Bol.com reviews

Arno
05-03-2019

Fraude adresgegevens, alsnog incasso?

Heb in februari contact opgenomen met Bol.com over een aanmaning die niet voor ons bestemd was. Uit telefonische contact met Bol blijkt dat mijn adres is misbruikt, en de bestelling is op het laatste moment verzet naar afleveren op een postservice center. Bol geeft dit allemaal zelf aan en blokkeert het account van diegene. Nu krijg ik alsnog een incassobureau op mijn dak, en na 2 dagen met de klantenservice te hebben gemaild. Moet ik dit zelf maar oplossen met het incassobureau? Sorry, ik maak netjes melding hiervan. Bol beaamt dat ik de bestelling nooit heb ontvangen en mijn eigen account altijd netjes voldaan wordt. Maar moet nu zelf hun probleem gaan oplossen!

Uiteindelijke oplossing:

De oplossing is dat Bol er mijn probleem van blijft maken. Terwijl Bol.com zelf al bevestigd heeft dat het niet klopte op 12 feb. Ik moet nu van alles gaan regelen om Bol de incasso te laten intrekken. Want dat is volgens HUN regels, terwijl ik volgens de WET niet eens aansprakelijk ben want ik ben niet de persoon die besteld heeft en aangemaand wordt door hun. Maar daar blijkt Bol verder geen gehoor aan te geven, en gaan gewoon vrolijk door als ik geen gehoor geef aan hun regels!

Manja
04-03-2019

Slechte klantenservice

Tv ter reparatie verstuurd met een koerier van Bol.Com. Koerier beschadigd de TV en Bol.Com claimt dat de TV niet naar behoren verpakt was. Ik heb mij aan de verpakkingsinstructie van Bol.Com gehouden echter willen zij niets vergoeden. Waardeloos en de klantenservice stuurt je van het kastje naar de muur en weer terug.

Sander
28-02-2019

Bol.com reourneert geld niet

Wij hadden een product aangeschaft via Bol.com met een cadeaukaart.

Vervolgens hebben wij deze retour gestuurd en direct een nieuwe aangeschaft met eigen geld. Vervolgens storten ze geld terug op de cadeaukaart en krijg ik een brutale medewerker aan de lijn (Burcin) die even vermeldt dat dit niet mogelijk is. Flexibiliteit 0.

Gosse
26-02-2019

Reparatie Bol.com

Ik heb een artikel ontvangen, het bleek defect te zijn. Voor reparatie verzonden naar Bol.com

Vandaag ontving ik het bericht:

Onlangs heb je een artikel ter reparatie aangeboden. Onze reparatieservice heeft aangegeven het artikel niet te kunnen repareren. Uiterlijk over 3 werkdagen storten we € 59,99 terug op je rekening.

Ook werd ik eerder op de hoogte gesteld:

De reparatie van je artikel duurt langer dan verwacht.

We begrijpen dat je een snelle oplossing wilt. Ook als het defect moeilijk te verhelpen is. Daarom betalen wij het aankoopbedrag terug als je artikel op 26 februari 2019 nog niet is gerepareerd, op voorwaarde dat het defect binnen de garantievoorwaarden valt.

Kortom, ik ben tevreden met de service van Bol.com!

Bertien
25-02-2019

Beschadigd boek

Ik had een gebonden boek besteld met een nieuwprijs van €37. Ik kreeg een beschadigd en dus tweedehands boek. Ik nam contact op met de klantenservice, daar kreeg ik horen dat ze alleen een kadobon van €5 op mijn account tkonden plaatsen. Of ik kon het boek terug sturen maar er zat dan een levertijd op van negen weken. Dit wilde ik niet want het is een cursusboek. Voor een tweedehands boek betaal je in deze catagorie normaal hooguit €20. Frapant was het zelfde boek toen ik het bestelde wel aangeboden werd voor €22,50. Maar ik had het nieuw besteld. Ik heb het vermoeden dat mij gewoon een tweedehands boek als nieuw verkocht is geworden.

Pavel
20-02-2019

Slechte klantenservice

De klantenservice van bol.com ervaar ik als zeer slecht. Ze hebben een mooi chatsysteem, maar je krijgt telkens een onwetende medewerker aan de andere kant van de lijn. Terwijl er toch echt staat dat je meteen in contact komt met een expert. Elke vraag moet 'intern' uitgezet worden, dat duurt dan ongeveer 2 dagen. Bol.com kan het chatsysteem beter opheffen, want je kun net zo goed een e-mail sturen. Maak geen beloftes die je niet waar kunt maken. De verkoperswebsite van Bol.com is ook slecht, telkens als ik geauthenticeerd ben, kom ik via de happy-flow van de website op een error pagina, waarbij wordt gemeld dat ik niet geautoriseerd ben, het is dan leuk dat ik jullie swagger-ui linkje kan zien, maar daar heb ik dus helemaal niets aan.

Rolf
17-02-2019

Service is niet bekend

Na zelf een slechte ervaring gehad te hebben, bleef mijn vrouw tegen mijn advies in bestellen bij Bol.com. Vooral omdat de luiers goedkoper waren. Goed, na weer een fout in de levering nam ze contact op wat door Bol totaal niet serieus genomen werd. Het interesseerd ze eigenlijk helemaal niets. Ze hebben nog nooit gehoord van service als zij de fout maken. Gewoon niets meer bij bestellen

Andre
16-02-2019

Gebrek aan inzet.

Bij het mislopen van een levering verwacht je minimaal een poging het product alsnog te leveren.

Het hebt het tenslotte niet voor niets besteld. Een antwoord als de onderstaande is niet bevredigend.

"We doen er altijd alles aan om te zorgen dat je bestelling op tijd wordt geleverd. Dat is dit keer helaas niet gelukt. Dit artikel werd verkocht en geleverd door een externe verkoper. Deze heeft je bestelling wel op tijd verzonden, maar helaas lijkt je bestelling te zijn zoekgeraakt tijdens het verzendtraject.

Ik heb de bestelling voor je geannuleerd, zodat je binnen uiterlijk 5 werkdagen wordt terugbetaald. Indien je nog niet hebt betaald, komt je betaalverplichting bij deze te vervallen."

Red
14-02-2019

Met de groei van Bol krimp de service

Zoals bij veel grote bedrijven gebeurd, die langzaam aan een steeds dominantere positie verkrijgen, zakt het servicelevel en de bereidheid om mensen goed te helpen sneller dan je verwacht. Zolang de systemen werken en er geen klantcontact noodzakelijk is gaat het goed. Moet men in gesprek dan is er altijd wel een excuus en schiet men te kort omdat het teveel een systeemmethode is geworden terwijl de juiste serviceverlening maatwerk is.

Mirjam
14-02-2019

Seksistische anti-mannen reclame

Ga niet betalen voor seksistische propaganda over mannengriep. Niet het ergste in de wereld, maar genoeg reden om net even een paar koopjes ergens anders te maken. Bruna verkoopt ook boeken.

Herman
11-02-2019

Geen garantie bij bol.com

Bij Bol koffiemachine gekocht die binnen een jaar kapot ging. Bol verschuilt zich dan achter de leverancier en als die dan ondertussen failliet is heb je pech. Het enige dat bol doet is je verwijzen naar de fabrikant, zo van zoek het zelf maar uit. Omdat besteld is op de site van bol en betaald is aan bol, is er volgens mijn rechtsbijstandsverzekering een koopovereenkomst met bol en daarmee is bol verantwoordelijk voor de wettelijke garantie. Mijn rechtsbijstandverzekering heeft gelukkig voor mij de koffiemachine vergoed. Dat is voor hen voordeliger dan er een zaak van te maken. Daarmee komt bol er helaas gemakkelijk vanaf. Maar triest dan zo’n bedrijf op deze manier geld moet verdienen. Mijn advies: koop geen apparatuur bij Bol.com.

Anton
08-02-2019

Artikelen worden niet geleverd en daarna geen geld terug.

Op 1 en 5 februari 2019 een 3tal Claris Blue waterfilters besteld en door fouten bij Conrad.nl en Bol.com Niet geleverd. Ik probeer nu mijn geld terug te krijgen. Mensen trap er niet in bij deze webshop!

Shema
08-02-2019

Bol.Com zijn boeven, en NIET te vertrouwen

Voorheen wel tevreden over bol.com, MAAR nu niet meer. Al sinds eind november bezig om mijn geld op product terug te krijgen. IK had een stabilizer handheld camera besteld. Was niet naar mijn smaak en heb ONBESCHADIGD geretourneerd. Ik krijg van bol.com te horen dat ze dit niet kunnen aannemen omdat het beschadigd zou zijn en ze sturen het weer terug naar mijn toe. Echter het artikel die ze dan terugsturen is niet beschadigd. Dit ook weer telefonisch en per email door gegegeven en het artikel weer teruggestuurd. Nu heeft bol.com EN mijn geld EN het artikel. En ik zit met niets! Vele malen gebeld en gemaild dat ze hiervoor een oplossing moeten vinden. Ik heb ze ook alle bewijzen, foto's van het onbeschadigd product toegestuurd. Maar tot heden, 3 maanden later, nog steeds niets. Ik heb ze aangesproken dat ze, Desnoods het artikel terugsturen, waarvoor ik al betaald heb.! HEEL frusterend. Ik zou bol.com NIET aanraden bij niemand. Groetjes Shema uit Rhoon

Bjorn
06-02-2019

Prima assortiment, waardeloze avond bezorging

Al jaren een tevreden klant bij Bol. Omdat de keuze ruim is bestel ik regelmatig dingen, alleen omdat ik overdag werk kies ik vaak voor de avond bezorging.

Kan zeggen dat is geen aanrader, pakketjes worden met postnl verstuurd. Drama. Die pakketjes worden regelmatig 1-2+ dagen later bezorgd of naar een afhaalpunt gebracht.

Ze moeten eens serieus kijken of postnl wel de beloftes waar kan maken die bol doet. Ik heb niet voor Select gekozen om m'n pakketten alsnog ergens op te halen.

In
05-02-2019

Defecte videokaart na 3 maanden nog niet retour/geld terug

In oktober eerste melding gemaakt van een defect in een videokaart. Aankoopbedrag 300 euro. De kaart volgens de richtlijnen retourgestuurd aan "Partner" de 4Allshop. Videokaart teruggekregen echter niet nog steeds defect. Weer klacht ingediend in videokaart wederon retourgestuurd. Bolcom heeft meerdere toezeggingen gedaan van data waarop het probleem opgelost zou zijn. Deze toezeggingen heeft Bolcom nog steeds niet waargemaakt. De data waarop het probleem opgelost zou moeten zijn wordt door Bolcom steeds vooruit geschoven. De laatste toezegging van Bolcom was dat er eind januari een definitieve oplossing zou komen. Dat was voor Bolcom een ultimatum omdat het ook volgens Bolcom allemaal veel te lang duurde. Echter eind januari nog steeds van Bolcom gehoord. 31 januari per mail aan de klantenservice gevraagd waar de oplossing blijft. Het is nu 5 februari. Nog steeds geen reactie gehad. Bolcom en de 4Allshop zijn nu bijna drie maanden bezig om een kapot produkt te vervangen/reparen of het aankoopbedrag te retourneren. De videokaart heeft 300 euro gekost en is zeker niet de goedkoopste. Voor dat bedrag mag je kwaliteit verwachten. Van een bedrijf als Bolcom mag je service verwachten. En van een bedrijf als de 4Allshop mag je verwachten dat ze minimimaal fatsoenlijk kunnen communiceren. Helaas. Niets van dat al. Na bijna drie maanden verder em talloze telefoontjes, mailtjes en een online een klacht bij Klacht.nl hebben wij nog steeds niet waar we voor betaald hebben. Onze computer hebben we zonder videokaart de afgelopen drie maanden niet kunnen gebruiken!

Neel
02-02-2019

Select

Had ons aangemeld bij bol.com select ook weer afgezegd had ideal betaald 9,99 geld zou terug gestord worden niet dus men kon niet zie dat er betaald was copij gestuurd van het bankafschrift hadden ze niet gekregen nogmaals gestuurd wederom niet of ik even een screenscot wou maken nou ee dus de afschriften zijn mij bewijs dat er betaald is en een slechte zaak dat hu niet kunnen zien dat er door ons wel degelijk is betaald wil gewoon netjes mijn betaalde terug en koop dus nooit weer bij bol.com

Arjan
31-01-2019

Verzending

Vandaag artikel bij Bol.com zelf besteld met avondlevering. Je raad het al, geen pakketje binne, kijk je op de site staat de levering ineens op de volgende dag. Lieve klantenservice maar daar heb je niets aan, geen aanrader en ik bedenk me voortaan om bij Bol te kopen, dan moet er echt geen alternatief zijn

HK
31-01-2019

Misleidende website

Een gigaset A415 besteld. Nu blijkt dit een toestel te zijn voor andere europese net werken dus geen DTMF netwerk maar een FSK netwerk. De nummerherkenning werkt dan niet terwijl dit wel op de website van Bol.com staat.Tevens zit er een aansluitsnoer bij welke niet past op het Nederlandse kpn stopcontact maar alleen voor Duitsland geschikt is.Ook zit er een Duitse gebruiksaanwijzing bij.

Deze klacht gemeld bij Bol.com via de live chat maar Bol.com doet niets.We moesten maar bij de verkopende partij zijn,dit terwijl het toestel bij Bol.com is besteld en betaald.

Wat een vreselijke service ,als klanten het bovenstaande verhaal weten koop je toch zoiets niet?

Pure misleiding op de site van Bol.com.en klant bekijkt het maar. Dit verdient absoluut geen schoonheidsprijs.

Jo
30-01-2019

Eerst commerciële tegemoetkoming, daarna oplichting

Oplichters! Bol.com geeft je een commerciële tegemoetkoming. Daarna laten ze je betalen voor de dienst kobo ebooks terwijl je er niet om vraagt.

Zelf belde ik bol.com na de eerste aanmaning op. Er werd gezegd dat alles zou geannuleerd worden en ik verder niks meer achtte te doen.

Januari 2019 komt er een brief binnen van het incassokantoor en opeens kan nog bol.com, nog het incassobureau mij hierbij helpen, conclusie: betalen mevrouw! En dan gooien ze de telefoon dicht.

André
29-01-2019

Geen garantie en slechte service bij Bol.com

Ik had een dopsleutelset besteld bij bol.com maar na de tweede keer dat ik de set ging gebruiken pakte ik de kleine ratelsleutel die ik trouwens nog niet eerder had gebruikt en constateerde dat deze af en toe niet goed pakt hij draait dan als het ware over de vertanding heen.

Nadat ik contact had opgenomen met bol.com werd mij gezegd dat ik een nieuwe sleutel kon krijgen tegen betaling, ik heb dat toen uiteraard geweigerd want dat is geen garantie afhandeling.

Na vele mailtjes en belletjes over en weer (bellen moest ik steeds doen want beloftes over terugbellen werden niet nagekomen) kreeg ik de mededeling dat ik de hele set kon retourneren en mijn geld zou terug gestort worden.

De complete set heb ik toen teruggestuurd maar ik heb nog steeds geen geld terug, ik krijg nu steeds te horen dat ze geen defect hebben geconstateerd terwijl ik zeker weet dat het product niet deugd.

Weer heb ik vaak gemaild en gebeld maar bol.com wast z'n handen er vanaf door te zeggen dat hun partner (consumentenwinkel) dit heeft besloten en dat Bol dus niets meer voor mij kan doen.

Ik heb daarna gezegd dat ik het artikel heb besteld bij bol.com en dat zij voor mij de verkopende partij zijn waar ik uiteraard op terug moet kunnen vallen voor garantie.

Dit speelt al vanaf november en ben het inmiddels helemaal beu.

Ik wil iedereen waarschuwen voor dit bedrijf want ze kennen totaal geen service en doen valse beloftes.