Bol.com reviews

17-12-2020

Agressieve verkoop abonnement en niet respecteren herroeping

Na 16 jaar klant bij Bol.com:

Ik wil een aantal artikelen bestellen en klik op bestel. Daarmee valt het op dat de kost te hoog is. Ik kijk even na en zie dat een "select abonnement" is toegevoegd aan mijn winkelmand. Ik heb daar niet om gevraagd. Ik annuleer direct mijn bestelling.Bol.com annuleert wel de goederen (nuance, slaagt er niet in de goederen van een onderaannemer te annuleren, zijn eigen goederen wel. Ik betaal de onderaannemer zijn goederen dan ook). Echter, Bol weigert zijn abonnement te annuleren hoewel de gehele bestelling direct geannuleerd is.

- Absoluut ongepaste manier van verkoop abonnement

- Weigeren het wettelijke herroepingsrecht te respecteren

Gevolgd door een klantendienst die absoluut slecht is.

Conclusie: voor mij NOOIT meer bol.com

Echter, ik weiger het ongevraagde abonnement te betalen waarop Bol uiteraard overgaat tot een inningsprocedure.

Heeft nog iemand ervaring met Bol.com die zich niet wil houden aan het herroepingsrecht, op welke fora kan ik eventueel terecht om hierover ervaringen te delen of eventueel "klanten" van bol.com met dezelfde ervaringen te spreken?

Leo
12-12-2020

Airpods bij bol.com

Vorig jaar voor mijn dochter airpods gekocht t.w.v 159 euro. Na 11 maanden problemen met het touch-gedeelte,en dus de oortjes opgestuurd voor reparatie. Na 2 dagen bericht van bol.com dat de garantie is vervallen omdat ze oorsmeer hadden gevonden! De oortjes kunnen gemaakt worden voor 177 euro terwijl een nieuw setje 149 kost. 30 euro onderzoekskosten armer heb ik de kapotte oortjes weer terug. Dus mensen wees wijs en besteld electronica niet bij bol.com want aftersale is belabberd

Dre
11-12-2020

Leveren artikelen van onbetrouwbare leveranciers

Klok besteld. Leek gebruikt , toch maar even bekijken. Doet het niet aha daarom. Retour gestuurd. Nu neemt een onbekende leverancier contact op. Artikel is uitgepakt geweest en gebruikt. Dus betalen! Verder niks. En ja BOL past mijn rekening aan. Dus geen klok en betalen. Wat is dit voor een bedrijf.

11-12-2020

JBL55 koptelefoon ging verf afgeven

Ja, het probleem ontstond buiten de garantieperiode maar dit is echt een 'ontwerpfout' en bleek vaak voor te komen. Je mag akls consument verwachten dat een koptelefoon meer dan 3 jaar meegaat. Bol.com wilde dit niet bij de fabrikant aankaarten. Kon het voor ruim 50 euro laten 'repararen' maar het echte probleem wordt hier niet mee opgelost. Alleen botte niet meedenkend reacties van Bol.Com. Al 6 jaar goedbestellende klant mijn acoount lateb verwijderen. Koptelefoon wordt vernietigd was het laatste bericht. Triest allemaal.

Doret
10-12-2020

Geen zaken doen met bol.com

Bestelde kunstkerstboom is niet geleverd, wel betaling afgeschreven. Na een week thuis zitten omdat iedere dag de koerier kan komen zeggen ze na heel veel contact momenten en aan het lijntje houden dat de derde partij niet kan leveren. Geen sorry of niets.

10-12-2020

Bol.com is dom, dom, dom. Amazon is verstandiger en handiger.

Bestellen bij Bol.com - zeker in Corona tijd - is af te raden. Want het is een platform voor oplichters en je kunt alsnog naar de winkel. Heb namelijk net twee nieuwe Hue lampen besteld, maar er na 5 dagen wachten eentje gekregen: gebruikt en kapot. Als je er dan over belt met de klantenservice mag je zelf alles oplossen. Dus met je kapotte lamp naar de Albert Heijn om het daar in te leveren. Maar ik koop nu juist via het internet om nu even niet in een winkel te komen. En wat ik koop dat doe ik bij een betrouwbaar bedrijf, waarvan ik dacht dat bol.com dit ook was. Maar de klantenservice is zeer onbeleefd en gooit schreeuwend de telefoon op de haak als ik zeg dat ik een slechte recensie wil geven over een wederverkoper Prijsdeal.com die nota bene een 10 krijg van bol.com. Dat kan niet kloppen, omdat ze op geen enkele manier voldoen aan de verwachtingen. Zo staat er nergens dat ze tweedehands spullen verkopen. Ook komen ze de levering van 2 artikelen niet na en sturen ze er maar 1 en dat ook nog veel te laat. Kijk je op de website van Prijsdeal.com dan zie je dat ze alleen maar tweedehands spullen verkopen. Dat mag van mij, maar verkoop het dan niet voor nieuw bij bol.com. Kortom: dom, dom, dom. En gezien de nare ervaring met de klantenservice koop ik voortaan wel bij Amazon.com. Daar worden de dingen beter geregeld als je klachten hebt. Het is niet voor niets het grootste warenhuis ter wereld. Ook gooien ze daar gooien ze niet de hoor op de haak of beginnen ze te schreeuwen, zoals bij bol.com

06-12-2020

Bol.Com te duur

Bedenk voor je dat iets gaat bestellen bij Bol.Com dat het ergens anders veel goedkoper kan zijn. En bij een conflict is de service verlening zeer slecht.

Ga

Levert niet

Mijn bestelling is eenzijdig geannuleerd. Blijkbaar hebben andere klanten en medewerkers voorrang.

Akilam
05-12-2020

Viswijf van de klantenservice!

Beste Bol,

In de vroege ochtend van 27-11-2020 heb ik een thermobroek en een thermotrui besteld bij Bol.com. Dat had ik namelijk de volgende ochtend nodig voor mijn werk en ik heb daarom gekozen voor een avond levering, op diezelfde dag. Dat kost niet niks want daarvoor heb ik dus een Select abonnement genomen voor €10. Ik krijg een melding van PostNL dat ze voor 22:00 het pakketje leveren. Nou, ik de hele dag thuis wachten op het pakketje, om vervolgens rond 20:00 een bericht te krijgen van PostNL dat het leveren niet is gelukt omdat we zogenaamd niet thuis waren. Nou, daar was natuurlijk niets van waar want ze zijn helemaal niet geweest. Oké, ik bel de klantenservice met m’n verhaal en ik vraag de dame aan de telefoon waarom mijn pakket niet op het afgesproken tijdstip is bezorgd én waarom er aangegeven wordt dat we niet thuis zijn, terwijl ze überhaupt niet aan de deur zijn geweest en wij gewoon thuis waren. Ik maak haar duidelijk dat meneer van PostNL waarschijnlijk te lam was om zijn bus uit te stappen en daarom een niet thuis melding maakt, terwijl hij gewoon met zijn bus in de straat staat. Nou zegt mevrouw aan de telefoon dat ik lieg en dat er helemaal niet staat dat we niet thuis waren, maar dat PostNL de ronde niet heeft kunnen afmaken. Ik maak mevrouw duidelijk dat ik een screen heb van het PostNL bericht in m’n PostNL app én een screen van m’n Bol.com account waarin staat aangegeven dat de bezorger is geweest en dat we niet thuis waren.

Ik zeg tegen mevrouw, dat we een trouwe klant zijn van bol.com en dat we jaarlijks honderden euro’s uitgeven bij bol.com en dat ik er niet van gediend ben dat er wordt gezegd dat ik lieg over iets wat duidelijk in m’n Bol én PostNL account staan aangeven. Mevrouw van de telefoon is beledigd en dreigt de Hoorn op de haak te leggen als ik nog doorga. Ik maak haar duidelijk dat ik zoiets nooit eerder heb meegemaakt bij Bol. Dat ze brutaal is en zij niet professioneel is in haar werk als klantenservice medewerker en dat ik als klant nog nooit zo slecht ben geholpen.

Ik gaf haar aan dat ik klant bent en zij haar werk moet doen zoals het hoort. Dat ze mij gewoon te woord moest staan en met een oplossing moest komen. Dat kon ze niet hebben en heeft heel onbeschoft in mijn oor opgehangen.

Ik ben hier niet van gediend! Bol.com komt hun beloftes niet na, dus moeten zij ervoor zorgen dat er een oplossing komt. Ik heb niet voor Jan doedel het select abonnement genomen. Dat abonnement heb ik met een reden genomen, namelijk om gebruik te kunnen maken van o.a de avondleveringen. Vooral als je datgene dat je besteld, ook daadwerkelijk diezelfde dag of de volgende ochtend nodig hebt. Ik snap dat het weleens druk is en er teveel bestellingen zijn waardoor men niet alles op tijd kan bezorgen, maar dan moet niet er niet gelogen worden dat de besteller niet thuis is, terwijl de bezorger helemaal niet aan de deur is geweest.

Ik wil dat Bol.com uitzoekt wie de dame was die mij slecht heeft behandeld aan de telefoon en dat zij haar excuses aanbiedt voor haar onprofessioneel gedrag!

Verder sta ik erop dat Bol.com dit hele gebeuren compenseert! Ik ga niet als trouwe klant duizenden euro’s aan jullie uitgeven om vervolgens zo behandeld te worden!

Mederwerker gesproken op 27 november 2020 om 10:43.

referentienummer/bestelnummer: 1163253443

Ikke

Slechte klantenservice

Na jaren goede klant te zijn. Stond er onterecht een factuur van een annulering in de app. Paar keer gebeld, email gestuurd. Kreeg ellelange verhalen met uitleg terug van meerdere personen. Alleen werd er niks opgelost. Was geen groot bedrag, om van Bol com gezeik af te zijn, betaald. Bol com neemt geen verantwoording, vertrouwd op het falende systeem. Slechte klantenservice. Ik bestel er nooit meer wat. Zijn genoeg andere online bedrijven. Die wel klantenservice bieden.

Marga
04-12-2020

Fotobewerking met photoshop

Je bestel dit fotobewerking met photoshop je betaal met ideal dan kan je het downloaden maar dit is niet het geval dan maar opbellen naar de klantenservice van Bol.com dan word er gezegd het word opgelost er een storing bij het betalen van ideal naar ruim een maand later nog niet opgelost € 101,88 betaald nog geen geld terug van Bol.com mensen koop niets bij Bol.com ze moet minder reclame maken

Anna
02-12-2020

Koop hier nooit meer !

Onterechte herinnering ivm betaling, contact opgenomen.

Ze kunnen er niets meer aandoen ondanks dat ze de betaling tijdig ontvangen hebben.

Ze willen wel cadeaubon van €5 euro geven.

Denk het niet, bestel NOOIT meer iets.

Pure maffia!.

02-12-2020

Niet eerlijk uitleveren van bestelling

Ik was 12 jaar klant maar wat ik nu mee maak is een bizar slechte en oneerlijke service!

Ik had nieuwe Blue-ray set van Pink Floyd besteld op 21 november jl. voor €48- en betaald.

Op de site stond een paar dagen later dezelfde set maar dan voor €20, meer met 2 dagen levertijd?

Ik heb 24 en 25 november contact gehad met Bol.com medewerkers via de app, de eerste vertelde op 24 november dat ik op 27 november mijn bestelling in huis en op 25 e-mail zou krijgen met track en trace code. Niets gehad dus eind vd dag weer geappt en eerste wat ze steeds zeggen, vreemd het is gewoon leverbaar, ik ga even informeren, daarna krijg ik als annuleren en opnieuw bestellen?

Daarna telefonisch gesprek gehad en precies gelijke verhaal, alleen deze vrouw gaf toe dat Bol het verschil van €20, niet gaat bij leggen.

Volgende dag zomaar weer mail dat ik 1 december de zending krijg.

Weer niets en weer bellen maar steeds weer zelfde verhaal, navraag etc etc.

Geld terug gevraagd en nooit meer iets bij Bol bestellen!

Yvonne
01-12-2020

Koop hier nooit iets

Ik heb vandaag een kniebrace besteld maat XXL, ik heb 6,98 extra betaald zodat post nl de brace vanavond tussen 18 uur en 22 uur zou bezorgen, dit is ook netjes gedaan, maar wel in maat L, ik bol.com gebeld, de kosten van de kniebrace 12,99 zouden ze vergoeden de 6,98 euro niet, maar ik zou een kadobon van 10 euro krijgen en dan kon ik het opnieuw bestellen en dan zou de kniebrace op zijn vroegst donderdag komen, waar heb ik de 6,98 dan voor betaald, ik had hem vandaag nodig,

Sven
30-11-2020

Scam: smeren je stiekem ongewenst diensten aan

Scam! Smeren je stiekem extra diensten aan!

Jammer dat je geen lagere score kunt geven.

Mijn vriendin had iets besteld. Achteraf hebben ze er dan zelf een extra service aan toegevoegd (selekt) of ergens onopvallend laten afvinken op bestelformulier. Stond niet op de factuur, dus het viel niet op. Producten gewoon betaald volgens factuur voor de producten.

Achteraf sturen ze dan factuur voor die extra niet gevraagde service. Komt in spam terecht en niet gezien en dan na maanden komen ze dan met dreigbrieven voor incasso.

Bel je met de klantendienst en ze zeggen dat het geen probleem is om stop te zetten en herinneringskosten zullen worden kwijtgescholden. We zouden nog een mail krijgen. Tijdje niets gehoord, dus bellen we terug. Dan krijg je te horen dat de herinneringskosten niet kunnen worden kwijtgescholden. Ter info: herinneringskosten zijn jongeren dan de kosten voor extra service.

De producten die je er kunt kopen zijn duurder dan in andere webwinkels. Enige reden dus om er te kopen is omdat je denkt, ze hebben een naam en reputatie om in ere te houden. Blijkbaar fout gedacht.

Nooit meer kopen daar! Slechte prijzen, stiekem extra diensten aansmeren, klantendienst wil of kan niets doen.

Xobian
29-11-2020

100 euro tegoedbon gekregen echt toppie!

Samsung Wasmachine gekocht 7 dagen geleden kwam hij 100 euro goedkoper bij Black Friday ik een email gestuurd binnen 1 minuut gebeld en 100 euro cadeaubon tegoed gekregen echt een hele goede service van Bol.com. Ik zou zeggen ga zo door Bol.com!

Femke
28-11-2020

Vieze tweedehands pop gekregen

Donderdag een nieuwe babyborn pop besteld bij bol. Com. Niet bij hun verkoop partners.

Vandaag een tweedehands pop gekregen. De pop zat in orginele doos maar aan de binnenkant in oud karton en de assesoires waren vies, het haar zat anders dan het orgineel.

Gelijk gebelt en er is mijn toegezegd dat ik gelijk een nieuwe zou toegestuurd krijgen. Dit is niet gebeurd, zelfs niet naar 3x bellen.

Eef
27-11-2020

Te laat geleverde koelbox

Een koelbox die te laat werd geleverd en daardoor door ons is geannuleerd (we waren al op vakantie) is toch geleverd. Deze hebben we vervolgens retour gestuurd, maar we krijgen ons geld met geen mogelijkheid terug omdat de retour te laat was (vanwege de vakantie). Fout op fout, waarvan we als klant de dupe zijn.

25-11-2020

Wasmachine

Wij hebben nog nooit een bedrijf zo hard horen roepen dat ze niet verantwoordelijk zijn.

Wij kopen een wasmachine via Bol.com, komt die kapot aan. Zijn we andere halve week bezig retourneren, krijgen we alleen maar ellende en systeem fouten.

Zegt Bol com het is de leverancier probleem.

Wij bestellen een nieuwe via Bol.com, komt het andere criminele bedrijf Dynalogic onze nieuwe wasmachine, laden ze het netjes uit, rijden hem voor de deur, Hebben fullservice betaald en wat denk je. De kapotte wordt niet meegenomen. Sterker nog terwijl wij met Bol.com bellen, pakken de criminelen stilletjes onze nieuwe wasmachine en gaan er snel vandoor, en Bol.com zegt heel simpel maak maar een nieuwe afspraak, wij doen niets en daar betaal je dan voor.

24-11-2020

Slechte garantie

Horloge gekocht, na 6 maanden bandje defect wegens slechte kwaliteit. Geen enkele garantie gekregen van Bol. Nochtans wettelijk voorzien. Ook verkoper Tomylo weigert hulp. Ik koop nooit meer bij Brol.com