Bol.com reviews

Oktay
12-02-2021

Nooit meer Bol

Betaald voor avondlevering, pakketje komt pas 3 dagen later aan.

Mikel
11-02-2021

Belachelijke prijs

Op de site van bol.com komen hele hoge prijzen voor , deze worden bepaald door partners van bol.com na contact met bol.com wordt eerst beweert dat zij de prijzen controleren daarna wordt aangegeven dat hun partners zelf de prijs mogen bepalen en verder nog heeft bol.com niet gereageerd op hun vraag dat er meerdere bedrijven dezelfde prijzen hanteren daar wilde ik een voorbeeld van. Het gaat om een bestelling van Ardenner split via bol.com kost een zak van 20 kg van € 26,50 terwijl dit bij een andere website tussen de € 4,50 en € 7,— kost. Bol.com vind dit dus redelijk, ik belachelijk en zal nooit meer via hun site wat kopen.

M. Bokhove

Peter Sabine
11-02-2021

Herinnering

Ik bestelde een artikel met achteraf betalen

2 dagen na de levering stuur ik een email naar Bol omdat er geen betaal gegevens bij zaten. ook in mijn account is niks te vinden zelfs de bestelling niet

ik kreeg geen antwoord op mijn email

Nu krijg ik een herinnering met 7 euro extra kosten

Dit lijkt op afzetterij

Sylvia
10-02-2021

Reparatieservice onmogelijk te bereiken

De reparatie service van bol.com is onmogelijk te bereiken. Twee weken geleden heb ik 3x gebeld met de klantenservice voor een terugbel verzoek, 2 weken later heb ik nog altijd niks gehoord. De 1e reparatie van mijn laptop was niet goed uitgevoerd, binnen 30 minuten gebruik waren alle problemen weer terug, de reparateur beweerd nu dat er niks mis is met de laptop en wil mij alsnog alle kosten van de 2de 'reparatie' laten betalen. Vandaag opnieuw gebeld met de klantenservice van bol.com maar nog altijd geen contact gehad met de reparatieservice, als je het nummer belt op de formulieren wordt je constant doorverwezen naar een ander, van Asus naar bol.com en van bol.com naar de reparateur die dus onmogelijk te bereiken is. Het schijnt verder ook niemands verantwoordelijkheid te zijn.

RG
09-02-2021

Opgelicht! Nooit meer Bol.com en ClauwsShop

Via Bol.com een rode Swiss waterkoker gekocht. Deze werd door ClauwsShop een partner van Bol.com geleverd. Product was niet zoals verwacht, er kwamen waterdruppels op de deksel tijdens het koken. Bij navraag waarom dit gebeurde geen antwoord gekregen maar ik mocht het product retourneren dit was nog binnen de zichttermijn. Voorwaarde: in dezelfde verpakking en na acceptatie zou ik het aankoopbedrag terug ontvangen. Ik besloot het product toch te houden ik kon nog wel water koken en al dat gedoe om te retourneren tijdens Corona lockdown pfff.Grote spijt dat ik die rotzooi niet heb teruggestuurd. De ellende en frustraties begonnen na 5 maanden met ClauwsShop. De deksel sloot niet meer deze klapte open tijdens het schenken. Bijna vreselijk verbrand en dat was voor mij de druppel! Het product was ondeugdelijk. Bol.com erover gemaild, de mail wordt doorgestuurd naar ClauwsShop en deze geeft antwoord. In de eerste instantie wordt retour niet geaccepteerd, dus Bol.com weer gemaild en foto’s gestuurd. Uiteindelijk toestemming om het product op te sturen. Binnen 24 uur reactie van ClauwsShop, retour wordt niet geaccepteerd. Over de eigenlijk reden blijven Bol.com en ClauwsShop onduidelijk. Na 2 maanden over en weer discussie krijg ik een mail van Bol.com met opgave van reden.Volgens ClauwsShop heb ik zelf de deksel kapot gemaakt en de waterkoker was te vies om aan te pakken deze was nooit ontkalkt. De waterkoker zou weer naar mij worden terug gestuurd. Mijn mond viel open van verbazing! Dit bedrijf haalde van alles erbij om onder de garantie bepaling uit te komen. Had dit persoonlijk met mij te maken, te vies om aan te pakken? Intimidatie dat ik op moest houden met

mailen etc. Ik zou ook op een lijst geplaatst worden bij Bol.com ivm met mijn uitspraken. De kwaliteit van de waterkoker was Made in China. Ondertussen 3 maanden verder nog geen waterkoker terug ontvangen, mijn eigendom is door ClauwsShop nooit geretourneerd. Bol.com distantieert zich ervan en reageert niet meer op mijn e-mails. In januari jl. dien ik mijn klacht in bij de geschillencommissie en na betaling van het klachtgeld (wat overigens 3 x zo hoog is dan het aankoopbedrag) blijkt dat ClauwsShop niet is aangesloten dus de klacht kan niet in behandeling worden genomen. Dit bedrijf wekte de indruk partner te zijn van Bol.com en mailt dat een klacht bij de klachtencommissie met vertrouwen tegemoet wordt gezien. Alweer misleiding want ze zijn nergens bij aangesloten! Geen waterkoker, geld kwijt opgelicht! Bij verkoop worden malafide bedrijven gepresenteerd als partners van Bol.com maar bij klachten/garantie geeft Bol.com geen gehoor en is de realiteit dat het om externe partners gaat die vogelvrij zijn. Bij problemen en klachten kan de consument nergens aankloppen. Het verdienmodel van bedrijven als ClauwsShop is hierop gebaseerd. Rotzooi verkopen en wegduiken bij garantie! Consument de dupe! Nooit meer Bol.com deze maakt verkoop van rotzooi producten mogelijk samen met externe partners. Bol.com staat niet garant voor kwaliteit! By the way producten tot nu toe gekocht via Bol.com zelfs een dop van een parfum fles was kapot. Nooit meer Bol.com!

Ria
08-02-2021

Onbetrouwbaar

Ik bestelde een webcam. Deze zou op dag 7 geleverd worden. Op dag 5 's avonds krijg ik doodleuk een mailtje om te melden dat bestelling werd geannuleerd owv produkt niet meer leverbaar.

Bol.com beloofde me te contacteren , maar helaas niet gehoord .

Maar 1 woord voor : onbetrouwbaar!

Wendy
06-02-2021

Incompleet apparaat

Een retourapparaat besteld, omdat deze snel geleverd kon worden. Volgens de beschrijving kon de verpakking wat beschadigd zijn, maar het apparaat zou ongebruikt en compleet zijn. De doos bleek geheel gescheurd (kon ik nog mee leven), maar het apparaat was beschadigd en bovendien zat het snoer om het apparaat te gebruiken er niet bij.

Direct contact opgenomen met de klantenservice, maar die kunnen niets doen, behalve een retour in behandeling nemen, omdat zij zelf dit artikel niet in hun assortiment hebben. Vervolgens probeert de medewerker ook nog bijdehand te doen.

Zeer slechte ervaring dus!

Enes
06-02-2021

Verkeerde product

Al meer dan 5 keer gebeld met bol.com maar ze kunnen maar niet een oplossing vinden om mij het juiste product te laten bezorgen ik heb een verkeerd product ontvangen en ik krijg als oplossing retour die product en koop het opnieuw terwijl de prijs al in middels 3 x meer is geworden dan dat ik heb betaald voor die product slechtste klantenservice ooit ze komen niet met oplossingen maar maken het alleen moeilijker.

Daniel
02-02-2021

Review

Vele jaren gekocht bij hen onder andere dvd en blu ray soms eens wat anders maar meestal dvd of films soms loopt het wel fout maar dat zijn degen die zich zoals ze het zeggen partners zijn van hen of zo. maar dat is niet aan hen maar de klanten service helpt je dan wel met dat probleem. maar anders was ik toch wel tevreden over hen. maar door een fout dat ik redelijk laat was om te betalen ben ik nu deze rechten om achteraf te betalen kwijt. erg vervelend vind ik schrijven van een review want als het fout gaat komt er geen oplossing en zei kunnen je niet helpen want de fout ligt aan hun website zelf al jaren dat ik hier klant ben en er verandert er niets aan de fouten blijven. en sommige verkopers en partners bieden hun producten te duur aan.

30-01-2021

Zéér teleurgesteld !

Op 27.01.2021 bestel en betaal ik een Corel Paint Shop Pro 2021, dewelke, zo staat te lezen op de site, onmiddellijk te downloaden is vanop mijn account. Ik vond dit zéér handig omdat ik deze dringend nodig had voor een fotobewerking voor mijn dochtertje haar school. Daar dit niet het geval is, neem ik contact op met de klantendienst. Die zeggen me dat ze het gaan onderzoeken en dat ik 'even' geduld moet hebben. De dag nadien nog niets en tot 4 maal toe de klantendienst gecontacteerd en telkens opnieuw mijn verhaal (om gek te worden). Uiteindelijk kreeg ik het antwoord dat de verkoper van de software weliswaar de bestelling gekregen heeft, doch deze nog niet verwerkt zou hebben, dus nog even geduld . En dag later krijg ik een mail van de verkoper waarin hij zegt de bestelling niet door gekregen te hebben. Ik stuur deze alle info die ik heb alsook een printscreen van mijn bestelling, waarop hij zegt contact te zullen opnemen met Bol.com. Nadien géén reactie meer. Terug naar de klantendienst . die zegt dat ze de verkoper in 'time-out' geplaatst hebben om te voorkomen dat er andere klanten hetzelfde moeten meemaken en of dat ze de bestelling moeten annuleren zodat ze mijn geld (hopelijk) kunnen terugstorten. Enkele uren later vind ik een tel.nr van Bol.com te Brussel en neem contact op. Ik kreeg een medewerker aan de lijn (opnieuw héél mijn verhaal) die er een super-visor bijhaalde. Daarop kreeg ik te horen dat ze de verkoper nog 48u de tijd geven om alsnog mijn bestelling uit te voeren en dus nog even geduld moet hebben want na nazicht moet er toch iets mis gegaan zijn bij het doorgeven van de bestelling (vermoedelijk een technische fout en dat gebeurd nogal eens). Indien er géén oplossing komt hopen ze mijn geld terug te kunnen storten. Ik antwoordde hierop of het niet mogelijk is om mijn reeds betaalde bedrag te verrekenen zodat ik mij een, weliswaar oudere en duurdere versie van Corel kon aanschaffen en die zonder tussenkomst van een verkoper aangeboden word door hen. Dit was niet mogelijk . en dien dus nog 48 u te wachten . De service is ver te zoeken! Ik ben reeds klant sinds 2017 en heb al diverse spullen gekocht bij Bol.com maar dit zal wel mijn laatste geweest zijn .

28-01-2021

Retour word niet opgehaald als je select klant bent.

Had een retour en omdat we Select hebben zou je het opgehaald worden door PostNL.

2 keer gecanceld en Bol.com zegt dat het bij PostNL zit en dat zij er niks aan kunnen doen.

Ik heb dus 2 dagen voor niks zitten wachten en het kan ze echt niks schelen. Mooi meer Bol voor ons.

Herman
28-01-2021

Geld afhandig maken

Kadobon ongeldig na 3 jaar dat snap ik, maar dat betekent toch niet dat mijn geld ongeldig is? Want dat blijf van Bol.com. en enige tijd geleden bestelde ik af geprijsde cd's van Steely Dan. Van € 16,95 voor € 9,95. Die bestelde ik , maar bij de klik op het boodschappenmandje veranderde de prijs weer in € 16,95. Er over gebeld. Niets aan te doen. Ik moest de hoofdprijs betalen.

Rotbedrijf

Herman Slaghuis

Roel
25-01-2021

Waardeloze webwinkel

Waardeloze webwinkel. Beter koop je bij Coolblue of Amazon.

In november een Carat x coup zaag gekocht bij bol.com van partner gereedschapscentrum voor bijna €800,- waar een zaagblad bij zou zitten. Bij levering geen zaagblad aangetroffen en na telefonisch contact met bol.com bleek dit een foutje te zijn. Ze hebben daarna direct de advertentie aangepast en ze konden niks voor mij betekenen.

Nu een aantal maanden verder hebben ze de advertentie terug aangepast en zou er wel weer een zaagblad bij geleverd worden. Ik heb direct contact opgenomen wat dit voor moest stellen en bol.com komt weer met hetzelfde verhaaltje dat dit een fout zou zijn. "Een fout? Alweer?"

Bol.com misleid je met verkeerde informatie om te kunnen verkopen en bij aankoop kunnen ze daarna verder niks meer voor je betekenen.

Wat een webwinkel, wat een klantenservice en wat een partners.

Diana
25-01-2021

Diefstal

Zeer klantonvriendelijk!

Let op met cadeaubonnen!

Stel. je koopt 3 paar laarzen. Je betaald 300 euro waarvan 150 met cadeaubonnen.

2 paar stuur je retour. 1 paar hou je. Dit paar kost 150 euro.

Niet meer dan normaal dat ze hiervoor je cadeaubonnen inzetten.

Bij bol.com niet.

Pure diefstal. Ze houden je geld en je krijg je bonnwn terug.

Hugo
20-01-2021

Onterechte aanmaningen

Gisteren 4 aanmaningen ontvangen. Verkeerde tenaamstelling en onjuistheden in het adres.

Direct bol.com gebeld, aan mijn vrouw gaven ze aan deze maar gewoon weg te gooien. Kon wel een deurwaarder komen, maar dan konden we het wel uitleggen.

Dezelfde avond heb ik zelf nog gebeld. Niets kan overal gaan deuren dicht ipv open. Ze zijn vooral opzoek naar een zondebok en niet een oplossing.

In totaal 3,5 uur aan mogen besteden, aan ongevraagde beschuldigingen. Verdedigen tegen iets waar je niets mee te maken heeft en wat ook nog eens klink klaar is.

Een tegemoetkoming van Bol.com, dat kan en mag je niet verwachten! BAH! Ze durven wel aanmaningen bij iemand op de mat te gooien maar fouten toegeven of netjes oplossen is er niet bij.

Ik ben al jaren klant bij Bol.com maar hoe goed is dit bedrijf om een vertrouwensrelatie binnen 1 dag volledig te grabbel te gooien!

Ik nodig ze nog steeds van harte uit tot een redelijke afsluiting te komen ipv een eenzijdige afsluiting.

Lodewijk
17-01-2021

Elders vaak veel en veel goedkoper

BOL heeft bij mij wel altijd op tijd en in goede staat geleverd. Maar sommige producten zijn op de site van BOL.com gewoon 100% duurder dan elders! Dat verschil wordt niet gerechtvaardigd door goede service. Het is vaak zelfs een stuk duurder dan in de fysieke winkel.

Marielle
17-01-2021

Mega Super tevreden over Bol.com! Top! Reeds jaaaren!

Netjes. Zoals zaken doen hoort.

14-01-2021

Geen product

Product besteld maar niet gekomen,

bol schuift het op vertraging van post nl. en blijven de (mogelijke levertijd vooruit schuiven) had het al 10x zelf kunnen halen.

Berna
13-01-2021

Heel slechte ervaring met retour

3 boeken terug gestuurd. Retour was bevestigd en ontvangen dus geen openstaande betaling meer. Na een paar weken werd betaling terug open gezet omdat ik volgens hen 3 andere boeken zou terug gestuurd hebben, waar halen ze het? Heb klacht ingediend tegen hen.

12-01-2021

Poker set besteld

Heb een pokerset besteld en betaald maar wordt niet geleverd al diverse mails gestuurd maar wordt gewoon niet op gereageerd. Voor mijn nooit meer een bestelling bij bol.com