Bol.com reviews

Ingrid
27-12-2018

BOL.DOM

Bol.com of liever gezegd bol.dom is niet het fantastische bedrijf wat ze beweren te zijn.

Helaas doen ze zaken met duistere bedrijven die niet vindbaar op internet zijn en handel verkopen die reeds eerder gebruikt is of defect is. Maar als je dan een klacht meld of iets terug stuurt, dan is bol.dom niet thuis.

DIEVEN. Met ons geld er vandoor gaan. Mensen die maanden sparen voor een nieuwe TV die laten jullie in de kou staan. KLASSE hoor, BOL.COM. Bah!

Anne
24-12-2018

Geen kerstcadeau want zonder opgaaf van reden bestelling geannuleerd

11 dagen geleden mijn kerstcadeau besteld, al die tijd stond op de site dat het geleverd zou worden! maar mijn aankoop is zonder opgave van reden geannuleerd! nu kerstavond geen kerstcadeau voor mijn lief. als mij dat direct was gemeld had ik nog ruimschoot de tijd gehad om het elders te bestellen. Waardeloos dit!

Rik
24-12-2018

Bestelling geannuleerd

Mijn bestelling werd door bol.com geannuleerd zonder enkele reden van opgaaf. Kreeg ineens na enkele dagen wachten mijn geld teruggestort. Dat kan natuurlijk niet.

Cees
22-12-2018

Willen niet leveren

Bestelling gedaan bij Bol. Mooie versterker besteld en met creditcard betaald. De volgende dag zou er geleverd worden volgens de mail.

De volgende dag was mijn betaling teruggestort op de creditcard.

Mijn account bleek niet meer te openen.

Met wat argwaan ben ik eerst gaan chatten en daarna gaan bellen.

Met het chatten kwam ik al helemaal niet verder. Zij moesten het eerst uit gaan zoeken.

Toen maar gebeld. De desbetreffende heer aan de telefoon kwam met een vaag verhaal over "Het Systeem" dat mij eruit gegooid had omdat ik al een tijd geen grote bestelling had gedaan en er dan wellicht sprake was van een Hack.

Dit terwijl ik gewoon betaald had en ook gewoon besteld.

Ik moest maar een nieuwe account aanmaken en opnieuw gaan bestellen.

Op mijn opmerking dat Bol het fout heeft gedaan en de zaak ook maar moest regelen werd niet gereageerd.

Het enige was dat hij niets voor mij kon doen.

Nou Bol, voor mij is het duidelijk als je zo reageert naar je klanten dan heb je het wel erg hoog in je bol.

Cees van den Berg

Yari
22-12-2018

Niet aan te raden - beloftes niet nakomen

Zeker niet aan te raden! Contact gehad met PostNL die zeggen dat de levering nog 7 dagen kan duren terwijl mijn pakket al met de koerier mee is. Bol.com kan niets doen omdat het zo druk is. Vind ik niet, het is oplichterij om te promoten dat een product na 1 dag geleverd kan worden als dit niet is. Als u hier weet van hebt communiceert u dat met de klanten. Zéér onprofessioneel. NIET GEBRUIKEN.

21-12-2018

Bol laat je in de kou zitten

Mijn thermostaat is binnen de garantieperiode kapot gegaan. consequentie is dat de verwarming niet meer werkt. Oplossing van BOL is dat ik de thermostaat moet opsturen en dat het Max 15 werkdagen kan duren voordat het gerepareerd is. dat betekent concreet dat ik mogelijk, inclusief kerstdagen en oud en nieuw ongeveer 4 weken zonder verwarming zou komen te zitten. zij bieden bij geen alternatief aan. ronduit slecht! Wie verzint dit!

Wilko
20-12-2018

Wasdroger Miele blijkt niet op vooraad

Zeer slechte klantenservice van Bol.com. Op de site staat dat het apparaat op voorraad is. Bij bestelling blijkt hij niet voorradig. Klantenservice komt met geen enkele oplossing, echt klant onvriendelijk. Zeer slechte ervaring.

Teleurstellende ervaring

Bestelde een TV-ophangbeugel bij Bol.com. Kreeg de bestelling snel geleverd in een niet gehavende verpakking van bol.com. Bij het uitpakken bleek dat de originele verpakking van de fabrikant van de beugel op een geforceerde wijze aan de zijkant was opengetrokken. De onderdelen van de beugel waren deels gemonteerd en deels verpakt in een gesloten plastic zakje. Er was geen gebruiksaanwijzing of montagehandleiding bijgesloten, dus ik weet niet wat er in de doos had moeten zitten. Van de losliggende onderdelen in de doos ontbrak een moertje M6. Wat ik kreeg geleverd was duidelijk een retourartikel dat kennelijk weer opnieuw werd uitgegeven. Opdat de verpakking kapot was is het moertje er tijdens het transport waarschijnlijk uitgevallen. Bij het opnieuw aanbieden van retourartikelen lijkt het mij wenselijk om in ieder geval de inhoud te controleren en de beschadigde verpakking te herstellen. Dit had in dit geval eenvoudig met een stukje plakband kunnen worden gedaan. Nu heb ik het gevoel dat ik een niet compleet artikel uit de kringloopwinkel heb gekocht. Ik heb daarna een chat gehad met de klantenservice, excuses en daarbij kreeg ik het antwoord dat ik het bestelde artikel maar moest terugsturen, waarna ik dan wel een nieuwe doos kreeg toegestuurd. Het ging mij niet om die doos, maar om de onderdelen. Ik heb zelf bij de Hornbach een nieuwe moer gekocht en daarmee het probleem opgelost. Maar als je iets nieuws besteld, dan mag je toch wel verwachten dat het geleverde artikel in orde is. Ik ben teleurgesteld in deze actie van Bol.com.

Haico

Zeer betrouwbaar

Al jaren klant van Bol.Com. zijn nooit te beroerd om klanten te helpen bij problemen met wederverkopers. Wederverkoper, Wholeshare in dit geval levert niet, stellen zelf voor om de bestelling te annuleren en geven een goed advies om het bij een andere wederverkoper te bestellen. Mij advies is om toch een nog strenger beleid te voeren t.a.v. wederverkopers. Artikelen die ze zelf op voorraad hebben, altijd perfect.

Nathalie
20-12-2018

Niet professioneel een niet klant klant gericht

Dit is de tweede keer dat ik mijn bestelling van Bol niet heb ontvangen. Ze respecteren hun leveringtermijn niet! mijn pakket is verloren en ze doen niets! Ze hebben niets professioneels aan!

Niet normaal, ik heb een artikel besteld dat ik niet heb ontvangen en alles wat ik heb is een communicatie met een virtuele agent die me altijd dezelfde vraag stelt! Ik zal nooit niet meer bij Bol bestellen. het is onaanvaardbaar om zo te zijn voor een klant.

Wieb

Afspraken niet nakomen

Nu voor de 6e keer wat besteld; elke bestelling problemen. Of niet leverbaar, of te laat. Van de 6 bestellingen 5 te laat. Kortom: ze beloven iets maar blijkbaar hebben ze geen controle over al die bedrijven die het moeten leveren. Ik ben er in ieder geval klaar mee. Nooit meer bestellen bij BOL.COM

Stan
19-12-2018

Bol.com is niet te vertrouwen!

Waar moet ik beginnen. Ik heb tijdens Black Friday drie keer iets gekocht bij Bol.com en geloof het of niet, drie keer ging het finaal fout, waarbij de service werkelijk ongekend dramatisch bleek.

Als eerste heb ik een cadeau gekocht voor een surpriseavond. Deze zou netjes binnen 1-2 dagen geleverd worden. Echter werd het product pas na 3 weken(!) geleverd. Let op, dit was niet rond de feestdagen, maar halverwege november. Mocht de levering vertraagd worden vanwege de feestdagen dan heb ik daar begrip voor, maar dit slaat werkelijk alles.

Daarnaast heb ik een week geleden een ander cadeautje besteld. Ook deze zou netjes binnen 1-2 dagen geleverd worden. 4 dagen later nog niks binnen. Inmiddels wel bericht gehad dat het product veilig na 1 dag geleverd zou zijn. Nou, niet dus! Wat gaan we hier aan doen Bol.com? Waarschijnlijk helemaal niets, zoals jullie aan alles niets doen en verwijzen naar externe bedrijven die jullie beschouwen als partners. Zij doen het altijd fout en Bol.com is slechts een tussenpersoon.

Als laatste het grootste fiasco. Ik heb tijdens Black Friday een Nest 3e generatie learning thermostat gekocht voor een prima prijs. Op dit apparaat waren vele aanbiedingen, maar wij bestelden dit bij Bol.com in de veronderstelling dat Bol.com betrouwbaar zou zijn.

Dit product zou binnen 5-7 dagen geleverd worden. Na 11 dagen nog niets binnen. Nadat ik contact heb opgenomen met Bol.com krijg ik een mail van CheapSales (de partner/leverancier van Bol.com) met het bericht dat zij zijn opgelicht door haar leverancier en ze de gegevens doorsturen naar de rechter. Verder hebben ze een nieuwe leverancier gevonden en krijg ik gewoon mijn Nest toegestuurd binnen enkele dagen. Inmiddels 4 weken(!) verder heb ik nog steeds geen Nest thermostat. Ik neem wederom zelf contact op met Bol.com, ditmaal via de telefoon. Mevrouw aan de telefoon ziet meteen waarom ik het product nog niet heb ontvangen; "Ik zie het al, wij hebben de samenwerking met de leverancier (CheapSales) opgezegd. Deze levert niet meer aan ons en het product zult u dan ook niet krijgen." Met andere woorden; wij controleren onze leveranciers NIET en als ik zelf geen contact had opgenomen met Bol.com dan had ik kunnen fluiten naar mijn geld.

Nadat mevrouw van de klantenservice mij een aantal keer mevrouw had genoemd, verzocht ik haar vriendelijk om mij meneer te noemen, omdat ik een meneer ben. Waarop ze spontaan reageert met; "Oh natuurlijk, mijn excuses mevrouw." Dit is toch werkelijk ongelofelijk? Je hoeft duidelijk geen opleiding te hebben afgerond om bij de klantenservice van Bol.com te werken.

Omdat mevrouw het wel probeert, wil ze kijken of ze iets voor ons kan regelen. Ik word in de wacht gezet. Na een aantal minuten keert ze terug met de boodschap; "Er is eenzelfde Nest thermostat bij Wehkamp te koop voor 249 euro." Dit scheelt verdomme 80 euro(!) met de prijs waarvoor wij het apparaat bij Black Friday hebben gekocht! Wij hebben andere (achteraf betrouwbaardere) aanbiedingen laten liggen omdat wij vertrouwen hadden in Bol.com. Ook zegt mevrouw constant dat het de schuld is van CheapSales. Wij bestellen niet bij CheapSales, wij bestellen bij Bol.com. Het is JULLIE probleem dat jullie de leverancier niet goed controleren en in zee gaan met louche bedrijven. Daar heb ik als consument van Bol.com geen boodschap aan! Als laatste gaat mevrouw van de klantenservice kijken of ze een vergoeding kan regelen omdat (ik som het even op); we worden genaaid door Bol.com, we extreem lang hebben moeten wachten op een product waarvan Bol.com al lang wist dat het niet geleverd zou worden, we zelf hier achteraan moesten gaan en we anders niets meer zouden horen en we totaal geen begrip van Bol.com ontvangen voor de situatie. Na weer even in de wacht te hebben gestaan komt ze met het antwoord; "Ik begrijp dat het een vervelende situatie voor u is, maar ik kan verdre niets voor u doen. Ik kan u ook geen vergoeding geven."

Nou Bol.com, schaam je diep. Wat een dramatisch bedrijf! Ons vertrouwen in jullie is weg! Consumenten bestellen bij jullie en niet bij jullie leveranciers. Het is JULLIE verantwoordelijkheid om de verkoop dan goed te laten lopen. Mij als consument zijn jullie kwijt.

Mila
17-12-2018

Ongelofelijk

Wij zijn een bedrijf en wilde een zakelijk account, na via verschillende wegen contact te hebben gehad zijn we nu weken verder en is het nog steeds niet gelukt.

Ja hoor mevrouw dat kunt u zo zelf in orde maken, nee mevrouw dat moeten wij voor u doen.onbegrijpelijk dat dit zo moeizaam gaat.

Na een brief gestuurd te hebben en wederom niks gehoord te hebben is er nu intern besloten geen producten meer via Bol te bestellen!

RP
17-12-2018

Zeer slecht

Wat een ongelooflijk slecht en klantonvriendelijk bedrijf is dit. Ze hebben mij financieel zwaar benadeeld! Hoeveel problemen ik met dit bedrijf wel niet heb gehad man man.

Artikelen die incompleet waren geleverd, artikelen die veel te laat waren geleverd, artikelen die beschadigd waren geleverd, artikelen die helemaal niet werden geleverd. Problemen met terugbetalingen, retouren, onfatsoenlijk te woord gestaan door de klantenservice.

Ik bestel hier echt nooit meer iets, wat een slecht bedrijf!

Wessel
16-12-2018

Beste. Site. Ooit

Bestelde laatst iets wat niet binnen was gekomen. Chat ik met één van de medewerkers, krijg ik gratis, zonder gedoe hetzelfde pakketje weer toegestuurd. 10/10 echt, alles heb je en perfecte service.

Cláudio
15-12-2018

Bol.com kunnen hun beloftes niet waar maken.

Ik zou vandaag mijn pakket ontvangen, die bedoeld was als verjaardagscadeau, maar kreeg net een mail van bol.com met "sorry voor de vertraging, maar het pakket zou pas volgende week afgeleverd worden". Wat een teleurstelling bol.com! Als jullie de belofte van "voor 23:59 uur bestellen, de volgende dag in huis" niet waar kunnen maken, dan moeten jullie deze verkooptruc niet meer gebruiken.

Cecile
15-12-2018

Bol.com blokkeert rekening met cadeaubonnen na fouten in levering

Wij hebben twee x hetzelfde product besteld bij bol.com.

Eerste keer werd het geleverd bij buren waar de deurwaarders de boel platlopen. Dit ondanks vermelding in bestelling= etiket het niet bij de buren af te leveren.

Tweede keer is het pakket geweigerd omdat het beschadigd was. Deze bestelling is, overigens, eindeloos geannuleerd door bol.com tussendoor vanwege leveringsproblemen. Dit tweede beschadigde pakket werd uiteindelijk meer dan 3x keer opnieuw geleverd aan onze deur. Geld is uiteindelijk terug gestort in account na een dag of 10 toen het pakket hoegenaamd weer terecht was, dwz het bedrag was zichtbaar in het account. Om dat te bereiken hebben we contact opgenomen met de postbezorger. Leverancier zegt dat ze het geld terug gestort hebben.

Iedere keer dat wij nu een ander bestelling plaatsen bij bol.com wordt deze per ommegaande geannuleerd. Klacht is herhaald gemeld aan bol.com de voorbije wekenmaar oplossen ho maar.

Over weigering van het pakket is vooraf overeenstemming bereikt met bol.com.

Kortom, we zijn nu in totaal enkele honderden euros lichter zonder dat de producten zijn geleverd en bol.com doet niets om probleem op te lossen.

We willen ons geld terug of de bestelling laten uitvoeren.

Bol.com? Onze ervaring is dat het niets dan ellende is. Ondanks gebel en gemail en toezeggingen van de klantenservice zie je, je geld nooit meer terug na problemen in de levering waar je als klant niets aan kunt doen.

13-12-2018

O DADDY AFVALBAK

13 april 2018 een O Daddy afvalbak gekocht. Vanmorgen brak er een stuk af van het vuilniszak mechanisme.

Gebeld naar de klantenservice van Bol.com, een aardige medewerker ondernam gelijk actie en belde me binnen 10 minuten terug, met de mededeling dat ze contact hadden gehad met de leverancier en dat er een nieuw mechanisme opgestuurd zou worden.

Bol.com en de leverancier van de O Daddy afvalbak, HARTELIJK BEDANKT.

Bansroo
12-12-2018

Voorheen altijd goede ervaringen gehad.

Voorheen altijd goede ervaringen gehad, vanwege de betrouwbare levertijd. Voor aanstaande vrijdag een cadeautje besteld(verjaardag). Deze zou afgelopen maandag tien december worden geleverd, tot op heden niks ontvangen. Telefonisch contact gehad, wel een vriendelijke dame gesproken, echter kon deze niet veel voor mij betekenen.

Wellicht een radicaal besluit, maar wacht nog 1 dag. Als ik niks ontvang, Verwijder ik mijn account. Bestel hier in de toekomst niets meer.

12-12-2018

Fake batterijen GP Lithium

Op 1 november 4 stuks gp lithium 9v batterijen gekocht en eentje geplaatst in een rookmelder, vandaag piepte deze al met een spanning van 7,5v.

Het is een zwart plastic bakje met een gp sticker erom heen geplakt. Kijk ermee uit!

Gaat dus maar 1,5 maand mee in een rookmelder.

Betaal liever ietsje meer bij een vertrouwde leverancier.