgelopen.

Ondertusen vraag ik me af of er wel een digitale dienst bestaat.

Karolien
07-08-2019

Weigering om btw factuur te geven

Aangezien we in onze account een bedrijfsnaam moesten ingeven, ga ik ervan uit dat ik een zakelijke account heb. Ik vroeg na bestelling onmiddellijk een btw factuur. Geen probleem bij 2 van de 3 verkopers. De 3de reageert niet. Dus via de chat van bol.com geprobeerd. Zij gaan dit via de verkoper navragen etc. Na meer dan 2 maand bellen en chatten zeggen ze ineens dat we geen zakelijke account hebben en dus is de verkoper niet verplicht een btw factuur te sturen. Heeft bol ons express zolang aan het lijntje gehouden zodat we het artikel niet meer kunnen retourneren? Anders was het gemakkelijk: geen factuur; product terugsturen! Wij kopen nooit nog bij bol, niet zakelijk en niet privé.

Edward
07-08-2019

Bestelling geannuleerd

Ik had sinds een aamtal wat mindere ervaringen en twijfels weer eens een bestelling geplaatst bij bol.com. Het product een laptopaccu was va 10 euro duurder dan b8j andere webwinkels maar ik had nog een cadeaukaart liggen en was dit voor mij aantrekkelijker. Bovendien bestelde ik het rond 17 uur en voor 18.00 uur besyeld is de volgende dag geleverd. Ik ga op vakantie dus dat was een eis.Tot mijn verbazing zag ik na mijn bevestiging dat de bestelling rond 19.00 uur was geannuleerd ivm foutieve adresgehevens. ik had dat account een jaar of 2 a 3 eerder aangemaakt.het emailadres en telefoonnumer was bekend Nee niet even vriendelijk telefoontje of rmailtje nee bot geannuleerd.maar betaling niet teruggestort.en er is gedeeltelijk betaald met cadeaukaart. ik chatte met de klantenservice Mandy zou dat zijn.eerst het standaart verhaal wat jammer bla bla. Ohh ze zag het al 1 cijfer postcode verkeerd. De ingetoetste 1 moet een 2 zijn ik zie het.Er is nooit iets besteld bla bla

.ja hoor heb errder diverse artikelen besteld nee bla bla ik was teleurgesteld en chatte waarom geen telefoontje of even mailtje had ik het nog op tijd gehad geen antwoord uiteraard. ik vindt dit slecht en ook van de klantenservice. Dit krijg je als je alles alleen dpor computers laat doen en er geen menselijke benadering en controle meer is. Tja wat kan je van een AH bedrijf eigenlijk verwachten? Bertelsmann Online voor mij met de B van BAGGER

Suzana
06-08-2019

Als je zwembaden wil koop dousche

Hallo, koopt dit product niet het is de moeite niet waard, we hebben een 'stoom' douchecabine gehaald blijkt dat er geen stoom is, daarna hebben we hem in elkaar gszet blijkt het dat de douchecabine lekt, dan vragen we waarom zegt hij dat we hem moeten kitten. Toch als ik een douchecabine haal hoor ik hem niet te kitten, daarna lekt hij nogsteed zegt hij dat we hem verkeerd in elkaar hebben gezet. Dan omdat we niet anders kunnen doen we er ducktape op en zegt hij dit heb ik nog nooit gezien, net als of wij iets fout doen, terwijl dat nooit hoefde te doen als hij een goede douche verkoopt. En nu wilt hij het niet meer regelen via bol.com. hij verkoopt slechte producten en lost de dingen niet netjes op ik geef u de tip om geen douchecabine hier te halen behalve alz u een zwembad in uw badkamer wilt