Bol.com reviews

Omer
20-05-2016

Slechte ervaring

Als er een probleem is met een aankoop wordt men slecht geholpen.

Contact opnemen is moeilijk, maar lukt wel, en als je blijft aandringen voor een oplossing sluiten ze elk contact en antwoorden ze op niks meer.

Daar sta je dan met uw probleem!

Zeer klant onvriendelijk.

Ik en mijn familie kopen NOOIT meer bij BOL.COM.

07-04-2016

Onklantvriendelijk

Vordering van een incassoburo gekregen (heel ander buro dan op de bol-site staat, dat is al niet vertrouwenwekkend) voor een aankoop die ik nooit gedaan heb! Bol.com beaamt dat de aankoop in hun administratie inderdaad niet voorkomt, en dat ik mijn aankopen altijd netjes betaal, vooraf n.b. Ook beaamt Bol.com dat zij geen rekening of betalingsherinnering hebben gestuurd. (Allicht)

Desondanks weigert Bol.com mij te helpen met het ongedaan maken van de vordering. Bol.com zegt dat dat niet kan als het eenmaal bij het incassoburo ligt.

Daar geloof ik niets van. Bol.com is toch de opdrachtgever van het incassoburo? Dat buro bevestigt het: als Bol de opdracht intrekt stoppen ze met vorderen.

Twee konklusies:

1. Bol.com heeft een gecorrumpeerd bestelsysteem, dat bestellingen op andermans naam toelaat. Erg onprofessioneel voor een ICT-winkel (uitkijken!)

2. Bol.com weigert klanten die daar de dupe van worden, te helpen.

Nu moet ik bewijzen dat ik niets gekocht heb. Omkering van de bewijslast noemt een jurist dat, valt onder kwalijke praktijken.

Bol.com moet bewijzen dat ik iets gekocht heb. Het verschuilt zich achter een incassoburo, dat slechts een instrument is en maakt er zo een kafkaiaanse brei van.

Zeer onklantvriendelijk dus.

P.A.J. Glasbergen

Amsterdam

Job
22-03-2016

Dyson stofzuiger

Via bol.com een stofzuiger bij externe leverancier gekocht. Deze bleek kapot. Vervolgens veel moeite gekost om te weten wat ik moest doen. Afgesproken kapotte machine op te sturen zonder de functionerende delen. Vervolgens moet toch weer de rest worden opgestuurd. Klantenservice Bol.com en externe verkoper spreken elkaar tegen. Geen fijne ervaring

Biracial
20-03-2016

Achnea

Makkelijk alles te vinden. Breed aanbod. Klantenservice is ook heel vriendelijk. Vergelijking is ook makkelijk te vinden. Heb nooit problemen gehad met Bol.com en ik zal er zeker vaker bestellen. Het fijne is ook dat er verschillende betaal mogelijkheden zijn

Cheyenne
23-09-2015

Fantastisch!

ik bestel al ruim 3 jaar diverse items bij bol.com.

Ik heb nooit problemen gehad met de verzending.

Alleen toen ik er 1 keer een cadeau voor mijn vriend met kaart kocht kreeg ik een kaart met

Gefeliciteerd met je verjaardag lieve bas

liefs mama en papa

Het punt in mijne stond

Lieve Tho

Alweer 1,5 jaar samen

Ik hou van je !

Liefs van mij ;D

Dus dat is het enige minpunt ooit..

En daar ben ik voor gecompenseerd door het geld van de kaart terug te krijgen.

JOS POTJENS
24-08-2015

SERVICE BOL.COM SLAAT ALLE DIEPTE RECORDS

SERVICE BOL.COM SLAAT ALLE DIEPTE RECORDS

*****************0 STERREN********************

HET WOORD SERVICE EN KLANTTEVREDENHEID STAAT BIJ DIT BEDRIJF NIET IN HET WOORDENBOEK.

NOG NOOIT EEN ORGANISATIE MEEGEMAAKT DIE ZULKE SLECHTE SERVICE VERLEENT.

DE LINKERHAND WEET NIET WAT DE RECHTERHAND DOET EN NIEMAND DIE KLAARBLIJKELIJK DE VERANTWOORDING NEEMT. SERVICE REFERENTIES WORDEN VERWERKT IN CASENUMMERS MAAR HEB JE EEN VRAAG OVER EEN CASE NUMMER DAN OPENT ER AUTOMATISCH EEN NIEUW CASE NUMMER.....KORTOM EEN WARE CHAOS IN HET SERVICE SYSTEEM. WACHTEN OP EEN WERKELIJK GOED ONAFHANKELIJKE BEOORDELINGSONDERZOEK VAN DE SERVICE AFDELING .... MISSCHIEN DAT BOL.COM DAN WAKKER WORDT.

Shermineh Samadany-Fard
20-08-2015

Norton internet security voor 3 pc's 1 jaar

Norton internet security voor 3 pc's 1 jaar : Dit artikel was heel goedkoop .... 27 euro! Dan heb ik het aangeschaft ! Het was van een externe verkoper. Na vier maanden wou ik de code invoeren ... Maar het gaf aan dat het niet doet ! Dan heb ik contact opgenomen met bol.com .... Tot mijn grote verbazing nemen ze geen verantwoording en zeggen ze dat ik zou het contact van bewuste verkoper moeten afwachten.... Ik ben opgelicht . Klaar

Stefan
16-07-2015

Te laat of niet bezorgd

Driekwart van mijn bestellingen bij Bol.com komt later dan beloofd of wordt op den duur ineens geannuleerd. Al te vaak geen cadeautje gehad op een verjaardag. Ze nemen het probleem niet serieus, ook niet na klachten. Ze leggen alle schuld bij de partijen waarmee ze samenwerken ("externe verkopers") maar dat is nogal makkelijk. Als je iets op je site aanbiedt, moet je dat ook binnen de beloofde levertijd leveren. Geen slappe excuses, zeker niet als het continu gebeurt.

Leen
18-05-2015

Nooit problemen gehad!

Ik bestel regelmatig producten bij bol.com en lees tot mijn verbazing dat veel mensen problemen ondervinden bij hun bestelling. Het is mij zelf nog nooit overkomen. Het enige wat er ooit een beetje mis is gegaan gebeurde vandaag. Ik kreeg een mail dat mijn product verzonden was maar dat er geprobeerd was de bestelling te annuleren. Ik belde dus de klantenservice en kreeg meteen iemand aan de lijn. Bleek dus dat het een automatisch mailtje was die verkeerd was verzonden. Uiteindelijk dus niks aan de hand. Krijg altijd mijn bestellingen netjes op tijd en in een goede verpakking.

Anne
20-02-2015

Jammer

Bestelde iets, betaalde, zag over het hoofd dat het ipv direct leverbaar een levertijd van enkele dagen had. Na twee weken belde ik waar het kadootje voor dochters vriendinnetje bleef: kwam eraan ik had misschien wel gezien dat levertijd iets langer was? Tot zover alles ok, maar daags na mijn bezorgde telefoontje kreeg ik bericht dat het product niet leverbaar was. Voor niets zo lang op gewacht. Slordig.

Fanny
23-01-2015

Ik geef een 1, omdat ik niet MINDER kan geven!

Tijdens de kerstperiode, had ik geen zin om tussen al de drukte de cadeautjes te gaan halen in de winkelstraten.

Toen ik opeens een reclame op de radio hoorde van Bol.com, dat alles de dag nadien geleverd werd, wat je voor 23u bestelde.

Ondertussen waren we al maandag, woensdag kerstmis, ik dacht ' dit komt als geroepen! '.

Zo heb ik al mijn cadeautjes via bol.com gekocht, met de hoop dinsdag alles te krijgen, dinsdag niets, woensdag niets, dus dag cadeautjes voor kerstmis! Ik had een bestelling van €200!

Krijg ik ineens een mail dat al 1 product niet meer in voorraad was, dat ik dat 17januari ging krijgen (ongeveer!), ja dankje, daar gaat mijn kerstcadeau.. heb ik dat 1 product laten annuleren, nu 1 maand verder, na 50 mails, 10 telefoons, en 10 gesprekken met die online mensen, heb ik nog altijd mijn 50€ niet terug!

En ik blijf maar van de hak op de tak lopen, iedereen geeft een ander antwoord, hebben mijn betaling niet ontvangen, heb bankuitreksels gestuurd, bevestiging van mijn bestelling gestuurd, facturen, en toch nog steeds geen geld gezien! Ik wacht deze week nog af, anders contacteer ik advocaten bureau.

Mijn andere cadeaus heb ik aangekregen, 1 week nadien, leuke kerstcadeaus seg! Goede reclame maken kunnen ze wel! Ik koop nooit niks meer bij jullie, en zal ook bij niemand voor jullie goede reclame maken!

Boeknow
29-04-2014

Waarschuwing tweedehands boekenverkoop Bol.com!

Waarschuwing tweedehands boekenverkoop Bol.com!

Let op bij het verkopen van tweedehands boeken via Bol.com. Dit kan nl. in uw nadeel uitpakken door de hoge portokosten PostNL. Deze zijn nl. inclusief bij uw verkoopprijs

Ieder verkoper die nl. een boek aanbiedt onder de 5.50 euro moet minstens 0.15 euro bijbetalen + onkosten verpakking en factuur afdrukken. Bol.com houdt er echter wel ca. 4.00 euro aan over. De koper mag nl. 2.00 euro servicekosten betalen en u betaald zelfs 15% provisie over de portokosten.

Bol.com maant u ook iedere maand aan de verkoopprijs bij te stellen. U houdt dan steeds minder over, maar Bol.com verkoopt steeds meer gezien de lage prijs.

Een groot nadeel is ook, dat de besteller het boek mag retourneren. De verkoper is daarbij wel z'n porto + verpakkingskosten kwijt, die kunnen oplopen tot 5.00 euro. Bol.com levert service op rekening van de verkoper! Mijn eigen ervaring is dan nog, dat de boeken niet worden geretourneerd of zodanig dat ze niet meer te verkopen zijn.. Dus ook nog je boek kwijt. Reactie van Bol.com in het algemeen: We vinden het heel vervelend voor u, maar het boek zal bij de retourzending verloren zijn gegaan.

Het zogenaamde garantiefonds stelt helemaal niets voor. De verkoper heeft er pas recht op als Bol.com bepaalt dat de verkoper er recht op heeft. Dat hangt o.a. af van het presteren van de verkoper!? Feitelijk is het een garantiefonds zonder garantie. De kleine verkoper valt hier meestal buiten.

Advies: Geef boeken beneden een verkoopwaarde 10.00 euro Bol.com weg aan een goed doel of zoek een andere site!

Wil.k
03-02-2014

wil.k

03-02-2014

15 maanden geleden een Zanussi wasmachine gekocht bij bol.com:

Na 15 maanden begon de trommel opeens veel lawaai te maken,

monteur van Electrolux kwam langs en zei mij dat ik te vuile was in de wasmachine had gedaan en geen recht had op garantie.

Dus moest ik bijna € 95,00 betalen en het probleem was hiermee niet verholpen.

De service van Electrolux ( de fabrikant )is zeer slecht, dus voor ons nooit geen zanussi meer.

Gelukkig kregen we het aankoopbedrag terug van Bol.com ,want daar hadden we deze wasmachine gekocht.

Top van Bol.com.