Bol.com reviews

Pim
27-01-2020

Waardeloze bezorging

Weer eens voor de zoveelste keer een zeer slechte ervaring met een pakket laten bezorgen door Bol.com. Bezorgers rijden gewoon door terwijl ik ze voor mijn huis voorbij zie gaan. Even daarna bericht dat ze niet konden afleveren omdat je zogenaamd niet thuis was. Reden voor mij om nooit meer iets te bestellen bij Bol.com

Nadine
26-01-2020

Bestelling Harman Kardon Box

Slechte service Bol.com

Product niet geleverd volgens afspraak. Externe leverencier 'kan het product niet meer leveren'.

Na 1 maand wachten en bellen: geen levering, maar ook en vooral geen terugbetaling.

Ik bestel alleszins nooit meer bij hen.

25-01-2020

Totaal ander product ontvangen dan bij de koop overeengekomen.

Ter vervanging van mijn oudere iPhone6 plus, was ik op zoek naar een nieuw toestel.

Mijn keuze viel op de iphone7 plus, ik had 3 opties:

a Een nieuwe, kost 495,00 euro met 2 jaar garantie

b. Een Refurbished, kost tussen de 350,00 en 395,00 euro met 2 jaar garantie

c. Een gebruikt toestel, prijs tussen 125,00 en 175,00 euro met beperkte garantie.

Duurzaamheid en hergebruik staan bij mij hoog in het vaandel, dus de keuze viel op een Refurbished toestel via Bol.com.

Een Refurbished toestel, weinig gebruikt en in zeer nette staat voor de prijs van 395,00 euro met 2 jaar garantie.

Ik bel niet vaak, overwegend met mijn dochter.

De ontvangst was vanaf het begin al slecht en viel regelmatig uit, aanvankelijk ging ik ervan uit dat de oorzaak bij het oude toestel van mijn dochter lag. Tot ik door een ander persoon gebeld werd en de storing door mijn toestel werd veroorzaakt.

Bovendien maakte ik mee dat het toestel bloedheet werd, de accu sterk ontladen werd en niet opgeladen kon worden.

Opladen lukte pas toen het toestel geheel afgekoeld was.

Nadat dit nogmaals is gebeurd, heb ik het toestel uitgezet en ben mijn oude iphone6 plus weer gaan gebruiken.

Met deze 3 klachten: slechte ontvangst, volledig geen uitval van ontvangst en plotseling sterk oplopende temperatuur cq lege accu, heb ik contact opgenomen met de aanbieder, zijn reactie leest u hieronder:

je hebt deze mobiel twee maanden geleden als tweedehands gekocht. je was zeer tevreden over je aankoop. na twee maanden na je aankoop van tweedehands goed heb je het hier over. met onze extreme excuses kunnen we hier niets meer mee doen. omdat er geen garantie is en we binnen 14 of 30 dagen retourtijd geen negatieve reacties of klachten van u hebben gehoord.

nogmaals sorry dat we niets voor u kunnen doen.

Hieronder de definitie van Refurbished, dit is significant anders dan een gebruikt toestel:

Refurbished is echter anders ten opzichte van tweedehands vanwege dat Refurbished goederen zijn nagekeken en gereviseerd. Refurbished goederen worden tijdens een strenge controle op kwaliteit en functioneren getest en zo nodig worden er onderdelen vervangen of gerepareerd. Hierna wordt het toestel schoongemaakt en wordt data gewist.

Stefan
22-01-2020

Bol.com slechts een zoekmachine

Bol.com is slechts een zoekmachine geworden. Verder slechte service en pakketjes worden krakkemikkig (met alle technische problemen nadien aan met name elektronische apparatuur)naar de klant verstuurd. Mijn advies gebruik de site enkel en alleen nog als zoekmachine, schaf er niks aan daar krijg je vroeg of later spijt van.

Thijs
22-01-2020

Niet bezorgd op afgesproken datum

Ik bestel een artikel bij bol.com, op 16 01 2020. Ik krijg mail het wordt 21 01 2020 bezorgd, geen tijd, geen voor of na de middag, niets. Ben de hele dag thuis gebleven. Het pakket wordt niet bezorgd op 21 01 2020. Ik zoek contact met bol.com, en het enige wat ze zeggen is, bel het bedrijf maar. Dat ga ik dus niet doen. Ik heb besteld bij bol.com en dan moeten zij met een oplossing komen. Ze doen verder niets, bel het bedrijf maar. Zeer, Zeer slechte service. Ik ben heel blij dat amazon binnenkort in nederland komt, kan bol.com zijn faillissement alvast aanvragen

Dénise
21-01-2020

Nog geen levering en geen info over SvZ

Op 5 januari 2020 heb ik 2 nachtkastjes besteld via een partner van bol.com: MSXL. Het eerste kastje kreeg ik netjes 8 januari geleverd(conform de leveringstijd). Vreemd vond ik het wel dat ik niet op de hoogte werd gesteld dat er maar 1 geleverd werd, maar goed, dat kan gebeuren. Via de Bol.com site volgde ik het andere kastje. Die stond er eerst niet op en er stond dat alles geleverd was en dat ik de factuur kon betalen. Na een paar dagen stond er dat het andere kastje 10 januari zou worden geleverd. Ik volgde dit regelmatig op de site. Toen stond er dat het kastje 13/1 geleverd zou worden. Op 14/1 heb ik Billy van bol gevraagd hoe het met de bestelling stond en er werd geantwoord dat ik nog even geduld moest hebben. Inmiddels had ik al de hele factuur betaald. Op 16/1 heb ik billy weer gevraagd hoe het met de bestelling stond en ik werd doorverwezen naar de partner. Die heb ik geïnformeerd en zij zouden verder informeren. Op 20/1 had ik nog niks gehoord en moest ik de partner MSXL zelf weer benaderen. Zij gaven aan dat zij nog geen reactie hadden ontvangen. Zij boden aan om een nieuwe te bestellen of 1 exemplaar te annuleren. Voor mij is het geen optie om te annuleren, aangezien het om twee nachtkastjes gaat (eentje staat zo gek). Wat ik jammer vind is dat ik hier zelf achteraan moest gaan. Ik heb bol.com dezelfde dag ook benaderd om ook dit bij hen te melden waarbij er doodleuk werd vermeld dat er al een actie is uitgezet en dat zij er niks aan konden doen als de klant zelf niet meld dat de bestelling niet binnen is(!) Zij kunnen dat immers ook niet weten.

Ik was overigens ook niet op de hoogte gesteld dat deze niet tegelijkertijd binnen zouden komen. De reactie verbaasde mij heel erg en gaf mij een heel vervelend gevoel. Net of het mijn schuld was. De medewerkster van Bol gaf nog eens duidelijk aan dat ik haar niet begreep en dat zij niet de medewerkers van Post.nl allemaal in de gaten kon houden of iets wel bezorgd wordt. De manier waarop de medewerkster mij te woord stond deed mijn vertrouwen in een goede afloop niet bepaald groeien. Ik heb nog geen bevestiging gekregen dat het kastje opnieuw besteld is (terwijl ik het wel bij de partner bevestigd heb). Volgens mij is het nu de bedoeling dat ik het zelf in de gaten houd en hopen dat het goedkomt. Ik ben erg ontevreden over de gang van zaken. Je verwacht dat wanneer je iets online besteld de online winkel hier ook de verantwoordelijkheid voor neemt. Daarnaast ben ik al heel lang klant van Bol en ben zeer teleurgesteld over deze klantbeleving: bestelling 5 januari en nu nog het tweede kastje niet binnen.

21-01-2020

Zaklantaarn

Net zoals bij een eerder besteld artikel wordt het niet op de afgesproken dag geleverd. Bij het vorige artikel was het 4 dagen later en het artikel wat ik nu besteld heb is er na 4 dagen nog steeds niet. Slechte service.

Leonard
19-01-2020

Low-IQ Support & Slechte levering

Deze review gaat over de volgende onderwerpen:

- Klantenservice

- Levering

De service is absurd slecht. Op 19 December heb ik de vraag gesteld over een Pocket beamer - IOS & Android 7.1 Mini Beamer. Mijn vraag was wat de grootte is van de schroef die op de onderkant van deze beamer past. De eerste medewerker die mij te woord kon staan heeft er een half uur over gedaan en uiteindelijk verteld dat er geen schroef op past - ookal wordt er een statief bij het product geleverd. De tweede medewerker heeft mij verteld dat ze het ging vragen aan de verkoper en dat ze het zullen terugkoppelen zodra ze een antwoord hebben. Dit antwoord kwam pas 2 weken later. Ondertussen heb ik niet stilgezeten en ze minstens 2 maal gebeld om te vragen waar mijn antwoord blijft over deze extreem simpele product specificatie - waar men mij erg verveeld en disrespectvol tewoord heeft gestaan.

Pas goed op wanneer je iets besteld bij Bol.com. Het meerendeel van producten zijn geleverd door externe bedrijven die competitie voeren om voor de laagste prijs een product te verkopen via Bol.com. Dit bleek omdat ik de producten die ik had besteld ten eerste niet op het zelfde punt konden worden afgeleverd - en dus BEIDE weer retour werden gestuurd zonder mij te informeren wat de reden was dat mijn correct ingevulde adres (wat ik al meer dan 3 jaar heb gebruikt) als incorrect werd ingevoerd met het retour-bericht dat ik per e-mail kreeg.

Vervolgens heb ik geprobeerd om wederom de klantenservice te benaderen voor een verklaring en het bericht dat ik toch wel heel erg graag de producten die ik heb besteld voor over 250 euro - binnen de vastgestelde levertijd - bij mij wil hebben afgeleverd. De klantenservice medewerker heeft de chat toen gewoon gesloten omdat ik wat trager ben met lezen en mij niet de tijd gegeven om te reageren op zijn bericht.

Ik heb hierover uiteindelijk een e-mail over gestuurd dat ik zeer ontevreden ben met deze rommel service. Het enige wat ik hier over terug heb gekregen is een geautomatiseerd excuus bericht en een kaart in de post met hetzelfde geautomatiseerde excuus. Absoluut disrespectvol. Ik zal nooit weer zaken doen met Bol.com. Als je denkt iets te kopen bij Bol.com, bekijk eerst of Coolblue het je niet kan leveren. Naar mijn ervaring is Coolblue meestal iets duurder, maar dan krijg je het product tenminste - EN ze leiden hun service personeel beter op.

Afsluitend: Bol.com, je kan de pot op. En je 'symphathieke' twitter moet worden opgedoekt. Hou op met het schrijven van cringy 'relatable' advertenties.

18-01-2020

Geen informatieverschaffing bij vertraging

Een grote bestelling boeken gedaan. I.o.m. de klantenservice zou deze op een bepaalde datum geleverd worden. Dat is per mail door hen bevestigd. Vervolgens werden de boeken niet geleverd en wanneer ik bel, blijkt dat dit allang bekend was. Bol.com verzaakt het om dit door te geven. Dit is schadelijk, omdat ik daardoor niet de tijd had deze boeken elders te bestellen en dus zaten de cursisten een week zonder boeken.

Soms is levering niet mogelijk, maar als ze dit expliciet uitzoeken en beloven, dan moeten ze het waarmaken of z.s.m. inlichten dat het alsnog niet lukt (waarna je zelf een oplossing kunt zoeken). Erg slechte service.

JBM

Te late levering

Bij bol.com een sleutelkluisje besteld, levering de volgende dag. Met thuiszorg en iemand anders geregeld dat de volgende ochtend (vrijdag 17-01-2020) direct het kluisje wordt opgehangen.

Vanmorgen krijg ik een mail via de leverancier van het sleutelkastje PimXL (verstuurd via bol.com) dat het pakketje is overgedragen aan GLS en geleverd wordt op maandag, 20-01-2020!

Bol.com klantenservice direct gebeld situatie uitgelegd, gevraagd of zij nog iets kon betekenen voor mij, gezien de spoed/noodzaak . antwoordt: Nee, de telefoniste "hoorde wat ik zei" en "begreep wat ik zei" maar kon verder niets doen . zij kon (wilde) ook niet bellen met de op hun site genoemde leverancier van het sleutelkluisje. (echt een goed getrainde telefoniste . afwimpelen op een nette manier)

Dan zelf PimXL maar bellen, ik kreeg direct te horen dat het systeem in storing had gelegen en daardoor alle pakketten te laat zijn verzonden. Ik heb de situatie uitgelegd en verteld dat er toch wel redelijk spoed bij is. Wij gaan desnoods zelf zaterdagochtend het sleutelkluisje ophangen. Ik zou worden teruggebeld en inderdaad ik werd netjes binnen 2 uurtjes teruggebeld door iemand van PimXL met een pasklare oplossing . "deze kluisjes zijn ook te koop bij een Praxis/Gamma, en u kunt maandag het pakketje gewoon weigeren!"

Complimenten voor PimXL voor het meedenken aan een voor ons goede en prettige oplossing!

Raimond
17-01-2020

Ze laten je gewoon barsten!

Ik heb een product gekocht bij Bol.com (van een partner Bestehulpmiddelen.nl) en retour gestuurd. Echter, partner geeft aan dat dit product beschadigd retour is gekomen en accepteert de retour dus niet. Het gaat om EUR 52. Nu is het alleen zo dat partner geen bewijs levert van de schade en haar eigen retourprocedure niet naleeft. Nog erger, ze blaffen je af aan de telefoon en hun algemene voorwaarden zijn zelfs tegen de wet!

Toch krijgt Bol.com het voor elkaar om partner te blijven beschermen en dwingt mij te betalen (aanmaningen gehad en nu dreigen met incasso).

We zijn al jaren trouwe klant bij Bol.com en dit hebben we nog nooit meegemaakt. Hoe loyaal je ook bent, dat is voor Bol.com niet belangrijk. De partner wordt in het gelijk gesteld door ze. De klachtenbrief die je stuurt lezen ze gewoon niet, laat staan dat ze inhoudelijk reageren.

Zoals meer mensen zeggen, onder druk van concurrenten als Amazon gaat de service dramatisch omlaag. Voor mij geen Bol.com meer!

Nick
17-01-2020

Bol begint naast haar schoenen te lopen

Al meer dan 10 jaar klant van Bol, jaarlijkse uitgaven 1000-2000 euro, maar de service is niet meer wat het was.

Door het toelaten van externe verkopers verliest Bol het oog op levering én kwaliteit. Shady externe verkopers leveren troep en Bol verschuilt zich achter de bosjes. Zij hebben namelijk niks geleverd en zij hebben niks verstuurd.

Bol.com promoot artikelen met directe levertijden, de externe verkoper lapt dit aan zijn laars en mag er naar eigen zeggen 8 dagen over doen, als het langer duurt dan wordt je doorverwezen naar een logistiek partner die de boel weer niet oppakt.

Al met al, een rommeltje. Een artikel wat maandag 'altijd scherp geprijsd' voor 11,50 op de site staat, kost vrijdag leukweg 16,99 met wederom de stempel 'altijd scherp geprijsd'. Verkoper, bol.com zelf! Reactie van klantenservice: prijzen veranderen elke dag, kunnen we niks aan doen en nog een fijne dag.

Bol gaat veel business verliezen met deze insteek.

Laat die Amazon maar komen!

Hannah

Kast wordt niet geleverd

We hebben 2 kasten van Dutchbone tegelijkertijd besteld bij Bol.com. Deze kasten waren in de aanbieding. De eerste kast werd na enig oponthoud bezorgd, de andere kast werd niet geleverd. Veel gebel en loze beloftes over uitzoeken en terugbellen later kwam het er op neer dat het transportbedrijf de schuld kreeg. Daar zou de kast zoekgeraakt zijn. Bol.com heeft zonder overleg het geld teruggestort, zonder enig aanbod van nieuwe levering. Dit terwijl dezelfde kast volop wordt aangeboden via Bol.com. We kunnen nu deze kast opnieuw bestellen, echter tegen een veel hogere prijs. Geen enkel compensatieaanbod voor het verlies van het kortingsbedrag van €114,-. Heel slechte service en heel slecht om je te verschuilen achter het transportbedrijf, terwijl jij de verkopende partij bent. Als koper ben je kennelijk vogelvrij binnen de systemen van Bol.com.

16-01-2020

Geen levering en slechte klachtafhandeling

Een monitor op hoger besteld, maar geen bevestiging gekregen van dpd dat ik niet thuis was en het pakketje afgehaald kan worden. Omdat dpd pick-up point pas om 10 uur open was paar uur later pas naar werk. Helaas was het pick-up point alsnog gewoon dicht. Na 2e contact met Bol.com blijkt pakket er niet meer te liggen. sterker nog dat weten ze niet te vertellen. Dus voor niets geweest en met geluk krijg ik mijn geld terug als de leverancier het pakketje retour krijgt. Klanten service van bol.com ook niet meewerkend en arrogant.

Kornelis

Bestellen via partner

De processen zijn niet op orde om via partners bestellen. Het is amateuristisch, je lijkt wel gek te reageren op de emails waar de phising vanaf druipt.

een echte blamage voor bol.com

afspraken worden niet nagekomen en bol.com verschuilt zich achter de derde patij (drone dropper)

Ik bestel NOOIT meer via deze constructie.

Victor

HDMI bij Gymston

Na drie weken wachten nog geen levering artikel.

Bol. com gaat het oplossen, ze storten het geld terug.

Dat is dus geen oplossing.

Zo gaat het telkens met Bol.com

Marijke

Slechte Service

Hallo klanten. Wij hebben in juli vorig jaar een Tristar oven gekocht die het vervolgens nu al laat afweten. Konden we eerst broodjes afbakken op 180 graden in 10 minuten. Nu zijn ze op 230 graden na 20 minuten pas afgebakken.Een pizza duurt ongeveer 40 minuten, de temperatuur klopt dus voor geen meter meer. Dus wij deden een beroep op onze garantie. Er zou iemand kontakt opnemen i.v.m. een afhandeling . Nou dat gebeurde wel maar wat schertst onze verbazing, ze stelden voor het apparaat op te halen om hem na te kijken. We zouden hem wel 10 dagen kwijt zijn en zouden geen vervanger krijgen. Wat een waardeloze service! wat nog erger was, hun voorstel om een andere te kopen en deze ondeugdelijke oven op Marktplaats aan te bieden. Het is toch te bizar voor woorden. Hebben we voor dat ondeugdelijke apparaat zoveel geld in de beerput gegooid. Mensen pas op met dure aankopen want de garantieservice is zeeeeeer slecht. U bent gewaarschuwd.

M.van der Laan-Brooijmans

Breda

Mike
12-01-2020

Te mooi om waar te zijn, ook bij bol.com!

Ik heb exact dezelfde ervaring als Joke. Waarschijnlijk dezelfde iPhone bij dezelfde leverancier in dezelfde periode. Ik laat het er niet bij zitten. Is wat mij betreft een principezaak. Een organisatie van de omvang van bol.com heeft een verantwoordelijkheid en zorgplicht richting haar klanten. Ze moet zich niet verschuilen achter partners waar zij zelf mee in zee is gegaan. Binnen 2 weken vind bol.com een zelf gekozen partner niet meer betrouwbaar, is er van tevoren dan een deugdelijk onderzoek gedaan?

11-01-2020

In gebreke stellen van bol.com .

Product niet kunnen leveren na 2 weken, terwijl bevestiging binnen 2-3 werkdagen was gecommuniceerd. Na contact met servicedesk schuiven ze de problemen af op 3e partij en klant!

Stellig wordt beweerd dat ik artikel bij 3e partij besteld heb. Als je een bol.com account hebt en daarmee een bestelling plaatst, zie ik niet in dat ik bij een ander bedrijf de bestelling plaats! Bedrijf volhard in stelling! Order cancelled.

Retour geld niet binnen wettelijke termijn afgehandeld? Start van kort geding.

07-01-2020

Niet op tijd leveren

Voor de tweede keer iets besteld maar voor de tweede keer word er niet op tijd geleverd.Kijk,beloof dan niet dat als je voor 21.00 uur besteld je de volgende dag geleverd krijgt.Waardeloos bedrijf.Ik bestel hier nooit meer.