Bol.com reviews

BS
15-03-2021

Altijd goede service

Ben lid van SELECT bij Bol.com en het is echt een super snelle en fijne webwinkel. Geen slechte ervaring mee gehad en ben al jaren (nadruk op JAREN) klant bij hun en zal dit ook blijven!

Charisma
14-03-2021

Geweigerd door tumor

Ik moest door een tumor tijdelijk stoppen met verkopen op bol.com dit heb ik gemeld had bol.com gebeld en ze zouden alles in orde maken. Ik zij erbij wanneer ik beter ben wil ik mijn account terug dat was geen probleem ik belde ze zo vaak legde het uit en krijg me account niet terug! Eerst was het een rekening sturen dat ze niet kunnen openen elke keer kwamen ze met nieuwe eisen ze beloofde als ik een rekening stuur dat ik het terug kreeg stuurde het op kunnen ze het niet openen krijg ik na 3 weken een mail terug van iemand anders! Met weer andere eisen ze houden je aan het lijntje en volgensmij hebben ze me zelfs geblokkeerd op de mail! Want ik heb nooit meer wat terug gekregen. Vind dit onterecht nadat het mij beloofd is dan ben je zo blij dat je beter bent wil je je account geven ze het niet daarna zijden ze ja als we bewijs vinden dat je gebeld heb toen ik vroeg bewaren jullie die gesprekken? Nee dus hoe wil je bewijs van een gesprek van 8 maanden terug? Ze waren zo harteloos en gemeen aan de telefoon bewijs dat ik belde dat ik een tumor had ik heb er geen worden voor. Zo erg vind ik het enigste wat ik wil is me account terug wat mij ook beloofd is! Ik zal mij veder nettjes aan hun regels houden. Maar wil eerlijk behandeld worden ondanks mijn ziekte!

Joop
11-03-2021

Laptop

Ik heb op bol.com een laptop besteld deze was binnen 2 weken volledig defect. Hij laadde niet meer op en ging niet meer aan, waarop ik hem heb teruggestuurd. Via de app beloofde ze binnen 5 uur het geld over te maken nadat ze het product terug hadden dat is inmiddels ruim een maand geleden. Ik heb nog steeds geen Euro terug gebeurd. Bestel NOOIT meer iets op bol.com de klantenservice stuurt je van het kastje naar de muur en ze reageren alsof ik een idioot ben en zeur en vragen zich af waarom ik blijf bellen ze leggen de schuld bij BCC. Nog zon bedrijf wat zijn verantwoording niet neemt. Zoiezo de laatste keer dat ik met beide bedrijven in zee ben gegaan, wat een belachelijke service.

Grietje
11-03-2021

Dumpen van artikelen

Voor de 2e keer aangegeven dat wij een artikel niet meer willen aannemen vanwege veel te late levering. Voor de 2e keer worden de artikelen gewoon aan de grond gezet en dit maal zelfs op het verkeerde adres. Schijnbaar is het gebruikelijk bij bol.com om artikelen gewoon aan de grond te zetten onder het moto, toch aangenomen. Wij gaan echt niet meer in zee met dit bedrijf en deze agressieve manier van artikelen leveren

Robby
09-03-2021

Bol.com, lekker duur afgeript worden

Ik zou vooral niks bij bol.com kopen,

Heb een asus rog strix xg32vq gekocht die ik mocht terug sturen op reparatie toen die net een jaar oud was.

Nu dat hij gemaakt zou zijn is hij lekker zoek, ze hebben het naar het verkeerde adres gestuurd.

Eerst is het "we hebben het adres uit jou account gebruikt", wat ik al langer als een jaar maandelijks bestellingen goed mee ontvang en niet verander.

Als ik hen hierop wees is het opeens dat ik zelf een fout adres heb ingetypt en dat zij niet verantwoordleijk gesteld kunnen worden. Weet je welke soort mensen van verhaal veranderen?

Om dan nog af te sluiten met "hopelijk komt je laptop nog terecht" . Jah ik hoop niet dat ik een laptop in de bus krijg en gewoon mijn fucking monitor terug krijg!

- service weet niet waarover ze praten

- service leest je mail niet eens fatsoenlijk

- je kan lekker stikken

Ik koop niks meer, sterker nog, alles wat ik afgelope maand heb gekocht gaat terug, geopend en gebruikt.

Shannen
05-03-2021

GARANTIE HEB JE NIET

Zogenaamd ontvang je twee jaar garantie op 'retourdeals'. Zodra er iets mee is, is het opeens 6 maanden en helpen ze je niet meer ondanks er nog steeds bij je bestelling staat dat je 2 jaar garantie hebt.

Geen service. Belachelijke klantenservice.

Filip
04-03-2021

Ze negeren je gewoon. Bestellen op eigen risico!

Geen aanrader, na een support call waar ik niet tevreden over was negeren ze je gewoon. Bestellen op eigen risico!

Bjorn
02-03-2021

Defect product ontvangen

Defecte laptop ontvangen. Mocht deze niet terugsturen en alleen ter reparatie aanbieden omdat ik originele doos niet had. De laptop meteen al 3 weken kwijt ter reparatie. Nu gerepareerde laptop retour ontvangen en blijkt deze weer defect. Moet hem nu weer opsturen en weer 3 weken kwijt. Ik vind dit hele slechte service van bol.com. Dit was mijn laatste bestelling daar.

Kelly
02-03-2021

Defect product, geen oplossing

Op 19 januari heb ik mijn bestelling mogen ontvangen. Echter deze bleek bij het 1e gebruik al defect. In verband met de garantie is dit defect gemeld op 21 januari en op 23 januari is het product geretourneerd. Het defecte product zou daarna op 2 februari zijn aangekomen bij de leverancier BCC. Op 9 februari is dit product echter weer door mij retour ontvangen ivm de afwijzing van BCC. BCC geeft aan dat het gaat om een hygiene product en dat het derhalve niet geretourneerd mag worden.

1. Er is een bestelling gedaan bij BOL.COM en er dient naar aanleiding daarvan een deugdelijk product te worden geleverd. Bol.com geeft op de site aan dat een defect artikel binnen retourtermijn kan worden teruggestuurd waarna er een nieuwe kan worden besteld, zie bijlage. Bol.com meldt daarnaast lid te zijn van Thuiswinkel.org en dat bol.com ervoor zorgt dat je bij elke aankoop, ook bij partners die geen lid zijn, vergelijkbare waarborgen krijgt. BCC is overigens lid van Thuiswinkel.org.

2. Zowel Bol.com als BCC zijn verplicht een deugdelijk product te leveren, danwel het defecte product te repareren. Het is niet aan de consument om daar extra kosten voor te maken (dus geen benzinekosten maar ook geen verzendkosten). En het is dan ook absurd dat BCC het defecte product terug stuurt naar de consument!

Deze situatie staat overigens niet op zichzelf. Als je op het internet kijkt, dan gebeuren dit soort dingen vaker en dit komt de betrouwbaarheid van winkelen bij Bol.com dan ook niet ten goede. De consumentenbond geeft dan ook aan dat Bol.com in dit soort situaties zijn verantwoordelijkheid moet nemen en niet naar de partners moet doorverwijzen, zie bijlage. In dit geval is er besteld en betaald bij Bol.com en heeft de consument dan ook een overeenkomst gesloten met Bol.com.

Dit probleem is niet opgelost.

Stefan
01-03-2021

Slechte klantenservice

Koffiezetapparaat waarvan de melkopschuimer defect is, gebeld en gevraagd om ee nieuwe melkopschuimer, kan niet moet het hele apparaat opsturen, minimaal 2 weken het apparaat kwijt, terwijl een nieuwe opschuimer ook voldoet,klantenservice ook niet bereid om mee te denken.

28-02-2021

Sfeerhaard niet ontvangen maar wel betalen: lekker!

Ben al 3 weken aan het wachten op een besteld artikel. Zowel van bol.com als de verkopende partij word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Er staat wel een aanmaning klaar voor een niet geleverd artikel. Dat ben ik niet gewend van bol.com. Totaal onvoldoende. In de toekomst ga ik vooral plaatselijk kopen.

27-02-2021

Altijd keurig en snel geholpen en voor een scherpe prijs

Al vele jaren klant bij BOL, 1x is er een keer wat fout gegaan wat snel en adequaat opgelost werd. Wij zijn tot op heden zeer tevreden over deze webwinkel en gaan er ook steeds meer kopen.

MvB
26-02-2021

BOL.com is te duur en verschuilt zich achter haar leveranciers

In de meeste prijzen van BOL.com zijn de bezorgkosten al verrekend. Gratis verzenden is dan een koekje van eigen deeg. Pas goed op de kleine letters van Bol.com of ze leveren zelf of ze bemiddelen. Dit laatste is vaak niet voldoende duidelijk en kan zorgen voor problemen bij defecte producten of onjuiste leveringen.

Mijn advies kijk goed rond en bestel eerder bij de leverancier rechtstreeks of bij een andere organisatie.

Michel
23-02-2021

Bol.com gaat in zee met malafide bedrijven

Op Bol.com een bestelling gedaan op 4 februari. Daarna staat er dat het geleverd wordt op de 9e februari (wat zou kunnen i.v.m. drukte bezorgingen ect.) Na deze data zou het de16e moeten aankomen. De 17e dan maar in een chat te horen gekregen dat er een wettelijke over tijd is van een aantal werkdagen. Men had afgesproken dat als het maandag de 22e februari er niet zou zijn ik mijn geld terug zou krijgen. Uiteraard geen product ontvangen, dus de 23e februari maar weer een chat met Bol.com. Nu wordt verteld dat het paket onderweg is en die over een aantal dagen geleverd zou worden. Mij was beloofd dat ik geld terug zou kunnen vragen als het maandags er niet was en men houdt zich niet aan de belofte die mij gedaan is. Na controle (had ik beter eerder kunnen doen) heb ik op Bol.com zelf de recensies van deze leverancier bekeken en het regent klachten dat men het product niet geleverd krijgt. Bol.com weet dit doch laat dit gewoon toe. Het interesseert ze helemaal niets. Ze zeggen gewoon. Het pakket zou onderweg zijn. Mensen houdt Bol.com in de gaten. die zakken af naar een niveau die gelijk aan ali expres in mijn ogen. Resultaat is dat ik mijn geld kwijt ben. Geen product krijg en Bol.com aangeeft dat het pakket onderweg is omdat de leverancier het zegt. Die wordt geloofd en de klant staat op de zijlijn. Flinke kater van Bol.com. volgende keer maar buiten hun om iets aankopen.

21-02-2021

Misleiding

Epson 502 cartridges gekocht. Op de omschrijving staat als inhoud 19,1 ml. Bij het openmaken van het pakket staat op de verpakking slechts 14,6ml. inhoud.

Volgens mij is dit ordinaire oplichting.

17-02-2021

Los het zelf even op

Zaterdag zou de levering in mijn brievenbus liggen, zelf had ik verwacht dat het bezorgd zou worden door de pakketbezorging. Maar nee, het zou in de brievenbus passen. Maandag gekeken wat de staat was van de bestelling. zou bezorgd zijn. Dinsdag was opeens de melding wordt morgen geleverd. Woensdag nadat de post was bezorgd wist Bol.com te vertellen dat de bezorging tot 22.00 uur kon plaats vinden. Dit werd volgehouden, zelfs nadat ik melde dat de postbezorging al was geweest. Vanavond een mailtje gehad, u pakket is bezorgd. Dus niet. Slotsom van Bol.com, zoek het verder maar zelf uit. Bij wie heb ik nu wat besteld. Als je krant niet wordt bezorgd, moet je dan ook van de uitgever bij de krantenbezorger reclameren? Waardeloze tent, Bol.com.

Fab
15-02-2021

Laptop ter reparatie

Onlangs heb ik mijn laptop die ik intensief gebruik voor mijn studie, binnen de garantietermijn ter reparatie opgestuurd. Dit moest met oplader dus dat heb ik gedaan.

Niet alleen kreeg ik de laptop een week te laat terug, maar ook nog met een lege accu EN zonder oplader!

Hierop heb ik direct contact opgenomen met de klantenservice, zij zouden mij op de hoogte houden. Inmiddels zijn we weer 10 dagen verder en heb ik nog steeds geen goed werkend product (ik heb de oplader immers nog steeds niet terug dus kan de laptop niet gebruiken). Ook weigeren zij een termijn te noemen en moet ik het "gewoon" afwachten. Na hierover meerdere malen netjes contact opgenomen te hebben en steeds afgewuift te worden met "we wachten nog steeds bericht af van de reperateur", heb ik nog steeds niks gehoord én eventuele alternatieve oplossingen worden niet eens overwogen (zoals ik voorstelde: een nieuwe oplader opsturen, of mij het nummer van het bedrijf geven zodat ik zelf contact op kon nemen).

Heel erg slecht!

Sabry
13-02-2021

ONPROFESSIONEEL

Ik contacteer de klantenservice (Dilan) om te begrijpen waarom een aantal van mijn bestellingen zijn geannuleerd, nadat er betaald is met IDEAL. Goed is om te weten dat ze pas na een dag zijn geannuleerd. Hierop kreeg ik het antwoord dat ik niet door de fraudecheck ben gekomen. Ik begreep niet waar die check op gebaseerd is en vroeg hier uiteraard meer over. Dilan (klantenservicepersoon) gaf aan dat hij/zij dit niet kon zien. Vanaf dit punt is er helemaal niets aan de hand. Als consument probeer je dan een compensatie te krijgen voor de verloren tijd en geld (voor een aantal dagen). Hij/zij gaf aan dat dit niet kon. Naja, niet geschoten is altijd mis. Geen probleem, het gesprek had daar geeindigd kunnen worden, maaaaaaarrr Dilan moest een serieuze verwijting maken naar mijn hoofd. Ik citeer: "Sabry, het lijkt er hier echt op alsof je de boel loopt te frauderen." Een serieus strafbaar feit waar ik van wordt beschuldigd. Ik geef aan dat dit nergens op slaat en dat ik iemand hogerop zou willen spreken. Er wordt gezegd dat haar/zijn teamleider naast hem/haar staat en mij graag telefonisch te woord wilt staan. Ik geef aan dat ik hier niet in de gelegenheid voor ben. Ik snap al niet waarom het zo abrupt en telefonisch moet gaan. "Over een chat is dit niet uit te leggen". Het probleem was dat ik teveel accounts had; ik heb aangegeven dit te fixen en daarna kwam de verwijting naar mijn hoofd. De chat is abrupt geeindigd. Jammer dat er niet naar de consument wordt geluisterd.

13-02-2021

Reparatie en service elektronica dramatisch slecht

Koop geen elektronica bij bol.com!

Zolang je aangekochte produkt goed werkt is er niets aan de hand natuurlijk. Maar de ware aard van een online winkel (nu dus van bol.com) komt pas boven als je produkt niet meer werkt. De reparatie service en afhandeling is bij bol.com echt dramatisch slecht.

Wij hebben in augustus apple airpods bij bol.com gekocht. Laagste prijs op internet, zelfde produkt dachten wij, maar wij weten nu hoe dat komt.

Na vier maanden was het geluid van het ene oortje zacht en van het andere oortje helemaal weggevallen. Terwijl we de airpods altijd keurig hebben gebruikt zou dat toch niet na een paar maanden kapot mogen gaan. Eerst de airpods volgens voorschriften van bol.com schoon gemaakt, maar dat hielp niets. Vervolgens hebben wij de airpods ter reparatie opgestuurd naar bol.com. Na twee weken ontvingen we ze terug met de melding dat er een accessoire vervangen was. Na ontvangst meteen getest, maar hetzelfde geluid was nog steeds slecht. Op advies van bol.com hebben we de airpods dezelfde dag nog opnieuw ter reparatie aangeboden. In exacte dezelfde staat als bij de eerste reparatie. Na twee weken krijgen wij de melding dat de reparatie nu ineens buiten de garantievoorwaarden valt. Ze kunnen repareren maar dat kost 110,- of ze sturen de airpods retour, maar dan moeten we wel 20,- onderzoekskosten betalen. Waarom valt de reparatie de eerste keer wel binnen de garantie en de tweede keer ineens niet? blijkbaar wordt de reparatie te duur en verschuilt bol.com zich achter onduidelijke argumenten om maar niet te de reparatiekosten te hoeven betalen. Wij hebben telefonisch, via de mail en brief op een nette manier onze klacht hierover ingediend. Klachten worden echter totaal niet serieus genomen en je wordt met standaard antwoorden met een kluitje het riet in gestuurd. Keer op keer. Uiteindelijk een tegoedbon van 10,- ontvangen omdat de klantenservice onze klacht wel terecht vond, maar bij het reparatiebedrijf nul op rekest kreeg. En het advies om de airpods bij de fabrikant (apple) te laten maken.

Let op: bol.com besteed reparatie van elektronica uit aan een externe partner. Waarschijnlijk tegen hele lage kosten voor bol.com (en daarom zijn de prijzen laag), maar de kwaliteit van de reparatie en de service is echt dramatisch slecht. Wij kopen in ieder geval nooit meer bij bol.com, maar bij andere internetwinkels die wel goede service bieden. Daar willen we graag een iets hogere prijs voor betalen.

12-02-2021

Positieve afhandeling na overlijden moeder

Na het overlijden van mijn moeder lagen er nog een paar rekeningen met aanmanings kosten .

Klantenservice gebeld en uitgelegd dat mijn moeder overleden was en de laatste tijd niet echt de controle meer had , over haar betaalde en onbetaalde facturen.

Ik kreeg gelijk inzicht en bol.com heeft alles super netjes met mij opgelost.

Vandaar 10 punten .

Bedankt klantenservice bol.com