Bol.com reviews

Oscar
09-09-2016

Cadeaukaarten worden niet geaccepteerd

26 Nationale Entertainmentkaarten waarde a 10,00 euro per stuk ingevoerd bij een bestelling bij Bol Com in onze eigen reeds bestaande account. Helaas 10 dagen later nog niet inwisselbaar. Als je een e mail stuurt ( nadat je eerst een chat hebt gehad met iemand die het te moeilijk vindt ) wordt je telkens door een andere persoon geholpen , maar nog erger van het kastje naar de muur gestuurd . Alles al gedaan wat on ons vermogen lag , en dan uiteindelijk maar gevraagd om de kaarten van onze account te verwijderen. Nul op rekest , geen beloofde contact na 2 dagen , zelf weer een e mail sturen en ja hoor , weer een nieuw iemand die vraagt hoe de vork in de steel zit , ondanks dat je in elke mail het zelfde CASE nummer gebruikt . Hulde voor Bol , maar ik ga Kassa inschakelen !

Vincent
09-09-2016

Veel positieve ervaringen gehad bij Bol.com, maar recent een dramatisch slechte. - Op Bol.com een oplader besteld die het helaas niet bleek te doen. Vervelend, kan gebeuren, en dus per mail gereageerd. - Netjes de belofte dat er binnen 48 uur gereageerd ging worden, maar helaas na drie dagen zelf moeten bellen. - In plaats dat de Bol.com-medewerker ervoor zorgde dat ik alsnog, vier dagen te laat, een werkende oplader ontving, kon hij niets anders doen dan een mail sturen naar de 'externe leverancier'. Vervolgens de opmerking dat ik weer 48 uur moest wachten. - Weer drie dagen later nogmaals gebeld. Andere Bol.com medewerkster. Of ik de retourzending wilde activeren on-line en dan naar het postkantoor wilde gaan. Dan zou ik mijn geld terugkrijgen als de leverancier het ontvangen had.

Waardeloze service. Ik wil als klant of mijn geld terug voor een niet geleverde dienst of ik wil alsnog een werkend product. Ik wil niet twee keer uit eigen initiatief moeten bellen en dan bij een postkantoor belanden.

Jolanda
07-09-2016

Een top winkel!

Al járen klant. Nooit problemen. Snelle leveringen. Doen wat ze beloven. Slechts één keer probleem met huistelefoon gehad (net geen jaar in gebruik). Gebeld. Moest het ding opsturen voor reparatie (kon kostenloos). Nooit aangekomen. Weer gebeld. Geld werd binnen paar dagen teruggestort op de rekening. Waar vind je dat nog? Nooit gezeur, niks.gewoon SUPER!

Esin
01-09-2016

Prima

Op zich een fijne webshop. Prijzen zijn er over het algemeen wat duurder dan op andere websites, maar er is veel keuze en de verzendkosten zijn niet extreem. Een aandachtspunt vind ik wel de verzendtijd: heb nu al meerdere keren meegemaakt dat het allemaal wat langer duurde met vertragingen die wel twee weken kunnen duren, beetje teveel tijd vind ik dat. De kortingsacties zijn vaak ook wat zielig: dan krijg je een korting van 2 euro ofzoiets.bij besteding van 50 euro.maarja hier hoef je natuurlijk geen gebruik van te maken.

Marije
29-08-2016

Blij met BOL

Ik ben al jaren trouwe klant bij bol.com en ben tot nu toe zeer tevreden. Ik had eens een cadeau besteld die uiteindelijk niet aankwam. Via de online chatfunctie van bol had ik het diezelfde dag nog gemeld en direct al antwoord terug. De volgende dag had ik het cadeautje in de bus. Top dat bol deze service bied.

Farijn
24-08-2016

Levertijd

De levertijd houdt bol.com niet altijd aan. Dat is tot nu mijn enige minpunt voor bol.com. Ik zou bol.com een hogere cijfer geven als bol.com hun tekst aanpassen betreft de levertijd. Het is naar mijn mening misleidend als ze iets niet altijd waar kunnen maken.

Debbie
23-08-2016

Snelle levering wordt voortdurend niet waargemaakt.

Afgelopen maanden 3 keer iets besteld bij Bol. Nu de derde keer dat ik een mail ontvang dat het artikel vertraging heeft opgelopen. Voor 23u besteld, volgende dag in huis is een lokkertje.

Rosanne
19-08-2016

Goed bedrijf!

Heel erg blij met bol.com! Ik bestel hier al sinds 2010, ruim zes jaar dus, en nog nooit problemen gehad. Ook erg blij met de grote keuze op de site. Prima webshop waar ik een trouwe klant ben en blijf :).

Rick
11-08-2016

Valse levertijden

Levertijd: Op voorraad. Voor 23:00 uur besteld, morgen in huis

na twee dagen nog niets ontvangen.

bol.com :

Uit je mail begrijp ik dat je zending vertraagd is. Goed dat je ons contacteerd.

Op de site wordt voor elk artikel een levertijd verbonden waar wij ons uiteraard graag aan willen houden. Echter geven wij op het artikel pagina tevens aan dat het door omstandigheden helaas vertraagd kan raken.

oftewel die levertijd is een nep garantie

Michael
07-08-2016

Leveranciers management

Bol.com stond altijd hoog in mijn aanzien. Wat sales betreft goede klantenservice. Wat vragen en klachten betreft kan het beter, met name minder doorverwijs-mailtjes sturen. De reviews is een ander verhaal. Reviews worden gemodereerd en het is totaal onduidelijk of en hoe jouw review op producten wordt gepubliceerd. (Met name negatieve feedback wordt volgens mij uitgefilterd).

Wat leveranciers management betreft is het een groot drama. Niet nakomen van levertijden, onbeschaamd op bol.com 10-25% bovenop de prijs gooien in vergelijking met wat de prijs is op de site van de leverancier zelf. Bovendien is het nagenoeg onmogelijk een leverancier te beoordelen.

Bol is verantwoordelijk voor de gehele customer experience op haar site. Het is een beetje flauw van haar dat, in geval van negatieve ervaringen, te verwijzen naar de leverancier. Ik koop bij bol.com en niet via bol.com bij de leverancier!

1 ster

Ed
05-08-2016

Probleemloos. Fijne webwinkel!

Ik heb het zojuist even nagekeken. Ik heb sinds maart 2007 zo'n 230 items besteld bij Bol van goedkope tot dure zaken (kom bijna nooit meer in een fysieke winkel...). Heb dus in 9 jaar bijzonder veel ervaring met het bedrijf opgedaan. Ik kan alleen maar zeggen dat deze ervaringen vrijwel altijd zeer positief zijn. Bol is makkelijk met retourneren en heeft een vriendelijke en hulpvaardige klantenservice als er een enkele keer iets mis is. Ook de betaalopties zijn makkelijk.

(P.s. ik heb geen aandelen in Bol en werk er ook niet :))

Mari
02-08-2016

Goed afloop

dit sluit aan mijn klachten van vorige week: pakket is vrijdag 29 in Italie afgeleverd en echt bizarre; op de doos stond sticker met PostNL track&trace code 3SEPPP9......

maar om onbekende reden wist bol niets van en konden ze dus aan mij niet de track doorgeven (met alle ongemak daarvan want ontvanger kon niet weten waneer zou pakket bezorgd worden)

Bol.com hebben excuses en een goede voorstelling aangeboden voor het veroorzaakt probleem.

Dus het is goed wat goedt eindigt.

Maarten
27-07-2016

Ik schrijf normaal geen reviews….

Ik ben de doorsnee online consument. Niet leverancierstrouw en vergeet de winkel van zodra ik het product heb ontvangen en focus me op het product.

Vandaag heeft bol.com me ENORM verrast.

Historiek:

- 1,5 jaar geleden een Miele koffiezet gekocht bij bol.com

- Tot een maand geleden werkte die prima. Hij stond ook steeds aangeschakeld

- Toen leek ie defect. Hij leek electrisch niet aangesloten… dus ik bel klantendienst bol.com en die vragen om 'm op te sturen.

- 2 weken later ontvang ik hem terug, met de melding dat de ON-OFF knop op… OFF stond.

- Schaamrood op mijn wangen

- Ik sluit 'm aan en merk dat het lekbakje dat ik meegestuurd had er niet terug bij zat

- Ik durf Bol.com niet goed te bellen (en hen nog eens lastig te vallen)

- Ik vind dat onderdeel niet apart te koop op de site van Miele, dus ik bel met Bol.com, bied m'n excuses aan en leg de situatie uit en zeg dat ik bereid ben van het transport voor het lekbakje te betalen

- De supportmedewerker zegt “we gaan dit voor u oplossen”

- Vandaag, een week later, zit er een nieuw lekbakje in mijn brievenbus

Conclusie:

- Ik voel me niet enkel een klant van Bol.com op het moment dat ik mijn VISA gegevens intyp bij een nieuwe aankoop, maar blijf een klant, ook in geval van problemen

- Ik ben op verschillende momenten (ook 's avonds en in het weekend) vriendelijk verder geholpen door een support medewerker, zelfs bij deze onnozele vergissing

- Ik zou fier zijn om te mogen werken voor een merk als Bol.com

Het is heel moeilijk om klantentrouw te hebben als online bedrijf, want de concurrent zit 1 klik verwijderd, maar ik kom terug, Bol, door deze ervaring!

Lizzy
03-07-2016

Verkocht boek weg..

Ik had een boek verkocht en de klant die hem had gekocht wilde hem retouren. Geen probleem, alleen 3 weken nog steeds geen boek terug. Eerst zelf de klant gemaild, maar geen reactie. Daarna Bol.com gemaild.. je krijgt een reactie waarin ze zeggen dat ze binnen 48 uur een reactie geven. Na drie dagen, maar weer gemaild dat de 48 uur toch echt voorbij zijn en mijn boek terug wil of mijn geld. Ik wacht nog steeds. Heb nooit problemen met Bol.com gehad en heb ook vaker wat verkocht wat wel goed ging, maar vind dit wel teleurstellend.

Ernst
22-06-2016

Drama bij bestelling (Monitor arm. € 179,00)

Ik had op aanraden van Bol.com mijn product twee keer besteld aangezien de eerste betaling niet binnen was gekomen. (In praktijk bleek dat de eerste bestelling betaald en afgeleverd ging worden.)

Maar GOED,

vanwege hun goeie CMS die aangaf dat de hij nog steeds "openstaand" was dus nogmaals besteld.

Uiteindelijk heb ik dit product twee keer binnen gekregen en twee keer betaald. Als klap op vuurpijl mocht ik het zelf brengen naar een post.nl punt.

Meer dan een slechte ervaring als het gaat om afhandeling. Onbeleefd en kortaf. Slechte interne communicatie ook. Ze kunnen niks terugvinden als het gaat om andere afdelingen.

Dit alles heeft meer dan twee maanden geduurd, Ik heb meerdere screenshots van de dubbele transacties opgestuurd. Als ik wist van te voren hoeveel tijd me dit had gekost had ik waarschijnlijk zelfs de 179 euro opgegeven.

Ik heb dit persoonlijk nog NOOIT meegemaakt. !

Nooit meer Bol.com

Ag
12-06-2016

Bol, kom de afspraken na!

Op 25 mei 2016 heb ik een tweedehands boek besteld bij Bol.com. Het boek werd door de koper omschreven als nieuw. Echter toen ik het boek op 28 mei ontving was bijna elke bladzijde gemarkeerd met roze en gele stift. Op deze dag heb ik contact opgenomen met klantservice Bol.com met betrekking dat het boek meer gebruikssporen bevatte dan in de productomschrijving. Met de Bol.com medewerker is er toen afgesproken dat ik het boek gratis mocht behouden en ter compensatie van dit ongemak een cadeaubon van 8 euro zal ontvangen.

Tot mijn verbazing ontving ik 11 juni een aanmaning van de betaling. Ik heb toen 12 juni contact opgenomen met Bol.com. In dit gesprek gaf de medewerker van Bol aan dat de gemaakte afspraak op 28 mei niet geldig is en dat ik het boek moet betalen of moet gaan retourneren en dat ik hierover een mail zal ontvangen. Daarnaast vond de medewerker van Bol mijn situatie hilarisch. In deze mail stond er totaal niks over de verzendkosten.

Toen ik heb weer contact opgenomen met Bol.com met betrekking tot verzendkosten. Ik gaf aan dat ik niet van plan ben om nog retour kosten te betalen, aangezien dat het boek in slechte staat was. Uiteindelijk duurde het een kwartier voordat Bol met een oplossing kwam (ik mocht boek houden, maar cadeaubon werd geblokkeerd). Daarna duurde volgende kwartier om de medewerker te kunnen overtuigen om deze afspraak per mail te bevestigen.

Kortom, Bol behandelt klanten op een onprofessionele manier: er zijn afspraken gemaakt die niet nagekomen worden, de klanten service is arrogant en men durft geen verantwoordelijkheid te nemen om de gemaakte afspraken te bevestigen.

Daniël
07-06-2016

OPLICHTERS!

Bol.com is een zeer slecht bedrijf! klantenservice is ook zeer slecht! Geld van je rekening afhalen kunnen ze wel maar producten leveren is blijkbaar niet mogelijk!

Milenka
02-06-2016

Klantenservice trekt het zich niet aan!

Ze reageren niet op uw klachten en weten nooit van iets. Pure onzin dus.

Jan-willem
01-06-2016

Zeer slecht bedrijf

ik pas 2 samsung led televisies gekocht waren alle 2 kapot

terug gestuurd wordt er volgens niks mee gedaan ik zou een waardebon krijgen nooit gehad.ook nog op me geld moeten wachten.

en nu een powerbank besteld en krijg je een chinees imitatie ding

zeer slechte service

ik bestel er nooit meer wat

Rielaana
30-05-2016

Namaak.

Vaak met bol meegemaakt dat de producten op hun site als " original brand" maar als je de helft van de producten thuis in ontvangst neemt en eens goed bekijkt slaan dat alle toeters en bellen aan het rinkelen.

Bol bied verschillende producten aan van verschillende verkopers soms van het bedrijf bol zelf maar 80% van de tijd niet, de verkopers garanderen dan dat het van een echt merk is maar daar is vaak helaas 90% niks van waar en is het dus namaak.

Al eens eerder dit aan bol doorgegeven maar er wordt hier blijkbaar niet naar omgekeken, conclusie SLECHTE WEBSITE!