Bol.com reviews

Marielle
30-06-2018

Hele printer retour voor een niet werkende installatie cd

Jaren dik tevreden geweest over bol.com en ook de service was jaren top. Maar wat er nu bij bol.com aan de hand is mag joost weten want het slaat totaal nergens meer op.

Ik heb een nieuwe printer besteld. De installatie cd die erbij zat bleek leeg te zijn. De printer was al wel uitgepakt en stond op zijn plaats. Ik neem contact op met bol.com via email (onthoudt dit. Per email!) en leg het probleem uit. De persoon die reageert zegt het na te zullen kijken.

Daarna wordt het gewoon een lachertje. De emails zijn tenenkrommend. De toon naar de klant toe is veel te joviaal en getuigd niet van respect. En het nederlands. Ik heb contact gehad met diverse klantenservice medewerkers en vraag me af of nederlands wel hun moedertaal is en als dat zo is of ze uberhaupt wel opgelet hebben tijdens de nederlandse les, zo diep bedroevend is het.

Na enkele dagen en verschillende emails krijg ik een emailtje met linken naar drivers op de website van canon en een doodleuk berichtje "wij kunnen u helaas geen andere cd toesturen."

Ik geef aan dat ik absoluut niet akkoord ga met die oplossing want dat ik het recht heb op een compleet en werkend product en dat daar een werkende installatie cd bij hoort en dat ik bij een gloednieuwe printer geen kunstgrepen moet gaan uithalen, zoals naar de website van canon om handmatig alle drivers te downloaden, om het ding draaiend te krijgen.

Ik geef aan dat ze dan daar maar een doos open moeten trekken en daar een cd uit moeten halen en even naar me moeten opsturen. Ik zal de niet werkende cd dan retour sturen, dan kunnen ze die in die doos stoppen.

Ik krijg van de medewerker gelijk maar in hetzelfde mailtje staat ook hun compleet achterlijke en niet van service naar de klant getuigende oplossing. Namelijk. En hier komt ie. Ik moet de hele printer retour sturen! Als ik hem afgegeven heb bij ah moet ik het verzendbewijs fotograferen en als antwoord aan het mailtje hangen waarin staat dat ik hem retour moet sturen. Ze sturen na ontvangst van het verzendbewijs dan onmiddelijk een nieuwe op.

Ik heb nog een mailtje teruggestuurd of ze dat serieus meende en hoe je in godsnaam zo'n simpel probleem zo moeilijk kunt maken. Ook gevraagd wat nu het verschil is tussen daar een doos open trekken en de cd eruit halen en opsturen of mij de hele printer retour laten sturen en een nieuwe sturen. Ze eindigen met een printer met een cd die niet werkt. Echter er werd niet gereageerd op deze email.

Ik heb de printer ingepakt, niet eens de moeite genomen om al het plastic terug te plakken op de printer en ook niet de moeite genomen om de doos van de printer in papier in te pakken. Vervolgens afgegeven bij ah, het verzendbewijs gemaild, want stel je toch eens voor dat je mij een printer stuurt en ik stuur de oude niet terug, en gewacht op reactie.

Die kwam de volgende dag. De eerste zin in de email was 'aangezien u niet meer reageert' en verder dat ze het verzendbewijs ontvangen hadden en dat ze een nieuwe printer gingen opsturen. Compleet verbijsterd reageer ik op de mail dat dat complete onzin is en dat ik gewoon altijd gereageerd heb en ook gewoon zal blijven reageren. Er komt de volgende dag een email terug dat haar collega van gisteren bedoelde dat ik niet meer reageerde op de chat.

Op de chat?! alles loopt vanaf het eerste contact al via email. Het mailtje dat ik daarover terugstuur, wordt niet beantwoord. Sterker nog, het wordt niet eens meer gelezen.

Diezelfde dag krijg ik een email van postnl dat er een pakket bezorgd zal worden die avond. 's avonds net na het avondeten staat inderdaad postnl aan de deur.

De verdomde rotprinter, die ik helemaal retour moest sturen vanwege een kapotte installatie-cd, en waar men per se het verzendbewijs van moest hebben voordat men een nieuwe op wilde sturen, wordt vervangen door een splinternieuwe!

Sallaint detail. Ik heb niet eens hoeven te tekenen voor die nieuwe printer.! laat die maar even indalen.

Al met al schiet bol.com hier zichzelf in de voet. Allereerst zijn ze een jarenlange trouwe klant kwijt na dit hele gez*k. Ten tweede, als ze de cd's gewoon hadden omgeruild hadden ze een nieuwe printer in een open doos kunnen hebben met een kapotte cd, nu hebben ze een gebruikte printer in een open doos met een kapotte cd. Ten derde, het heeft hun extra verzendkosten gekost. Eerste keer gratis naar me toe sturen, de verzendkosten van het retour sturen en de verzendkosten van het toesturen van de nieuwe. Ten vierde. Ik heb 2,5 week gratis geprint!

Goed gedaan bol.com. En bedankt voor deze onzin. Deze klant haalt haar spullen voortaan ergens anders. Succes verder.

Angelique
27-06-2018

Slechte service Bol.com

Ik had een schooltas besteld bij Bol.com. Bij levering blijkt dat ze het verkeerde artikel in de doos hebben gestopt. Je kunt het artikel retourneren waarbij je aangeeft dat je het verkeerde artikel hebt ontvangen. Pakketje weggebracht. Toen begon ik me af te vragen of ik dan nog wel het juiste artikel geleverd zou krijgen. NIET DUS! Via de chat van de klantenservice wordt aangegeven dat ik het niet had moeten retourneren maar hen had moeten bellen! Ik kan toch aangeven dat ik het verkeerde artikel heb ontvangen! Dat betekent dat ze vervolgens mij het juiste moeten sturen, is toch de fout van Bol.com. inmiddels is het artikel niet meer leverbaar. Klantenservice doet alsof ze me echt wilden helpen maar niets meer konden omdat ik heb geretourneerd. Zeer slechte service. Ja, ze helpen je door te melden dat ze binnen een paar dagen je eigen geld gaan retourneren! Zou ook nog eens moeten zij dat dat niet zou gebeuren. Dat moet sowieso maar voor het niet voldoen aan de verplichting vanuit Bol.com dienen ze toch service te leveren. Helemaal niets! Allen aan het einde van de chat de melding ' pluk de dag!'. Tja.

Mario
27-06-2018

Geld nog niet terug na 2 weken

Ruim binnen de garantie termijn een koffiebonenmachine retour gestuurd. Na 2 weken heb ik nog steeds geen geld retour. Door een interne fout (te repareren i.p.v. geld retour) bij Bol is er blijkbaar een conflict tussen de wederverkoper en Bol ontstaan. Dus door een interne fout bij Bol is de klant de dupe. Lekker klantgericht.

Jordy
25-06-2018

Slechte levering

Besteld met 'select' levering (extra €3,50) zodat het pakketje dezelfde dag (vrijdag) tussen 18.00 en 22.00 uur zou worden geleverd. Gedurende de dag verneem ik via track & trace dat het een dag later wordt. De volgende dag krijg ik opeens de melding dat het maandag wordt bezorgd tussen 18.00 en 22.00 uur. Ik had het alleen zondag nodig. Uiteindelijk wordt het pakketje maandag overdag bezorgd, je raad het al. telefoontje naar Bol.com en PostNL haalt niets uit behalve dat het komt omdat het druk is en dat ze het erg vervelend vinden. Ik krijg nog net die €3,50 terug. Bol.com en PostNL, doe niet van die loze beloftes!

Mevrouw
25-06-2018

Gefoefel met cadeaubonnen

Vreselijk slechte klantendienst, en kunnen niet eens fatsoenlijk Nederlands schrijven. Ik had cadeaubonnen gekregen en daarvan iets besteld bij bol.com. Maar 1 schoonheidsproduct had misleidende informatie op de website ivm een ingrediënt dat niet vermeld stond en dat ernstige bijwerkingen kon geven, vandaar retour. Maar dan betalen ze me slechts een deel op de rekening terug, en de rest in cadeaubon. Wat kan ik nu doen met een cadeaubon van 2.44 euro? Veel zin om nog eens bij bol.com te bestellen heb ik nu niet meer. En ja, het staat in hun beleid, helemaal onderaan als laatste puntje . En dan moet je dat dus allemaal eerst doorlezen . Slecht beleid!

Sandrine

ARTIKEL TE WEINIG GELEVERD

Ik bestelde een lijst van 5 artikelen. Vier artikelen zijn effectief afgeleverd, het vijfde is ook 'afgeleverd' volgens de factuur, maar is nergens in het pakketje te vinden. Nergens een optie om dit de melden op bol.com, terwijl ik zeker niet de eerste ben met dit voorval!

Koper
23-06-2018

Geld na 14 dagen nog niet terug na retournering Smart tv!

Ruim 2 weken geleden een tv 's morgens besteld. Had een half uur na mijn 1e bestelling toch een andere tv op het oog en heb de eerste dan ook direct 's morgens nog geannuleerd en 2e tv daarna direct besteld. Heeft men intern bij Bol.com de annulering niet bevestigd van de 1e bestelling en zo werd de tv toch naar ons verzonden, alhoewel ik bij Bol.com heb aangegeven dat ze de 1e tv niet moesten verzenden. 2e tv kwam een dag later keurig binnen en daar zijn we nog steeds heel tevreden over. De 1e tv hebben we direct geweigerd en is dan ook in de bus van Post.nl blijven staan en direct door medewerker retour gescand en weer meegenomen. Beide tv's had ik al betaald en heb ze vriendelijk verzocht om 1e tv terug te betalen. Na ruim 1 week gevraagd waar mijn geld bleef. Men zei dat retournering nog niet was geboekt. Nog 3 werkdagen zou het duren.nog 1 week later weer gebeld en toen zei medewerkster dat ze er de vorige dag mee bezig geweest waren en dat bedrag binnen 3 dagen zou worden overgemaakt. Gisteren belt een medewerker en geeft aan dat ze de tv nog niet kunnen traceren. Ik word volgens hem op de hoogte gehouden. Heb mailwisseling naar Bol.Com gedaan waarin post.nl aangeeft dat het naar Bol.Com retour is gegaan. Samenvattend heeft Bol.Com het kennelijk logistiek niet helemaal op orde en daar word je als klant de dupe van want je moet gewoon nog maar enige dagen wachten op je geld omdat zij opnieuw met Post.nl willen communiceren waar pakket met tv gebleven is. Onvoorstelbaar maar heb mijn geld nog niet terug. Toekomstige kopers bij retournering van een product kun je mogelijk zeer lang op je geld moeten wachten, je wordt als klant niet echt serieus genomen! Het vertrouwen in dit bedrijf is bij mij heel erg gedaald!

23-06-2018

Klantenservice zeer slecht. Boek niet bezorgd.

8 dagen geleden zou een boek bezorgd worden. Zo staat het nog steeds op de website. Geen boek. Ik wil graag weten wanneer het boek dan wel wordt bezorgd. Telefonisch contact: Men zou het uitzoeken en ik zou teruggebeld worden. Nooit meer iets gehoord. Chat: geen antwoord. Email: geen antwoord.

Vincent
18-06-2018

Klantenservice moeten ze veranderen in "we doen net of we meedenken service

Wat een slechte klanten service. Koelkast besteld. Bij binnenkomst blijkt er flinke schade op de deur te zitten. Voorstel bol: houden met een tegoedbon van €50, te besteden bij bol.? Of om ruilen. Retour aangemaakt, dan nieuwe bestellen.die nogmaals betalen en dan nog maar hopen dat je je 1ste betaling terugkrijgt en hoelang gaat dat duren. Wat als je nu niet dat geld hebt vroeg ik aan de medewerker? Advies: op laten halen, na 5 dagen komt uw geld op de rekening en dan nieuwe bestellen.maar dan zit ik een week zonder koelkast? Dan vraagt u toch aan de buren of u.dan gaat bij mij het licht uit.wat een stelletje .

Jean Cornelis
16-06-2018

Niet het beste aanbod direct te zien.

Wij waren op zoek naar en product op site. Uiteindelijk de keuze gevallen en bijna besteld. Langere levertijd 3 tot 4 dagen, geen probleem. Bijna besteld, totdat ik keek bij de andere aanbieders. Bij de ander aanbieder was het product maar liefst 8 euro, ruim 26% goedkoper en direct leverbaar. Daar gesteld en zoals beloofd volgende dag in huis. U bent gewaarschuwd. Bol.com geeft u niet direct het beste aanbod.

Margriet
13-06-2018

Drama levering laptop

Na gespaard te hebben oa na verjaardag bestelde mijn dochter een direct leverbare laptop. Leuke tijdelijke cashbackactie ook nog. Dat direct bleek niet direct te zijn. Wanneer levering dan plaats zou vinden bleven ze vaag over. Na bijna een week stond dezelfde laptop voor 50 euro goedkoper. zij bestelling geannuleerd en ik dan maar besteld. Extra voor zondaglevering betaald, want als student zat ze er nu onderhand wel om te springen. Op zondag kwam er geen laptop. Op maandag een mailtje dat levering op zondag niet doorging. Ja daar waren we ook wel achter pfffff. Via facebookchat contact (moeizaam) gehad over wanneer er een levering zou plaats vinden. Vandaag.woensdag.levering zou moeilijk zijn en weten niet hoe lang dat het gaat duren. Of ik wil annuleren. Ik had ze er bij eerste contact al opgewezen dat laptop nog op site staat met direct leverbaar. En ja hoor staat er nu nog steeds. Bah wat houdt bol.com zijn klanten voor de gek zeg

09-06-2018

Geen levering de volgende dag en géén service

Bestelling van een monitor wordt een uur van tevoren afgeblazen. Na 20 minuten in de wacht iemand van de klanten "service" aan de lijn: een vriendelijk meisje wat duidelijk een training heeft gevolgd in het afwijzen van iedere verantwoordelijkheid. Jammer maar helaas, je zal moeten wachten. Wat een ***bedrijf. Amazon vanuit Duitsland is sneller, beter en goedkoper.

Josje
07-06-2018

Wat is er in vredesnaam aan de hand bol.com?

Altijd erg tevreden geweest en goeie klant geweest. Maar nu? Ik bestel een boekje en een stofzuiger op 2 juni. Op voorraad, van Bol.com, dus " volgende dag in huis". Niet dus: 6 juni ligt het boekje bij AH. stofzuiger volgt 12 (!) juni. Levertijd ineens 10 dagen! Dus even met via de chat geprobeerd bol.com-klantenservice te bereiken: binnen 2 min zou ik contact hebben. 8 minuten gewacht en toen eindelijk contact met een meisje (ene S) die denk ik nog moest leren typen, zó lang duurde "goedemorgen"en " ik zoek ik het voor je uit." CHat mar beeindigd, heb nog meer te doen, zoals de bestelling annuleren en dan gewoon live een stofzuiger kopen :-)

Herman
06-06-2018

Snelle en goede bezorging

Ik koop al jaren met enige regelmaat spullen bij Bol.com. Heb echt nog nooit problemen gehad met dit bedrijf. Snap de grote hoop negatieve beoordelingen dan ook niet die hier staan. Ik blijf in elk geval bij Bol.com bestellen.

Jo
05-06-2018

Vraag om pincode in te typen

Vandaag heb ik een bestelling geplaatst bij Bol.com. Bij het afrekenen kan worden aangegeven of men een cadeaukaart wil inleveren. Men moet hiervoor het kaartnummer en de pincode intypen. Nadat ik dat had gedaan kreeg ik de melding dat VVV kortingskaarten niet worden geaccepteerd. Dit had men ook kunnen aangeven alvorens ik de pincode ingetypt had. Doordat de volledige gegevens van de kaart bij Bol bekend zijn kan een medewerker van Bol de kaart verzilveren zonder dat nagegaan kan worden wie de kaart verzilvert heeft. Bol werkt hiermee fraude in de hand. Nu mijn pincode bij Bol bekend is eis ik dat Bol.com alsnog de waarde van de kaart verrekent. Bol wil hier echter niet op ingaan

Rutger
04-06-2018

Vreselijke klantenservice

"Binnen maximaal 2 minuten reactie" Ik wacht nu al 20 minuten, en ik heb nog steeds niks binnengekregen. Ik ben te gefrustreerd om zelfs te beginnen over het telefoon gezeur. (-1/10)

Paola
31-05-2018

UPS en Bol.com slecht service

UPS nooit meer. Vreselijke service/klantenservice ook de UPS-bezorging tijd is Vreselijk, dus als u niet thuis bent, zou u uw pakket nooit ontvangen hebben. Geen oplossing en opties om jou pakket op tijd ter ontvangen. Heb ik met de klantenservice van Bol gesproken en de medewerken geeft gezegd dat ik vrij moest nemen om mijn pakket ter ontvangen. etc wat voor service is dat? Heb ik een email van bol.com ontvangen zeggen dat de bestelling is verzonden maar dat is niet waar. Alles vreselijk met UPS en Bol.com heel slecht alle communicatie.

Met vriendelijke groet Paola Adrianza p.v.adrianza

Stefan
30-05-2018

Komt afspraak niet na.

Ik heb hier op hun website een tv en soundbar besteld, en voor 12 uur s'avonds besteld volgende dag in huis!?. Nu werd de levering al 1 dag uitgesteld dus oké dat kan, maar op de dag van de levering wordt de helft maar geleverd en de andere dag het tweede gedeelte. Ik gebeld dat ik dit niet pik en de hele bestelling annuleer kan ik nog eens een dag of 5 wachten op mijn geld. En als ik daar over door praat dat ik dit niet eerlijk vindt wimpelen ze me af dat dit niet anders kan. Maar toen ik gelijk mijn rekening betaalde was dit geen probleem was de betaling gelijk binnen, anders verwerken ze niet gelijk mijn bestelling om hem vervolgens 2 dagen later dan vermeld te bezorgen. Dus met andere woorden houden ze mijn geld nog even vast (en van vele anderen) om nog even wat rente te over dat geld te pakken. Dus met andere woorden ik bestel en betaal en bol. com levert niet op tijd en houdt na annulering toch nog mijn geld in hun bezit. Walgelijk en oplichting vindt ik dit, dus bij deze zijn ze een klant met een vrij grote familie dus potentiële klanten kwijt goed gedaan bol. com. En ook nog leer je medewerkers bij de klantenservice wat fatsoen bij want zodra de medewerkster het verbaal niet meer aan kon hing ze laf de telefoon op.

28-05-2018

Alleen Bol.Com als leverancier, geen wederverkopers

Mijn ervaring is dat als je wat bij Bol.com koopt, je het beste alleen iets kunt kopen als het door henzelf wordt verkocht en niet door een wederverkoper. Bij enig geschil geeft Bol.com niet thuis en kun je in discussie met één of ander wazig webshopje. Dit maakt het niet meer dan een veredelde Marktplaats waar iedereen die z'n spullen normaliter niet verkocht krijgt dit onder de naam van Bol.com maar doet.

Franky
28-05-2018

Garantie voorwaarden kwijt door schuld bol.com & samsung

Heb enkele herstellingen moeten doen omdat tablet steeds uit ging naar zwart beeld,samsung heeft een update gedaan na tweede herstelling en ik krijg hier de schuld voor,kan niets doen tegen dit of deze her- stelling maar zal toch nooit nog iets kopen bij bol.com heb nu een nieuwe besteld bij https://coolblue.be en hoop dat ik deze ervaring niet meer moet meemaken 400 euro's in de vuilbak.bedankt bol.com