Bol.com reviews

24-11-2020

Bol is erg nalatig- PS5

PS5 maanden geleden als een van de weinige in Nederland kunnen pre-orderen. De avond voor de launch kreeg ik een mailtje met de track&trace. Mooi, die komt morgen binnen. De volgende dag met smart op de ps5 gewacht. De postbode kwam maar niet. Uiteindelijk een mailtje gekregen met een waardebon van 15 euro en de belofte dat ie de volgende dag zou komen. Volgende dag niks mogen ontvangen, zaterdag niks ontvangen, zondag niet op te halen bij een postNL-punt, maandag niet geleverd. Op dit moment is het onzeker waar die ps5 überhaupt is. Ook contact met klantenservice gehad die mij zou contacteren als het maandag nog niet binnen zou zijn. Natuurlijk weer niks van zich laten horen. Dit is de allerlaatste keer geweest dat ik iets bij bol.com heb besteld. Als Bol.com de belofte doet dat je de Ps5 bij launch in huis hebt, daar twee dagen van je werk voor opneemt en vervolgens niks binnen krijgt, krijgen ze mijn geld niet meer. Ik ga lekker naar Amazon.nl

Na een telefoontje te hebben gekregen van Bol.com blijkt de ps5 kwijt te zijn geraakt. Ik moet nu maanden op een nieuwe playstation wachten en wordt hier niet voor GECOMPENSEERD.

21-11-2020

Jammer dan

We hadden een uitbreidingsset gezien bij BOL maar moesten nog even afstemmen.

De volgende dag wilden we bestellen en zagen dat de prijs ipv €49,99 nu € 63,25 .

Ik bellen en vroeg of het juist was. Ja hoor kan gebeuren. Ik gaf aan dat elders de prijzen lager waren . Dan koopt u toch lekker ergens anders.

(Ben al jaren klant) wat een hork!

BOL wordt misschien wel te groot en gaat het goed.

Trouwens op de site heb ik nog geen mogelijkheid gevonden om een klacht in te dienen.

BOL schiet hiermee een BOK .

21-11-2020

Misleiding

MacBook van 3000,- besteld. Bol begaat fraude op site, men doet voorkomen of het product er isen nadat je hebt betaald laat men weten dat de levertijd onbekend is. Vervolgens kun je het doen met een toezegging dat je binnen 5 dagen je geld terugkrijgt. En je wordt behandelt alsof het om een product van 10 euro gaat. Echt schandalig slechte service.

Semra

Zeer slechte service

Let op als je hier iets bestelt, want ze kunnen zomaar je bestelling annuleren, ook al heb je al betaald. En jou nog een week aan het lijntje houden is ook iets waar ze goed in zijn. Om uiteindelijk een leugen te verzinnen waarom je bestelling geannuleerd is!

Betaal liever iets meer en bestel op een professionele, betrouwbare site.

Ian

Lege beloftes.

Playstation 5 begin september besteld en meerdere keren contact gehad met bol.com om te bevestigen of alles er goed in staat en elke keer gehoord dat het allemaal goed zal gaan.

Nu een dag na de release is het nog steeds niet ontvangen door postNL omdat het nog bij het bol.com distributiecentrum ligt door vertraging of omdat het vermist is geraakt.

Krijg ik te horen dat er niks aan te doen is en ik volgende week me geld terug kan krijgen maar dan komende maanden geen Playstation 5.

Andre

Waardeloze afhandeling van klacht

Jaren klant van Bol.com.Dachten we dat hier een goed bedrijf met service achter zat.Wij kochten een ontkalkingset voor onze Saeco koffiemachine.Op de website staat dat deze set passend is voor onze machine.Echter klopt hier niets van.Past niet en is ook anders van samenstelling als online vermeld.Melden van deze fout of terugsturen blijkt onmogelijk.Sterker nog! Men wordt grof en onvriendelijk.Bol beschermt zo zijn louge handel.Erg jammer.Maar wij zullen niets meer kopen van Bol.com.

Laurent

Aangekocht product kapot aangekomen

Product aangekocht, was kapot toegekomen. Ik dacht geen probleem. Zal wel terugsturen en een nieuwe krijgen; Niets is minder waar. Bol.com weigerde gewoon het kapot aangekomen product terug te nemen. NU wil ik gewoon mijn geld terug; IK ben dit kots beu

Maarten
19-11-2020

Schofterige behandeling en zoek het zelf maar uit

Sonos Arc besteld begin November als onderdeel van een bestelling van ruim 1400 euro. Deel bestelling direct volgende dag binnen, maar Arc nog niet want klaarblijkelijk een ander bedrijf (uit België) dat het levert. Nu 2 weken verder product nog steeds niet binnen. Lang verhaal kort contact met originele leverancier en Belgische Post TOP- contact Bol.com ronduit slecht en schofterig. Ik mag het zelf allemaal uitzoeken namens hen. Sterker nog als ik geld terug zou willen, dan krijg ik dat niet geheel terug, want cadeaubon is onderdeel van de betaling geweest. Nou die administratie en bureaucratie ga ik niet in mee. Fingers crossed dat het vernieuwde pakket nu wel via leverancier binnenkomst, maar Bol.com kan opzouten.

Ben

Prutsers

Nou, sterk staaltje klantenservice van bol.com

Ik wil een bestelling plaatsen met een zakelijk account om een correcte factuur te kunnen bekomen. Daar maken ze namelijk zo graag reclame voor dat dat zo makkelijk gaat. Pas bij het uitchecken krijg ik vrolijk een melding dat het blijkbaar niet mogelijk is producten van buitenlandse aanbieders aan te kopen met een zakelijk account. Huh, wat?

Als ik eindelijk voorbij die domme chatbot geraak, krijg ik toch een persoon online. Na een rits onzin waarom dat wettelijk niet mogelijk zou zijn (het meeste van mijn professionele aankopen komen uit het buitenland) wordt botweg de chat afgesloten.

Ok, ik voel me al echt gewaardeerd als klant!

Ik heb toch wel dat artikel op factuur nodig, dus ik dacht de vraag dan maar te herhalen op hun facebook page, maar. daar wordt de vraag gewoon verwijderd zonder respons!

Sterk werk Brol.com. Als je niet op de hoogte bent van basis internationale handel, blijf dan met je rommel van internet af en doe een winkeltje op een hoek open.

Slechte klantenservice

Ik kocht een beeldscherm, dat ging kapot binnen korte tijd, ik moest het scherm via het postkantoor opsturen, dat deed ik in de orginele doos. Na weken wachten kreeg ik het scherm, nog steeds defect en zonder doos terug. Klacht ingediend, ik moest het scherm maar weer opsturen en een doos gaan zoeken bij albert heijn, want mijn doos van het scherm kreeg ik niet terug. De afdeling klantenservice weigert mijn klacht door te zetten naar het management. Ik stuur nu een aangetekende brief naar de directie met de hele mailwisseling erbij zodat duidelijk wordt waar verbetering in personele bezetting in korte tijd te realiseren is. Ik koop door toedoen van deze afdeling nooit meer iets bij dit bedrijf

Marte

WAARDELOZE SERVICE

De slechtste service die ik óóit gezien heb. Mijn laptop ging binnen het halfjaar stuk zonder enige aanleiding. Vervolgens heb ik hem een maand moeten missen, zonder enige info, in het midden van een pandemie waarin alles van thuis uit online dient te gebeuren. Nadat ik hem eindelijk terug ontving, bleek dat Bol.com niet enkel een kras op de laptop heeft gemaakt, maar ook een extra gebrek creëerde. Zij willen hier geen compensatie voor bieden, de enige oplossing is volgens hun dat IK zou moeten opdraaien voor HUN fout en mijn laptop nogmaals weken zou moeten missen. Ik raad niemand aan iets bij hen te kopen.

Ben
14-11-2020

Bol plaza bied namaakproducten aan.

Product bleek bij levering een namaakproduct te zijn en niet van het geadverteerde merk. (de verkoper bevestigd dit zelf ook in de contacten welke bol kan inlezen.)

Melding gemaakt bij bol en bewijs hiervan geleverd en zij bieden aan dat ik deze mag retourneren. Zij blijven dit product echter wel aanbieden op hun website, reviews met een waarschuwing dat het een namaakproduct is worden verwijderd.

De plaza van bol zit vol met malafide verkopers, bol reguleert dit amper en schuift de verantwoordelijkheid af op de verkopers. Dit terwijl zij hun platform horen te reguleren.

Tevens werdt ik afgesnauwd door de klantenservice medewerker met de melding "je kan retourneren en je geld terugkrijgen, wat verwacht je nog meer?!".

Wat ik verwacht? dat een website als bol die een plaza aanbied deze ook actief reguleert, niet namaak toestaat, en op meldingen hiervan adequaat reageert.

14-11-2020

Slecht en klant onvriendelijk

Artikel besteld. 4 dagen later bericht dat bestelling is afgegeven met bezorgdienst. Week later bericht veel plezier met je bestelling, niets ontvangen.

3 dagen later annulering van de levering met de mededeling dat bedrag binnen 5 werkdagen weer op je rekening staat.

U begrijpt het al: geen geld dus bellen met een onvriendelijke stugge dame.Verschuilt zich achter foutjes en andere bedrijven.

Bestel nooit weer wat en adviseer dit ook anderen niet te doen

Hennie
13-11-2020

Een vreselijk slecht bedrijf

Een vreselijk slecht bedrijf is het de spullen die

je besteld krijg je nooit de volgende dag in huis

en als je vraagt waar ze blijve hoor je niks meer van ze

Sophie
12-11-2020

Gruwelijk

Bestelling twee maanden geleden geplaatst als pre order. Zou maandag geleverd worden: komt niet. Zou dinsdag komen: komt niet. Opeens een bericht dat het retour afzender gaat omdat het adres niet juist was, onzin. Contact gehad met PostNL; Bol.com moest opdracht geven tot terugzending. Dit gedaan, medewerker van Bol.com regelde dit terwijl we aan de telefoon zaten. Gevraagd om een bevestiging, gekregen per mail. Volgende dag zou het weer bezorgd worden: weer niks. Oké, misschien duurt het een dag extra. Vandaag, drie dagen later, krijgen we in de avond bericht dat het retour afzender is gegaan. Hoe dan? Wij bol.com gebeld, geven ze aan dat we verkeerd geïnformeerd zijn en dat nogmaals verzenden helemaal niet kan. Terwijl Postnl zelf zegt dat het wel kan! Ons pakket is dus 20 minuten geleden terug aangekomen bij bol.com. Het is ONMOGELIJK, dat iemand daar dat pakket traceert en terug zend - onmogelijk. Hoe kan dit? Wij mogen dus een half jaar wachten, omdat bol.com niks geeft om haar klanten. Wij kopen hier nooit meer, nooit meer.

Michael
12-11-2020

Levert niet op tijd

Zeer slecht. Totaal bijna 3 maanden wachten op bestelling. Tot driemaal toe is levertijd verplaatst. Bestelling geannuleerd. Krijg niet mijn geld terug, maar een cadeaubon ondanks dat ik wel een groot deel van het bedrag heb betaald. Ander deel betrof een cadeaubon.

Meerdere malen contact gehad met klantenservice, zij kennen geen manieren. Spreken je aan op je voornaam met je en jou. Blijkbaar de nieuwe werkwijze van bol.com. Zeer ongepast!

Tenslotte vind ik het zeer bijzonder dat zij een standpunt aannemen in de zwarte pieten discussie en dus bepaalde producten niet meer verkopen.

Bol.com, na 15 jaar trouw bestellen bij jullie. Ben ik klaar met jullie. Leer eerst eens mensen op een fatsoenlijke manier aan te spreken!

Francoise
06-11-2020

Mooi assortiment, maar nooit op tijd geleverd

Ik ben al jaren klant van Bol en was altijd zeer tevreden. Het afgelopen jaar is echter niet één bestelling op de beloofde datum geleverd. Het gaat mij er helemaal niet om dat een pakketje er wat langer over doet, zeker niet nu in tijden van Corona. Maar als ik steeds een mailtje krijg met in de titel 'uw pakket wordt uiterlijk vandaag geleverd' en pakketten telkens weer één tot drie dagen later worden geleverd, dan gaat er structureel iets mis in je communicatie. Bol probeert dit dan ook nog op de vervoerders af te schuiven, wat ik helemaal schandalig vind. Die werken zich een slag in de rondte tegen veel te lage tarieven en kunnen dan ook nog de valse beloftes van Bol gaan goed maken? Ik vind Bol.com daardoor totaal onbetrouwbaar geworden en vraag mij inmiddels ook af of dit geen concurrentievervalsing is. Voor sommige mensen is het blijkbaar heel belangrijk dat iets binnen 24 uur geleverd wordt en die kiezen dan niet voor een webwinkel die wel eerlijk is over levertijden en geen 24-uurs levering durft te beloven.

Ik heb inmiddels een klacht bij Bol ingediend en ben benieuwd of ze er iets mee gaan doen. En anders gebruik ik hun website voortaan alleen nog als zoekmachine om vervolgens de gewenste artikelen ergens anders te bestellen. Liefst bij een kleine, sympathieke webwinkel, want het gaat mij voor een groot deel ook om gunnen.

Hanna
05-11-2020

Monopoly bestles

Besteld zou 3 nov.bezorgd worden Niets die dag .Contact gehad moest uit België komen

Daar heb ik niets mee 3 nov is 3 nov.4 nov.geen pakje weer contact opgenomen Is onderweg 5 nov .weer geen pakje.weer contact opgenomen pakje ligt op een afhaalpunt daar kan ik het afhalen.Was niet thuis werd er gezegd.Geen briefje van bezorger.Heb zo een vermoeden dat ze gelijk nasr het afhaalpunt rijden.Als ik toch nasr het dorp moet kan ik het net zo goed gelijk daar kopen.krijg als antwoord sorry maar daar heb ik níets aan.voorlopig geen Bol.com voor mij

Lina
02-11-2020

Game muis gekocht bij bol.com

Ik heb via bol.com een gaming muis gekocht die aangeboden werd van een bol.com partner. De muis heb ik als reserve gekocht, dus ik had hem niet gelijk nodig en had ik nog niet uitgepakt en gecontroleerd (want het is een geseald product, nieuw in doos, je verwacht niet dat je een verrot product krijgt). Zo was de retourtermijn van 1 maand voorbij en heb ik eindelijk het product getest, en wat denk je. de usb connect heel slecht en disconnect elke keer, het is een game muis en als die telkens disconnect, heb je er natuurlijk niks aan want het is heel frustrerend. Ik heb precies dezelfde muis al 3 jaar in gebruik en dat probleem nooit eerder gehad. Ik heb het getest op meerdere apparaten en meerdere usb-poorten en goed vergeleken met mijn muis van 3 jaar. Toen ik contact opnam met de partner was het gelijk al van "dat kan niet, deze muizen zijn zeer betrouwbaar, het zal vast aan je apparaat liggen" en dit zeiden ze zelfs toen ik een video-opname maakte van het probleem. Ik werd dus gewoon uitgemaakt als leugenaar elke keer. Toen maar het product terug gestuurd naar de partner (overigens had ik zelf de verzendkosten moeten betalen, echt belachelijk!) en ik zie in de track en trace dat hij allang is aangekomen maar ik nog niets gehoord. Dus ik mail ze en vraag of de muis al is aangekomen en ze zeiden ja, we pakken hem nu uit. Na 3 minuten (letterlijk DRIE minuten) krijg ik nog een mail dat ze het helemaal getest hebben en er was niets aan de hand met de muis. (dat kan je dus echt niet zo snel testen), maar ze zeiden dat ze me een andere op zullen sturen. Vervolgens vroeg ik of ik dan een nieuwe krijg en vroeg om meer informatie. maar al mijn vragen werden elke keer nooit beantwoord en gewoon genegeerd. Vervolgens kreeg ik een andere muis toegestuurd, en wat blijkt? Het is een muis zonder originele verpakking en boekje, en met gebruikssporen. Als ik een gebruikte muis wilde dan had ik er wel 1 van marktplaats gekocht voor de helft van de prijs! Echt hartstikke belachelijk deze partner (Mervat BV ofzo. heten ze). Ik heb vervolgens gevraagd om mijn recht op koopontbinding te gebruiken, en natuurlijk wordt die vraag ook gewoon genegeerd. Toen bol.com klantenservice erbij gehaald en zij hebben alsnog een retouraanmelding geopend van de muis en die heb ik (gelukkig dit keer zonder verzendkosten) retour gestuurd naar bol.com. Echter het pakketje is volgens de t&t al 5 dagen geleden aangekomen maar ik heb nog niets gehoord en geen geld terug ontvangen. En ik had ze al wel gewaarschuwd dat het een gebruikt product is zonder originele verpakking, (ik heb zelfs een opname gemaakt van toen ik het pakketje opende want ik vertrouwde die mensen al niet meer). Al in al hele slechte ervaring, hartstikke slechte partner, die moeten ze dus echt niet als partner benoemen wil bol.com een goede reputatie behouden.

Christianne
02-11-2020

Levering kwijt . daarna kun je weer kopen tegen hogere prijs

Steeds meer wordt bol.com een malafide organisatie!

Je besteld 6 beeldschermen, betaald ze direct, daarna worden er 3 geleverd en raken er 3 kwijt. Na andere halve week en menig navraag. krijg je melding dat je retourbetaling gaat krijgen. Wil je de beeldschermen nog, kun je opnieuw bestellen, alleen tegen een hogere prijs per scherm. Kortom je geld (voorlopig) kwijt, lange levertijd en onduidelijkheid, van het kastje naar de muur en als beloning mag je nog meer betalen.

Helaas wij hebben veelvuldig besteld bij bol.com maar blijkbaar worden ze "te groot" om hun afspraken na te kunnen komen. Want reactie; Sorry, de tussenverkoper heeft de prijs aangepast. Sorry wij kunnen hier niets aan veranderen.

Maar met wie sloot ik de eerste koop van 6 schermen. Een koude douche voor BOL.COM