Bol.com reviews

17-07-2019

Verkopen troep

Bol.com verkoopt vanalles en nog wat tegenwoordig en daar zit veel troep tussen wat je ook bij de Action ofzo kan kopen. Het verdienmodel is kwantitatief ipv kwalitatief. Voor mij geen BOL.COM meer!

15-07-2019

Levert niet wat staat afgebeeld

3 keer iets besteld maar steeds niet dat verkregen wat ze afbeelden.

Wij zijn klaar met dit bedrijf en bestellen er nooit meer wat! Ps bedrijf was vroeger goed maar brokkeld steeds meer af naar de afgrond.

Sanne
14-07-2019

Geen 24/7 klantenservice

Probeer om iets voor zeven uur iemand aan de lijn te krijgen en sta vervolgens een half uur in de wacht. Heb ook online een chatgesprek geprobeerd, daar werd echter de verbinding verbroken en na een uur wachten nog steeds geen nieuwe chatmedewerker beschikbaar. Ze zijn niet te bereiken

11-07-2019

Herken meeste problemen hier niet

Nog geen slechte ervaringen gehad met bol.com.

09-07-2019

Pas op voor Bol.com winkel De Kempenaar

Tevergeefs meer dan een week gewacht op een koffiezetapparaat te leveren door Bol.com-onderwinkel De Kempenaar. Nooit aangekomen terwijl deze wel verzonden wordt gemeld. Terugbelverzoek: geen reactie. Zelf gebeld: voicemail met algemene meldtekst. Klantenservice Bol.com: geld terug, want nooit verstuurd. De medewerkster had meer klachten gezien over De Kempenaar. Jammer dat Bol.com haar concept laat misbruiken.

Je
08-07-2019

Voel me opgelicht

Dit zijn oplichters!

Nieuw zwembad gekocht, zat vol met gaten!

Kan omgeruild worden maar moet dan dat klote ding weer inpakken in dezelfde verpakking iets wat nooit lukt en onacceptabel is!

07-07-2019

Wat een ongelooflijk kutbedrijf

In 2 weken tijd maar liefst vier orders verkloten is op zich een knappe prestatie. Varieert van "storing in het systeem dus geen Select en tot na het weekend wachten".waar heb je dan Select voor?, tot niet geleverd krijgen waarvoor je betaald hebt.

Maar het ergste, ik bestelde afgelopen week een action cam voor de verjaardag van mn dochter. Dag erna geleverd, echter missen er een flink aantal accessoires. Contact gehad met Bol.com.één of andere domme muts wist het niet en zou de leverancier bellen of ze mij willen bellen (en dat komt goed?). Leverancier zelf maar gebeld, die wist mij zuchtend te vertellen dat de combo-deal met accessoires allang niet meer leverbaar is, en dat Bol.com het verrekt om de site aan te passen.

Vervolgens dat ding voor retour aangemeld en direct een andere (en duurdere) actioncam besteld, die dan dus nog net op tijd bezorgd zou worden ivm verjaardag.

Zou gisteren geleverd worden, 's avonds nog niets.kijk op track-trace, blijkt dat de status op "bezorgd" staat, maar niet bij mij! We waren met vier personen gewoon thuis, niemand gemist, geen kaartje in de bus, niets bij de buren.

Dan ga je Bol.com weer bellen."ja meneer, is afgeleverd"." maar niet bij mij.

Eigenlijk logisch dat zo'n kutbedrijf ook zaken doet met een kutvervoerder (PostNL en Dynalogic, slechter zijn er niet).

Nu wordt er een "onderzoek" gestart en kan ik vijf werkdagen wachten op een antwoord alvorens (misschien) mijn geld terug te krijgen.

Zelden zo'n klotebedrijf met zulke kutservice meegemaakt.

Dit was de echt de laatste keer dat ik iets bij Bol.com heb besteld, en aangezien de heren vervoerders er ook allemaal een zootje van maken gaan we dus gewoon weer naar de fysieke winkels!

Ben je wel wat duurder uit, maar ben je zeker dat je krijgt wat je koopt, je alles meeneemt naar huis en dat je niet ellenlang met één of andere onnozele, ingehuurde "klantenservicemederwerker" aan de lijn hoeft te zitten om tenslotte niet tot een oplossing te komen omdat ze daar gewoon te onnozel voor zijn!

06-07-2019

Levertijden worde niet nagekomen

Levertijden worden niet nagekomen en duidelijkheid over wat de aangepaste levertijd wordt kan niet gegeven worden. Voor mij nooit meer bol.com

Veerle
06-07-2019

Geld terug

Heb bestelling geplaatst maar niks ontvangen, hebben me eerst dagenlang aan lijntje gehouden zodat prijs omhoog ging en kreeg dan mijn geld terug met de bedoeling om nieuwe bestelling te plaatsen aan veel duurdere prijs.?

Jonny
05-07-2019

Slechte winkel

Je artikel wordt 2 juli 2019 bezorgd door dhl.

Je artikel is 29 juni 2019 verzonden. Je kunt dit pakketje niet volgen omdat we geen track & trace code hebben.

Nu nog niet binnen. Zo genoemde "verkoper winkel de kempenaar" niet vertrouwen. En maar aan het lijntje houden door bol.com van wacht nog een dag het is nu al een week verder en nu willen ze weer dat ik tot maandag wacht. Hierbij dus een dikke 1.

Wel 200 euro betaald maar geen track en trace code.

Quinty
05-07-2019

Toegezegde levertijd niet nagekomen

Ze beloven levering de volgende dag, maar op de dag zelf krijg je een mailtje dat het niet lukt, meerdere malen gebeurd, op die manier ben je mensen bewust aan het belazeren!

Andre
02-07-2019

Bol.com heel onbetrouwbaar in levering aankoop

Bol.com komt aflever en bezorgafspraken vrijwel nooit na. Ze beloven levwren de volgende dag, je koopt en vervolgens heb je na 4 dagen nog niks maar heb je wel al betaald.

Bol.com is onbetrouwbaar.

Er zijn betere webwinkels.

KIm
28-06-2019

Aanschaf laptop

Laptop via Bol besteld, was van een externe verkoper. Laptop komt aan en 5 uur lang bezig geweest om het ding opgestart te krijgen, kregen diverse foutmeldingen. Na eindelijk het ding opgestart te hebben, bleef het beeld hangen, liep steeds vast etc etc. Contact opgenomen met de klantenservice en zij hebben de klacht doorgezet naar de verkoper. De laptop kon retour mits teruggezet naar fabrieksinstellingen. Ja en daar gingen we weer, letterlijk 3 dagen bezig geweest om het ding terug naar fabrieksinstellingen te krijgen. Deze liep echter weer steeds vast. Maar weer contact opgenomen met Bol. Weer doorverwezen worden naar de verkoper. Deze was wel klantvriendelijk en we mochten de laptop retour sturen. Tijdens het proberen naar fabrieksinstellingen te krijgen, zagen we een mooie aanbieding van Bol zelf voor een betere laptop. Aangezien het toch behoorlijke bedragen zijn, wilden we eerst even wachten tot de laptop aangekomen was bij verkoper en bedrag retour zou komen. Door dit gesodemieter zijn we de aanbieding misgelopen. Wederom contact opgenomen met Bol met de vraag of we de betreffende duurdere laptop alsnog voor de aanbieding mochten hebben ter compensatie van de trubbels van de vorige laptop. Daar de nieuwe van Bol zelf was had ik verwacht dat Bol wel klantvriendelijk wilde zijn en ons tegemoet wilde komen. Maar niks is minder waar, Bol wil niets doen en we kregen het advies om te wachten tot hij weer eens in de aanbieding komt. Zoon moet in augustus weer naar school en moet dan in het bezit zijn van een laptop. Kunnen we dus niet op wachten. Erg jammer dat Bol zou vasthoudend blijft en zijn klanten niet tegemoet wil komen. Waardeloos, ik koop hier niets meer.

Tân
27-06-2019

Onbetrouwbaar webshop

Slechte service / customer care en meteen de laatste keer dat ik bij Bol.com wat bestel.

Bestelling 2364679280

Twee weken geleden heb ik een boek besteld. Bol beweert snel te zijn met hun next day delivery (belofte #1). Volgende dag niets ontvangen.

Bestel status staat wel op bezorgd (belofte #2). Dus ik controleer mijn brievenbus op postnl of DHL briefjes, de postkamer op kantoor, de receptie noem maar op. Na 2 weken wachten en controleren, had ik nog steeds niets ontvangen.

Uiteindelijk Bol.com aangesproken op live chat met heel het verhaal. Ze erkennen het probleem en beloven het netjes op te lossen door de zending in orde te maken en het boek alsnog te sturen (belofte #3) en het geld terug te storten ter compensatie (belofte #4).

De volgende dag stond de status op: geretourneerd. Dus nu ik krijg helemaal geen boek. Weer een service medewerker gesproken via live chat: kunnen niet leveren wat ze beloven… maar ze kunnen nu wel mijn account waarde verhogen met maar liefst 3EUR! Teleurstellend.

Dit hadden jullie kunnen doen:

1. Als jullie iets niet kunnen leveren. Laat het dan meteen aan de klant weten.

2. Als jullie iets niet hebben geleverd. Zet dan aub de bestel status niet op "bezorgd".

3. Beloof je iets aan de klant ter compensatie. Kom het netjes na.

4. Is er een wijziging gekomen in wat jullie hebben afgesproken? Communiceer.

Dit gaat om een simpele bestelling. Hoe kun je zo op zoveel contactmomenten zoveel fouten maken? Zulke leugens passen niet bij zo’n groot merk en webwinkel.

?????

Willemien
27-06-2019

Pas op voor de BOL e-books!

Ik lees digitale boeken op een Pocketbook. Ik koop een e-book bij Bol.com en kom er DAARNA achter dat ik dat alleen kan lezen in "hun" koboreader of op mijn telefoon via een Adobe app. Dat moeten ze in koeienletters op hun site vermelden VOOR je een boek bij ze koopt. Op de afwikkeling van mijn klacht krijg ik als antwoord: het komt zeker goed. BAH, ben enorm teleurgesteld. Nu ga ik opzoek naar waar ik e-books kan kopen die wel downloaden in pdf.

Mirian
26-06-2019

Select account

Let op: Denk 2 keer na voordat je een SELECT ACCOUNT aanmaakt. Ze adverteren met *Vandaag Bezorgd Bij Select artikelen Gratis* Nou dus niet! Ik heb er een hoop gezeur mee gehad. Wanneer ze het 'druk' hebben geven ze PostNL de schuld dat het niet op tijd geleverd kan worden. Ik (een trouwe klant, ik bestel elke maand wel wat via Bol) heb nog nooit de keuze kunnen maken dat het dezelfde dag geleverd wordt. Naar oplossingen zoeken doen ze niet aan bij de klantenservices, je krijgt alleen maar JA-MAAR antwoorden. Dus ben je van plan op een select account aan te maken voor deze optie, ik adviseer je het om het vooral niet te doen! En anders hoop ik dat je meer geluk hebt ;).

En je abonnement opzeggen kan pas wanneer het bijna verloopt! Een paar maanden van te voren (wanneer de klant zelf wilt opzeggen!) kan het niet.

25-06-2019

Zeer slechter after sales, geen oplossing of klantgerichtheid!

Belachelijk slechte after sales, ze kunnen je niets vertellen of ook maar enigszins een oplossing bieden. 0.0 service!

Ik was een erg trouwe klant maar nu niet meer!

Coolblue here i come!

Op de bewuste maandag via de live chat van bol.com

“dit zijn je laatste bestellingen. Over welk artikel gaat je vraag?”

- dyson pure cool desk 2018 - luchtreiniger en ventilator - wit/zilver

“ok. Ik verzamel nu al onze contact-opties voor jou.”

“chat met de bol.com klantenservice”

“het is erg druk, we reageren zo snel mogelijk”

“zoeken naar een expert”

-typ gerust vast een bericht .

“je live chat is gestart”

Ik:

Ik heb vrijdagavond mijn dysen ventilator van 549 euro besteld met de verwachting deze zaterdag te kunnen gaan gebruiken ivm de hitte.

Mailtje gehad van bol.com dat ik uiterlijk zaterdag 17:00 mijn ventilator zou ontvangen.

Op de postnl app staat dat hun het pakket niet hebben ontvangen, en 5 dagen later nog steeds niet!

Zaterdagochtend een messenger bericht gestuurd (tot op heden, 5 dagen later dus” nog geen reactie terug ontvangen.

Zaterdag avond gebeld met jullie, daarbij bevestigd jullie medewerker dat het fout is gegaan in het magazijn en hij ze zal bellen en mij daarna terug zal bellen ook niet gebeurd

Zondag ochtend wederom gebeld en medewerker bevestigd alles, dat het idd niet goed is gegaan en de betreffende afdeling op de hoogte is gesteld maar niks kan doen nu omdat het zondag is

Ozge (van bol.com):

Goedemiddag! mijn naam is ozge. Mijn excuses voor de late reactie.

Het is drukker dan verwacht.

Ik kijk met je mee! heb je een moment?

Ik:

Inmiddels is het maandag en ik weet nog helemaal niets en heb mijn product ook nog niet.

Ozge:

Bedankt voor het wachten, dennis. Ik zie dat mijn collega`s contact hebben opgenomen met de desbetreffende afdeling, zij zullen binnen twee werkdagen reageren.

Omdat je zaterdag contact hebt opgenomen met onze klantenservice, kan het zijn dat we morgen reactie van ze ontvangen.

Ik snap dat je hiervan baalt, maar ik wil je vragen om morgen af te wachten.

Zodra we reactie hebben ontvangen, houden we je hiervan op de hoogte.

Kan ik je nog ergens anders mee helpen?

Omdat ik geen reactie meer van je krijg zal ik het chatgesprek sluiten.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Mocht je toch nog vragen hebben, dan kun je uiteraard altijd contact met ons opnemen.

Bedankt voor het gesprek en ik wens je nog een fijne dag toe!

Je live chat is beëindigd

Dit was echt 1 minuut later. Ik reageerde voor 1 volle minuut niet en de beindigen de chat.

Mijn reactie:

Echt belachelijk dit

Bol.com live chat reactie:

We doen er alles aan om je als klant tevreden te houden, maar ik begrijp dat je een klacht hebt?

- ja, echt super boos en geirriteerd

“laten we dan even kijken op welke manier je je klacht kunt doorgeven.”

Ok.

Ik verzamel nu al onze contact-opties voor jou. Typ gerust vast een bericht .

Je live chat is gestart

Kiki (van bol.com):

Goedemorgen dennis, je chat met kiki mijn excuses voor het lange wachten, het is erg druk op de chat

Hi ik heb nu inmiddels 4x contact gehad en niemand helpt mij

Kiki:

Ik ga even het gesprek terug lezen en je gegevens erbij pakken dan kijk ik met je mee.

Heb je voor mij een moment

Ik:

Vooral de laatste chat met je collega was super teleurstellend

Ik heb geen oplossing en elke keer moet ik wachten.

Vooralsnog heb ik een duur product (549 euro dure ventilator) besteld en wordt gewoon niet geholpen, het is 30 graden in mijn slaapkamer.

Via coolblue of gewoon bij de mediamarkt had ik het product al afgelopen zaterdag kunnen hebben, ik heb altijd vertrouwen in bol.com gehad maar dat is nu ernstig beschadigd

Ik krijg geen oplossing van jullie ik wil mijn ventilator gewoon uiterlijk vandaag in mijn bezit

Iedere keer wordt ik met een kluitje in het riet gestuurd

Kiki:

Ik heb even alles teruggelezen.

Spijtig genoeg is er door de drukte bij bol.com en postnl vertraging opgelopen.

Mijn excuses voor het ongemak.

Ik heb ook gelijk gekeken of er al iets bekend is maar op dit moment hebben wij nog geen terugkoppeling ontvangen van de verantwoordelijke afdeling.

Daardoor ben ik bang dat je pakket vandaag niet bezorgd gaat worden

Ik:

Maar dat vind ik gewoon geen antwoord en geen oplossing totaal niet oplossingsgericht van bol moet ik dan echt op google een slechte review gaan plaatsen? ja dus.

Geen verdere reactie van bol.com mogen ontvangen en de live chat was gesloten.

Levering had op zaterdag plaats moeten vinden, het is inmiddels op het moment van schrijven dinsdag en postnl heeft nog steeds niets mogen ontvangen van bol.com. Op maandagavond nogmaals gebeld waarbij de medewerker aangeeft dat mijn pakket is kwijtgeraakt in hun eigen magazijn en ik nog een paar dagen moet wachten tot het onderzoek is afgerond, ze kunnen niet doen omdat het om een hoge waarde gaat en het via een speciale afdeling moet worden bekeken. Jammer voor de consument. Je betaald 549 en je kan waarschijnlijk minstens een week wachten tot je je geld terug krijgt en daarbij ook nog eens niet over het bestelde product kunt beschikken of een andere bestellen.

21-06-2019

Twee keer noppes!

Product besteld, incompleet geleverd. Contact gezocht met Bol, gaven mij te kennen dat de dag erna een compleet artikel zou worden geleverd. Dag daarop wederom een incompleet artikel. Twee keer voor Jan Joker thuisgebleven! Ook de nazorg slecht, zeer slecht. Men moet het maar zelf regelen, waarbij retouretiketten niet kloppen. Duidelijk het retourticket uitgeprint om dit via AH te doen, maar moest vanuit AH naar Postnl. Meer dan een sorry, voor de zoveelste keer, komt er niet vanuit Bol.com. Voel mij echt als klant zijnde niet serieus genomen!

Fred
20-06-2019

Men laat zich makkelijk beetnemen door bol.com

Als je hier koopt ( via hun server , het komt namelijk bij bedrijven vandaan die hun product erop hebt gezet).

Geen probleem , maar wel een probleem als ik prive bestel er gaat iets niet goed staat het callcenter klantenservice erboven op ( ze leven van al die bedrijven die hun producten erop zetten ook verder geen probleem) maar wel een probleem als je zelf spullen gaan verkopen via hun server dan gaat het zgn zakelijke partner denk je voor je klaar staan maar niets is minder waar , men strijd veel meer voor de consument.

Voorbeeld ik heb een nieuwe product verkocht via bol.com , klant meld via bol.com retour als opmerking , ik dacht een nieuwe te hebben gekocht maar krijg een gebruikte binnen, wij afwachten en inderdaad we krijgen een gebruikte terug , tja een gebruikte die ze zelf een paar jaar houden en houden het nieuwe artikel en daarna een zeer negatieve review op bol.com over mij , ik vraag mij af of dit wettelijk niet verboden is omdat je naam ter schande in het openbaar wordt gezet. Dit vermeld aan diversen medewerkers daar het callcenter niemand gaat dit oplossen moet je zelf doen , weigeren en terug sturen naar die klant , op kosten van mij naar belgie € 8,95 terwijl ik er € 3,00 op verdiende.

Hun slowgun , bol.com de winkel van ons allemaal is allemaal flink bedrogen , ik voel mij flink gedupeerd door ze.

Thomas
20-06-2019

Prima service

Gaat meestal vlekkeloos. Is er toch iets mis, dan doet de klantenservice nooit moeilijk. Zelfs een keer geld terug gehad voor een defect product dat ik niet terug hoefde te sturen omdat het gemonteerd niet meer in de doos paste :-)