Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Slechte service nooit optimaal voor je klanten zorgen altijd schuld afschrijven
Wasmachine van 1500 euro besteld bij Bol.com. Volgens site zou deze op woensdag geleverd worden. Het leveringsbedrijf wist me 's nachts te vertellen dat de bestelling pas donderdag geleverd kan worden wegens een te late bezorging aan het leveringsbedrijf door Bol.com. Een dag verlof voor niets genomen en donderdag moet ik terug een werkonderbreking aanvragen.
De telefoniste van de klantenservice waren wel vriendelijk, maar konden weinig tot niets doen.
Bol.com is zijn afspraken niet nagekomen en van de klantenservice is er 0,0 hulp.
Een werkschoenen besteld maar pas niet . volgende dag geld terug gestort . vind ik heel betrouwbaar bedrijf
Na de aankoop van een iPad 11” bij Bol.com heb ik deze retour gestuurd binnen 24 uur. 26 mei stond de status bij Bol.com als in goede orde ontvangen. Nu vertellen ze me dat ik moet wachten tot 15 juni! Niet vergeten de 9 chatgesprekken met ze… morgen zullen we het storten nog even geduld en als het niet gestort wordt dan even aan de bel trekken dan help ik u meteen. Die heb ik nu 9X gehoord zijn ze gek geworden daar het gaat niet om een paar tientjes ik moet nu een maand wachten tot ik mijn geld krijg!
Bestelling werd niet geleverd via externe Bol.com leverancier. Volgens de website zou het al lang verstuurd zijn. Geen track en trace code aanwezig. Uiteindelijk ge-chat met een robot, 3 keer gemaild naar leverancier voor een oplossing, maar geen antwoord. 2 keer gebeld met Bol.com Uiteindelijk het geld maar laten terugbetalen. Er werd geen fatsoenlijke oplossing geboden door Bol.com dan een terugbetaling. Het heeft me een hoop tijd gekost en geregel.
Vorig jaar paar flessen parfum voor mijn vrouw besteld bij Bol. De order werd gewoon geannuleerd.
Mij zijn ze kwijt bij Bol.com.
Ik ben ook klant bij Amazon. Wat een verademing vergeleken met Bol.com. Amazon heeft een super klantenservice en after sales.
Tja ik voel me belazerd bij deze winkel. Het heeft me 238,- gekost. Pc voeding besteld deze ontvangen en heel even aangesloten, hij maakte veel herrie dus terug gezonden. Krijg ik een mail dat hij niet wordt terug genomen vanwege schade. Ik heb hem onbeschadigd opgestuurd de foto,s van de verpakking spreken mij tegen maar ik vermoed dat een medewerker van hun de voeding heeft laten vallen en het niet zo gemeld heeft of dat ze een andere hebben laten zien. De omkastong is open gebogen alsof we hem zo zouden opsturen! Er is ook een zogenaamde onafhankelijk bureau ingeschakeld door Bol.com waar we maar niks van hoorde toen heb ik daar een mail heen gestuurd of er al wat bekend was, we kregen vrij gauw een mail terug van suphoon.nl! Onafhankelijk noemen ze dat😂. Wees gewaarschuwd! Ik bestel daar nooit meer wat!
Ik heb 2 stuks Nature kweekkassen besteld. Toen ze arriveerden was bij 1 van de 2 het plastic helemaal kapot, alsof er een steen doorheen is gegooid. Toen ik contact op nam met Bol, wilden ze mij niet helpen 'omdat het product door Pets Place verkocht wordt'. Dit terwijl ik het toch echt bij Bol heb besteld en ik dus niks met Pets Place te maken heb. Tevens zou ik beide kweekkassen zelf terug moeten brengen naar het postkantoor om mijn geld terug te krijgen. Ik vind het onbegrijpelijk dat ik dit zelf naar het postkantoor moet brengen, terwijl het een grote fout is van Bol.com en/of PostNL. Ik raad niemand dan ook aan om iets bij deze bedrijven te bestellen, en mij zien Bol.com en Pets Place in ieder geval niet meer terug als klant!
Bijna standaard is het zo dat mensen die een slechte ervaring hebben ook een slechte review geven, maar als het goed gaat ja dan gaat het goed he dus vaak geen POSITIEVE REVIEW! Als je kijkt hoeveel slechte ervaringen hier zijn denkje pff bol.com toch. maar besef HOEVEEL bestellingen hun krijgen. Percentage wijs is dit dus echt niks. Veel jankers hier die vaak geen eigen verantwoording nemen en alles opschuiven naar in dit geval bol.com. Het grappige is dat bol.com ALTIJD je probleem probeert op te lossen, ik heb gewoon nog NOOIT gehad dat het niet wordt opgelost. Je krijg sowieso altijd je geld terug of een tegoedbon. Wat er vaak gebeurd is dat mensen een situatie willen veranderen wat niet meer veranderd kan worden en blijven ze in die "negatieve" mindset. denk is aan bol.com wat is de waarde voor hun om het fout te doen? Als laatste JA bol.com doet het ook wel eens fout so what? Doe jij wel eens iets niet fout? Wees volwassen en los het op, ben je niet tevreden wat ik kan begrijpen dan gewoon niet meer kopen van ome bol. Voor de mensen die echt een slechte ervaring hebben en er niks aan kunnnen doen, blijf rustig en komt tot een compromis :) It's a LOVEEEEEEEEE
Slechte ervaring mee bolcom is bij deze ook een klant kwijt . makkelijk zo een call center persoon die het een zeg de ander zegt dat nou . hele la rambla bestaat niet . ik heb zelf mijn onderzoek gedaan leeg kantoor i n een bedrijf ik ken mijn rechten enzo ga je niet om met je vaste en goeie klanten,
Wanneer je het niet eens bent met problemen en onenigheid bij een bestelling bij Bol.com krijg te maken met een vrij onprettige structuur in de communicatie. Je krijgt mailtjes terug met een bijna robotachtige vriendelijkheid, vrij standaard informatie, en maar één mogelijkheid, namelijk het is zoals het door hun aangegeven wordt. Je krijgt ook te maken met mensen die via de bedrijfsstructuur niets zeggen of toegeven mogen. De mensen die echt verantwoordelijk zijn en ook waarschijnlijk het beleid bepalen, daarmee kom je niet in contact. Ook bij telefonisch contact speelt hetzelfde probleem. In één telefoongesprek is mij ook zeker wel 20 keer gezegd nee, dat gaat niet gebeuren, en als je dan zegt u mag zeker ook niets zeggen, dan wordt er een beetje schaapachtig gelachen en bedankt gezegd. Nu moet ik wel zeggen, het zal is wel zo zijn, dat als je de medewerksters of medewerkers waarmee je de contacten onderhoud in privé situatie zou ontmoeten, zullen dit waarschijnlijk best prettige en vriendelijke mensen zijn. Zij krijgen ook maar hun opdrachten. Het zit meer in de bedrijfsstructuur van Bol.com. Onderhandelen om uit het probleem te komen is ook niet mogelijk. Ik ben het wel eens vaker oneens geweest ook wel met grotere bedrijven, maar dan werd bedrijven er toch altijd wel een vraag gesteld in de trend van hoe kunnen we dit oplossen, en dit is verder ook altijd nog goed gekomen. Ik vind wel dat dit aanbod dan wel van de kant van het leverende bedrijf moet komen. De tweede stap is dan om als klant daarop in te gaan met eventueel ook een voorstel hoe dit op te lossen. Maar bij Bol.com kan dit schijnbaar niet. Ook denkt Bol.com in bepaalde zaken gelijk te hebben waarover een rechter toch nog wel eens een heel andere kijk zou kunnen hebben. Maar veel klanten zullen niet veel zin hebben om voor een paar tientjes tot enkele honderden euro's willen procederen, en misschien vaak sowieso niet willen procederen. Dan is het als klant toch al snel als met David tegen Goliath, want enig pressiemiddel heb je niet als klant.
Bol.com heeft recent hun facturatie systeem veranderd waardoor je, bij iedere bestelling, contact op moet nemen met de individuele leverancier van IEDER product op de factuur om een aparte factuur te ontvangen.
Zo moet je, per bestelling, ieder product in je eigen accounting systeem apart behandelen.
Dit is belachelijk klant-onvriendelijk/onhandig en bol.com is ons bij deze zeker kwijt als zakelijke klanten.
Bestelling gedaan via bol.com, er wordt echter niets geleverd. Ik krijg geen reactie van de verkoper, noch van bol. Ik heb ook mijn geld niet terug. Vermits de betaling steeds aan bol.com moet gebeuren, verwacht ik ook dat zij me terugbetalen wanneer mijn artikelen niet geleverd worden en de leverancier geen respons geeft. Teleurgesteld dat bol.com haar platform beschikbaar maakt voor dergelijke malafide verkopers en dan ook niets onderneemt om dit recht te zetten.
Niet wat je mag verwachten. Echt heel slecht! Mijn telefoon is niet geleverd en heb contact opgenomen. Nu is mij verteld dat ik het zelf maar met de leverancier uit moet vogelen. Bol.com is "slechts" een schakel. Toen ik aangaf dat ik daarom mij BOL bestel (1 club) werd mij verteld dat er op hun site staat dat het door een derde geleverd wordt (met naam en toenaam). Als Bol echt niets doet met problemen (en zelf ook de leverancier kennelijk niet kan bereiken). Vraag ik mij af wat de meerwaarde is. Voortaan bestel ik wel bij Coolblue. Heb ik dat gedoe niet.
Ik ben al tijden een goede klant, betaal altijd achteraf. Nooit een probleem gehad en altijd op tijd betaald. Ook een vriezer van over de €500 ging prima en zonder problemen. Vandaag wilde ik een laptop bestellen. Ook net over de €500. Achteraf betalen ging niet, via de chat navraag gedaan en kreeg te horen dat ik gelijk gesteld wordt met fraudeurs. Ik ben volgens de "dame" bestempeld als fraudeur omdat ik een laptop wilde bestellen via achteraf betalen. Daarbij was ze zeer onbeschoft en kortgebonden. Dit is de dank voor een goede klant te zijn en altijd op tijd betalen. Er is vanuit bol een reactie gekomen, een hoop nutteloze en niet relevante woorden. Maar GEEN oplossing tot nu toe. Bij een vervolg reactie weer een hoop loze woorden en weer geen oplossing. Ze vinden mij geen fraudeur maar behandelen mij wel als zodanig.Omdat er in het verleden wel eens fraude is gepleegd ziet bol dus alle klanten gelijk aan fraudeurs en hebben de regels aan die fraudeurs voor alle klanten aangepast. Wel wenste de medewerker mij een prettige dag. Daar heb je niets aan als je tot op je bot beledigd bent en geen oplossing wordt geboden!
Een video deurbel gekocht, uitgepakt terug gedaan in het doosje en retour gestuurd. Retour werd niet geaccepteerd. Er mankeert van alles aan de video deurbel volgens bol ofwel de partner vanisecure. De klantenservice doet heel aardig maar houdt je gewoon aan t lijntje. De foto's die ik opgevraagd heb van de z.g. defecte camera mocht ik nooit ontvangen. Ze beweren ook mij gebeld te hebben maar een gemiste oproep heb ik niet. Na ontelbare telefoontjes en emails van mijn kant en 2 maal herinnering kosten vandaag maar betaald. Ik ben er naar van en heb genoeg slapeloze nachten gehad. Er is niets frustrerender dan te horen te krijgen dat de video deurbel van alles mankeert en je hebt het bewijs in je handen dat dit niet het geval is. Je trekt gewoon aan het kortste eind ;-( En ik heb zelfs nog gevraagd of ik ergens even langs mocht komen om de video deurbel te laten zien als was het kantoor aan de andere kant van Nederland. Schaamteloze actie. bah!
Herrinering gekregen voor iets wat ik niet besteld heb met een heel afwijkend afleveradres 50 km verderop was geen speld tussen te krijgen moest betalen maar gaven geen emails of ip adres aan mij.
Waardeloos
Goed geholpen. duidelijke site
Ik bestelde een plantenbak met trellis via Bol. De levering ging via de fa. A]tijd Raak ui s Gravenzande.
Het pak werd volkomen beschadigd afgeleverd en de doos was geheel van boven naar beneden open gescheurd. De besteller liep meteen weg en er hoefde niet getekend. Ik belde de firma die op de factuur stond en werd zeer vriendelijk te woord gestaan en ik kon het retourneren.Ik vertelde dat ik 81 jaar ben en overal hulp bij nodig heb helaas. Meneer stelde voor dat ik het pakket zou houden en proberen het alsnog in elkaar te zetten. Er was geen gebruiksaanwijzing, geen schroeven er ontbrak een plankje maar dan zou ik mijn geld terug krijgen. Het lukte mijn klusjesman om alsnog de bak in elkaar te krijgen uiteraard tegen vergoeding.
Geld is direct teruggestort en ik vind dit een geweldig gebaar. Hulde aan Altijd raak en Bol.com. Willemien de Vries
Al meerdere keren contact moeten hebben met de klantenservice. Elke keer is er weer iets wat niet goed gaat; ik word niet opgevolgd, beloftes worden niet nagekomen, onvriendelijke reacties en aannames maken die niet blijken te kloppen.
Deze vond ik het mooist "Mijn advies is dan ook een klein stukje dubbelzijdig plakband gebruiken om het vast te plakken, dat werkt altijd beter dan het standaard plakstripje."
Van de zotte dat je dubbelzijdig plakband moet gaan gebruiken, voor een product dat zelfklevend zou moeten zijn.