Bol.com reviews

06-10-2019

Exquisit koelkast KS16-RV+++

Op Bol.com zag ik deze zuinige koelkast aangeboden voor een ongeveer prijs van € 235 Zoals je weet kan de prijs fluctueren net als op de markt. Ik wilde deze koelkast aanschaffen en kwam toevallig een aanbieder tegen op Google die dezelfde koelkast aanbiedt voor € 189 en bij afhalen € 20 korting dus ja dat scheelt. Hij vermeldt in zijn advertentie dat het gaat om de KS16-1RVA en is exact dezelfde. Van Bemmel in Zoeterwoude rijndijk. Dus Bol.com is een goede site waar je veel te weten komt over een product en uiteindelijk kan je zelf de beslissing nemen, gr Ruud

03-10-2019

Lijkt geweldig, maar service/garantie mag je niet verwachten.

De klacht

Iets langer dan 2 jaar geleden kocht ik via Bol.com een Jura koffieapparaat (type Jura A1) voor € 609,00. Het apparaat werkt echter bijlange na niet zo goed als de (veel goedkopere) Saeco machines die ik gewend ben: In het ene kopje koffie zit vaak zo'n 30% meer of minder koffie dan het andere kopje. Het apparaat loopt vaak "vast"(je moet dan ingewikkelde resetprocedures uitvoeren). Regelmatig heb ik met de Jura helpdesk gebeld en zij beweren dat je het apparaat beter schoon moet maken. Met mijn vingers moet ik dus regelmatig de koffiedrap uit het apparaat pulken en dan gaat het wel weer. Maar niet van harte. Ondanks dat het apparaat toen 22-23 maanden oud was, stelde Jura voor om het apparaat af te laten halen en na te kijken voor mij. Ik zou ook een vervangend apparaat krijgen. Omdat Bol.com echter via een “externe verkoper” had geleverd moest ik de originele factuur kunnen overleggen. Want Bol.com is geen erkend Jura-verkoper. Na – niet overdreven – 6 chatsessies, een paar telefoongesprekken en een boze mail is er geen reactie gekomen vanuit Bol.com: de externe verkoper weigert de factuur beschikbaar te stellen. Bol beloofde keer op keer met een oplossing te komen. In een laatste chatsessie zei men bij Bol.com dat ik veel eerder garantie had moeten claimen, en dat zij geen enkele aansprakelijkheid erkennen en dat het apparaat nu in ieder geval buiten de garantie is. En ik had zelf die externe verkoper maar moeten benaderen (hoe?) Dit is inmiddels een weekje of 2 geleden en ik heb verder geen enkele reactie meer gehad. Schande voor zo’n bedrijf, waar ik toch voor duizenden Euro’s gekocht heb.

De oplossing

Ik heb regelmatig gevraagd om een commerciele oplossing: een ander apparaat (van een ander merk is prima) wat wel functioneert. En anders in ieder geval zorgen dat het huidige appaaraat gaat doen wat het zou moeten doen. En een excuus zou op zijn plaats zijn.

Lukas
03-10-2019

Gebrek aan voorwarden bij bestellen

Heb een artikel besteld, die blijkbaar volgens de voorwaarden alleen maar ongeopend terug gestuurd mag worden. Toen ik het product met de app had besteld, stond deze informatie nergens bij, maar 30 dagen bedenktijd! Zo'n leugen. Heb screenshots gestuurd en geprobeerd om dit met de klantendienst op te lossen, maar ze hadden maar de hele tijd hun voorwarden herhaald en niet echt naar mij geluisteerd.

Corinda
30-09-2019

Misleidende prijzen op bol.com

Vandaag wilde ik een printer bestellen bij bol.com

20 procent korting en daarmee was prijs 299

Tijdens bestelling ging het ergens mis en moest ik artikel opnieuw aanklikken. Verrassing. geen korting meer en 380 euro aftikken.

Gebeld met klantenservice. Bol.com werkt dus met eigen voorraad en externe aanbieders. Het zou een eigen voorraad artikel geweest zijn. Blijkbaar geen voorraad meer. Wel te koop via externe aanbieder maar daarop geldt aanbieding niet. helaas pindakaas

26-09-2019

Lang leve de klantenservice

Kreeg een stripboek ipv een lp. Gebeld en dame zei dat de lp alsnog werd verstuurd en ik de strip mocht houden. Strip weggegeven, want daar heb ik niets mee. Ochtend erop stond er retour in mijn account, dus weer gebeld en de strip moest terug. Ik de strip weer opgehaald en een half uur gelopen naar dichtsbijzijnde postagentschap. Heb ik geen retournummer gehad, dus kon ik weer terug. Weer bellen. Bij elkaar 34 minuten gebeld, 2x een half uur moeten lopen voor een fout van bol. Voor al deze moeite kreeg ik 5 euro cadeau.ik geloof niet dat ik daar nog gebruik van wens te maken. Haal voortaan mijn platen wel weer in de stad, dat is een paar euro duurder, maar scheelt mij een hoop tijd en moeite. Ook nog bedankt namens de buurjongen, die gisteren blij gemaakt werd met een dode mus.

Huib
26-09-2019

Jammer dat een goede winkel zo achteruit gaat.

Bestel een artikel bij Bol, dat volgens de kleine lettertjes via een partner wordt geleverd. Als alles goed gaat heb je geluk. Als er iets fout gaat heb je pech want Bol gaat naar de partner wijzen en doet weinig tot niets meer voor je. Als de partner zich niet aan de regels houdt gaat Bol hem daar op aanspreken, meer niet. Bol houdt jouw geld in depot maar bij een onverwerkte retour mag de klant op z'n geld wachten. U bent gewaarschuwd.

Sam
25-09-2019

Belofte maakt schuld, maar niet bij bol.com

Normaliter nooit problemen gehad met een bestelling bij bol.com. Nu voor het eerst wel problemen ervaren. Het contact met de klantenservice is vervolgens ver beneden de maat. Mijn bestelling is een ruime week na de bestelling nog steeds niet geleverd. De klantenservice is dit gaan uitzoeken en komt na 3 werkdagen met het volgende: "Mijn collega van de afdeling inkoop heeft laten weten dat er iets mis gaat met het verwerken van de bestelling. Echter is niet duidelijk wat er precies aan de hand is." Vervolgens adviseren ze mij de bestelling te annuleren. In elk ander geval had ik dat allang gedaan, maar dit artikel heb ik besteld met 40 euro korting. Het artikel is nu zonder korting volgens de website gewoon op voorraad (voor 23.59 besteld, morgen in huis). Schandalig dat bol.com op deze manier probeert om met korting bestelde artikelen niet te leveren. Ik wacht nog altijd op een oplossing.

Missing
25-09-2019

Wat ik goed vind aan dit artikel

Ik erger me aan al die fake reviews van artikelen. Je ziet veel het volgende staan: "Wat ik vooral goed vind aan dit artikel: blablabla" en dan geeft ie 5 sterren. Fake tot en met.

Rex
23-09-2019

Reviews op andere sites worden verwijderd

Als ik een negatieve review plaats bij Trustpilot wordt deze direct verwijder door Bol, dit zegt veel over Bol.com.

Kon altijd achteraf betalen. Koop 2 dure dingen, een camera en een tv (beide uiteraard betaald) en erna kan ik ineens niet meer achteraf betalen. Lekker klantvriendelijk.

Ay
19-09-2019

Waterfilterexpert.nl

De 3 G filter besteld; product kwam niet overeen met de foto die op de website is weergegeven (zie foto). Heb een heel ander product ontvangen (zie foto), vandaar een klein stukje van boven opengemaakt om te zien of het past (zie foto). Dit ook gedaan vertrouwende erop dat ze 1 jaar fabrieksgarantie geven volgens hun advertentie. Ze hebben de filter niet geaccepteerd voor retour. Heb meerdere malen gevraagd voor een oplossing waar ze als enige als oplossing voor gaven om een andere filter te kopen bij hun van 35 euro met onkosten van 10 euro. Ik gaf aan dat als ik het weer zou openmaken en het niet erin zou passen dan zat ik met 2 geopende filters waarvoor ik 70 euro zou betalen zonder dat ik er wat mee kon. Ik heb meerdere malen vriendelijk verzocht dat ik jullie klant wil blijven en na elke 6 maanden nieuwe zal blijven bestellen of dat ze het in willen kopen omdat ik er echt niets mee kan. Uiteindelijk hebben ze de filter teruggestuurd en moet ik opkomen voor kosten terwijl ik er niets aan heb. (zie foto vergelijking oude en de filter die ik teruggestuurd heb gekregen, groot verschil in aansluiting). Heb Bol.com ook ingeschakeld maar zij willen ook niets betekenen voor mij en zeggen dat ze goed hebben gehandeld. Erg jammer en een les voor mij dat ik niets meer via internet zal bestellen in de toekomst! Slechte ervaring en zeer klantonvriendelijk behandeld!

18-09-2019

Bol.com retouraanvraag ging mis.

Bol.com retouraanvraag ging mis.

Ik heb een product besteld, was een verkeerde maat (stond niet goed op de beschrijving) heb ik terug gestuurd; en naar het postnl punt gebracht.

Verder niks meer gehoord.

1 maand later, zie ik dat de aanvraag verlopen is, en ik mijn geld niet terug krijg. Gebeld met de klantenservice (chat was kappot, mailformulier werkte ook niet, dus moest bellen vanuit Mexico, wat ook weer extra geld kost).

Hoe dan ook, inmiddels na 1 maand heb ik dat bewijsje niet meer van PostNl, en zonder dat bewijsje krijg ik mijn geld niet terug.

Vervelend. Ik snap het ergens wel, maar Bol.com had 3 dingen kunnen doen die deze ervaring een stuk beter hadden gemaakt.

1. chat systeem fixen op de website.

2. mail formulier fixen op de website.

3. een herinnering sturen dat het product nog niet is opgestuurd, na een paar dagen. Dit kan gewoon automatisch, en is helemaal niet complex. Dan had ik nog actie kunnen ondernemen, omdat ik het bonnetje toen nog wel had.

18-09-2019

Klantonvriendelijk en niet-flexibele organisatie.

Ik woon op Kreta, maar bestel via vrienden in Nederland. En als ik er dan weer ben neem ik de spullen mee.

Omdat Bol.com en PostNL beiden in hun mails 'Uw bezorger is onderweg' gebruiken, maar beiden daar iets anders mee bedoelen dacht ik dat er op het afleveringsadres was afgeleverd. Maar nee, ik moest naar PostNL. Zo las ik toen ik alweer onderweg terug was.

Het Bolcom hierover een mail gestuurd. En uitgelegd waardoor het misverstand ontstond. En een voorstel gedaan de zaak samen op te lossen.

Totaal geen reactie op mijn opmerkingen en verzoek om de situatie te repareren. Nee, het kon alleen op Bolcom wijze. Met dus hoge verzendkosten voor mij.

Lekker klantvriendelijk en flexibel dus.

Ik heb ze gemaild dat ze een oude en tot dan toe tevreden klant kwijt zijn.

Ook daar kwam geen reactie op.

14-09-2019

Fantastische webwinkel

Fantastische webwinkel met hele vriendelijke klantenservice. Aanrader!

13-09-2019

Onjuiste informatie over artikel

Scheerkoppen voor Philips scheerapparaat: info zegt universeel, maar blijken gewoon goedkope nepdingen te zijn.

Lindsy
13-09-2019

Slechte klantenservice

Vreselijke klantenservice. Op bol.com product besteld maar ik kreeg een oudere versie van dit product. Veel slechter. Oh ja, per ongeluk verkeerde foto op bol.com gezet, gaan ze aanpassen. Maar het wordt niet aangepast. Excuses hiervoor. Maar het product dat ik besteld had krijg ik niet. Kan zelf het product terugsturen en ze reageren niet meer. Erg onklantvriendelijk

Britt
09-09-2019

Ik heb 2 weken geleden iets bij Bol.com besteld, zonder een account aan te maken, want schijnbaar kon dat. Nu kan ik nergens een track en trace code terug vinden. Mijn pakket hoorde 4 dagen geleden bezorgt te worden. Als ik met de klantenservice wil praten, is het enige wat ik krijg standaard antwoorden. Een robot dus. Ik bestel in ieder geval nooit iets weer bij bol.com. Als het er morgen nog niet is bel ik even. Heel slecht

Asia
09-09-2019

Altijd te vreden!

Ik bestel zekker 1 x in de mand bij bol. En ben noit teleurgesteld. Een x heb ik makeup gekocht. En was kapot in de doos. Bol gebeld en volgende dag gaad nieuwe binnen. Bedankt bol

06-09-2019

Overjarige accu en namaak oplader

Gereeedschapcentrum Bol.com levert oude accu's (2017) en niet de originele opladers zoals getoond in hun advertentie bij Bol.com voor Bosch accu schroefboormachines. Dit is misleidende reclame en zelfs oplichting. Omdat je niet krijgt wat je verwacht. Bol.com lost dit niet op. Smoesjes en zoethoudertjes van de klantenservice zijn nog het meeste irritant. Kennelijk krijgen zij de instructie om de klagende klant zo lang mogelijk aan het lijntje te houden zodat hij de klacht opgeeft.

Yo
05-09-2019

Ondeugdelijke pc

Begin juli een dure pc gekocht, was begin augustus al stuk. Direct contact gezocht met Bol via website maar geen reactie. Na 2 weken gebeld. Klantenservice gaf aan dat er binnen twee werkdagen antwoord zou komen. Ruim 1.5 week later. Nog steeds geen antwoord, weer gebeld. Klantenservice gaf aan dat het nu naar de afdeling bemiddeling ging en dat er binnen twee dagen een oplossing komt, duurde echt te lang. Een week later of steeds niets, weer gebeld. Klantenservice vertelde me toen dat ik niet steeds moet bellen omdat het dossier dan eruit gehaald wordt en ik weer onder op de stapel kom? En dat er nog helemaal geen actie naar bemiddeling was genomen hoe ik daar in hemelsnaam bij kwam. ( mail van klantenservice bewaard, maar ze geloofde niet eens dat collega mij een mail met bevestiging had gestuurd)) verzoek gaat nu naar bemiddeling en binnen twee dagen krijg ik reactie, maar ik mag niet bellen voordat er antwoord is?.? Ik geloof er niks meer van, wordt aan het lijntje gehouden, wacht al 5 en halve week op een oplossing Bol.com. Wat een slechte service is dit. Als men aangeeft binnen 2 dagen te reageren en er is na 7of 14 dagen nog geen antwoord ga je natuurlijk weer bellen. Er is ons dus een ondeugdelijk product geleverd en Bol. Com geeft niet thuis. Ik ga de Consumentenbond inschakelen, ben er helemaal klaar mee. Gaat om heel veel geld.

Suus
05-09-2019

Daar gaat je geld

Vanmiddag heb ik via bol.com een Binas editie 6 bij Lieke haart gekocht. Ik moest contact opnemen via WhatsApp omdat het rekening nummer niet klopte met wat zij op bol.com had doorgegeven. Ik heb deze Binas betaald en kreeg geen gehoor meer en werd geblokkeerd op WhatsApp. Deze meid heet eigenlijk Justin Gerritsen van der hoop. Deze jongen verkoopt meerdere Boeken onder een meisjes naam, ben hiervan op de hoogte dat je nooit een boek zult ontvangen! Daarna contact opgenomen met bol.com en ze konden niks met mijn info. Hierbij zeg ik jullie dat er dus niks met oplichters worden gedaan!